* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 13 April 2010 - 07:41
Unregisterede3486815
-
Unregisterede3486815
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Stämmer det att man är beroende av en 3:e parts applikation (Moxier) för att kunna synkronisera mot en Microsoft Exchange server?
Följdfrågan blir om det är så att Moxier inte är integrerad med Timescape för att knyta mail och kontakter tillsammans, samt om det är så att man för att editera kontakter måste göra detta via Moxier och inte den "normala" kontakthanteraren i telefonen?
Tacksam för svar, känns som en otrolig dealbreaker om de INTE har integrerat detta mot Timescape etc.
Postad 13 April 2010 - 08:42
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Stämmer det att man är beroende av en 3:e parts applikation (Moxier) för att kunna synkronisera mot en Microsoft Exchange server?
Följdfrågan blir om det är så att Moxier inte är integrerad med Timescape för att knyta mail och kontakter tillsammans, samt om det är så att man för att editera kontakter måste göra detta via Moxier och inte den "normala" kontakthanteraren i telefonen?
Tacksam för svar, känns som en otrolig dealbreaker om de INTE har integrerat detta mot Timescape etc.
Jag tycker du ska vara glad över att Moxier följer med telefonen. Det kostar $25.
Postad 13 April 2010 - 09:02
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Om jag har länkat mina kontakter via facebook och även namngett olika personer på korten, kan telefonen då söka igenom alla mina kort och automatiskt känna av ansikten och sätta namn? Eller måste jag göra detta manuellt? Om det funkar, hur gör jag?
Postad 13 April 2010 - 09:08
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Om jag har länkat mina kontakter via facebook och även namngett olika personer på korten, kan telefonen då söka igenom alla mina kort och automatiskt känna av ansikten och sätta namn? Eller måste jag göra detta manuellt? Om det funkar, hur gör jag?
Ladda ner Facebook sync från Market så fixar det programmet det åt dig.
Postad 13 April 2010 - 09:44
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Behöver er hjälp med att inställningar i Moxier
Normalt när jag vill komma åt min jobbmail från en "annan" dator än min jobbdator, så går jag in via:
webmail."mitt företagsnamn".com
När jag ska konfiguera Moxier i X10:an, går jag in på "Moxier mail" och lägger in mail adress, anv.namn och lösen.
X10:an verifierar en stund och ber sedan om domän och Server adress. Jag lägger då in domän och i rutan för server anger jag "webmail."mitt företagsnamn".com" det vill säga samma som jag använder när jag vill nå mailen från en dator.
Jag får då fel meddelade om "Bekräfta server" och sen kommer jag inte vidare....
Har nog snart letat ihjäl mig på överallt på nätet men inte hittat något svar, så nu hoppas jag på er kära forums läsare.
Snälla har ni någon ide hur man kommer vidare?
Postad 13 April 2010 - 10:17
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Vilket program (gratis) använder man enklast för att enkelt konvertera filmer. Jag har testat Handbrake men det tar en evighet att använda samt att jag inte hittar inställning för 854x480 i den.
Är det någon som använder något annat.
Snälla Coreplayer skynda utveckla för Android!
Vill du slippa konvertera can du alltid testa yxflash. Annars kan du testa DoubleTwist, som fungerar ungefär som SE's MediaGO dvs. konverterar automatiskt medan den syncar med din telefon. Skall fungera med X10 till skillnad från MediaGO enligt de som testat.
Redigerat av twintin, 13 April 2010 - 10:18.
Postad 13 April 2010 - 11:01
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Normalt när jag vill komma åt min jobbmail från en "annan" dator än min jobbdator, så går jag in via: webmail."mitt företagsnamn".com
När jag ska konfiguera Moxier i X10:an, går jag in på "Moxier mail" och lägger in mail adress, anv.namn och lösen. X10:an verifierar en stund och ber sedan om domän och Server adress. Jag lägger då in domän och i rutan för server anger jag "webmail."mitt företagsnamn".com" det vill säga samma som jag använder när jag vill nå mailen från en dator. Jag får då fel meddelade om "Bekräfta server" och sen kommer jag inte vidare....
Har nog snart letat ihjäl mig på överallt på nätet men inte hittat något svar, så nu hoppas jag på er kära forums läsare. Snälla har ni någon ide hur man kommer vidare?
Du måste nog kolla detta med din it-avdelning. webmail.företagsnamn.com är en sida som är anpassad för att läsa mailen via webben. För att moxier ska fungera krävs det dessutom att ditt företag har öppnat upp för att synkronisering ska fungera via exhange. Hos vissa skriver man mobil.företag.com. Din it-avdelning ska kunna ge dig hjälp om vilka instllningar som gäller, förutsatt att det stöds. Lycka till
Redigerat av flippen, 13 April 2010 - 11:03.
Postad 13 April 2010 - 11:01
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
http://www.dn.se/eko...phone-1.1074978dn satte 5/5 på X10 (likaså desiren). negativa:Ingen radio, Ingen multitouch-funktion. Högt pris jämfört med konkurrenterna. Kameran har ingen blixt. (testade de telefonen?)
Postad 13 April 2010 - 11:30
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Vill du slippa konvertera can du alltid testa yxflash. Annars kan du testa DoubleTwist, som fungerar ungefär som SE's MediaGO dvs. konverterar automatiskt medan den syncar med din telefon. Skall fungera med X10 till skillnad från MediaGO enligt de som testat.
Tja, MediaGO vägrar installera alls för mig.  Men men. Jag konverterar finfint med Handbrake! Och yxflash funkar enormt dåligt, inget att rekommendera, speciellt inte för sjuttio spänn som programmet kostar. http://www.dn.se/eko...phone-1.1074978
dn satte 5/5 på X10 (likaså desiren).
negativa:Ingen radio, Ingen multitouch-funktion. Högt pris jämfört med konkurrenterna. Kameran har ingen blixt. (testade de telefonen?)
Haha, vafan.  Man kan ju undra!
Postad 13 April 2010 - 12:08
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Behöver tips för att förbättra batteritiden, den är katastrofal nu. Tog telefonen ur laddaren vid 05.30 i morse. Lyssnade på streamad internetradio via BT på jobbet, batteriet sjönk som en sten. Lyssnade kanske totalt 3 timmar + 20 minuter surf på lunchrasten. Vid 13-tiden stängde jag av den, då var batteriet under 5%. Nåt mste vara galet. Använde andvance taskmanager (tror jag den heter) och dödade processer. WiFi - off, GPS - off
Allltså, att kunna streama och lyssna på spotify via BT i 3 timmar... å fans.... det klarar inte ens min 5800 heller. Jag skulle vilja säga att det faktiskt är ganska bra. Streama är strömkrävande och bör kanske användas om kabeln är i många gånger. Har du testat att kära utan Spotify och se om det blir samma visa, då kan det möjligen vara något tok, för om man kör mp3-spelaren så skall det ju inte vara lika illa.... Men nog tyckte jag ändå att 3 timmar var ovanligt bra för streamande lyssnande.
Postad 13 April 2010 - 12:16
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Du måste nog kolla detta med din it-avdelning. webmail.företagsnamn.com är en sida som är anpassad för att läsa mailen via webben. För att moxier ska fungera krävs det dessutom att ditt företag har öppnat upp för att synkronisering ska fungera via exhange. Hos vissa skriver man mobil.företag.com. Din it-avdelning ska kunna ge dig hjälp om vilka instllningar som gäller, förutsatt att det stöds. Lycka till
Tack för ditt svar! Tidigare använde jag P1:an och det var inga problem att synca den via "active sync", då hade jag inställt på "webmail.företagsnamn.com". Borde inte det funka på samma sätt för x10:an?
Postad 13 April 2010 - 12:19
Spetsnaz
-
Spetsnaz
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har provat att uppdatera via se update sevice och reparera via pc companion, det lyckas på båda ställena säger den, men jag har fortfarande 1.0.14.
Blir galen har ju nollat hela telefonen men har ändå inte fått uppdateringen. Vad gör jag fel, vad testa nu?
Jag kör Telia men det ska ju funka.
