Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6051

Postad 24 November 2018 - 23:55

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3037 inlägg
  • 0
Har du snabb/stabil uppkoppling, inget behov av att spela in samt klarar dig utan svensk text på vissa kanaler så hade jag valt att köra enbart streaming med CD

Kan man då även få ATV4K på köpet?

Redigerat av kribban, 24 November 2018 - 23:56.


#6052

Postad 24 November 2018 - 23:58

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Ok. Har en ADB 500Gb box som jag är nöjd med så vi får se om jag kopplar in Oneplace.

Jag upplever att min 500GB box blev ruskigt mycket segare efter en uppdatering för ca 1,5 år sedan. Ska bli skönt att byta bort den mot Oneplace tycker jag :)



#6053

Postad 25 November 2018 - 00:02

Unregisteredeb447f3e
  • Unregisteredeb447f3e
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Ok vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan paraboll
Ok vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan paraboll

#6054

Postad 25 November 2018 - 00:30

Unregisteredeb447f3e
  • Unregisteredeb447f3e
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Dom ha inga tjänster eller kanaler som sänder ännu i 4k va

#6055

Postad 25 November 2018 - 06:39

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Har du snabb/stabil uppkoppling, inget behov av att spela in samt klarar dig utan svensk text på vissa kanaler så hade jag valt att köra enbart streaming med CD

Kan man då även få ATV4K på köpet?


Ja, 12mån till halva priser samt ATV 4K och OnePlace.

#6056

Postad 25 November 2018 - 06:44

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Ok vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan parabollOk vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan paraboll


Inte helt hundra men hänvisar till inlägg 1042 i OnePlacetråden då det bör vara applicerbart även på ATV.

”Hej

Om du kör OnePlace utan satellitsignal så kan vi inte erbjuda textning på följande kanaler.

- Nat Geo Wild HD
- Nat Geo HD
- History Channel HD
- H2 HD
- Animal Planet HD
- BBC Earth HD
- BBC Brit HD
- Discovery Science
- Discovery World

Sen är du självklart välkommen att skriva här =)

Mvh
Niklas”

#6057

Postad 25 November 2018 - 17:59

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Hej CanalDigital,

 

Nu får ni skärpa er!

 

Igår, när jag satte mig förden numera dagliga städrundan för att ta bort dubletter vid serieinspelning (det var väl 12/9 den nya EPG-leverantören skulle börja leverera, med bättre EPG-service?), reagerade jag på att det var ovanligt mycket att städa. Hade dock inget egentligen konkret att gå på då, men när jag upprepade proceduren idag bekräftades mina misstankar. Ni har ändrat i ert system, så att tidigare bortstädade program dyker upp igen för inspelning. Vet inte riktigt hur ofta detta upprepas, men det är ett beteende som jag inte känner igen. Nåt har ni ändrat! Detta är inte bra! Det håller på att bli Vilda Västern bland foldrarna på disken.  :angry:

 

Se nu för <valfritt svärord> till att fixa detta snarast!!!

 

Nån mer som kan bekräfta mina observationer?

 

Jag har ADB 500 GB-boxen.

 

Morr.


Redigerat av STS-128, 25 November 2018 - 18:54.


#6058

Postad 25 November 2018 - 19:51

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

 

Se nu för <valfritt svärord> till att fixa detta snarast!!!

 

Nån mer som kan bekräfta mina observationer?

 

Jag har ADB 500 GB-boxen.

 

Morr.

 

Ja, inspelningarna är ett kaos just nu. Synd på en box som (ADB 500 Gb) som fungerat klockrent tidigare...

 

Under senaste veckorna har jag dessutom fått dubbla inspelningar av ett och samma program (inte repris utan samma kanal och tid). Jag har även förhindrats att lägga in nya inspelningar trots att det bara ligger en schedulerad inspelning innan, antagligen för att boxen vill spela in den befintliga två gånger (ok, efter avbruten serieinspelning och ny schedulering).



#6059

Postad 25 November 2018 - 21:21

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Nån mer som kan bekräfta mina observationer?

 

Jag har ADB 500 GB-boxen.

 

Har samma problem sedan en tid. Det funkade klockrent tidigare.



#6060

Postad 25 November 2018 - 21:56

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Samma här, spelar in walking dead. Senaste avsnittet var dessutom med usel kvalité, Vet inte om de dubbla inspelningarna hade med saken att göra.

#6061

Postad 25 November 2018 - 22:13

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Angående att schemalagda inspelningar uppför sig underligt:

 

Det skulle ju kunna vara så att den efterlängtade fixen är införd nu!

 

Titta på titlarna för programmen under kommande vecka. Då ser vi att reprismarkeringen ( R ) är utsatt igen (som det var innan leverantörsbytet). Om det är en varaktig markering kan man förvänta sig att men slipper reprisinspelningar om man schemalägger alla sina inspelningar igen.

 

Jag kan inte vara 100% säker att det fungerar eftersom jag inte kör på en "äkta" CD-box och jag har inte några kontakter på CD:s teknikavdelning. Men jag skulle rekommendera ett test av någon med lämplig utrustning på ett eller flera program som man vet att det finns repriser av under veckan. Det går snabbt att kontrollera hur många inspelningar som läggs upp efter en nyregistrering...


Redigerat av Priskvark, 25 November 2018 - 22:14.


#6062

Postad 25 November 2018 - 22:41

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0
Det skulle ju kunna vara så att den efterlängtade fixen är införd nu!

 

Titta på titlarna för programmen under kommande vecka. Då ser vi att reprismarkeringen ( R ) är utsatt igen (som det var innan leverantörsbytet). Om det är en varaktig markering kan man förvänta sig att men slipper reprisinspelningar om man schemalägger alla sina inspelningar igen.

Tyvärr inte, den markeringen har funnits ett litet tag men repriserna ramlar in ändå vare sig det gäller gamla eller nystartade serieinspelningar.



#6063

Postad 25 November 2018 - 22:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Jag har även förhindrats att lägga in nya inspelningar trots att det bara ligger en schedulerad inspelning innan, antagligen för att boxen vill spela in den befintliga två gånger (ok, efter avbruten serieinspelning och ny schedulering).

Mycket riktigt låser den upp båda tuners för att spela in samma program i två upplagor. Tror dock inte du behöver avbryta serieinspelning för att få möjlighet att spela in ett annat program, räcker att ta bort en av de identiska programmeringarna.



#6064

Postad 26 November 2018 - 00:06

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Gäller dessa problem endast serieinspelningar eller även enstaka programmeringar?

#6065

Postad 26 November 2018 - 07:02

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Gäller dessa problem endast serieinspelningar eller även enstaka programmeringar?

CDs EPG-data är generellt uselt, men det är bara serieinspelningar som drabbas av just detta fel.



#6066

Postad 26 November 2018 - 07:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

CDs EPG-data är generellt uselt

Ja och särskilt irriterande är att det bara finns info för några timmar framåt. Nu var det en del år sen jag hade Boxer men deras epg-data sträckte sig minst flera dagar framåt och dessutom var infon om varje program betydligt fylligare.

 

Som det är nu med CD är det lite halvknepigt att spela in program som ligger flera dagar framåt eftersom all info utom titeln saknas, kräver ofta besök på IMDB eller liknande.



#6067

Postad 26 November 2018 - 08:01

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Ja och särskilt irriterande är att det bara finns info för några timmar framåt. Nu var det en del år sen jag hade Boxer men deras epg-data sträckte sig minst flera dagar framåt och dessutom var infon om varje program betydligt fylligare.

 

Som det är nu med CD är det lite halvknepigt att spela in program som ligger flera dagar framåt eftersom all info utom titeln saknas, kräver ofta besök på IMDB eller liknande.

Man tycker ju att utvecklingen i det avseendet går i helt fel riktning. Infon borde ju snarare bli ännu bättre och avse ännu längre tid istället för tvärtom. Fast det kanske har att göra med segheten i boxen efter en uppdatering för något drygt år sen. EPG:n kanske blir segare ju mer info den ska ladda?



#6068

Postad 26 November 2018 - 09:33

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Mycket riktigt låser den upp båda tuners för att spela in samma program i två upplagor. Tror dock inte du behöver avbryta serieinspelning för att få möjlighet att spela in ett annat program, räcker att ta bort en av de identiska programmeringarna.

 

När jag tittar på dagens tablå för TV4 Film ser jag att det kan finnas en rimlig anledning till att 2 inspelningar schemaläggs. I EPG-data läggs det ut följande information:

 

18:40 Mr. Morgans sista kärlek
18:45 Mr. Morgans sista kärlek

00:50 Lara Croft Tomb Raider: The cradle of.
00:55 Lara Croft Tomb Raider: The cradle of.

05:00 Hälsoresan
05:05 Hälsoresan
 

Om det är liknande strul med serier som schemalagts är det inte konstigt att man får dubbla inspelningar...



#6069

Postad 26 November 2018 - 09:40

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

När jag tittar på dagens tablå för TV4 Film ser jag att det kan finnas en rimlig anledning till att 2 inspelningar schemaläggs. I EPG-data läggs det ut följande information:

Nja, det där är en helt annan pilsner, de rena dubbletter jag drabbats av har haft exakt samma starttid och längd.



