Som streaming oxå, som i mitt fall där jag är ointresserad av att ha en parabol på taket/väggen.
Ja men du måste ha CD för Parabol för att kunna streama i deras app.
Telenor har IPTV och Kabel däremot men det är inte CD.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 20 November 2018 - 16:26
Ja men du måste ha CD för Parabol för att kunna streama i deras app. Telenor har IPTV och Kabel däremot men det är inte CD. Postad 20 November 2018 - 16:44
Joo, vilket vare sig ligger i tiden eller är speciellt kundvänligt. ”Enda” skillnaden i praktiken är ju dock att man borde kunna anta att ett rent streaming alternativ borde bli billigare, att använda deras boxar eller montera upp parabol är ju högst frivilligt.
Postad 20 November 2018 - 16:49
Hej,
Har du bara familjepaketet eller har du några andra paket också (Cmore, Viasat) som du fick halva priset på och isf hur länge?
Mvh Micke Postad 20 November 2018 - 17:35
Nej, har bara familjepaketet. Postad 20 November 2018 - 17:40
Misstänkte det.
Om man som jag även har Cmore Premium och 4 tv-apparater så finns det andra leverantörer som säljer paketet billigare i dagsläget. Inväntar fredag för att se vad som kommer ut då från andra leverantörer.
Har ledsnat på CD som levererar sämre och sämre kvalitet men höjer avgifterna hela tiden. Svårt att argumentera för frugan varför man ska stanna kvar då hon ser hos vänner som har andra leverantörer att det inte är bättre kvalitet längre och då kan man inte försvara prisskillnaden.
Har skickat PM till Niklas så får vi se vad CD kommer tillbaka med.
Till saken hör att vi varit kunder i 10 år hos CD, så man hade hoppats på annat bemötande än vad vad man fått hitills då man ringt till dom för att prata pris...
Mvh Micke Redigerat av Forsyth, 20 November 2018 - 17:41. Postad 20 November 2018 - 17:51
Såg över mitt abonnemang med Viasat. Har Premium + Viasat Sport. Betalar med kortavgifter, HD påslag idag runt 900:-.
Ringde och skullle säga upp allt, fick då ett erbjudande på mellan abonnemang och sporten för 309:- 12mån. CD vill ha knappt 600:- /mån då priset blir det normala efter 3mån. Inte fanken tar jag CD, jag tuffar på med Viasat. Postad 20 November 2018 - 23:15
Fick också 12 månader bindning varav 6 månader gratis + en Apple TV 4K.
Ville inte ha one-place, den får de behålla. Postad 21 November 2018 - 06:34 Någon som vet om dessa snöskydd över LNB är nåt att ha? Fungerar dom eller är gör dom knappt nån nytta? Har ju i dagsläget en platt parabol vilket är snyggt men då hela parabolen är vinklad uppåt så gör det att snö fastnar väldigt lätt på den.
I och med förlängningen nu tog jag en vanlig parabol vilket borde fungera bättre då hela kebabtallriken är ju i stort sätt rak men det är ju LNB som är mera vinklad men tänkte om man bör skydda den från snö? Eller är jag helt ute och cyklar? Postad 21 November 2018 - 11:48
Inga problem att få ATV, OnePlace och 12 månader halva priset bundet ett år. Mycket tillmötesgående herre jag pratade med, om än lååång telefonkö.
Postad 21 November 2018 - 11:54
Sån tur hade inte jag när jag ringde nyss. Har lyckats snacka med två olika personer, båda lika benhårda. Frågade ändå om jag inte kan säga upp mitt abonnemang och teckna nytt med de nya villkoren. Det nappade de inte på. Nåja, än är inte sista ordet sagt. Har pm:at Niklas istället och hoppas på bättre tur där. Postad 21 November 2018 - 12:08
Vad hade du för bindningstid nu då? Postad 21 November 2018 - 12:14
Ni som fått 12mån bundet varav 6mån gratis hos CD, är ni kund sen tidigare?
Postad 21 November 2018 - 14:42
Stämmer, sen 2011
Ingen. Postad 21 November 2018 - 14:44
Är kund sen 11 år tillbaka och hade obundet abonnemang. Band upp mig på ett år, ingen kostnad i sex månader för Familjepaketet samt så fick jag OnePlace och en AppleTV 4K. Har SmartBox idag som jag är väldigt nöjd med så vi får se om jag går tillbaka till den om OnePlace strular.
Postad 21 November 2018 - 20:03
Kund sedan ca 15 år och har de senaste fem åren utnyttjat black friday... Postad 21 November 2018 - 23:03
Hej Postad 22 November 2018 - 09:47
Inte heller denna vecka blev BBT inspelat Serieinspelningssymbolen för nästa veckas avsnitt ligger också i mappen men uppenbarligen är det högst chansartat om det faktiskt blir en riktig inspelning.
Frågan är om det verkligen är boxen (smart) som gör fel eller om det är epg-datan som är korrupt för det fungerar ju på andra serieinspelningar jag har? Redigerat av Legion, 22 November 2018 - 09:47. Postad 22 November 2018 - 11:02 Ringde just CD och fick som befintlig kund samma black week deal som övriga i tråden, dvs bindning på 12 mån med halva priset, ATV 4K och OnePlace. Jag frågade bara om jag som befintlig kund kunde ta del av deras black week erbjudande och det fick jag utan någon diskussion... Postad 22 November 2018 - 11:05 Mina grejer ligger på posten så får se ikväll hur mycke man kommer svära över OnePlace. Postad 22 November 2018 - 11:36
Om man nu skulle hoppa på detta erbjudande å få hem one place, kan jag fortsätta använda min smart box utan att kortet blir spärrat? Sitter d nytt kort i one place?
Postad 22 November 2018 - 12:49 Var du ”bindningsfri” då? Jag hoppade på Kaonboxen och Atv 4 mm förra gången så det är nog för mycket bindningstid kvar för min del. Nå,det blir en BF nästa år åxå🤠 Postad 22 November 2018 - 13:28
För formens skull får jag säga att det löste sig till slut. Även jag fick således del av erbjudandet. Kanon av Canal Digital Postad 22 November 2018 - 13:42
Hej Postad 22 November 2018 - 13:47 Niklas,hur långt får man max ha kvar från föregående bindningserbjudande för att ta del av denna kampanj? Postad 22 November 2018 - 13:53
Bom stopp för mig i alla fall, jag har tio månader kvar på bindningstiden och det gick inte lägga på ett år till Postad 22 November 2018 - 13:58
Max 3 månader såg jag på deras Facebook sida. Postad 22 November 2018 - 14:06
Bara hoppas det går igenom, har ingen binda kvar iaf. Har haft problem med bilden ett tag på den gamla boxen också. Vore gött med en Apple TV4k i sovrummet.
Postad 22 November 2018 - 14:45
Japp, ingen bindningstid kvar. Postad 22 November 2018 - 15:33
CD slumpar ut sitt lager av One Place boxen innebär kanske att en ny modell är på ingång!
Postad 22 November 2018 - 21:41
Någon mer som fått problem med att CD appen på ATV skickar ut dolby vision.
De andra apparna funkar som avsett dvs skickas ut med den kodning de har från början. Postad 23 November 2018 - 09:34 tecknade nytt abb i måndags är fortfarande inte aktiverat så går inte att kolla play på webben eller app på mobil hur lång tid tar det normalt att det blir aktiverat Postad 23 November 2018 - 10:33
Tack till Niklas för bra och smidig service
Halva priset i 12mån, OnePlace och ATV 4K måste ändå anses vara en riktigt bra deal. Hade iof gärna sett ett rent streamingabb. och fler funktioner i appen men men, är garanterat åt det hållet vi är på väg men tar lite länge tid än önskat Postad 23 November 2018 - 10:36
Hej Niklas Postad 23 November 2018 - 11:32 Om man nu kopplar in sin Oneplace så antar jag att det gamla kortet slutar fungera? Men hur är det med det inspelade materialet i den gamla boxen, kan man se på det utan ett giltigt programkort? Någon som vet? Postad 23 November 2018 - 12:38
Hej Niklas Postad 23 November 2018 - 13:30 Hej Niklas Postad 23 November 2018 - 13:57 Här är två bilder på skillnaden på SVT1-loggan på TV-bilden på SVT1 som Canal Digital samt Boxer distribuerar. Det är stor skillnad på kvaliteten. Så har det absolut inte sett ut tidigare utan Canal Digital har haft en högre bildkvalitet än Boxer. Så är inte fallet nu. Kvaliteten på loggan speglar kvaliteten på resten av bilden som distribueras, den är av lika dålig kvalitet. Bilderna i inlägget är tagna med samma kamera, på samma TV (4K) samt under samma programsändning. Bifogad fil(er)Redigerat av pebjn, 23 November 2018 - 14:05. Postad 23 November 2018 - 14:14 Jag ringde kundtjänst men fick inte det erbjudandet, jag har ingen bindningstid kvar!
Kan man inte använda sina gamla boxar om man får den nya? Eller är det bara att parar programkortet igen? Redigerat av Melmac, 23 November 2018 - 14:19. Postad 23 November 2018 - 15:21
Ring uppsägningsavdelningen och säg att du vill säga upp abonnemanget för att teckna dig på nytt direkt efter. Det gjorde jag och vips så fick jag erbjudandet. Postad 23 November 2018 - 16:25
Hej, fick också dealen med 12 månaders förlängning och halva priset på familjepaketet samt Cmore premium i sex månader!
Då ingick ATV & OnePlace. Jag har sedan tidigare den inspelningsbara 500gigs boxen samt den lilla vita smartboxen vilket har fungerat riktigt bra! Nu till min fråga: vad händer om man inte kopplar in/aktiverar OnePlace? Kommer någon av dom andra boxarna lägga av då eller händer det först vid en aktivering? /Berra Postad 24 November 2018 - 00:16
Ok, tack för infon! Postad 24 November 2018 - 09:44 nu är det aktiverat och klart så får vi se hur box och platt parabol lirar i hop blir även kul att testa apple 4k mitt livs första apple produkt Postad 24 November 2018 - 15:55
Jag fick också ta del av BF erbjudandet som befintlig kund. Väldigt bra bemötande på abonnemangsavdelningen. Men jag ringde igår kväll också, men vanliga kundtjänsten kunde inte erbjuda mig det jag fick, utan hänvisade till abb. avd. Dock ville jag inte ha Oneplace, så jag frågade om jag kunde få en HD till min smartbox istället. Inga problem, win/win för alla. Nu blir det CD i 24 månader till.
Postad 24 November 2018 - 21:19
Nån som vet om den Oneplace man får i BF dealen är med HD? Värdet anges till 2699 för Oneplace i annonsen så det borde ju vara med HD eftersom den utan HD kostar typ 1200...
Postad 24 November 2018 - 21:37
Den deal jag hoppade på som befintlig kund var utan HD (har ingen användning av boxen ändå så kvittade för min del) dock blev ju bindningstiden endast 12mån kontra 24mån för ny kund.
Postad 24 November 2018 - 22:04
Ok. Har en ADB 500Gb box som jag är nöjd med så vi får se om jag kopplar in Oneplace.
Postad 24 November 2018 - 23:23
Ruskigt bra erbjudande. Har idag boxer.. vad ska man välja parabol eller boxen ? Fvilka är för och nackdelar här? Svårt veta vad man ska välja. Inte så insatt. Canal digital värka ha fler HD kanaler än boxer iallafall
Postad 24 November 2018 - 23:32
Har du snabb/stabil uppkoppling, inget behov av att spela in samt klarar dig utan svensk text på vissa kanaler så hade jag valt att köra enbart streaming med CD. 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |