* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 22 juli 2011 - 12:22
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Jag gillar det, inte för att samtal byts men för slide-funktionen när man ska svara, har svarat av misstag flera ggr utan den appen. I betalversionen funkar autostart utmärkt och det går att stänga av funktioner som man inte vill ha samt det finns två utseenden på slidern.
Vad menas med autostart? Jag antog att det innebar att programmet går igång automatiskt vid inkommande samtal, men för mig funkar det inte om jag stängt ner appen. Autorun står på On
Postad 22 juli 2011 - 12:44
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Vad menas med autostart? Jag antog att det innebar att programmet går igång automatiskt vid inkommande samtal, men för mig funkar det inte om jag stängt ner appen. Autorun står på On
Haha. Autostart betyder prg startar upp samtidigt du startar upp mobil från avstängt läge. Stänger du av ett prg i dess meny är det avstängt tills du startar om mobil eller startar upp prg igen.. Förstår du bättre nu?
Postad 22 juli 2011 - 12:52
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Haha. Autostart betyder prg startar upp samtidigt du startar upp mobil från avstängt läge. Stänger du av ett prg i dess meny är det avstängt tills du startar om mobil eller startar upp prg igen.. Förstår du bättre nu? 
Yepp. Hittade dessutom HideFromTaskManager-inställningen, så nu är jag nöjd.
Postad 22 juli 2011 - 15:03
Darkwing
-
Darkwing
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
alltså jag skojar inte den startar om HELA tiden. vad är problemet och hur ska jag lösa det?
Ditt SIM kort kan vara boven. Hade samma problem med min N95 8GB och min N8. Så jag beställde ett nytt SIM. Testa med ett annat SIM kort.
Postad 22 juli 2011 - 15:07
Darkwing
-
Darkwing
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag upplever ganska ofta att samtal bryts med min N8. Ibland undrar jag om det kan bero på att jag kommer åt "avsluta samtal" knappen med örat. Ibland har samtal parkerats vilket måste bero på att örat eller kinden kommit åt knappen. Skärmen skall ju svartna och inaktiveras när man håller för sensorn (håller telefonen mot örat) vilket den också gör men om man råkar vinkla telefonen så aktiveras skärmen igen och då riskerar man att avsluta samtal. Vet inte om det är detta som är problemet men det kan vara en förklaring. Kan man ställa in sensorns känslighet? Vad kan det annars vara?
Irriterande med brutna samtal, någon annan som upplever samma?
Jag har med samma problem. Även att dom parkeras ibland. Eller att ringsignalen slutar innan jag ens fått tag på telefonen i fickan.
Postad 22 juli 2011 - 15:16
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Ditt SIM kort kan vara boven.
Hade samma problem med min N95 8GB och min N8. Så jag beställde ett nytt SIM.
Testa med ett annat SIM kort.
det fungerade ju perfekt innan jag hade den inne på lagning och det sim-kortet har fungerat perfekt i min gamla mobil i de tre veckor som jag fått vänta. jag beställde för övrigt nytt sim-kort i samband med att jag skaffade N8:an. men det är väl värt ett försök antar jag?
Postad 22 juli 2011 - 15:19
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag har med samma problem. Även att dom parkeras ibland.
Eller att ringsignalen slutar innan jag ens fått tag på telefonen i fickan.
Tips: http://store.ovi.com/content/98806 Finns också nån gratisversion. Den ställer man in efter behov. Skyddar både vid inkommande och pågående samtal om man vill.
Som sagts tidigare: Testa "Slide answer", jag är nöjd hittills. Kör gratisversionen so far http://store.ovi.com/content/129866
Postad 22 juli 2011 - 15:40
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
det fungerade ju perfekt innan jag hade den inne på lagning och det sim-kortet har fungerat perfekt i min gamla mobil i de tre veckor som jag fått vänta. jag beställde för övrigt nytt sim-kort i samband med att jag skaffade N8:an.
men det är väl värt ett försök antar jag?
Du kan prova att rengöra simkortets kontaktytor med isopropylalkohol eller alkohol. Ta aldrig med fingrarna på kontaktytorna.
Postad 22 juli 2011 - 15:41
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag rengjorde sim-kortet med lite sprit nu. verkar som att det fungerar bättre än sålänge. tack så mycket för tipset. sim-kortsproblem har jag nog haft i princip varje telefon. men det kommer ju inte upp något felmeddelande i N8:an som det gör i äldre modeller. att det skulle vara det som är felet när det händer så ofta och precis när den kommer från reperation var ju inte min första tanke direkt.
nu startade den om igen... men det var inne i ovi-store som har strulat något sinnesjukt sen jag fick tillbaka luren. den startade om ännu en gång denna gången i telefon-boken. SUCK.
Redigerat av bag, 22 juli 2011 - 15:58.
Postad 22 juli 2011 - 16:18
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
får skicka in den igen. ska jag behöva betala frakt flera gånger? Du kan prova att rengöra simkortets kontaktytor med isopropylalkohol eller alkohol. Ta aldrig med fingrarna på kontaktytorna.
det var ju precis isopropylalkohol som jag använde. men det verkar ju inte vara det som är felet ändå.
Redigerat av bag, 22 juli 2011 - 16:17.
Postad 22 juli 2011 - 16:27
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
fick kompensation i form av samtalspott motsvarande vad frakten kostar två gånger. på 180:- så det lönar sig att klaga även om jag helst vill att telefonen ska fungera.
Postad 22 juli 2011 - 20:30
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Var (som vanligt) inne på facebook i N8an igår och längst ner såg jag att det fanns ett facebook-program att ladda ner till Nokia.
Gillar programmet än så länge och flyter på i N8an.
Någon mer som använder facebook's egna app?
Postad 22 juli 2011 - 22:07
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Var (som vanligt) inne på facebook i N8an igår och längst ner såg jag att det fanns ett facebook-program att ladda ner till Nokia. Gillar programmet än så länge och flyter på i N8an. Någon mer som använder facebook's egna app?
jag kan inte hitta den? länk?
Postad 23 juli 2011 - 10:49
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej! Köpte en beg. N8 till bra pris igår. Kommer från N97 Mini och jag bestämde mig för att stanna med Nokia för GPS och kameran bl.a.
Jag är ju van vid tangentbord så nu försöker jag fixa till med Swype. Jag har laddat ner och installerat med svensk dictionary men vet inte hur jag ska göra för att aktivera för att kunna skriva med det.
Någon som kan hjälpa till?
För övrigt läste jag nästan hela denna tråd innan jag bestämde mig för att inte konvertera till Android.
Postad 23 juli 2011 - 11:08
Geek82
-
Geek82
-
Användare
-
-
128 inlägg
Hej, har precis skaffat mig en N8 från el-giganten, de hade kampanj i veckan. Jag är väldig ovan symbian-användare och hade himla svårt att hitta inställningarna på telefonen.
Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag får nämligen inte igång Wlan'et. Jag kan koppla upp mig mot min router men när jag försöker surfa på telefonen så säger telefonen, "ogiltigt servernamn".
Jag har googlat lite och testat diverse tips och tricks men får ändå inte igång Wlan'et. Har uppdaterad telefonen via OVI Suit. Ändrat router-krypteringen till WEP. Men inget har fungerat.
Det är väldigt störande att inte kunna ladda hem program till telefonen utan Wlan. OVI Suit krånglar bara när man försöker ladda hem program och överför det till telefon. Har inte lyckats installera en enda program än så länge.
Vore tacksam för hjälp!
Postad 23 juli 2011 - 11:10
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Har du provat ansluta till routern från en dator?
Postad 23 juli 2011 - 11:20
Geek82
-
Geek82
-
Användare
-
-
128 inlägg
Datorn fungerar som det ska mot routern. Eller har jag missuppfattat din fråga?
Postad 23 juli 2011 - 11:30
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Nja, alltså "ogiltigt servernamn" dyker oftast upp om det är problem med anslutning från din router du ansluter till till omvärlden. Du bör också kolla så att telefonen har en IP adress. Enklast är att logga in på din router och kolla om DHCPn där har tilldelat ett IP till N8:an. Allmänna felsökningstips jag skulle ge: - Starta om router. - Starta om telefon. - Ta bort säkerhetsnyckel och prova anslut. Du bör också snarast byta till WPA/WPA2 enkryptering efter att du fått det att fungera om du kan. WEP är inte alls säkert. En villig hacker kan bryta sig in på några minuter. Hej! Köpte en beg. N8 till bra pris igår. Kommer från N97 Mini och jag bestämde mig för att stanna med Nokia för GPS och kameran bl.a. Jag är ju van vid tangentbord så nu försöker jag fixa till med Swype. Jag har laddat ner och installerat med svensk dictionary men vet inte hur jag ska göra för att aktivera för att kunna skriva med det. Någon som kan hjälpa till? För övrigt läste jag nästan hela denna tråd innan jag bestämde mig för att inte konvertera till Android.