//Spetsnaz
Postad 13 April 2010 - 12:22
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Allltså, att kunna streama och lyssna på spotify via BT i 3 timmar... å fans.... det klarar inte ens min 5800 heller. Jag skulle vilja säga att det faktiskt är ganska bra. Streama är strömkrävande och bör kanske användas om kabeln är i många gånger. Har du testat att kära utan Spotify och se om det blir samma visa, då kan det möjligen vara något tok, för om man kör mp3-spelaren så skall det ju inte vara lika illa.... Men nog tyckte jag ändå att 3 timmar var ovanligt bra för streamande lyssnande.
Jag streamade inte BTW. Jag körde offline-spellistor i fem timmar i sträck. Samma idag faktiskt! Telefonen har varit igång sen fem imorse och nu ligger den på... 29%. Kan tilläggas att den dragit ungefär fyra procent på tre timmar nu. Har inte använt telefonen så mycket sen dess!
Postad 13 April 2010 - 12:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Haha, vafan. Man kan ju undra!
Samtidigt skriver dom: Ingen radio, Ingen multitouch-funktion. Högt pris jämfört med konkurrenterna. Kameran har ingen blixt.
Snabb och bra att surfa med, stor skärm, bra kamera och Smidigt med det egna gränssnittet ”Timescape” där alla de senaste händelserna i mobilen och de som rör dina kopplingar till internet syns. Gränssnittet ”Mediascape” samlar musik, filmer och foton snyggt.
Postad 13 April 2010 - 12:45
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Samtidigt skriver dom: Ingen radio, Ingen multitouch-funktion. Högt pris jämfört med konkurrenterna. Kameran har ingen blixt.
Snabb och bra att surfa med, stor skärm, bra kamera och Smidigt med det egna gränssnittet ”Timescape” där alla de senaste händelserna i mobilen och de som rör dina kopplingar till internet syns. Gränssnittet ”Mediascape” samlar musik, filmer och foton snyggt.

Jo men ändå. När han skriver på det viset så känns det som att avsaknaden av radio och multitouch är ett enormt hinder från att köpa den. Det gäller priset också, men min telefon är lätt värd sina pengar!
Postad 13 April 2010 - 13:27
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej, Sorry om denna fråga är lite OT men det har varit uppe i tråden förut.
Kommer att få ett företagsabb hos Telia i och med nytt jobb snart. Där ingår det 1 Gb fri surf i månaden. Min fråga är om denna summa är lite eller mycket? Hur mycket innebär det så att säga? Överstiger man 1 GB så sänker Telia till 120 kb/s.
Postad 13 April 2010 - 13:38
Evil_E
-
Evil_E
-
Användare
-
-
175 inlägg
Normalt när jag vill komma åt min jobbmail från en "annan" dator än min jobbdator, så går jag in via: webmail."mitt företagsnamn".com
När jag ska konfiguera Moxier i X10:an, går jag in på "Moxier mail" och lägger in mail adress, anv.namn och lösen. X10:an verifierar en stund och ber sedan om domän och Server adress. Jag lägger då in domän och i rutan för server anger jag "webmail."mitt företagsnamn".com" det vill säga samma som jag använder när jag vill nå mailen från en dator. Jag får då fel meddelade om "Bekräfta server" och sen kommer jag inte vidare....
Har nog snart letat ihjäl mig på överallt på nätet men inte hittat något svar, så nu hoppas jag på er kära forums läsare. Snälla har ni någon ide hur man kommer vidare?
Hej, För min del fungerade det med för.efternamn@företagsnamn.com för epost sedan mitt konto namn och lösenord och därefter mail.företagsnamn.com och sen bokade jag i använd SSL sedan satte den igång och synka allting  Mycket nöjd med lösningen måste jag säga, mycket smidigare än det var på min gamla iPhone...  Hoppas det löser sig, men annars får du nog som någon skrev här vända dig till it-avdelningen o kolla med dem om det är något annat som behöver göras för att det ska fungera för dig. Den lösning jag kör på är ju OWA o därför får jag en fördröjning på ca 2-3sek. innan mailet droppar där i mobilen jämfört med outlook klienten på datorn.
Postad 13 April 2010 - 13:59
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Kommer att få ett företagsabb hos Telia i och med nytt jobb snart. Där ingår det 1 Gb fri surf i månaden. Min fråga är om denna summa är lite eller mycket? Hur mycket innebär det så att säga? Överstiger man 1 GB så sänker Telia till 120 kb/s.
