Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5951

Postad 14 November 2018 - 06:50

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 1
Man undrar hur det kunnat gå så här fel för Canal Digital. Varken boxar eller själva tjänsten är ju ”rocket science” så att säga. Varför tar felen så lång tid att åtgärda? Serieinspelningar liksom!

#5952

Postad 14 November 2018 - 08:13

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Man undrar hur det kunnat gå så här fel för Canal Digital. Varken boxar eller själva tjänsten är ju ”rocket science” så att säga. Varför tar felen så lång tid att åtgärda? Serieinspelningar liksom!

Ja tyvärr har i princip allt blivit lite sämre med åren, ADB och Kaon-boxarna har varit riktigt bra och genomtänkta från start men försämrats i takt med uppgraderingar.

 

Troligen har den tidigare teknikinriktade ledningen tagits över av ekonomer :rolleyes:



#5953

Postad 14 November 2018 - 12:32

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Ja tyvärr har i princip allt blivit lite sämre med åren, ADB och Kaon-boxarna har varit riktigt bra och genomtänkta från start men försämrats i takt med uppgraderingar.

 

Troligen har den tidigare teknikinriktade ledningen tagits över av ekonomer :rolleyes:

 

Nu har jag inte sett abonnemangsutvecklingen på den senaste tiden, men det har ju varit en viss nedgång för parabolkunder för CD och Viasat över tid, åtminstone tidigare.

 

Om så fortsatt är fallet och orsaken kan härledas till fortsatt utbyggnad av fibernät och ondemand tjänster samt att man kan anta att vidare utbyggnad av höghastigetsnät och ökad ondemandkonsumtion fortsätter så har man några steg att om man är distributör.

  • Sänk fasta kostnader, bygg ut gemensamma strukturer för nordisk leverans, minska ner underhåll, minska ner utveckling etc.
  • Öka intäkter, öka prisbild, så att resultat ökar (även om man kanske tappar viss volym), paketera det som upplevd valfrihet för kunden
  • Förbered övergång till fiberleveransmodell. Idag kan man ta emot stora delar av CD:s utbud via deras app på dator, plattor, tfn, Samsung Smart TV, Apple TV och kanke några plattformar till. Man kan ju teckna ett abb hos cd och se hela/större delen av det man betalt för utan att ens ha en ambition att få upp parabolen genom att istället se via medföljande dataström på tex. Apple TV. Vid en given tidpunkt kan CD komma att lansera en "nätet only" produkt som tex amerikanska DirecTV gjort. CDs ägare är Telenor som ju äger och driver satelliterna som CD belägger. Vi kan räkna med att Telenor/CD inklusive Bredbandsbolaget (som nu är re-brandat som Teleonor) noga följer och funderar på hur deras satellitdistribution skall se ut framåt och hur förnyad satellitkapacitet hos Telenor skall se ut över tid.

Redigerat av kenta2, 14 November 2018 - 12:33.


#5954

Postad 14 November 2018 - 18:31

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag behöver definitivt inte parabolen så jag hade tecknat app-only.

#5955

Postad 14 November 2018 - 18:53

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0
Parabol forever and ever.

#5956

Postad 14 November 2018 - 19:29

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

Parabol forever and ever.

S**t är s**t om än i gyllne dosor :ph34r:



#5957

Postad 14 November 2018 - 22:54

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Provade att stoppa in antennsladden från en bordsantenn i LG oled tv'n och jämförde kvalitén mellan svt1 HD från den och parabolen och det var lite bättre bild från bordsantennen... Suck!

#5958

Postad 15 November 2018 - 18:54

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

En annan bugg är att serieinspelningarna försvinner, missade avsnitt tre igår kväll av Det sitter i väggarna. Hela mappen var borta?! Bara andra gången det hänt totalt men lika jobbigt för det... Gäller Smartboxen.

Så har det hänt igen, nya säsongen av BBT spelades inte in i tisdags. Mappen är borta och tittar jag i EPGn finns inte längre någon serieinspelning,utan jag fick sätta en ny från nästa tisdag. Suck...

#5959

Postad 15 November 2018 - 19:16

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Härutöver har jag noterat en twist på buggen i min 500 GB box:
Jag har serieinspelning av Springfloden. Vid ett flertal av de senaste veckorna, de tre senaste tror jag, har det visat sig att efter att jag raderat dubbelbokade inspelningar av samma program i en folder på disken, har den "tappat" serieinspelningen, så att jag blivit tvingad att sätta igång en ny serieinspelning för att få in alla program i serien på disken - har fånigt många foldrar nu. Jag hoppas innerligt att även denna bugg löses när huvudproblemet fixas. Det kan inte vara särskilt svårt att sätta upp ett testfall för att verifera detta, men det är inte helt uppenbart att man som användare upptäcker att serieinspelningar inte längre sker förrän det är för sent. <_<

Samma sak som hänt mig flera gånger i veckan! Hade väl för mig att jag läst om fler med samma problem.

Niklas, är detta rapporterat?

#5960

Postad 15 November 2018 - 22:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital!

 

Statusen på SVT?

Hej

Återkommer när jag har mer information, vi håller på att se över olika lösningar. 

Mvh
Niklas


Är det bara för mig bilden blir pixlig, alltså pixlarna hoppar runt på vissa kanaler i Canal Digital ,tex om man kollar på gräs eller en tegelvägg, eller ännu värre när det är vatten. Har inte samma problem när jag tittar på andra källor som Youtube, inte ens i 1080p ser det så dåligt ut.

Börjar tro att det är boxarna det är fel på.

Jag har dock inte One boxen utan den föregående modellen med inspelning, på en del kanaler hoppar även bilden.

Hej

När började du uppleva detta? Kan du kontrollera vad du har för kvalitet på signalen i boxen (S/N: ??dB) 

Mvh
Niklas



#5961

Postad 15 November 2018 - 22:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej CD,

Jag har nu dubbelkollat, och bekräftat vad jag anser vara en ny bugg gällande ”serieinspelningsfunktionen”. Jag tror i varje fall att jag inte sett någon annan rapportera den, sedan ni ändrade i ert system i samband med bytet till ny EPG-leverantör den 12:e september:

Den nya buggen innebär att serieinspelning upphör när en säsong av en serie övergår till en ny säsong. Då måste man alltså vara på hugget och påbörja en ny serieinspelning för att inte missa avsnitt i den nya säsongen. Som en liten ”bonus” får man dessutom en ny folder på disken.

Jag tycker en serieinspelning ska vara som innan, dvs. ’Set and Forget’. Det är den inte nu.

Till och med med era egna lågt satta ambitioner, har ni misslyckats med att klara av meddela oss användare när buggarna kommer vara lösta på utsatt tid. Den 5:e november skrev ni att senast den 7:e november skulle ni lämna besked när dessa buggar skulle vara lösta. Var nu snäll att:

1) Bekräfta den nya buggrapporten
2) Ge besked om när buggarna rörande serieinspelningar är fixade
3) Se till att det händer

Tack.

Hej

Just nu fungerar det precis som du beskriver det, boxen spelar endast in den säsong du gör serieinspelningen på. Kommer skriva här så fort jag har mer information om serieinspelningen.

Mvh
Niklas



#5962

Postad 15 November 2018 - 22:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Samma sak som hänt mig flera gånger i veckan! Hade väl för mig att jag läst om fler med samma problem.

Niklas, är detta rapporterat?

Hej

Ja den har jag tagit vidare tidigare, men det är bra att du lyfter det också.

Mvh
Niklas



#5963

Postad 16 November 2018 - 18:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Hej

Återkommer när jag har mer information, vi håller på att se över olika lösningar. 

Mvh
Niklas


 

 

Nu har det dykt upp en SVT test som sänds i 10.3 Mbit/s konstant bitrate

Är det en av lösningarna?  :) 

När öppnar ni upp den så man får kolla bildkvalitén? 



#5964

Postad 16 November 2018 - 20:09

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Låter som att det är en hastighet som krävs för rimlig bild med stor TV.
Vet inte vad TV4 har för bitrate men bilden är väldigt mycket bättre där utan allt för synliga kompressionsartefakter.

#5965

Postad 16 November 2018 - 20:15

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Serieinspelningarna upphör inte att överraska. Nu har boxen (ADB) programmerat in dubbel uppsättning av samma avsnitt för två kommande program, Springfloden på söndag och STHLM Rekviem på onsdag.

Undrans vad som händer om jag tar bort det ena?



#5966

Postad 16 November 2018 - 20:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Låter som att det är en hastighet som krävs för rimlig bild med stor TV.
Vet inte vad TV4 har för bitrate men bilden är väldigt mycket bättre där utan allt för synliga kompressionsartefakter.

 

Senast jag kollade förut låg den mellan runt 7-12mbit men den sänder också i 1080i som flesta HD kanaler.

Om jag inte minns fel så klarar sig 720p med kring 30% lägre bitrate. 

Men det finns många parametrar man kan använda när man enkodar så skulle gissa att det är dom som behöver skruvas på.


Redigerat av Leatherface, 16 November 2018 - 20:33.


#5967

Postad 16 November 2018 - 20:38

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Ja just nu så ser det hyfsat ut i SVT1 men kompressionsartefakter är väldigt tydliga på områden i bilden med svaga färgskiftningar. Ska bli intressant och se om skavlan ser lika bedrövligt ut idag som förra veckan.

#5968

Postad 16 November 2018 - 21:14

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

... men kompressionsartefakter är väldigt tydliga på områden i bilden med svaga färgskiftningar. Ska bli intressant och se om skavlan ser lika bedrövligt ut idag som förra veckan.

 

Det där stämmer väl med mitt sätt att enkelt se hur bilden försämrats. Jag ställer mig en dryg meter från teven och tittar i pannan på människor. Då ser man hur pannan är indelad i rektanglar med olika skiftningar av hudton och hur fälten hoppar omkring när ansiktet rör sig. SVT:s kanaler utmärker sig som lite extra dåliga i testet.

 

... Men det finns många parametrar man kan använda när man enkodar så skulle gissa att det är dom som behöver skruvas på.

 

Har du någon uppfattning vad det innebär att olika apparater lägger på "bildförbättringar" som starkare kontrast, mer skärpa osv.

 

Några användare som tar emot signalen direkt i sin teve upplever inte att bilden blivit sämre. Medan andra som tar emot signalen i en separat mottagare som kan justera bilden och sedan skickar den till en teve som t.ex. kan skala om bilden och "förbättra" den ännu mer upplever större problem.

 

Kan det således vara mindre lyckade kombinationer av olika bildförbättringar som förstärker artefakterna som uppstår vid hård komprimering, alltså gör dem mer synliga?

 

Kombinationen av min mottagare, som inte kommer från CD och min TV verkar i alla fall inte särskilt lyckad. Steget från den tidigare mycket bra bilden till den nuvarande med många synliga rektanglar är stort.



#5969

Postad 16 November 2018 - 21:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Sitter och jämför Skavlan Telia VS CD

Helt plötsligt får CD betydligt sämre bild, då har Sportnytt startat på SVT2 

Sportnytt kräver tydligen mer bitrate än Aktuellt. Skavlans kavaj blev inte bra när Sportnytt startat, kan jag konstatera  :blink:


Redigerat av lindo, 16 November 2018 - 21:38.


#5970

Postad 16 November 2018 - 22:45

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag har också haft den känslan att det sker en fördelning mellan de två SVT-kanalerna.

#5971

Postad 17 November 2018 - 00:37

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

En annan bugg är att serieinspelningarna försvinner, missade avsnitt tre igår kväll av Det sitter i väggarna. Hela mappen var borta?! Bara andra gången det hänt totalt men lika jobbigt för det... Gäller Smartboxen.


Jag trodde först att du menade att serieinspelningen upphört när du raderat dubletter alltför tidigt, vilket alfista beskrivit i en tidigare post.

Men nu har jag själt upplevt det jag tror du menar. Jag håller själv på att se om The Big Bang Theory på Kanal 5 HD, och har serien (-erna..,) på inspelning. Guiden lägger ju ut nya program ca. 1 vecka i förväg, så avslutningen av säsong 6 har legat på min box i ungefär 1 vecka nu (några av de sista avsnitten sändes idag), och jag har i min enfald trott att jag hade koll på läget. Nu på kvällen när jag kollar kommande inspelningar för att radera dubletter som vanligt, noterar jag plötsligt att de tre sista avsnitten i säsong 6 ersatts av någon form av icke-inspelningsbara avsnitt. I foldern betecknas nu 3 avsnitt som ”Information om detta avsnitt finns inte tillgängligt för tillfället”. Från att ha verkar lugnt, givet buggarna, har jag alltså plötsligt blivit snuvad på tre avsnitt.


Är det samma som du råkat ut för? ”Hela mappen borta” antyder möjligen att du råkat ut för nåt annat fenomen.

Kan Canal Digital förklara vad som hänt? Att program som legat för inspelning, bara försvinner sådär, verkar ju vara ytterligare en bugg (hur många finns det?). Eller har den nya EPG-leverantören ändrat nåt, eller testar CD på nåt sätt? Jag har noterat detta beteende tidigare, men först nu sett att det verkligen är en bugg och rapporterar därför.

Gaaah, jag blir såå trött.

#5972

Postad 17 November 2018 - 08:20

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Jag trodde först att du menade att serieinspelningen upphört när du raderat dubletter alltför tidigt, vilket alfista beskrivit i en tidigare post.

Men nu har jag själt upplevt det jag tror du menar. Jag håller själv på att se om The Big Bang Theory på Kanal 5 HD, och har serien (-erna..,) på inspelning. Guiden lägger ju ut nya program ca. 1 vecka i förväg, så avslutningen av säsong 6 har legat på min box i ungefär 1 vecka nu (några av de sista avsnitten sändes idag), och jag har i min enfald trott att jag hade koll på läget. Nu på kvällen när jag kollar kommande inspelningar för att radera dubletter som vanligt, noterar jag plötsligt att de tre sista avsnitten i säsong 6 ersatts av någon form av icke-inspelningsbara avsnitt. I foldern betecknas nu 3 avsnitt som ”Information om detta avsnitt finns inte tillgängligt för tillfället”. Från att ha verkar lugnt, givet buggarna, har jag alltså plötsligt blivit snuvad på tre avsnitt.


Är det samma som du råkat ut för? ”Hela mappen borta” antyder möjligen att du råkat ut för nåt annat fenomen.

Kan Canal Digital förklara vad som hänt? Att program som legat för inspelning, bara försvinner sådär, verkar ju vara ytterligare en bugg (hur många finns det?). Eller har den nya EPG-leverantören ändrat nåt, eller testar CD på nåt sätt? Jag har noterat detta beteende tidigare, men först nu sett att det verkligen är en bugg och rapporterar därför.

Gaaah, jag blir såå trött.

Jag är inte alls säker på vad som hänt, trodde väl också att det var att jag är lite för duktig på att radera dubbletter och redan sedda avsnitt men grejen är att inte bara de programmerade inspelningarna försvinner utan hela foldern är borta.

Man tycker ju att om en serieinspelning av x anledning slutar fungera borde foldern finnas kvar tom men så är det alltså inte för mig?!



#5973

Postad 17 November 2018 - 09:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

Det där stämmer väl med mitt sätt att enkelt se hur bilden försämrats. Jag ställer mig en dryg meter från teven och tittar i pannan på människor. Då ser man hur pannan är indelad i rektanglar med olika skiftningar av hudton och hur fälten hoppar omkring när ansiktet rör sig. SVT:s kanaler utmärker sig som lite extra dåliga i testet.

 

 

Har du någon uppfattning vad det innebär att olika apparater lägger på "bildförbättringar" som starkare kontrast, mer skärpa osv.

 

Några användare som tar emot signalen direkt i sin teve upplever inte att bilden blivit sämre. Medan andra som tar emot signalen i en separat mottagare som kan justera bilden och sedan skickar den till en teve som t.ex. kan skala om bilden och "förbättra" den ännu mer upplever större problem.

 

Kan det således vara mindre lyckade kombinationer av olika bildförbättringar som förstärker artefakterna som uppstår vid hård komprimering, alltså gör dem mer synliga?

 

Kombinationen av min mottagare, som inte kommer från CD och min TV verkar i alla fall inte särskilt lyckad. Steget från den tidigare mycket bra bilden till den nuvarande med många synliga rektanglar är stort.

 

Javisst så kan det också vara.

Jag rekommenderar att ha allt sånt avslaget både för TV och annat material.



#5974

Postad 17 November 2018 - 09:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Jag har också haft den känslan att det sker en fördelning mellan de två SVT-kanalerna.

 

Så är det för alla kanaler det delas med dom andra kanalerna i samma mux/transponder.

Sen kan ju vissa kanaler vara tilldelad mindre och andra mer.

Sänds nåt mer krävande på SVT2 t.ex. så blir det mindre för dom andra SVT kanalerna helt enkelt.

Men har ändå känslan att det är parametrarna för encodingen som kanske behöver skruvas på lite som jag nämnde.


Sitter och jämför Skavlan Telia VS CD

Helt plötsligt får CD betydligt sämre bild, då har Sportnytt startat på SVT2 

Sportnytt kräver tydligen mer bitrate än Aktuellt. Skavlans kavaj blev inte bra när Sportnytt startat, kan jag konstatera  :blink:

 

Inget konstigt alls.

Sport har mycket fasta rörelser som är mer krävande än att visa upp en nyhetsuppläsare och lite nyhetsklipp som ofta inte är lika krävande.


Redigerat av Leatherface, 17 November 2018 - 09:38.


#5975

Postad 18 November 2018 - 20:45

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag har också samma problem med serieinspelningarna, väldigt irriterande. Appen fungerar också dåligt. Tycker det är dags att Canal Digital svarar på våra frågor och framför allt åtgärdar problemen.

#5976

Postad 18 November 2018 - 20:49

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Lika dålig bild på SVT, andra åket ikväll... Kornig och lågupplöst. Tror inte vi kan skylla på något filter där! Vad händer med kvalitén Niklas??

#5977

Postad 19 November 2018 - 11:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Jag har också samma problem med serieinspelningarna, väldigt irriterande. Appen fungerar också dåligt. Tycker det är dags att Canal Digital svarar på våra frågor och framför allt åtgärdar problemen.

Hej

Serieinspelningarna väntar jag fortfarande status på, kommer skriva här så fort jag har mer information. Ang SVT så pågår det tester och vi håller på att se över vad vi kan göra för förbättringar kring bildkvaliteten. 

Mvh
Niklas



#5978

Postad 19 November 2018 - 18:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Great News, ja om man blir ny kund då :)

Bifogad fil(er)



#5979

Postad 19 November 2018 - 19:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Givetvis får vi som varit med från Filmnettiden ingen äpple.



#5980

Postad 19 November 2018 - 19:11

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Givetvis får vi som varit med från Filmnettiden ingen äpple.


Får du säkert om du förlänger 24/12-mån, fick en ATV förra gången de körde den driven.

Redigerat av lobo, 19 November 2018 - 19:12.


#5981

Postad 19 November 2018 - 19:20

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Ringde precis Canal digital för jag såg deras fantastiska erbjudande om black friday.
Har varit kund flera år med ett abonnemang som gått ut.
Blev erbjuden två olika erbjudande för teckna nytt abonnemang som var rena skämtet.

Erbjudande 1 var att få Cmore för 390 kr istället för 480 kr
Erbjudande 2 var att få nya skitboxen one place för bara 19 kr extra per månad

Behandlar man befintliga kunder så så är det inte konstigt man tappar kunder.

Har nu börjat leta ny tv-leverantör istället.

#5982

Postad 19 November 2018 - 19:56

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ja d e som vanligt, befintliga kunder behandlas som skit och har alltid gjort.
Aldrig i livet att jag skulle ta den nya boxen, den e ju rena skämtet. Då köper jag mitt äpple sj.

#5983

Postad 19 November 2018 - 19:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Jag har för mig att förra gången så var det åxå bara nya kunder som fick erbjudandet,sen utökades det till befintliga kunder om man band sig i två år. Vill de behålla befintliga kunder så får dom nog ge samma erbjudande till oss med.

#5984

Postad 19 November 2018 - 20:02

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Herregud hur Canal Digital behandlar sina kunder. Ringde in och tänkte ta del av erbjudandet och han tyckte att jag va jobbig som hänvisade till ett inlägg på facebook där dom själva skriver att har man mindre än 3månader kvar på bindningstiden så gäller erbjudandet. Han bad mig säga upp avtalet om jag inte är nöjd. Nu fick man för första gången se hur canal digital behandlar kunder. Han till och med hånskratta åt det. Så imorrn blir det säga upp avtalet och ta nån annan leverantör som erbjuder bra erbjudanden oxå.

Redigerat av Turbo-Danne, 19 November 2018 - 20:04.


#5985

Postad 19 November 2018 - 20:29

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Ja ingen lycka för mig heller...

#5986

Postad 19 November 2018 - 20:34

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0
Jag tog del av CDs Viasat sport & Apple tv kampanj. Bokade erbjudandet så fort jag fick mail från cd men fick aldrig någon apple tv... Värdelöst

#5987

Postad 19 November 2018 - 22:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Hej

Möjligheten att se sin bindningstid kommer att komma tillbaka till mina sidor, den funktionen försvann tyvärr när vi gick över till vår nya hemsida. Du kan skicka PM med kundnummer/personnummer till mig så kan jag kolla upp din bindningstid.

Mvh
Niklas

 

 

Kan man se bindningstid nu? Kan man även säga upp sitt abb. via min sida?



#5988

Postad 20 November 2018 - 06:48

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Kan man se bindningstid nu? Kan man även säga upp sitt abb. via min sida?

Frågade om detta i tråden för ett tag sen men har ej fått svar, ringde då kundtjänst som tyckte att det var bättre att man ringer och frågar om sin bindningstid. Antar att de vill att folk ringer in så de kan försöka sälja ett större abb eller ny box :ph34r:.



#5989

Postad 20 November 2018 - 10:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Great News, ja om man blir ny kund då :)

Hej

Ni som är intresserade av kampanjen kan skicka mig ett PM så ska vi se vad vi kan lösa. 
 

Mvh

Niklas


Kan man se bindningstid nu? Kan man även säga upp sitt abb. via min sida?

Hej

Bra att du påminner mig, beskedet tidigare var att bindningstiden ska upp på hemsidan igen. Jag kollar upp detta och återkommer. Det går inte att säga upp sitt abonnemang via min sida. 

Mvh

Niklas



#5990

Postad 20 November 2018 - 10:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Tycka vad man vill om CD så ska iaf Niklas ha cred, gör ett gott jobb här på minhembio :)

#5991

Postad 20 November 2018 - 10:39

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Känner mig lite lurad, förlängde mitt avtal med CD för att få OnePlace till bättre pris. Men boxen funkar ej som CD utlovat. Vad kan CD erbjuda mig ? 

 

Tänkte också skicka PM, men har ju inget att komma med. Sitter på ett långt avtal, så kan ej hota med att säga upp abonnemanget.


Redigerat av andersgog, 20 November 2018 - 11:42.


#5992

Postad 20 November 2018 - 11:04

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Skulle ringa och säga upp abonnemanget idag men då va det inga problem att få erbjudandet. Får se om allt dyker upp nu då. :)



#5993

Postad 20 November 2018 - 11:27

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Tråkigt man ska behöva hota med säga upp sitt abonnemang för att få del av erbjudandet, borde kunna få det direkt utan tjafs.
Är trots allt inte en marknad i Kairo.
Har skickat pm nu så hoppas det löser sig på ett bra sätt,
annars får man testa viasat som också har ett rätt okej erbjudande

Redigerat av Truckerhate, 20 November 2018 - 12:25.


#5994

Postad 20 November 2018 - 12:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Skulle ringa och säga upp abonnemanget idag men då va det inga problem att få erbjudandet. Får se om allt dyker upp nu då. :)


Förlängning 24mån varav 12 till halva priset och inkl. ATV 4K?

#5995

Postad 20 November 2018 - 13:10

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Förlängning 24mån varav 12 till halva priset och inkl. ATV 4K?

 

 

Nästan, fick 12 månader bindningstid och till halva priset under dom 12 månader samt en ATV 4K, OnePlace box och ny parabol med LNB.


Redigerat av Turbo-Danne, 20 November 2018 - 13:11.


#5996

Postad 20 November 2018 - 13:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Nästan, fick 12 månader bindningstid och till halva priset under dom 12 månader samt en ATV 4K, OnePlace box och ny parabol med LNB.


Helt ok deal

@Canal Digital: Sign me up, stannar kvar ett tag till :)

#5997

Postad 20 November 2018 - 14:04

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Nästan, fick 12 månader bindningstid och till halva priset under dom 12 månader samt en ATV 4K, OnePlace box och ny parabol med LNB.

Mycket bra!
Frågan är om vi med lite längre kvar på bindningstiden får samma deal? Själv har jag tio månader kvar.
Behöver å andra sidan varken ny box eller parabol.

#5998

Postad 20 November 2018 - 15:46

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3037 inlägg
  • 0

detta erbjudande kräver parabol? 



#5999

Postad 20 November 2018 - 16:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Canal Digital finns bara på Satellit.



#6000

Postad 20 November 2018 - 16:18

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Canal Digital finns bara på Satellit.


Som streaming oxå, som i mitt fall där jag är ointresserad av att ha en parabol på taket/väggen.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.