Installera programmet och starta sedan om telefonen. Kom ihåg att du måste ha telefonen i Landscape för att Swype ska fungera. Om du fortfarande inte får upp Swype, gå då in i program och hitta Settings/inställningar med Swype ikon. Väl inne, välj då Swype Input Method till Yes (Ja). Starta om telefonen.
Redigerat av Serenity, 23 juli 2011 - 11:27.
Postad 23 juli 2011 - 12:31
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Installera programmet och starta sedan om telefonen. Kom ihåg att du måste ha telefonen i Landscape för att Swype ska fungera. Om du fortfarande inte får upp Swype, gå då in i program och hitta Settings/inställningar med Swype ikon. Väl inne, välj då Swype Input Method till Yes (Ja). Starta om telefonen.
Tack! Hade naturligtvis inte tänkt på att vicka på telefonen.  Det funkar utmärkt. Passar på med fler frågor: på minin var det ganska enkelt och fungerade bra att ställa in för offlineGPS-ande. Vilka inställningar ska jag göra för att kunna välja om jag vill koppla upp eller ej? Jag har tagit ner kartor hemma via wifi.
Postad 23 juli 2011 - 13:09
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Passar på med fler frågor: på minin var det ganska enkelt och fungerade bra att ställa in för offlineGPS-ande. Vilka inställningar ska jag göra för att kunna välja om jag vill koppla upp eller ej? Jag har tagit ner kartor hemma via wifi.
Kartor -> Inställningar -> Internet - Kan meddela att jag precis som Grizzok tidigare i den här tråden har beställt ett nytt skal från ebay. Efter att ha tappat mobilen i onyktert tillstånd några gånger mot bland annat asfalt har en del färg försvunnit, med mycket tur i oturen har den dock aldrig landat med displayen först. Byter orange mot rosa: http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWNX:ITÅterkommer med rapport när jag testat skalet. - Vill även tipsa om programmet Magic Brush Lite, som man väldigt enkelt kan fixa egna bakgrundsbilder med i sin N8 till sin N8. Går dock inte att spara om man har gratisversionen, men det löser man enkelt genom att använda sig av programmet ScreenSnap som tar screenshot av bilden man skapat i Magic Brush Lite. Magic Brush Lite: http://store.ovi.com...ckSource=searchScreensnap: http://store.ovi.com...ckSource=search
Redigerat av alllex, 23 juli 2011 - 14:23.
Postad 23 juli 2011 - 14:36
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hej! Köpte en beg. N8 till bra pris igår. Kommer från N97 Mini och jag bestämde mig för att stanna med Nokia för GPS och kameran bl.a. Jag är ju van vid tangentbord så nu försöker jag fixa till med Swype. Jag har laddat ner och installerat med svensk dictionary men vet inte hur jag ska göra för att aktivera för att kunna skriva med det. Någon som kan hjälpa till? För övrigt läste jag nästan hela denna tråd innan jag bestämde mig för att inte konvertera till Android.
Som redan sagts ovan så funkar det bara i landscape och inte i portrait. Funkar dock bra med Anna.
Postad 23 juli 2011 - 15:57
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Är det ingen som gillar N8ans tangentbord i liggande läge?
Postad 23 juli 2011 - 16:09
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jo. varför undrar du?
Postad 23 juli 2011 - 16:10
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag gillar liggande läge endast om jag behöver skriva något som inte kan skrivas med hjälp av alpha + ordlista. Finner dock för övrigt Swype värdelöst.
Postad 23 juli 2011 - 16:26
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
gillar inte heller swype, men qwerty-portrait är efterlängat.
Postad 23 juli 2011 - 16:27
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan hända att det är bättre. Vi får se när Anna dyker upp.