Jag hade KANSKE kunnat göra av med det om jag velat. Men visst, jag brände iväg 147MB på HQ YouTube på runt en halvtimmes tittande, så det är inte speciellt svårt om man går in för det.  Men vid normal användning utan YouTube så har jag svårt att se att man skulle kunna överstiga 1GB.
Redigerat av Flamso, 13 April 2010 - 13:59.
Postad 13 April 2010 - 14:00
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hej,
För min del fungerade det med för.efternamn@företagsnamn.com för epost sedan mitt konto namn och lösenord och därefter mail.företagsnamn.com och sen bokade jag i använd SSL sedan satte den igång och synka allting 
Tack för hjälpen! Min gamla P1:a fungerade det med och det var därför jag tyckte det var konstigt att det inte funka med X10:an. Tänkte att det kunde vara något i Moxier som skulle ställas in.
Postad 13 April 2010 - 14:07
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag hade KANSKE kunnat göra av med det om jag velat. Men visst, jag brände iväg 147MB på HQ YouTube på runt en halvtimmes tittande, så det är inte speciellt svårt om man går in för det. Men vid normal användning utan YouTube så har jag svårt att se att man skulle kunna överstiga 1GB.
Men det låter ju positivt i alla fall. Kommer nog använda den till normalt användande. Blir säkert lite youtubande men inte överdrivet mycket kanske. Men då borde jag känna mig lugn då? Synd att det bara var 500 sms och 500 mms i månaden. Ligger nog på gränsen där men man kanske kan teckna till nåt paket eller så. Men surfar jag bara på lite hemsidor (bortsett från youtube) så borde jag klara mig på 1 GB i månaden då?
Postad 13 April 2010 - 14:13
jangeorge
-
jangeorge
-
Amatör
-
-
68 inlägg
inställningar > sd-kort och telefonlagr. > återställ standardinst.
Det är väl detta som kallas för factory reset?
Försvinner telefonboken då oxå? Alla apps?
Eller för att va klarare.. tar det bort ALLT som inte finns på Minneskortet?
Postad 13 April 2010 - 14:24
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har några saker som gör mig lite osäker till Android. - Känns bökigt med att kopiera text och det verkar inte fungera i alla lägen. Vad tycker ni som har X10:an?
- Det verkar som om att man nästan inte ser texten när man skriver mail/sms då tangentbordet & ordförslag tar upp hela skärmen. Får man bra överblick av vad man skriver i mailen?
Postad 13 April 2010 - 14:28
Bernstig
-
Bernstig
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har surfat lite och fått mail samt kört facebook sedan 1 april och var uppe på 25mb i går!
Nu har jag återställt mobilen och har en betydligt bättre batteri tid  har dock inte ställt in mailen och facebook än.
Postad 13 April 2010 - 14:30
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har surfat lite och fått mail samt kört facebook sedan 1 april och var uppe på 25mb i går!
Hmm då borde jag ju klara mig på 1 GB tycker jag ju. men det återstår ju att se helt enkelt=)
Postad 13 April 2010 - 14:34
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Men det låter ju positivt i alla fall. Kommer nog använda den till normalt användande. Blir säkert lite youtubande men inte överdrivet mycket kanske. Men då borde jag känna mig lugn då? Synd att det bara var 500 sms och 500 mms i månaden. Ligger nog på gränsen där men man kanske kan teckna till nåt paket eller så.
Men surfar jag bara på lite hemsidor (bortsett från youtube) så borde jag klara mig på 1 GB i månaden då?
Det borde du absolut klara dig på! inställningar > sd-kort och telefonlagr. > återställ standardinst.
Yes. Det är samma sak. Och det tar bort allt på telefonen som inte finns på minneskortet. Så du bör göra backup på allt först. Dock kostar de flesta programmen som gör det pengar. Jag har några saker som gör mig lite osäker till Android.
- Känns bökigt med att kopiera text och det verkar inte fungera i alla lägen. Vad tycker ni som har X10:an?
- Det verkar som om att man nästan inte ser texten när man skriver mail/sms då tangentbordet & ordförslag tar upp hela skärmen. Får man bra överblick av vad man skriver i mailen?
