Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 maj 2009 - 12:22

Spetsnaz
  • Spetsnaz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilken rom ska jag byta till om jag vill ha en väl fungerande samt senaste uppdateringarna vad gäller täckning och blåtand?

Har kört in en ny radiorom men provar gärna en helt ny rom.

//Spetsnaz

Postad 14 maj 2009 - 17:41

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Generic Sweden R3AA009 Software Update uploaded

http://forum.xda-dev...ad.php?t=475482

Postad 14 maj 2009 - 18:44

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Min X1 blev stulen idag på lunchen, från innerfickan på jackan :-(

F-n man skulle ha WIMP installerad

Nu har man en ny svart X1 igen.... ska man våga installera R3 generic nu tro.....

Edit: Fusk R3.. som R2... Ingen ny kamera, panel manager eller X-media.

Redigerat av thebiga, 14 maj 2009 - 19:44.

Postad 14 maj 2009 - 21:44

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Kanske lite sent svar om du nu redan åkt.. Men dom flesta program som jag har som kör någon slags datatrafik finns inställningen "ej vid roaming" i. Den brukar också vara förkryssad... så så dyrt ska det ändå inte bli.

Jag var i USA för några veckor sedan.. Den tankade inte hem något automatiskt alls. Jag drog hem rubrikerna på mina mail en gång.. typ 70kb.. viket dom tog 12kr för.. hm.. Dårar!
Och råkade också köra igång Palringo för MSN och ICQ en gång och chattade lite med tjejen i 10-15 minuter.. blev typ 150kb..

Se till att stänga av telefonsvararen också! Jag gjorde det. Det har blivit sjuka priser för att ta emot samtal i USA. Kostar 19:90kr/minuten.. och dom tar betalt per minut. Vilket också betyder att det kostar så mkt om nån kommer till telefonsvararen! (Var typ samma taxor för alla operatörer.. telenor och telia körde vi.)

Och trots att dom skryter så jävligt med sina hotspots och att dom inte skulle behöva 3G var dom jävligt svåra att hitta! Plus att är man på väg någons stans hinner man inte koppla upp och dra ner mail eller nått före man förlorar kontakten igen. Medans jag ändå spyr lite galla så här off-topic så måste jag svära över att hotellet tog $14:95 per dygn för internet! Dårar som sagt!

//Joel

Jo, hemma igen.
Men programmet NoData var verkligen bra. Det gick att stänga av internettrafiken och behålla mms-trafiken.
Precis som jag ville ha det. Tack till dig som tipsade om det!

Med tanke på hur dyrt allt var i Venedig, så hade jag förmodligen blivit ruinerad på datatrafiken.

Postad 15 maj 2009 - 11:44

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag har tankat in SPB mobile shell 3,0.. ... ..

När jag använder någon av dom gamla panelerna tex fiskarna så har jag en snabb ikon längst ner i högra hörnet av displayen som heter "Spb Home".. ..

Problemet jag har är att när jag klickar den öppnas bara "Spb Home" för ett ögonblick och sedan är jag tilbax hos grundpanelen. Jag har testat att avinstallera hela SPB men genvägen hänger kvar?!? Någon som har samma problem eller en ide om var jag ska ändra/söka? Hittar inget liknande i trådarna här på MH. :wub:

"M"

Postad 15 maj 2009 - 13:19

thebiga
  • thebiga
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

När jag använder någon av dom gamla panelerna tex fiskarna så har jag en snabb ikon längst ner i högra hörnet av displayen som heter "Spb Home".. ..

Problemet jag har är att när jag klickar den öppnas bara "Spb Home" för ett ögonblick och sedan är jag tilbax hos grundpanelen. Jag har testat att avinstallera hela SPB men genvägen hänger kvar?!? Någon som har samma problem eller en ide om var jag ska ändra/söka? Hittar inget liknande i trådarna här på MH. :wub:

"M"

Är det inte så att "SPB home" knappen bara fungerar om du har vanliga Today vald som panel?

Redigerat av thebiga, 16 maj 2009 - 20:33.

