Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 maj 2009 - 11:37

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ska åka utomlands på söndag.
hur stänger man av all internettrafk så man inte åker på en svindyr räkning?

Har idag fast pris på internet, så alla program hämtar automatiskt data från nätet.

Postad 06 maj 2009 - 12:32

kastrull
  • kastrull
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem. Har endast haft min x1 i 2dagar nu och det är min första windows mobile lur. det är så här att jag kan inte svara på samtal med knappen på det stereo headset med sladd som följer med i kartongen vid köpet. Det går heller inte att höja lr sänka samtalsvolymen märkbart varken med knapparna på sidan lr genom volym ikonen längst upp. Och det spelar ingen roll ifall jag har headsetet inkopplat lr inte. Den övriga volymen till radio osv fungerar utmärkt att höja/sänka. Jag har startat om telefonen och fabriksåterställt den men problemet kvarstår. har sökt på nätet men inte lyckats hitta något svar på detta. vore inte så kul att behöva lämna ifrån sig telefonen allaredan, dessutom är det en bit att åka till butiken så är tacksam för svar.

Postad 06 maj 2009 - 13:14

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har idag fast pris på internet, så alla program hämtar automatiskt data från nätet.

Gå in på Inställningar-> Anslutningar->Avancerat. Klicka på välj nätverk och väl ett av mitt arbetsnätverk eller min internetleverantör så kommer telefonen förgäves att försöka koppla upp via dessa inställningar istället (om du inte nu har ställt in dessa så att de fungerar givetvis)

Postad 06 maj 2009 - 14:03

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Gå in på Inställningar-> Anslutningar->Avancerat. Klicka på välj nätverk och väl ett av mitt arbetsnätverk eller min internetleverantör så kommer telefonen förgäves att försöka koppla upp via dessa inställningar istället (om du inte nu har ställt in dessa så att de fungerar givetvis)

Tack!
Fast jag kommer nog att vilja kunna skicka mms därifrån.
Tänkte mer om det fanns ett program som man kan ställa in för att tillfälligt stoppa all trafik. Så man kan välja vilken trafik som ska tillåtas.

Postad 06 maj 2009 - 14:44

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Tack!
Fast jag kommer nog att vilja kunna skicka mms därifrån.
Tänkte mer om det fanns ett program som man kan ställa in för att tillfälligt stoppa all trafik. Så man kan välja vilken trafik som ska tillåtas.

MMS går väl vid sidan om, vilken anslutning som skall användas till mms väljer du ju i mms inställningarna. Mitt förslag på inställningsändringar påverkar bara de program som automatiskt ska välja ett nätverk för kommunikation.

Postad 06 maj 2009 - 16:32

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Min tillsynes eviga fråga som fortfarande är obesvarad trots att många försökt....finns det något T9 program till denna telefon som faktiskt fungerar med svenskt tangentbord och har en ordlista på svenska som också fungerar? Känns som jag måste ha testat minst 10 olika program så här långt, men så här långt är det ingen framgångssaga. Notera att T9 är nyckelordet här...

Är det en on-screen T9-tangentbord du söker?
Denna använder jag och tycker den funkar utmärkt: https://www.minhembi...p;#entry2243570

Postad 06 maj 2009 - 18:31

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Goda nyheter. Det verkar som att R3 börjar dyka upp så smått på SE-US. Tydligen skall en version kallad R3AA007 ha börjat leta sig ut, dock inte i engelsk version än. När den kan laddas ned som generic UK R3AA007 blir det till att uppdatera MustangROM till version 1.4.

Idealet på sikt är i.a.f stabila versioner av Rhodiums HTC-ROM parat med X1s R3AA007. Än bättre blir det när Rhodium får 6.5.

Postad 06 maj 2009 - 19:23

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Är det en on-screen T9-tangentbord du söker?
Denna använder jag och tycker den funkar utmärkt: https://www.minhembi...p;#entry2243570

Men fungerar det då, verkar vara många rapporter om att EzInput och WVGA inte riktigt lirar så bra ihop? Någon som kör det och fått det att fungera?

Postad 06 maj 2009 - 19:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Men fungerar det då, verkar vara många rapporter om att EzInput och WVGA inte riktigt lirar så bra ihop? Någon som kör det och fått det att fungera?

