Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 17 August 2013 - 23:53
Postad 18 August 2013 - 00:22
http://www.kolozzeum...ad.php?t=134555
Postad 18 August 2013 - 01:35
Borde inte diabetiker vara portade inom idrott och gym isf?
Vet knappt om du skämtar eller är allvarlig. Har du överhuvudtaget hört talas om dispens? I annat fall kontakta ngn utövare som har astma eller liknande så får du svaret.
Om du nu är så kunnig inom det här området borde du själv ha svaret på frågan. Att överhuvudtaget insunera att insulin är en myt säger mer om ditt kunnande än om ngt annat. Åk till Mr O, som går inom kort. Basunera ut det till samtliga deltagare, men på egen risk. Jag kan inte stå för påföljder såsom exempelvis tjära och fjädrar. När du ändå är igång kan du köra visan om LCHF och att det är så fantastiskt
Z
Postad 18 August 2013 - 07:14
Tidig på jobbet idag, så jag frågar gärna hur det kommer sig att du här skrev att du gjorde pushdowns medans du igår skrev att du inte gjorde det. Dina andra källor har fel, så det är ingen poäng med att svartmåla mig bara för att jag skrivit att du har fel en gång.Muskelruptur? Körde faktiskt kabelpushdown och jag tror att jag märkte det efter och inte för det, inte säker dock.
Tänk även på att det inte finns en enda styrketränande individ, genom hundratals år av styrketräning, och miljardertals timmar av träning, som har varit skadefri från start till slut av sin träning. Tanten har varit skadefri genom hela sin gyntid, men hon har tränat åtta pass ungefär. Det räknas inte som seriöst
Jag har under mina snart 15 år skadat: en fot. En vad. Knäna (både ledband och brosk samt senor), ljumsken (ett par gånger), biceps, ena handleden, underarmen, ländrygg, axeln, ryggrad, bäcken, rhombus och, som alla andra, även baksidan av axelleden. Ja, plus att mitt skulderblad trillar neråt. Jo, en förslitning i pecfästet.
Dock så var det nog minst två år sen jag skadade mig sist (bäckentippningar räknas inte). Säkert längre också. Då slutade jag lyssna på alla internetproffs som elliot som. Påstår att alla kan göra allt och la om träningen för att den skulle passa mig själv. Visst, det ger nog inte lika bra resultat. Men det ger bättre resultat att kunna träna än att inte kunna träna. Den absolut bästa träningen i världen är den som blir av. Därför säger jag att man ALLTID ska anpassa träningen efter sina egna förutsättningar. Alltid alltid alltid. Igen, alltid. Det är steg ett.
Påstår man att alla kan göra en övning eftersom man skiter i den rörelsen så är man fel ute. Vet du varför? Sitter du på huk och skiter, elöer skiter du på en toalett som övriga västvärlden? Om du gör det senare så behöver din skitmekanism inte sitta på huk. Då var vi i en annan tid när maten var mer svårsmält. Därmed inte sagt att man fortfarande kan rekommendera att äldre personer med trög mage sitter och skiter med en pall under fötterna, fär att få mer veck i kroppen.
Därför kan elliot ta sig och därför har han helt fel i det han skriver. Men vem vet, han kanske sitter på huk och muggar? Jag säger inget om hans kunskap, men jag säger att han kan vara extremt ignorant och såna ska man inte lyssna på såvida dom inte är kunniga i det dom talar om. GW persson är extremt ignorerande av folk som säger emot honom. Men när hade han fel senast?
Postad 18 August 2013 - 08:36
Tidig på jobbet idag, så jag frågar gärna hur det kommer sig att du här skrev att du gjorde pushdowns medans du igår skrev att du inte gjorde det. Dina andra källor har fel, så det är ingen poäng med att svartmåla mig bara för att jag skrivit att du har fel en gång.
Sa jag att jag inte gjorde den? Jag sa väl ändå att jag inte släppte tillbaka vikten utan jag körde strikt.
Såhär brukar det se ut
http://www.youtube.c...h?v=RoG35IOSZDM
Postad 18 August 2013 - 09:30
Berättade jag när jag, genom att rikta armbågarna annorlunda gick upp 10 kg i bänkpressen på ett par veckor? Då hade jag bänkat i över 10 år. Jag hade en riktning som en av dom större bänkpreearna i världem rekommenderade. Sen så körde jag med en polare som tävlingslyft, varpå han tyckte att jag kunde vinkla lite annorlunda pga att jag är lång, och det fungerade skitbra. Individuella skillnader gör utförande olika för oss alla. Jag rekommenderar dig att bli mer ödmjuk med när du rekommenderar saker åt andra innan du har koll på vad du rekommenderar.
Postad 18 August 2013 - 20:07
Jag var framme och kollade på den där sataniska benpressen idag. Funderade återigen på det där med vinklarna mellan ryggplattan och fotplattan. Någon som vet om det spelar roll för hur tidigt rumpan eller ländryggen släpper från ryggplattan/bottenplattan hur man ställt in vinklarna när man går djupt i benpressen. Jag blir inte riktigt klok på de där vinklarna. Man kan ju vinkla upp ryggplattan så man sitter mer upprätt. Eller vinkla ner den så man ligger nästan raklång. Sedan har jag skruvat på fotplattan så att mina hälar ska ha kontakt med den hela tiden. Dvs överdelen av fotplattan är flyttade en bra bit i pilens riktning så att tårna pekar mer framåt.
Postad 18 August 2013 - 20:15
Har du en benpress man kan ta tag i ställningen (ej handtagen) så gör det. Då är det lättare att känna om rumpan lyfter. Har även en polare som tagit rep och dragit över höften, då känner man direkt häcken lyfter pga att bäckenet följer efter och reper skär in ^^
Postad 18 August 2013 - 20:17
Angående blåmärket där, har svårt att tro att det var tricepspressens fel. Tappade 60kg bakom nacken idag när jag körde klokov pushpressar och det small till i båda axlarna och det kändes olustigt några timmar efteråt men inget blåmärke och känner inget alls nu. Pallade jag den smällen så ser jag inte hur jag skulle kunna göra illa mig i tricepspressen.
Postad 18 August 2013 - 20:19
(jag brukar ha armarna korsade över bröstet, det finns nog inga handtag vad jag vet på den maskinen)
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 18 August 2013 - 20:20.
Postad 18 August 2013 - 20:48
Na: precis, ett rep så långt ner på bäckenet du kan ha, eller som ala skriver, att man hittar ett ställe annat än handtagen att hugga fast i för att sitta fast bättre. Ja, eller i mitt fall i min maskin både djupbestämma och hindra häcken från att sticka framåt. När jag djupbestämmer greppar jag lite längre fram, så att överkroppen hindrar benen i djupare läget, det är rätt effektivt, för då går det inte att gå djupare.
Postad 19 August 2013 - 08:28
Jag körde benpress i går och fick sjukt ont i ländryggen på kvällen (även ont i dag). Trodde det var en enkel övning men är det så att det är samma stelhet som spökar i den övningen? Att jag går för djupt så att ländryggen på något sätt kopplas in i bottenläget där jag ska trycka upp vikten. Jag går ända ner till botten, så djupt det går, men har visserligen kört med lägre vikter innan och fler reps. Brukade då inte få direkt ont i ryggen efteråt. Är lösningen att inte gå lika djupt ner? Sjukt irriterande att inte kunna träna ben utan att få ont i ländryggen.
Japp, alla är vi olika och har våra problemområden. Men att skada sig på den där tricepspushdown med rep som måste vara den säkraste övningen som finns i gymmet... Det förvånar mig.
Jag var framme och kollade på den där sataniska benpressen idag. Funderade återigen på det där med vinklarna mellan ryggplattan och fotplattan. Någon som vet om det spelar roll för hur tidigt rumpan eller ländryggen släpper från ryggplattan/bottenplattan hur man ställt in vinklarna när man går djupt i benpressen. Jag blir inte riktigt klok på de där vinklarna. Man kan ju vinkla upp ryggplattan så man sitter mer upprätt. Eller vinkla ner den så man ligger nästan raklång. Sedan har jag skruvat på fotplattan så att mina hälar ska ha kontakt med den hela tiden. Dvs överdelen av fotplattan är flyttade en bra bit i pilens riktning så att tårna pekar mer framåt.
Trycket ska vara mellan fotsulor och svanskota. Fotplattan vinklar du som pilen på bilden för att öka på rörligheten så inte vadernas (soleus) stelhet lyfter på hälarna när du går djupt. Ryggplattan kan man vinkla beroende på hur högt upp du har fötterna, se till bara att du inte kickar ur dig själv eller börjar glida upp ur ryggstödet annars spelar det inte så stor roll, man känner om man inte sitter bra eller har dåligt stöd i höften.
Skit i benpressen tycker jag. Överskattad övning som inte bygger riktig styrka. Kör olika varianter av knäböj och marklyft istället, det räcker bra. Jag har inte haft benpress med i mina benpass på över två år och jag har inte direkt dåliga ben.
Benpress är ett bra komplement till böj, du har större möjlighet att bygga styrka och där med volym i benpress eftersom det är färre faktorer som spelar in som tex svaga muskler samt att du kan ta hjälp med händerna när det börjar bli riktigt tungt, ben behöver mycket stryk för att växa.
Jo jag ska försöka börja knäböja igen, men jag tänker benpressa några månader först för att se att mina knän etc, håller för tyngre vikter. Det knakar en del i dem ibland och i benpressen kan man ju bara trycka på med händerna på knät men det går ju inte när man knäböjer.
Köra ben utan hög musik kan vara jobbigt när det knakar och knastrar i knäna men vad jag har hört är det ingen fara så länge det inte ömmar.
Postad 19 August 2013 - 08:42
Saknar knäböj som f*n... och marklyft kan jag bara köra lätt, och får stå bredare med fötterna än jag hade velat...
Redigerat av Garrett, 19 August 2013 - 08:43.
Postad 19 August 2013 - 08:54
Jag kan bara köra benpress, inte knäböj... tack vare en avvriden fotled i en skidolycka för åtta år sen, kan bara böja foten till 90 grader+ har jävligt ont i foten typ alltid... är beräknad till 6% invalid.... men sjukgymnasten tycker det låter för lite... kan inte springa, knappt gå i rask takt... får lätt ont i rygg, och knän, tack vare belastar fel ibland för ont i foten i vardagliga livet med...
Saknar knäböj som f*n... och marklyft kan jag bara köra lätt, och får stå bredare med fötterna än jag hade velat...
Kan du köra böj i smith, lite lättare att gå djupt än benpress samt att du troligen kan hålla fotleden still.
Postad 19 August 2013 - 09:02
Kan du köra böj i smith, lite lättare att gå djupt än benpress samt att du troligen kan hålla fotleden still.
Testar böj i smith ibland... med fötterna lite längre fram så att säga så jag inte böjer fotlederna så mycket, men tenderar att få ont i ryggen ibland... Har väl med fotfan att göra...
Sen till råga på allt så har jag haft problem med vänster axel med... så jag inte kan köra bänkpress... utan som mest fått köra lätta hantelpressar... varit hos företagsläkaren 2 gånger, fått Dikoflenak bägge gånger och inte kört övningar som involverar axlar på en månad varje gång... men så fort jag slutar med tabletterna kommer det tillbaks... gör ont när jag vrider axeln eller tar i plan bänk, vaknar på nätterna att det värker i axeln med...
Är väl snart helt trasig överallt!
Ska till en annan läkare och kolla.... kanske får ta en kortisonspruta..?
Postad 19 August 2013 - 10:31
För ungefär en och en halv månad sedan fick jag ont i armbågarna, jag märker av det mest i pressar av olika slag och tricepsövningar. Jag vilade från träning helt i ungefär 5 veckor, jag har nu börjat träna lätt igen. Men jag känner fortfarande av armbågarna, det gör inte direkt ont, det känns mer obehagligt. Någon som har en aning om vad det kan bero på, och vad jag ska göra åt det?
En fråga till. Jag blir lätt övertränad, tror jag. Det senaste året har jag haft problem med flera muskler/leder. Först ryggen, sedan förra julen, den har jag fortfarande problem med, men håller nu på att rehab-träna. Sedan underarmarna, dom är nu bra. Sedan benhinnor pga löpning. Och nu armbågarna
Jag har inte direkt dålig teknik i något, jag tränar ganska varierat, allt från 5-15 reps. Jag har tränat 5-6 dagar i veckan.
Vad tror ni dessa "överträningar" beror på? Tror ni det skulle vara bättre/skonsammare om jag endast körde kanske 12-15 reps istället?
Tacksam om någon skulle kunna svara/gissa på vad "överträningarna" kan bero på!
Redigerat av doglas2009, 19 August 2013 - 10:34.
Postad 19 August 2013 - 11:09
Postad 19 August 2013 - 11:56
När det ändå pratas om skador i denna tråden kan jag ju också passa på att fråga...ont i armbågarna...
Om du inte redan gör det så testa och kör pressövningarna med hammer-fattning.
Äter du fettsnål mat kan du börja äta mer fett, det smörjer lederna.
Färre reps är att föredra för leder.
Postad 19 August 2013 - 12:19
Postad 19 August 2013 - 15:16
Men jag blir sjuk väldigt sällan, och om jag hade haft svagt immunförsvar så borde jag väl bli sjuk ofta?Min gissning är att du har nån skit som ligger och lurar i kroppen. Pencilin/voltaren kur kanske botar? Jag fick nåt knas med armbågen först, sen bröstmuskeln. Tydligen inflammationer som spökar. Kanske har taskigt immunsystem till och från? Hör med vårdcentralen
Tack för tipset, hammer-fattning ska testas! Tips på någon tricepsövning som inte är triceps pushdown, triceps extensions? Båda dom får jag ont av.[/size]
Om du inte redan gör det så testa och kör pressövningarna med hammer-fattning.
Äter du fettsnål mat kan du börja äta mer fett, det smörjer lederna.
Färre reps är att föredra för leder.
Jag skulle inte säga att jag äter fettsnål mat, så det borde inte bero på det.
Stämmer det verkligen att färre reps är skonsammare? Jag har fått för mig att det är sämre...
Om ni har fler tips och idéer om vad som kan vara problemet får ni gärna skriva det.
Redigerat av doglas2009, 19 August 2013 - 15:16.
Postad 19 August 2013 - 16:54
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 19 August 2013 - 16:54.
Postad 20 August 2013 - 13:13
Vägde ju 71kg när jag kom hem från Tyskland i somras. Nu väger jag runt 74-75kg och har i stort sett lika bra magrutor som då. Det ser jag som ett gott tecken!
Postad 20 August 2013 - 13:34
Så kör jag alltid, men tack för tipsetHar du provat att dorsalflexa handledarna när du kör triceps pushdown? Det kan motverka smärta i armbågen (källa: Arne Persson).
Vad tror ni är skonsammast för armbågarna, hantelpress eller bänkpress?
Postad 20 August 2013 - 13:37
Prova dig fram och se vad som känns bäst.
Postad 20 August 2013 - 13:40
Det är lite så jag känner också. Har läst att triceps extensions ska vara "hälsosammare" att köra med hantlar än med stång, att tricepsen kunde följa sin bana eller något liknande. Man kan ju tänka sig att samma gäller hantelpress, men som du sa så ska jag pröva mig framHantelpress tror jag. Vet inte varför, men känns som att man är "friare" så. Alltså att du kan vinkla händerna som du vill. Med en stång så är du liksom "låst".
Prova dig fram och se vad som känns bäst.
Postad 20 August 2013 - 13:43
Postad 20 August 2013 - 13:45
Precis!Jo, precis. Även om man använder EZ-stång så är man fortfarande låst på ett sätt man inte är med hantlar. Sedan är ju hantlar bra för att bygga upp stabilitet och balans vilket alltid är bra att ha också.
Känner du till vilket som är "skonsammast", att köra bicepscurl med stång eller hantlar?
Postad 20 August 2013 - 13:47
Jag brukade alltid köra stång förut men efter att ha sett Rippetoes video så har jag kört mer hantlar igen. Har själv aldrig haft några problem med armbågarna så jag har liksom inte tänkt så mycket på det. Men prova själv, du lär ju känna vad som känns bäst. Jag skulle dock tippa på att hantlarna är bättre.
Postad 20 August 2013 - 13:47
Okej, tack för hjälpenIngen aning, men är väl samma där tror jag.
Jag brukade alltid köra stång förut men efter att ha sett Rippetoes video så har jag kört mer hantlar igen. Har själv aldrig haft några problem med armbågarna så jag har liksom inte tänkt så mycket på det. Men prova själv, du lär ju känna vad som känns bäst. Jag skulle dock tippa på att hantlarna är bättre.
Postad 20 August 2013 - 17:25
Jag skulle säga hantlar. Detta eftersom du kan vrida handleden till valfri vinkel som du känner för. Jag har själv haft handledsproblem, och i perioder har stång inte fungerat bra. Hantlar, om inte annat hammercurls, har aldrig varit ett problem för mig iaf, så jag drar en slutsats att om den ena är mer skinsam än den andra så är hantlar mer skonsam än stång pga möjligheterna att vrida och vändaPrecis!
Känner du till vilket som är "skonsammast", att köra bicepscurl med stång eller hantlar?
Postad 20 August 2013 - 19:11
Postad 20 August 2013 - 20:50
1. sov ordentligt, kroppen behöver vila.
2. ät varierat, och ta gärna mineraltillskott (organiska mineralföreningar) då maten idag är relativt mineralfattig.
3. stretcha, gärna ett dedikerat pass för stretch varje vecka, t ex yoga.
4. meditera, nervsystemet behöver vila för att fungera optimalt.
Har själv haft besvär med överträning, inflammation och värk i kroppen och detta är vad som får mig att orka med att träna 6 dagar per vecka, plus att ha ett relativt fysiskt arbete, utan att bli sjuk eller att ha ont.
Postad 20 August 2013 - 21:42
Det låter rimligt, tack för svaret!Jag skulle säga hantlar. Detta eftersom du kan vrida handleden till valfri vinkel som du känner för. Jag har själv haft handledsproblem, och i perioder har stång inte fungerat bra. Hantlar, om inte annat hammercurls, har aldrig varit ett problem för mig iaf, så jag drar en slutsats att om den ena är mer skinsam än den andra så är hantlar mer skonsam än stång pga möjligheterna att vrida och vända
Själv tror jag att jag gillar sådana som sitter fast bättre, det känns som att det blir tyngre/jobbigare när vikterna snurrar...He, tänk också på att kolla lagren i hantlarna, finns ju vissa som snurrar (tycker jag är skönast för handlederna) och vissa som sitter fast. Men det värsta är sådana som ska snurra, men som fastnar just när man curlar som hårdast, det brukar göra ont i handleden.
1. Jag sover mellan 7-11h varje dag, vilket jag tycker borde räcka. Är 18 år om det har någon betydelse...Angående överträning är mina tips som följer;
1. sov ordentligt, kroppen behöver vila.
2. ät varierat, och ta gärna mineraltillskott (organiska mineralföreningar) då maten idag är relativt mineralfattig.
3. stretcha, gärna ett dedikerat pass för stretch varje vecka, t ex yoga.
4. meditera, nervsystemet behöver vila för att fungera optimalt.
Har själv haft besvär med överträning, inflammation och värk i kroppen och detta är vad som får mig att orka med att träna 6 dagar per vecka, plus att ha ett relativt fysiskt arbete, utan att bli sjuk eller att ha ont.
2. Jag äter ganska varierat, men tar inga mineraltillskott, det kanske man skulle börja med...
3. Jag brukar köra en 2 minuters stretch efter varje pass, det är antagligen på tok för lite. Så jag kanske skulle byta ut ett av dom vanliga passen mot att verkligen stretcha kroppen ordentligt!
4. Vad menar du med meditera? Sitta i skräddarställning och blunda?
Tack för tipsen allihopa!
Postad 20 August 2013 - 21:50
Postad 21 August 2013 - 06:14
Postad 21 August 2013 - 07:27
Var på en av Ankis föreläsningar för c:a 2 år sen där hon av nån anledning ljög, även att jag försökte rätta det hon sa som var fel (hon påstod att kasein var det snabba proteinet och vassle tvärtom eller om det var så att hon sa att kvarg innehöll vassle, kommer inte riktigt ihåg) så stod hon för sina argument, jag orkade inte tjafsa men 2sek google hade kapat hennes fotknölar direkt. Har även en bok om diabetes hon skrivit där hon också slänger ur sig konstiga påståenden som saknar grund fast när man läser på hennes sajt så backar hon upp vad jag vet alla hennes påståenden med fakta.
Postad 21 August 2013 - 08:50
Postad 21 August 2013 - 08:51
Postad 21 August 2013 - 10:34
Av det lilla jag såg så hade hon bra mycket bättre argument än gammgubben där.
Det ända dom diskutera var ju om man behöver tillskott eller inte vilket verkligen är relativt, finns många studier som säger att tillskott visat sig positivt vilket han säger att det inte gjort samt att han sa att om det fungerat så hade vården använt tillskott vilket dom faktiskt gör med goda resultat.
Dricka 1 liter mjölk efter ett pass funkar men som anki sa så är det lättare och billigare med tillskott samt att det är "tillskott" inte "ersättning".
Sen att det finns anabola i 9 av 10 tillsskott nämnde dom inte alls denna gång.
Som sagt ett meningslöst inslag.
Postad 21 August 2013 - 18:48
7h är lite i minsta laget tycker jag. Jag siktar på runt 8-9h minst.
Det där är väldigt individuellt och kommer troligtvis ändra sig när du blir äldre. Jag kunde också sova länge när jag var 18 (32 för tillfället), men numera duger det bra med 5-6 timmar. På helgerna kanske det blir 7 timmar nån gång, men sover jag 9 timmar eller mer så går jag runt som en zombie resten av dagen och kan inte sova nästa natt, alternativt så börjar jag vända på dygnet.
Postad 21 August 2013 - 19:01
Postad 21 August 2013 - 19:47
Postad 21 August 2013 - 19:48
Postad 21 August 2013 - 21:14
Postad 22 August 2013 - 13:23
Postad 22 August 2013 - 19:37
Funderar på att prova det imorgon under uppvärmningen till marklyften. Provade lite nu här hemma med kvastskaftet jag använder till stretching och något säger mig att det kommer vara rätt smärtsamt första gångerna.
Postad 22 August 2013 - 20:37
http://www.bodybuild...-db-bench-press
Enligt kommentarerna ska den isolera brösten bra. Jag tycker aldrig att det bränner i brösten när jag bänkar, så jag tänkte prova den där.
Postad 22 August 2013 - 20:49
Har du provat denna övning Ala?
http://www.bodybuild...-db-bench-press
Enligt kommentarerna ska den isolera brösten bra. Jag tycker aldrig att det bränner i brösten när jag bänkar, så jag tänkte prova den där.
Har sett min bodybuilding polare köra den där men har bara provat den ett set själv. Tyckte inte det kändes så speciellt, men jag kanske gjorde fel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?