Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 11 October 2013 - 17:36
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Wööö, gottmos! På mitt förra gym hade jag samma "problem" i axelpressen. Man går upp till 40 kg och sen så skippas resten av vikten. Iksu här i umeå kör dock upp till 55, och dom är bra tunga 
Yes box. Fan 40kg i axelpress och ändå behöva gå upp i vikt!? Damn gurl! Såg en bild på något gym här nere i Skåne nånstans som hade en 100-kiloshantel  Cörazy!
Postad 11 October 2013 - 17:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nåja, 40 är rätt precis att jag fått upp ett par reps iaf, så så stort behov hade jag inte. Det intressanta är att hag är ungefär lika stark i lutande och plan hantelpress som i sittande hantelpress. Hänger med från tiden då jag råfokuserade på axelpressar och tryckte 130 sittande ryggstöd med stång  det skulle man göra idag... kanske ligger på 100 i smith
Postad 11 October 2013 - 17:48
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Nåja, 40 är rätt precis att jag fått upp ett par reps iaf, så så stort behov hade jag inte. Det intressanta är att hag är ungefär lika stark i lutande och plan hantelpress som i sittande hantelpress. Hänger med från tiden då jag råfokuserade på axelpressar och tryckte 130 sittande ryggstöd med stång det skulle man göra idag... kanske ligger på 100 i smith 
Ja jäklar. Om det är något som jag är klen i så är det axelpressar. Kan iofs ha att göra med att jag knappt gör dessa övningar. Har dock börjat med militärpress vartannat pushpass så det ska väl bli bättring. Fast har inte kunnat köra det nu på sistone då framsida axel börjat spöka. På tal om smith så var det en som hade med en våg till gymmet så vi kollade upp hur mycket smithen där vägde. Hela 6kg Kul med tanke på alla som tror de kört 100 i smithen på pressarna och nu får reda på att det "bara" var 86kg.
Postad 11 October 2013 - 18:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, jag hade det problemet. Var så klen att jag var tvungen att börja köra det. Kunde träna på 40 kg, men när jag började fokusera axlar varje pass så blev det mycket bäätre och styrkan kom. Endel sitter lyckligtvis fortfarande kvar. Under lång tid var jag starkare i lutande bänkpress än vanlig plan bänk pga axlarna. Idag är det nog tvärt om igen.
Postad 12 October 2013 - 22:27
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ja du ska ha såna band, det är viktigt att ha en balans i händerna. Annars blir det ungefär som om du endast kör bröst på gymmet, du blir "skev" och kan få ont. Vad har du för upplägg på greppträningen? Hur många pass etc? Jag brukar köra gummibanden som avslutning på passen men många har dom en separat dag.
Har för övrigt inte kört greppträning på länge då jag drog på mig en fraktur i pekfingerknogen pga ett helt otroligt korkat kroggruff. Brukar sällan dricka men nu gjorde jag det och råkade givetvis ut för en väldigt aggressiv typ... Träningen i övrigt har dock funkat som tur är trots fingret.
Har tänkt köra ca. 3 pass i veckan. 1 set uppvärmning med boll eller vanlig handstärkare från sportaffär. 3 set med trainer. Jag kan stänga #1, men inte direkt repsa med den. EDIT: läste förresten att iron minds gummiband brukar gå sönder. Någon som har tips på var man köpa kraftiga vanliga gummiband istället?
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 13 October 2013 - 22:07.
Postad 14 October 2013 - 07:21
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Har tänkt köra ca. 3 pass i veckan. 1 set uppvärmning med boll eller vanlig handstärkare från sportaffär. 3 set med trainer. Jag kan stänga #1, men inte direkt repsa med den.
EDIT: läste förresten att iron minds gummiband brukar gå sönder. Någon som har tips på var man köpa kraftiga vanliga gummiband istället?
Skit i bollen, köp en trainer och värm med istället! Nej Ironminds gummiband är klockrena IMO, har haft mina i flera år utan problem. Men dom ska ligga i sluten påse för att dom inte ska torka. 3 pass är ganska mycket om du frågar mig, börja med två och känn dig fram? Kör du tungt så är det inte säkert huden i händerna håller för tre pass. Edit: Missade att du redan hade en trainer! Läsförståelse som en knölval.
Redigerat av Kamui, 14 October 2013 - 08:20.
Postad 14 October 2013 - 20:41
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ja det blir snart läge att värma upp med trainern istället. Klarade fyra reps med ettan nu så blir nog att köpa en 1,5 eller 2 i höst. Iron minds säger ju att man ska satsa på tungt med få reps. Kanske köra negativa med en #2 sen. Riktigt kul med denna träning.
Postad 16 October 2013 - 09:20
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja det blir snart läge att värma upp med trainern istället. Klarade fyra reps med ettan nu så blir nog att köpa en 1,5 eller 2 i höst. Iron minds säger ju att man ska satsa på tungt med få reps. Kanske köra negativa med en #2 sen. Riktigt kul med denna träning.
Det är skitkul! Ja det är bra med få reps men även holds är klockrent IMO! Och till det behöver du nog en #1.5 att döma av hur pass stark du redan är. Något enstaka pass med högre antal reps skadar säkert inte heller, jag kör det typ var fjärde pass. Skönt att kunna slänga remmarna sen!
Postad 17 October 2013 - 06:52
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Finns många som menar man ska köra tungt och andra som tycker man ska köra lätt med fler reps. Mitt genombrott kom när jag sänkte vikten och verkligen fokuserade på att köra strikt. Det finns muskelfibrer som gagnas av både tung och lätt träning. Jag tycker det generellt är waaay för mkt fokus på vilken vikt som hänger på stången och inte hur utförandet etc. är. Ja det blir snart läge att värma upp med trainern istället. Klarade fyra reps med ettan nu så blir nog att köpa en 1,5 eller 2 i höst. Iron minds säger ju att man ska satsa på tungt med få reps. Kanske köra negativa med en #2 sen. Riktigt kul med denna träning.
Postad 17 October 2013 - 07:34
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Finns många som menar man ska köra tungt och andra som tycker man ska köra lätt med fler reps. Mitt genombrott kom när jag sänkte vikten och verkligen fokuserade på att köra strikt. Det finns muskelfibrer som gagnas av både tung och lätt träning.
Jag tycker det generellt är waaay för mkt fokus på vilken vikt som hänger på stången och inte hur utförandet etc. är.
Stången är ju inte applicerbar här eftersom vi talar om träning med grippers i det här fallet. Vad gäller övrig träning håller jag med dig, strikt är att föredra. Men ska du ha upp krosstyrkan så krävs hårda tag. Händerna är det enda jag kör riktigt tungt.
Postad 17 October 2013 - 22:34
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ja precis, har läst på lite mer och det är lite speciellt det här med grippers. Hursomhelst så blev det en beställning av en # 1,5 och gummiband från iron minds. Kommer nog att köra holds med den senare i höst för att verkligen plåga händerna. Funderar på att prova en silverbullet senare. Egentligen borde man kanske köra greppträningen varvat med underarmsträning eller marklyft på samma pass, men jag vet inte om jag vill ta med dem till gymmet. Borde vara otroligt stöldbegärliga.
Postad 18 October 2013 - 07:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja precis, har läst på lite mer och det är lite speciellt det här med grippers. Hursomhelst så blev det en beställning av en # 1,5 och gummiband från iron minds. Kommer nog att köra holds med den senare i höst för att verkligen plåga händerna. Funderar på att prova en silverbullet senare.
Egentligen borde man kanske köra greppträningen varvat med underarmsträning eller marklyft på samma pass, men jag vet inte om jag vill ta med dem till gymmet. Borde vara otroligt stöldbegärliga.

Har aldrig själv haft med mig grippers till gymmet (ser inte poängen riktigt), men det är väl bara att ha dom i väskan isf? Silver Bullet är ju overkill IMO, du lär klara dig enormt länge bara på holds med tunga grippers. Kör aldrig grippers ihop med annat (vill vara fräsch i händerna) utan jag kör hemma framför TV:n. Se inget intressant bara för man hänger inte med när man tar i
Postad 12 November 2013 - 16:34
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Några som ska på fitnessfestivalen i Göteborg? Ser ut som att jag och fyra polare tar en bil ner trots att det är lite drygt 70 mil enkel väg. Få inspiration, träffa coola människor, se tävlingar, få smakprover och goodiebags samt ladda upp med kosttillskott för mässpriser
Postad 15 November 2013 - 19:30
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Öppet hus på gymmet nästa helg, perfekt att jag råkar vara hemma i Sverige då. Anders Graneheim och Christer Norman kommer på besök, ska bli spännande! Hörde rykten om att Helene Ahlson eventuellt skulle komma men inget säkert ännu, kan bara hoppas. Kul att det kommer sådana stora namn iaf till ett så litet gym mitt ute i ingenstans.
Har satt lite mål också. Ska tamigfan ta tre-siffrigt i bänk före nyår. Sedan innan jag far iväg till USA i mitten av januari så ska jag försöka ta mig upp nära 80kg kroppsvikt, bänka tresiffrigt, böja minst 145 och marklyfta minst 170. Nuvarande PB är 95, 140, 160 om det ska vara godkända lyft. Min böj på 142.5 var nog inte riktigt ner till parallell så den räknar jag inte med.
Postad 15 November 2013 - 20:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Snart 100 i bänken ffs
Postad 15 November 2013 - 20:54
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag har aldrig kört marklyft men tänkte börja med det, var bör man lägga sig i början? Jag testade en tia på 120 kilo och det var ju inga problem direkt, men hur mycket vågar man lasta på utan att riskera att skada sig?
Och ett bälte bör jag köpa kände jag ju direkt
Postad 15 November 2013 - 22:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fy fan, själv så bänkar man mer än man markar XD
Kolla ett par instruktionsvideos på youtube, därefter så kan du lägga ihop alla och försöka immitera ett medelvärde av dom. Då blir det bra
Postad 15 November 2013 - 22:57
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Ala, jag är ruggigt impad av dina böjar om du faktiskt fixar 140... Du har ju så taniga ben, tänker jag..
Själv har jag stockar till ben, och är lätt tillräckligt stark i benen, men är för kort och klen i övrigt för att fixa mycket på böj, så jag skulle nog ligga på kanske 80-100 i böj om jag skulle testa.
I övrigt hänger jag med dig, bortsett från att jag kört en fyra på 95.. dock ej uppe i 100 igen än 
ligger på 150 i mark som mest när jag "normalmaxar", men har fixat 160 i år.
Kör utan bälte och remmar.
Iofs tränar jag inte alls för att öka heller, men det kan ju vara vettigt att iallafall hålla jämna steg med Ala, bara för att
Edit: ska nog också ta mig nära 80kg innan nyår...
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 15 November 2013 - 22:58.
Postad 16 November 2013 - 00:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fan, den som bara vägde 80... Jag ska NER 10-15 kg ;(
Postad 16 November 2013 - 08:38
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Imponerande siffror för någon som är så ung och lätt Ala. Bra jobbat!
Själv har jag dragits med en axelskada sedan början av maj (svensexa), men den börjar äntligen ge med sig. Klarar att köra lite sidolyft och andra grejer numera. Ska prova att lassa på lite på bänken imorgon för att se om den håller. För någon månad sedan kunde jag inte ha mer än 60 kg på bänken.
Eftersom ni andra bidrar med maxlyft så får jag väll också göra det. Jag har varit dålig på att testa maxlyft, blir mest att jag höjer gränsen jag tränar på. I bänk tränade jag på 150 kg ett tag, körde 3 set med 4 reps. Marklyft körde jag 160 kg för 8 år sedan, efter det har jag lagt mig lägre och kör mest såna där ryggen får jobba snarare än benen (böjer höften snarare än knäna). Benböj är en övning jag har svårt för, får ont i både höftkulor och knän (även utan vikt), men tror jag tog 140-150 kg på ett styrketest när jag spelade amerikansk fotboll. Kör benpress istället.
Jag väger dock 110 kg och har legat mellan 115 och 105 sedan en lång tid tillbaka.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 16 November 2013 - 08:40.
Postad 16 November 2013 - 10:03
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Några som ska på fitnessfestivalen i Göteborg? Ser ut som att jag och fyra polare tar en bil ner trots att det är lite drygt 70 mil enkel väg. Få inspiration, träffa coola människor, se tävlingar, få smakprover och goodiebags samt ladda upp med kosttillskott för mässpriser 
Ska ner med en polare som ska tävla. Åker ner Fredag och hem efter byggningen på Lördag.
Postad 16 November 2013 - 16:18
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Utanför komfortzonen. Var precis på F&S här i Västerås och fan vad bänkarna är låga på det gymmet.
Sitter ju med knäna uppe vid hakan.
Satsar även jag på 100 innan årets slut. Har kört 90 de senaste passen och hållt mig till 6 reps och så även idag.
Så får bli att testa 100 nästa bröstpass känner jag.
Har tagit lite tid att vänja in tekniken vid bänk då man i princip bara kört hantelpress det första året men nu börjar även det sitta.
Postad 16 November 2013 - 16:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Körde fett cardioåass idag. Normaltvis pallar jag med ett par åttor eller något sånt (väldigt dålig uthållighet) medans jag idag gjorde 10 set Med 10 reps i varje på 95.
Och även jag hade gärna satsat på 100 innan jul 
Kom igen gubbs!
Postad 16 November 2013 - 17:35
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ala, jag är ruggigt impad av dina böjar om du faktiskt fixar 140... Du har ju så taniga ben, tänker jag.. 
Själv har jag stockar till ben, och är lätt tillräckligt stark i benen, men är för kort och klen i övrigt för att fixa mycket på böj, så jag skulle nog ligga på kanske 80-100 i böj om jag skulle testa.
I övrigt hänger jag med dig, bortsett från att jag kört en fyra på 95.. dock ej uppe i 100 igen än  ligger på 150 i mark som mest när jag "normalmaxar", men har fixat 160 i år.
Kör utan bälte och remmar. Iofs tränar jag inte alls för att öka heller, men det kan ju vara vettigt att iallafall hålla jämna steg med Ala, bara för att 
Edit: ska nog också ta mig nära 80kg innan nyår...
Jo jag har rätt taniga ben men jag har alltid varit stark i böjen. Brukar köra pausböjar, alltså gå ända längst ner och sätta sig där några sekunder och sen explodera upp, med 100kg. Brukade köra femmor på 115-120 förut också. Gjorde 8x8 på 100kg någon vecka innan jag for också. Imponerande siffror för någon som är så ung och lätt Ala. Bra jobbat!
Tackar! Funderar faktiskt på att tävla i klassisk styrkelyft någon gång framöver. Tror det skulle kunna gå ganska bra bara jag får till bänktekniken riktigt och lägger på några kilo till på marklyften. Ska ner med en polare som ska tävla. Åker ner Fredag och hem efter byggningen på Lördag.
Kul! Vi kanske ses!
Postad 16 November 2013 - 17:49
Unregistered32555851
-
Unregistered32555851
-
Beroende
-
-
1030 inlägg
Några här förutom jag som enbart tränar med sin egen kroppsvikt?
Målet nu är att klara planche, front lever och enarms pull-up (enarmspullup har jag klarat tidigare)
Postad 16 November 2013 - 18:41
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Jag har aldrig kört marklyft men tänkte börja med det, var bör man lägga sig i början? Jag testade en tia på 120 kilo och det var ju inga problem direkt, men hur mycket vågar man lasta på utan att riskera att skada sig? Och ett bälte bör jag köpa kände jag ju direkt 
Från en till en annan som fick diskbråck i somras så är marklyft inte värt det. Om du fortsätter med det, se till att du är rätt byggd för det och lyfter nära kroppen. Jag gick styrketränarutbildning hos Arne Persson för många år sen bara för att lyfta korrekt, men i slutändan är min anatomi inte riktigt gjord för marklyft, trots god teknik. Fan vad segt det är att återhämta sig när man väl är skadad
Postad 18 November 2013 - 18:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Filmar lite improviserings-workout här på rummet. Hållt på i nästan två timmar nu. Nästan glömt bort hur kul det är att träna. Lite kul att man måste tänka lite också, har bara ett sånt där 20kg hantelset att tillgå nämligen.
Postad 23 November 2013 - 08:34
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Anders Graneheim, Christer Norman, Anna Kärnebo. Tre rätt skapliga namn idag. Och jag har blivit utsedd till fotograf för dagen också. Förresten, köp för fan inte detta protein http://tncse.com/pro...?productId=5088Smaken (vanilj) är inte helt superhemsk men konsistensen är verkligen det. Blir typ drickyoghurt med klumpar i. Var tydligen riktigt dumsnål, skulle ha köpt ett protein man kan lita på (typ Self eller nåt). Aja, får ha detta som bjuda-bort protein. Inhandla lämpligare protein nästa helg på FF.
Postad 25 November 2013 - 20:30
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Riktigt kul på öppet hus i lördags. Gjorde 13 reps i chins-tävlingen, räckte inte riktigt till pallplats men låg rätt bra till ändå. I bänktävlingen vägde jag in på 72.5kg så jag gjorde 10 reps på den vikten, rätt bra med tanke på att jag inte tränat riktigt på tre månader. Förra året gjorde jag 7 reps på 77.5kg och då var jag i riktigt bra dagsform. I Rolling Thunder tävlingen tog jag bara 40kg, men jag har små händer och korta fingrar också så... Min polare vann på 65kg, mer än Christer Norman vilket var riktigt imponerande.
Efteråt körde jag ett 2.5h helkroppspass men rätt lätta vikter. Haft galen träningsvärk i hela kroppen nu sedan dess. Var ner på gymmet idag också i typ två timmar och körde lite böjar, lowbar och highbar. Alla pausesquats och på 50kg. Sedan lite bänk på 50kg för att öva teknik och explosivitet. Efter det mark, övade teknik och explosivitet där också på 50, 70 och 100kg. Sedan lite frivändningar på 50kg och efter det stretching i typ en timme. Ska väl börja köra lite mer specifika pass snart, kanske blir rygg och biceps imorgon ifall dom känns ok.
Postad 25 November 2013 - 20:37
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Anders Graneheim, Christer Norman, Anna Kärnebo. Tre rätt skapliga namn idag. Och jag har blivit utsedd till fotograf för dagen också.
Förresten, köp för fan inte detta protein http://tncse.com/pro...?productId=5088 Smaken (vanilj) är inte helt superhemsk men konsistensen är verkligen det. Blir typ drickyoghurt med klumpar i. Var tydligen riktigt dumsnål, skulle ha köpt ett protein man kan lita på (typ Self eller nåt). Aja, får ha detta som bjuda-bort protein. Inhandla lämpligare protein nästa helg på FF.
Kan rekommendera lättkvarg som proteinkälla, finns på ICA. Its awesome!
Postad 25 November 2013 - 21:01
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kan rekommendera lättkvarg som proteinkälla, finns på ICA. Its awesome! 
Jag vet, brukar köpa Lindahls 500g ibland. Dock inte lika billigt som proteinpulver och det är inte lika smidigt heller. Däremot så var det bra i Tyskland. 500g kvarg för 7kr, halva priset mot för vad det är här. Laddade upp med 1kg kycklingfilé idag. Erbjudandet med 39kr/kg hade tagit slut tyvärr med betalade 59kr. Polarna köpte 5kg var i lördags, så kul ut när dom lastade upp 10kg kycklingfilé på bordet
Redigerat av Ala_95, 25 November 2013 - 21:04.
Postad 02 December 2013 - 12:41
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ojoj vilken helg! Tio timmars bilresa ner i fredags och sen tio timmar hem igår kväll och inatt. Gymmade på Exhale gym fredag kväll och lördag kväll, riktigt trevligt gym! Sett många stora killar och många fina flickor (fyfan vad Zsuzsanna Toldi var het!). Kom hem med runt 9-10kg protein, EAA, BCAA, PWO, HMB, ALA, d-vitamin, multivitamin, typ 5-6 shakers och en jäkla massa sample-påsar. Unnade mig även ett par Adidas Adipower som tidig julklapp till mig själv. Polarna köpte också och tanken var att vi skulle prova dom på Exhale igår kväll men eftersom vi alla drog på oss förkylning så for vi hem istället. Har inte ont i halsen idag så ska ner på gymmet här hemma en sväng i eftermiddag och köra lite böj i nyskorna.
Postad 02 December 2013 - 12:48
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Gött. Har vilat handleden nu i två dagar som fått sig en törn i jakten på 100 i bänken så nu kliar det i träningstarmen.
Så ska iväg till AA Elit nu snart och firra lite wristwraps och EAA sen blir det iväg till gymmet och bänka sattan
Postad 02 December 2013 - 12:58
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Gött. Har vilat handleden nu i två dagar som fått sig en törn i jakten på 100 i bänken så nu kliar det i träningstarmen. Så ska iväg till AA Elit nu snart och firra lite wristwraps och EAA sen blir det iväg till gymmet och bänka sattan 
Gött! Själv gjorde jag 5x5 på 75kg i fredags, inget imponerande men... Ska köra på 75 en gång till innan jag ökar till 77.5
Postad 02 December 2013 - 13:00
Unregisteredd9343d5f
-
Unregisteredd9343d5f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Denna tråd måste jag börja hänga mer i! Är ett träningsfreak och har gymmat i många år nu. För tillfället kör jag stronglifts 5x5 i basövningar med A/B split, för att öka i styrka. På mer isolerade övningar så kör jag RPT (Reversed pyramid training). För tillfället tränar jag 3 ggr i veckan, då jag känner att jag inte hinner nå mer. För nåt år sen var träningsfrekvensen på 6 dagar i veckan.
Kör även ett leangains baserat kostschema där jag skippar frukost och fastar 16 timmar av dygnets 24 och äter endast två stora måltider (båda Post work out). De enda tillskotten jag tar för tillfället är EAA/BCAA, kreatin, multivitamin och omega3.
Nu är det alldeles strax dags att hasa sig iväg till gymmet för att köra marklyft, chins och militärpress 
Har haft problem med vaden några dagar så har fått skippa ett träningspass denna vecka men nu känns det bra igen!
Postad 02 December 2013 - 16:38
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Fick bli ett par Gasp-lindor och ein stück EAA-XX på AA Elit idag. Ahmad själv stod i kassan så var trevligt att ta sig ett snack med honom.
Hade visst blivit trea på en tävling i Tjeckien för 6 veckor sedan.
Efter det iväg till gymmet och känna på hur det var att bänka med lindorna och det kändes bra så skönt att de hjälpte.
Började med lite reppande på 60, 80 för att sedan kolla hur det kändes på 90. Kändes jäkligt bra så bestämde mig för att försöka på 100.
Och visst fan gick det. Två gånger till och med 
Fan vad gött!!
Postad 02 December 2013 - 21:09
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Härligt, gratulerar!
Det blev inte bara böj för mig ikväll, det kändes så bra så jag körde ett helt pass med ben, vader, mage samt lite ländrygg också. Skorna var riktigt trevliga och det blev mycket mer fokus på framsida lår i böjen tyckte jag. Tar väl ett tag att vänja sig. Körde lite marklyft också efter typ 7-8 set knäböj, fem set hack-squats samt tre set benspark. Drog upp 145 utan större problem utan remmar och magnesium med riktigt ömma händer. Nästa pass tänker jag börja med marklyften och ska se ifall jag drar 155, skulle tro att det går upp utan problem.
Dagens middag blev råris, fyr-äggs ostomelett med sweet chili sås, lite isbergssallad samt lite röd paprika. Inte sådär super-bulkigt men hittade inget intressant på affären. Skulle tydligen vara en massa erbjudanden imorgon pga invigning av nya butiken så ska dit och försöka fynda några kg kycklingfile samt lite kött.
Postad 03 December 2013 - 17:06
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Håller på och fixar in bilderna på datorn. Lägger upp några bilder från mässan här i tråden snart
Vilodag för mig idag. Köpte 3.6kg laxfilé och 4kg kycklingfilé idag. Kycklingen såldes i 600g-förpackningar för 19:90 och kycklingen för 39:90kr/kg så jag köpte så mycket jag fick plats med i frysen. Tillagar 2kg kyckling idag så har jag tillräckligt för tre dagar framåt.
Har även funderat noga och hårt över hur jag vill lägga upp träningen. Kommit fram till detta:
Day 1: Legs, calves, and abs
Day 2: Chest and triceps
Day 3: Back and biceps
Day 4: Calves, and stretching
Day 5: Shoulders and abs
Day 6: Arms
Day 7: Stretching
Armar två gånger i veckan för jag ligger efter rejält i dom. Samma med vader. Mage blir också två gånger i veckan, troligtvis fokus på olika delar av magen i de olika passen. Rygg, bröst och axlar ligger jag rätt bra till i redan så det borde räcka med en gång i veckan, samma med ben. Dag 4 och 7 blir vilodagar eftersom vadträning inte är speciellt jobbigt.
Postad 03 December 2013 - 18:31
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Postad 05 December 2013 - 15:07
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Alltså, jag körde ju ben i måndags. Idag, torsdag, tre dagar efteråt, så kan jag gå ner för trappor utan större problem men jag har fått sån brutal träningsvärk i hamstrings att jag inte kan sträcka ut benen riktigt så jag går som en pingvin typ. Vetefan hur det gick till. Kanske min tidigare träningsvärk i quadsen som maskerade smärtan och stelheten i hamstrings
Idag blir det rygg och biceps för min del i alla fall.
Postad 06 December 2013 - 19:52
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hemma i stan nu. Råkar visst vara lag-sm final i styrkelyft imorgon och i bänkpress på söndag och kuratorn på skolan ska vara med och tävla också. Ska bli kul att gå och se på eftersom sporthallen ligger typ 500m från min lägenhet.
Vägde mig nu också innan middagen och efter toalettbesök. 76.6kg med kläder på, en klar ökning sen jag kom hem för typ två veckor sedan då jag vägde 72.2kg med kläder på öppet hus på förmiddagen. Visst, 1-1.5kg av viktökningen kan vara kreatin och sedan har jag lagt på mig lite fett också men jag tycker mig ha blivit lite större också.
Postad 10 December 2013 - 21:52
Unregisteredd9343d5f
-
Unregisteredd9343d5f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Dagens pass idag bestod av marklyft, chins och axelpress. Det kändes ganska tungt innan passet och hade inte den bästa motivationen för att gå och träna, men väl framme på gymmet så kändes det 100%. Passet gick riktigt bra och ökade i alla övningar.
Käket idag har bestått av 300g kyckling, 375g lax, en burk kvarg, 200g ris och en mängd broccoli. Även omega3, multivitamin, EAA och kreatin har också intagits.
Ligger för tillfället på underskott på ett leangains upplägg.
Imorn är det vilodag vilket innebär en lowcarb dag
Postad 10 December 2013 - 22:24
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Även jag var lite seg idag, men tog lite Muscle Speed från Self Omninutrition så gick det bra. Skulle ju egentligen ha vilodag med stretching idag men hade ingen träningsvärk i triceps från gårdagens armpass så jag körde lite bröst. 2, 4, 2 på 80kg och sedan 5x5 på 72.5kg uppföljt av 2x10 på 50kg. Efter det lite övriga bröstövningar, inget speciellt tungt. Stretchade sedan i typ en och en halv timme samtidigt som jag snackade med lite folk på gymmet.
Var i Sundsvall i helgen så passade på att väga mig, gått upp 3kg morgonvikt sen jag kom hem. Inte dåligt på två veckor! Har ju ätit rätt mycket senaste tiden, även börjat med lite nya kosttillskott. Just nu använder jag SELF 3phase protein, SELF EAA, Ultimate Nutrition BCAA, Star Nutrition kreatin, Star Nutrition HMB, Star Nutrition ALA-400, Star Nutrition Only One multivitamin, Star Nutrition D-vitamin och växlar mellan Muscle Speed från SELF eller koffein från Star Nutrition och Vasotropin från Gaspari Nutrition. Om alla dessa kosttillskott faktiskt hjälper något låter jag vara osagt men jag har gått upp i vikt och tycker mig ha blivit liite starkare också (dock inte i bänken eller marken senast jag kollade). Ska fortsätta äta mycket och se ifall jag kommer upp i 80kg före jag far till USA den 20:e januari. Kommer högst troligt att fortsätta bulka i USA förutsatt att jag kan träna där.
Såg dessutom på lag-sm final i styrkelyft och bänkpress under helgen, riktigt coolt att se böjar på närmare 300kg och bänk på 200+. Har lite bilder och några filmklipp som jag kan dela om ni vill.
Postad 10 December 2013 - 23:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Do it! Såg själv en svensk tungviktare i brottning, stark som en åsna. 200 i smalbänk med stopp, bekvämt. Fy fan vad man känner sig svag då
Postad 11 December 2013 - 08:00
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jäkligt inspirerande att se hur du satsar på träningen Ala_95.
Angående bänkpress. Min O-line-tränare i amerikansk fotboll tävlade i bänkpress (Lasse Gustafsson, Uppsala). Var med och passade han under ett bänkpass och ja man känner sig inte direkt stark efteråt. Minns att han körde några set på 150 kg med ett par feta gummiband runt, sen ökade han rejält från det, vet faktiskt inte var det slutade till slut och hur mycket gummibanden ger. Trots att jag väger runt 110 kg så kunde han flytta runt mig på plan som om jag var en liten pöjk
Postad 11 December 2013 - 10:50
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Amerikanska fotbollspelare kan tendera att vara starka. Tror att rekordet i bänk för någon som inte tävlar inom styrkelyft (inofficiellt naturligtvis) innehas av en mörkhyad centerguard, vars bänkpressar har satts i över 600lbs! Ska kolla upp karln senare. Men det är vansinnig styrka. Min sjukgymnast (50-årsåldern nu iaf) har i sin aktiva karriär bänkat runt 250 kg och markat 385, även fast han inte är speciellt stark i jämförelse med vad han varit så känner man att han har en oändlig kraft i nyporna och kroppen när han ska vrida till mitt bäcken eller dra upp mitt skulderblad.
Oavsett hur starka vi är så är folk fortfarande myyycket starkare. Vi får vara nöjda med att vara vardagsstarka hela bunten
Postad 11 December 2013 - 11:00
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Påminn mig senare så lägger jag upp några klipp.
På tal om bänk, tror det var i förrgår som en kille i fotbollslaget kom in på gymmet. Går direkt till bänken och värmer upp med typ 10-15 snabba på 60kg. Lägger på 120kg och gör en tolva på det utan större ansträngning, ända ner till bröstet och upp till raka armar. Vilar några minuter och går vidare och kör en åtta till utan större problem. Han är väl typ 190 lång och väger väl runt 100 pannor. Skapligt imponerande!
Rygg och biceps för mig idag.
Postad 11 December 2013 - 12:51
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Jag reppar 15x20kg i rak skivstång för biceps nuförtiden. Diskbråck is teh shit. Innan sommaren var det snarare 10x50kg.
Jag tänkte som motpol till er andra då. Enda saken jag kan köra hårt på är dips nuförtiden, där kör jag 20 strikta eller 2x15 (Arne Persson hade varit stolt över hur strikta de är). Men vågar inte hänga vikter på ett viktbälte av naturliga skäl...
Postad 11 December 2013 - 15:29
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag gissar att du inte kan göra någon form av koncentrations eller bamsecurl heller? Fy fan för diskbråck, beklagar verkligen skadan och önskar dig ett tillfrisknande
Postad 11 December 2013 - 16:06
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Allt som avlastar ryggen funkar, men problemet är att lyfta upp grundvikten för att starta. Så jag är i stort sett tvingad till maskiner och lättillgängliga vikter högt upp. Har byggt upp en stark core sen i somras iaf, men det tar tid att läka ut sånt här. Waiting game... Har lärt mig att stretching är viktigt, alltid något.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|