Postad 23 juli 2011 - 17:34
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Kartor -> Inställningar -> Internet
-
Kan meddela att jag precis som Grizzok tidigare i den här tråden har beställt ett nytt skal från ebay. Efter att ha tappat mobilen i onyktert tillstånd några gånger mot bland annat asfalt har en del färg försvunnit, med mycket tur i oturen har den dock aldrig landat med displayen först. Byter orange mot rosa: http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWNX:IT Återkommer med rapport när jag testat skalet.
Beställde precis ett likadant.. tack för tipset  + ett blått.. orange o grönt
Redigerat av nextuz, 23 juli 2011 - 17:41.
Postad 23 juli 2011 - 20:15
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Beställde precis ett likadant.. tack för tipset  + ett blått.. orange o grönt 
Förvänta er inga underverk bara. Beställde ett billigt till min förra SE mobil. Plasten var betydligt tunnare än original, färgen annorlunda och kromet nöttes bort på ett par månader, mot ett par år för orginalet. Är inte ens säkert att det där chassiet är i aluminium. Samt att linsskyddet är i någon tunn plast. Gorillaglas är det garanterat inte i alla fall. Nu kanske ni är duktigare än mig men jag lyckades dessutom få in damm innanför glaset när jag bytte, tro mig det är ruskigt irriterande när solen ligger på. Då har jag hellre repigt chassie. Nu målade jag en ond individ på väggen. Men man böra i alla fall vara beredd på att det inte är orginalkvalité.
Redigerat av Unregistered31511, 23 juli 2011 - 21:40.
Postad 23 juli 2011 - 20:24
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
jag kan inte hitta den? länk?
Surfa till d.facebook.com/install med Nokias egna webläsare (har läst att länken ej fungerar med Operas webläsare i mobilen, men jag har inte testat detta)
Postad 23 juli 2011 - 22:34
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Förvänta er inga underverk bara. Beställde ett billigt till min förra SE mobil. Plasten var betydligt tunnare än original, färgen annorlunda och kromet nöttes bort på ett par månader, mot ett par år för orginalet.
Är inte ens säkert att det där chassiet är i aluminium. Samt att linsskyddet är i någon tunn plast. Gorillaglas är det garanterat inte i alla fall.
Nu kanske ni är duktigare än mig men jag lyckades dessutom få in damm innanför glaset när jag bytte, tro mig det är ruskigt irriterande när solen ligger på. Då har jag hellre repigt chassie.
Nu målade jag en ond individ på väggen. Men man böra i alla fall vara beredd på att det inte är orginalkvalité.
Nee.. de förstår ajg.. men för 74kr stycket kan man se vad de äriallafall
Postad 24 juli 2011 - 01:16
Geek82
-
Geek82
-
Användare
-
-
128 inlägg
Nja, alltså "ogiltigt servernamn" dyker oftast upp om det är problem med anslutning från din router du ansluter till till omvärlden. Du bör också kolla så att telefonen har en IP adress. Enklast är att logga in på din router och kolla om DHCPn där har tilldelat ett IP till N8:an.
Allmänna felsökningstips jag skulle ge: - Starta om router. - Starta om telefon. - Ta bort säkerhetsnyckel och prova anslut.
Du bör också snarast byta till WPA/WPA2 enkryptering efter att du fått det att fungera om du kan. WEP är inte alls säkert. En villig hacker kan bryta sig in på några minuter.
Ok, tog mig hela dagen att läsa igenom alla forum som hade med "ogiltigt servernamn" att göra. Det verkar som N8 har problem med vissa routers som t ex min Thomson ST780 från BBB. Det enda man kunder göra var att stänga av WMM/QOS funktionen i routern via Telnet. Vilket jag försökte men inte lyckades med. Får ringa supporten och se om de kan göra det istället. Utförlig guide hur man stänger av WMM finner du härJag är förvånad att inga fler har samma problem som jag på detta forum. Förhoppningsvis löser supporten mina problem imorgon annars blir den en ny router.
Postad 24 juli 2011 - 08:43
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jodå, jag betvivlar t o m starkt att jag ens just kommer att portrait qwerty när det kommer .
Postad 24 juli 2011 - 08:47
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag är förvånad att inga fler har samma problem som jag på detta forum.
Förhoppningsvis löser supporten mina problem imorgon annars blir den en ny router.
Min Netgear wndr3700 router funkar klockrent sedan dag 1 med N8:an.
Postad 24 juli 2011 - 09:20
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Det är nog snarare så att andra med andra telefon märke har mer problem med sina Wlan / routers, vad jag kan se.
Själv har jag Dovado 4GR och inga som helst problem. Inte de andra i familjen heller, med sammanlagt 7 st. Nokia och olika router
Postad 24 juli 2011 - 11:04
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det funkar just nu inte att söka i tråden för mig. Jag tror jag börjar få kontroll på de flesta inställningarna men funderar på e-post.
Jag lade till ett g-mail konto men då kopplade telefonen upp sig hela tiden så jag tog bort det igen.
För att spara batteri och datatrafik vill jag kunna bestämma när mobilen kopplar upp sig. Förmodligen finns det enkla inställningar som löser detta men jag har inte kommit på dem. Jag har redan widgets på offline. Frågan lyder alltså; hur ska jag göra inställningarna för e-post så att programmet bara kollar mail, och därmed går online, när jag vill?
Postad 24 juli 2011 - 12:22
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Det funkar just nu inte att söka i tråden för mig. Jag tror jag börjar få kontroll på de flesta inställningarna men funderar på e-post. Jag lade till ett g-mail konto men då kopplade telefonen upp sig hela tiden så jag tog bort det igen. För att spara batteri och datatrafik vill jag kunna bestämma när mobilen kopplar upp sig. Förmodligen finns det enkla inställningar som löser detta men jag har inte kommit på dem. Jag har redan widgets på offline. Frågan lyder alltså; hur ska jag göra inställningarna för e-post så att programmet bara kollar mail, och därmed går online, när jag vill?
lägg till kontot igen... gå in i mailappen... Val -> Inställningar -> gmail-kontot -> Synkronisering -> Synkroniseringsfrekvens -> välj något annat än snarast som är standard
Postad 24 juli 2011 - 13:05
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Det funkar just nu inte att söka i tråden för mig. Jag tror jag börjar få kontroll på de flesta inställningarna men funderar på e-post. Jag lade till ett g-mail konto men då kopplade telefonen upp sig hela tiden så jag tog bort det igen. För att spara batteri och datatrafik vill jag kunna bestämma när mobilen kopplar upp sig. Förmodligen finns det enkla inställningar som löser detta men jag har inte kommit på dem. Jag har redan widgets på offline. Frågan lyder alltså; hur ska jag göra inställningarna för e-post så att programmet bara kollar mail, och därmed går online, när jag vill?
Du sparar faktiskt mer energi genom att låta telefonen vara uppkopplad hela tiden. Då kommer den inte försöka kolla periodiskt efter uppdateringar, vilket drar batteri. Istället för du notifiering när ny epost kommer. Det är bara synd att den funktionen är så värdelös och vägrar fungera för det mesta. Men Exchange fungerar med att alltid vara uppkopplad, dock... Har inte haft några problem att ansluta till trådlösa routrar själv, och har testat en massa.
Postad 24 juli 2011 - 17:27
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har försökt få en mailwidget till min skolmail fixad, men har fortfarande inte lyckats. Skolan använder sig av Novell GroupWise WebAccess Version 8.0, vilket borde betyda att jag ska använda mig av de POP3/IMAP-adresser som finns här http://support.mail....on_settings.pdf . Har alltså testat med adresserna som finns i den där länken, men utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra för att få detta att fungera? (Inga tips om att vidarebefodra alla mail till en annan adress, det har jag redan försökt men av nån anledning har vår skola gjort det omöjligt)
Postad 25 juli 2011 - 01:33
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Swype är efterblivet jämfört med Blindtype, men det finns inte till Symbian.
Postad 25 juli 2011 - 17:07
spectrum50
-
spectrum50
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Postad 25 juli 2011 - 17:31
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Pixelpipe goes email only http://www.allabouts..._email_only.php-------------------------------------------------- cuteBox (en dropbox-app) är nu gratis http://www.allabouts..._in_the_Ovi.phpReview: http://www.allabouts...888_cuteBox.php-------------------------------------------------- SPB Wireless Monitor (data traffic measuring app) http://www.symbiantw...ian-smartphones
Redigerat av MerBlues, 25 juli 2011 - 17:49.
Postad 25 juli 2011 - 20:17
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
För dem som har den läckta kinesiska Anna installerad och vill se namnet på den som ringer istället för bara telefonnummer är lösningen att ändra KTelMatchDigits från 11 siffror till tex 7, detta gör man enklast med TweakS och plugin Telephony. Match Digits heter inställningen där.
Postad 25 juli 2011 - 20:17
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Trevligt med litte info, tack MrBlues.
Tråkigt med pixelpipe använder den själv för att ladda upp bilder till picasa.
Ingen som vet något sätt att enkelt se vilka bilder som är uppladdade?
Tänkte gå ifrån att synca bilder manuellt och skicka allt till picasa och sedan ladda ner därifrån. 50 GB kostar under 100kr/år och det är rätt skönt att backupa bilder externt om det börjar brinna eller motsvarande.
Redigerat av JTL, 25 juli 2011 - 20:19.
Postad 25 juli 2011 - 23:25
vcbc
-
vcbc
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Postad 26 juli 2011 - 12:46
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
alltså ovi store, är det bara för mig den buggar som i **** sen senaste uppdateringen? (som kom för nån månad sen?!?1..)
jag använder den inte speciellt mycket men när jag gör det så är den snudd på obrukbar
3 saker som alltid strular:
1. när jag börjar scrolla i listan med appar så när jag kommit bara en liten bit ner börjar raderna "försvinna". när jag scrollar kommer det fram raderna men när "animation" för scrollning stannar så försvinner raderna..går liksom inte att få fram mer än de kanske 10-15 översta raderna..i princip gör detta fel ovi store obrukbar
2. när jag ska installera appar så får jag kanske hälften av gånger fel på installationen och måste börja om.
3. problem med att logga in och hålla mig inloggad. får hela tiden upp meddelande om att jag inte är inloggad fast jag klickat i "håll mig inloggad" eller bara att den inte fattar att jag loggade in nyligen..
går den att ominstallera eller så? sjukt irriterande är det iaf.
Dom som har problem med Ovi store att logga in eller att det försvinner text när man kollar sina saker i ovi store kan ladda ner CNN:s app..fixade till det för mig.. http://store.ovi.com/content/121610
Postad 26 juli 2011 - 12:49
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Jodå, jag betvivlar t o m starkt att jag ens just kommer att portrait qwerty när det kommer .
Portrait qwerty är ingen höjdare i Anna..för liten skärm för att kunna skriva bra..bättre med T9 i portrait och swype i landskap..
Postad 26 juli 2011 - 15:36
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
man får väl använda det som passar en bäst men jag tycker qwerty funkar bra i Opera Mobile så varför skulle inte nokias egna funka bra? T9 har sina fördelar det med men ibland saknar jag verkligen qwerty. Särkilt i appar som inte stödjer landscape. Däremot tycker jag inte att swype tillför något direkt. Surfa till d.facebook.com/install med Nokias egna webläsare (har läst att länken ej fungerar med Operas webläsare i mobilen, men jag har inte testat detta)
Tack för tipset! Den var nog faktiskt den bästa hittills. Konstigt vore iochförsig annat när det är deras egen officiella app. Alternativen är ju FB Browser och fMobi. Edit: Såg nu att den inte har stöd för chatten. det är ju ett litet minus men det är inte så ofta jag använder den ändå.
Redigerat av bag, 26 juli 2011 - 15:41.
Postad 26 juli 2011 - 16:28
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Tack för tipset! Den var nog faktiskt den bästa hittills. Konstigt vore iochförsig annat när det är deras egen officiella app. Alternativen är ju FB Browser och fMobi.
Edit: Såg nu att den inte har stöd för chatten. det är ju ett litet minus men det är inte så ofta jag använder den ändå.
seriöst?! jag måste ha nått fel på min telefon i så fall. det hackar och går segt nått fruktansvärt med den facebook-appen. FB Browser är ju lätt bästa alternativet till N8 just nu enligt mig
Postad 26 juli 2011 - 21:07
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
kan hålla med till viss del efter lite testande. den har sina svagheter som de andra apparna. tycker ändå att den är topp-3. skulle nog påstå att fMobi är bäst ändå.
Postad 27 juli 2011 - 17:23
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Det går att nedgradera firmware på N8:an! Här är ett klipp som jag gjort för att bevisa det. Mer info finns på i-Pmart. Nokia N8 downgrade of firmware
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|