Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6001

Postad 20 November 2018 - 16:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Som streaming oxå, som i mitt fall där jag är ointresserad av att ha en parabol på taket/väggen.

 

Ja men du måste ha CD för Parabol för att kunna streama i deras app.

Telenor har IPTV och Kabel däremot men det är inte CD.



#6002

Postad 20 November 2018 - 16:44

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Joo, vilket vare sig ligger i tiden eller är speciellt kundvänligt. ”Enda” skillnaden i praktiken är ju dock att man borde kunna anta att ett rent streaming alternativ borde bli billigare, att använda deras boxar eller montera upp parabol är ju högst frivilligt.

#6003

Postad 20 November 2018 - 16:49

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

Nästan, fick 12 månader bindningstid och till halva priset under dom 12 månader samt en ATV 4K, OnePlace box och ny parabol med LNB.

Hej,

 

Har du bara familjepaketet eller har du några andra paket också (Cmore, Viasat) som du fick halva priset på och isf hur länge?

 

Mvh

Micke



#6004

Postad 20 November 2018 - 17:35

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hej,

Har du bara familjepaketet eller har du några andra paket också (Cmore, Viasat) som du fick halva priset på och isf hur länge?

Mvh
Micke


Nej, har bara familjepaketet.

#6005

Postad 20 November 2018 - 17:40

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

Nej, har bara familjepaketet.

Misstänkte det.

 

Om man som jag även har Cmore Premium och 4 tv-apparater så finns det andra leverantörer som säljer paketet billigare i dagsläget. Inväntar fredag för att se vad som kommer ut då från andra leverantörer.

 

Har ledsnat på CD som levererar sämre och sämre kvalitet men höjer avgifterna hela tiden. Svårt att argumentera för frugan varför man ska stanna kvar då hon ser hos vänner som har andra leverantörer att det inte är bättre kvalitet längre och då kan man inte försvara prisskillnaden.

 

Har skickat PM till Niklas så får vi se vad CD kommer tillbaka med.

 

Till saken hör att vi varit kunder i 10 år hos CD, så man hade hoppats på annat bemötande än vad vad man fått hitills då man ringt till dom för att prata pris...

 

Mvh

Micke


Redigerat av Forsyth, 20 November 2018 - 17:41.


#6006

Postad 20 November 2018 - 17:51

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Såg över mitt abonnemang med Viasat. Har Premium + Viasat Sport. Betalar med kortavgifter, HD påslag idag runt 900:-.
Ringde och skullle säga upp allt, fick då ett erbjudande på mellan abonnemang och sporten för 309:- 12mån.
CD vill ha knappt 600:- /mån då priset blir det normala efter 3mån.

Inte fanken tar jag CD, jag tuffar på med Viasat.

#6007

Postad 20 November 2018 - 23:15

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Fick också 12 månader bindning varav 6 månader gratis + en Apple TV 4K.
Ville inte ha one-place, den får de behålla.

#6008

Postad 21 November 2018 - 06:34

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Någon som vet om dessa snöskydd över LNB är nåt att ha? Fungerar dom eller är gör dom knappt nån nytta? Har ju i dagsläget en platt parabol vilket är snyggt men då hela parabolen är vinklad uppåt så gör det att snö fastnar väldigt lätt på den. 

 

I och med förlängningen nu tog jag en vanlig parabol vilket borde fungera bättre då hela kebabtallriken är ju i stort sätt rak men det är ju LNB som är mera vinklad men tänkte om man bör skydda den från snö? Eller är jag helt ute och cyklar?



#6009

Postad 21 November 2018 - 11:48

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Inga problem att få ATV, OnePlace och 12 månader halva priset bundet ett år. Mycket tillmötesgående herre jag pratade med, om än lååång telefonkö.

#6010

Postad 21 November 2018 - 11:54

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Inga problem att få ATV, OnePlace och 12 månader halva priset bundet ett år. Mycket tillmötesgående herre jag pratade med, om än lååång telefonkö.

Sån tur hade inte jag när jag ringde nyss. Har lyckats snacka med två olika personer, båda lika benhårda. Frågade ändå om jag inte kan säga upp mitt abonnemang och teckna nytt med de nya villkoren. Det nappade de inte på. Nåja, än är inte sista ordet sagt. Har pm:at Niklas istället och hoppas på bättre tur där.



#6011

Postad 21 November 2018 - 12:08

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Inga problem att få ATV, OnePlace och 12 månader halva priset bundet ett år. Mycket tillmötesgående herre jag pratade med, om än lååång telefonkö.

Vad hade du för bindningstid nu då?



#6012

Postad 21 November 2018 - 12:14

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Ni som fått 12mån bundet varav 6mån gratis hos CD, är ni kund sen tidigare?

#6013

Postad 21 November 2018 - 14:42

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ni som fått 12mån bundet varav 6mån gratis hos CD, är ni kund sen tidigare?


Stämmer, sen 2011

Vad hade du för bindningstid nu då?


Ingen.

#6014

Postad 21 November 2018 - 14:44

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Är kund sen 11 år tillbaka och hade obundet abonnemang. Band upp mig på ett år, ingen kostnad i sex månader för Familjepaketet samt så fick jag OnePlace och en AppleTV 4K. Har SmartBox idag som jag är väldigt nöjd med så vi får se om jag går tillbaka till den om OnePlace strular.

#6015

Postad 21 November 2018 - 20:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Ni som fått 12mån bundet varav 6mån gratis hos CD, är ni kund sen tidigare?


Kund sedan ca 15 år och har de senaste fem åren utnyttjat black friday...

#6016

Postad 21 November 2018 - 22:53

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Hur länge gäller kampanjen?

#6017

Postad 21 November 2018 - 22:54

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Ni som PM:at, har ni fått återkoppling?

#6018

Postad 21 November 2018 - 23:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ni som PM:at, har ni fått återkoppling?

Hej

PM kommer imorgon. Jag harit på tjänsteresa två dagar så jag vet vad jag ska göra imorgon ;)

Mvh
Niklas



#6019

Postad 22 November 2018 - 09:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Hej

Ja den har jag tagit vidare tidigare, men det är bra att du lyfter det också.

Mvh
Niklas

Inte heller denna vecka blev BBT inspelat <_<  Förra veckan försvann både serieinspelning och mapp så jag fick starta en ny, nu finns dock mappen kvar men tisdagens avsnitt ligger överst som spökinspelningar som varken går att se eller radera.

Serieinspelningssymbolen för nästa veckas avsnitt ligger också i mappen men uppenbarligen är det högst chansartat om det faktiskt blir en riktig inspelning.

 

Frågan är om det verkligen är boxen (smart) som gör fel eller om det är epg-datan som är korrupt för det fungerar ju på andra serieinspelningar jag har?


Redigerat av Legion, 22 November 2018 - 09:47.


#6020

Postad 22 November 2018 - 11:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0

Ringde just CD och fick som befintlig kund samma black week deal som övriga i tråden, dvs bindning på 12 mån med halva priset, ATV 4K och OnePlace. Jag frågade bara om jag som befintlig kund kunde ta del av deras black week erbjudande och det fick jag utan någon diskussion...



#6021

Postad 22 November 2018 - 11:05

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Mina grejer ligger på posten så får se ikväll hur mycke man kommer svära över OnePlace. ;) Hoppas det går smärtfritt



#6022

Postad 22 November 2018 - 11:36

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Om man nu skulle hoppa på detta erbjudande å få hem one place, kan jag fortsätta använda min smart box utan att kortet blir spärrat? Sitter d nytt kort i one place?

#6023

Postad 22 November 2018 - 12:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Ringde just CD och fick som befintlig kund samma black week deal som övriga i tråden, dvs bindning på 12 mån med halva priset, ATV 4K och OnePlace. Jag frågade bara om jag som befintlig kund kunde ta del av deras black week erbjudande och det fick jag utan någon diskussion...

Var du ”bindningsfri” då?
Jag hoppade på Kaonboxen och Atv 4 mm förra gången så det är nog för mycket bindningstid kvar för min del. Nå,det blir en BF nästa år åxå🤠

#6024

Postad 22 November 2018 - 13:28

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Sån tur hade inte jag när jag ringde nyss. Har lyckats snacka med två olika personer, båda lika benhårda. Frågade ändå om jag inte kan säga upp mitt abonnemang och teckna nytt med de nya villkoren. Det nappade de inte på. Nåja, än är inte sista ordet sagt. Har pm:at Niklas istället och hoppas på bättre tur där.

För formens skull får jag säga att det löste sig till slut. Även jag fick således del av erbjudandet. Kanon av Canal Digital :) Något sådant här var aldrig möjligt med Boxer när jag var kund hos dem i många herrans år. De vägrade resolut låta befintliga kunder ta del av erbjudanden till nya kunder. Har varit väldigt nöjd med Canal Digital sedan jag blev kund 2012.



#6025

Postad 22 November 2018 - 13:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Om man nu skulle hoppa på detta erbjudande å få hem one place, kan jag fortsätta använda min smart box utan att kortet blir spärrat? Sitter d nytt kort i one place?

Hej

Ditt programpaket kommer automatiskt att kopplas över till OnePlace boxen (nytt kort sitter i boxen) Men vill du tex flytta över utbudet till din HD-Box Smart är det bara att ringa kundservice eller skicka ett PM här så löser vi det.

Mvh
Niklas



#6026

Postad 22 November 2018 - 13:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hej
Ditt programpaket kommer automatiskt att kopplas över till OnePlace boxen (nytt kort sitter i boxen) Men vill du tex flytta över utbudet till din HD-Box Smart är det bara att ringa kundservice eller skicka ett PM här så löser vi det.
Mvh
Niklas

Niklas,hur långt får man max ha kvar från föregående bindningserbjudande för att ta del av denna kampanj?

#6027

Postad 22 November 2018 - 13:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Niklas,hur långt får man max ha kvar från föregående bindningserbjudande för att ta del av denna kampanj?

Bom stopp för mig i alla fall, jag har tio månader kvar på bindningstiden och det gick inte lägga på ett år till :(



#6028

Postad 22 November 2018 - 13:58

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Niklas,hur långt får man max ha kvar från föregående bindningserbjudande för att ta del av denna kampanj?

Max 3 månader såg jag på deras Facebook sida. 



#6029

Postad 22 November 2018 - 14:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0
Bara hoppas det går igenom, har ingen binda kvar iaf. Har haft problem med bilden ett tag på den gamla boxen också. Vore gött med en Apple TV4k i sovrummet.

#6030

Postad 22 November 2018 - 14:45

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0

Var du ”bindningsfri” då?
Jag hoppade på Kaonboxen och Atv 4 mm förra gången så det är nog för mycket bindningstid kvar för min del. Nå,det blir en BF nästa år åxå

Japp, ingen bindningstid kvar.



#6031

Postad 22 November 2018 - 15:33

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0
CD slumpar ut sitt lager av One Place boxen innebär kanske att en ny modell är på ingång!

#6032

Postad 22 November 2018 - 21:41

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Någon mer som fått problem med att CD appen på ATV skickar ut dolby vision.
De andra apparna funkar som avsett dvs skickas ut med den kodning de har från början.

#6033

Postad 23 November 2018 - 09:34

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

tecknade nytt abb i måndags är fortfarande inte aktiverat så går inte att kolla play på webben eller app på mobil hur lång tid tar det normalt att det blir aktiverat



#6034

Postad 23 November 2018 - 10:33

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Tack till Niklas för bra och smidig service :)!

Halva priset i 12mån, OnePlace och ATV 4K måste ändå anses vara en riktigt bra deal. Hade iof gärna sett ett rent streamingabb. och fler funktioner i appen men men, är garanterat åt det hållet vi är på väg men tar lite länge tid än önskat :)

#6035

Postad 23 November 2018 - 10:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

tecknade nytt abb i måndags är fortfarande inte aktiverat så går inte att kolla play på webben eller app på mobil hur lång tid tar det normalt att det blir aktiverat

Hej

Skicka PM med ditt kundnummer/personnummer så ska jag kolla upp.

Mvh

Niklas



#6036

Postad 23 November 2018 - 11:32

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Om man nu kopplar in sin Oneplace så antar jag att det gamla kortet slutar fungera? Men hur är det med det inspelade materialet i den gamla boxen, kan man se på det utan ett giltigt programkort? Någon som vet?



#6037

Postad 23 November 2018 - 12:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Om man nu kopplar in sin Oneplace så antar jag att det gamla kortet slutar fungera? Men hur är det med det inspelade materialet i den gamla boxen, kan man se på det utan ett giltigt programkort? Någon som vet?

Hej

Du kan fortfarande titta på dina inspelningar på den gamla boxen.

Mvh

Niklas



#6038

Postad 23 November 2018 - 13:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

När det kommer till kampanjen så behöver ni nu ta kontakt med kundservice eftersom jag inte kommer kunna administrera några fler ärenden innan helgen.

Mvh

Niklas



#6039

Postad 23 November 2018 - 13:57

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Här är två bilder på skillnaden på SVT1-loggan på TV-bilden på SVT1 som Canal Digital samt Boxer distribuerar.

Det är stor skillnad på kvaliteten. Så har det absolut inte sett ut tidigare utan Canal Digital har haft en högre bildkvalitet än Boxer. Så är inte fallet nu.

Kvaliteten på loggan speglar kvaliteten på resten av bilden som distribueras, den är av lika dålig kvalitet.


Bilderna i inlägget är tagna med samma kamera, på samma TV (4K) samt under samma programsändning.

Bifogad fil(er)


Redigerat av pebjn, 23 November 2018 - 14:05.


#6040

Postad 23 November 2018 - 14:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Jag ringde kundtjänst men fick inte det erbjudandet, jag har ingen bindningstid kvar!

 

Kan man inte använda sina gamla boxar om man får den nya? Eller är det bara att parar programkortet igen?


Redigerat av Melmac, 23 November 2018 - 14:19.


#6041

Postad 23 November 2018 - 15:21

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag ringde kundtjänst men fick inte det erbjudandet, jag har ingen bindningstid kvar!

 

Kan man inte använda sina gamla boxar om man får den nya? Eller är det bara att parar programkortet igen?

Ring uppsägningsavdelningen och säg att du vill säga upp abonnemanget för att teckna dig på nytt direkt efter. Det gjorde jag och vips så fick jag erbjudandet.



#6042

Postad 23 November 2018 - 16:25

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Hej, fick också dealen med 12 månaders förlängning och halva priset på familjepaketet samt Cmore premium i sex månader!
Då ingick ATV & OnePlace.
Jag har sedan tidigare den inspelningsbara 500gigs boxen samt den lilla vita smartboxen vilket har fungerat riktigt bra!
Nu till min fråga: vad händer om man inte kopplar in/aktiverar OnePlace? Kommer någon av dom andra boxarna lägga av då eller
händer det först vid en aktivering?

/Berra

#6043

Postad 24 November 2018 - 00:16

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej

Du kan fortfarande titta på dina inspelningar på den gamla boxen.

Mvh

Niklas

Ok, tack för infon!



#6044

Postad 24 November 2018 - 09:44

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

nu är det aktiverat och klart så får vi se hur box och platt parabol lirar i hop blir även kul att testa apple 4k mitt livs första apple produkt



#6045

Postad 24 November 2018 - 15:55

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Jag fick också ta del av BF erbjudandet som befintlig kund. Väldigt bra bemötande på abonnemangsavdelningen. Men jag ringde igår kväll också, men vanliga kundtjänsten kunde inte erbjuda mig det jag fick, utan hänvisade till abb. avd. Dock ville jag inte ha Oneplace, så jag frågade om jag kunde få en HD till min smartbox istället. Inga problem, win/win för alla. Nu blir det CD i 24 månader till.

#6046

Postad 24 November 2018 - 21:19

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0
Nån som vet om den Oneplace man får i BF dealen är med HD? Värdet anges till 2699 för Oneplace i annonsen så det borde ju vara med HD eftersom den utan HD kostar typ 1200...

#6047

Postad 24 November 2018 - 21:37

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Den deal jag hoppade på som befintlig kund var utan HD (har ingen användning av boxen ändå så kvittade för min del) dock blev ju bindningstiden endast 12mån kontra 24mån för ny kund.

#6048

Postad 24 November 2018 - 22:04

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0
Ok. Har en ADB 500Gb box som jag är nöjd med så vi får se om jag kopplar in Oneplace.

#6049

Postad 24 November 2018 - 23:23

Unregisteredeb447f3e
  • Unregisteredeb447f3e
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Ruskigt bra erbjudande. Har idag boxer.. vad ska man välja parabol eller boxen ? Fvilka är för och nackdelar här? Svårt veta vad man ska välja. Inte så insatt. Canal digital värka ha fler HD kanaler än boxer iallafall

#6050

Postad 24 November 2018 - 23:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Ruskigt bra erbjudande. Har idag boxer.. vad ska man välja parabol eller boxen ? Fvilka är för och nackdelar här? Svårt veta vad man ska välja. Inte så insatt. Canal digital värka ha fler HD kanaler än boxer iallafall


Har du snabb/stabil uppkoppling, inget behov av att spela in samt klarar dig utan svensk text på vissa kanaler så hade jag valt att köra enbart streaming med CD.



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.