#6070

Postad 26 November 2018 - 09:42

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Man tycker ju att utvecklingen i det avseendet går i helt fel riktning. Infon borde ju snarare bli ännu bättre och avse ännu längre tid istället för tvärtom. Fast det kanske har att göra med segheten i boxen efter en uppdatering för något drygt år sen. EPG:n kanske blir segare ju mer info den ska ladda?

ADB-boxen blev lite segare efter den onödiga uppdateringen för nåt år sen när utseendet på GUI ändrades, det uppmärksammade jag också men det har inget med epg-datan att göra då den var samma innan uppdateringen.

 

Däremot klarade Smart-boxen den uppdateringen bättre och är fortfarande en riktigt snabb och stabil box.

 

Vi får väl se vad du tycker om segheten i Oneplace ;)



#6071

Postad 26 November 2018 - 09:49

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Nu var det en del år sen jag hade Boxer men deras epg-data sträckte sig minst flera dagar framåt och dessutom var infon om varje program betydligt fylligare.

Betydligt matigare i marknätet. Jag har ADB-boxen så jag kan ta in marknätet i samma box och jämföra på de fria kanalerna. CD fyller på lite mer allt eftersom ju närmre man kommer programstart men det blir aldrig lika utförligt som i marknätet. Tyvärr kan boxen inte hantera serieinspelningar från marksänd EPG, den identifierar det som serier (serieikonen) men schemalägger inte en serieinspelning.

Har annars gått över till att titta på SVT via marknätet, bättre bild än CDs standardupplösta sändningar. Tänk att vi alltid framhållit bildkvalitet som ett av argumenten för att välja satellit och CD.



#6072

Postad 26 November 2018 - 10:20

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0


Vi får väl se vad du tycker om segheten i Oneplace ;)

Är Oneplace också seg? Det vore ju just typiskt nu när man hoppas få en ny och ruskigt rapp box.

#6073

Postad 26 November 2018 - 13:16

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

hur lång leveranstid på box är det på ett ungefär 



#6074

Postad 26 November 2018 - 13:32

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 1

hur lång leveranstid på box är det på ett ungefär 

 

Jag beställde mitt förra veckan tisdag och på torsdag hade jag boxen och kebabtallriken. Sen på fredan kom AppleTV4k oxå. :)


Redigerat av Turbo-Danne, 26 November 2018 - 13:34.


#6075

Postad 26 November 2018 - 13:44

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

ok tack för det 



#6076

Postad 26 November 2018 - 22:23

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Vet inte om jag är ensam (här) om att tycka som jag gör, men det får jag väl snart veta.

Har haft CD i väldigt många år och har under dessa år fått nya erbjudande i god tid innan bindningstiden gått ut. Denna gången var det ingen som ringde och att jag såg att bindningstiden gått ut, berodde på att fakturan fördubblades. På "min sida" kan man ju fortfarande inte se någonting. (Kanske den sämsta hemsidan i branschen) 
 

Ringde och frågade om ett nytt "trogen kund" erbjudande och fick ett skambud

 

Vad är det man inte förstår hos CD? 
Om man prioriterar Sportkanaler och inte minst Viasport från konkurrenten, så bör man ju förstå att det idag faktiskt är bättre att välja Viasat. Då får man alla deras sportkanaler + alla andra kanaler för ett betydligt lägre pris (ordinarie pris) än vad det kostar hos CD. Sedan får man dessutom ett mycket bra erbjudande av dem, om man varit kund hos dem lika länge som man varit hos CD. 

 

Hos CD får man bara några få Visaport kanaler och en ganska dålig playtjänst

 

Hos Viasat får man förutom deras egna kanaler + ALLA Cmore sportkanaler ett komplett Viaplay för ett lägre pris

 

Varför ville jag hålla kvar CD, Jo för att jag satsat på CD's nya boxar och CA Modul 

Svaret jag fick av CD gör att jag ringer och säger upp mitt abonnemang som jag haft i snart 20 år

 

Ps. Jag förstår nu, varför alla mina bekanta har Viasat !



#6077

Postad 27 November 2018 - 10:18

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vet inte om jag är ensam (här) om att tycka som jag gör, men det får jag väl snart veta.

Har haft CD i väldigt många år och har under dessa år fått nya erbjudande i god tid innan bindningstiden gått ut. Denna gången var det ingen som ringde och att jag såg att bindningstiden gått ut, berodde på att fakturan fördubblades. På "min sida" kan man ju fortfarande inte se någonting. (Kanske den sämsta hemsidan i branschen) 
 

Ringde och frågade om ett nytt "trogen kund" erbjudande och fick ett skambud

 

Vad är det man inte förstår hos CD? 
Om man prioriterar Sportkanaler och inte minst Viasport från konkurrenten, så bör man ju förstå att det idag faktiskt är bättre att välja Viasat. Då får man alla deras sportkanaler + alla andra kanaler för ett betydligt lägre pris (ordinarie pris) än vad det kostar hos CD. Sedan får man dessutom ett mycket bra erbjudande av dem, om man varit kund hos dem lika länge som man varit hos CD. 

 

Hos CD får man bara några få Visaport kanaler och en ganska dålig playtjänst

 

Hos Viasat får man förutom deras egna kanaler + ALLA Cmore sportkanaler ett komplett Viaplay för ett lägre pris

 

Varför ville jag hålla kvar CD, Jo för att jag satsat på CD's nya boxar och CA Modul 

Svaret jag fick av CD gör att jag ringer och säger upp mitt abonnemang som jag haft i snart 20 år

 

Ps. Jag förstår nu, varför alla mina bekanta har Viasat !

 

Blev förvånad när jag såg att någon skrivit om detta på facebook. Var tvungen att gå in på Viasats hemsida och kolla. De har ju bättre erbjudande än CD. Varför betala 399 kr för Visat Sport när man kan streama för samma pris på Viaplay och då även få med all sport och även serier. Viasatkunder får ju hela sportpaketet från Cmore för 449. 



#6078

Postad 28 November 2018 - 07:50

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

ni som fått leverans av boxen har det varit post nord eller bring som levererat 



#6079

Postad 28 November 2018 - 08:26

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

ni som fått leverans av boxen har det varit post nord eller bring som levererat 

 

I mitt fall va det bring



#6080

Postad 28 November 2018 - 09:11

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Bring levererade OnePlace och DHL levererade Apple TVn.

#6081

Postad 28 November 2018 - 10:36

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

ja bring ringde vid 9 så är på väg 



#6082

Postad 28 November 2018 - 12:50

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0

För er befintliga kunder som fått ta del av Black Week erbjudandet - har ni fått nåt mail från CD som bekräftar beställningen? Kan se på mitt konto att det är en Oneplace box kopplad till mitt konto, men i övrigt har jag inte hört något från CD. Varken någon bekräftelse på beställningen eller leveransbesked för Oneplace boxen...



#6083

Postad 28 November 2018 - 12:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej 

I morgon kommer problemet med att våra boxar spelar in repriser att bli löst. De repriser som ligger programmerade ska automatiskt försvinna. 

Mer information kommer under morgondagen.

Ber verkligen om ursäkt att det tagit så långt tid för oss att lösa detta.

Mvh
Niklas


För er befintliga kunder som fått ta del av Black Week erbjudandet - har ni fått nåt mail från CD som bekräftar beställningen? Kan se på mitt konto att det är en Oneplace box kopplad till mitt konto, men i övrigt har jag inte hört något från CD. Varken någon bekräftelse på beställningen eller leveransbesked för Oneplace boxen...

Hej

Skicka ett PM med dina uppgifter så kan jag kolla hur det ser ut. 

Mvh

Niklas



#6084

Postad 28 November 2018 - 13:10

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Jag har inte fått någon bekräftelse.



#6085

Postad 28 November 2018 - 13:48

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Nej, ingen bekräftelse har kommit från CD.



#6086

Postad 28 November 2018 - 17:31

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag fick bekräftelse via mail. Där står det med om ATV, box reducerat pris samt bindningstiden. Men jag bad uttryckligen om att få det bekräftat via mail...

#6087

Postad 28 November 2018 - 18:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Hej 

I morgon kommer problemet med att våra boxar spelar in repriser att bli löst. De repriser som ligger programmerade ska automatiskt försvinna. 

Mer information kommer under morgondagen.

Ber verkligen om ursäkt att det tagit så långt tid för oss att lösa detta.

Mvh
Niklas


Hej

Skicka ett PM med dina uppgifter så kan jag kolla hur det ser ut. 

Mvh

Niklas

 

Vet att de är konkurrenter men kan ni inte skicka en tekniker till Sappa också så även jag slipper hundra repriser på deras IPTV.Box  :)

 

Skriver detta för dem som tänkt byta till IP-TV att gräset inte alltid är grönare på andra sidan.



#6088

Postad 28 November 2018 - 23:40

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Någon som har haft störningar och frysningar av bilden under kvällen eller sista dagarna?



#6089

Postad 29 November 2018 - 16:05

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Nix! Flyter på fint i Stockholmsområdet!

#6090

Postad 29 November 2018 - 19:17

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Är problemet med inspelningen av repriser lösta nu?

Hej

I morgon kommer problemet med att våra boxar spelar in repriser att bli löst. De repriser som ligger programmerade ska automatiskt försvinna.

Mer information kommer under morgondagen.

Ber verkligen om ursäkt att det tagit så långt tid för oss att lösa detta.

Mvh
Niklas

Hej

Skicka ett PM med dina uppgifter så kan jag kolla hur det ser ut.

Mvh
Niklas



#6091

Postad 29 November 2018 - 19:58

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Något har hänt i alla fall när det gäller serieinspelningar, repriserna är inte med längre.

 

Men det har då dykt upp nya problem i stället. tex Beck på söndag kväll TV4 så är inte andra halvan med längre, den är vitmarkerad och det går inte sätta "Spela in program" på den heller utan det går bara att få med den om man gör en tidsinspelning. Detta gäller också i stort sett alla avsnitt utom två av Vinterstudion nu på lördag och söndag. Troligtvis så tolkar boxen dessa som repriser (Smart-box).



#6092

Postad 29 November 2018 - 20:12

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Repriser är kvar hos mig, får väl ge det nån dag.

#6093

Postad 29 November 2018 - 22:25

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Hej 

I morgon kommer problemet med att våra boxar spelar in repriser att bli löst. De repriser som ligger programmerade ska automatiskt försvinna. 

Mer information kommer under morgondagen.

Ber verkligen om ursäkt att det tagit så långt tid för oss att lösa detta.

Mvh
Niklas

 

Niklas,

 

Detta låter ju bra! Du verkar ju ha rätt bra koll på vad som skrivs i tråden. Menar du att ni har tagit till er, och löst, samtliga de problem med serieinspelningar som uppstod i samband med att ni bytte till den nya EPG-leverantören i september, och som rapporterats av olika medlemmar i forumet sedan dess?

 

Jag ser fram emot att slippa behöva lägga lite tid varje dag på att rensa alla dublett-inspelningar! Set and forget!

 

Mvh



#6094

Postad 29 November 2018 - 23:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Repriser är kvar hos mig, får väl ge det nån dag.

Hej

Vilken box? 

Mvh
Niklas



#6095

Postad 30 November 2018 - 05:31

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Hej

Vilken box?

Mvh
Niklas

Smart-boxen. Rensade igår kväll, nu på morgonen är nya repriser inlagda på redan inspelade program.

Testade även att lägga in en ny serieinspelning och även där kommer repriser med.


Redigerat av Legion, 30 November 2018 - 09:05.


#6096

Postad 30 November 2018 - 09:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Smart-boxen. Rensade igår kväll, nu på morgonen är nya repriser inlagda på redan inspelade program.

Testade även att lägga in en ny serieinspelning och även där kommer repriser med.

Hej

Tack för info, jag ska kolla upp. 

Mvh
Niklas



#6097

Postad 30 November 2018 - 09:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

5 december ca klockan 10:00  kommer vi att öka bitraten på

SVT1 HD
SVT2 HD

Vill gärna ha eran feedback när ni testat några dagar. Vi är inte klar med arbetet när det kommer till att förbättra kvaliteten på SVT, men en ökning av bitrate är första steget.

Mvh
Niklas
 



#6098

Postad 30 November 2018 - 20:15

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Nice, då kan väl ni som sa att vi som tyckte bilden var dålig på SVT hade fel säga förlåt för uppenbarligen har bitraten varit allt för låg.

#6099

Postad 30 November 2018 - 20:19

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Testade precis lägga in en serie inspelning genom tv guiden nästa onsdag och när jag går in på inspelningar så står det: nästa schemalagda inspelning imorgon, så jag antar att repriser fortfarande spelas in. :(

OnePlace box

#6100

Postad 30 November 2018 - 21:33

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Testade precis lägga in en serie inspelning genom tv guiden nästa onsdag och när jag går in på inspelningar så står det: nästa schemalagda inspelning imorgon, så jag antar att repriser fortfarande spelas in. :(

OnePlace box

Samma på Smart-boxen.
Dock är det olika beroende på vilket program det gäller så nånting har hänt.

Satte julkalendern på serieinspelning. Där finns som tur är inga repriser, det hade blivit tokmånga!

Satte även Jonestown på SVT på serieinspelning, där kommer repriser med.

Kommande reprisinspelningar skulle försvinna automatiskt men ligger fortfarande kvar i flera mappar.

Ett annat kvarvarande problem är att både serieinspelning och mapp försvinner när man raderar avsnitt så mappen blir tom.



7 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.