Kan man då även få ATV4K på köpet?
Redigerat av kribban, 24 November 2018 - 23:56.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 24 November 2018 - 23:55
Har du snabb/stabil uppkoppling, inget behov av att spela in samt klarar dig utan svensk text på vissa kanaler så hade jag valt att köra enbart streaming med CD
Kan man då även få ATV4K på köpet? Redigerat av kribban, 24 November 2018 - 23:56. Postad 24 November 2018 - 23:58
Jag upplever att min 500GB box blev ruskigt mycket segare efter en uppdatering för ca 1,5 år sedan. Ska bli skönt att byta bort den mot Oneplace tycker jag Postad 25 November 2018 - 00:02
Ok vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan paraboll
Ok vi ska få fast lina inom kort. Är det många kanaler som sakna svenskt text om man kör utan paraboll Postad 25 November 2018 - 06:39
Ja, 12mån till halva priser samt ATV 4K och OnePlace. Postad 25 November 2018 - 06:44
Inte helt hundra men hänvisar till inlägg 1042 i OnePlacetråden då det bör vara applicerbart även på ATV. ”Hej Om du kör OnePlace utan satellitsignal så kan vi inte erbjuda textning på följande kanaler. - Nat Geo Wild HD - Nat Geo HD - History Channel HD - H2 HD - Animal Planet HD - BBC Earth HD - BBC Brit HD - Discovery Science - Discovery World Sen är du självklart välkommen att skriva här =) Mvh Niklas” Postad 25 November 2018 - 17:59 Hej CanalDigital,
Nu får ni skärpa er!
Igår, när jag satte mig förden numera dagliga städrundan för att ta bort dubletter vid serieinspelning (det var väl 12/9 den nya EPG-leverantören skulle börja leverera, med bättre EPG-service?), reagerade jag på att det var ovanligt mycket att städa. Hade dock inget egentligen konkret att gå på då, men när jag upprepade proceduren idag bekräftades mina misstankar. Ni har ändrat i ert system, så att tidigare bortstädade program dyker upp igen för inspelning. Vet inte riktigt hur ofta detta upprepas, men det är ett beteende som jag inte känner igen. Nåt har ni ändrat! Detta är inte bra! Det håller på att bli Vilda Västern bland foldrarna på disken.
Se nu för <valfritt svärord> till att fixa detta snarast!!!
Nån mer som kan bekräfta mina observationer?
Jag har ADB 500 GB-boxen.
Morr. Redigerat av STS-128, 25 November 2018 - 18:54. Postad 25 November 2018 - 19:51
Ja, inspelningarna är ett kaos just nu. Synd på en box som (ADB 500 Gb) som fungerat klockrent tidigare...
Under senaste veckorna har jag dessutom fått dubbla inspelningar av ett och samma program (inte repris utan samma kanal och tid). Jag har även förhindrats att lägga in nya inspelningar trots att det bara ligger en schedulerad inspelning innan, antagligen för att boxen vill spela in den befintliga två gånger (ok, efter avbruten serieinspelning och ny schedulering). Postad 25 November 2018 - 21:21
Har samma problem sedan en tid. Det funkade klockrent tidigare. Postad 25 November 2018 - 21:56
Samma här, spelar in walking dead. Senaste avsnittet var dessutom med usel kvalité, Vet inte om de dubbla inspelningarna hade med saken att göra.
Postad 25 November 2018 - 22:13 Angående att schemalagda inspelningar uppför sig underligt:
Det skulle ju kunna vara så att den efterlängtade fixen är införd nu!
Titta på titlarna för programmen under kommande vecka. Då ser vi att reprismarkeringen ( R ) är utsatt igen (som det var innan leverantörsbytet). Om det är en varaktig markering kan man förvänta sig att men slipper reprisinspelningar om man schemalägger alla sina inspelningar igen.
Jag kan inte vara 100% säker att det fungerar eftersom jag inte kör på en "äkta" CD-box och jag har inte några kontakter på CD:s teknikavdelning. Men jag skulle rekommendera ett test av någon med lämplig utrustning på ett eller flera program som man vet att det finns repriser av under veckan. Det går snabbt att kontrollera hur många inspelningar som läggs upp efter en nyregistrering... Redigerat av Priskvark, 25 November 2018 - 22:14. Postad 25 November 2018 - 22:41
Tyvärr inte, den markeringen har funnits ett litet tag men repriserna ramlar in ändå vare sig det gäller gamla eller nystartade serieinspelningar. Postad 25 November 2018 - 22:47
Mycket riktigt låser den upp båda tuners för att spela in samma program i två upplagor. Tror dock inte du behöver avbryta serieinspelning för att få möjlighet att spela in ett annat program, räcker att ta bort en av de identiska programmeringarna. Postad 26 November 2018 - 00:06
Gäller dessa problem endast serieinspelningar eller även enstaka programmeringar?
Postad 26 November 2018 - 07:02
CDs EPG-data är generellt uselt, men det är bara serieinspelningar som drabbas av just detta fel. Postad 26 November 2018 - 07:47
Ja och särskilt irriterande är att det bara finns info för några timmar framåt. Nu var det en del år sen jag hade Boxer men deras epg-data sträckte sig minst flera dagar framåt och dessutom var infon om varje program betydligt fylligare.
Som det är nu med CD är det lite halvknepigt att spela in program som ligger flera dagar framåt eftersom all info utom titeln saknas, kräver ofta besök på IMDB eller liknande. Postad 26 November 2018 - 08:01
Man tycker ju att utvecklingen i det avseendet går i helt fel riktning. Infon borde ju snarare bli ännu bättre och avse ännu längre tid istället för tvärtom. Fast det kanske har att göra med segheten i boxen efter en uppdatering för något drygt år sen. EPG:n kanske blir segare ju mer info den ska ladda? Postad 26 November 2018 - 09:33
När jag tittar på dagens tablå för TV4 Film ser jag att det kan finnas en rimlig anledning till att 2 inspelningar schemaläggs. I EPG-data läggs det ut följande information:
18:40 Mr. Morgans sista kärlek Om det är liknande strul med serier som schemalagts är det inte konstigt att man får dubbla inspelningar... Postad 26 November 2018 - 09:40
Nja, det där är en helt annan pilsner, de rena dubbletter jag drabbats av har haft exakt samma starttid och längd. Postad 26 November 2018 - 09:42
ADB-boxen blev lite segare efter den onödiga uppdateringen för nåt år sen när utseendet på GUI ändrades, det uppmärksammade jag också men det har inget med epg-datan att göra då den var samma innan uppdateringen.
Däremot klarade Smart-boxen den uppdateringen bättre och är fortfarande en riktigt snabb och stabil box.
Vi får väl se vad du tycker om segheten i Oneplace Postad 26 November 2018 - 09:49
Betydligt matigare i marknätet. Jag har ADB-boxen så jag kan ta in marknätet i samma box och jämföra på de fria kanalerna. CD fyller på lite mer allt eftersom ju närmre man kommer programstart men det blir aldrig lika utförligt som i marknätet. Tyvärr kan boxen inte hantera serieinspelningar från marksänd EPG, den identifierar det som serier (serieikonen) men schemalägger inte en serieinspelning. Har annars gått över till att titta på SVT via marknätet, bättre bild än CDs standardupplösta sändningar. Tänk att vi alltid framhållit bildkvalitet som ett av argumenten för att välja satellit och CD. Postad 26 November 2018 - 10:20 Är Oneplace också seg? Det vore ju just typiskt nu när man hoppas få en ny och ruskigt rapp box. Postad 26 November 2018 - 13:32
Jag beställde mitt förra veckan tisdag och på torsdag hade jag boxen och kebabtallriken. Sen på fredan kom AppleTV4k oxå. Redigerat av Turbo-Danne, 26 November 2018 - 13:34. Postad 26 November 2018 - 22:23 Vet inte om jag är ensam (här) om att tycka som jag gör, men det får jag väl snart veta. Ringde och frågade om ett nytt "trogen kund" erbjudande och fick ett skambud
Vad är det man inte förstår hos CD?
