Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6101

Postad 01 December 2018 - 08:37

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Något har hänt i alla fall när det gäller serieinspelningar, repriserna är inte med längre.

 

Men det har då dykt upp nya problem i stället. tex Beck på söndag kväll TV4 så är inte andra halvan med längre, den är vitmarkerad och det går inte sätta "Spela in program" på den heller utan det går bara att få med den om man gör en tidsinspelning. Detta gäller också i stort sett alla avsnitt utom två av Vinterstudion nu på lördag och söndag. Troligtvis så tolkar boxen dessa som repriser (Smart-box).

 

Även på ADB 500 Gb så blir t.ex. andra halvan av Beck vitmarkerad. Det går inte ens att lägga in två separata inspelningar (inte serie) utan man måste programmera en tidsinspelning. Ärligt talat så verkar det som CD helt saknar rutiner för regressionsprovning med olika typfall. Beklagligt!!! 

 

Att guiden därtill är extremt mager på information gör ju inte saken bättre...



#6102

Postad 04 December 2018 - 19:57

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Det har blivit klart bättre med serieinspelningarna👍 men lite finputsning återstår innan vi är tillbaks till hur det var tidigare.

Denna veckan vill boxen spela in morgondagens repris av "Det sitter i väggarna" ISTÄLLET för ordinarie sändningstid idag tisdag 20.00.

Jag fick ta bort den serieinspelningen och skapa en ny för att få programmet inspelat ikväll.

#6103

Postad 04 December 2018 - 22:12

LabanV
  • LabanV
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Det har blivit klart bättre med serieinspelningarna men lite finputsning återstår innan vi är tillbaks till hur det var tidigare.
Denna veckan vill boxen spela in morgondagens repris av "Det sitter i väggarna" ISTÄLLET för ordinarie sändningstid idag tisdag 20.00.
Jag fick ta bort den serieinspelningen och skapa en ny för att få programmet inspelat ikväll.


Jag ville spela in slutet på ”Det sitter i väggarna.” Men boxen tyckte det var bättre att spel in morgondagens repris.

#6104

Postad 04 December 2018 - 23:38

TR6
  • TR6
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Försöker programmera en serieinspelning av Sherlock på TV8 nästa lördag 8/12 22:00
Den blir gråmarkerad i epgn.
En mapp skapas men där läggs då en repris av programmerad, 8/12 00:15 som kommande inspelning. I infon står det att det är episod 1/3. tittar man i epgn så är den rödmarkerad.
Programmet den 8/12 00:15 är inte markerad som repris ®

Om man tittar på epg för programmet den 8/12 22:00 som är första visning av episod 2/3 så står det felaktigt att även det är episod 1/3.

Tar jag bort mappen och gör om serieinspelningen så upprepas samma sak.

Alltså två fel i metadatan, reprisen episod 1/3 är inte markerad med R och förstavisningen av episod 2/3 är felaktigt markerad som 1/3.
Boxen är en ADB med 500 hdd

#6105

Postad 05 December 2018 - 09:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Om det är så att det blir en vit klocka när ni programmerar en inspelningen så kan ni som tillfällig lösning istället göra på följande sätt

Tryck OK på det program i TV-guiden du vill spela in
Välj sedan "Tidsinspelning" och tryck sedan OK två gånger.

Detta fungerar både när man tittar live och via EPG. 

Vi jobbar på att lösa problemet.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 05 December 2018 - 09:31.


#6106

Postad 05 December 2018 - 09:41

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0
Det är lika med smartboxen vill man spela in ett pågående program blir det bara en vit klocka och vill man spela in ett kommande program via Epgn så går det segt blir en vit klocka o ibland spelas programmet efter in istället. Synd att Smartboxens inspelningar också blivit sabbade. Smartboxen har ju fungerat super annars.

#6107

Postad 05 December 2018 - 10:49

beson
  • beson
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

En enkel fråga till CD. När f-n tänker ni lösa problemen med EPG:n. I flera månader har era inkompetenta sk tekniker förstört en tidigare väl fungerande EPG. Ständigt nya fel, bortförklaringar och tillfälliga lösningar. Den här vita klockan som kommer vid programmering från EPG är den senaste i raden av fel. Frugan följer en serie varje dag, och igår satte hon inspelning av pågående program. När hon skulle se programmet idag var inspelningen satt på en repris fyra dagar längre fram. Inte så kul om man följer en serie. Hon reflekterade inte över den vita klockan när hon satte inspelningen. Jag har för övrigt smart boxar, som har fungerat perfekt förut. Jag kommer snart att vara en fd kund kund om ni inte löser alla problem snart. Och jag tycker synd om dig Niklas som får stå till svars mot oss kunder för att CD (eller boxleverantören) har så inkompetent teknisk personal. Varför inte gå tillbaka till gamla EPG systemet?



#6108

Postad 05 December 2018 - 12:29

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag håller med föregående inlägg. Jäkligt tråkigt att det ska behöva ra så lång tid att åtgärda. Dessutom så är ju innehållsbeskrivningen på info under all kritik.

#6109

Postad 05 December 2018 - 14:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Det är lika med smartboxen vill man spela in ett pågående program blir det bara en vit klocka och vill man spela in ett kommande program via Epgn så går det segt blir en vit klocka o ibland spelas programmet efter in istället. Synd att Smartboxens inspelningar också blivit sabbade. Smartboxen har ju fungerat super annars.

Hej

Vi jobbar på att lösa problemet, vi har en tillfällig lösning och det är att trycka OK på det program man vill spela in, och sedan välja tidsinspelning. 

Mvh
Niklas



#6110

Postad 05 December 2018 - 14:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

En enkel fråga till CD. När f-n tänker ni lösa problemen med EPG:n. I flera månader har era inkompetenta sk tekniker förstört en tidigare väl fungerande EPG. Ständigt nya fel, bortförklaringar och tillfälliga lösningar. Den här vita klockan som kommer vid programmering från EPG är den senaste i raden av fel. Frugan följer en serie varje dag, och igår satte hon inspelning av pågående program. När hon skulle se programmet idag var inspelningen satt på en repris fyra dagar längre fram. Inte så kul om man följer en serie. Hon reflekterade inte över den vita klockan när hon satte inspelningen. Jag har för övrigt smart boxar, som har fungerat perfekt förut. Jag kommer snart att vara en fd kund kund om ni inte löser alla problem snart. Och jag tycker synd om dig Niklas som får stå till svars mot oss kunder för att CD (eller boxleverantören) har så inkompetent teknisk personal. Varför inte gå tillbaka till gamla EPG systemet?

Hej

Jag väntar på besked när problemet med den vita klockan ska vara löst, det är tyvärr inte speciellt lätt att veta att programmet inte spelas in när den vita klockan dyker upp, testa gärna att sök efter avsnittet i playtjänsten och se om det finns där.

Återkommer så fort jag har mer information.

Mvh
Niklas




 



#6111

Postad 05 December 2018 - 17:05

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Hur blev d med bitraten på svt1 å 2..skulle ökas idag?

#6112

Postad 05 December 2018 - 18:52

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hej

5 december ca klockan 10:00  kommer vi att öka bitraten på

SVT1 HD
SVT2 HD

Vill gärna ha eran feedback när ni testat några dagar. Vi är inte klar med arbetet när det kommer till att förbättra kvaliteten på SVT, men en ökning av bitrate är första steget.

Mvh
Niklas
 

WOW säger jag. Det är stor skillnad, det märks direkt. Är det VBR eller CBR som gäller nu? Även på still bild (som ni ser nedan) är det mer än 10mbps.

IMG_8012-1.jpg


Redigerat av angelsevov, 05 December 2018 - 18:54.


#6113

Postad 05 December 2018 - 19:05

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Grymt, tack för det CD!

#6114

Postad 05 December 2018 - 19:19

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Själv har jag svårt att se att bilden blivit bättre... Vissa program kanske men vissa har nästan blivit grynigare... Måste se mer ikväll...

#6115

Postad 05 December 2018 - 19:21

Unregistered56465b21
  • Unregistered56465b21
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har en adb 500 gb box. Problemen med inspelningar är nu mer och mer irriterande. Nu verkar den inte spela in alla repriser vid serieinspelning men det är dock inte självklart vilket avsnitt som spelas in. men det största nya problemet är att den ändrar namnet på programmet som spelas in. hela sverige bakar står som nyhetsmorgon. Flera saker står som nyhetsmorgon. det är helt hopplöst att ha någon som helst koll då på vad som är vad plus att längden på det inspelade verkar bli mycket längre än vad som var tänkt.

 

Mitt tålamod med det här är nog snart över. Får börja se mig om efter alternativ då detta inte verkar lösa sig utan blir en evig följetong. Trist att nya boxar inte verkar vara en lösning. har varit trogen kund i 18 år nu.



#6116

Postad 05 December 2018 - 20:42

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Ang. bildkvaliteten. Nobelstudion nu på svt2 HD håller mycket hög kvalitet!

#6117

Postad 05 December 2018 - 22:34

Ste1nar
  • Ste1nar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej

5 december ca klockan 10:00  kommer vi att öka bitraten på

SVT1 HD
SVT2 HD

Vill gärna ha eran feedback när ni testat några dagar. Vi är inte klar med arbetet när det kommer till att förbättra kvaliteten på SVT, men en ökning av bitrate är första steget.

Mvh
Niklas
 

 

Jag är en av personerna som har klagat på bildkvaliteten sedan flytten till den nya frekvensen.

Ja, det märks STOR skillnad.

Ser fram emot fortsatt förbättring.

 



#6118

Postad 06 December 2018 - 08:40

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

STOR skillnad på bildkvalitén. Mycket bra CD. Tack Niklas som tog tag i detta.



#6119

Postad 06 December 2018 - 11:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Fick brev nu att priset går upp 70 spänn pga ökade distributionskostnader. Är det släckningen av alla kanaler på sistone som kostar?

#6120

Postad 06 December 2018 - 11:59

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Fått det jag med för ett tag sen.. Känns lagom kul då allt blivit bara sämmre.

#6121

Postad 06 December 2018 - 12:05

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Fick brev nu att priset går upp 70 spänn pga ökade distributionskostnader. Är det släckningen av alla kanaler på sistone som kostar?

 

Konkurrensen om kunderna fortsätter med tillväxt i fiber- och streaminglösningar som fortsatt får Canal Digitals kundstock att minska.

 

Färre kunder som får dela på de fasta kostnaderna för distribution som CD har antar jag. Samtidigt utvecklas ju CD-appen som distributionsplattform.

 

CDs egen app med streamade kanaler och innehåll är riktigt bra i jämförelse med många andra upplever jag. Uppskattar ju även den ordinarie satellitdistributionen, men streaming är lättillgängligt för att nå nya kunder som ser parabol, boxar och kablage som old-school krångel.

 

Egentligen kan man ju tycka att Telenor/CD har potentialen (säkra lite högre ljudkvalitet och textning) att lansera en stand-alone appbaserad (på Apple TV och Google Chromecast) abonnemangstjänst. Alltså inte bara som idag erbjuda ett komplement till ordinarie fiber TV (Telenor f.d. Bredbandsbolaget) och parabol-TV via CD.

 

I stort funkar ju min Apple TV som en egen CD digitalbox med bra gränssnitt snabb kanalväxling och bra bild.


Redigerat av kenta2, 06 December 2018 - 12:16.


#6122

Postad 06 December 2018 - 12:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Är det inte dags att CD och Viasat slår ihop sina påsar rent tekniskt och på sikt har sina kanaler på en parabol? Man kan ju visa en kanal med två krypteringsmetoder parallellt utan problem. Lägg ned egen utveckling av boxar och låt marknaden göra det och boxar blir billigare och bättre.

 

Nu är 8K på väg, men det enda som visas är några sportsändningar på Viasat / Viaplay i 4K Det är dags att leverera CD om ni ska vara kvar. Det finns som sagt via fiberdistributionen andra alternativ och ComHem kör med en aggressiv marknadsföring bland hushållen här i Huddinge med bra resultat. 



#6123

Postad 06 December 2018 - 14:10

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

har blivit stor förbättring på svt bilden skarp och fin bild mot hur bilden såg ut innan



#6124

Postad 06 December 2018 - 14:20

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Alltså, åker man på en höjning när man precis nyligen tecknade sig för ytterligare 12-mån till halva priset?

”Nya månadskostnaden från och med nästa faktura blir 189.50 i 12 månader.
Bindningstid: 12 månader.”

#6125

Postad 06 December 2018 - 14:28

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

Alltså, åker man på en höjning när man precis nyligen tecknade sig för ytterligare 12-mån till halva priset?

”Nya månadskostnaden från och med nästa faktura blir 189.50 i 12 månader.
Bindningstid: 12 månader.”

Du åker inte på en höjning innan din avtalade bundna period upphör och avtal rullar över till enbart uppsägningstid (dvs ingen bindningstid kvar) enligt deras egna allmänna villkor, paragraf 8. Om de hänvisar till någon av de orsaker som tillåter prisförändringen enligt P8 så har du rätt att säga upp avtalet inom en månad efter att de meddelat dig om förändringen.



#6126

Postad 06 December 2018 - 17:42

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Fick brev nu att priset går upp 70 spänn pga ökade distributionskostnader. Är det släckningen av alla kanaler på sistone som kostar?

 

Höjer de priset från 379 kr till 449 kr !?

 

Utan några nya HD kanaler eller något annat nytt?



#6127

Postad 06 December 2018 - 18:17

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Läste precis på viasat att paramount network lanseras i SD hos de. Tycker d e helt otroligt att man år 2018 fortfarande lanserar kanaler i sunkiga SD. Ingen idé å prata om 4k.

#6128

Postad 06 December 2018 - 18:37

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Mer bildkvalitet på SVT.
Vissa sändningar håller jag med om att de håller en mycket hög kvalitet nu men många sändningar upplever jag fortfarande en strimma korniga...
Hur ser det ut hos er övriga?
Jag har en LG 55" oled B7...

Redigerat av Unregistered5645b62e, 06 December 2018 - 18:38.


#6129

Postad 06 December 2018 - 19:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Höjer de priset från 379 kr till 449 kr !?
 
Utan några nya HD kanaler eller något annat nytt?

Jag har familjepaketet med cmore standard och det går upp från 458 till 528.

Läste precis på viasat att paramount network lanseras i SD hos de. Tycker d e helt otroligt att man år 2018 fortfarande lanserar kanaler i sunkiga SD. Ingen idé å prata om 4k.


Eller fox hd. CD är väl ensamma om fox i sd.

#6130

Postad 06 December 2018 - 19:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

CMore verkar fortsätta med att dra ner på kanaler, efter nyår ska det visst se ut så här

Vardagar 

Cmore Golf 18.00-04.00

SF-Kanalen 04.00-18.00

 

Helger

Cmore Golf 12.00-04.00

SF-Kanalen 04.00-12.00 



#6131

Postad 06 December 2018 - 19:53

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Någon annan som märkt av mer "pixelering" de sista dagarna?



#6132

Postad 06 December 2018 - 19:55

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

hände två gånger i går 



#6133

Postad 06 December 2018 - 20:50

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Om ni med pixelering menar att det blir pixligt och som hakar sig nån sekund ibland så är det lika här.

#6134

Postad 06 December 2018 - 21:12

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Cmore e inte värt pengarna. Varken film elr sport. Dessutom e kvalité på streamingen usel.

#6135

Postad 07 December 2018 - 09:12

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Igår "pixlades" bilden två gånger under kvällen (under tiden som jag såg på TV, kan ju skett flera gånger) annars har jag inte sett det tidigare annat än under mycket dåligt väder.



#6136

Postad 07 December 2018 - 13:21

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Jag har familjepaketet med cmore standard och det går upp från 458 till 528.

Eller fox hd. CD är väl ensamma om fox i sd.

Det är inte så att du har haft kampanjpris tidigare. Jag har betalat 528 för Familjepaketet och Cmore standard hela året.



#6137

Postad 07 December 2018 - 15:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Det är inte så att du har haft kampanjpris tidigare. Jag har betalat 528 för Familjepaketet och Cmore standard hela året.


Nä,det har gått ut. Pga ökade distributions och prishöjningar står det i brevet

#6138

Postad 07 December 2018 - 15:35

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

vi hoppade på black week halva priset i ett år sen 379 i ett år och det måste väl gälla



#6139

Postad 07 December 2018 - 20:24

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Mycket pixelering på SVT Barnkanalen HD ikväll

#6140

Postad 08 December 2018 - 21:01

Ken 65
  • Ken 65
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Någon annan som märkt av mer "pixelering" de sista dagarna?

Jag har aldrig haft det förut, men denna veckan har jag haft det  varje dag på SVT1 och SVT2



#6141

Postad 08 December 2018 - 21:04

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag hade det i måndags när jag tittade på Vår tid är nu.

#6142

Postad 08 December 2018 - 21:36

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Jag hade också lite pixelproblem i början av veckan men
det verkar ha gett med sig nu de 2-3 senaste dagarna!

#6143

Postad 10 December 2018 - 16:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

CMore verkar fortsätta med att dra ner på kanaler, efter nyår ska det visst se ut så här

Vardagar 

Cmore Golf 18.00-04.00

SF-Kanalen 04.00-18.00

 

Helger

Cmore Golf 12.00-04.00

SF-Kanalen 04.00-12.00 

Hej

Den där informationen gäller inte Canal Digital, det är i så fall information från någon annan tv-leverantör. Inga förändringar på SF-Kanalen och C More Golf HD om du är kund hos oss.

Mvh
Niklas



#6144

Postad 10 December 2018 - 16:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Någon annan som märkt av mer "pixelering" de sista dagarna?


Jag hade det under skidorna från Beitosstölen SVTHD. I övrigt varr bilden klar och fin, tycker bilden är betydligt bättre sista veckorna.

#6145

Postad 10 December 2018 - 16:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Hur loggar man in C moreappen om man är CD-kund? 

. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.

. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.

. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.

. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.

. Gå till appen.

. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.

. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.

. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.

. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.

 

etc.etc.



#6146

Postad 10 December 2018 - 16:43

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Hur loggar man in C moreappen om man är CD-kund? 
. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.
. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.
. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.
. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.
. Gå till appen.
. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.
. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.
. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.
. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.

Har du klickat godtjänner längre ner, det glömde jag först.
 
etc.etc.



#6147

Postad 10 December 2018 - 17:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

 

Hur loggar man in C moreappen om man är CD-kund? 
. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.
. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.
. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.
. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.
. Gå till appen.
. Har du C more genom din tv-operatör? Logga in med din operatör.
. Väljer Canal Digital Parabol. Du måste ansluta dina operatörsuppgifter till C more.
. Ange kunduppgitrer. Kundnummer samt postnummer.
. Du har redan anslutit ett konto med e-postadress.

Har du klickat godtjänner längre ner, det glömde jag först.
 
etc.etc.

 

Fungera. Men det är ett omständigt sätt 



#6148

Postad 10 December 2018 - 21:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Det blir mer och mer pixelering, det började för ca en månad sen bara på Cmore-kanalerna men förekommer nu på fler kanaler bla svt, tv4 och kunskspskanalen.

Oftast är det nedre halvan eller bara nedre tredjedelen som pixlar sig under en sekund eller så.
Eftersom det är många som rapporterar om samma sak måste felet ligga hos CD och inte hos enskilda installationer.

#6149

Postad 10 December 2018 - 22:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Finner inga pixlar på någon kanal alls med 500 gb-boxen.  Har en Triax 100-cm parabol. 



#6150

Postad 10 December 2018 - 22:52

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det blir mer och mer pixelering, det började för ca en månad sen bara på Cmore-kanalerna men förekommer nu på fler kanaler bla svt, tv4 och kunskspskanalen.

Oftast är det nedre halvan eller bara nedre tredjedelen som pixlar sig under en sekund eller så.
Eftersom det är många som rapporterar om samma sak måste felet ligga hos CD och inte hos enskilda installationer.

 

Har heller inte några pixlar på någon kanal. Toppenbra kvalitet. Har rätt stor Europaparabol.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.