Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2010 - 20:49

rookie75
  • rookie75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har surfat på datorn via telefonen (USB-delat internet då man måste roota för att kunna dela ut via wifi) nån enstaka gång.

Hur kör man "usb-delat internet" ?

Postad 13 April 2010 - 20:58

Martin_K
  • Martin_K
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag avaktiverade Juicedefender för ett par dagar sedan och helt plötsligt dubblerades min batteritid. Skumt värre? :)

Postad 13 April 2010 - 21:01

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

nä det går inte, den går inte att välja

ja har valde standardinställningarna nu, det funkar men internet går slött för det e proxy o grejer inskrivet då

Men du har väl olika inställningar för Internet och för MMS

Om jag kollar i mina APN-inställningar har jag 3 olika saker där.
Först Telenor WAP, med services.telenor.se som APN
Sen en jag skapat "Internet" där jag har APN internet.telenor.se (Inga proxy-inställningar o sånt)
Sen längst ner så är Telenor MMS

Det är bara de två översta jag måste välja mellan.. Telenor MMS verkar aktiv vilket jag än väljer.

Hur kör man "usb-delat internet" ?

Kör ett program som heter PdaNet. Finns i Market.

Gratisversionen fixar inte säkra sidor. Så kör du webbmail o så kan det kanske bli problem.

Postad 13 April 2010 - 21:02

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Men du har väl olika inställningar för Internet och för MMS

Om jag kollar i mina APN-inställningar har jag 3 olika saker där.
Först Telenor WAP, med services.telenor.se som APN
Sen en jag skapat "Internet" där jag har APN internet.telenor.se (Inga proxy-inställningar o sånt)
Sen längst ner så är Telenor MMS

Kör ett program som heter PdaNet. Finns i Market.

Gratisversionen fixar inte säkra sidor. Så kör du webbmail o så kan det kanske bli problem.

skumt, ja prova o skapa 2 profiler innan men då funka inte internet

ja har bara en profil som heter telenor se

Redigerat av thestaar, 13 April 2010 - 21:03.

Postad 13 April 2010 - 21:07

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
haha sjukaste nu, ja chattar med telenors kundservice och frågade hur ja ställde in mms, haha då skrev han att det finns bra guider på www.swedroid.se :)

Postad 13 April 2010 - 21:13

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
nu har jag skapat en profil som heter telenor mms men det funkar inte ändå, verkar bara som internetprofilen är aktiv så att säga, där är en blå punkt bredvid den

funkar nu, vetifan va ja gjorde :)

Redigerat av thestaar, 13 April 2010 - 21:19.

Postad 13 April 2010 - 21:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ni som haft X10an ett tag nu, hur är det med batteritiden? Som jag förstått är den inte jättebra, men så är ju även fallet med HTC desire. Det sägs ju att batteritiden ska förbättras efter x antal laddningar, någon som upplevt det?

Hur känns den i övrigt? Är ni nöjda med era val?

2 Veckor nu. En factory reset igår och inte TS och alldeles för mycket synkningar vilket säkert även fixar Desirens batteritid så har den blivit mycket bättre. Fast i början var min extremt dålig och säkert lite knasig. Väldigt nöjd med mitt val, den är såå fin.

Postad 13 April 2010 - 21:21

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vet någon här om det finns en mediaspelare med equalizer som funkar till x10an? Tips på var mottages gärna! :-)

jag körde Astro Player ett tag. den har equalizer men jag fick aldrig ljudet att bli så mycket bättre än den inbyggda spelaren tyckte jag. nu kör jag med MortPlayer som sorterar all musik efter mappar. det funkar bra för mig men tyvärr finns det ingen ljudinställning överhuvudtaget så det låter inte så bra i den heller. i så fall fungerar spotify premium bättre, vilket är lite anmärkningsvärt när det ju är frågan om streamad musik ...

nä, SE, ordna gärna basförstärkning mm till den inbyggda spelaren i nästa uppdatering, det tror jag många skulle uppskatta! :)

har nån fått track ID att fungera?
mitt felar hela tiden med "ett fel uppstått. kontrollera att datum och tid är korrekt inställda på telefonen"
jag har självklart rätt datum och tid.

TIPS?

min fungerar klockrent. hittills har den plockat allt och det går fort också. men kan tyvärr inte hjälpa dig. prova att installera om appen så kanske det fungerar?

Postad 13 April 2010 - 21:48

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Innan jag använder myBackup och återställer min tele, kan nån berätta exakt hur man gör för att få tillbaka all data från MyBackup? Istallerar man det igen lr hur gör man?

Postad 13 April 2010 - 21:54

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
ni som har kört en factory reset och upplevt att batteri tiden har blivit bättre, hur länge har ni haft mobilen och hur många ggr ca har ni laddat den? kommer antagligen få hem min x10a imorgon och funderar på att resetta den innan jag har hunnit lägga in allt för mkt, bara köra igång luren och köra basic inställningar. tror ni att det kommer göra nån skillnad då?

Postad 13 April 2010 - 22:28

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
om nån vet av en CAD-viewer till Android så får ni gärna tipsa. Finns ju till WinMo :)

Postad 13 April 2010 - 22:42

r0bban
  • r0bban
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vet inte om det har tagits upp tidigare men skriver det nu.

Angående MW600 har en del klagat på att mediaknapparna inte fungerar med den inbyggda spelaren. Tyvärr har jag inte fått det att funka. Däremot fungerar det alldeles utmärkt med Spotify?!? Så för er med spotify, ni kan styra musiken med MW600

Sen en till sak, skärmen är ju fantastisk
, och jag gillar att se på film. Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag tankar 720p material och sen konverterar jag via badaboom (har hårdvaruacceleration via CUDA) och väljer då ipod classic som standardval och sidan 920x480 px. Det gör att filstorleken blir schysst, den konverteras snabbt och ser underbart bra ut i mediascape.

Några tips bara, i övrigt är jag grymt nöjd med allt förutom slöheten, telefonen börjar bli mer och mer slö. Kanske på grund av alla 100-tals program jag installerat?

Postad 13 April 2010 - 22:46

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
För er som undrar över batteriet, har jag några teorier:

1. De är ett Li-Polymer batteri dom behöver köras lugnt minst en 5-10 laddningar för att ens börja fungera ok. Dom används flitigt inom modellhobby http://www.megamods.se/lipo.php

2. Anledningen som går att läsa även på länken till att laddaren låter den ladda ur innan den fyller på mer i batteriet är att dom inte tål över laddning.

Sen en undran har någon nått belägg för att factory reset fungerar? Mitt batteri gjorde som många andras efter ett tags i och ur laddnings cykler. Tog mobilen i måndags på 100% laddat ca 6 på morgonen sen dog telefonen på jobbet vid 14 tiden, utan att jag ens använt den (kollat på TS 5minuter och skickat ett sms).
Kom hem sur över att batteriet inte håller mer än 8h ladda på mobilen, tittade och stängde av Sony Ericsson sync som tydligen fortfarande var på efter flytten av telefon bok osv från gamla mobilen.

Nu idag tog jag också mobilen på 100% laddat 6 i morse, nu 23:30 på kvällen har jag 45% batteri och jag har använt mobilen idag till och med... Antagligen är det en bugg i Sony Ericsson sync eller så är det ett normalt batteri fenomen. Tror dock mer på en bugg i sync appen tittade idag och hade inte alls samma förbrukare på batteriet idag som igår i infon om batteriet (mins inte va fasen det stod igår men den hade med sync och operative att göra i alla fall).

Innan ni klagar över batteriet börja kolla upp vad som drar batteri först finns ju som sagt en fin inbyggd info om det så använd den och åtgärda efter de.

Jag undrar fortfarande om någon vet vilken USB kontakt (typ) som sitter i mobilen? Så man kan köpa en till sladd för ev laddning på fler ställen, smidigt i bilen på lång resa..
Så undrar jag om någon fått fram en bil laddare som fungerar att ladda med jobbigt att testa sig fram om någon annan redan fixat de.
Någon som pratat med Sony Ericsson om varför den inte går att ladda med andra laddare än deras?

Postad 14 April 2010 - 02:17

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Vet inte om det har tagits upp tidigare men skriver det nu.

Angående MW600 har en del klagat på att mediaknapparna inte fungerar med den inbyggda spelaren. Tyvärr har jag inte fått det att funka. Däremot fungerar det alldeles utmärkt med Spotify?!? Så för er med spotify, ni kan styra musiken med MW600

Sen en till sak, skärmen är ju fantastisk
, och jag gillar att se på film. Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag tankar 720p material och sen konverterar jag via badaboom (har hårdvaruacceleration via CUDA) och väljer då ipod classic som standardval och sidan 920x480 px. Det gör att filstorleken blir schysst, den konverteras snabbt och ser underbart bra ut i mediascape.

Några tips bara, i övrigt är jag grymt nöjd med allt förutom slöheten, telefonen börjar bli mer och mer slö. Kanske på grund av alla 100-tals program jag installerat?

funkar den bara med nvidia? jag installerade den men får inte riktigt Badaboom att funka och jag har GPU enabled

Postad 14 April 2010 - 06:40

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

ni som har kört en factory reset och upplevt att batteri tiden har blivit bättre, hur länge har ni haft mobilen och hur många ggr ca har ni laddat den? kommer antagligen få hem min x10a imorgon och funderar på att resetta den innan jag har hunnit lägga in allt för mkt, bara köra igång luren och köra basic inställningar. tror ni att det kommer göra nån skillnad då?

2 veckor = 14 dagar => ca 16-20 laddningar. Dock är inte alla från lite till full laddning utan kan även vara fler sporadiska små laddningar.

Postad 14 April 2010 - 07:37

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag undrar fortfarande om någon vet vilken USB kontakt (typ) som sitter i mobilen? Så man kan köpa en till sladd för ev laddning på fler ställen, smidigt i bilen på lång resa..
Så undrar jag om någon fått fram en bil laddare som fungerar att ladda med jobbigt att testa sig fram om någon annan redan fixat de.
Någon som pratat med Sony Ericsson om varför den inte går att ladda med andra laddare än deras?

Jag köpte sonyericssons egna laddare för bilen. Funkar fint. Köpte på The Phone House där jag köpte mobilen. Kostar kanske nån hundring mer än om man beställer från nån sida, men den funkar.

Postad 14 April 2010 - 07:42

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Förresten.. Nån som har tips på nått bra screen capture-program så man kan ta skärmdumpar och lägga upp här så folk fattar vad man säger. :)

Postad 14 April 2010 - 07:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag köpte sonyericssons egna laddare för bilen. Funkar fint. Köpte på The Phone House där jag köpte mobilen. Kostar kanske nån hundring mer än om man beställer från nån sida, men den funkar.

Teknikmagasinet tar 199:- för samma laddare. :)
SE´s AN300

Postad 14 April 2010 - 08:38

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Inte sååå smidigt när det går segare att skriva med sånt. Jag kan fan inte skriva alls med suggestions utan att jag måste vänta på telefonen att ha dem klara till mig. Går MYCKET fortare att skriva utan dem. :)

Vart tar man bort dom?

Postad 14 April 2010 - 09:01

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Förresten.. Nån som har tips på nått bra screen capture-program så man kan ta skärmdumpar och lägga upp här så folk fattar vad man säger. :)

Hej!

Kanske lite off-topic här, men...
...Ifall det är ett screen capture-program till Windows som du söker, så kan jag rekomendera Gadwin's Printscreen:
http://www.gadwin.com/printscreen

Den tycker jag är enkel och funkar ypperligt bra.

/Makusi

Postad 14 April 2010 - 09:13

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Såg tidigare i tråden att någon ville byta bakgrund på låssidan. Vet inte om det redan nämnts men det går att byta utseende. http://www.youtube.c...h?v=elgWZY0wom4
(Filmen visar snygg animering av vädret "al a HTC" men jäkligt jobbig musik)

Kanske finns en bild någon stans på telefonen som man kan byta ut om det inte finns en inställning för det?

Postad 14 April 2010 - 09:15

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Om du syftar till telefonen så verkar det som att man måste roota den för att man skall kunna använda program som kan ta skärmdump.

Postad 14 April 2010 - 09:38

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det var nog jag som eftersökte att ändra utseende. Den där vädergrejen var snygg. Dock är jag ute efter att få bort allt blått som ligger bakom timescape, mediascape, tangentbord etc. Fattar inte hur jag ska bära mig åt och enligt SE går det inte men måste ju finnas någon app någonstans. Som jag dock inte hittat...

Postad 14 April 2010 - 09:59

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Det var nog jag som eftersökte att ändra utseende. Den där vädergrejen var snygg. Dock är jag ute efter att få bort allt blått som ligger bakom timescape, mediascape, tangentbord etc. Fattar inte hur jag ska bära mig åt och enligt SE går det inte men måste ju finnas någon app någonstans. Som jag dock inte hittat...

Det går inte, snacka med han Albin från SE om det på developerbloggen. Jag gav som förslag att dom skulle fixa det dock. Du får typ vänta tills x10an stöds i SEs theme-maker om den nu någonsin gör det

Postad 14 April 2010 - 10:36

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
"Hej !

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi håller i dagsläget på att arbetar på en lösning till skärmen på Sony Ericsson Xperia™ X10"

Fick det svaret angående skärmen från SE idag.

Någon som skulle kunna berätta hur man återfår sin data från MyBackup när man återställt telefonen?

Postad 14 April 2010 - 10:52

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

"Hej !

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi håller i dagsläget på att arbetar på en lösning till skärmen på Sony Ericsson Xperia™ X10"

Fick det svaret angående skärmen från SE idag.

Någon som skulle kunna berätta hur man återfår sin data från MyBackup när man återställt telefonen?

lösning till skärmen? till vadå? kanske bra om du hade skrivit ditt frågemail också. Tips från coachen!

Postad 14 April 2010 - 11:00

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Vart tar man bort dom?

Settings -> Locale & text -> Standard keyboard (eller vad du nu använder) och så kryssar du ur Word suggestion! Och jag kör bara engelskt, orkar verkligen inte med det svenska språket i operativsystem. :)

Postad 14 April 2010 - 11:12

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

lösning till skärmen? till vadå? kanske bra om du hade skrivit ditt frågemail också. Tips från coachen!

Ah sorry. Syftade såklart på a-knappen i standard-tbordet, men tycker felet är generellt på allt som är på den översta halv-cm på skärmen (om någon mer än jag har testat spelet Soduko Free så registrerar den knappt alls i landskapsläge längst ut till vänster= högst upp på skärmen).

Postad 14 April 2010 - 11:22

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Såg tidigare i tråden att någon ville byta bakgrund på låssidan. Vet inte om det redan nämnts men det går att byta utseende. http://www.youtube.c...h?v=elgWZY0wom4
(Filmen visar snygg animering av vädret "al a HTC" men jäkligt jobbig musik)

Kanske finns en bild någon stans på telefonen som man kan byta ut om det inte finns en inställning för det?

grymt snygg weather widget.. men jag får inte riktigt till det för att ha "skin:net" som han använder där det animerade sker.. och denna widget finns väl inte för oss i sverige.. jag hittade bara en massa amerikanska städer

Postad 14 April 2010 - 11:43

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag skulle aldrig klara mig på endast 1gb per månad med den här luren. Jag snittade ca 200mb/dag första veckan, och har väl gått ner till kanske 100-150mb/dag nu när jag lugnat ner tankningarna från Market lite.

Tack o lov kör jag Telenor där fri surf betyder fri surf! Slog förresten mitt egna rekord igår på speed-test! nästan 5mbit via Turbo3G! (4960kbit)
:)

Det där beror ju väldigt mycket på vad man vill göra med telefonen och hur mycket wlan man har tillgång till.
Jag har wlan både hemma och i skolan där jag tillbringar i stort sett all min tid och jag har förbrukat ungefär 80MB på en vecka nu och då har jag glömt sätta på wlanet ett flertal gånger.
Spotify har jag ställt in på no networking(dvs att den varken strömmar eller synkar) när telefonen inte är uppkopplad emot wlan utan kör då bara offline playlists.

Så utan strömmande media över 3G så klarar man sig bra på 1GB. Jag själv har 0,5 GB och jag verkar klara mig bra på det eftersom jag har bra tillgång till wlan.

Jag installerade Jonas HTC tangentbordet igår och jag gillar det. Det har dock hängt sig ett par gånger. Det slutar helt att svara på tryckningar under några sekunder ibland, någon mer som upptäckt det?
Hur gör man för att byta plats på pekaren i texten med volymknapparna som någon nämnde?

Redigerat av Unregistered38c95f32, 14 April 2010 - 11:43.

Postad 14 April 2010 - 12:13

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag installerade Jonas HTC tangentbordet igår och jag gillar det. Det har dock hängt sig ett par gånger. Det slutar helt att svara på tryckningar under några sekunder ibland, någon mer som upptäckt det?
Hur gör man för att byta plats på pekaren i texten med volymknapparna som någon nämnde?

Säker på att du installerat senaste versionen? Har inte haft några problem med att det hängt sig. I inställningarna finns det en knapp som heter "Volume to move" som du ska kryssa för

Postad 14 April 2010 - 13:01

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

hur nöjd som helst ;-) er fortsatt kär

För min del håller batteriet bra, men allt är ju beroende på vad man gör med telefonen... spelar jag Asphalt 5 i 10-15min. så drar den enormt mycket batteri... 37% för mig... Jag är nöjd med batteritiden (iPhone innan) med tanke på kraften i denna enhet o stora skärmen så har jag inget att klaga på :) visst bättre batteritid vill man ju alltid ha :)

Underbar mobil

Postad 14 April 2010 - 13:58

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ah sorry. Syftade såklart på a-knappen i standard-tbordet, men tycker felet är generellt på allt som är på den översta halv-cm på skärmen (om någon mer än jag har testat spelet Soduko Free så registrerar den knappt alls i landskapsläge längst ut till vänster= högst upp på skärmen).

allright tack då e ja me :o

Postad 14 April 2010 - 14:55

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om du syftar till telefonen så verkar det som att man måste roota den för att man skall kunna använda program som kan ta skärmdump.

Jo det var till telefonen jag menade.. Lite dåligt.. och skumt, att det inte är mer tillgängligt.

Postad 14 April 2010 - 15:24

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man döper mappar man satt på homescreen? Får den bara till att heta "Mapp"

Postad 14 April 2010 - 15:30

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Fast jag tycker den laddar upp ganska snabbt. Blir lite rädd för min laddare, tjuter väldigt högfrekvent men antar det är standard. Luktar lite bränt ibland dock :o

Postad 14 April 2010 - 15:31

rarod
  • rarod
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jo det var till telefonen jag menade.. Lite dåligt.. och skumt, att det inte är mer tillgängligt.

Man skall kunna ta skärmdump från Eclipse.
När man utvecklar applikationer till Android så kan man från Eclipse gå in i DDMS och sedan finns det en ikon/knapp sidan om "stop" knappen som heter Screen Capture.

Resten är rena barnleken.

Om ni verkligen vill så är det bara att hämta SDKn och Eclipse, instruktioner finns här:
http://developer.and.../sdk/index.html

Postad 14 April 2010 - 15:32

rookie75
  • rookie75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man döper mappar man satt på homescreen? Får den bara till att heta "Mapp"

Öppna mappen, håll sedan fingret intryckt nån sekund mot namnet "Mapp" så öppnas möjligheten att redigera.

Postad 14 April 2010 - 15:32

Unregisteredf7cfa487
  • Unregisteredf7cfa487
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Tryck på mappen och håll sedan in fingret på den blåa rutan där det står Mapp så ska det nog fungera.

Postad 14 April 2010 - 18:14

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
skulle vilja få in beautiful widget appen på min lur, men finns det nått sätt att få den till att funka utan att behöva roota? är helt ny på andriod, x10an är min första android lur, så förklara gärna så noga ni kan om ni har nån lösning. =)

Postad 14 April 2010 - 18:26

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
jaha nu har ja reparerat och fått 1.0.16, hur installerar jag alla program igen som ligger på minneskortet och hur får jag all musik,foto,video som ligger på minneskortet att hamna i mediascape?

nu löste det sig med musiken och de, det hoppa dit själv när ja ryckte ut usbkabeln hehe, men hur gör ja för att installera programmen som ligger på minneskortet eller datorn? :o

Redigerat av thestaar, 14 April 2010 - 18:41.

Postad 14 April 2010 - 18:27

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kom hem sur över att batteriet inte håller mer än 8h ladda på mobilen, tittade och stängde av Sony Ericsson sync som tydligen fortfarande var på efter flytten av telefon bok osv från gamla mobilen.

Nu idag tog jag också mobilen på 100% laddat 6 i morse, nu 23:30 på kvällen har jag 45% batteri och jag har använt mobilen idag till och med... Antagligen är det en bugg i Sony Ericsson sync eller så är det ett normalt batteri fenomen. Tror dock mer på en bugg i sync appen tittade idag och hade inte alls samma förbrukare på batteriet idag som igår i infon om batteriet (mins inte va fasen det stod igår men den hade med sync och operative att göra i alla fall).

Tack! Jag stängde av Sony Ericsson sync igår kväll och idag har batteriet hållt betydligt mkt bättre än tidigare, helt klart skillnad. Tog telefon från laddaren 06.45 imorse, nu är den ~19.20 och det är 32% kvar. Har inte laddat den nånting under dagen - innan så var jag tvungen att ladda den på jobbet under dagen för att den inte skulle vara helt död när jag gick från jobbet. Har inte använt den mkt under dagen heller iofs, 2 samtal, 0 sms, öppna mailen(Moxier, Gmail) några ggr, spelade ThrottleCopter spelet typ 5 min, tog 1 bild med kameran. That's it :o

Ska leta vidare för att optimera den mer när jag väl får lite tid över, kanske prova en factory reset oxå o sen ta in några apps/tjänster i taget bara.

Postad 14 April 2010 - 20:42

yamazaki
  • yamazaki
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

har nån fått track ID att fungera?
mitt felar hela tiden med "ett fel uppstått. kontrollera att datum och tid är korrekt inställda på telefonen"
jag har självklart rätt datum och tid.

TIPS?

Är det verkligen ingen annan som har detta problem? Kan någon med Tele2 testa.
Kanske är nätrelaterad då.

Postad 14 April 2010 - 21:00

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Funkar för mig! Telenor här! Prova att stänga av automatiska tidsinställningar, ställa in tidszonen på GMT +2 och rätt tid/datym?

Postad 14 April 2010 - 21:06

shotgunjan
  • shotgunjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna rekommendera ett bra konverteringsprogram för video som passar bra till X10 och med de bästa inställningarna? De jag har testat kan inte konvertera till den optimala upplösningen 854 x 480.

Postad 14 April 2010 - 21:44

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Skulle någon kunna rekommendera ett bra konverteringsprogram för video som passar bra till X10 och med de bästa inställningarna? De jag har testat kan inte konvertera till den optimala upplösningen 854 x 480.

Det finns flera sätt, jag har det så bra konfigurerat att jag bara högerklickar på en videofil och väljer "Konvertera till Xperia X10". Då får jag en 848x480 filmfil i formatet mp4. Detta funkar dock bara i GNU/Linux/OSX och jag antar att du sitter i Windows.
Sitter du i Windows så rekomenderar jag dig att använda VLC för att konvertera valfritt format till mp4. Du kan i VLC även ställa in bitrate, upplösning o.s.v.
Finns guider på google/yiutube m.m.

skulle vilja få in beautiful widget appen på min lur, men finns det nått sätt att få den till att funka utan att behöva roota? är helt ny på andriod, x10an är min första android lur, så förklara gärna så noga ni kan om ni har nån lösning. =)

1. Installera ASTRO från market.
2. För över filen till mobilen.
3. Öppna ASTRO - bläddra till filen, klicka på den, följ instruktionerna.

Behövs ingen root för ovanstående.

Postad 14 April 2010 - 21:56

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det finns flera sätt, jag har det så bra konfigurerat att jag bara högerklickar på en videofil och väljer "Konvertera till Xperia X10". Då får jag en 848x480 filmfil i formatet mp4. Detta funkar dock bara i GNU/Linux/OSX och jag antar att du sitter i Windows.
Sitter du i Windows så rekomenderar jag dig att använda VLC för att konvertera valfritt format till mp4. Du kan i VLC även ställa in bitrate, upplösning o.s.v.

854*480 är väl att föredra om jag inte missar något stort i videokonverteringslära? :o

Postad 14 April 2010 - 22:14

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

1. Installera ASTRO från market.
2. För över filen till mobilen.
3. Öppna ASTRO - bläddra till filen, klicka på den, följ instruktionerna.

Behövs ingen root för ovanstående.

Vadå installera ASTRO från market och följa instruktionerna där?

Astro på market är juh en astro grej med skymap, mars, och nåt till.. vad för instruktioner ska man följa i den då?

Postad 14 April 2010 - 22:27

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

854*480 är väl att föredra om jag inte missar något stort i videokonverteringslära? :o

I nödvändningsvis. Har originalfilen lägre upplösning än 854x480 så skalas filen bara upp utan att kvalitén blir bättre och filen blir större. Då är det att föredra att konvertera till samma upplösning som originalfilmen och låta X10:an skala upp bilden automagiskt.

Vadå installera ASTRO från market och följa instruktionerna där?

Astro på market är juh en astro grej med skymap, mars, och nåt till.. vad för instruktioner ska man följa i den då?

Sök på "ASTRO File manager"

Postad 14 April 2010 - 22:30

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Jag har oxå Tele2 (kompis) och TrackID fungerar kanon för mig.

/M

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.