* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 17 April 2010 - 11:48
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Vill tillägga till er som är tveksamma till att X10 inte skulle ha stöd för annat än en-fingers-valsen att om ni installerar Opera Mini web browser så har man helt plötsligt pinch-zoom i den applikationen.
Inte idag iaf, "kanske" vi får det i september någon gång ifall de släpper en 2.1 uppgradering då. "eventuellt" Personligen stör jag mig inte alls längre på att ptz saknas i webläsaren i x10:an. Det går helt sjukt bra att surfa och den skalar ju om text så fint. ljusår snabbare än iphonen med känns det som. Lärt mig att använda "miniatyröversikten" nu med knappen nere till vänster för att förflytta sig snabbt i t.e.x en lång forumtråd med mkt text. Sen när man släpper fingret zoomar ju luren till en nivå direkt där man kan läsa texten bra. Det är faktiskt sällan man känner att man verkligen vill ha ptz Då är det mer när man kikar på bilder och så det känns användbart. Där ligger iphonen långt före i snabbhet och smidighet. Man får då också ta i betänk att det är mindre bilder man kikar på i iphonen och alla bilder förminskas när man för över dom till luren via itunes. I x10 är det "monsterbilder" från kameran på runt 3mb man kikar på samt att skärmen har mkt högre upplösning så det är väl iofs ganska förståeligt att det flyter lite sämre. Så just i webläsaren känner jag inte ptz så nödvändigt men jag hade gärna haft det i andra appar som tex google maps, eniro, galleriet Jag blir mer och mer nöjd med min x10:a. Hade någon kommit med en iphone 3Gs och velat byta efter jag haft den i några dar så hade jag tackat ja direkt men nu efter ett tag då man blir mer van så vill jag inte byta längre. Den fantastiska skärmen, kameran, bättre batteritid och Androids frihet väger tyngre för min del.
Postad 17 April 2010 - 11:49
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Någon som fått igång Eduroam på sin x10? Det är ett nationellt WIFI samarbete mellan olika högskolar. Instruktioner för installation finns nedan. Problemet är att man vid steg 4 inte kan välja PEAP, det enda alternativet är TLS. Har googlat lite och det är tydligen fler som har problem med x10.
Om någon har en lösning eller svar på när en lösning dyker upp så hojta!
1. Press the menu button 2. Touch [Settings] - touch [Wireless controls]- touch [Wi-Fi settings] 3. A list of available wireless networks will show up. Touch [eduroam] 4. Touch [EAP Type] - select PEAP - choose sub-type PEAPv0/MSCHAPv2 5. In Username field, fill in your KTH.SE name including @kth.se (e.g. [email protected]) 6. In Password field, fill in your network secret you retreived from here 7. Touch [Connect] - After a few moments you should be connected to eduroam
Har försökt komma in på eduroam men inte orkat eftersom jag inte kunnat connecta först. Har fått bli det lokala nätverket men det är lite jobbigt då man måste logga in på en internet-sida istället
Postad 17 April 2010 - 11:52
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tycker också de kunde har givit mig lite bättre svar i tidigare skede. Inväntar tills det är möjligt att reparera mjukvaran via Update service så får vi se om det åtgärdar problematiken. Annars får det blir till att skicka in den på service... Kanske även en reklamation med bemötandet som argument...
Håller helt klart med. Du borde ju inte behöva dra hela din historia om och om igen. Jag vet ju inte om det går med på reklamation. Du måste som sagt skicka in mobilen för en tredje gång, då kan du reklamera den. MEn alltså, anovo är helt värdelösa. Skickade in min NOkia 5800, för andra gången nu. Och de gör i princip samma grej som första gången. Fabriksåterställer mobilen, flasha om den med programvaran och testar den. Och skriver, att om kund får problem med mjukvaran igen, så kontakta NOkia Customer Care för Reklamation. Men hallå? Den har ju bara blivit uppdaterad och sådant 3 gånger tidigare? Jag har gjort uppdatering 2 gånger... de flasha om den förra gången, och nu en gång till. Suck, det blir väl å reklamera skiten... sorry, lite off-topic. Men de gör ju saker som inte hjälper mobilen, det är ju hårdvaran som är ett stort problem också. Satt å tänkte lite på eventuell mt i X10 iallafall. Det är ju inte första gången någon verka ha fått sådana funktion i X10 med 2.1. Tror jag har läst någon annan artikel på samma sak. Möjligen så kanske SE säger att den inte har funktionen för att kunna glädje kunder vid en eventuell uppdatering. :-)
Redigerat av dragontrumpetare, 17 April 2010 - 11:57.
Postad 17 April 2010 - 11:56
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Håller helt klart med. Du borde ju inte behöva dra hela din historia om och om igen. Jag vet ju inte om det går med på reklamation. Du måste som sagt skicka in mobilen för en tredje gång, då kan du reklamera den. MEn alltså, anovo är helt värdelösa. Skickade in min NOkia 5800, för andra gången nu. Och de gör i princip samma grej som första gången. Fabriksåterställer mobilen, flasha om den med programvaran och testar den. Och skriver, att om kund får problem med mjukvaran igen, så kontakta NOkia Customer Care för Reklamation. Men hallå? Den har ju bara blivit uppdaterad och sådant 3 gånger tidigare? Jag har gjort uppdatering 2 gånger... de flasha om den förra gången, och nu en gång till. Suck, det blir väl å reklamera skiten... sorry, lite off-topic. Men de gör ju saker som inte hjälper mobilen, det är ju hårdvaran som är ett stort problem också.
Det går alltid att häva ett köp, dock krävs det att man står på sig (vilket man iofs inte ska behöva men..), och har argument som är 'ok'.
Postad 17 April 2010 - 13:05
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har försökt komma in på eduroam men inte orkat eftersom jag inte kunnat connecta först. Har fått bli det lokala nätverket men det är lite jobbigt då man måste logga in på en internet-sida istället 
Det är ju precis det inlogget man vill slippa med Eduroam, rör man sig tillexempel i Göteborg så skulle man ha tillgång till smidiga Wifi spots liter överallt bara genom att ha Wifi påslaget. Om någon vet hur man ställer in PEAP anslutning i x10 så hojta!
Postad 17 April 2010 - 13:11
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tack så hemskt mycket...
Jag är bra trög men förstår inte hur jag får över filen till minneskortet och hittar den i androzip. Finns det någon som orkar förklara utförligare?
Postad 17 April 2010 - 13:14
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag är bra trög men förstår inte hur jag får över filen till minneskortet och hittar den i androzip. Finns det någon som orkar förklara utförligare? http://forum.xda-dev...ad.php?t=624416Scrolla ner till instructions och använd Astro file manager (finns i butiken). Jag laddade ner filen direkt i mobilen. Hittade den i "Download" foldern genom Astro file manager, installerade de två programmen utan några problem.
Postad 17 April 2010 - 13:23
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=624416
Scrolla ner till instructions och använd Astro file manager (finns i butiken).
Jag laddade ner filen direkt i mobilen. Hittade den i "Download" foldern genom Astro file manager, installerade de två programmen utan några problem.
Hittade det nu men tangentbordet är ju världens minsta, ska det vara så?
Postad 17 April 2010 - 13:44
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Hittade det nu men tangentbordet är ju världens minsta, ska det vara så?
Valde du "High resolution version"?
Postad 17 April 2010 - 13:49
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Det går alltid att häva ett köp, dock krävs det att man står på sig (vilket man iofs inte ska behöva men..), och har argument som är 'ok'.
Jo, det kan nog stämma. Men det kan vara svårt, tror jag ändå. Räcker ju med att försäljaren är rädd att förlora viss provition för det, så kanske de dra sig för att ta tillbaka köpet.
Postad 17 April 2010 - 15:06
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Otroligt tacksam för hjälpen, svaren och responsen angående Jonasl tangentbord. Grymt bra! Telefonen blir bara bättre och bättre. Batteriet räcker lätt 1 dag med min användning!
Kör!
Postad 17 April 2010 - 17:34
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Var och kände på en X10 idag och har en liten fråga.
När ni kollar på bilder i telefonen, exempelvis fotoalbumet, hur upplever ni det att bläddra bland bilderna? Jag testade lite hastigt och tog upp en bild, sen när jag drog fingret åt sidan för att se nästan bild så jobbade telefonen i en halv sekund och sedan kom nästa bild på en gång. Man fick inte se själva övergångsfasen till nästa bild, om ni förstår. Gjorde jag nå fel, eller är det så det ser ut när man bläddrar bland bilderna? Jag kan bara jämföra me min nuvarande Satio, där "rullas" bilderna i sidled väldigt smidigt och fint. Just det flytet känns mycket bekvämare tycker jag. En liten fundering bara
Postad 17 April 2010 - 17:42
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Valde du "High resolution version"?
Ja jag valde higt resolution version, konstigt. Nu är det superlitet, men kanske ska det vara så. Eller finns det någon inställning när det väl är installerat?
Postad 17 April 2010 - 17:45
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Ja jag valde higt resolution version, konstigt. Nu är det superlitet, men kanske ska det vara så. Eller finns det någon inställning när det väl är installerat?
Det går ju att välja mellan "QWERTY", "Telefonknappsats" och "Kompakt QWERTY". Bifoga gärna bildexempel på "superlitet".
Postad 17 April 2010 - 17:46
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Installerade igen och nu blev det stort. Tack snälla för hjälpen allihopa!!! Vilken kanontråd!!!
Postad 17 April 2010 - 17:55
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Finns det något sätt att "spara" sina apps om man skulle återställa telefonen?
Postad 17 April 2010 - 17:59
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag lider av samma problem plus att personer jag pratar med upplever att ljudet låter burkit! Har också undrat om det är fel på min telefon. Har det kommit någon uppgradering som löser detta, någon som vet?
Trist att fler verkar uppleva samma problem för då är det ju inte bara fel på enstaka telefoner. Skitmånga jag pratar med tycker det hörs dåligt vad jag säger och också att minsta lilla vindpust låter som storm. Suck... Någon som pratar med SE ang detta?
Postad 17 April 2010 - 18:38
lollar
-
lollar
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som har hittat nån smidig hållare till bilen som passar x10an? Gärna med inbyggd laddare som fungerar.
Redigerat av lollar, 17 April 2010 - 18:46.
Postad 17 April 2010 - 18:55
Unregistered68712359
-
Unregistered68712359
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Är det någon som vet om dom vanliga iponeväskorna passar till x10:an?
Det slijer 4mm på längden mellan telefonerna.
Länka gärna tillväskor ni köpt som ni tycker passar bra.
Mvh Mats
Postad 17 April 2010 - 19:49
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Var och kände på en X10 idag och har en liten fråga. När ni kollar på bilder i telefonen, exempelvis fotoalbumet, hur upplever ni det att bläddra bland bilderna? Jag testade lite hastigt och tog upp en bild, sen när jag drog fingret åt sidan för att se nästan bild så jobbade telefonen i en halv sekund och sedan kom nästa bild på en gång. Man fick inte se själva övergångsfasen till nästa bild, om ni förstår. Gjorde jag nå fel, eller är det så det ser ut när man bläddrar bland bilderna? Jag kan bara jämföra me min nuvarande Satio, där "rullas" bilderna i sidled väldigt smidigt och fint. Just det flytet känns mycket bekvämare tycker jag. En liten fundering bara 
Japp dom laddas så där. Mediascape känns inte helt "färdigt"... I andra telefoner så förminskas bilderna så att det ska gå smidigare att bläddra. De lär dock fixa detta i en update då t.ex. x10 mini har det
Postad 17 April 2010 - 19:55
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Är det någon som har hittat nån smidig hållare till bilen som passar x10an? Gärna med inbyggd laddare som fungerar.