Postad 17 maj 2009 - 11:35

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Problemet jag har är att när jag klickar den öppnas bara "Spb Home" för ett ögonblick och sedan är jag tilbax hos grundpanelen. Jag har testat att avinstallera hela SPB men genvägen hänger kvar?!? Någon som har samma problem eller en ide om var jag ska ändra/söka? Hittar inget liknande i trådarna här på MH. :P

"M"

Jag kör SPB MS 3.0.1 beta 3 och det är samma fel där.
Betan laddas ner här: http://spbclub.com/f...pic.php?t=25171

Postad 17 maj 2009 - 12:16

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Jag är riktigt sugen på att köra 6.5 ett tag nu efter att ha sett det snurra på en Touch HD hur fint som helst. Jag måste ha något annorlunda efter att ha testat SPB mobile shell 3.0, vilket skit det var. Men frågan är om det finns någon vettig rom till xperian baserat på 6.5 eller måste man vänta lite till för att få tangentbord och annat att fungera?

Postad 17 maj 2009 - 16:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har testat att koka en MustangROM 1.4 med det nya köket och R3AA010 som bas. Problemet är att jag inte får igång luren, det är stora problem med det nya kökets XIP-portning, många felmeddelanden som dyker upp när man försöker använda R3AA010 som base ROM.

Detta innebär att jag nu installerat Touch X istället för att få senaste Topaz m.m.

Då det släppts ett stort antal ROMar den senaste tiden lär jag låta mitt eget MustangROM-projekt lägga i malpåse tills det dykt upp mer info om Kitchen m.m.

Jag rekommenderar därför de som väntar på en 1.4 av MustangROM att installera Touch X eller Touch-IT.

Postad 17 maj 2009 - 19:21

Unregisterede215a8dd
  • Unregisterede215a8dd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har haft min Xperia sen i julas och det bästa med telefonen är att den kysser backen utan att gnälla.
Den har fått testa på (av misstag ;)) kortare flygturer och några fria fall, men den har bara fått några skrapsår på höljet, lite jobbigt bara att man måste samla ihop batteri och lucka efter varje äventyr.

Dom enda negativa sakerna är att java spel är sega som fan och den tycks inte kunna koda av video effektivt över 320x240 utan att bilden börjar slita.
Hoppas X2 eller X3 klarar det bättre... eller om den lyckas ordna till det med en uppdatering.

Postad 18 maj 2009 - 22:09

Zooks
  • Zooks
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vet någon vart man kan köpa Brodit-fästet i en fysisk butik i stockholmsområdet?

Postad 19 maj 2009 - 08:21

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej allihopa!!!testade igår en ny program ScreenWriter,for att skriva direkt i skärmen dina notor,spara dem och sätta larmen,jag användar den från igår och fungerar utmärkt,här är linken:
http://www.freewarep...reenwriter.html

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 19 maj 2009 - 08:21.

Postad 19 maj 2009 - 13:02

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Apropå Pubba Panel Installer: tyvärr fungerar den inte ihop med den nya MXP-panelen från beta-R3. Den fungerar enbart med den gamla panelen med separat radiopanel.

Alternativet är att installera HTC Blackstone FM-radio (Touch HD). Fungerar bra även utan TF3D.

Hur får man radion att fungera, den vill inte starta upp efter installation(hjulet snurrar nån sekund, sen händer inget mer).
Behöver luren vara flashad eller ska det gå med orginal-ROM

Postad 19 maj 2009 - 14:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Den Touch HD-radio-caben som finns i X1-delen på XDA fungerar, har kört den själv. Dock inte exakt med stock-ROM utan nX1i LiteSpeed 1.04. Dock en slimmad variant av stock, d.v.s det skall fungera.

När det gäller den nya MXP-panelen kräver den beta-R3 panel manager. D.v.s den fungerar inte med stock ROM.

Postad 20 maj 2009 - 00:39

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hej!
JAg har köpt en bluetooth headset HBH-PV-715, är en ny modell... problemet är när nån ringer eller jag ringer, så avbryts kontakten med mobilen efter första samtalet,, testade även pv712 som är lite äldare, å där hände samma sak,, hur ska jag fixa problemet... tack

Postad 20 maj 2009 - 04:56

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
kan ni hjälpa mig med en sak... när jag lägger in mp3 låt å sen göra den till ringsignal,, då är ljudet lågt när nån ringer mig, även om jag höjer volymen med volymsknappen, finns det nåt trick så får ringsignal ljudet hög,, tack

Postad 20 maj 2009 - 06:57

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

hej!
JAg har köpt en bluetooth headset HBH-PV-715, är en ny modell... problemet är när nån ringer eller jag ringer, så avbryts kontakten med mobilen efter första samtalet,, testade även pv712 som är lite äldare, å där hände samma sak,, hur ska jag fixa problemet... tack

Har du "Microsoft Voice Command" installerat i telefonen? Jag hade det tidigare och det är känt att strula ihop med Bluetooth. Efter jag avinstallerade det så har jag inte haft några problem att använda min snäcka. Har en HBH-PV770.

Postad 20 maj 2009 - 08:50

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Körde SEUS i förhoppningen om att få bättre range på BT, men tyvärr hjälpte det inte. Det sprakar redan då man stoppar telefonen i fickan.

Är detta ett hårdvarufel? Känns som att jag måste lämna in telefonen på service/reparation - jobbigt. Men visst måste detta gå på garantin? BT har aldrig fungerat bra för mig, iaf inte med mitt headset.

Å andra sidan måste jag säga att det är grymt skönt med en "ny" telefon. Den blir så snabb!

För skojs skull provar jag PhoneEx (istället för det brukliga Inesoft som jag har använt). Det verkar fungera riktigt bra, drar inte mycket minne heller om man oroar sig för det. Dock så saknar jag profilerna som man har med Inesoft. PhoneEx är grymt snyggt dock.

:)
Patrick

Postad 20 maj 2009 - 11:04

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Körde SEUS i förhoppningen om att få bättre range på BT, men tyvärr hjälpte det inte. Det sprakar redan då man stoppar telefonen i fickan.

Är detta ett hårdvarufel? Känns som att jag måste lämna in telefonen på service/reparation - jobbigt. Men visst måste detta gå på garantin? BT har aldrig fungerat bra för mig, iaf inte med mitt headset.

Å andra sidan måste jag säga att det är grymt skönt med en "ny" telefon. Den blir så snabb!

För skojs skull provar jag PhoneEx (istället för det brukliga Inesoft som jag har använt). Det verkar fungera riktigt bra, drar inte mycket minne heller om man oroar sig för det. Dock så saknar jag profilerna som man har med Inesoft. PhoneEx är grymt snyggt dock.

Patrick

Vilken firmware får du från SEUS? Jag installerad R3AA009 i går (från XDA) men har inte hunnit testa om bluetooth har blivit bättre i bilen än.

Redigerat av jhenrikj, 20 maj 2009 - 11:05.

Postad 20 maj 2009 - 13:06

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Har SE släppt nån ny version på deras hemsida som man kan installa eller kommer allt från XDA?

/Melone

Postad 20 maj 2009 - 14:41

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har du "Microsoft Voice Command" installerat i telefonen? Jag hade det tidigare och det är känt att strula ihop med Bluetooth. Efter jag avinstallerade det så har jag inte haft några problem att använda min snäcka. Har en HBH-PV770.

nej det har jag inte faktiskt....finns det nåt som jag kan fixa eller nån funktion som måste fixas innan jag kopplar BH

Postad 20 maj 2009 - 16:21

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Satte mig precis och började läsa genom här lite.. Tänkte att jag äntligen skulle ta tag i min X1a.

Men jag blev nog inte ritkigt klok på vad som kan vara bra att installeras??
Är en ny X1a som gärna blir mer stabil.
Används mest om inte enbart som kalender och skicka sms. :)

Vilka program bör installeras??

Postad 20 maj 2009 - 16:27

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Vilken firmware får du från SEUS? Jag installerad R3AA009 i går (från XDA) men har inte hunnit testa om bluetooth har blivit bättre i bilen än.

Den heter också R3AA009, men som sagt tidigare känns den mer som en vidareutveckling av R2A istället för att vara en R3A.

Radioversionen är 1.14.25.55, vet att det har varit snack om radioversioner tidigare så jag tänkte bara dela med mig ifall någon undrade.

Patrick

Postad 20 maj 2009 - 18:22

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Den R3 som SE lanserat är inte samma sak som den beta-R3 som cirkulerar. Bl.a gammal SYS-build, ingen ny panelhanterare m.m.

Då R3 är en besvikelse jämfört med betorna är mitt enkla tips att man hellre lägger in en ROM baserad på t.ex Topaz med nyare SYS-build m.m. Då jag temporärt stoppat min egen ROM-utveckling i väntan på att jag ger mig i kast med nya Kitchen för att få ordning på det rekommenderar jag framförallt Touch-IT.

Det börjar så smått dyka upp nya ROMar baserade på en kombination av officiell R3, beta-R3 och senaste nytt från Topaz (Diamond 2). Rekommenderar någon av den typen istället för att köra SE-US.

Postad 20 maj 2009 - 20:56

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Den R3 som SE lanserat är inte samma sak som den beta-R3 som cirkulerar. Bl.a gammal SYS-build, ingen ny panelhanterare m.m.

Då R3 är en besvikelse jämfört med betorna är mitt enkla tips att man hellre lägger in en ROM baserad på t.ex Topaz med nyare SYS-build m.m. Då jag temporärt stoppat min egen ROM-utveckling i väntan på att jag ger mig i kast med nya Kitchen för att få ordning på det rekommenderar jag framförallt Touch-IT.

Det börjar så smått dyka upp nya ROMar baserade på en kombination av officiell R3, beta-R3 och senaste nytt från Topaz (Diamond 2). Rekommenderar någon av den typen istället för att köra SE-US.

Men kör inte Touch IT med Rhodium?

Postad 20 maj 2009 - 20:59

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Satte mig precis och började läsa genom här lite.. Tänkte att jag äntligen skulle ta tag i min X1a.

Men jag blev nog inte ritkigt klok på vad som kan vara bra att installeras??
Är en ny X1a som gärna blir mer stabil.
Används mest om inte enbart som kalender och skicka sms. :)

Vilka program bör installeras??

Vad vill du uppnå med telefonen? Är du beredd på att flasha om den eller inte?

Postad 20 maj 2009 - 22:07

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag undra ifall ni har något tips på program där man kan skapa sändlistor rörande sms? Jag har olika grupper som jag brukar SMS:a på regelbunden basis, jag skulle helt enkelt vilja spara dessa namn i listor så detta SMS:ande hade gått enklare.

Tackar :)

Postad 21 maj 2009 - 09:09

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej! Jag har försökt lista de bästa mobilanpassade hemsidorna i diverse kategorier, så man får en översikt och lätt kan gå in på sidorna från telefonen utan att behöva skapa separata bokmärken för alla (vilket kan vara lite tidsödande, särskilt om man använder många olika webbläsare). Den kräver ungefär 1k i datatrafik att laddas och finns här: m.techcredo.com, för de som är intresserade ;)

Redigerat av MapleDouglas, 18 april 2010 - 09:15.

Postad 21 maj 2009 - 14:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Tackar för den MapleDoughlas. Mycket bra initiativ. Åker nog in som startsida ;)

Postad 22 maj 2009 - 00:33

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,, finns det nåt program som kan göra xperia ikoner som x:et m.m stora, som passar fingrarna

Postad 22 maj 2009 - 07:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej,, finns det nåt program som kan göra xperia ikoner som x:et m.m stora, som passar fingrarna

Jag gjorde denna sammanställning vad gäller fingervänlighet för en tid sedan. Har själv bytt ut/uppgraderat en del av programmen sen dess men överlag så gäller det mesta fortfarande.

Postad 22 maj 2009 - 07:51

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vad sägs om Spb 3,0?

Postad 22 maj 2009 - 08:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Bästa tipset annars för fingervänlighet är antingen att lägga in WM 6.5 eller en ROM baserad på Topaz/Diamond 2. Detta kan med fördel kompletteras med t.ex SPB Mobile Shell och SecondToday så man kan ha TF3D2 på en skärm och SPB MS3 på den andra.

Menyerna har HTC gjort fingervänliga i hela systemet om man har en TF3D-ROM och MS har gjort något liknande i WM 6.5.

Postad 22 maj 2009 - 13:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Detta med anslutningar när skärmen är släckt!?
Det kommer ju samtal och sms när skärmen är släckt men hur är det egentligen med e-post och feeds? Har en känsla av att det kommer grejer när man slår på skärmen. Finns det någon intällning för detta. Läste på GeekOut om en inställning;

"Disable data connections when device enters Sleep mode" from Settings/Personal/Phone/Data.

Vill alltså ha motsatsen men kan inte hitta denna inställning på X1:an?

Tacksam för hjälp!

Postad 22 maj 2009 - 17:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Förresten, är det några här som kör nya ROMar baserade på WM6.5 i kombination med TF3D?

Vore intressant med intryck eftersom jag funderar på att ta steget och byta upp mig till WM 6.5.

Postad 22 maj 2009 - 20:03

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Förresten, är det några här som kör nya ROMar baserade på WM6.5 i kombination med TF3D?

Vore intressant med intryck eftersom jag funderar på att ta steget och byta upp mig till WM 6.5.

Jaa! Äntligen, jag har ju väntat i veckor på dig nu. Mustang 6.5 är det som gäller!

Postad 23 maj 2009 - 11:22

Bigmc
  • Bigmc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hallå alla rävar jag hittade en produkt som verkar intressant tänkte om någon sett en liknande i sverige eller testat denna utländska.

http://cell-phone-ac...mp;ProdID=47188

Postad 23 maj 2009 - 17:48

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Tog en titt förbi SEs panelhörna idag.. och döm till min förvåning så hade de en massa nya paneler - fast det mesta var ordböcker. Det fanns en däremot som var en riktig höjdare.. "On-the-road-panel" , byggd för att göra telefon- och musikhantering enkel när man kör. Utöver det så fanns även möjligheten till färddator med hjälp av GPS:en.

Postad 24 maj 2009 - 15:28

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jaa! Äntligen, jag har ju väntat i veckor på dig nu. Mustang 6.5 är det som gäller!

Du vill inte dela med dig av varför det är Mustang 6.5 som gäller?
Var hittar man den?

Blev nyfiken och sökte på XDA, men den ROMen jag hittade vägrar installeras på min X1.

Postad 24 maj 2009 - 15:30

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Du vill inte dela med dig av varför det är Mustang 6.5 som gäller?
Var hittar man den?

Blev nyfiken och sökte på XDA, men den ROMen jag hittade vägrar installeras på min X1.

Den finns inte, det var bara jag som hittade på. Jag tyckte AVR4000 gjorde ett bra jobb med Mustang 1.3. Jag hade gärna sett en ROM från honom baserad på 6.5.

Postad 24 maj 2009 - 15:48

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Den finns inte, det var bara jag som hittade på. Jag tyckte AVR4000 gjorde ett bra jobb med Mustang 1.3. Jag hade gärna sett en ROM från honom baserad på 6.5.

Hittade något som heter Mustang 6.5 21234 Beta 2 With TF3D2
Men den går inte på X1.

Vilken rom är det som "gäller"? Om man vill ha WM 6.5 och nerbantad till tusen för att själv lägga in de program man vill ha?

Skulle vara glad om någon kan förklara kortfattat på svenska om de där ROMarna.
Vad är kitchen? Vad är skillnad på ROMarna osv?

Postad 24 maj 2009 - 18:35

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har en del annat att stå i vilket gör att jag inte kommer att ta mig tid att lära mig den nyare versionen av Xperia Kitchen på ett tag. Mina MustangROM är byggda med det äldre köket som ersatts med en nyare version.

Däremot har jag sett ett lovande projekt angående 6.5 där en ROM-serie kallad EnergyROM är på gång till X1. En erkänd kock från HTC Raphael m.fl är på väg att ta fram en X1-ROM baserad på senaste 6.5 och Topaz.

Jag väntar på den för installation.

WM 6.5 har förövrigt lämnat betastadiet för någon dag sedan och kommit ut i en skarp version för tillverkarna. Den versionen lär mycket omgående bli standard i alla nya 6.5-ROM.

EnergyROM officiell hemsida

Jag har lagt in EnergyROMs hemsida. Det blir där den läggs ut när den är klar för X1.

Postad 24 maj 2009 - 21:41

Zooks
  • Zooks
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har problem med GPSen när ni kör Spb Mobile Shell från SEs sida?
Den klarar inte av att hitta satelliterna när Spb är aktivt, stänger jag av det så hittas dom direkt.

Postad 25 maj 2009 - 09:55

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har problem med GPSen när ni kör Spb Mobile Shell från SEs sida?
Den klarar inte av att hitta satelliterna när Spb är aktivt, stänger jag av det så hittas dom direkt.

När jag använde panel varianten av Spb så hade jag inga problem med program som använder Gps. Tex. Tomtom funkade fint.
Jag kör med fullversion av Spb 3,0 och har inga bekymmer med Gps:en nu heller.

Postad 25 maj 2009 - 10:28

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Tog en titt förbi SEs panelhörna idag.. och döm till min förvåning så hade de en massa nya paneler - fast det mesta var ordböcker. Det fanns en däremot som var en riktig höjdare.. "On-the-road-panel" , byggd för att göra telefon- och musikhantering enkel när man kör. Utöver det så fanns även möjligheten till färddator med hjälp av GPS:en.

Riktigt bra tips. Tack!
Kan man köra denna i "bakgrunden" för tex loggning av färdväg när man normalt använder Spb 3,0?

Postad 25 maj 2009 - 10:59

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

La in denna och det verkade ju bra! Frågan är bara - varför dessa paneler? Det är väl mycket bättre med vanliga program som kan startas separat! Sedan tycker jag att det verkar gå lite för fort med framtagningen av dessa paneler. Kollade bara lite vad gälle musiken i denna panel. Varför kan man inte lägga in biblioteket som man har musiken i som förval. Nu måste man ju ta sig dit varje gång! (Skall ju fixas i bilen!)

Använder 118 adressboken t.ex. denna finns ju både som panel och som program. Vad skulle anledningen vara att köra det som panel? Skulle jag byta panel bara för att söka ett telefonnummer?

Postad 25 maj 2009 - 11:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Frågade för ett tag sedan om någon testat "Handy Assistant" (profilhantering mm). Har nu testat det själv men lyckades inget vidare - först råkade jag lägga in italienska som språk och lyckades inte ändra tillbaka. Dessutom verkade det störa kontakthanteringen i Spb Meny 3.0. Kanske det gått bättre om jag tagit en kurs i italienska?

Hittade igår ett pgm som heter "Business PRO" som innehåller profilhantering, grupp-sms/mail mm. Verkar ganska omfattande. Problemet jag rådade ut för direkt var att profilen "silence" bara hanterar telefonsamtalen inte meddelande mm så jag vaknade mitt i natten. Tydligen får man sätta själva telefonen på ljudlös också!

Tror jag ger upp detta snart - hade tänkt kunna välja ut vissa samtal som skall släppas igenom på natten och när man är i möte. Övriga skulle automatiskt besvaras med ett förinlagt sms.

Postad 25 maj 2009 - 11:37

Spetsnaz
  • Spetsnaz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur kan jag få X1:an att förstå att den aldrig skall stänga av blåtanden och JA jag har satt igång blåtand och startat om, blåtanden avaktiveras ändå.

Vänligen hjälp mig, använder blåtand alltid.

//Spetsnaz

Postad 25 maj 2009 - 14:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Frågade för ett tag sedan om någon testat "Handy Assistant" (profilhantering mm). Har nu testat det själv men lyckades inget vidare - först råkade jag lägga in italienska som språk och lyckades inte ändra tillbaka. Dessutom verkade det störa kontakthanteringen i Spb Meny 3.0. Kanske det gått bättre om jag tagit en kurs i italienska?

Hittade igår ett pgm som heter "Business PRO" som innehåller profilhantering, grupp-sms/mail mm. Verkar ganska omfattande. Problemet jag rådade ut för direkt var att profilen "silence" bara hanterar telefonsamtalen inte meddelande mm så jag vaknade mitt i natten. Tydligen får man sätta själva telefonen på ljudlös också!

Tror jag ger upp detta snart - hade tänkt kunna välja ut vissa samtal som skall släppas igenom på natten och när man är i möte. Övriga skulle automatiskt besvaras med ett förinlagt sms.

Lägg in G-Profile. Det är den bästa profilhanteraren hittills, den kan dock kompletteras med t.ex Call Firewall eller i mer rudimentär form med SPB Phone Suite om man även vill samtalshantera.

G-Profile har fungerat felfritt hos mig.

Postad 25 maj 2009 - 15:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hur kan jag få X1:an att förstå att den aldrig skall stänga av blåtanden och JA jag har satt igång blåtand och startat om, blåtanden avaktiveras ändå.

Vänligen hjälp mig, använder blåtand alltid.

//Spetsnaz

Stäng av WIFI. I en windowsmobil kan du - av någon mystisk anledning - inte ha på bluetooth och wifi samtidigt!!

Edit: Sen skall du även kunna göra följande registerändring i telefonen för att Bluetooth skall vara PÅ efter en reboot (har dock inte testat denna setting - så kan inte svara på om den funkar):
Bifogad fil  active_bt_on_bootup.JPG   21,97K   0 Antal nerladdningar
Registereditor till telefonen kan du hämta här: http://ceregeditor.mdsoft.pl/

Redigerat av Whopper, 25 maj 2009 - 15:25.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.