![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 november 2019 - 11:50
Postad 26 november 2019 - 17:50
Bifogad fil(er)
Postad 26 november 2019 - 19:21
Jag har själv fått två ränder som ser ut precis som inbränning av textremsorna.
Dessa försvinner inte och har gjort panelbrustvätten. Tror ni den landar inom ramen för reklamation? Med tanke på att dessa har lagt sig i höjd med där undetexterna ska vara och jag lär få till mig att jag inte borde låtit tvn vara på ned konstant text på (Har ju inte hänt).
Samma problem som jag haft två gånger, fått bytt två gånger också på min B6 =) Gör lite olika färger, typ orange, ljusgrön, mfl och lägg på ett usb-minne. Ta bilder och leta upp den bakgrund som visar tydligast. =) Jättetrevlig support och tekniker som kommer ut! Kudos till LG och UE!
Postad 28 november 2019 - 12:01
Ber om ursäkt om ämnet varit upp tidigare men jag undrar om någon kan säkerställa att den inbyggda tv-tunern (CI-modul) funkar med Canal Digital satellit?
Sedan undrar jag om det går att hänga på en hårddisk via tex usb-ingången så man kan pausa/spela in program?
Tacksam för svar.
Postad 28 november 2019 - 18:10
Ber om ursäkt om ämnet varit upp tidigare men jag undrar om någon kan säkerställa att den inbyggda tv-tunern (CI-modul) funkar med Canal Digital satellit?
Sedan undrar jag om det går att hänga på en hårddisk via tex usb-ingången så man kan pausa/spela in program?
Tacksam för svar.
1. Ja
2. Nej
Postad 28 november 2019 - 18:45
1. Ja
2. Nej
Fel!
Jag har haft en 250gb USB inkopplad flera år, LGn klarar både Chatch up (så att du t.ex kan backa en fotbolls match) och timer recording, samt paus. Måste dock aktiveras i menyn först.
Postad 02 december 2019 - 23:34
Så här gjorde jag när jag skulle få inbränningen att synas.
Bifogad fil(er)
Postad 03 december 2019 - 00:03
Så här gjorde jag när jag skulle få inbränningen att synas.
Är det från textningen på netflix osv:?
Postad 03 december 2019 - 10:17
Är det från textningen på netflix osv:?
Yep, den var tyvärr gul av någon anledning och gul är jättedåligt. Ställde om den till vit efteråt och har inte haft några problem (ta i trä och allt sånt crap >_<)
Postad 03 december 2019 - 14:56
Yep, den var tyvärr gul av någon anledning och gul är jättedåligt. Ställde om den till vit efteråt och har inte haft några problem (ta i trä och allt sånt crap >_<)
Har du igång att tv:n kör "rengöring" i standbyläge, och/eller att den pixelshiftar (osäker nu på om den har det alternativet)
Eller så kan man själv köra en rengöring manuellt mellan varven.
Postad 03 december 2019 - 16:12
Den var igång i standby då (och nu) så den kör ju rengöring självt. Pixel shift har varit på hela tiden då jag inte störs av det. Problemet var just gul färg, det sliter visst hårt på oled blev man ju varse efter lite googlande när det hänt.
Postad 03 december 2019 - 17:15
Den var igång i standby då (och nu) så den kör ju rengöring självt. Pixel shift har varit på hela tiden då jag inte störs av det. Problemet var just gul färg, det sliter visst hårt på oled blev man ju varse efter lite googlande när det hänt.
Jag har själv drabbats av den gul färgen. Jag har inte haft gul text men textningen har ändå bränt in lite. Det som dock haft störst påverkan på min tv är TV4-morgons sol-logga nere i vänstra hörnet. Den syns klart och tydligt vid vissa färger. Vid vanligt filmtittande så märker jag den så gott som aldrig men om man ser någon sport då det är en stor yta av färg i "fel" kulör i området så ser man den tydligt. Då ska man också veta att vår tv går väldigt hårt. Minst 6-8 timmar varje dag. Solen är på kanske ett par timmar under helgerna. Mest går ju helt klart youtube. 8-åringen sitter i soffan med sin platta och samtidigt måste han ha på någon minecraft eller roblox video via youtube på tvn...
På tal om det, någon som har koll på hur man tar fram antal timmar tvn rullat?
När jag såg att ni reklamerat era apparater och fått paneler utbytta tänkte jag också göra det. Maximal otur inföll naturligtvis och den var inköpt på dagen för 3 år sedan. Typiskt... men jag ska nog ta lite foton och snacka med LG iaf. Ska försöka ladda upp lite bilder här också.
Postad 03 december 2019 - 20:32
Samma problem som jag haft två gånger, fått bytt två gånger också på min B6 =) Gör lite olika färger, typ orange, ljusgrön, mfl och lägg på ett usb-minne. Ta bilder och leta upp den bakgrund som visar tydligast. =) Jättetrevlig support och tekniker som kommer ut! Kudos till LG och UE!
Menar ni att LG kommer och lagar inbränningar? Själv har jag Nyhetsmorgon logga när jag har röd bild (främst) Sjukt irriterande. Vad kostar det att laga en sån inbränning?
Postad 03 december 2019 - 20:37
Menar ni att LG kommer och lagar inbränningar? Själv har jag Nyhetsmorgon logga när jag har röd bild (främst) Sjukt irriterande. Vad kostar det att laga en sån inbränning?
Lagar och lagar. De byter väl panelen.
Jag har dock inte fått den utbytt men har ju heller inte reklamerat.
Postad 05 december 2019 - 11:36
Kolla användningstid ser man bara i service menyn tror jag. Vad jag vet så kan man inte komma in i den med fjärrarna som följer med. Har man android och IR så kan man dra ner program som man skicka signalen, alternativt typ en logitech harmony.
Och ja, de byter hela panelen. Enda jag kan rekommendera är att prata med LG, de var bra att ha att göra med, sen vette fasiken om man har samma flyt när den är utanför reklamationstiden, men prova skall man ju alltid, de kanske vill ha lite goodwill inför jul om inte annat ^^
Redigerat av deezel, 05 december 2019 - 11:37.
Postad 05 december 2019 - 12:31
Jag inväntar verkstaden som inte fått hem panelen ännu.
Samma status här.
Postad 05 december 2019 - 12:32
Mkt bra att LG är så frikostiga med panelbyte, fick min bytt i våras.
Min nästa TV blir garanterat en LG!
Postad 05 december 2019 - 12:38
Jag skickade in bild på min "ghostingliknande" rand, men har inte hört något från dem än. (4 dagar).
Postad 16 december 2019 - 13:09
Postad 16 december 2019 - 20:57
Men det är tydligen min lokala Elgiganten som ska ta emot krediten då jag köpte den där.
Redigerat av Fellow88, 16 december 2019 - 21:38.
Postad 16 december 2019 - 21:40
Någon annan som fått sin krediterad? Väntar svar från infocare som sa att jag får hela summan utbetald för stt köpa ny TV. Men de trodde inte Elgiganten på utan de tror jag bara får byta mot likvärdig trots att Elgiganten inte varit inblandad i reklamationen utan den har jag skött direkt med LG service per telefon som nu har infocare som handlägger.
Men det är tydligen min lokala Elgiganten som ska ta emot krediten då jag köpte den där.
Väntar fortfarande på svar från LG (Senast 5 Dec). Enligt LG-supporten så kommer panelen att bytas på TVn. Skulle de inte komma över komponenterna så skulle de "se vad de kan lösa", som de sa sist jag pratade med dem.
Skulle höra från dem förra veckan men de har inte hört av sig ännu.
Fortsätter vänta.
Postad 16 december 2019 - 21:49
Redigerat av Fellow88, 16 december 2019 - 21:50.
Postad 16 december 2019 - 22:01
Jag ringde idag och i fredags hade de mailat min verkstad att reservdelar är restnoterade och därför kommer de kreditera Tv:n. Borde bli samma för dig så ring igen o hör:) de är infocare jag pratar med nu.
Undrar om det var Infocare jag fick numret till senast jag ringde LG. Det var direkt till verkstan iallafall.
Jag ringde men de svarade inte. Så jag ringde tillbaka till LG för besked och då fick jag infon som jag nämnde ovan. Ska ringa LG imorgon igen o se ifall de vill att jag ringer verkstan igen. Tack Fellow88
Postad 16 december 2019 - 22:34
hur går man tillväga? köpte den på mellandagsrean på netonnet.
Postad 17 december 2019 - 04:55
Redigerat av Fellow88, 17 december 2019 - 04:56.
Postad 17 december 2019 - 12:35
Jag fick svar idag. De skrotar min TV och jag får pengarna tillbaka för att köpa ny. Bra sugen på att lägga till 13 000 kronor om 77" kommer ner igen.
Det hade jag definitivt gjort. Invänta mellandagsrean!
Postad 17 december 2019 - 15:17
Postad 17 december 2019 - 17:02
Postad 17 december 2019 - 18:48
Postad 17 december 2019 - 18:56
Postad 17 december 2019 - 19:04
Mitt ärende hamnade för övrigt inte hos Infocare. Ligger hos STT Media Service.
Mitt är också hos infocare. Jag sitter nu bara med att de ska kreditera till butiken och jag har talat med min lokala Elgiganten som "tror" att jag ska få en likvärdig produkt och inte välja fritt. Trots att jag var tydlig med att LG meddelat att de kommer återbetala alla 26000 kronorna till butiken för att jag ska kunna handla vad "jag vill". Så nu ligger min oro i att Elgiganten hävdar sin rätt att ersätta mig med likvärdig produkt så jag inte har möjlighet att välja en större TV och betala för allt över 26 000 kr bara.
LG har även sagt att jag får köpa TV från annan tillverkare osv, de spelar ingen roll. De kommer ge hela summan tillbaka men jag står inte som mottagare vilket är tråkigt.
Redigerat av Fellow88, 17 december 2019 - 19:05.
Postad 20 december 2019 - 16:31
Postad 20 december 2019 - 16:49
Så nu är mitt ärende klart. Fick byta mot likvärdig TV alltså en B9 men betalade mellanskillnaden på mitt kvitto för en C9 så 2000 kr för att få en ny 2019 års modell med ny garanti är ju inte fy skam.
Fick du inte invänta mellandagsrean och 77:a? Oavsett, bra deal!
Postad 20 december 2019 - 17:16
Postad 20 december 2019 - 17:36
Postad 20 december 2019 - 18:48
Att inte LG räknade med att en 77” för det priset skulle sälja ohyggligt var kass planering!
Postad 20 december 2019 - 19:53
77an kommer inte komma in säger dem. Eftersom den blev slutsåld på BF och det är Elgiganten som gäller. Ja jag är nöjd:)
Återkom gärna med en B6 vs C9

Postad 06 januari 2020 - 21:12
Även om jag ser det på tvn så tycker jag inte det är synligt på bild via telefon i alla fall.
Hur har sedan processen gått? skicka in tvn - vänta på beslut - ny tv/panel utbytt?
Redigerat av Lajo, 06 januari 2020 - 21:28.
Postad 06 januari 2020 - 21:45
Redigerat av Fellow88, 06 januari 2020 - 21:46.
Postad 07 januari 2020 - 00:39
Förresten, hur mer det sig att dom tv inte kommer förrän i slutet av månaden?Absolut! Dock kommer min nya TV inte förrän slutet av januari.
Postad 07 januari 2020 - 07:44
Postad 07 januari 2020 - 13:35
Postad 07 januari 2020 - 17:03
Det verkar som att jag inte kommer få det på reklamation då det är mer än 3 år sedan tvn är inköpt, missa med ett par månader 😔
Bifogad fil(er)
Postad 08 januari 2020 - 05:37
Postad 08 januari 2020 - 08:57
2 månaderHur många månader? Jag pratade med LG o han sa tydligt att de inte är så kinkiga om det gått över någon månad. Kanske gäller o prata med rätt person men ring istället o förklara.
Ja, jag kanske får ringa i istället brukar vara lättare att få sympati då 😊😝
Postad 08 januari 2020 - 14:03
Vilket nummer har ni ringt till 0770-54 54 54 eller?
Fick min panel bytt förra åter och har nu ny inbränning, men på numret ovan yrade dom om att köra paneltvätt ett par veckor???
Men skickat även mail så jag har det dokumenterat, blir det tjafs så blir det Konsumentverket!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar