Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 April 2010 - 22:36

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

I nödvändningsvis. Har originalfilen lägre upplösning än 854x480 så skalas filen bara upp utan att kvalitén blir bättre och filen blir större. Då är det att föredra att konvertera till samma upplösning som originalfilmen och låta X10:an skala upp bilden automagiskt.

Sök på "ASTRO File manager"

har installerat den.. men det är en file manager? vart finns beautiful widgets någonstans?

Postad 14 April 2010 - 22:57

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

har installerat den.. men det är en file manager? vart finns beautiful widgets någonstans?

undrar det samma, vart beautiful widgets finns alltså, har kollat runt på google ett bra tag nu utan nån framgång =( om nån har en länk i fickan så skulle jag bli grymt glad om ni kunde plocka fram den å dela den med mig (och andra också säkert) :o

Postad 14 April 2010 - 23:04

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag har provat att uppdatera via se update sevice och reparera via pc companion, det lyckas på båda ställena säger den, men jag har fortfarande 1.0.14.

Blir galen har ju nollat hela telefonen men har ändå inte fått uppdateringen. Vad gör jag fel, vad testa nu?

Jag kör Telia men det ska ju funka.

//Spetsnaz

Eftersom .16 skall vara en uppdatering för just Telenor, så testa (om du har en olåst X10 vill säga) stoppa in ett SIM-kort ifrån Telenor, så lär du kunna uppdatera din mobil. :-)

Postad 14 April 2010 - 23:25

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

I nödvändningsvis. Har originalfilen lägre upplösning än 854x480 så skalas filen bara upp utan att kvalitén blir bättre och filen blir större. Då är det att föredra att konvertera till samma upplösning som originalfilmen och låta X10:an skala upp bilden automagiskt.

Jo, det är sant. Men vill man ha maximal kvalitet så ska man köra på högsta möjliga upplösning. Förutsatt att källmaterialet har högre upplösning. Annars kör man bara SD-releaser av serier eller dylikt i originalupplösning. Blir finfin bild!

undrar det samma, vart beautiful widgets finns alltså, har kollat runt på google ett bra tag nu utan nån framgång =( om nån har en länk i fickan så skulle jag bli grymt glad om ni kunde plocka fram den å dela den med mig (och andra också säkert) :o

Grejen är att Beautiful Widgets kostar pengar. Så antingen så köper man det och för över eller hittar det på mer eller mindre olagliga ställen. Det senare är inte att rekommendera då det inte är i närheten av senaste versionen.

Redigerat av Flamso, 14 April 2010 - 23:25.

Postad 15 April 2010 - 00:19

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Skulle testa konvertera en film och kolla hur det ser ut på X10 men hur gör jag för att få igång filmen med spelaren som startar när man trycker på filmsnuttar inifrån mediascape? min film jag har fört över kommer inte upp i mediascape utan jag får starta den från en File Manager och då startar en annan spelare och i den så hackar filmen bara. Jag har konverterat till 848x480 från en x264/720p , testade även att konvertera till 240 men det hackar lika mkt.

Använde Handbrake och Constant Quality 60%

Postad 15 April 2010 - 01:19

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Jag bara slängde mina två konverterade videos i media-mappen på minneskortet. Då dök de upp som senast tillagda när jag drog ut sladden och startade Mediascape. :o

Postad 15 April 2010 - 02:11

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Grejen är att Beautiful Widgets kostar pengar. Så antingen så köper man det och för över eller hittar det på mer eller mindre olagliga ställen. Det senare är inte att rekommendera då det inte är i närheten av senaste versionen.

jo det vet jag att den gör, men har inte lyckats hitta nåt ställa att köpa den som inte hänger ihop med market så att säga, för man måste väll ha tag i en fil som har formatet ".apk" för att kunna föra över den till mobilen?

Postad 15 April 2010 - 02:15

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

jo det vet jag att den gör, men har inte lyckats hitta nåt ställa att köpa den som inte hänger ihop med market så att säga, för man måste väll ha tag i en fil som har formatet ".apk" för att kunna föra över den till mobilen?

jag skulle fan oxå kunna betala för den.. den är juh ett måste när man har x10an.. sjukt snygg juh och pimpar mobilen extra mkt dessutom

så någon vänlig själ som vet vart man kan köpa den eller tanka hem den?

Postad 15 April 2010 - 02:30

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Det tar ju säkert mer än två sekunder att googla det... Men det är ändå ett regelbrott här på Minhembio. ._.

Postad 15 April 2010 - 02:50

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det tar ju säkert mer än två sekunder att googla det... Men det är ändå ett regelbrott här på Minhembio. ._.

ah, okej. så är det när man inte orkar läsa igenom alla regler när man signar upp sig på en sida :o men tackar iaf =)

hittade en lösning nu, tackar för hjälpen =)

Redigerat av W0lfie_91, 15 April 2010 - 03:11.

Postad 15 April 2010 - 03:01

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har fixat beautiful widget nu.. SJUKT SNYGGT !!!!!

den stämmer nästan med weather widget.. nån grad i skillnad typ..

klickar man på klockan så får man upp larmet.. klickar man på datumet så får man upp kalendern.. klickar man på månen så får man upp snygga animeringen

Postad 15 April 2010 - 06:01

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Är jag den enda som fortfarande inte har lyckats använda mediascapes egna tjänst för att skaffa albumcovers eller?

Postad 15 April 2010 - 07:30

luka
  • luka
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har nu efter att ha skummat igenom denna tråd inte hittat något vettigt svar på min fråga, men eftersom det är en j*vla massa sidor så kan jag ju ha missat nå och ställer därför frågan till er!

Finns det idag något bra sätt att synka X10'an mot outlook för att synkronisera mail och kalender med en PC som inte jobbar via en exchange server? Jag kör allt via mitt arbete i outlook och kan man inte synka dessa så faller hela tanken för mig. Och det vore synd, för det verkar var en helt underbar telefon annars! Men men, man får väl gå och köpa en windows mobile mobil annars!

Martin

Postad 15 April 2010 - 08:02

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Har nu efter att ha skummat igenom denna tråd inte hittat något vettigt svar på min fråga, men eftersom det är en j*vla massa sidor så kan jag ju ha missat nå och ställer därför frågan till er!

Finns det idag något bra sätt att synka X10'an mot outlook för att synkronisera mail och kalender med en PC som inte jobbar via en exchange server? Jag kör allt via mitt arbete i outlook och kan man inte synka dessa så faller hela tanken för mig. Och det vore synd, för det verkar var en helt underbar telefon annars! Men men, man får väl gå och köpa en windows mobile mobil annars!

Martin

Testat detta? http://www.android-sync.com/

Postad 15 April 2010 - 09:16

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever ljudet i telefonen som dåligt? Jag tycker det är sprucket och skorrar trots att jag inte har hög volym, detta ffa när jag pratar i telefonen. Udnrar om det är fel på min telefon eller om det är så i alla.

Postad 15 April 2010 - 09:26

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som upplever ljudet i telefonen som dåligt? Jag tycker det är sprucket och skorrar trots att jag inte har hög volym, detta ffa när jag pratar i telefonen. Udnrar om det är fel på min telefon eller om det är så i alla.

Jag kan uppleva skorrande ljud om jag pratar i telefon och har högsta eller näst högsta volym på. Sänker jag ett par steg så försvinner skorrandet. Vet inte om det är en begränsning i inbyggda högtalaren vid hög volym eller konstruktionsfel från SE's sida :)

Överlag upplever jag volymen som relativt låg på denna telefon även med MW600... lite märkligt...

Postad 15 April 2010 - 10:31

Unregisteredb65e4631
  • Unregisteredb65e4631
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag lider av samma problem plus att personer jag pratar med upplever att ljudet låter burkit! Har också undrat om det är fel på min telefon. Har det kommit någon uppgradering som löser detta, någon som vet?

Postad 15 April 2010 - 10:36

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
På min beautiful weather widget så skrev jag in Stockholm, sweden men det står Stockholm urban area när man öppnar animationen? Stämmer det eller vad menas med det? haha

Postad 15 April 2010 - 12:45

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag har fixat beautiful widget nu.. SJUKT SNYGGT !!!!!

den stämmer nästan med weather widget.. nån grad i skillnad typ..

klickar man på klockan så får man upp larmet.. klickar man på datumet så får man upp kalendern.. klickar man på månen så får man upp snygga animeringen

Heter den väder widgeten bara "weather widget"?

Postad 15 April 2010 - 13:35

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Är ni trötta på 3's branding av eran fina Xperia X10?

Tycker ni även att dom har svikit er med att inte släppa en uppdatering till 1.0.16 än?

Fear no more. Killarna i esato.com har lyckats UNBRANDA (Alltså ta bort allt med operatörer som heter) SonyEricsson Xperia X10.

How to unbrand Xperia X10:

http://www.esato.com...hp?topic=195467

Vad väntar ni på? :)

Postad 15 April 2010 - 13:37

Bernstig
  • Bernstig
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Började få kass batteritid igår igen, rasade 8%/h. Slängde ut Babbler lite och tv.nu och nu har jag 85% kvar tog telefonen 06:15!

Postad 15 April 2010 - 14:11

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Heter den väder widgeten bara "weather widget"?

Nops.. jag laddade hem astro file manager.. och sen får man hitta beautiful widget på nätet och "köpa" eller ta hem den på nåt "ärligt" sätt.. och sätta den på minneskortet och installera

Postad 15 April 2010 - 14:16

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Tycker ni även att dom har svikit er med att inte släppa en uppdatering till 1.0.16 än?

Fear no more. Killarna i esato.com har lyckats UNBRANDA (Alltså ta bort allt med operatörer som heter) SonyEricsson Xperia X10.

NAAJS! tar detta även bort operatörslåset, troligtvis inte va eller?

Postad 15 April 2010 - 14:32

Mee
  • Mee
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har följt denna tråd flitigt och bestämde mig tidigt för en X10:a, ville dock testa den först för att vara på säkra sidan, vi pratar ju ändå Sony Ericsson... Efter att varit bortrest och sen testat den, var hel nöjd med den, och sen lobbat på jobbet så fick jag beställa en. Den kom idag och jag var full av förväntan! Packar upp den får den att fungera, men kan inte ringa ut! Hittar då detta på Spring Mobil´s sida, som är våran operatör på jobbet:

Problem med SonyEricsson Experia X10i

Vi har upptäckt problem med utgående samtal från SonyEricsson Experia X10i. Vi för intensiva diskutioner med vår SIM-kortsleverantör och SonyEricsson. Löpande information kommer läggas upp på hemsidan.

VA**N!!! :) Ingen vet hur lång tid det kommer ta, men man kan ju räkna med mer än en vecka att tillverka nya simkort och få ut! Grabben på kundtjänst var inte helt främmande för 6 månader!!!

Någon annan som har Spring eller vet något mer om ärendet?

Postad 15 April 2010 - 15:01

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Någon annan som har Spring eller vet något mer om ärendet?

Samma problem med Comviq, ingen lösning i syn ännu.

Postad 15 April 2010 - 15:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Nu är jag ägare av en X10 med (sen igår) =)

Märkte en grej, hade den avstängd och tänkte ladda den nu. Då gick den igång av sig själv. Är android-mobiler på det viset? Inget som gör något särskilt men blev lite förvånad bara.

Synd bara att det tar tills söndagnatt mot måndag innan mitt nya abonnemang börjar funka, fastän man fått nya simkortet idag. Var ju tvungen att prova ändå men är en portering till annan operatör. Har inte något surfabonnemang på det som jag har idag så blir ju bara att man kan leka "fullt ut" när man är hemma och har tillgång till Wi-Fi. Hade vart kul att kunna leka fritt då man har rast på jobbet i helgen.

Redigerat av HenkeEdge, 15 April 2010 - 15:22.

Postad 15 April 2010 - 15:20

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag har tele2 och det fungerar felfritt

Postad 15 April 2010 - 15:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag kan ringa ut med Comviq, eller menade du inte så? :)

Nu är jag ägare av en X10 med (sen igår) =)

Märkte en grej, hade den avstängd och tänkte ladda den nu. Då gick den igång av sig själv. Är android-mobiler på det viset?
Inget som gör något särskilt men blev lite förvånad bara.

Synd bara att det tar tills söndag natt mot måndag innan mitt nya abonnemang börjar funka, fastän man fått nya simkortet idag. Har inte något surfabonnemang på det som jag har idag så blir ju bara att man kan leka "fullt ut" när man är hemma och har tillgång till Wi-Fi. Hade vart kul att kunna leka fritt då man har rast på jobbet i helgen.

X10an gör så iaf, att den hoppar igång när den laddas.

Postad 15 April 2010 - 15:32

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jag kan ringa ut med Comviq, eller menade du inte så? :)

X10an gör så iaf, att den hoppar igång när den laddas.

Ok, på det viset.

Till Bossieman: Mitt Comviq som jag har nu funkar med. Du kommer åt att göra allt annat än att ringa ut?
Annars går det ju att sätta simkortet fel med det fasade hörnet inåt. Vet en "Kompis" :) som gjorde så med sin först, hehe. Men då funkar ju inte något.

Redigerat av HenkeEdge, 15 April 2010 - 15:37.

Postad 15 April 2010 - 16:30

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Är det någon som kan eller vet vad det är som suger så mycket batteri?
Min x10 var nere på 15% efter 6 timmar och jag har inte rört den under natten
skammligt värre SE om detta är vad ni kan prestera::::.....

Postad 15 April 2010 - 16:52

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Innan ni klagar över batteriet börja kolla upp vad som drar batteri först finns ju som sagt en fin inbyggd info om det så använd den och åtgärda efter de.

Host host Inställningar om telefonen Batteriförbrukning Kan ge en riktigt bra infom vad som är fel annars står det lite mer i mitt andra inlägg om ex Sony Ericsson sync...

Postad 15 April 2010 - 20:55

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Batteri tiden är riktigt usel om man har saker som ligger med automatiska uppdateringar i bakgrunden. Jag har ändrat så uppdatering sker manuellt, la telefonen på laddning precis nu. Den har varit igång sedan igår 14/4 lunch. Använder inte JuiceDefender (som drar ström) och använder enbart 3G. Har i stort sett bara 3GWatchdog som uppdaterar varje minut.

Har givtevis använt telefon till att skicka SMS,MMS, ta kort, surfa & pratat i den.

Redigerat av martin636, 15 April 2010 - 20:57.

Postad 15 April 2010 - 20:57

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Är det någon som kan eller vet vad det är som suger så mycket batteri?
Min x10 var nere på 15% efter 6 timmar och jag har inte rört den under natten
skammligt värre SE om detta är vad ni kan prestera::::.....

Svårt att säga.. Jag har haft min sen 31:a mars.. och fått ladda varje natt och fram till igår, litegrann varje dag.

Men igår slog jag rekord, trots att jag använde mobilen i skapligt stor utsträckning.. lite navigering, lite samtal, sms, några bilder.. nån timmes surfning... så klarade den nästan 14 timmar! (Var nere på 3% när jag satte den i laddaren runt 22 på kvällen.. )

Idag har den varit rätt snäll också.. 13 timmar nu och 19% kvar. Men idag har jag använt den något mindre än igår.. inge spelande och inge GPS.

Använder inte något program som stänger ner 3g eller så.. startar en task-killer manuellt nån gång ibland för att stänga ner saker när jag tycker det börjar gå segt eller nått program vägrar avsluta sig själv.
Har också startat om den 2 gånger under dagen då jag tyckte det gick segt efter att ha testat några nya appar.

Sen märkte jag att mina MMS-inställningar inte heller funkade när jag använder den APN som går så att det går att surfa med turbo3g-hastighet! Måste byta surf-apn till services.telenor.se för att det ska funka att hämta mms... trots att mms-inställningarna ska vara separata.. Jag förstår inte.. hm..

/Joel

Postad 15 April 2010 - 21:18

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag tog bort min mobil från laddaren för xakt 10 timmar sen.. och jag har 28% kvar just nu.

Jag har varit på gymmet och lyssnat på musik i ca 2.5 timma via bluetooth, surfat på facebook och skrivit där, pratat i mobil lite, smsat några sms, laddat ner lite skins, har pillat lite med beautiful widget weather, varit inne på minhembio via mobil browsern.

bra? eller inte?

Postad 15 April 2010 - 22:35

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
nvm, löste sig =)

Redigerat av W0lfie_91, 15 April 2010 - 22:40.

Postad 15 April 2010 - 23:31

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Vadå, branding? 3 har förinstallerat några programoch möjligen lagt in några 3 logos och låst mobilen, det är ju inte en branding av samma typ som i t ex Sony Ericsson C902 eller något. Där de har gjort sina egna ikoner. Vad jag förstått ser X10 precis likadan ut hos telia som hos 3. Och sedan så var ju 1.0.16 operatörsberoende. Vad jag har förstått så har Telia, Halebop, Tele2 eller 3, eller de operatörer som använder sig utav dessa nät inget behov av en programvara som har med att fixa till ett problem som verka finnas enbart i Telenors Nätverk. Så varför skall man då uppdatera till just denna programvara om man har någon annan operatör som faktiskt inte har behov av den? Men visst, har man telenor, så kan man ju behöva den. Jag undrar verkligen vad 1.0.16 verkligen gör?

Postad 16 April 2010 - 00:21

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Vadå, branding? 3 har förinstallerat några programoch möjligen lagt in några 3 logos och låst mobilen, det är ju inte en branding av samma typ som i t ex Sony Ericsson C902 eller något. Där de har gjort sina egna ikoner. Vad jag förstått ser X10 precis likadan ut hos telia som hos 3. Och sedan så var ju 1.0.16 operatörsberoende. Vad jag har förstått så har Telia, Halebop, Tele2 eller 3, eller de operatörer som använder sig utav dessa nät inget behov av en programvara som har med att fixa till ett problem som verka finnas enbart i Telenors Nätverk. Så varför skall man då uppdatera till just denna programvara om man har någon annan operatör som faktiskt inte har behov av den? Men visst, har man telenor, så kan man ju behöva den. Jag undrar verkligen vad 1.0.16 verkligen gör?

Jag är absolut ingen expert när det gäller dessa saker, men stötte på diskussioner ang. basband osv. på diverse forum och misstänker att det är precis det som berörs i uppdateringen:

Basband är mjukvara/drivrutin för modemchipet som styr radiodelen av telefon, dvs 3G/GSM/EDGE, wifi och bluetooth. Det är väl också här i basbandsmjukvaran (fint ord...) som man låser telefonen till en viss operatör tror jag... kan det vara så att uppgraderingen som alla med Telenor behöver göra löser problem i deras nät?! dvs. att detta inte alls handlar någonting om att man fixat diverse buggar i X10:an gällande övrig programvara/OS?! Vet sen tidigare att många mobiltillverkare skickat lurar till olika operatörer för att se hur bra deras mobiler fungerade i deras nät för att sedan eventuellt göra korrigeringar... men som sagt jag är ingen expert när det kommer till dessa saker...

OT:
Jag kör själv med obrandad version .14 med Telia som operatör, har vad jag vet inga konstigheter i telefonen (ännu) och pendlar runt 12-14tim. på 1 laddning med 1 tim samtal, 30min. Spotify, en del sms, surfande, lite spelande o lite titta runt o leka... tycker batteriet är helt acceptabelt för en telefon av denna klass (4" skärm, 1ghz propp)

Redigerat av Evil_E, 16 April 2010 - 00:29.

Postad 16 April 2010 - 00:22

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Lite OT men för er som likt jag funderar på bästa sättet att synca så kan Microsoft Online vara en ide, det är en hostad Microsoft Exhange tjänst, som fungerar riktigt bra faktiskt, och som då gör syncningen mkt enklare iom att Exchangestöd brukar finnas i de flesta telefoner. Finns så klart andra som erbjuder hostad Microsoft Exchange också.

Postad 16 April 2010 - 00:32

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Lite OT men för er som likt jag funderar på bästa sättet att synca så kan Microsoft Online vara en ide, det är en hostad Microsoft Exhange tjänst, som fungerar riktigt bra faktiskt, och som då gör syncningen mkt enklare iom att Exchangestöd brukar finnas i de flesta telefoner. Finns så klart andra som erbjuder hostad Microsoft Exchange också.

Ja, bra tips där ang. exchange :)

Tyvärr verkar det inte finnas någon bra hotmail klient (pushmail baserad) till Android... i min iPhone körde jag med mbox och den fungerade klockrent. Är inte ett dugg intresserad av POP/IMAP utan vill ha allt pushat till min X10:a :) blir lite väl overkill o ta in hotmail i en hostad exchange lösning B)

Postad 16 April 2010 - 04:20

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ett faktum kvarstår. Sen folk har uppdaterat till .16 så uppfattas ljudet som högre i både hörlur och högtalare, för att inte tala om 3,5mm jacket. Det var det första alla som uppdaterade märkte. Detta kan man se i esato.com, xda-developers.com, swedroid.se forum.

Sen så får du betrakta källan lite... 3. Som har pratat med Nisse i SonyEricsson Supporten :) SonyEricsson har inte sagt detta officiellt... Undra varför.

Sen så är x10:orna från 3 brandade. Skall visa dig en liten bild jag hittade...

Bifogad fil  x10proof.jpg   392.31K   0 Antal nerladdningar

Ser du den lilla siffran som kallas för "Sales-Item"? DET är branding. Och DET betyder att alla framtida uppdateringar som kommer måste gå genom 3 eller Telenor för att du skall kunna uppdatera din telefon...

Tänk dig detta scenario. Android 2.1 släpps till Xperia X10. Vilken "Sales-Item" tror du får den först? Jo... UK Generic dvs. Dom mobilerna som inte är Operatörs Låsta.

Och om jag känner 3 rätt så kan du få vänta rätt länge på att dom har fixxat dit lite "ikoner" innan du kan ta del av Android 2.1 ..

Postad 16 April 2010 - 07:39

Unregisteredef7958e7
  • Unregisteredef7958e7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
har testat android sync nu och det funkar kalas, förutom kontakt bilderna... finns det inget program där man kan editera sina kontakter, lägga till bilder och sen föra över till telefonen.

Postad 16 April 2010 - 08:33

Bernstig
  • Bernstig
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kan man inte göra det med programmet som följer med telefonen?

Postad 16 April 2010 - 09:12

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att avaktivera det automatiska knapplåset? Kan störa mig lite på att hela tiden behöva låsa upp telefonen varje gång man skall kolla t.ex. kalender, nytt sms, mail m.m. För det mesta har jag telefonen liggandes på mitt skrivbord på jobbet och då är jag inte i behov av knapplås mer än när jag har luren i fickan. Det går ju att ställa in så att skärmen inte släcks men då tar ju batteriet slut på nolltid.

Postad 16 April 2010 - 09:47

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att avaktivera det automatiska knapplåset? Kan störa mig lite på att hela tiden behöva låsa upp telefonen varje gång man skall kolla t.ex. kalender, nytt sms, mail m.m. För det mesta har jag telefonen liggandes på mitt skrivbord på jobbet och då är jag inte i behov av knapplås mer än när jag har luren i fickan. Det går ju att ställa in så att skärmen inte släcks men då tar ju batteriet slut på nolltid.

Jag skulle också vilja komma förbi det.. mest för att det nu blir dubbelt då jag också kör grafiskt lösenord. Jag vill komma direkt till grafiskt lösenord när jag tänder skärmen.

Skulle också helst vilja ha en funktion där det grafiska lösenordet går att ställas in på en delay.. d.v.s om jag släcker skärmen så ska lösenordet inte krävas förrens efter typ 5 minuter. Men det kanske är att begära för mkt av SE. :blink:

Igår klarade jag batteriet hela dagen! 16 timmar! :D

Det blir bättre o bättre!

Postad 16 April 2010 - 10:01

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Nu har jag en gnådd på mindre än en månad så det blir inte jätte mycket pill på nallen.
Men min klarar laddning varannan natt...

Postad 16 April 2010 - 10:14

Unregisteredef7958e7
  • Unregisteredef7958e7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
menar du internet syncnigen mot sony ericsson? det funkar inte med bilder...

har testat android sync nu och det funkar kalas, förutom kontakt bilderna... finns det inget program där man kan editera sina kontakter, lägga till bilder och sen föra över till telefonen.

Postad 16 April 2010 - 10:57

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ser ut som X10 kommer ut i Maj i Korea med Android 2.1 ?

http://www.howardfor...d.php?t=1637111

Gizmodo har ju tidigare sagt att de väntar på en "stor" uppdatering i Q2 (kanske ANdroid 2.x).

http://gizmodo.com/5...-xperia-x10-yet

TJa, den som lever får se.

Postad 16 April 2010 - 11:04

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Står att dom ev. skulle få videosamtal men det låter nog mindre troligt då hårdvaran troligtvis måste konstrueras om för att få plats med kamera på framsidan också. Då kunde SE lika gärna haft med det från början. 2.1 i maj hade iofs varit en riktig höjdare (inte för att jag har en aning om vilken skillnaden blir dock :blink: )

Postad 16 April 2010 - 12:43

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
OT men jag måste kolla med er som beställt från tele2. Vet inte riktigt vad som gäller... har fortfarande inte dragits några pengar för min mobil från tele2. Drogs när jag betalade den innan release men sattes tillbaka igen när jag fick mobilen. Har inte fått någon inbetalningskort el. dyl.(inget jag hade tänkt heller eftersom jag betalade den med kort direkt). Kommer det med första abonnemangsräkningen kanske? Vet någon hur tele2 brukar göra i det här läget? Har ju kvitto på att jag betalt men fick tillbaka pengarna på kontot... har det blivit något fel tror ni eller har jag missat nåt?

Postad 16 April 2010 - 13:18

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Verkar vara många som är missnöjda med att ha köpte telefonen med 3? Att uppdateringar dröjer osv osv.
Något ni avråder en eventuell köpare ifrån, att köpa ifrån 3? :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.