Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 april 2009 - 22:15

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ang detta med täckningen och X1.

Har haft min telefon inne på service/reperation 3 gånger nu. Har fått 1 utbytestelefon och nu idag fick jag hem en sprillans ny lur i kartong och allt. :) Alla har haft problem med att täckningen har varit vädligt dålig. Utbytestelefon jag fick hem ville aldrig behålla mottagningen utan den hoppade från 1 stapel ner till ingen så det var omöjligt att ringa/smsa med den. Den nya telefonen är något bättre men får aldrig mer än 1 stapel om jag är inomhus. Samtalen bryts också rätt ofta pga detta. Imorgon ska jag ringa tre och be dom ta tillbaka skiten och häva bindningstiden på mitt abonnemang. Använder telefonen i jobbet men med täckningen som är så är jag snart arbetslös. :P

Postad 24 april 2009 - 07:20

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har återinstallerat TomTom på min X1:a efter en Hardreset men nu får jag inte upp någon icon i bland program (kör Spb). Någon som vet hur jag kan få dit den?

Fråga 2:
Det finns vissa screen shots här på forumet som visar en jordglob mm högst upp på telefonen. Vilket program skall man installera för att få dit dom?

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Postad 24 april 2009 - 07:31

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Har nu fått tillbaka luren igen efter reparation. Det var sliden som släppt. Fick också uppdaterat telefonen. Har nu installerat alla pgm igen (har inte lagt tillbaka ngn backup förutom synk med Outlook). Har uppgraderat till Spb 3.0.
Har fått en helt annan telefon! Batterikapaciteten är mkt bättre och Spb är ju helt fantastiskt - vilka möjligheter! Flera olika startskärmar för olika tillfällen. Kombinationen med Spb Diary på Todayskärmen för arbetet är mycket bra. Detta att "livsstilslayouten" har tre lägen med möjlighet att lägga in i princip vad man vill är strålande.
Livet leker igen!

Postad 24 april 2009 - 08:50

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Det är precis det jag menar, men när jag söker så hittar jag bara andra som frågar efter samma sak. Men inget svar. Så om du vet skulle det vara bra om du snabbt skulle kunna dra det bara, snääälla ;)

https://www.minhembi...s...t&p=2384828

Postad 24 april 2009 - 09:35

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej

Har börjat använda SPB shell 3.0 som för övrigt är ett riktigt riktigt grymt program. Älskar funktionen där man kan skapa sin egen panel genom att lägga till widgets och ändra färger och storlekar. Får dock inte riktigt till det som jag vill till 100%. Jag har pocket player på mobilen som på x-panelen/idag skärmen lägger sig som en ikon där det går att spela upp direkt byta låt och ändra inställningar utan att gå in i programet. Är det någon som använder sig av SPB shell 3.0 och pocket player eller liknande program som vet hur det kan lösas även på SPB?
Undrar också om det går att byta ut klockan som finns då jag tycker att den som kommer med SPB är ganska ful om man jämför med tex den som finns på experia panelen samt om det finns några andra möjligheter.

Mvh Peter

Postad 24 april 2009 - 10:04

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej

Har börjat använda SPB shell 3.0 som för övrigt är ett riktigt riktigt grymt program. Älskar funktionen där man kan skapa sin egen panel genom att lägga till widgets och ändra färger och storlekar. Får dock inte riktigt till det som jag vill till 100%. Jag har pocket player på mobilen som på x-panelen/idag skärmen lägger sig som en ikon där det går att spela upp direkt byta låt och ändra inställningar utan att gå in i programet. Är det någon som använder sig av SPB shell 3.0 och pocket player eller liknande program som vet hur det kan lösas även på SPB?
Undrar också om det går att byta ut klockan som finns då jag tycker att den som kommer med SPB är ganska ful om man jämför med tex den som finns på experia panelen samt om det finns några andra möjligheter.

Mvh Peter

Hittade själv svaret på min fråga därför har jag tagit tillbaka frågan.

Redigerat av Unregistered5d19e759, 24 april 2009 - 10:15.

Postad 24 april 2009 - 10:12

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
http://www.handango....obile_shell_3.0

Observera att du kan få tre egenkomponerade "paneler" genom att dra panelen åt höger! Upptäckte inte det först! (Livsstilslayout)

Postad 24 april 2009 - 10:29

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Finns det någon expert på Opera Mini / Java här?

Det går ju att komma åt favoriter mm i Opera (vanliga) och Explorer och lägga dessa som en länk. Jag undrar nu om det går att nå favoriter mm i Opera Mini från Spb-menyn också? Skulle vara fint att kunna starta en favorit i Mini direkt utan att starta Opera Mini först! (Gillar verkligen Minis snabbhet).

Postad 24 april 2009 - 10:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar alla som upplever svag mottagning på sina X1or att testa denna radio:

Radio 1.14.25.55

Mitt exemplar har fått bättre mottagningsprestanda jämfört med 25.76-radion. Ligger på tre pinnar konstant istället för två. Bästa resultatet hittills för mig.

Postad 24 april 2009 - 11:42

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar alla som upplever svag mottagning på sina X1or att testa denna radio:

Radio 1.14.25.55

Mitt exemplar har fått bättre mottagningsprestanda jämfört med 25.76-radion. Ligger på tre pinnar konstant istället för två. Bästa resultatet hittills för mig.

Låter mycket intressant! Kan du tala om för mig hur man installerar den på telefonen?

Postad 24 april 2009 - 11:44

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Radio 1.14.25.55

Vad behöver jag för att installera detta?

Redigerat av Unregistered8f70b8cb, 24 april 2009 - 11:48.

Postad 24 april 2009 - 16:14

Unregisteredf0eef193
  • Unregisteredf0eef193
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hittade själv svaret på min fråga därför har jag tagit tillbaka frågan.

OK, och vad är svaret?
Jag är också intresserad.

/Sixten

Postad 24 april 2009 - 16:52

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Det är precis det jag menar, men när jag söker så hittar jag bara andra som frågar efter samma sak. Men inget svar. Så om du vet skulle det vara bra om du snabbt skulle kunna dra det bara, snääälla ;)

Behöver alltså veta hur jag ändrar inställningar så åäö fungerar på min custom rom. Svar uppskattas VERKLIGEN! Hittar inte när jag söker :'(

Postad 24 april 2009 - 18:49

2zani
  • 2zani
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
TIllslut tog jag mod att flasha om telefonen! Helt grön på det här fast läst på så det gick smärtfritt, jag valde den här romen http://forum.xda-dev...ad.php?t=508057
Som sagt är det en engelsk beta men den flyter väl hyffsat, inte så jätte lent enligt mig men hade inte förväntat mig så mkt mer. Jag installera t9 och ändra så tangentbordet visar åäö så ska testa nu ett tag för att se hur den fungerar. TIll ovanstående

Varken jag, ROM-tillverkaren eller XDA tar något ansvar om något går fel.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För att få tillbaka svenska på tangetbordet så gör följande:

1. Ladda ner Smartreg, Totalcommander eller någon annat program som kan modifiera registret i din telefon.
2. Installera programet på telefonen.
3. Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\KEYBD\
4. Byt värdet på CurLan g till 41d (OBS! Bocka i så du ändrar hex-värdet)
5. Spara, Starta om telefonen, Klart!

Tackar `rzr för den svenska guiden.

Postad 24 april 2009 - 18:54

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Behöver alltså veta hur jag ändrar inställningar så åäö fungerar på min custom rom. Svar uppskattas VERKLIGEN! Hittar inte när jag söker :'(

Svarade på detta 9 inlägg ovan ditt

Postad 25 april 2009 - 11:04

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
När jag skriver SMS med tangentbordet har jag lite problem.
När jag trycker på Ö så blir det :
-"- Ä så blir det '
-"- Å så blir det ?

Någon lösning på detta?

Postad 25 april 2009 - 14:36

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Alltså, jag vill inte verka grinig men i en 200 sidor lång tråd så bör man åtmindstone misstänka att den fråga man eventuellt har redan har ställts och besvarats flera gånger om.
So pretty please with sugar on top, use the fucking search function! :)

@Tallani, du behöver knappast leta särskilt mycket...

Postad 25 april 2009 - 18:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu varit ute och rest, radion har fått jobba. Helt klart är mottagningsprestandan bättre och jag kan nu säga att min X1 får godkänt. Fortfarande inte en E90 i prestanda men helt överlägsen P990i som i sin tur slog K750i.

Installation av radion görs med tidigare beskriven microSD-metod, det står även på XDA. Det är en officiell Sony Ericsson-radio så det är inga problem att använda den.

Postad 25 april 2009 - 21:43

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tack för svaret om hur man fixar åäö! Uppskattas verkligen! :)

Postad 26 april 2009 - 09:54

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
AVR4000 :

Jag har provat att kränga detta radioprogram på längden och tvären, men blir likförbenat inte klok på hur den rackren ska installeras.
När du sedan benämner microSD metoden så har jag försökt att söka i ämnet och står där med skägget i brevlådan och har ingen aning om hur detta ska gå till.
När jag sedan går till den andra länkade sidan så handlar det om att flasha om både här och där, men jag misstänker att detta inte ska behövas, eller? :)

Postad 26 april 2009 - 11:09

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

AVR4000 :

Jag har provat att kränga detta radioprogram på längden och tvären, men blir likförbenat inte klok på hur den rackren ska installeras.
När du sedan benämner microSD metoden så har jag försökt att söka i ämnet och står där med skägget i brevlådan och har ingen aning om hur detta ska gå till.
När jag sedan går till den andra länkade sidan så handlar det om att flasha om både här och där, men jag misstänker att detta inte ska behövas, eller? :)

RUU (app för att flasha ny radio) samt instruktioner:
ftp://x1:[email protected]/XperiaX1...dateUtility.zip

Postad 26 april 2009 - 11:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

AVR4000 :

jag döpte om filen till KOVSImg.nbh och la den i roten på mitt minnsekort.
startade telefonen med volymknappen nedtryckt (för att komma in i bootläge) då hittar telefonen filen direkt å frågar om du vill flasha.
hur enkelt som helst!

ps... inga inställningar eller program försvinner heller.

Postad 26 april 2009 - 12:15

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Samtliga instruktioner för installation av såväl olika ROM som radio finns utmärkt beskrivet i sticky-trådar på XDA.

Då instruktionerna som finns där är utmärkta bör man läsa dem - allting finns överst i X1 ROM development-avdelningen.

Postad 26 april 2009 - 12:56

matteros
  • matteros
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Varför inte en länk.... :)

Postad 26 april 2009 - 13:46

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Varför inte en länk.... :)

Självhjälp:
http://www.google.com

För slackers:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=477801

Redigerat av Golgo_13, 26 april 2009 - 13:53.

Postad 26 april 2009 - 16:45

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
För slackers:
[/quote]

Tack för den :)
Just det jag letade efter, är helt värdelös på att söka själv :P

Postad 26 april 2009 - 18:11

Unregisteredf0eef193
  • Unregisteredf0eef193
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Samtliga instruktioner för installation av såväl olika ROM som radio finns utmärkt beskrivet i sticky-trådar på XDA.

Då instruktionerna som finns där är utmärkta bör man läsa dem - allting finns överst i X1 ROM development-avdelningen.

OK, håller på att ladda radion nu (med Micro SD metoden) men det händer inget, det står bara loading på skärmen.
Man behöver väl inte Hard SPL för att ladda radio???

/Sixten

Postad 27 april 2009 - 08:03

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Flashing new radios.

Var hittar jag *.nbh RADIO filen som skall kopieras?

Postad 27 april 2009 - 09:26

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Flashing new radios.

Var hittar jag *.nbh RADIO filen som skall kopieras?

Läs hur du gör under denna tråd:
Här hämtar du den nya radion:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=506034
Någon mer än jag som kör flashad ROM och använder Active Sync mot Outlook som har problem med att födelsedagarna under kontakter i TF3D flyttats tillbaka 1 dag. Detta är ett problem som jag har noterat sedan den nya Rhodium/Topaz kommit och det verkar inte vara alla kontakter som drabbats utan bara vissa.

Redigerat av kewe, 27 april 2009 - 09:30.

Postad 27 april 2009 - 09:48

Unregistered8f70b8cb
  • Unregistered8f70b8cb
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har flashat min X1:a med ny radio idag och jag kan inte märka någon förbättring :)

Postad 27 april 2009 - 10:38

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hur gör man en "flash" med Micro SD metoden?
Jag har provat med Pc-en säkert 10ggr utan att lyckas. Stablen på telefonen blir kvar på 0%.

Postad 27 april 2009 - 11:00

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Alltså, allvarligt talat.

När man köper en produkt i det segment som X1 befinner sig i tar man väl reda på saker först, såsom metod för uppgradering av firmware/ROM etc?

Hur man flashar med microSD-metoden är beskrivet i tråden flera gånger och än fler gånger har det länkats till XDA.

Går man in på ROM Development för X1 på XDA är alla trådar som innehåller viktig info klistrade högst upp. Allting om radio, tillgängliga custom-ROM, tillgängliga original-ROM, Hard-SPL etc är klistrat och lätt åtkomligt med tydliga beskrivningar.

Jag skulle vilja säga att varje köpare som spekulerar på en X1 bör besöka XDA och läsa på innan beslut tas. X1 är en mycket bra produkt men den riktar sig till power users.

Det har varit en del bråk på XDA kring Kitchen m.m p.g.a alla frågor som ställs trots att det finns sticky-trådar med svar. Förlåt att detta inlägg kanske låter lite tjurigt men bara denna tråd innehåller ju faktiskt svar på det mesta, detsamma gäller XDA.

Alla som känner sig osäkra, gå in och läs i trådarna i avdelningen Xperia X1 ROM Development på XDA innan ni börjar fråga. Samt snälla, sök i denna tråd.

Postad 27 april 2009 - 11:02

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

När man köper en produkt i det segment som X1 befinner sig i tar man väl reda på saker först, såsom metod för uppgradering av firmware/ROM etc?

Hur man flashar med microSD-metoden är beskrivet i tråden flera gånger och än fler gånger har det länkats till XDA.

Går man in på ROM Development för X1 på XDA är alla trådar som innehåller viktig info klistrade högst upp. Allting om radio, tillgängliga custom-ROM, tillgängliga original-ROM, Hard-SPL etc är klistrat och lätt åtkomligt med tydliga beskrivningar.

Jag skulle vilja säga att varje köpare som spekulerar på en X1 bör besöka XDA och läsa på innan beslut tas. X1 är en mycket bra produkt men den riktar sig till power users.

Det har varit en del bråk på XDA kring Kitchen m.m p.g.a alla frågor som ställs trots att det finns sticky-trådar med svar. Förlåt att detta inlägg kanske låter lite tjurigt men bara denna tråd innehåller ju faktiskt svar på det mesta, detsamma gäller XDA.

Alla som känner sig osäkra, gå in och läs i trådarna i avdelningen Xperia X1 ROM Development på XDA innan ni börjar fråga. Samt snälla, sök i denna tråd.

Tack ...

Postad 27 april 2009 - 11:07

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hur gör man en "flash" med Micro SD metoden?
Jag har provat med Pc-en säkert 10ggr utan att lyckas. Stablen på telefonen blir kvar på 0%.

som jag förstår det så måste usb uttaget vara ett nyare (snabbt)
inga andra program får köras
sedan måste man ändra så att inte pc skärmen går in i skärmsläckar läget..
Lite såna saker som inte får störa laddningen... så prova byt uttag eller dator..
via micro sd döoper man om filen, se ovan... :)

Redigerat av danee, 27 april 2009 - 11:08.

Postad 27 april 2009 - 11:23

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Någon som testat nedanstående program på sin X1a?

http://journal.zenye...fter-two-years/

Postad 27 april 2009 - 11:27

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Rädd för att bli noob förklarad, fick nys om Point Ui Home 2

Video:
http://www.youtube.c...feature=related
(spola fram lite i videon)
Download:
http://www.pointui.com/

Frågan lyder funkar home på xperian eller måste man byta upplösning tänkte att i videon kör han på htc HD

Har provat programmet. Använder det som en panel (man får välja om det ska ta övet today eller panel)
Fungerar bra, snyggt, fina finesser, är väl inte helt klart enligt min åsikt, men man får prova o se :)

Postad 27 april 2009 - 12:39

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Vilken är den senaste versionen av Hard-SPL for Xperia X1?

Postad 27 april 2009 - 13:15

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Vilken är den senaste versionen av Hard-SPL for Xperia X1?

1.0 om jag inte minns fel.

XDAXDAXDAXDAXDAXDAXDAXDA!!

Postad 27 april 2009 - 15:36

gammalpulvermos
  • gammalpulvermos
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå.

Jag är en av de som dumt nog band upp mig på Tres mobila bredband i 18 månader. De första 6 månaderna har varit gratis, har nog 12 kvar nu, 199 kr/månad. Behövde modemet för att komma ut på internet med min netbook innan men eftersom WiFi fungerar nu använder jag knappt modemet - och jag vill inte gärna ha det liggandes i 12 månader för 2400 kronor.

Jag skaffade just en Xperia, och fick nu idén att man kanske skulle kunna använda det mobila bredbandssimkortet i Xperian, säga upp sitt nuvarande mobilabonnemang och bara använda det mobila?

Obegränsat internetdata antar jag fungerar direkt, men det jag direkt undrar är ifall sms fungerar och vad det då kostar mig. Jag har nu Telia med SMS till alla så jag kan smsa 5000 sms/månad för 99 kr. Eftersom man kan smsa via mobila bredbandet på min dator borde detta ju också fungera, frågan är vad det kostar.

Samtalstaxa är ju också en avgörande sak, dock smsar jag sjukt mycket mer än jag ringer så bara det går att ringa fungerar nog det bra.

Borde jag ringa Tre och fråga om detta går och vad det hade kostat eller kommer de antagligen bara att ignorera mig eller ge mig falsk info eftersom de säkert vill att jag ska teckna ytterliggare ett abonnemang hos dem?

Tacksam för snabba svar
/Felix

Postad 27 april 2009 - 22:54

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jisses så uppblåst man kan bli då.... Sorry men jag har haft min lur betydligt längre än så kan jag säga och då var det inte så mycket snack om att mecka med romar hit och dit... Nu finns det en hel uppsjö av dem.
Jag har personligen helst velat köra min lur med sonyericssons egna firmwares framför de egna hemsnickrade grejorna. Och jag har aldrig haft några problem med att göra deras egna uppdatering...
Men när vi pratar om den här radion så behövs det dels att man är medlem i det där forumet som ni skriver er så varma för annars så kan du glömma att dra ner något överhuvudtaget.
När det sedan behövs ytterligare ett sk HARD SPL som i sin tur gör att den låsta spl delen i romen låses upp för att man sedan ska kunna flasha rom hejvilt. Då tappade jag lusten.
Så den där radion får vara för min del. :)

Postad 28 april 2009 - 06:13

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Jisses så uppblåst man kan bli då.... Sorry men jag har haft min lur betydligt längre än så kan jag säga och då var det inte så mycket snack om att mecka med romar hit och dit... Nu finns det en hel uppsjö av dem.
Jag har personligen helst velat köra min lur med sonyericssons egna firmwares framför de egna hemsnickrade grejorna. Och jag har aldrig haft några problem med att göra deras egna uppdatering...
Men när vi pratar om den här radion så behövs det dels att man är medlem i det där forumet som ni skriver er så varma för annars så kan du glömma att dra ner något överhuvudtaget.
När det sedan behövs ytterligare ett sk HARD SPL som i sin tur gör att den låsta spl delen i romen låses upp för att man sedan ska kunna flasha rom hejvilt. Då tappade jag lusten.
Så den där radion får vara för min del. :)

orkar du inte registrera dig (tar max 2 min även för den långsamme) och ladda ner HARD SPL (vilket tar typ 10 sek på en 1mbit lina) ??

isf kanske du inte ska flasha din telefon alls :P

Postad 28 april 2009 - 06:14

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hallå.

Jag är en av de som dumt nog band upp mig på Tres mobila bredband i 18 månader. De första 6 månaderna har varit gratis, har nog 12 kvar nu, 199 kr/månad. Behövde modemet för att komma ut på internet med min netbook innan men eftersom WiFi fungerar nu använder jag knappt modemet - och jag vill inte gärna ha det liggandes i 12 månader för 2400 kronor.

Jag skaffade just en Xperia, och fick nu idén att man kanske skulle kunna använda det mobila bredbandssimkortet i Xperian, säga upp sitt nuvarande mobilabonnemang och bara använda det mobila?

Obegränsat internetdata antar jag fungerar direkt, men det jag direkt undrar är ifall sms fungerar och vad det då kostar mig. Jag har nu Telia med SMS till alla så jag kan smsa 5000 sms/månad för 99 kr. Eftersom man kan smsa via mobila bredbandet på min dator borde detta ju också fungera, frågan är vad det kostar.

Samtalstaxa är ju också en avgörande sak, dock smsar jag sjukt mycket mer än jag ringer så bara det går att ringa fungerar nog det bra.

Borde jag ringa Tre och fråga om detta går och vad det hade kostat eller kommer de antagligen bara att ignorera mig eller ge mig falsk info eftersom de säkert vill att jag ska teckna ytterliggare ett abonnemang hos dem?

Tacksam för snabba svar
/Felix

Nu vet jag inte hur tre's mobila bredband fungerar, men hos Telia så går det inte att ringa med det simkortet, det fungerar bara för data.

Postad 28 april 2009 - 08:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
3s mobila bredband går utmärkt att använda som tilläggstjänst till sitt vanliga abbonemang. Om SIM-kortet skulle vara avsett för ett USB-modem kan det dock vara nödvändigt att ringa kundtjänst och be att få bredbandet som tillägg istället.

Men det är inga problem att ha mobilt bredband som tilläggstjänst och surfa och ringa med samma kort således.

Postad 28 april 2009 - 08:37

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

orkar du inte registrera dig (tar max 2 min även för den långsamme) och ladda ner HARD SPL (vilket tar typ 10 sek på en 1mbit lina) ??

isf kanske du inte ska flasha din telefon alls ;)

När jag läste om denna radio så framgick det inte att det rörde sig om en ren flashning. Utan jag trodde det rörde sig om en CAB-fil.
Sedan att ha ork till det ena eller det andra, är väl min ensak. Är man inte intresserad av att flasha sin rom vilket denna stickytråd oftast handlar om, så svaret på din slutledning är att: Nej jag hade inte ens tänkt mig tanken att flasha om min rom. Tahts it.

Sedan när det gäller detta forum så är den till för dem som vill ha hjälp och inte vet hur de ska göra, då ska man kunna ställa en enkel fråga och förhoppningsvist få ett förlösande svar.
Inte bara ett förlösande svar med en hel drös med sarkasmer bakefter.
Det finns ett talessätt och den lyder:
Det är bättre att fråga och verka dum,
än att inte fråga och förbli dum.

Postad 28 april 2009 - 08:44

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur tre's mobila bredband fungerar, men hos Telia så går det inte att ringa med det simkortet, det fungerar bara för data.

Ja de sim som sitter i pucken ja, men om du lägger till tjänsten på ditt mobil abone så går det...

Postad 28 april 2009 - 09:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Man flashar alltid en radio. Radio i detta fall syftar på programvaran till radiodelen. Det går inte att installera som .cab. Däremot finns det FM-radioprogram som kan installeras som .cab om man inte vill lyssna på radio med Sony Ericssons egen panel.

När det gäller frågor är det helt OK att fråga - om man inte hittar svaret. Men att ställa samma frågor om och om igen är ingen god idé.

Jag söker alltid svar först, hittar jag inget svar vid sökning frågar jag. Ofta är det mesta besvarat tidigare, framförallt sådant som hur man installerar ROM och radio m.m.

Postad 28 april 2009 - 09:15

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

När jag läste om denna radio så framgick det inte att det rörde sig om en ren flashning. Utan jag trodde det rörde sig om en CAB-fil.
Sedan att ha ork till det ena eller det andra, är väl min ensak. Är man inte intresserad av att flasha sin rom vilket denna stickytråd oftast handlar om, så svaret på din slutledning är att: Nej jag hade inte ens tänkt mig tanken att flasha om min rom. Tahts it.

Sedan när det gäller detta forum så är den till för dem som vill ha hjälp och inte vet hur de ska göra, då ska man kunna ställa en enkel fråga och förhoppningsvist få ett förlösande svar.
Inte bara ett förlösande svar med en hel drös med sarkasmer bakefter.
Det finns ett talessätt och den lyder:
Det är bättre att fråga och verka dum,
än att inte fråga och förbli dum.

Att flasha ny radio är inte samma som att flasha en ny ROM. Vid radio-flashning rörs inte innehållet i telefonen, d.v.s. ingen data försvinner och inget behöver ominstalleras.

Sen håller jag med dig angående syftet med detta forum och andra liknande. Det är naturligtvis till för att ställa frågor och dela med sig av kunskap, MEN har man inte vett nog att söka i forumet innan man potentiellt ställer samma fråga för tionde gången, ja då har man inget på forum att göra. Gammal hederlig netikett!

Postad 28 april 2009 - 09:49

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Att flasha ny radio är inte samma som att flasha en ny ROM. Vid radio-flashning rörs inte innehållet i telefonen, d.v.s. ingen data försvinner och inget behöver ominstalleras.

Sen håller jag med dig angående syftet med detta forum och andra liknande. Det är naturligtvis till för att ställa frågor och dela med sig av kunskap, MEN har man inte vett nog att söka i forumet innan man potentiellt ställer samma fråga för tionde gången, ja då har man inget på forum att göra. Gammal hederlig netikett!

Att överhuvudtaget flasha något som har med rom att göra är att förändra dess egenskaper, eller hur?
Jag skrev aldrig om att "FÖRNYA" hela romen, utan förändra den....
Precis som jag skrev vid ett tidigare tillfälle, för att kunna flasha denna radio är du "TVUNGEN" att flasha om din rom i HARDSPL delen... Om nu inte HARD-SPL har med romen att göra, ja då har jag missat en väsentlig del i vad det går ut på.

Sedan är det upp till var och en att svara på frågor ställda för 48:de gången. Antingen länkar man till svaret, eller så struntar man helt enkelt i att svara. Svårare än så är det inte.
Men man behöver inte vara sarkastisk för det.

Postad 28 april 2009 - 11:28

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej.

Har problem att få spel att fungera på min X1:a. Är sjukt sugen på att få igång pocket heroes men när jag startar det ligger allt fel på skärmen upplösningen är altså helt fel.

Jag har också testat pocket sns emulatorn som går att instalera och starta men när jag väljer att öppna en rom stängs programet ner och inget annat händer. Någon som vet hur man löser detta ? Har jag fel Emulator ? fel rom ? uppackade ligger dom som .smc fil.

mvh Peter

Postad 28 april 2009 - 13:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Hej.

Har problem att få spel att fungera på min X1:a. Är sjukt sugen på att få igång pocket heroes men när jag startar det ligger allt fel på skärmen upplösningen är altså helt fel.

Jag har också testat pocket sns emulatorn som går att instalera och starta men när jag väljer att öppna en rom stängs programet ner och inget annat händer. Någon som vet hur man löser detta ? Har jag fel Emulator ? fel rom ? uppackade ligger dom som .smc fil.

mvh Peter

Program som är hårdkodade för VGA brukar fås att fungera med WVGAFix3 som finns på XDA. Det ställer om bilden till VGA för att få korrekt visning.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.