Det är rätt bökigt. Använder man det mycket så känns Android inte helt smidigt. Funkar bättre på HTCs telefoner har jag hört! Tangentbordet tar ju upp i princip halva skärmen men ordförslagen tar inte upp så mycket! Men jag kör utan förslag då jag bara tycker de är i vägen.
Postad 13 April 2010 - 15:41
Evil_E
-
Evil_E
-
Användare
-
-
175 inlägg
Det borde du absolut klara dig på!
Yes. Det är samma sak. Och det tar bort allt på telefonen som inte finns på minneskortet. Så du bör göra backup på allt först. Dock kostar de flesta programmen som gör det pengar.
Det är rätt bökigt. Använder man det mycket så känns Android inte helt smidigt. Funkar bättre på HTCs telefoner har jag hört!
Tangentbordet tar ju upp i princip halva skärmen men ordförslagen tar inte upp så mycket! Men jag kör utan förslag då jag bara tycker de är i vägen. 
MyBackup kostar väl ca $6... ca 40sek och fungerar klockrent... lite tråkigt bara att man inte får något bra verktyg för att återställa telefonen från leverantören... eller varför inte Google fixar detta once and for all?!
Redigerat av Evil_E, 13 April 2010 - 15:42.
Postad 13 April 2010 - 15:41
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har några saker som gör mig lite osäker till Android.
- Känns bökigt med att kopiera text och det verkar inte fungera i alla lägen. Vad tycker ni som har X10:an?
Har inte testat att kopiera nå text, men skriva är inga problem, specielt sen jag gjorde som många andra här och la in jonasl´s moddade htc tangentbord.
Postad 13 April 2010 - 15:43
Evil_E
-
Evil_E
-
Användare
-
-
175 inlägg
Har inte testat att kopiera nå text, men skriva är inga problem, specielt sen jag gjorde som många andra här och la in jonasl´s moddade htc tangentbord. 
Jag hoppas SE kommer med en korrigering snart på denna problematik... väntar fortfarande på svar från SE supporten ang. detta och lite annat smått o gott... lägger ut svaret här så fort jag får det... (Q4?)
Postad 13 April 2010 - 15:51
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
MyBackup kostar väl ca $6... ca 40sek och fungerar klockrent... lite tråkigt bara att man inte får något bra verktyg för att återställa telefonen från leverantören... eller varför inte Google fixar detta once and for all?!
Det är inte mycket, men det är inte gratis liksom. Men jag ska inhandla det så småningom.  Och de gör antagligen inte det för att de inte vill lägga för mycket tid på sånt som apps klarar av alldeles utmärkt!
Postad 13 April 2010 - 16:20
Unregistered31768
-
Unregistered31768
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Jag får inte in mina epost (gmail) till timescape trots att epost är markerat. Jag får däremot notification om epost via den övre panelen.
Nån som vet hur man får till det så att eposten hamnar i timescape?
Postad 13 April 2010 - 16:57
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Ok, nu börjar jag känna av de batteriproblemen som folk har pratat lite om. Min telefon dog precis 17.30 och då kopplade jag ur den kl 8 imorse. Kollat fb 1 gång, lyssnat på spotify (offline) ca 3 timmar, spelat Robodefender kanske 40 min och diverse små-krafs (timer ett antal gånger, kollade lite i Butiken, skrev < 5 sms, INGET surfande). Är detta rimligt?
Ni som lyckats få bättre batteritid genom återställning, hur sparade ni era inställningar, kontakter osv? Har laddat ner MyBackup (gratisversion = 1 backup) men sparar och återställen den precis allt efteråt?
Vad är det här juicedefender, är det värt att ha?
Kan tillägga att jag har en task-killer som jag använder hyffsat frekvent också...
Postad 13 April 2010 - 17:07
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Hej,
För min del fungerade det med för.efternamn@företagsnamn.com för epost sedan mitt konto namn och lösenord och därefter mail.företagsnamn.com och sen bokade jag i använd SSL sedan satte den igång och synka allting 
Mycket nöjd med lösningen måste jag säga, mycket smidigare än det var på min gamla iPhone... 
Hoppas det löser sig, men annars får du nog som någon skrev här vända dig till it-avdelningen o kolla med dem om det är något annat som behöver göras för att det ska fungera för dig. Den lösning jag kör på är ju OWA o därför får jag en fördröjning på ca 2-3sek. innan mailet droppar där i mobilen jämfört med outlook klienten på datorn.
Nu fick jag min och fungera tack vare dig, Tackar!!!
Postad 13 April 2010 - 17:13
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
inställningar > sd-kort och telefonlagr. > återställ standardinst.
Yes, allt som inte finns på minneskortet försvinner. Vill du bara ha backup på telefonboken så går det att göra utan några program som andra tipsar om. Tryck på Menyknappen när du e i telefonboken, sen "More" och sen "Backup contacts" Så gjorde jag innan en factory reset iaf. Likadant kan du göra me alla SMS och MMS. Sen bara imoprerar du från sdkortet när du har resetat telefonen. Jag får inte in mina epost (gmail) till timescape trots att epost är markerat. Jag får däremot notification om epost via den övre panelen. Nån som vet hur man får till det så att eposten hamnar i timescape?
Använder du "Gmail" som klient eller "Email"? Timescape visar bara mail från "Email" inte från "Gmail" appen
Postad 13 April 2010 - 17:23
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ja batteriet är inte så bra, men jag verkar ha fått en aning bättre idag iaf och nu kör jag JuiceDefender och den visar på en widget att jag har förlängt batteritiden med x2.19 just nu. Tog telefonen kl. 08.00 och har i princip inte gjort nått alls med den, den har legat i en bil och åkt runt. Jag har startat Google Maps 3ggr och kört totalt kanske 10min med Maps, just nu har jag 37% efter 10h Installerade även JuicePlotter och började plotta igår kväll, det roliga är att jag laddade telefonen under natten och när telefonen nådde 100% kl. 02.30 efter att ha startat på 7% kl. 23.42 så underhållsladda (höll den på 100%) den till kl. 03.19 och sen droppa batteriet konstant ner till 85% kl. 05.28 sen började den ladda igen upp till 100% och nådde det kl. 06.01 och höll 100% laddning till 06.50 och sen sluta den ladda igen och när jag tog den kl. 07.53 så var batteriet på 93% Jobbigt att läsa jag vet hehe  Men summasummarum, den laddar upp telefonen till 100% och håller 100% i ca 50min, sen slutar den ladda och telefonens batteri droppar till 85% innan den börjar ladda igen. Så se till att ta eran telefon i rätt läge  i värsta fall har ni bara 85% även om den har laddat i en evighet. Sen om JuicePlotter visar rätt det är en annan fråga. MyBackup återställde väl hyffsat för mig men inte allt. Ok, nu börjar jag känna av de batteriproblemen som folk har pratat lite om. Min telefon dog precis 17.30 och då kopplade jag ur den kl 8 imorse. Kollat fb 1 gång, lyssnat på spotify (offline) ca 3 timmar, spelat Robodefender kanske 40 min och diverse små-krafs (timer ett antal gånger, kollade lite i Butiken, skrev < 5 sms, INGET surfande). Är detta rimligt?
Ni som lyckats få bättre batteritid genom återställning, hur sparade ni era inställningar, kontakter osv? Har laddat ner MyBackup (gratisversion = 1 backup) men sparar och återställen den precis allt efteråt?
Kan tillägga att jag har en task-killer som jag använder hyffsat frekvent också...
Redigerat av zhogun, 13 April 2010 - 17:25.
Postad 13 April 2010 - 18:18
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ok, nu börjar jag känna av de batteriproblemen som folk har pratat lite om. Min telefon dog precis 17.30 och då kopplade jag ur den kl 8 imorse. Kollat fb 1 gång, lyssnat på spotify (offline) ca 3 timmar, spelat Robodefender kanske 40 min och diverse små-krafs (timer ett antal gånger, kollade lite i Butiken, skrev < 5 sms, INGET surfande). Är detta rimligt?
Jag har bättre idag. Kör myBackup med gratisversion. Jag försökte återställa allt men mailkontona och TS återställdes inte. Det blev resetat. Nu har jag inte igång TS längre och ställde precis in Epost-synk och lite gmail synkning. Det verkar som alla inställningar på många uppdateringar på mail, ts osv kan dra en hel del ström. Det har jag märkt i alla fall. Reset igår, en hel del bättre idag. Lookout är väl gratis helt, jag kör det och den verkar ha gratis backup hela tiden...
Postad 13 April 2010 - 18:20
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag skulle aldrig klara mig på endast 1gb per månad med den här luren. Jag snittade ca 200mb/dag första veckan, och har väl gått ner till kanske 100-150mb/dag nu när jag lugnat ner tankningarna från Market lite. Tack o lov kör jag Telenor där fri surf betyder fri surf! Slog förresten mitt egna rekord igår på speed-test! nästan 5mbit via Turbo3G! (4960kbit)  Men summasummarum, den laddar upp telefonen till 100% och håller 100% i ca 50min, sen slutar den ladda och telefonens batteri droppar till 85% innan den börjar ladda igen.
Så se till att ta eran telefon i rätt läge i värsta fall har ni bara 85% även om den har laddat i en evighet.
Min var nere på 92% som lägst under natten enligt juiceplotter. Anledningen att den gör på det viset är troligen att ett batteri inte mår så bra av att laddas när det är full-laddat.. Ganska smart laddcykel. Bra batteriladdare för 12v-batterier till bil/båt har ju sånna funktioner.. överladdningsskydd. Har aldrig sett det till mobiler.  Men kanske är bra.. om det nu behövs, för dom flesta laddar ju under natten och tar inte loss sladden direkt när det är klart.
Postad 13 April 2010 - 18:57
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hur och var och vad ska ja ställa in mms inställningarna, har telenor, har skrivit in där på apn och proxy o grejer på inställningar på telefonen men de funkar inte
Postad 13 April 2010 - 19:14
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
hur och var och vad ska ja ställa in mms inställningarna, har telenor, har skrivit in där på apn och proxy o grejer på inställningar på telefonen men de funkar inte
Dom hämtar ju telefone själv.. Gå till inställningar/trådlösa styrenheter/Mobila nätverk/ Där kan du välja att hämta automatiska inställningar.. kolla också så att du inte har MMS och data urkryssat.
Postad 13 April 2010 - 19:36
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Vart hittar ni juicedefender? hittar inte den i butiken!
Postad 13 April 2010 - 19:42
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Såg just den här posten på swedroid om synkning direkt mot outlook klienten: http://www.swedroid....ead.php?t=9120:Många trådar i det här ärendet och jag tänkte bidra med lite mer trots att jag inte ens fått min x10...
Läste på nätet om följande som ska ha x10 stöd. Kanske kan det vara något: http://www.android-sync.com/
Ser ut att funka enligt de som testat, även om det som det sägs på sidan är en väldigt tidig preview build. Vart hittar ni juicedefender? hittar inte den i butiken!
Hittar det inte heller, inte heller om man söker på latedroid (tillverkaren). Det var iof något problem med senaste versionen och kom en uppdatering om det var idag eller igår. Vet inte om det har något med problemet att göra. Prova barcode scanner på denna sida och se om det funkar bättre http://www.latedroid...cedefender.html
Redigerat av deezel, 13 April 2010 - 19:48.
Postad 13 April 2010 - 19:51
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Hittar det inte heller, inte heller om man söker på latedroid (tillverkaren). Det var iof något problem med senaste versionen och kom en uppdatering om det var idag eller igår. Vet inte om det har något med problemet att göra.
Prova barcode scanner på denna sida och se om det funkar bättre http://www.latedroid...cedefender.html
Den funkar inte heller tyvärr
Postad 13 April 2010 - 19:57
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vet någon här om det finns en mediaspelare med equalizer som funkar till x10an? Tips på var mottages gärna! :-)
Postad 13 April 2010 - 20:01
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ni som haft X10an ett tag nu, hur är det med batteritiden? Som jag förstått är den inte jättebra, men så är ju även fallet med HTC desire. Det sägs ju att batteritiden ska förbättras efter x antal laddningar, någon som upplevt det?
Hur känns den i övrigt? Är ni nöjda med era val?
Postad 13 April 2010 - 20:04
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Ni som haft X10an ett tag nu, hur är det med batteritiden? Som jag förstått är den inte jättebra, men så är ju även fallet med HTC desire. Det sägs ju att batteritiden ska förbättras efter x antal laddningar, någon som upplevt det?
Hur känns den i övrigt? Är ni nöjda med era val?
hur nöjd som helst ;-) er fortsatt kär
Postad 13 April 2010 - 20:09
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Ja batteriet är inte så bra, men jag verkar ha fått en aning bättre idag iaf och nu kör jag JuiceDefender och den visar på en widget att jag har förlängt batteritiden med x2.19 just nu.
Var hittar man JuiceDefender? Hittar inte det på Market. /M
Redigerat av eztoril, 13 April 2010 - 20:09.
Postad 13 April 2010 - 20:11
yamazaki
-
yamazaki
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
har nån fått track ID att fungera?
mitt felar hela tiden med "ett fel uppstått. kontrollera att datum och tid är korrekt inställda på telefonen"
jag har självklart rätt datum och tid.
TIPS?
Postad 13 April 2010 - 20:18
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag skulle aldrig klara mig på endast 1gb per månad med den här luren. Jag snittade ca 200mb/dag första veckan, och har väl gått ner till kanske 100-150mb/dag nu när jag lugnat ner tankningarna från Market lite.
Tack o lov kör jag Telenor där fri surf betyder fri surf! Slog förresten mitt egna rekord igår på speed-test! nästan 5mbit via Turbo3G! (4960kbit)

Måste fråga dig då, vad är det du gör på din mobil? Alltså av ren nyfikenhet. Vad är det som drar datatrafik när du använder din mobil? Bara så jag har lite att jämföra med.
Postad 13 April 2010 - 20:24
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Var hittar man JuiceDefender? Hittar inte det på Market.
/M
Hittade den här Andappstore
Postad 13 April 2010 - 20:44
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Måste fråga dig då, vad är det du gör på din mobil? Alltså av ren nyfikenhet. Vad är det som drar datatrafik när du använder din mobil? Bara så jag har lite att jämföra med.
Syncar 3 olika mailkonton, kalendern, telefonboken, facebook och twitter. Laddar upp ett par bilder per dag till dem. Kör maps några gånger per dag, surfar kanske nån timme.. läser nyheter och kollar kanske lite småklipp på svt-play. (Inga superlånga). Tankar ner appar lite då o då.  Har surfat på datorn via telefonen (USB-delat internet då man måste roota för att kunna dela ut via wifi) nån enstaka gång. Har sänt lite live video från Bambuser ett par gånger. (Man kan länka direkt till facebook också!)  Facebookar några gånger per dag.. kollar kanske nån upplagd bild och så. Kört layer några gånger.. FTPat upp bilder jag tagit till min FTP. Kört Glympse för att dela av mig av min position, t.ex till sambon när man är på väg hem, så att hon kan sätta på kaffet lagom tills man är framme!  Jag kanske överanvänder data.. men å andra sidan, jag kan ju göra det.  Nackdel är väl att jag oftast måste ladda efter 10 timmar. Idag har jag dock slagit rekord och har inte laddat sen 10:00 då den var full-laddad.. har 24% kvar. Kört juice defender i omgångar under dagen vilket hjälpt.. men gillar det inte! Det stoppar synkningarna, ibland kommer inte 3g igång när jag t.ex går in i webbläsaren då juicedefender stoppar det och min eniro-app som ger mig namn på alla okända nummer som ringer eller som jag slår och inte har i telefonboken får ingen internetkontakt. Då förlorar man ju stor del av vad det här kraftpaketet ska klara!
Postad 13 April 2010 - 20:44
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Dom hämtar ju telefone själv..
Gå till inställningar/trådlösa styrenheter/Mobila nätverk/
Där kan du välja att hämta automatiska inställningar.. kolla också så att du inte har MMS och data urkryssat.
nä det går inte, den går inte att välja ja har valde standardinställningarna nu, det funkar men internet går slött för det e proxy o grejer inskrivet då sen när jag skriver in internet.telenor.se så kommer jag upp i turbo 3g hastighet men mms funkar inte då
Redigerat av thestaar, 13 April 2010 - 20:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|