Kör med brodits fina passiva hållare. Inbyggd laddare blir kanske svårt då kontakten sitter i toppen av luren. Jag kör med en vanlig ciggkabel istället. http://www.brodit.se/ Tänk på att man måste köpa 2 delar. En är själva hållaren för telefonen och sen köper man ett fäste för sin bilmodell, det finns en massa olika för var man vill montera den.
Redigerat av Micke prylgalen, 17 April 2010 - 19:57.
Postad 17 April 2010 - 20:20
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Ett jäkla tjat från mig om detta tangentbord men kan man på något sätt ordna så man kan förflytta sig i texten man skriver som med piltangenter? När man ser att man skrivit fel och vill backa tex. Hittar ingenstans där jag ändrar det.
Postad 17 April 2010 - 20:53
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Hej Är det någon som vet om dom vanliga iponeväskorna passar till x10:an? Det slijer 4mm på längden mellan telefonerna. Länka gärna tillväskor ni köpt som ni tycker passar bra. Mvh Mats
Iphoneväskorna passar inte till X10
Postad 17 April 2010 - 21:06
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Japp dom laddas så där. Mediascape känns inte helt "färdigt"... I andra telefoner så förminskas bilderna så att det ska gå smidigare att bläddra. De lär dock fixa detta i en update då t.ex. x10 mini har det
Tja, jag tycker det är rätt bra att det körs så hög upplösning. Det bli skarpt och fint! Men Mediascape behöver en rejäl översyn. Som tur är så har jag Spotify men när det gäller bilder så hade det verkligen underlättat med en standalone bildvisare i klass med den i Mediascape. -.- Ett jäkla tjat från mig om detta tangentbord men kan man på något sätt ordna så man kan förflytta sig i texten man skriver som med piltangenter? När man ser att man skrivit fel och vill backa tex. Hittar ingenstans där jag ändrar det.
Jag tycker originaltangentbordet är kanon! Skriver sjukt snabbt på det! Och pilarna till höger och vänster funkar klockrent.
Redigerat av Flamso, 17 April 2010 - 21:53.
Postad 17 April 2010 - 23:33
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ett jäkla tjat från mig om detta tangentbord men kan man på något sätt ordna så man kan förflytta sig i texten man skriver som med piltangenter? När man ser att man skrivit fel och vill backa tex. Hittar ingenstans där jag ändrar det.
Under inställningarna för tangentbordet så finns det en knapp som heter "volume to move" eller något liknande. Det gör att du kan flytta dig fram och tillbaka genom volymknapparna.
Postad 17 April 2010 - 23:41
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Någom som har en X10 och testat synka Outlook kalendern med denna app från Google ? http://www.google.co...mp;answer=89955
Redigerat av twintin, 17 April 2010 - 23:42.
Postad 18 April 2010 - 06:43
AZAD
-
AZAD
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Någom som har en X10 och testat synka Outlook kalendern med denna app från Google ?
http://www.google.co...mp;answer=89955
Jag gör det och den funkar kanon.
Postad 18 April 2010 - 06:57
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Hei, man kan få låt info på mw 600 http://www.esato.com...t...6&start=135Jag kan inte bytta låt med knappen på mw600 längre :-(
Postad 18 April 2010 - 08:24
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Hei, man kan få låt info på mw 600 http://www.esato.com...t...6&start=135
Jag kan inte bytta låt med knappen på mw600 längre :-(
Jo det ska väl funka, med icke-Androidtelefoner väl? (skumkollade bara igenom Esatosidan)
Postad 18 April 2010 - 08:38
deenajs
-
deenajs
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Finns det något sätt att "spara" sina apps om man skulle återställa telefonen?
Tror MyBackup (market) löser det problemet åt dig.
Postad 18 April 2010 - 09:49
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jo det ska väl funka, med icke-Androidtelefoner väl? (skumkollade bara igenom Esatosidan)
Verkar vara så. Läste på något forum att det var en som fick låt-info på sin HD2.
Postad 18 April 2010 - 11:54
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Tror MyBackup (market) löser det problemet åt dig.
Det är alltså programmet från rerware.com du menar? Det som kostar typ 5$ efter 30 dagar? Funkar det att köpa program för oss med svenska lurar via google checkout på t.ex http://rerware.com/ ? Är det bara i själva market som vi inte kan komma åt betal-apparna?
Postad 18 April 2010 - 12:33
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Det är alltså programmet från rerware.com du menar? Det som kostar typ 5$ efter 30 dagar? Funkar det att köpa program för oss med svenska lurar via google checkout på t.ex http://rerware.com/ ?
Är det bara i själva market som vi inte kan komma åt betal-apparna?
Jag har köpt det genom google checkout så det e lungt.
Postad 18 April 2010 - 13:50
hmm14
-
hmm14
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har jag fått ett väldigt irriterande problem med min x10a.
Klockan visar nästan hela tiden fe.l Nu står det t ex att kl är 14:07 på mobilen när klockan egentligen är 14:44...
Jag har inställt att den ska uppdatera automatiskt från internet. Det här händer hela tiden så jag måste antigen starta om den eller vänta ett bra tag för att den ska vissa rätt tid igen. Som sagt väldigt irriterande.
Någon som har en lösning? vill kunna lite på att klockan visar rätt tid. ska tilläggas också att det inte bara är klockan på start skärmen utan också klockan uppe i högra hörnet.
Tacksam för hjälp:)
Postad 18 April 2010 - 13:53
Dunkazar
-
Dunkazar
-
Rookie
-
6 inlägg
Tycker att ni som har problem med ljudet ska gå tillbaka med era lurar. Jag har verkligen inte haft det problemet, har fått sänka volymen ibland när jag pratar med folk. Fast det kanske bara är jag som pratar med skrikiga personer 
Har inte haft tid att installera HTC's tbord, finns det åäö med på det?
Jag har precis införskaffat en ny X10 med telenorabb, har inte testat alla finesser/tillbehör än. Tack alla Ni för tipsen med APN-inställningen (snabbare surf etc) och bildstabilisatorn (klockrena bilder) Lyckligtvis har jag inga problem med att skriva "a" med standardtangentbordet (oavsett läge). Däremot så fick jag mitt första telefonsamtal igår. Jag hörde knappt rösten på karln som ringde mig. Jag har inte kollat om det blir bättre med BT. Hur som helst så var jag igår e-m ner till telenorbutiken men dem hade "ingen" aning om detta problem och de tyckte att ljudet var OK i min lur. Vad tusan gör man? Jag köpte ju telefonen för att bl.a kunna ringa med den. Är Ni många som har problem med högtalarljudet på X10:an, eller? Svar mottages tacksamt så att jag kan lägga upp en strategi inför morgondagens möte med telenor. Tackar
Postad 18 April 2010 - 13:54
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
@hmm14: Om du stänger av den automatiska uppdateringen då? Funkar det då?
Låter ju mer som att det är nåt sånt som är fel. Räcker ju annars att stäla klockan en gång sen skall den ju alltid gå rätt.
@Dunkazar: Har helt ok ljud i min iaf. Har du kollat om du har senaste uppgraderingen av programvaran i din lur? Inställningar och sen "om telefonen" 1.0.16 är sensate. Har för mig jag läst någonstans att det skall vara lite uppgradering av ljudet i den sensate men kan också ha helt fel.
Sen är det lite svårt att avgöra utan att prova flera samtal, en del talar ju tyst eller har kassa telefoner också så man kan ju lura sig lite.
Redigerat av Micke prylgalen, 18 April 2010 - 14:01.
Postad 18 April 2010 - 14:02
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har precis införskaffat en ny X10 med telenorabb, har inte testat alla finesser/tillbehör än. Tack alla Ni för tipsen med APN-inställningen (snabbare surf etc) och bildstabilisatorn (klockrena bilder) Lyckligtvis har jag inga problem med att skriva "a" med standardtangentbordet (oavsett läge).
Däremot så fick jag mitt första telefonsamtal igår. Jag hörde knappt rösten på karln som ringde mig. Jag har inte kollat om det blir bättre med BT. Hur som helst så var jag igår e-m ner till telenorbutiken men dem hade "ingen" aning om detta problem och de tyckte att ljudet var OK i min lur. Vad tusan gör man? Jag köpte ju telefonen för att bl.a kunna ringa med den.
Är Ni många som har problem med högtalarljudet på X10:an, eller? Svar mottages tacksamt så att jag kan lägga upp en strategi inför morgondagens möte med telenor. Tackar
Det viktiga i det här fallet är inte vad Telenorpersonalen tycker om ljudet, utan hur du upplever det, jämfört med tex din föregående mobil. Jag tycker ljudet är lite lågt i förhållande till W995an jag hade innan, men jag tycker det funkar trots det.
Postad 18 April 2010 - 14:17
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Jag har inte läst i tråden på ett par dagar så jag vet inte vad om "avhandlats" nyligen.
Men jag installerade Jonas tangentbord i veckan, kalasnöjd. Rekommenderas!!!!
Jag har kört original-tangentbordet sedan jag köpte telefonen och har varit nöjd. Har inte upplevt något problem med "A". Efter att ha hört så mycket gott om Jonas tangentbord kände jag mig tvungen att prova. Har haft det ett par timmar nu och det verkar helt ok! Jag känner mig osäker på vad det är som är så bra med det i jmf med originaltangentbordet? Är det ordförslags-funktionen? Är det stavningskontrollen? Är det "A2-problemet? Är det de större tangenterna? Är det att tidigare HTC-ägare känner sig hemma? Eller finns det någon funktion som jag inte hittat än? (Jag kan notera att å,ä och ö inte finns med som tangenter utan under "a" och "o". En vanesak.) /M
Postad 18 April 2010 - 14:20
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag gör det och den funkar kanon.
Är det enbart kalendern som synkas som namnet antyder eller synkas något mer ?
Postad 18 April 2010 - 14:25
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har kört original-tangentbordet sedan jag köpte telefonen och har varit nöjd. Har inte upplevt något problem med "A".
Efter att ha hört så mycket gott om Jonas tangentbord kände jag mig tvungen att prova. Har haft det ett par timmar nu och det verkar helt ok! Jag känner mig osäker på vad det är som är så bra med det i jmf med originaltangentbordet?
Är det ordförslags-funktionen? Är det stavningskontrollen? Är det "A2-problemet? Är det de större tangenterna? Är det att tidigare HTC-ägare känner sig hemma? Eller finns det någon funktion som jag inte hittat än? (Jag kan notera att å,ä och ö inte finns med som tangenter utan under "a" och "o". En vanesak.)
/M
Jag hade småproblem med 'A' men vande mig mer och mer, men tycker att framför allt att snabbheten blev bättre med Jonas-tangentbordet dels iom att den 'gissar på ord' om man trycker någon bokstav fel. Har inte ägt någon HTC produkt innan då det är ingen 'vanegrej' för mig.  Det känns precisare än org. tangentbordet.
Postad 18 April 2010 - 14:26
hmm14
-
hmm14
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
@hmm14: Om du stänger av den automatiska uppdateringen då? Funkar det då?
Låter ju mer som att det är nåt sånt som är fel. Räcker ju annars att stäla klockan en gång sen skall den ju alltid gå rätt.
@Dunkazar: Har helt ok ljud i min iaf. Har du kollat om du har senaste uppgraderingen av programvaran i din lur? Inställningar och sen "om telefonen" 1.0.16 är sensate. Har för mig jag läst någonstans att det skall vara lite uppgradering av ljudet i den sensate men kan också ha helt fel.
Sen är det lite svårt att avgöra utan att prova flera samtal, en del talar ju tyst eller har kassa telefoner också så man kan ju lura sig lite.
Okej ska testa det:)
Postad 18 April 2010 - 14:26
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Jag har inte själv kört någon av dessa hållare, men min kompis har testat Brodits hållare för andra SE-telefoner och var jättenöjd! http://www.brodit.se...arch=xperia x10Värt att undersöka iaf. /M
Postad 18 April 2010 - 14:32
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har precis införskaffat en ny X10 med telenorabb, har inte testat alla finesser/tillbehör än. Tack alla Ni för tipsen med APN-inställningen (snabbare surf etc) och bildstabilisatorn (klockrena bilder) Lyckligtvis har jag inga problem med att skriva "a" med standardtangentbordet (oavsett läge).
Däremot så fick jag mitt första telefonsamtal igår. Jag hörde knappt rösten på karln som ringde mig. Jag har inte kollat om det blir bättre med BT. Hur som helst så var jag igår e-m ner till telenorbutiken men dem hade "ingen" aning om detta problem och de tyckte att ljudet var OK i min lur. Vad tusan gör man? Jag köpte ju telefonen för att bl.a kunna ringa med den.
Är Ni många som har problem med högtalarljudet på X10:an, eller? Svar mottages tacksamt så att jag kan lägga upp en strategi inför morgondagens möte med telenor. Tackar
Jag har också problem med ljudet i min telefon. Ffa upplever jag att det skorrar/skräller och den jag pratar med upplever att jag mumlar och pratar tyst fast jag pratar helt normalt. Skitirriterande. Berätta gärna vad du får för svar!
Postad 18 April 2010 - 14:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har också problem med ljudet i min telefon. Ffa upplever jag att det skorrar/skräller och den jag pratar med upplever att jag mumlar och pratar tyst fast jag pratar helt normalt. Skitirriterande. Berätta gärna vad du får för svar!
Har du provat att sänka volymen 1 knäpp? Det brukar minska skorrandet.
Postad 18 April 2010 - 15:06
Hanna7810
-
Hanna7810
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har du provat att sänka volymen 1 knäpp? Det brukar minska skorrandet.
Ja jag har provat att sänka men det blir inte bättre. Om jag har jättelågt hör jag det inte men då hör jag ju inte den som pratar. Det är dock riktigt trist att den jag pratar med hör mig dåligt för det är ju inte alltid folk man inte känner säger till.
Postad 18 April 2010 - 15:22
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag har en viktig fråga.
Givetvis använder jag home-knappen mest av alla knappar. Nu känns det som om den är lite mer nertryckt än alla andra. Tror jag nojar mig alldeles för mycket men känns redan att den blivit nött på något sätt. Någon som är lika nojig?
Postad 18 April 2010 - 16:00
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har en viktig fråga. Givetvis använder jag home-knappen mest av alla knappar. Nu känns det som om den är lite mer nertryckt än alla andra. Tror jag nojar mig alldeles för mycket men känns redan att den blivit nött på något sätt. Någon som är lika nojig?
Nej?  Kände efter på mina knappar och de känns lika alla 3.
Postad 18 April 2010 - 16:27
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jag har en viktig fråga. Givetvis använder jag home-knappen mest av alla knappar. Nu känns det som om den är lite mer nertryckt än alla andra. Tror jag nojar mig alldeles för mycket men känns redan att den blivit nött på något sätt. Någon som är lika nojig?
Mina känns oxå lika, men jag trycker inte alls så hårt på mina.
Postad 18 April 2010 - 18:11
W0lfie_91
-
W0lfie_91
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
har försökt att få en bild som bakgrund utan att behöva klippa till den som man måste när man vill lägga till en bild från "bilder" mappen, men har inte lyckats hitta något sätt att få en hel bild som bakgrund. nån som har koll på om detta går eller vad för format / storlek man kan lägga in en bild i för att slippa klippa den?
Postad 18 April 2010 - 18:21
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
har försökt att få en bild som bakgrund utan att behöva klippa till den som man måste när man vill lägga till en bild från "bilder" mappen, men har inte lyckats hitta något sätt att få en hel bild som bakgrund. nån som har koll på om detta går eller vad för format / storlek man kan lägga in en bild i för att slippa klippa den?
Ta hem backgrounds från butiken,di bilderna som är där täcker hela skärmen till X10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|