* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 16 juli 2011 - 17:00
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Yes Symbian Belle ska komma till Nokia N8 enligt Nokia.
Tack! Det blir lite frustrerande när man får nys om Belle långt innan Anna har lanserats..
Postad 16 juli 2011 - 18:35
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
alltså ovi store, är det bara för mig den buggar som i **** sen senaste uppdateringen? (som kom för nån månad sen?!?1..)
jag använder den inte speciellt mycket men när jag gör det så är den snudd på obrukbar
3 saker som alltid strular:
1. när jag börjar scrolla i listan med appar så när jag kommit bara en liten bit ner börjar raderna "försvinna". när jag scrollar kommer det fram raderna men när "animation" för scrollning stannar så försvinner raderna..går liksom inte att få fram mer än de kanske 10-15 översta raderna..i princip gör detta fel ovi store obrukbar
2. när jag ska installera appar så får jag kanske hälften av gånger fel på installationen och måste börja om.
3. problem med att logga in och hålla mig inloggad. får hela tiden upp meddelande om att jag inte är inloggad fast jag klickat i "håll mig inloggad" eller bara att den inte fattar att jag loggade in nyligen..
går den att ominstallera eller så? sjukt irriterande är det iaf.
Postad 16 juli 2011 - 19:23
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:04.
Postad 16 juli 2011 - 21:19
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
alltså ovi store, är det bara för mig den buggar som i **** sen senaste uppdateringen? (som kom för nån månad sen?!?1..)
jag använder den inte speciellt mycket men när jag gör det så är den snudd på obrukbar
1. när jag börjar scrolla i listan med appar så när jag kommit bara en liten bit ner börjar raderna "försvinna". när jag scrollar kommer det fram raderna men när "animation" för scrollning stannar så försvinner raderna..går liksom inte att få fram mer än de kanske 10-15 översta raderna..i princip gör detta fel ovi store obrukbar
2. när jag ska installera appar så får jag kanske hälften av gånger fel på installationen och måste börja om.
3. problem med att logga in och hålla mig inloggad. får hela tiden upp meddelande om att jag inte är inloggad fast jag klickat i "håll mig inloggad" eller bara att den inte fattar att jag loggade in nyligen..
Jag har samma vad gäller punkt 1 och 2, 3 använder jag ej, loggar in när jag ska köpa appar för säkerhetens skulle då det debiteras telefonräkningen. Buggigt är det.
Postad 17 juli 2011 - 09:59
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
1. Ja! Som fan!  2. Nja, det kanske inte falerar fullt så ofta, däremot har jag ett par appar (Swype swedish dictionary och CNN-appen) som signalerar uppdatering som aldrig lyckas. Ser ut installera ok men samma uppdateringar dyker upp nästa gång jag startar Ovi Store. 3. Ja! Som fan.  ..så det vore ju gott om den där uppdateringen till Ovi-store dök upp till Telia-N8 också nån gång..? Eller går det att installera om en äldre/nuvarande version?
Redigerat av Frasse_Z, 17 juli 2011 - 10:00.
Postad 17 juli 2011 - 11:06
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
... ..så det vore ju gott om den där uppdateringen till Ovi-store dök upp till Telia-N8 också nån gång..? Eller går det att installera om en äldre/nuvarande version? http://www.ipmart-fo...read.php?697580
Postad 17 juli 2011 - 14:10
Darkwing
-
Darkwing
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Finns det något bra program för att kolla på bilder?
Det blir ju så galet när det inbyggda sorterar kronologiskt.
Jag vill lägga in egna mappar med bilder från min systemkamera och inte blanda med övriga på ett smidigt sätt.
Postad 18 juli 2011 - 08:20
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag är inte säkert om det hjälper dig men förut så hade jag problem med Ovi Store också jag hade problem med att hålla mig inloggad och vissa installationer går fel, jag gick avinstallations menyn( där man avinstallerar program) och då avinstallerade jag Ovi store, Ovi, Ovi installer och allt annat som stod ovi på, sen surfade jag in på en ovi länk tex(http://store.ovi.com/content/000000) så startas ovi installation automatisk, det löste mitt problem och förhoppningsvis ditt också!
Lycka till! 
Jag hade problem med inloggningen på OVI (troligen självförvållat då jag rensat bort massa filer jag inte kände igen) jag loggade in på OVI via datorn och laddade ner OVI Store till datorn sedan från den till mobilen och skrev över gamla OVI, nu fungerar det fint igen. Fick en nyare OVI på köpet, jag hade 2.08 nu har jag 2.12, tycker den nya känns snabbare.
Redigerat av Unregistered31511, 18 juli 2011 - 08:22.
Postad 18 juli 2011 - 09:06
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Finns det något bra program för att kolla på bilder? Det blir ju så galet när det inbyggda sorterar kronologiskt.
Jag vill lägga in egna mappar med bilder från min systemkamera och inte blanda med övriga på ett smidigt sätt.
Ang lägga in egna mappar med bilder så brukar jag använda pc'n kopplad till mobilen för skapa mappar och flytta över bilder till rätt mapp. Även inbyggda filhanteraren funkar ju bra skapa nya mappar och flytta el kopiera filer med.. Men bilderna visas ju på samma sätt fortfarande tyvärr i mobilen. Kanske blir alternativ på kommande uppdateringar
Redigerat av big_swede70, 18 juli 2011 - 09:08.
Postad 18 juli 2011 - 10:51
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Finns det något bra program för att kolla på bilder? Det blir ju så galet när det inbyggda sorterar kronologiskt.
LCG PhotoBook kanske kan vara något? http://www.lonelycat...ok-photo-viewer
Postad 18 juli 2011 - 10:56
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Ny verion av fMobi (en facebook-app) har släppts! Version 1.1.1b Released! - Checkin with users tagged fixed - Chat conversations can now be cleared - Unread signal is now working with multiple open chat conversations. - Status bar - Sound notification from chat/notifications - New status view for faster commenting - Copy & paste to text areas (hold & release) - Big icons for default, and for landscape too - Mark all notifications read when viewing the page - Splash screen - UI fixes http://jiikoo.com/fMobi/
Postad 18 juli 2011 - 14:38
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
nu har det gått nästan tre veckor sen jag skickade in min mobil för reparation. hur lång tid får det ta? bjuder på en ganska färsk bild från N8:an i all abstinens...
Redigerat av bag, 18 juli 2011 - 14:47.
Postad 18 juli 2011 - 15:09
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
LCG PhotoBook kanske kan vara något?
http://www.lonelycat...ok-photo-viewer
Tackar för tipset.. Hade ingen aning om den appen
Postad 18 juli 2011 - 17:20
Unregistered77d30fc4
-
Unregistered77d30fc4
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ny verion av fMobi (en facebook-app) har släppts!
Version 1.1.1b Released! - Checkin with users tagged fixed - Chat conversations can now be cleared - Unread signal is now working with multiple open chat conversations. - Status bar - Sound notification from chat/notifications - New status view for faster commenting - Copy & paste to text areas (hold & release) - Big icons for default, and for landscape too - Mark all notifications read when viewing the page - Splash screen - UI fixes
http://jiikoo.com/fMobi/
Underbart program! Precis det jag saknat. Tackar för tipset =)
Postad 18 juli 2011 - 21:34
rastamanne
-
rastamanne
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
jag försöker få 3mobil-tv att funka på min n8 men det går inte ens att ladda ner appen via mitt 3.... Tre själva säger att det ska funka....kan det bero på att jag flashat om den? Har flashat med tres firmware via phoenix....nån som råkat ut för detta?
Postad 18 juli 2011 - 23:03
vcbc
-
vcbc
-
Amatör
-
-
63 inlägg
vilken läcker bild  nu har det gått nästan tre veckor sen jag skickade in min mobil för reparation. hur lång tid får det ta?
bjuder på en ganska färsk bild från N8:an i all abstinens...
Postad 19 juli 2011 - 07:35
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
nu har det gått nästan tre veckor sen jag skickade in min mobil för reparation. hur lång tid får det ta?
bjuder på en ganska färsk bild från N8:an i all abstinens...
Låter som rätt lång tid om du lämnat den direkt till en auktoristerad verkstad, dock är min erfarenhet som före detta mobil reparatör att du tyvärr kan få lägga till upp till ett par veckor för hanteringen utöver verkstadens tid om du lämnar in den i butik. I många fall hjälpte det inte att vi reparerade den på två dagar då kunden inte i alla fall fick den förrän efter två veckor pga att den legat till sig i butiken innan.  . Det låter hur som helst med tanke på felet som att det finns risk att din N8 blir utbytt och då kan eventuell väntetid bero på att den väntar på en utbytesenhet, det var tyvärr inte ovanligt när jag jobbade med mobiler även om vi hade en viss mängd på hyllan. Har du kollat status med butik/verkstad ? , det skulle jag gjort.
Postad 19 juli 2011 - 08:29
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Underbart program! Precis det jag saknat. Tackar för tipset =)
Ja, jag gillar också det programmet! Såg att det kom ut ännu en uppdatering igår, vet inte när under dagen den släpptes, men det kanske var den du installerade fMobi Version 1.1.2b Released! - Fixed bug not allowing the check in to places - New icon - UI fixes http://www.jiikoo.co...i_installer.sisTackar för tipset.. Hade ingen aning om den appen 
Samma här, jag snubblade över den häromdagen då jag var in på LCGs hemsida för att kolla forumet för appen X-plore. Och sedan såg jag här i tråden att det efterlystes nån foto-app, så då postade jag länken till den. Jag har själv inte testat den, men ska göra det vid tillfälle.
Postad 19 juli 2011 - 12:38
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Låter som rätt lång tid om du lämnat den direkt till en auktoristerad verkstad, dock är min erfarenhet som före detta mobil reparatör att du tyvärr kan få lägga till upp till ett par veckor för hanteringen utöver verkstadens tid om du lämnar in den i butik. I många fall hjälpte det inte att vi reparerade den på två dagar då kunden inte i alla fall fick den förrän efter två veckor pga att den legat till sig i butiken innan. .
Det låter hur som helst med tanke på felet som att det finns risk att din N8 blir utbytt och då kan eventuell väntetid bero på att den väntar på en utbytesenhet, det var tyvärr inte ovanligt när jag jobbade med mobiler även om vi hade en viss mängd på hyllan.
Har du kollat status med butik/verkstad ? , det skulle jag gjort.
den är skickad direkt till verkstad. iochmed att jag har halebop så får man skicka den till kalmar. låter ju inte helt fel med en ny lur, OM jag inte får problemet med den lila skärmen! eller innebär utbytesenhet fabriksny lur? EDIT: den har skickats vidare till Nokia den 12:e. enligt halebop finns ingen bortre gräns över hur lång tid det får ta, men de bjuder på hela abonnemanget under den tiden jag blir utan telefon. dock är det självklart inom själig tid vad nu det ska innebära? nu verkar också Nokias prissänkning gått igenom på N8:an. den annonserades för 2990:- på elgiganten i helgen.
Redigerat av bag, 19 juli 2011 - 15:44.
Postad 19 juli 2011 - 20:57
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Tror det är dags för service på min snart. Idag startade den om sig själv mitt under ett samtal, några minuter senare kopplade den ner ett samtal utan anledning, sen när han jag pratade med ringde upp så gick det inte att svara.
Några timmar senare var det dags igen, den startade om sig själv när den låg på bordet här.
Vad tror ni, service-fel?
Postad 19 juli 2011 - 21:43
mikko
-
mikko
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Beställde ett original från: http://www.klc.fi/fin/113kr med frakt!
Postad 20 juli 2011 - 06:59
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag är inte säkert om det hjälper dig men förut så hade jag problem med Ovi Store också jag hade problem med att hålla mig inloggad och vissa installationer går fel, jag gick avinstallations menyn( där man avinstallerar program) och då avinstallerade jag Ovi store, Ovi, Ovi installer och allt annat som stod ovi på, sen surfade jag in på en ovi länk tex(http://store.ovi.com/content/000000) så startas ovi installation automatisk, det löste mitt problem och förhoppningsvis ditt också!
Lycka till! 
verkar ha fixat biffen, tackar!  alla ovigrejjer gick inte att avinstallera men dom nödvändiga tydligen!
Postad 20 juli 2011 - 08:23
Scrappy
-
Scrappy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag upplever ganska ofta att samtal bryts med min N8. Ibland undrar jag om det kan bero på att jag kommer åt "avsluta samtal" knappen med örat. Ibland har samtal parkerats vilket måste bero på att örat eller kinden kommit åt knappen. Skärmen skall ju svartna och inaktiveras när man håller för sensorn (håller telefonen mot örat) vilket den också gör men om man råkar vinkla telefonen så aktiveras skärmen igen och då riskerar man att avsluta samtal. Vet inte om det är detta som är problemet men det kan vara en förklaring. Kan man ställa in sensorns känslighet? Vad kan det annars vara?
Irriterande med brutna samtal, någon annan som upplever samma?
Postad 20 juli 2011 - 08:46
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag upplever ganska ofta att samtal bryts med min N8. Ibland undrar jag om det kan bero på att jag kommer åt "avsluta samtal" knappen med örat. Ibland har samtal parkerats vilket måste bero på att örat eller kinden kommit åt knappen. Skärmen skall ju svartna och inaktiveras när man håller för sensorn (håller telefonen mot örat) vilket den också gör men om man råkar vinkla telefonen så aktiveras skärmen igen och då riskerar man att avsluta samtal. Vet inte om det är detta som är problemet men det kan vara en förklaring. Kan man ställa in sensorns känslighet? Vad kan det annars vara?
Jag har läst om en del som har problem med det, först trodde jag att det var snack, men jag har nu själv haft samtal som tappats där jag misstänker att det är boven. Att jag inte upptäckt det förrän på senare tid är nog att jag faktiskt ringer väldigt lite med min N8 utan sms:ar mest och använder de andra funktionerna mycket, inte minst kameran. Någon som jag läste om började använda en app för att låsa skärmen under samtal, vilket nog egentligen inte var huvud funktionen, men det funkade som nödlösning. Vi får hoppas att Nokia ser över problemet, jag vill minnas att det var nån som jämförde och Nokia C7 hade annan känslighet vad gäller sensorn, men dont take my word for it.
Postad 20 juli 2011 - 08:52
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:05.
Postad 20 juli 2011 - 09:39
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
den är skickad direkt till verkstad. iochmed att jag har halebop så får man skicka den till kalmar. låter ju inte helt fel med en ny lur, OM jag inte får problemet med den lila skärmen! eller innebär utbytesenhet fabriksny lur?
EDIT: den har skickats vidare till Nokia den 12:e. enligt halebop finns ingen bortre gräns över hur lång tid det får ta, men de bjuder på hela abonnemanget under den tiden jag blir utan telefon. dock är det självklart inom själig tid vad nu det ska innebära?
nu verkar också Nokias prissänkning gått igenom på N8:an. den annonserades för 2990:- på elgiganten i helgen.
Utbytes enhet innebär i regel en fabriksrenoverad lur i nyskick (i regel återanvänder man elektronik som blivit reparerad/testad, men byter ut skalet), dock så skrotar man kontinuerligt ut telefoner som inte går eller är lönsamma att reparera och därmed tillförs fabriksnya telefoner också till utbytes systemet, så det kan hända att man får en helt ny, men man bör inte räkna med det. Det där med "skälig tid" är ett tämligen luddigt uttryck, men är i regel kopplat till vad som är "Normalt" för branschen (också luddigt uttryck). Vad gäller hemelektronik, så verkar det vara 2-3 veckor ungefär även om jag själv personligen tycker att redan det är för långt för en produkt som en mobiltelefon. När jag arbetade med mobilservice mellan 1996-2001 på en Nokia och Ericsson auktoriserad verkstad här i Stockholm så hade vi en normal omloppstid på reparationer på 2-3 dagar (märk väl inte veckor), detta gällde även utbyten om vi hade utbytesenheter inne och i mån av tid och tillgång på delar, så gjorde vi även reparationer av kända fel över disk medan kunden väntade i kundmottagningen (inte ovanligt). Större delen av reparationerna kom dock från stora butikskedjor som mest sålde mobiler. halebop kan nog tyvärr inte göra så mycket, möjligen ge dig en ny lur, men det sitter nog långt inne. Om jag var du skulle jag kontakta Nokias reklamations avdelning istället och hänvisa till att du lämnat in telefonen för si och så lång tid och att du tycker det har tagit lång tid. Det är de som har makten att lösa problemet, om det var som när jag jobbade med det, så blir verkstaden bara tilldelat ett visst antal lurar som buffert och är det slut blir det väntetid eller att den måste skickas till Nokia.
Postad 20 juli 2011 - 13:29
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
jag hade samma problem förut, men nu låser jag telfonen precis innan jag svarar eller efter jag ringer.
Tips: http://store.ovi.com/content/98806Finns också nån gratisversion. Den ställer man in efter behov. Skyddar både vid inkommande och pågående samtal om man vill.
Postad 20 juli 2011 - 14:33
Scrappy
-
Scrappy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
jag hade samma problem förut, men nu låser jag telfonen precis innan jag svarar eller efter jag ringer.
Du menar att du låster telefonen efter att du svarat och efter att du ringer? Kan man svara om man låser telefonen innan man svarar?
Redigerat av Scrappy, 20 juli 2011 - 14:55.
Postad 20 juli 2011 - 14:44
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nu har Gameloft lagt in "Asphalt 6: Adrenaline HD" och "Dungeon Hunter 2 HD" på OVI.
Postad 20 juli 2011 - 16:14
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Tips: http://store.ovi.com/content/98806 Finns också nån gratisversion. Den ställer man in efter behov. Skyddar både vid inkommande och pågående samtal om man vill.
Jag tog och installerade gratisversionen och det verkar väl vettigt, dock fanns ingen autostart i programmet utan för det måste man ha betalversionen, så jag kanske köper betalversionen för en tjuga senare när jag testat mer.
Postad 20 juli 2011 - 16:40
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag tog och installerade gratisversionen och det verkar väl vettigt, dock fanns ingen autostart i programmet utan för det måste man ha betalversionen, så jag kanske köper betalversionen för en tjuga senare när jag testat mer.
Jag gillar det, inte för att samtal byts men för slide-funktionen när man ska svara, har svarat av misstag flera ggr utan den appen. I betalversionen funkar autostart utmärkt och det går att stänga av funktioner som man inte vill ha samt det finns två utseenden på slidern.
Postad 20 juli 2011 - 16:44
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Nokia säger att dom inte kan kolla det utan att jag måste gå genom halebop. halebop vet ju inte hur lång tid det kommer att ta så det verkar som att jag inte kommer längre och att det bara är att vänta.
Postad 20 juli 2011 - 18:00
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag gillar det, inte för att samtal byts men för slide-funktionen när man ska svara, har svarat av misstag flera ggr utan den appen. I betalversionen funkar autostart utmärkt och det går att stänga av funktioner som man inte vill ha samt det finns två utseenden på slidern.
Ja jag har lyckats svara och parkera samtalet innan jag fått den ur jackfickan ett par gånger och det är inget vidare, så jag hoppas på att detta löser problemet , jag skulle tro det.
Postad 20 juli 2011 - 18:30
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Nokia säger att dom inte kan kolla det utan att jag måste gå genom halebop. halebop vet ju inte hur lång tid det kommer att ta så det verkar som att jag inte kommer längre och att det bara är att vänta.
halebop kan nog säkert kontakta verkstaden i och för sig, apparaten måste ju gå att spåra i serienummret (IMEI) om det finns till hands, det gick alldeles utmärkt för mer än 10 år sedan under min period som mobiltekniker. Att de sedan inte vill/orkar det är en annan sak. Om du bryr dig tycker jag att du ska sätta större press på halebop, det är trots allt de som är ytters ansvariga mot dig som kund, det är ju inte rimligt att du inte åtminstone kan få en prognos, när det har gått så pass lång tid. Det är dock upp till dig, jag skulle inte acceptera det svaret själv i alla fall.
Postad 20 juli 2011 - 18:38
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag tror jag gör så att jag avvaktar en vecka till och sen hör av mig till halebop.
Postad 21 juli 2011 - 06:55
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Skoj när det kommer svenska appar till Symbian, det har vi inte varit bortskämd med tidigare: Softhouse har lanserat två appar"Se bostäder till salu i din närhet eller på varfri ort i Sverige. Data hämtas från Booli.se" och "Se sjukhus, vårdcentral och apotek som är nära dig eller på ett visst ort. Klicka på ett sjukhus, vårdcentral eller apotek för att se adressen och telefonnummer dit, eller välj att ringa dem direkt."
Redigerat av Unregistered31511, 21 juli 2011 - 06:59.
Postad 21 juli 2011 - 12:13
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
verkar som att den har kommit nu...
Postad 21 juli 2011 - 12:22
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
En del pesimister säger på olika forum att det är ute med Nokia.
Ser inte så ut... Nokia överraskar och aktien rusar på börsen.
Redigerat av ffodil, 21 juli 2011 - 12:23.
Postad 21 juli 2011 - 13:18
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har precis (efter mycket om och men) köpt mig en iPad. Är nöjd med den och känns som den kompletterar N8an väldigt bra. Hur som helst köpte jag "sneak" varianten med bara wifi och ingen GPS. Undrar om ni känner till något program för att använda N8an som "extern" gps. Vet att joikuspot i tidigare varianter skickade med GPS-data (använde de för ca 2-3 årsedan). Den stora nackdelen med apple är ju att de är relativt låst så tror bara de fungerar om man kan dela via wifi. Finns det något alternativ till joikuspot tro?
Postad 21 juli 2011 - 14:11
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag har läst om en del som har problem med det, först trodde jag att det var snack, men jag har nu själv haft samtal som tappats där jag misstänker att det är boven. Att jag inte upptäckt det förrän på senare tid är nog att jag faktiskt ringer väldigt lite med min N8 utan sms:ar mest och använder de andra funktionerna mycket, inte minst kameran.
Någon som jag läste om började använda en app för att låsa skärmen under samtal, vilket nog egentligen inte var huvud funktionen, men det funkade som nödlösning. Vi får hoppas att Nokia ser över problemet, jag vill minnas att det var nån som jämförde och Nokia C7 hade annan känslighet vad gäller sensorn, men dont take my word for it.
Ni är båda medvetna om att det går att låsa skärmen under ett samtal, va? Då går det inte komma åt knapparna, så samtal kan inte avbrytas av "misstag." Det hjälper ju naturligtvis inte inte vid inkommande samtal, men det där programmet tycks ju fixa den grejen också. En del pesimister säger på olika forum att det är ute med Nokia. Ser inte så ut... Nokia överraskar och aktien rusar på börsen.
Explain, om du är så snäll. Har du några källor?
Postad 21 juli 2011 - 14:20
Sombrero
-
Sombrero
-
Användare
-
-
145 inlägg
Ni är båda medvetna om att det går att låsa skärmen under ett samtal, va? Då går det inte komma åt knapparna, så samtal kan inte avbrytas av "misstag." Det hjälper ju naturligtvis inte inte vid inkommande samtal, men det där programmet tycks ju fixa den grejen också.
Explain, om du är så snäll. Har du några källor?
di.se
Postad 21 juli 2011 - 15:06
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Har precis (efter mycket om och men) köpt mig en iPad. Är nöjd med den och känns som den kompletterar N8an väldigt bra. Hur som helst köpte jag "sneak" varianten med bara wifi och ingen GPS. Undrar om ni känner till något program för att använda N8an som "extern" gps. Vet att joikuspot i tidigare varianter skickade med GPS-data (använde de för ca 2-3 årsedan). Den stora nackdelen med apple är ju att de är relativt låst så tror bara de fungerar om man kan dela via wifi. Finns det något alternativ till joikuspot tro?
Skicka GPS-data via WiFi? Det har jag aldrig hört talas om förr. Det enda jag vet är att jag ett program som emulerar GPS-dongel via bluetooth till min förr Symbianlur (S60 3d Edition). Kommer dock inte ihåg vad programmet hette.
Postad 21 juli 2011 - 20:14
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
de har tydligen bara bytt kretskortet. borde det inte gått snabbare?
Postad 21 juli 2011 - 22:44
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jaaa eller hur, det ser ju lysande ut. http://press.nokia.c...d-eps-eur-0-10/
Postad 21 juli 2011 - 22:55
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
En del pesimister säger på olika forum att det är ute med Nokia. Ser inte så ut... Nokia överraskar och aktien rusar på börsen.
rusar??. -45% i år . Nokia förlorade sin förstaplats på smartphonemarknaderna till Apple under det andra kvartalet. Nokia sålde 16, 7 miljoner smartphones och mobila datorer under det andra kvartalet, vilket var en minskning med 34 procent från samma period i fjol. ..en annan sak..N8 presenterades i april 2010 och första skeppades ut i början av oktober.skulle först kommit. i maj.sen innan sommaren sen slutet av augusti.känns detta igen angående Anna?.där finns en del av Förklaringen till varför det går utför för Nokia.bara massa tomma löften från Nokia.verkar som dom desperat försöker skapa något att skriva om innan wmp telefonerna kommer ut.kollar mycket på detta forum och andra och inte verkar det komma många toppen program direkt.tragiskt.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 21 juli 2011 - 23:12.
Postad 22 juli 2011 - 00:21
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
N8 presenterades i april 2010 och första skeppades ut i början av oktober.skulle först kommit. i maj.
Nej, Nokia sa tredje kvartalet från första början och missade det med några veckor. Maj??? Available in select markets during the third quarter of 2010, . . http://press.nokia.c...eate-entertain/känns detta igen angående Anna?.
Exakt vad har Nokia lovat? Vad syftar du på?
Postad 22 juli 2011 - 04:22
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
såg att favourite apps helt plötsligt kostar pengar. min mobil har varit extremt buggig sen jag fick den tycker jag. mycket omstarter! ovi store verkar ju minst sagt instabilt!
Postad 22 juli 2011 - 05:48
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
alltså jag skojar inte den startar om HELA tiden. vad är problemet och hur ska jag lösa det?
Postad 22 juli 2011 - 06:59
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
rusar??. -45% i år .
N8 presenterades i april 2010 och första skeppades ut i början av oktober.skulle först kommit. i maj.sen innan sommaren sen slutet av augusti.känns detta igen angående Anna?.där finns en del av Förklaringen till varför det går utför för Nokia.bara massa tomma löften från Nokia.verkar som dom desperat försöker skapa något att skriva om innan wmp telefonerna kommer ut.kollar mycket på detta forum och andra och inte verkar det komma många toppen program direkt.tragiskt.
Ja nu var det nog efter rapporten han syftade på inte "i år", en rapport som var bättre än vad marknaden förutspått. Därför korrigerades kursen upp. Som bäst var den upp ca 7%, men slutad på mer modesta 1,55% upp. Ja Symbian verkar ta tid att jobba med, Symbianchefen hos Nokia lär ha sagt att "det jag vill göra med symbian kan jag göra med WP7 på en fjärdedel av tiden". Därav operativsystemsbytet. Det var inte som så att uvecklingsarbetet gick fortare tidigare med Motorola, Samsung och SonyEricsson, m.m. delaktiga heller. Saknar du några program eller vad? häromdagen kom det två spel från "HD spel" från Gameloft, ser inte riktigt det tragiska i det. En Hemnetapp skulle vara trevligt, annars kan jag inte säga att jag är så jättekåt efter program. alltså jag skojar inte den startar om HELA tiden. vad är problemet och hur ska jag lösa det?
En återställning kan du ju testa, fungerar inte det är det nog supporten som gäller och skicka in den sen. Sen har inte OVI varit instabilt för mg i alla fall, däremot har OVI till och från glömt mitt lösenord (men det kanske var det du syftade på med "instabilt"?)
Redigerat av Unregistered31511, 22 juli 2011 - 07:13.
Postad 22 juli 2011 - 07:22
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
såg att favourite apps helt plötsligt kostar pengar. min mobil har varit extremt buggig sen jag fick den tycker jag. mycket omstarter! ovi store verkar ju minst sagt instabilt!
Låter inget vidare, inte minst med tanke på att du ju fick vänta ett tag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|