Har testat lite nu och det verkar inte fungera, trycker på "v", får upp ett "v" som knapp jag trycker på....och så blir det ett "b" i SMS:et. Men, vad är det för T9 program som Sony Ericsson använder då i standard ROM:et, den verkar ju uppenbarligen fungera med det fysiska tangentbordet.

Känns som jag börjar få nog av att lägga tid på Windows Mobile nu och ändå inte få till det....en iPhone eller en Symbian känns mer och mer lockande ;)

Redigerat av Unregistered1413, 06 maj 2009 - 19:37.

Postad 06 maj 2009 - 20:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Har testat lite nu och det verkar inte fungera, trycker på "v", får upp ett "v" som knapp jag trycker på....och så blir det ett "b" i SMS:et. Men, vad är det för T9 program som Sony Ericsson använder då i standard ROM:et, den verkar ju uppenbarligen fungera med det fysiska tangentbordet.

Känns som jag börjar få nog av att lägga tid på Windows Mobile nu och ändå inte få till det....en iPhone eller en Symbian känns mer och mer lockande ;)

Har nu lyckats få in programmet och tom få det att fungera hjälpligt...men varje gång försöker editera något i "TO" raden så kraschar programmet så pass att jag måste ta ur batteriet ur telefonen för att väcka liv i den igen...känns som det är dags att ge upp det här nu :D

Bör kanske tilläggas att jag kör med olika Custom ROMs här (från XDA) så det kan ju vara TF3D som skapar ytterligare problem...

Redigerat av Unregistered1413, 06 maj 2009 - 20:19.

Postad 06 maj 2009 - 20:24

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Som sagt, jag kör det på min Xperia utan problem! Men så har jag åxå orginalROMen.

Postad 06 maj 2009 - 20:34

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan hjälpa mig lite snabbt?? Har helt fått hjärnsläpp var man klickar i för sommartid på xperian..
Vet att jag sett att man klickar i för sommartid men var?? Evigt tacksam för svar.

Postad 06 maj 2009 - 20:37

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Som sagt, jag kör det på min Xperia utan problem! Men så har jag åxå orginalROMen.

Kanske är det som är nyckeln till framgång här. Men....jag har för mig att stock ROM hade fungerade T9 tangentbord redan från början, om jag inte minns helt galet, varför inte bara använda det isf?

Redigerat av Unregistered1413, 06 maj 2009 - 20:40.

Postad 06 maj 2009 - 20:43

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hoppas någon kan hjälpa mig lite snabbt?? Har helt fått hjärnsläpp var man klickar i för sommartid på xperian..
Vet att jag sett att man klickar i för sommartid men var?? Evigt tacksam för svar.

Det sköter den automatiskt. Du behöver inte klicka i någonstans.

Postad 06 maj 2009 - 22:01

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

MMS går väl vid sidan om, vilken anslutning som skall användas till mms väljer du ju i mms inställningarna. Mitt förslag på inställningsändringar påverkar bara de program som automatiskt ska välja ett nätverk för kommunikation.

Ok, litar på dig. Hoppas inte det kommer en megaräkning nu! ;-)
Finns det något program eller kan man se i X1 hur mycket trafik det varit senaste månaden?

Postad 06 maj 2009 - 22:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Kanske är det som är nyckeln till framgång här. Men....jag har för mig att stock ROM hade fungerade T9 tangentbord redan från början, om jag inte minns helt galet, varför inte bara använda det isf?

Vid närmare eftertanke var det nog Touch HDn som jag köpte samtidigt som hade det från start, men den har ju ingen HW tangentbord, kanske därför det fungerade.

Postad 07 maj 2009 - 08:05

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

NoData heter det du söker. Fungerar enkelt och bra för mig som reser en hel del i Asien. Har du 3 så är Hong Kong rätt bra då du ringer där som hemma.

:)
Patrick

Postad 07 maj 2009 - 09:35

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej

Har tankat ner ett packet med klockor som ska passa till SPB SHEll 3.0 ( Clock_Pack_SPB_MS3.0_by_tom33). Mappen innehåller filer med namnet "qa_clock_big". Har ingen aning om hur jag ska få dom att fungera i SPB 3.0 homescreen. Har försökt att lägga in dom i mapen men hitta dom inte när man "lägger till widgets".

Någon som vet hur jag ska bära mig åt ? Tack på förhand

mvh Peter

Postad 07 maj 2009 - 12:27

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Enligt detta inlägg så verkar inte "Clock_Pack_SPB_MS3.0_by_tom33" finnas för Xperians upplösning - så du kommer nog inte få det att fungera hur du än försöker.

enkel förklaring:
640x480 = VGA
400x240 = WQVGA
800x480 = WVGA = Xperia

Det paketet verkar endast finnas till för VGA och WQVGA.

Postad 08 maj 2009 - 07:52

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har precis fått min Xperia, många frågor som jag hoppas på att få svar på.
Hur gör jag så att SPB Mobile Shell är "default" startskärm? Kan man göra så att t.ex. Panel-knappet går direkt till Shell startskärmen istället för till panelerna?

TACK!

Postad 08 maj 2009 - 10:00

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Fick hem min Xperia i veckan. Är två saker som gör mig lite konfunderad om man skall DOA den.

1. Närr man skakar på telefonen låter det som något sitter löst i den.
2. Passformen på batteriluckan är inte bra. Verkar inte sluta pt på ena sidan

Är detta kända fel eller??

Postad 08 maj 2009 - 13:31

NikkoPro
  • NikkoPro
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns en visitkortscanner app. till X1. Vet att en annan Sonny Ericsson lur har en sådan funktion som funkar klockrent. Eftersom detta är en "Proffs/arbets" nalle borde det finnas kan man tycka?

/Niklas

Postad 08 maj 2009 - 13:40

kastrull
  • kastrull
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fick hem min Xperia i veckan. Är två saker som gör mig lite konfunderad om man skall DOA den.

Har snart haft min i en vecka nu. det är inget som skramlar när man skakar på den men har läst att de e fler som har de bekymret. Min batterilucka däremot passar inte heller speciellt bra den går inte igen helt utan putar ut lite så de blir som en skarv där.

Ett annat problem jag har är med headsetet knappen för att svara på samtal funkar bara om man kopplar in headsetet mitt i ett samtal lr samtidigt som man spelar upp något annat ljud. lite skumt tycker ja...
Sen undrar jag hur det är för er andra att höja/sänka samtalsvolymen? för mig är det knappt man hör någon skillnad mellan lägsta o högsta. ska det vara så? finns det isåfall något program som man kan åtgärda det med?

Postad 08 maj 2009 - 20:03

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Tjena

Har en x1 med nyuppdaterad programvara svensk originalrom, jag la in spb mobile shell 3.0 för att prova den.
Jag tycker dock att den är segare än den gamla verren, tar du fram tangentbordet så tar det tid innan bilden vänder sig.
någon annan som har samma problem?

/P

Postad 08 maj 2009 - 21:03

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Min trialperiod på SPB MobileShell 3.0 är snart slut och jag är tveksam om jag skall köpa eller falla tillbaka. Det som är mycket bra med nya modellen är:
  • Kontaktsidan
  • Kalendersidan
  • konfigurerbarheten
Men retar mig på :
  • att man med denna version oftast måste klicka massa ggr för att komma dit man ska.
  • Det är svårare att träffa rätt.. oftast måste jag trycka två ggr på varje knapp innan någonting händer.
  • Segheten jämfört med tidigare version.
  • Hur svårt det är att få fram WindowMobiles egen Idagskärm.
  • Att man inte ser batteriet på professionella Idagskärmen
  • Att programmet stannar där du var sist när du stänger av och sätter på skärmen. (använder telefonen som klocka och tyckte om att tidigare version hoppade till idagskärmen med stor klocka bara genom att stänga av och sätta på skärmen)

Karusellfunktionen som de gör så mycket reklam för är mest irriterande. Jag kör med sida-vid-sida vyn istället. Karusellen tar man bara fram när man vill stila lite för polarna :)

Det enda som egentligen kan få mig att stanna på 3.0 är kontaktsidan. Som jag tycker är riktigt enkel, snygg och bra.

Postad 08 maj 2009 - 22:49

bax132
  • bax132
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hello. Ny här och ny användare av xperia.

Har ett litet problem med ROM. Har testat 2 stycken, touch_IT och Mustang. Kör just nu med mustangen. :)
Till problemet då.

I bägge dessa ROM's så verkar inte GPS'en fungera. Startar jag google maps och väljer använd GPS så står den och söker i all evighet.
Kör jag med Original ROM'en så hittar den satelliterna direkt.

Vill gärna köra med Mustang så finns det nåt sätt att fixa detta??

Postad 09 maj 2009 - 11:33

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Det som låter när du skakar den är två plasthjul som är för sliden. Är inget fel på telefonen.
Batteriluckan ska du väl kanske få kollad eller bytt.

Postad 09 maj 2009 - 12:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller uppdatering av MustangROM har jag tänkt göra det när R3 finns ute. Tydligen verkar Sony Ericsson för tillfället ha klantat till det genom att släppa ROMar kallade R3 på bl.a tyska men som egentligen är R2. Troligen en förberedelse inför vad som komma skall.

Mina framtida planer för MustangROM är följande:

Version 1.4. Baserad på officiell R3 kombinerad med Topaz.
Version 1.5. Baserad på officiell R3 kombinerad med Rhodium.

Det övergripande målet för min del när det gäller 6.1-baserade ROMar är Rhodium kombinerat med R3, dock blir det en Topaz parad med R3 när den kommer. Det nya Kitchen innebär att jag väntar på en R3 att ha som base-ROM innan jag gör något.

Ser ingen större anledning att bygga en interimversion baserad på R2AA010 som det ser ut nu, framförallt inte när tecknen tyder på att R3 är mycket nära.

Att jag ser fram emot stabila Rhodium-ROMar är det enkla faktum att den är snarlik Xperia X1 och har tangentbord vilket gör att HTCs egna programvaror är helt anpassade efter det.

Mitt bud när det gäller lansering av MustangROM 1.4 är enkelt: det blir i samband med att R3 med nya panel manager m.m är ute för generic UK.

Postad 09 maj 2009 - 21:31

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Tja,

Köpte mig ett Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth-headset igår.

Om jag kopplar det till min X1 så är räckvidden sanslöst dålig. Jag kan inte ha telefonen i byxfickan, inte ens på samma sida av kroppen som jag har headsetet. Jag kan inte ens ha den i en magficka på tröjan. Det skrapar nåt sanslöst och är omöjligt att prata. Jag måste ha telefonen i handen. Med min jobbtelefon, K810i, funkar det hur bra som helst i byxfickan, även den på fel sida av kroppen sett till i vilket öra jag har headsetet. Har inte läst tråden på ett tag och omöjligt att gå tillbaka och leta efter en diskussion om detta. Hoppas det finns en plan på att förbättra detta REJÄLT i kommande mjukvara. För det är ju uppenbart att det är X1 som är problemet.

Postad 10 maj 2009 - 10:54

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kanske lite sent svar om du nu redan åkt.. Men dom flesta program som jag har som kör någon slags datatrafik finns inställningen "ej vid roaming" i. Den brukar också vara förkryssad... så så dyrt ska det ändå inte bli.

Jag var i USA för några veckor sedan.. Den tankade inte hem något automatiskt alls. Jag drog hem rubrikerna på mina mail en gång.. typ 70kb.. viket dom tog 12kr för.. hm.. Dårar!
Och råkade också köra igång Palringo för MSN och ICQ en gång och chattade lite med tjejen i 10-15 minuter.. blev typ 150kb..

Se till att stänga av telefonsvararen också! Jag gjorde det. Det har blivit sjuka priser för att ta emot samtal i USA. Kostar 19:90kr/minuten.. och dom tar betalt per minut. Vilket också betyder att det kostar så mkt om nån kommer till telefonsvararen! (Var typ samma taxor för alla operatörer.. telenor och telia körde vi.)

Och trots att dom skryter så jävligt med sina hotspots och att dom inte skulle behöva 3G var dom jävligt svåra att hitta! Plus att är man på väg någons stans hinner man inte koppla upp och dra ner mail eller nått före man förlorar kontakten igen. Medans jag ändå spyr lite galla så här off-topic så måste jag svära över att hotellet tog $14:95 per dygn för internet! Dårar som sagt!

//Joel

Postad 10 maj 2009 - 19:51

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
^Annars finns även ett freeware-program som heter NoData. Funkar prima.

Postad 10 maj 2009 - 21:09

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Min trialperiod på SPB MobileShell 3.0 är snart slut och jag är tveksam om jag skall köpa eller falla tillbaka. Det som är mycket bra med nya modellen är:

• Kontaktsidan
  • Kalendersidan
  • konfigurerbarheten
Men retar mig på :
  • att man med denna version oftast måste klicka massa ggr för att komma dit man ska.
  • Det är svårare att träffa rätt.. oftast måste jag trycka två ggr på varje knapp innan någonting händer.
  • Att programmet stannar där du var sist när du stänger av och sätter på skärmen. (använder telefonen som klocka och tyckte om att tidigare version hoppade till idagskärmen med stor klocka bara genom att stänga av och sätta på skärmen)

Karusellfunktionen som de gör så mycket reklam för är mest irriterande. Jag kör med sida-vid-sida vyn istället. Karusellen tar man bara fram när man vill stila lite för polarna :)

Det enda som egentligen kan få mig att stanna på 3.0 är kontaktsidan. Som jag tycker är riktigt enkel, snygg och bra.

Tror att du ska kolla in denna... verkar lovande. Jag har reggat min i alla fall.

Spb Mobile Shell 3.0.1 Beta 1 (build 6456)

http://spbclub.com/f...pic.php?t=25171

Change log:
- Feature: ability to save calls from unknown numbers to a new or existing contact
- Feature: ability to show/hide SIM contacts
- Feature: "Show Today" widget
- Feature: support for the hardware "Call" button from certain dialogs
- Feature: "Remove All" in call log
- Bug fix: switch between portrait and landscape mode takes too much time
- Bug fix: contact sync can fail after using a picture from Facebook
- Bug fix: some calls cannot be resolved to their corresponding contacts
- Bug fix: calls from unidentified numbers are not shown in the call log
- Bug fix: "Edit Profile" doesn't work correctly on Treo
- Bug fix: devices cannot be turned off on HTC Kaiser cooked ROMs
- Change: "Hardware Acceleration" option is hidden for non-supported devices
- City database has been updated
- Other minor bug fixes and optimizations

Postad 10 maj 2009 - 21:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Ok.. ger SPB MS3 en chans till :)

Postad 11 maj 2009 - 08:55

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

• Kontaktsidan
  • Kalendersidan
  • konfigurerbarheten
Men retar mig på :

Finns det inte en inställning som i Version 2 för att alltid gå till SPB MS:s idagskärm itället för att stanna där den är då man stänger av skärmen?

Postad 11 maj 2009 - 08:57

Unregistered0c8cdbfa
  • Unregistered0c8cdbfa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med min xperia. Flera gånger om dagen säger folk som försökt ringa till mig att det inte går att komma fram, de kommer bara till telefonsvararen..

Jag har börjat fundera på om det har något samband med att jag väldigt ofta är ansluten via gprs (ej 3g-täckning), har för mig att det kan vara så att just en gprs-anslutning blockerar ett inkommande samtal..
Någon som känner till det eller har haft liknande problem.

Kan man ställa in att telefonen ska prioritera samtalen?

Jag använder för övrigt Tele2

Postad 11 maj 2009 - 13:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Dåliga nyheter om R3. SE har klantat sig. De nyheter som R3 skulle innebära har tydligen skjutits upp och en smärre buggfixad R2AA010 har släppts under beteckningen R3AA007 (när R2AA018 hade varit mer logiskt).

Det lutar åt att jag gör en provisorisk fusk-R3A-baserad MustangROM 1.3.5 i väntan på nyheterna i det som bör kallas R4.

Dålig stil att först släppa beta-R3 och sedan döpa om R2 till R3 och skjuta upp nyheterna till R4.

Postad 11 maj 2009 - 16:09

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Tror att du ska kolla in denna... verkar lovande. Jag har reggat min i alla fall.

Spb Mobile Shell 3.0.1 Beta 1 (build 6456)

http://spbclub.com/f...pic.php?t=25171

Change log:
- Feature: ability to save calls from unknown numbers to a new or existing contact
- Feature: ability to show/hide SIM contacts
- Feature: "Show Today" widget
- Feature: support for the hardware "Call" button from certain dialogs
- Feature: "Remove All" in call log
- Bug fix: switch between portrait and landscape mode takes too much time
- Bug fix: contact sync can fail after using a picture from Facebook
- Bug fix: some calls cannot be resolved to their corresponding contacts
- Bug fix: calls from unidentified numbers are not shown in the call log
- Bug fix: "Edit Profile" doesn't work correctly on Treo
- Bug fix: devices cannot be turned off on HTC Kaiser cooked ROMs
- Change: "Hardware Acceleration" option is hidden for non-supported devices
- City database has been updated
- Other minor bug fixes and optimizations

Finns det nån som vet om det går att uppdatera spb ms3 direkt från luren?

/P

Postad 11 maj 2009 - 16:25

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Dåliga nyheter om R3. SE har klantat sig. De nyheter som R3 skulle innebära har tydligen skjutits upp och en smärre buggfixad R2AA010 har släppts under beteckningen R3AA007 (när R2AA018 hade varit mer logiskt).

Det lutar åt att jag gör en provisorisk fusk-R3A-baserad MustangROM 1.3.5 i väntan på nyheterna i det som bör kallas R4.

Dålig stil att först släppa beta-R3 och sedan döpa om R2 till R3 och skjuta upp nyheterna till R4.

Vet du om det kommer komma någon förbättring av Bluetooth-gränssnittet? Som jag skrev ovan så klarar ju inte X1 av att ligga en i en magficka utan enorma störningar med bluetoothheadset när K810i klarar det hur bra som helst.

Postad 11 maj 2009 - 17:25

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Löjligt att dom inte känner till på supporten (om du varit i kontakt med dem vill säga) att man kan lösa problemet med åäö genom att ändra till 2 eller fler bokstäver innan den föreslår ord. Du ändrar det på fliken ordförslag under alternativ om du klickar på pilen där nere bredvidmjukvarutangentbordets ikon.

KING att du skrivit detta, jag har stört mig något så djävulskt på att inte kunna skriva rappt åäö, danke danke

Postad 11 maj 2009 - 18:27

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Enligt folk på XDA skall BT vara uppdaterat hos den s.k R3AA007 (som alltså borde heta R2AA018). Jag förstår om det har blivit förvirring men historien enligt min bedömning är följande:

*I januari släpptes R2AA010 generic UK.
*I februari dök en Touch-IT ROM upp med en programvara kallad R3AA003, förhandsversion försedd med ny panelhanterare och några nya paneler, bl.a en Media Xperience med integrerad radio som ersätter den gamla separata radiopanelen.
*Efter det har ryktena snurrat om denna legendariska R3AA003 som i dagsläget är mycket kraftigt cirkulerad, dels med ROMar baserade helt på den, samt ROMar som är en blandning av R2AA010 och R3AA003. Denna R3AA003 har också en nyare SYS-build än de olika versionerna av R2.
*För några dagar sedan släpptes en generic DE R3AA007 ut på SE-US. Folk blev då alldeles till sig i tron att det var dags för nytt. Men de som laddat ned den har konstaterat att allt är av samma version som R2AA010 med undantag av smärre buggfixar för bl.a BT. Denna R3AA007 är närmast falsk varudeklaration eftersom den är sämre än förhands-R3AA003. Korrekt versionsnummer borde vara R2AA018.

Det troliga är att det dröjer till en R4 innan officiella versioner av den nya Panel Manager m.m släpps.

Postad 12 maj 2009 - 06:47

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

KING att du skrivit detta, jag har stört mig något så djävulskt på att inte kunna skriva rappt åäö, danke danke

Detta tips som Joel80 skriver om fungerar tyvärr inte. Inte om man skriver så fort som jag i alla fall.

Postad 13 maj 2009 - 12:37

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
En dum fråga.
Hur kommer jag åt radiofunktionen i telefonen utan att gå via X-panel?

Postad 13 maj 2009 - 15:51

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hallå!

Tror ni att det är någon idé att köra SEUS?

Är BT verkligen bra nu?

Har så mycket installerat och fixat/trixat att det tar emot att köra in allt på nytt om inte BT verkligen fungerar bra.

:unsure:
Patrick

Postad 13 maj 2009 - 19:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

En dum fråga.
Hur kommer jag åt radiofunktionen i telefonen utan att gå via X-panel?

Du installerar Pubba Panel Installer: http://forum.xda-dev...ad.php?t=441439
Den gör så att du kan starta paneler som apps.

Hallå!

Tror ni att det är någon idé att köra SEUS?
Är BT verkligen bra nu?
Har så mycket installerat och fixat/trixat att det tar emot att köra in allt på nytt om inte BT verkligen fungerar bra.
:unsure:
Patrick

Vilket problem har du med BT?

Postad 14 maj 2009 - 06:09

lagge78
  • lagge78
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tja,

Köpte mig ett Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth-headset igår.

Om jag kopplar det till min X1 så är räckvidden sanslöst dålig. Jag kan inte ha telefonen i byxfickan, inte ens på samma sida av kroppen som jag har headsetet. Jag kan inte ens ha den i en magficka på tröjan. Det skrapar nåt sanslöst och är omöjligt att prata. Jag måste ha telefonen i handen. Med min jobbtelefon, K810i, funkar det hur bra som helst i byxfickan, även den på fel sida av kroppen sett till i vilket öra jag har headsetet. Har inte läst tråden på ett tag och omöjligt att gå tillbaka och leta efter en diskussion om detta. Hoppas det finns en plan på att förbättra detta REJÄLT i kommande mjukvara. För det är ju uppenbart att det är X1 som är problemet.

Inte alla BT-handsfrees fungerar (bra) till X1an vad jag förstått. När jag skulle köpa så blev jag avrådd att köpa en variant för att den inte var kompatibel, det var en av SE egna modeller. X1an är tydligen olik vanliga SE mobiler på något sätt. Om man tittar på SE's hemsida så visas inte alla handsfree's där under X1, bara ett urval. Kan bara tolka det som att de som är på hemsidan är de som fungerar bra.
Jag köpte tillslut HBH-PV740 och det fungerar kanon, bra ljud.

/Lagge

Postad 14 maj 2009 - 07:59

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Du installerar Pubba Panel Installer: http://forum.xda-dev...ad.php?t=441439
Den gör så att du kan starta paneler som apps.

TACKAR!

Postad 14 maj 2009 - 08:44

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hej,
Någon som provat "Handy Assistant"? Tar hand om inkommande samtal när man är upptagen. Samtalen hanteras olika beroende på kontaktprofil. Vissa samtal släpps igenom, vissa besvaras med förinlagda sms, vissa avvisas helt osv. Tycker det verkar intressant. Har inte kunnat prova eftersom min X1:a är inlämnad igen (högtalaren har lagt av).
/Thomas

Postad 14 maj 2009 - 08:54

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Skaffade för länge sedan Resco Audio Recorder. Trodde att det gick att spela in samtal med detta pgm. Det visade sig att det inte gjorde det, det hörs ju vad jag säger men andra änden går knappt att uppfatta (om jag inte har högtalaren på). Tror jag läst ngn stans att det är HTC som lagt in en spärr eller liknande. Någon som vet om det finns ngt annat program som klarar att spela in "andra änden"? Läste att "Handy Assistant" (se ovan) även skulle hantera inspelning men jag har ju som sagt inte provat ännu.

Postad 14 maj 2009 - 10:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Apropå Pubba Panel Installer: tyvärr fungerar den inte ihop med den nya MXP-panelen från beta-R3. Den fungerar enbart med den gamla panelen med separat radiopanel.

Alternativet är att installera HTC Blackstone FM-radio (Touch HD). Fungerar bra även utan TF3D.

Postad 14 maj 2009 - 11:18

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Vilket problem har du med BT?

Det är väldigt dålig "range". Har en 835 (tror jag den heter, SE's minsta snäcka) och det började spraka redan då telefonen är i fickan. Har dock inte provat på en stund så jag satte den precis på laddning.

Kollade snabbt på SE's hemsida och såg att HBH-IV835 (som den då heter) är kompatibel.

Vi får se hur pass nöjd jag är efter laddningen... :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.