* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34726 svar till detta ämne
Postad 20 juli 2009 - 11:43
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ja, det börjar väl bli dags att någon Moderator nu säger till Latman att han antingen talar om HUR han gör för att kunna spela in på en separat hårddisk, eller att han lägger av med att sprida falska förhoppningar här!
/LbL!
Så här ser den ut...hårddisken på 1 TB. Rymmer 120 timmar SVT-HD. Hur man gör för att spela in ? Jo man ansluter en USB-kabel mellan hårddisken och mottagaren. Busenkelt faktiskt..
Postad 20 juli 2009 - 12:13
MatsKlippan
-
MatsKlippan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Önskar få hjälp av någon kunnig (Verkar det finnas många av):
Har i dagarna köpt en ny tv (Samsung 42tum). Ser man genom den inbyggda digitalboxen DVB-T så är bilden perfekt (i alla fall för en amatör som jag). Men ser man över telia så är bilden under all kritik. Framför allt vid mycket rörelse i bilden, exempelvis under en fotbolls match. Bilden blir som ett rutmönster, suddig m.m. Sammantaget riktigt dålig. Nu undrar jag finns där någon som kan ge mig några tips så att jag kan få en bättre bild.
Inställningar tv?
Box, har en 1510 box, är det den?
Något annat?
Fortsätter det så här så får man hitta någon annan tv-leverantör,även då jag är mycket nöjd med IP-tv som lösning.
Tacksam för alla tips även de enkla
Mats
PS. Om frågan varit uppe i tråden, ber jag om ursäkt. Har varit igenom ett 50tal sidor utan att hitta något relevant DS.
Postad 20 juli 2009 - 12:21
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Så här ser den ut...hårddisken på 1 TB. Rymmer 120 timmar SVT-HD.
Hur man gör för att spela in ? Jo man ansluter en USB-kabel mellan hårddisken och mottagaren.
Busenkelt faktiskt..
Så du menar att vilken USB-hårdisk som helst fungerar ihop med boxen. Även på 1510?
Postad 20 juli 2009 - 12:25
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Hur man gör för att spela in ? Jo man ansluter en USB-kabel mellan hårddisken och mottagaren.
Och vad har du då för box, för ingen av Telias boxar 1510 eller 1910, som de andra som deltar här har, funkar ju med extern hårddisk ... ?! Gör nu inte åter som du gjorde för nån månad sen, då du bara gav phan i att svara när folk frågade sist du yvades över detta, utan ta nu och KLÄM UR DIG VAD DU HAR FÖR BOX, och hur du lyckats koppla in en extern hdd till den! /LbL!
Postad 20 juli 2009 - 12:37
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Box, har en 1510 box, är det den?
Du skriver inte vad du använder för kabel, men genom att använda HDMI jämfört med t ex SCART så slipper man några DA-AD omvandlingar. Tyvärr stödjer inte 1510 HDMI, men antingen håller du dig kall till dess att Telias PVR-box (senare i höst) lanseras eftersom den kommer att ha HDMI eller så försöker du genom kundtjänsten byta ut din 1510 till en 1910. Mvh A
Postad 20 juli 2009 - 12:55
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
SVT Play, TV1000 Play och Viasat On Demand är "gratis", men TV4 Anytime måste man beställa och det kostar extra. Varför?
Postad 20 juli 2009 - 13:09
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Så du menar att vilken USB-hårdisk som helst fungerar ihop med boxen. Även på 1510?
Förutsättning är att du har en box med USB-anslutning. Det har 1510-boxen icke. Vill du spela in Bolibompa från Telias nät så ringer du till Telia och säger till på skarpen att du vill ha mjukvara till din box som möjliggör inspelning på extern hårddisk.. Annars hotar du att byta till annan leverantör om Telia knorrar.
Redigerat av Latman, 20 juli 2009 - 13:18.
Postad 20 juli 2009 - 13:41
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Önskar få hjälp av någon kunnig (Verkar det finnas många av): Har i dagarna köpt en ny tv (Samsung 42tum). Ser man genom den inbyggda digitalboxen DVB-T så är bilden perfekt (i alla fall för en amatör som jag). Men ser man över telia så är bilden under all kritik. Framför allt vid mycket rörelse i bilden, exempelvis under en fotbolls match. Bilden blir som ett rutmönster, suddig m.m. Sammantaget riktigt dålig. Nu undrar jag finns där någon som kan ge mig några tips så att jag kan få en bättre bild. Inställningar tv? Box, har en 1510 box, är det den? Något annat? Fortsätter det så här så får man hitta någon annan tv-leverantör,även då jag är mycket nöjd med IP-tv som lösning. Tacksam för alla tips även de enkla Mats
PS. Om frågan varit uppe i tråden, ber jag om ursäkt. Har varit igenom ett 50tal sidor utan att hitta något relevant DS.
Har du 1510 box gissar jag att du kopplat via scart. 1910 boxen har hdmi ut och bilden borde vara klart bättre, Speciellt på dagens platta tv.
Postad 20 juli 2009 - 13:42
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Den mottagare som Latman konstant refererar till att han har en USB-hårddisk ansluten till i den här tråden (och som inte på något sätt har med Telias Digital-TV att göra) är av allt att döma baserat på hans övriga inlägg på det här forumet en sådan här:
Latman, vi har förstått att du tycker det är trevligt med din USB-hårddisk ansluten till din Vantage HD 7100TS. Men vad detta har att göra med Telias Digital-TV har jag lite svårt att förstå. Visst, vi kan diskutera att Telia borde stoppa in programvara i 1910 boxen för att kunna ansluta en USB-hårddisk för att kunna spela in på den (1510 har en USB 1.0 anslutning för liten bandbredd för att kunna använda den för timeshift t ex). Men jag tror inte att du uppnår detta genom att hålla på som du gör här i tråden.
Det börjar bara blir rätt tröttsamt i längden...
/Peter Cigéhn
Postad 20 juli 2009 - 13:57
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Den mottagare som Latman konstant refererar till att han har en USB-hårddisk ansluten till i den här tråden (och som inte på något sätt har med Telias Digital-TV att göra) är av allt att döma baserat på hans övriga inlägg på det här forumet en sådan här:
Latman, vi har förstått att du tycker det är trevligt med din USB-hårddisk ansluten till din Vantage HD 7100TS. Men vad detta har att göra med Telias Digital-TV har jag lite svårt att förstå. Visst, vi kan diskutera att Telia borde stoppa in programvara i 1910 boxen för att kunna ansluta en USB-hårddisk för att kunna spela in på den (1510 har en USB 1.0 anslutning för liten bandbredd för att kunna använda den för timeshift t ex). Men jag tror inte att du uppnår detta genom att hålla på som du gör här i tråden.
Det börjar bara blir rätt tröttsamt i längden...
/Peter Cigéhn
Du har ju helt rätt i att mottagaren som jag kopplat USB-hårddisken till är den som du anger som även jag tidigare upplyst att det är.. Men tröttsamt vill jag hävda att det inte är, hur roligt är inte det att reta upp forummedlem "LBL". Till allvaret hör att Telia kan förse boxarna med passande mjukvara i en hast och saken är biff..inspelning för de som önskar. Okompliserat. Syftet med inläggen var att tvinga Telia att tillgodose önskemål från Kunderna. Bekvämt och smidigt är det, utan krångel med programera hårddiskinspelare och box är nog högt uppe på många digital-TV kunders önskelista. Telia-kunderna skiter nog fullständig i dravel om upphovsrätt och annat. Ställer alla kunderna detta krav så får nog Telia-strategerna eld i röven.
Redigerat av Latman, 20 juli 2009 - 14:10.
Postad 20 juli 2009 - 14:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Egentligen en fråga till Telia Markus. Varför har man satt en begränsning på 20 timmar när man hyr en film via boxen?? ... en bra förklaring vore bra eller ändring av tiden till åtminstånde ett dygn.
Ja jag håller med.... 48 timmar borde de kunna bjuda på.
Ja verkligen, varför 20 timmar just?
...Tredje borde vara minst 48 timmar hyrtid.
Antagligen finns det någon bra förklaring, men jag vet inte den. Har lagt ett förslag att de ska utöka tiden till just 48 timmar så får vi se om det blir så. Är det bara för mig som ljudet ligger lite före bilden på SVT HD kanalen som man har på test nu? Märkte detta nu när jag slog på kanalen för första gången idag. Kör med HDMI rätt in i tv´n från boxen (1910) så det är inget därimellan som slöar upp.
Jag antar att de har fixat det nu, för just nu verkar det ligga i fas. Det har varit lite problem med det där enligt uppgift fast det ska nu vara åtgärdat. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 20 juli 2009 - 15:00
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Du har ju helt rätt i att mottagaren som jag kopplat USB-hårddisken till är den som du anger som även jag tidigare upplyst att det är..
Men tröttsamt vill jag hävda att det inte är, hur roligt är inte det att reta upp forummedlem "LBL".
Till allvaret hör att Telia kan förse boxarna med passande mjukvara i en hast och saken är biff..inspelning för de som önskar. Okompliserat.
Syftet med inläggen var att tvinga Telia att tillgodose önskemål från Kunderna. Bekvämt och smidigt är det, utan krångel med programera hårddiskinspelare och box är nog högt uppe på många digital-TV kunders önskelista. Telia-kunderna skiter nog fullständig i dravel om upphovsrätt och annat.
Ställer alla kunderna detta krav så får nog Telia-strategerna eld i röven.
Ibland undrar jag hur du tänker. Jag har tidigare pratat med utvecklare för digital-tv angående just denna lösning och svaret jag fick var att innehållsleverantörerna inte gillade den lösningen pga upphovsrätten (detta har jag även skrivit här). Menar du på fullt allvar att Telia då skall släppa en "funktion" som strider mot de avtal man har ingått med innehållsleverantörerna? Du kan sitta dravla med din USB-lösning hur mycket du vill, men pga av ovanstående kommer inte den lösningen att realiseras. Det är ingen idé att du hoppar på Telia, de skulle nog gärna göra detta. Det enda jag kan se som nackdel för Telia är supportfrågan. Men det skulle sannolikt bli billigare eftersom man inte behöver byta ut en massa boxar. Samma sak gäller NPVR som Sonera visade en lösning på för flera år sedan, den föll också på upphovsrätten eftersom lagringsmediet inte fanns inom husets fyra väggar. Löjligt, men så är det. Allt detta har lett till att de tjänster man satsar på är en PVR-box för inspelning och att försöka utöka programbiblioteken så mycket det bara går (utan att bryta mot upphovsrätten). Det som till största delen hindrar utvecklingen av häftiga tjänster är tyvärr upphovsrätten och om Telia skall kunna ha några kanaler i sitt utbud kan man knappast bryta om de avtal man har med de som förser tjänsten med innehåll. /A
Postad 20 juli 2009 - 15:05
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
SVT Play, TV1000 Play och Viasat On Demand är "gratis", men TV4 Anytime måste man beställa och det kostar extra. Varför?
Av ovanstående är det väl bara SVT Play som är "gratis". TV1000 Play och Viasat On Demand kräver att du har något extra kanalpaket. Men kort och gott är svaret för att TV4 vill ha pengar av Telia för sitt innehåll, således måste ju även Telia ta betalt av sina kunder som vill kunna komma åt den tjänsten. /A
Postad 20 juli 2009 - 15:18
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Menar du på fullt allvar att Telia då skall släppa en "funktion" som strider mot de avtal man har ingått med innehållsleverantörerna?Telia får väl ta och omförhandla det påstådda avtalet. Det har varit uppe här beträffande SVT-HD, vi tar det som exempel. Jag har denna kanal via Comhem, Thor-satteliten och marknätet. Via marknätet tar jag in denna kanal och spelar in på tidigare nämnda hårddisk..utan avgift Via Comhem tar jag in denna kanal och spelar in ( om jag skaffa deras PVR ) till en kostnad på 39 kr/mån. Via Thor-satteliten ( Canal Digital ) tar jag in denna kanal på tidigare nämnda hårddisk till en engångskostnad på 795 kr ( Återbetalas vid återsändande av kortet - ett sk "must-carrykort ) Detta kort fungerade samtliga Canal Digitals kanaler i 18 dgr med slut i går natt ( Titta gratis period ) Jag spelade in bla BBC-HD, Discovery-HD, Canal+ Film HD, National Geographic HD på tidigare nämnda hårddisk.... Om du Hallberg inte begriper att det finns alternativ till Telia så kanske andra gör detta och lämnar Telia för andra leverantörer. Men ruska liv i ansvarig på Telia och be denne förklara det vi tidigare diskuterat...
Postad 20 juli 2009 - 15:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Nej, jag får upp en ruta där det står programinformation saknas. Det händer som sagt flera ggr i veckan och kräver att jag drar ut strömmen för att det skall återställas. Det fungerar inte att gå ner i standby och sedan slå på boxen igen.
Då det är flera som verkar få detta problem, kan ni säg när det händer? Kan vara bra att veta på ett ungefär när när stängt av och på boxen för att se om det är relaterat till det. Jag har inte lyckas återskapa det på de boxar jag har tillgång till så skulle vilja få lite mer input av er som har problemet. Markus Johansson Telia kundservice
Postad 20 juli 2009 - 15:41
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Då det är flera som verkar få detta problem, kan ni säg när det händer? Kan vara bra att veta på ett ungefär när när stängt av och på boxen för att se om det är relaterat till det. Jag har inte lyckas återskapa det på de boxar jag har tillgång till så skulle vilja få lite mer input av er som har problemet.
Markus Johansson Telia kundservice
Ok en liten dagbok. Startades från standby vid 06.50 Informationen försvann gissningsvis någon gång vid 09.30 då jag såg en störning i bilden på svtB. Sedan dess har boxen varit i standby några gånger under dagen första gången för att se om det löste problemet. Vill du ha ipadressen på min box som inte är omstartad sedan felet uppstog för felsökning?
Postad 20 juli 2009 - 16:11
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Telia får väl ta och omförhandla det påstådda avtalet.
Påstådda!? Det är väl rätt självklart att det finns avtal mellan Telia och varje innehållsleverantör, det är ju inte vilda västern. Tänk om det vore så enkelt att bara springa iväg och omförhandla lite så är allting löst. Givetvis kan man i förhandlingar få i princip vad som helst, men frågan är om priset då är intressant. Ibland kanske innehållsleverantörernas dröm om vad deras innehåll är värt inte vara i närheten av verkligheten. Om du Hallberg inte begriper att det finns alternativ till Telia så kanske andra gör detta och lämnar Telia för andra leverantörer. Men ruska liv i ansvarig på Telia och be denne förklara det vi tidigare diskuterat...
Givetvis förstår jag det, men det ändrar ju inte på faktum att Telia inte kan härja runt som om det vore vilda västern och bryta avtal hur som helst. Well, well, end of discussion. Telia hade nog också gillat idén med en USB-hårddisk om det hade funnits legala och prismässiga förutsättningar. /A
Postad 20 juli 2009 - 16:33
Fibostop
-
Fibostop
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nån duktig får väl ta och göra reverse engineering på firmware så vi får USB funktionen att fungera med inspelning.
Postad 20 juli 2009 - 17:12
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
det finns väl en början till "open" firmware för 1510 för att kunna ha egen firmware server. Det är väl "bara" att ta vid o fixa resten så är det klart
Postad 20 juli 2009 - 20:23
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Den här tråden var ett verkligt bottennapp, skärp er allihopa, eller en liten semester från forumet kanske skulle passa så här i semestertider.
Postad 21 juli 2009 - 10:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ok en liten dagbok. Startades från standby vid 06.50 Informationen försvann gissningsvis någon gång vid 09.30 då jag såg en störning i bilden på svtB. Sedan dess har boxen varit i standby några gånger under dagen första gången för att se om det löste problemet. Vill du ha ipadressen på min box som inte är omstartad sedan felet uppstog för felsökning?
Har du noterat att det "tidigare" har funnits information om nästa program innan den försvann? försvann den mitt ett program eller mellan två program? På min TV ser jag 24 timmar frammåt på mina kanaler just nu, och den informationen kommer ju inte att försvinna så det kan vara som så att EPG försvann 24 timmar innann du märkte det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juli 2009 - 10:59
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Bästa Markus på Teliakundservice!
Enligt någon i personalen hos er kan jag inte ha de nya kanalerna. Har fiberlan och 1910 boxen. När kommer vi kunna få ha tillgång till tex NRK paketet?
/tvtittare
Nu finns det nya tillvalskanalerna uppe på Telias webbsidor i alla fall. Den enda förutsättningen som nämns på denna sida är att du måste ha 1910-boxen (dvs en box som stöder MPEG4 som dessa kanaler sänds med). Edit: Fel av mig som inte kan läsa tillräckligt noga. Det står också "Tekniska begränsningar gör att vi inte kan leverera tillvalskanalerna till alla adresser." /Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 21 juli 2009 - 11:01.
Postad 21 juli 2009 - 11:20
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1 253 inlägg
Då det är flera som verkar få detta problem, kan ni säg när det händer? Kan vara bra att veta på ett ungefär när när stängt av och på boxen för att se om det är relaterat till det. Jag har inte lyckas återskapa det på de boxar jag har tillgång till så skulle vilja få lite mer input av er som har problemet.
Hände för mig igår mellan 20-21 då jag startade upp boxen för första gången. Dra ur ström enda lösningen igen.
Postad 21 juli 2009 - 13:16
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ibland undrar jag hur du tänker. Jag har tidigare pratat med utvecklare för digital-tv angående just denna lösning och svaret jag fick var att innehållsleverantörerna inte gillade den lösningen pga upphovsrätten (detta har jag även skrivit här). Menar du på fullt allvar att Telia då skall släppa en "funktion" som strider mot de avtal man har ingått med innehållsleverantörerna?
Sagem hittade ju på en egen lösning på detta där det som kopierats ut till USB-disk bara kunde spelas upp från källboxen. Så helt omöjligt är det inte....
Postad 21 juli 2009 - 13:51
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Sagem hittade ju på en egen lösning på detta där det som kopierats ut till USB-disk bara kunde spelas upp från källboxen. Så helt omöjligt är det inte....
Det är kanske möjligt, men nu är ju en inspelningsbar box på gång och då tror jag att de flesta (i alla fall normalanvändare) föredrar att slippa extra lådor bredvid tv:n. Sedan kan man ju fråga sig (förutsatt att det inte strider mot några avtal) om det ändå är så vettigt att Telia lägger en massa utvecklingsresurser på att ta fram en sådan lösning, eftersom det skulle innebära att all annan utveckling skulle försenas :-) Det finns säkert en och annan som skulle bli upprörd om Telia gick ut med att HD blir ett år försenat för att man börjat utveckla inspelning på extern disk ;-) Dessutom kanske man skall vända på det. Det kanske skulle vara Motorola som borde erbjuda sina operatörskunder en sådan lösning, så slipper varje operatör sitta och hacka i egen stuga. /A
Postad 21 juli 2009 - 14:01
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Har ett problem. När jag trycker på standbyknappen på fjärrisen går boxen ner i standby och lyser rött. När jag trycker igen för att starta upp boxen igen så "fastnar" den på punkt 4 och lyser gult där. Är det någon mer som drabbats av detta?
Postad 21 juli 2009 - 14:42
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Har du noterat att det "tidigare" har funnits information om nästa program innan den försvann? försvann den mitt ett program eller mellan två program?
På min TV ser jag 24 timmar frammåt på mina kanaler just nu, och den informationen kommer ju inte att försvinna så det kan vara som så att EPG försvann 24 timmar innann du märkte det.
Markus Johansson Telia Kundservice
Jag använder EPGn hela tiden o den funkade kvällen innan. Men skall kolla 24 timmar framåt några gånger per dag o se om man kan se något sådant fel. Har ett problem. När jag trycker på standbyknappen på fjärrisen går boxen ner i standby och lyser rött. När jag trycker igen för att starta upp boxen igen så "fastnar" den på punkt 4 och lyser gult där. Är det någon mer som drabbats av detta?
Min box startar på 5 sekunder från standby o visar alldrig några punkter förutom när strömen bryts. Min är kopplad via RGB scart. Har du prövat att bryta strömmen o låta boxen få senaste programvaran utan avbrott?
Postad 21 juli 2009 - 14:47
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Min box startar på 5 sekunder från standby o visar alldrig några punkter förutom när strömen bryts. Min är kopplad via RGB scart. Har du prövat att bryta strömmen o låta boxen få senaste programvaran utan avbrott?
Yes! Det är enda sättet att få den att fungera igen. Skall ringa kundtjänst och höra!
Postad 21 juli 2009 - 15:18
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Det finns en funktion via den "blåa menyn" att radera programvaran i boxen.
Jag vet inte exakt vad den gör och har inte prövat den själv men den kanske hjälper boxen att ta in alla delar av programvaran så att boxen inte hänger sig vid start från standby.
Postad 21 juli 2009 - 15:32
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Dessutom kanske man skall vända på det. Det kanske skulle vara Motorola som borde erbjuda sina operatörskunder en sådan lösning, så slipper varje operatör sitta och hacka i egen stuga.
Men är det inte så det redan går till? KreaTV-plattformen tillhandahåller all funktionalitet och operatörerna fipplar till menyskal ovanpå och ev andra integrationer. Speciellt Telia som till synes gått på HTML/Javascript-varianten för detta istället för en riktig applikation vilket också verkar vara möjligt. Just användning av USB-disk kräver säkert en annan parameter i något anrop, men problemet där ligger nog mer i att det blir så många fler felkällor med kablar, strömförsörjning, trasiga diskar etc som blir mer svårhanterat än med en intern disk.
Postad 21 juli 2009 - 17:04
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Men är det inte så det redan går till?
KreaTV-plattformen tillhandahåller all funktionalitet och operatörerna fipplar till menyskal ovanpå och ev andra integrationer. Speciellt Telia som till synes gått på HTML/Javascript-varianten för detta istället för en riktig applikation vilket också verkar vara möjligt.
Just användning av USB-disk kräver säkert en annan parameter i något anrop, men problemet där ligger nog mer i att det blir så många fler felkällor med kablar, strömförsörjning, trasiga diskar etc som blir mer svårhanterat än med en intern disk.
Vad jag syftade på var jämförelsen med Sagem, som ju skapat någon SW som såg till att det som landade på USB-disken bara kunde spelas upp via den boxen, och det tror jag (notera tror för jag har inte frågat Motorola) inte att Motorolas funktion innehåller. /A
Postad 21 juli 2009 - 17:13
Berlan
-
Berlan
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det finns säkert en och annan som skulle bli upprörd om Telia gick ut med att HD blir ett år försenat ...
... för mig känns det redan som ett år försenat.
Postad 21 juli 2009 - 17:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Yes! Det är enda sättet att få den att fungera igen. Skall ringa kundtjänst och höra!
Tror inte kundtjänst kan ge något bättre svar än mig, men händer det varje gång för dig? Markus Johansson Telia kundservice
Postad 21 juli 2009 - 18:00
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
... för mig känns det redan som ett år försenat. 
Håller med, men man har nog knappast rullat tummarna den senaste tiden och att nu lägga kraft på något USB-gränssnitt känns ju inte så smart prioriterat. Med PVR-box i minnet känns därför diskussionen om extern HDD rätt ointressant. /A
Postad 21 juli 2009 - 18:04
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vad jag syftade på var jämförelsen med Sagem, som ju skapat någon SW som såg till att det som landade på USB-disken bara kunde spelas upp via den boxen, och det tror jag (notera tror för jag har inte frågat Motorola) inte att Motorolas funktion innehåller.
Ja, då är jag med. Nej, det finns väl ingen operatör med Motorola-box som aktiverat USB till nåt öht?
Postad 21 juli 2009 - 20:24
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Tror inte kundtjänst kan ge något bättre svar än mig, men händer det varje gång för dig?
Yupp, varje gång. Har pratat med KC och skulle kila ner till butiken i staden och byta imorgon. Kul att se dig på forumet!
Postad 21 juli 2009 - 21:23
brunell
-
brunell
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det enbart jag som upplever störningar på både bild och ljud? Hackar liksom till lite nån gång varannan minut eller så. Har startat om både box och modem flera gånger men felet kvarstår.
Postad 21 juli 2009 - 22:04
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Är det enbart jag som upplever störningar på både bild och ljud? Hackar liksom till lite nån gång varannan minut eller så. Har startat om både box och modem flera gånger men felet kvarstår.
Jag har iaf inga problem på min TV. Det är bra om du delger oss lite mer information, Bland annat förljnade frågor kan vara bra att ha ett svar på: * Vart i landet bor du? * Är det problem på flera kanaler? * Om du har ADSL eller LAN? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juli 2009 - 22:08
brunell
-
brunell
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Bor i Sölvesborg, Blekinge. Har adsl och problemet är på alla kanaler. Gjorde en automatisk driftstörningskoll på Telia.se men där stod det att allt funkade som det skulle. Kan störningarna bero på det dåliga vädret?
Postad 21 juli 2009 - 22:09
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Yupp, varje gång. Har pratat med KC och skulle kila ner till butiken i staden och byta imorgon. Kul att se dig på forumet!
Kollade min nyss, den funkar som den ska, så kopparen är det inte fel på
Postad 21 juli 2009 - 22:13
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Jag har haft stora problem med mitt abonemang dom senaste veckorna. Kör trådlöst med Ruckus Media Flex och det har funkat helt ok tidigare. Men den sista tiden verkar det som om Ruckusarna tappar kontakten med varandra i tid och otid. Sitter fyra lampor som ska lysa grönt , men när det strular så lyser den ena gult. Kan stå och tugga så ett tag innan den får kontakt igen. Felanmälde, Telia skickar nya. Har även haft problem med att kanalinfon försvinner dom senaste veckorna.
Postad 21 juli 2009 - 22:23
Unregistered237793cd
-
Unregistered237793cd
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Bor i Sölvesborg, Blekinge. Har adsl och problemet är på alla kanaler. Gjorde en automatisk driftstörningskoll på Telia.se men där stod det att allt funkade som det skulle. Kan störningarna bero på det dåliga vädret?
Hadde samma problem som du innan idag men efter ett antal omstarter så funkar det bra. bo i kyrkhult utanför olofström, Mvh bengha
Postad 21 juli 2009 - 22:33
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har haft stora problem med mitt abonemang dom senaste veckorna. Kör trådlöst med Ruckus Media Flex och det har funkat helt ok tidigare. Men den sista tiden verkar det som om Ruckusarna tappar kontakten med varandra i tid och otid. Sitter fyra lampor som ska lysa grönt , men när det strular så lyser den ena gult. Kan stå och tugga så ett tag innan den får kontakt igen. Felanmälde, Telia skickar nya. Har även haft problem med att kanalinfon försvinner dom senaste veckorna.
Rent generellt är det nog inget fel på ditt abbonemang utan helt enkelt problem med radiostörningar på ruckusen. Jag är inte säker på att det hjälper att byta dem, men har du tur så. Ruckus sänder på samma frekvensband som vanligt trådlöst men har väldigt effektiva riktande antenner och kan med andra ord störas av samma sak som trådlösa nätverk. Jag skulle börja med att flytta lite på dem så kanske det fungerar bättre på en gång. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juli 2009 - 22:44
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Hadde samma problem som du innan idag men efter ett antal omstarter så funkar det bra. bo i kyrkhult utanför olofström,
Jag kan väl bara för att göra det lättare för er i framtiden berätta lite hur man är effektiv när man felsöker Det är naturligtvis viktigt att man har kopplat in modemet i första jacket utan förlängningssladd till att börja med. * Har man ruckus eller något anan trådlös uppkoppling mellan boxen och modemet bör man prova med kabel först. * Starta om modemet. * Byt nätverkskabel mellan boxen och modemet. * Koppla ur telefonerna * Prova en annan mellanpropp (ADSL splitter, den som sitter i telefonjacket och har en kort kabel till modemet) * prova ett annat modem (Måste var ett silverfärgat zyxelmodem eller ett smartmodem) Hjälper inget av det kan det vara bra och kontakta supporten och be dem skicka ut en tekniker ifall det har fungerat bra förut. Det kan bero på väder och vind som orsakar tillfälliga störningar, så att avvakta ett tag kan vara bra ifall det blåser eller regnar mycket. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juli 2009 - 23:35
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag har just nu problem med EPGn
Alla kanaler som startat efter 00:00 får man "ingen information" på, på dom andra så finns nuvarande program men inget efterföljande så dom kommer säkert att försvinna en efter en.
Bor i Vallentuna och har ADSL
Om jag kommer ihåg så ska jag kolla imorgon bitti och se hur det ser ut, nu kallar kudden
Edit:
Som jag trodde så var det tomt på alla kanaler nu. Startar om tjänsten mha menyerna och allt är åter normalt
Redigerat av Vtunabo, 22 juli 2009 - 07:26.
Postad 22 juli 2009 - 09:21
Biddebodd
-
Biddebodd
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Bor också i Sölvesborg(hällevik) och har dom senaste dagarna också fått problem med frysningar/ljudstörningar och pixlingar. har adsl med Telia smart Thomson modemet + motorola VIP1910. Har startat om allt men får ändå dessa störningar på alla kanaler och filmer som jag hyr! Börjar bli irriterande...........
Postad 22 juli 2009 - 09:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Bor också i Sölvesborg(hällevik) och har dom senaste dagarna också fått problem med frysningar/ljudstörningar och pixlingar. har adsl med Telia smart Thomson modemet + motorola VIP1910. Har startat om allt men får ändå dessa störningar på alla kanaler och filmer som jag hyr! Börjar bli irriterande...........
Jag har kollat ned nätdriften och de ska starta om utrustningen på stationenerna för att se om det hjälper. Återkom till mig under kvällen om det inte blivit bättre. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juli 2009 - 17:48
brunell
-
brunell
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har kollat ned nätdriften och de ska starta om utrustningen på stationenerna för att se om det hjälper. Återkom till mig under kvällen om det inte blivit bättre.
Markus Johansson Telia Kundservice
Har tyvärr fortfarande samma problem. Har dock ej upplevt några problem med bredbandet.
Postad 22 juli 2009 - 18:54
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Det här problemet med att EPG tappar tråden måste vara ett grundläggande fel i programvaran i boxen. Om själva felet när boxen slutar ta emot EPG multicasten sker 24h före man ser det på tvn så vore det väl enkelt för boxen att forcera en anslutning till EPG multicasten varje gång den går ur standby o tex var 6 timme så kommer det alldrig synas att informationen av brytits.
Eller tänker jag fel här?
Sedan har jag ett önskemål.
Att det står om det är 5.1 eller 2.0 ljud på varje film i Telia filmbutiken o SF Anytime.
Personligen vill jag alldrig hyra en film utan 5.1 ljud.
Teliakundservice kan detta vara två förslag att ta till sig o göra en förbättring?
/Paul
Postad 22 juli 2009 - 20:09
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Det här problemet med att EPG tappar tråden måste vara ett grundläggande fel i programvaran i boxen.
Är det här ett vanligt fenomen hos er andra att ni inte har någon EPG lite då och då? För min del har detta hänt en eller två gånger under två års tid!
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|