Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 juli 2011 - 11:19

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

http://thegift73.wor...ing-mkvtoolnix/

tackar! det var ju inte ett dugg svårt bara man visste vad man skulle göra.

Redigerat av bag, 04 juli 2011 - 11:35.

Postad 04 juli 2011 - 11:24

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Måste rekommendera appen Blocket.
http://store.ovi.com...Source=homepage

Visst finns det mer att önska för att få en bättre sökning, men funkar riktigt bra att kolla runt lite.

Postad 04 juli 2011 - 12:48

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Om man inte vill synka trådlöst så krävs det nästan att mobilen placeras horisontellt, eftersom USB sitter på långsidan.
Det blir annars lite meckigt att sätta i en sladd på sidan.

Här är ett bra exempel:
http://cgi.ebay.com/...=item35b2cbbbfb

Fick hem just den dockan i fredags och den rekommenderas om man söker en med mobil liggande..

Postad 04 juli 2011 - 16:20

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Angående min döda N8:
Först gick den inte att ladda eller starta. När man laddade den blinkade laddlampan 5 ggr, sen hände inget mer.
Telefonen fick ligga över helgen. Idag försökte jag ladda den igen, lampan blinkade kanske 50 ggr, sen började den ladda!

Jag tycker att den laddar mycket snabbare om man inte har den på, en så stor skillnad har jag inte märkt tidigare.
Det kan till och med vara så att den inte laddar alls om den är på, men jag är inte säker på det.

Tror ni att det kan vara nåt annat fel än batteriet?

Postad 04 juli 2011 - 18:19

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:12.

Postad 04 juli 2011 - 18:27

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Angående min döda N8:
Först gick den inte att ladda eller starta. När man laddade den blinkade laddlampan 5 ggr, sen hände inget mer.
Telefonen fick ligga över helgen. Idag försökte jag ladda den igen, lampan blinkade kanske 50 ggr, sen började den ladda!

Jag tycker att den laddar mycket snabbare om man inte har den på, en så stor skillnad har jag inte märkt tidigare.
Det kan till och med vara så att den inte laddar alls om den är på, men jag är inte säker på det.

Tror ni att det kan vara nåt annat fel än batteriet?

Tänkte tipsa om att prova köpa ett billigt batteri på Ebay och bara testa (finns från under tre dollar inkl frakt) men kom ihåg hur Nokia råkade ut för exploderande piratbatterier tidigare. Sen hur var det med garantin om man öppnade till batteriet?

Redigerat av Unregistered31511, 04 juli 2011 - 18:28.

Postad 04 juli 2011 - 18:42

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
här kommer ett smakprov på videon från rocken som jag lyckades få upp på tuben.ska bara rota fram mer material som jag inte hittar i mobilen just nu,blir konstigt rasp i ljudet ibland.kan vara jag som trycker på nån knapp i fyllan kanske :)

ozzy

Postad 04 juli 2011 - 21:02

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Tänkte tipsa om att prova köpa ett billigt batteri på Ebay och bara testa (finns från under tre dollar inkl frakt) men kom ihåg hur Nokia råkade ut för exploderande piratbatterier tidigare. Sen hur var det med garantin om man öppnade till batteriet?

Tack för tipset!

Jag beställde faktiskt ett batteri i fredags, men frågan om garanti får mig att tveka.
Här är batteriet jag beställde, läste i ett forum att en person upplevde att användningstiden motsvarade ungefär den extra strömmen,
dvs 50% mer. 43:- blev det totalt:
http://www.dinodirec...rrency-EUR.html

Finns det nån form av plombering eller färgmarkering inuti mobilen som visar om man har öppnat den?
Annars brukar en fryspåse över mejseln minska risken för repor på skruvarna, men jag avvaktar så länge den faktiskt fungerar.

Båda gångerna den slutade funka och inte gick att ladda hade jag kört den i botten med GPS,
så jag vet ju vad jag ska undvika att göra, men det är ju knappast en lösning i längden.

Postad 05 juli 2011 - 01:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Här är batteriet jag beställde, läste i ett forum att en person upplevde att användningstiden motsvarade ungefär den extra strömmen,
dvs 50% mer. 43:- blev det totalt:
...

Vilket forum? Det enda jag hittade var en som skrev att han inte märkte nån skillnad alls.

Postad 05 juli 2011 - 01:19

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Vilket forum? Det enda jag hittade var en som skrev att han inte märkte nån skillnad alls.

Observera att jag köpte det inte enbart pga av detta, priset var lågt och om det nu skulle vara bättre så är det bara en bonus, men inget måste.
Jag kommer använda det som ett extrabatteri så jag bryr mig inte så mycket om prestandan.

http://www.nokian8fo...pacity-1500mah/

Postad 05 juli 2011 - 12:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Observera att jag köpte det inte enbart pga av detta, priset var lågt och om det nu skulle vara bättre så är det bara en bonus, men inget måste.
Jag kommer använda det som ett extrabatteri så jag bryr mig inte så mycket om prestandan.

http://www.nokian8fo...pacity-1500mah/

Ja priset var verkligen lågt, beställde ett sådant jag med nu, bara för att testa det.. kostade 43skr inkl. frakten. Jag har svårt att tro att det är bättre än Nokias original 1200mAh, men ska testa det ordentligt.

Postad 05 juli 2011 - 14:54

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
hittade en snutt som ljudet är rätt bra på.lte svårt att hitta perfekt ljud när man är ute o det blåser lite...
men här kommer ozzy-mama im coming home

här kommer ett smakprov på videon från rocken som jag lyckades få upp på tuben.ska bara rota fram mer material som jag inte hittar i mobilen just nu,blir konstigt rasp i ljudet ibland.kan vara jag som trycker på nån knapp i fyllan kanske :)

ozzy

Postad 05 juli 2011 - 15:48

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Vart kan jag hitta ett komplett rosa chassi till N8:an? =)

Postad 05 juli 2011 - 17:04

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
okej, jag dunkade in SPB shell igår men väder-widgeten bråkar..den kan inte uppdatera sig själv, man får hela tiden gå in och trycka update manuellt och välja vilken anslutningspunkt man vill använda..är den så kass att man måste göra det hela tiden?

Postad 05 juli 2011 - 18:06

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

okej, jag dunkade in SPB shell igår men väder-widgeten bråkar..den kan inte uppdatera sig själv, man får hela tiden gå in och trycka update manuellt och välja vilken anslutningspunkt man vill använda..är den så kass att man måste göra det hela tiden?

Startat om mobilen.?
Kolla så du har rätt inställningar i mobilen. Min har aldrig varit problem med. Har du lagt in gprs kopplingspunkter i mobil eller kör du bara på wlan.?
EDIT: Märkte att jag oxå va tvungen välja bland mina kopplingspunkter om jag tryckte på uppdateraknappen.. Men själva väderprg sköter ju uppdateringen aut och man kan ju se längst ner på bilden hur länge sen det va den uppdaterades.. Brukar ju va som längst ca 30min.. Därför hade jag aldrig provat uppdatera manuellt..

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 05 juli 2011 - 18:27.

Postad 05 juli 2011 - 18:54

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Startat om mobilen.?
Kolla så du har rätt inställningar i mobilen. Min har aldrig varit problem med. Har du lagt in gprs kopplingspunkter i mobil eller kör du bara på wlan.?
EDIT: Märkte att jag oxå va tvungen välja bland mina kopplingspunkter om jag tryckte på uppdateraknappen.. Men själva väderprg sköter ju uppdateringen aut och man kan ju se längst ner på bilden hur länge sen det va den uppdaterades.. Brukar ju va som längst ca 30min.. Därför hade jag aldrig provat uppdatera manuellt..

hmm, provat starta om den nu. problemet var att den när den skulle updatera sig fastnade med status "updating" (har på engelska" och bara stod där utan att den uppdaterades....den hittade som ingenting. gjorde jag det manuellt blev förfarandet precis som du beskrev. sen har jag connections-inställningarna precis så som du har dom.

nåja, får se om det blir bättre nu efter om starten.

Postad 06 juli 2011 - 21:08

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
omstarten gjorde susen, idag har den funkat fin-fint! :)

Postad 06 juli 2011 - 21:27

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Nu har plastbiten längst ner (nedre höljet) lossnat på ena sidan! Hjälper det att skaffa skruvmejsel eller har det spruckit något?
Hur sitter den fast?klämmer skruven fast den? eller?

Redigerat av mikko, 06 juli 2011 - 21:28.

Postad 06 juli 2011 - 22:02

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Nu har plastbiten längst ner (nedre höljet) lossnat på ena sidan! Hjälper det att skaffa skruvmejsel eller har det spruckit något?

Vet inte men gissar på att du får skaffa en ny underdel.
http://www.ifixit.co...Teardown/3641/1

Postad 06 juli 2011 - 23:46

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
200 sidor yay!

Postad 07 juli 2011 - 01:01

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

200 sidor yay!

Får man en present om man e trådskapare till denna tråd då eller?? :)
Kul så många skriver om Symbian^3 här. Har fått många bra tips och länkar och man försöker ju själv bidra.

Här är en länk till den första inspelningsappen som inte spelar upp ett "pip". Har testat den idag och det hörs absolut ingenting när jag spelade av ett samtal.
Smidig att starta oxå med olika quickstartsmöjligheter. Jag behöll defaultvarianten där man bara trycker 3 gånger snabbt på menyknappen så starta inspelningen..
Varsågoda

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 07 juli 2011 - 01:03.

Postad 07 juli 2011 - 09:09

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Vet inte om tips om facebook-klienten fMobi har postats förut i tråden, men nu har den iallafall kommit ut med en ny version:

http://mynokiablog.c...ust-got-better/

Full features list

News feed
Chat
Profile
Liked Pages
User info
Groups
Events
Commenting / Liking
View comments / likes
Albums / Photos
Notifications
Landscape / Portrait
Black / White theme

Download Symbian^3 limited time 1.0.1beta version from

http://www.jiikoo.co...i_installer.sis

Postad 07 juli 2011 - 10:49

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Vet inte om tips om facebook-klienten fMobi har postats förut i tråden, men nu har den iallafall kommit ut med en ny version:

http://mynokiablog.c...ust-got-better/

Full features list

News feed
Chat
Profile
Liked Pages
User info
Groups
Events
Commenting / Liking
View comments / likes
Albums / Photos
Notifications
Landscape / Portrait
Black / White theme

Download Symbian^3 limited time 1.0.1beta version from

http://www.jiikoo.co...i_installer.sis

Ser riktigt fräsch ut! Stilrent och snyggt, precis som man vill ha det! Hade faktiskt inte hört om den tidigare.. Ska man bli tvungen springa hem på lunchen för att fixa den kanske.. :) Bra tips!

Redigering: Har förövrigt precis köpt ny skrivare och testade då skriva ut några bilder jag tagit med N8an. Skrev ut dom i A4-format och jag tycker kvaliten är väldigt bra! När man ser andra som lägger upp mobilbilder så ser man tydliga skillnader.

Redigerat av SvenSven, 07 juli 2011 - 10:55.

Postad 07 juli 2011 - 11:56

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ser riktigt fräsch ut! Stilrent och snyggt, precis som man vill ha det! Hade faktiskt inte hört om den tidigare.. Ska man bli tvungen springa hem på lunchen för att fixa den kanske.. :) Bra tips!

Nej.. skippa de...
trög skitapp...

Postad 07 juli 2011 - 12:01

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Det hände mig förra veckan...
Bara o beställa ny underdel...
se till o få bort de 2 små plastbitarna som gått av bara.. så de inte ramlar omkring i telefonen.

Och skruva inte ur hela torx-skruven.. det räcker med att lätta en dej på den, sen kan man dra bort underdelen.

Postad 07 juli 2011 - 12:35

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Nej.. skippa de...
trög skitapp...

Trög? Flyter på hur bra som helst. Har du nån bättre app för facebook?

Postad 07 juli 2011 - 13:53

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Flyter på bra här med faktiskt

Postad 07 juli 2011 - 14:28

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Var igår på en blueskonsert med enligt mig Sveriges bästa bluesband Trickbag, och med sig på turnén har de blueslegenderna Barrelhouse Chuck (US), West Weston (UK) och Sveriges bluesgudfader Sven Zetterberg.

Här är tre videos jag filmade med N8:an, inget avancerat, bara skön blues rakt upp och ner...

Trickback (här med Barrelhouse Chuck och West Weston)
http://www.youtube.c...h?v=83C563jVDRk

Trickbag (här med West Weston)
http://www.youtube.c...h?v=9HDqv18iRkU

Trickbag (här med Sven Zetterberg och Barrelhouse Chuck)
http://www.youtube.c...h?v=yxUJZhUsO6I

Postad 07 juli 2011 - 14:47

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Finns det något verktyg som gör att man kan ställa in fler 'förvalda program' än de som går att styra via programmenyn - jag vill t.ex. att Officedokument och pdf'er ska öppnas av Picsel Smart Office?

Postad 07 juli 2011 - 21:25

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Finns det något verktyg som gör att man kan ställa in fler 'förvalda program' än de som går att styra via programmenyn - jag vill t.ex. att Officedokument och pdf'er ska öppnas av Picsel Smart Office?

Det går utmärkt utan program.....

Menu/inställningar/programinställningar/förvalda program/val/avancerade inställningar........

Postad 08 juli 2011 - 08:37

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Det går utmärkt utan program.....

Menu/inställningar/programinställningar/förvalda program/val/avancerade inställningar........

Strålande, tusen tack, hade missat de "Avancerade inställningarna".

(mycket av 'kritiken' mot Symbian är ju ren bullshit, men att menysystemet kan vara lite snårigt får man väl hålla med om.. Tur man bara gör sånt en enda gång.)

Postad 08 juli 2011 - 08:44

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Köpte min N8 först för 2 månader sen pga att jag var så nöjd med min N86, och är helnöjd. Inte ett fel på den så här långt. Detta är min första Nokia som ej har haft nån bugg. Nu till min fråga, går det inte att flytta låtar mellan minnena?
Drar dom widgets man har under program menyn, alltså inte dom på startskärmarna, mycket datortrafik?
Och hur tar man bort widgetar som man tröttnat på?

Postad 08 juli 2011 - 13:08

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

(mycket av 'kritiken' mot Symbian är ju ren bullshit, men att menysystemet kan vara lite snårigt får man väl hålla med om.. Tur man bara gör sånt en enda gång.)

Jag håller med, är man som jag född i början på 70-talet så är det nog t o m mindre logiskt med de "modernare" systemen inte för att jag har något emot dem egentligen. När jag växte upp behövde man ibland verktyg för att ställa in(skruva in) kanalerna på TV´n och ner på knä och trycka på diverse kryptiska knappar på videon när man ville ställa in timer. Dagens menystyrda apparater som kom åtminstone redan på 90-talet är ju rena drömmen.

Postad 08 juli 2011 - 14:15

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Nya versioner av Nokia Maps och CNN International finns ny i Betalabbet - http://betalabs.nokia.com

Nokia Maps v3.08

What’s different from v3.07?
Drive Enhancements:

Live traffic routing takes traffic information into account to avoid traffic jams automatically (available in Germany, France, US, UK and Russia).
Turn on “Avoid traffic” in your “Route settings” to take traffic conditions into account while you drive. Always get the best route for right now.
New Drive look & feel – home screen now has buttons for “Set destination,” “Drive home” and “Just drive.”
“Just drive” or Drive assistance shows your accurate speed, gives speed warnings, the distance driven and real time traffic.
New information bar on Drive navigation and Drive assistance screens.
Also easily toggle between Estimated Time of Arrival in minutes or distance to your destination – just tap the icon on the screen.
New option menus in Drive.
Set a contact as a destination.
Easily change your settings during Drive navigation. Changes in settings are immediate and can been seen instantly.

Additional improvements

Long tap is now available to give quick access to “Drive to,” “Walk to,” “Share” and various lists.
Settings reorganized to “General” “Maps & Walk” and “Drive.”
---

CNN International

Update July 8, 2011: Beta version 1.2 of CNN International is now available via Nokia Beta Labs with the following improvements:

New look & feel for CNN Breaking News dialogue. It would be great if you could install CNN 1.2. before the weekend, as you will be doing manual test push notifications on Saturday, Sunday and Monday 10:00am Pacific time.
Home screen (alias widget) support. Preferred category can be selected from settings. Default is top stories.
Added support for S60 5th ed phones. Note: 5800 users must have PR4 installed. CNN Video-on-demand and CNN Live do not yet work in this release on S60 5th ed devices.
It is now possible to shoot an image/video directly from iReport/submit.
Based on Qt 4.7, previous version using Qt 4.6
Many small improvements.

Postad 08 juli 2011 - 15:03

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Det hände mig förra veckan...
Bara o beställa ny underdel...
se till o få bort de 2 små plastbitarna som gått av bara.. så de inte ramlar omkring i telefonen.

Och skruva inte ur hela torx-skruven.. det räcker med att lätta en dej på den, sen kan man dra bort underdelen.

Ok, skickar in den på garantiärende nu ändå,får väl betala extra för den då.
Har dålig samtalskvalite, samtalet bryts en microsekund så det är svårt att höra alla ord. Samma sak oavsett vilken operatör den jag talar med har.

Är det många som har råkat ut för denna brutna plastbit? Snackade med en till som hade haft samma problem!

Redigerat av mikko, 08 juli 2011 - 15:05.

Postad 08 juli 2011 - 15:44

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Ok, skickar in den på garantiärende nu ändå,får väl betala extra för den då.
Har dålig samtalskvalite, samtalet bryts en microsekund så det är svårt att höra alla ord. Samma sak oavsett vilken operatör den jag talar med har.

Är det många som har råkat ut för denna brutna plastbit? Snackade med en till som hade haft samma problem!

Ja har bytt den själv. Hmm hade också dåligt ljud, brusande typ. Pratade med Nokia.. Eftersom underdelen var trasig i fästena så ansågs alltihop som "yttre åverkan" så skulle fått betala jobbet,högtalarna och underdelen.. så böt åtminstone underdelen själv, sen lyckades jag få ur metallspån ur högtalarna och nu funkar allt :)

Postad 08 juli 2011 - 16:50

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Jag håller med, är man som jag född i början på 70-talet så är det nog t o m mindre logiskt med de "modernare" systemen inte för att jag har något emot dem egentligen. När jag växte upp behövde man ibland verktyg för att ställa in(skruva in) kanalerna på TV´n och ner på knä och trycka på diverse kryptiska knappar på videon när man ville ställa in timer. Dagens menystyrda apparater som kom åtminstone redan på 90-talet är ju rena drömmen.

tyvärr tror ju inte högsta hönset heller på symbian.precis läst en tråkig analys om nokia.att dom inte sparkat honom.helt otroligt .
Nokia: Mobilförsäljningen drabbas också i
Europa - analytiker
( SIX) Mobilförsäljningen har mattats av
betydligt i det
skulddrabbade Europa, bedömer MKM
Partners- analytikern Tero
Kuittinen.
"Läget ser dåligt ut, speciellt för Nokia,
eftersom
telefonförsäljningen i Europa inte ser ut
att nå prognoserna" ,
säger Kuittinen i en intervju med
Kauppalehti.
Konsumenttrenderna i Europa blir allt
dystrare, så Kuittinen
spår en smärtsam resa för bolagen .
"De dåliga finansnyheterna kommer från
Europa den här
sommaren", säger han.
Cirka 30 procent av Nokias försäljning
kommer från just
Europa, så den marknaden är mycket viktig
för telekomjätten .
Skuldkrisen innebär återigen dåliga
nyheter: hösten 2008 sjönk
telefonförsäljningen i Europa snabbt,
under perioden då USA :s
bankkris toppade rubrikerna i media.
Kuittinen påminner att den franska och
den tyska
detaljhandelsförsäljningen stapplar efter
en stark vår. Bolag
som Dixons, Comet och Tesco har varnat
för svagare trender.
Handlarna har att göra när de tömmer
sina lager, och Kuittinen
tror att Nokias senaste prissänkningar kan
bero på just det.
Försäljningen av telefoner har utvecklats
dåligt i
Storbritannien, Spanien och Tyskland
under juni, och
volymtillväxten för telefoner i Europa var
ganska matt redan
under januari till mars, säger han.
"Europas viktigaste aktörer övergav
Nokias nya sommarmodeller
(E 6 och C 7) ganska ordentligt" , säger
Kuittinen.
Nokias vd Stephen Elop försvårade
Symbian- modellernas intrång
i EU -operatörernas sommarkampanjer
med sina negativa kommentarer
i februari.
Kuittinen säger att det inte är lätt att
sälja telefoner utan
ett starkt operatörsstöd.
"Om Europas lurmarknad nu försvagas,
plus inräknat Nokias
egna problem, så kan situationen på
hösten bli värre än vad även
de dystra prognoserna spår", varnar
Kuittinen.
Han spår att Nokias draglok N8, E 6 och
C7 kan vara " helt
döda" som produkter senast i oktober.

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 08 juli 2011 - 16:59.

Postad 08 juli 2011 - 17:25

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ni som ej redan gjort... Ladda ner senaste versionen av Nokia Maps från Beta Labs som skrivits om tidigare på denna sida... Vilka förbättringar de lyckats med.. Klart godkänd
Beta Labs

Postad 08 juli 2011 - 21:47

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

tyvärr tror ju inte högsta hönset heller på symbian.precis läst en tråkig analys om nokia.att dom inte sparkat honom.helt otroligt .
Nokia: Mobilförsäljningen drabbas också i
Europa - analytiker
( SIX) Mobilförsäljningen har mattats av
betydligt i det
skulddrabbade Europa, bedömer MKM
Partners- analytikern Tero
Kuittinen.
"Läget ser dåligt ut, speciellt för Nokia,
eftersom
telefonförsäljningen i Europa inte ser ut
att nå prognoserna" ,
säger Kuittinen i en intervju med
Kauppalehti.
Konsumenttrenderna i Europa blir allt
dystrare, så Kuittinen
spår en smärtsam resa för bolagen .
"De dåliga finansnyheterna kommer från
Europa den här
sommaren", säger han.
Cirka 30 procent av Nokias försäljning
kommer från just
Europa, så den marknaden är mycket viktig
för telekomjätten .
Skuldkrisen innebär återigen dåliga
nyheter: hösten 2008 sjönk
telefonförsäljningen i Europa snabbt,
under perioden då USA :s
bankkris toppade rubrikerna i media.
Kuittinen påminner att den franska och
den tyska
detaljhandelsförsäljningen stapplar efter
en stark vår. Bolag
som Dixons, Comet och Tesco har varnat
för svagare trender.
Handlarna har att göra när de tömmer
sina lager, och Kuittinen
tror att Nokias senaste prissänkningar kan
bero på just det.
Försäljningen av telefoner har utvecklats
dåligt i
Storbritannien, Spanien och Tyskland
under juni, och
volymtillväxten för telefoner i Europa var
ganska matt redan
under januari till mars, säger han.
"Europas viktigaste aktörer övergav
Nokias nya sommarmodeller
(E 6 och C 7) ganska ordentligt" , säger
Kuittinen.
Nokias vd Stephen Elop försvårade
Symbian- modellernas intrång
i EU -operatörernas sommarkampanjer
med sina negativa kommentarer
i februari.
Kuittinen säger att det inte är lätt att
sälja telefoner utan
ett starkt operatörsstöd.
"Om Europas lurmarknad nu försvagas,
plus inräknat Nokias
egna problem, så kan situationen på
hösten bli värre än vad även
de dystra prognoserna spår", varnar
Kuittinen.
Han spår att Nokias draglok N8, E 6 och
C7 kan vara " helt
döda" som produkter senast i oktober.

Konkurrensen hårdnar och att Nokia får en mindre del av kakan är helt naturligt. Vad Nokia gör nu med Stephen Elop i spetsen är bara fel och bara ett sätt för Microsoft att försöka motverka WP7 floppen. Nokia har ingenting att vinna på samarbetet utan tvärt om, de förlorar på det. Kolla hur aktien sjunker.

Med Meego så har de visat att de kan och hade de fortsatt så hade Nokia fortfarande behållt sin särart vilket är Symian+Meego. Jag hoppas på att WP7 blir en engångsföreteelse precis som SonyEricsson Xperia X1 och X2. Båda utvecklades i Redmont under tiden då SonyEricsson hade det svårt. Sony Ericsson lade ner Microsoft telefonerna och började satsa på Android istället och det gick mycket bättre för dem. Android gjorde även att dem kunde utvecklas in-house i Europa. Nokia kommer nog även inse att Microsoft är en återvändsgränd och måste gå tillbaka till sin kärnverksamhet vilket är Symbian och Meego. Hoppas att inte Elop har dragit ner Nokia ner i träsket för långt bara. Asiaterna gör rätt, håller Microsoft på avstånd och har samtidigt Android som fallback.

Mediadrevet om hur j*vla dåligt Symbian är börjar bli tjatigt och jag håller inte med om hur dåligt det är. Symbian har massor av funktionalitet som konkurrenterna har. Symbian har ofta varit först när det gäller vissa saker. Symbian har sina problem men allt är inte dåligt. Windows Vista är ingen höjdare men trots det så fortsätter folk använda Windows.

Redigerat av JagVetInte, 08 juli 2011 - 21:55.

Postad 09 juli 2011 - 07:46

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
igår slängde jag ut SPB shell, telefonen blev riktigt ruggigt seg då man hade igång några program. Det enda jag ville åt var i princip väder-widgeten..men jag installerade SPB weather istället så får jag en väder-widget även om den inte är lika fin..:)

Postad 09 juli 2011 - 09:27

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Facial är mycket snabbare att använda o snyggare men har inte lika många funktioner....prova...finns på ovistore....

Postad 09 juli 2011 - 10:09

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Facial är mycket snabbare att använda o snyggare men har inte lika många funktioner....prova...finns på ovistore....

FB browser är väl bäst?

Postad 09 juli 2011 - 11:11

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Nokia: Mobilförsäljningen drabbas också i...

Tomi Ahonen påstår till och med att både Nokia och Ms bojkottas av operatörerna, mycket pga den osäkerhet som råder nu efter Elops charad i februari och nyligen Ms köp av Skype. Nokia har tydligen mobiler för miljardbelopp till försäljning där det står helt stilla just nu. Så det ser dystert ut. :)

Finns att läsa här för den intresserade...

Postad 09 juli 2011 - 12:46

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:11.

Postad 09 juli 2011 - 14:45

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Tomi Ahonen påstår till och med att både Nokia och Ms bojkottas av operatörerna, mycket pga den osäkerhet som råder nu efter Elops charad i februari och nyligen Ms köp av Skype. Nokia har tydligen mobiler för miljardbelopp till försäljning där det står helt stilla just nu. Så det ser dystert ut. :)

Finns att läsa här för den intresserade...

Jag är optimist, så jag tror det lossnar när väl Nokia Windows Phones finns att köpa :)

Postad 09 juli 2011 - 15:39

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag är optimist, så jag tror det lossnar när väl Nokia Windows Phones finns att köpa :)

Även om Nokia behöver pengar så hoppas jag inte att WP7 blir en storsäljare. Microsoft ska inte få utdelning av deras dåliga affärsmoral, de får konkurrera med sina produkter istället som alla andra.

USA har alltid velat köra över europeisk mjukvaruindustri och nu har de lyckas. Europeer får lära sig att stå på sig bättre annars kommer de försvinna ur historien.

Redigerat av JagVetInte, 09 juli 2011 - 15:41.

Postad 09 juli 2011 - 18:32

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

woho
Leaked: Symbian ANNA PR 2.0 Firmware Update for Nokia N8 - Chinese n English - Product Code: 059D2S8 - Download Now

Jag antar att andra språk bör följa efter snart...

Sugen på att testa engelska versionen.. frågan är om det går att välja svenska tangenter ? :)

Postad 09 juli 2011 - 18:48

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Postad 09 juli 2011 - 20:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Sugen på att testa engelska versionen.. frågan är om det går att välja svenska tangenter ? :)

Nej det går inte. Jag var inte riktigt vaken när jag uppdaterade till denna och tänkte inte på att det inte går att återgå till tidigare firmware så nu får jag stå ut med denna kinesk/engelsk tills det förhoppningsvis kommer en ny läcka.

Postad 09 juli 2011 - 21:08

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.