Hos CD får man bara några få Visaport kanaler och en ganska dålig playtjänst
Hos Viasat får man förutom deras egna kanaler + ALLA Cmore sportkanaler ett komplett Viaplay för ett lägre pris
Varför ville jag hålla kvar CD, Jo för att jag satsat på CD's nya boxar och CA Modul
Ps. Jag förstår nu, varför alla mina bekanta har Viasat ! Postad 27 November 2018 - 10:18
Postad 28 November 2018 - 07:50 ni som fått leverans av boxen har det varit post nord eller bring som levererat Postad 28 November 2018 - 08:26
I mitt fall va det bring Postad 28 November 2018 - 12:50 För er befintliga kunder som fått ta del av Black Week erbjudandet - har ni fått nåt mail från CD som bekräftar beställningen? Kan se på mitt konto att det är en Oneplace box kopplad till mitt konto, men i övrigt har jag inte hört något från CD. Varken någon bekräftelse på beställningen eller leveransbesked för Oneplace boxen... Postad 28 November 2018 - 12:51 Hej
Hej Niklas Postad 28 November 2018 - 17:31
Jag fick bekräftelse via mail. Där står det med om ATV, box reducerat pris samt bindningstiden. Men jag bad uttryckligen om att få det bekräftat via mail...
Postad 28 November 2018 - 18:07
Vet att de är konkurrenter men kan ni inte skicka en tekniker till Sappa också så även jag slipper hundra repriser på deras IPTV.Box
Skriver detta för dem som tänkt byta till IP-TV att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Postad 28 November 2018 - 23:40 Någon som har haft störningar och frysningar av bilden under kvällen eller sista dagarna? Postad 29 November 2018 - 19:17
Är problemet med inspelningen av repriser lösta nu?
Postad 29 November 2018 - 19:58 Något har hänt i alla fall när det gäller serieinspelningar, repriserna är inte med längre.
Men det har då dykt upp nya problem i stället. tex Beck på söndag kväll TV4 så är inte andra halvan med längre, den är vitmarkerad och det går inte sätta "Spela in program" på den heller utan det går bara att få med den om man gör en tidsinspelning. Detta gäller också i stort sett alla avsnitt utom två av Vinterstudion nu på lördag och söndag. Troligtvis så tolkar boxen dessa som repriser (Smart-box). Postad 29 November 2018 - 22:25
Niklas,
Detta låter ju bra! Du verkar ju ha rätt bra koll på vad som skrivs i tråden. Menar du att ni har tagit till er, och löst, samtliga de problem med serieinspelningar som uppstod i samband med att ni bytte till den nya EPG-leverantören i september, och som rapporterats av olika medlemmar i forumet sedan dess?
Jag ser fram emot att slippa behöva lägga lite tid varje dag på att rensa alla dublett-inspelningar! Set and forget!
Mvh Postad 29 November 2018 - 23:52
Hej Postad 30 November 2018 - 05:31
Smart-boxen. Rensade igår kväll, nu på morgonen är nya repriser inlagda på redan inspelade program. Redigerat av Legion, 30 November 2018 - 09:05. Postad 30 November 2018 - 09:14
Hej Postad 30 November 2018 - 09:54 Hej Postad 30 November 2018 - 20:15
Nice, då kan väl ni som sa att vi som tyckte bilden var dålig på SVT hade fel säga förlåt för uppenbarligen har bitraten varit allt för låg.
Postad 30 November 2018 - 20:19
Testade precis lägga in en serie inspelning genom tv guiden nästa onsdag och när jag går in på inspelningar så står det: nästa schemalagda inspelning imorgon, så jag antar att repriser fortfarande spelas in.
OnePlace box Postad 30 November 2018 - 21:33 Samma på Smart-boxen. Dock är det olika beroende på vilket program det gäller så nånting har hänt. Satte julkalendern på serieinspelning. Där finns som tur är inga repriser, det hade blivit tokmånga! Satte även Jonestown på SVT på serieinspelning, där kommer repriser med. Kommande reprisinspelningar skulle försvinna automatiskt men ligger fortfarande kvar i flera mappar. Ett annat kvarvarande problem är att både serieinspelning och mapp försvinner när man raderar avsnitt så mappen blir tom. 7 användare läser detta ämne0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |