Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 juli 2011 - 19:18

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Det går att nedgradera firmware på N8:an! Här är ett klipp som jag gjort för att bevisa det. Mer info finns på i-Pmart.
Nokia N8 downgrade of firmware

Grymt inlägg, kollade tråden på IPmart. Va många som va skeptiska men med all rätt för detta har ju ingen vetat om nästan innan den tråden startades.
Men som han skrev, de som lagt in nuvarande Anna behöver ju ändå nedgradera innan de sen lägger in den kommande officiella Anna som tydligen skilde sig lite från den nuvarande Kinesiska Anna som finns att installera.. Jag väntar men f¨¨n va Nokia segar med släppa den...

Postad 27 juli 2011 - 19:27

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Grymt inlägg, kollade tråden på IPmart. Va många som va skeptiska men med all rätt för detta har ju ingen vetat om nästan innan den tråden startades.
Men som han skrev, de som lagt in nuvarande Anna behöver ju ändå nedgradera innan de sen lägger in den kommande officiella Anna som tydligen skilde sig lite från den nuvarande Kinesiska Anna som finns att installera.. Jag väntar men f¨¨n va Nokia segar med släppa den...

Jo det säger han ja, men en annan (trovärdig) har sagt att den officiella har ett senare versionsnummer, hittar dock inte källan nu.

Postad 27 juli 2011 - 22:36

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag får inte det inbyggda mediaspelaran att spela upp undertexter, varken .srt eller .sub fungerar. Men när jag använder Big Screen så dyker texter upp.

Undertexten ligger i samma mapp som videofilen och har samma namn. Någon kunnig som kan förklara vad jag gör för fel.

Postad 28 juli 2011 - 14:15

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag får inte det inbyggda mediaspelaran att spela upp undertexter, varken .srt eller .sub fungerar. Men när jag använder Big Screen så dyker texter upp.

Undertexten ligger i samma mapp som videofilen och har samma namn. Någon kunnig som kan förklara vad jag gör för fel.

Är det inte så enkelt att den inte kan spela upp undertexter då man använder mediaspelaren utan Big screen? Tror inte det är att du gör något fel. Det är då samma sak för mig.

Postad 28 juli 2011 - 19:28

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ny version är släppt av 4squick (Fast and furious Foursquare client for Symbian^3)

Major changes of v0.7175:
•App startup time is now faster than ever
•Public/private check-in
•Share check-in to Facebook and Twitter
•Leaderboard
•User profiles
•Multiple bug fixes and minor details here, there and everywhere

More features are in the pipeline so we'll be back soon.

http://4squick.com/

Postad 29 juli 2011 - 09:19

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Pillade lite på en Nokia E6 i affären med symbian Anna ocg den hade JoikuSpot Premium, är detta något som även kommer "gratis" till N8 med Anna uppdateringen?

Postad 29 juli 2011 - 12:41

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Pillade lite på en Nokia E6 i affären med symbian Anna ocg den hade JoikuSpot Premium, är detta något som även kommer "gratis" till N8 med Anna uppdateringen?

Nej, det tror jag inte. Låter skumt att det skulle medfölja kostnadsfritt.

Postad 29 juli 2011 - 12:47

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Nej, Joikuspot Premium kommer inte med Anna-uppdateringen.
Däremot finns det att ladda ner en light-version gratis: http://www.joiku.com...joikuspot_light, vill du ha Premium så kostar den 82 kr.

Du kan läsa om skillnaderna här: http://www.joiku.com...m-full-edition-

Postad 29 juli 2011 - 15:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Stor uppdatering på Nokia OVI Suite släppt
Läs mer på Nokia N8FanClub

Postad 30 juli 2011 - 20:02

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
SettingBar - Drop down style quick access panel for Symbian available at Ovi Store
http://mynokiablog.c...ed-on-nokia-e7/
----------
HWKey - lets you assign any app to your camera button
http://www.allabouts...gn_any_app_.php
----------
fmobi - New major update
http://jiikoo.com/20...s-major-update/

Version 1.2b Released!
- Back button
- Searches
* Feed
* Places
* Events
* Groups
* Friends
* Pages
- Fullscreen photo viewing
- “User Agent fix”
- Places to support non satellite positioning methods
- Recent checkins
- Nokia Pure font
- Share link
- Links are clickable in feeds/comments/chat
- Fullscreen view
- New sounds for alerts
- Time to chat messages
- Refresh button for status and checking for new comments
- New settings
* Enable T9 (then you have the last word missing bug)
* Louder sounds
* Font size
- UI fixes
- Bug fixes

Update :- A bug fix released v1.2.1

http://www.jiikoo.co...i_installer.sis

Redigerat av MerBlues, 31 juli 2011 - 10:05.

Postad 31 juli 2011 - 11:01

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Finns det någon bra nes-emulator till N8 (och andra Symbian^3-mobiler) ?

Postad 01 augusti 2011 - 12:43

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Finns det någon bra nes-emulator till N8 (och andra Symbian^3-mobiler) ?

N8 Geeks går igenom NesCube

Redigerat av Unregistered31511, 01 augusti 2011 - 13:18.

Postad 01 augusti 2011 - 14:02

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:05.

Postad 01 augusti 2011 - 21:37

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Upptäckte just ett alternativ till JoikuSpot Free, vilket jag för övrigt aldrig har fått att fungera. Inte Premiumversionen heller som jag kastade bort 100 bananer på... Tror att det har något att göra med att min dator är jobbets, kan vara lite väl låst säkerhetsmässigt. Nåja, till saken, koppla in N8:an via Ovi Suite och vips, bara att klicka uppe till vänser på "home-sidan" och följa några få steg så är du på nätet.
Likt JoikuSpot free så verkar det dock bara gå att köra utan WEP men ändå, en räddare i nöden minsann! Jag kör Ovi Suite 3.1.1.65 Beta vet inte om det kanske har funkat tidigare också men jag har aldrig märkt det iallafall.

Bifogad fil(er)

Postad 01 augusti 2011 - 21:40

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Lite läkta bilder på Belle
Belle1
Belle2

EDIT:här har man tagit det till nästa steg, Nokia N8 som körs på Belle VIDEO!

förväntar mig en läkt Belle snart.

Nokia N8 på Belle (Video och screenshots)

vill HA!!

när kommer det? om 10 år?! :(

Postad 01 augusti 2011 - 22:07

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:06.

Postad 02 augusti 2011 - 07:09

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Lite läkta bilder på Belle
Belle1
Belle2

EDIT:här har man tagit det till nästa steg, Nokia N8 som körs på Belle VIDEO!

förväntar mig en läkt Belle snart.

Nokia N8 på Belle (Video och screenshots)

Ser riktigt nice ut, hoppas bara den kommer ut snart !

Tack för länkarna ! :(

Postad 02 augusti 2011 - 08:00

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Upptäckte just ett alternativ till JoikuSpot Free, vilket jag för övrigt aldrig har fått att fungera. Inte Premiumversionen heller som jag kastade bort 100 bananer på... Tror att det har något att göra med att min dator är jobbets, kan vara lite väl låst säkerhetsmässigt. Nåja, till saken, koppla in N8:an via Ovi Suite och vips, bara att klicka uppe till vänser på "home-sidan" och följa några få steg så är du på nätet.
Likt JoikuSpot free så verkar det dock bara gå att köra utan WEP men ändå, en räddare i nöden minsann! Jag kör Ovi Suite 3.1.1.65 Beta vet inte om det kanske har funkat tidigare också men jag har aldrig märkt det iallafall.

Hej
Inget nytt att man kan anv Pc-suite el Ovi-Suite som hjälp när man skall ut på nätet via mobilen, problemet är ju att din dator måste ha prg installerade och du måste ha kabel mellan enheterna.
Joikuspot anv ju WLAN för koppling mellan mobil dator så där räcker ju det med datorn har Wlan och det finns väl knappast ingen ( laptop) som inte har väl.. Men alltid bra med info här på denna tråd för de som inte har full koll på alla funktioner som finns eller om vissa prg strular
Men jag har alltid fått Jouikospot fungera till de laptops jag anv det till. Men ändra inget i inställningarna i prg'et för det har ja märkt kan göra så prg börjar strula... Over and out

Redigerat av big_swede70, 02 augusti 2011 - 08:02.

Postad 02 augusti 2011 - 08:07

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon tidigare i denna tråden hade länkat till en app som heter "settingbar". Har provat den nu och får säga det e väldigt smidigt att ha i mobilen
Länkar här till N8FanClub så fler kan prova det
Varsågoda alla N8 galningar ;-)

Postad 02 augusti 2011 - 08:57

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hej
Inget nytt att man kan anv Pc-suite el Ovi-Suite som hjälp när man skall ut på nätet via mobilen, problemet är ju att din dator måste ha prg installerade och du måste ha kabel mellan enheterna.
Joikuspot anv ju WLAN för koppling mellan mobil dator så där räcker ju det med datorn har Wlan och det finns väl knappast ingen ( laptop) som inte har väl.. Men alltid bra med info här på denna tråd för de som inte har full koll på alla funktioner som finns eller om vissa prg strular
Men jag har alltid fått Jouikospot fungera till de laptops jag anv det till. Men ändra inget i inställningarna i prg'et för det har ja märkt kan göra så prg börjar strula... Over and out

Funkar finfint med BT också. Man behöver f.ö. inte använda nåt annat än Windows för att använda telefonen på det viset, bara se till att telefonen har blivit installerad som Modem, tex i Device Manager så ska det under Modem finnas Nokia N8-00 USB Modem (för USB koppling) och Bluetooth Modem Device (eller liknande för BT), sen behöver man lägga till en sträng som är operatörsspecifik under Advanced/Extra Initialization commands, denna sträng är:
AT+CGDCONT=1,"IP","internet.tele2.se" för Tele2 och behövs läggas till på både USB och BT modem om man vill kunna använda båda. Byt ut internet.tele2.se till din egen operatör, vad som gäller för just din operatör hittar du i telefonen under Menu/Settings/Connectivity/Settings/Destinations/Internet/din accesspunkt för din operatör/Access point name. Sen är det bara att skapa nya kopplingar till Internet i Network and Sharing Center för antingen BT eller USB eller båda. Tror att resten av inställningarna är samma för alla operatörer: lösenord samt användarnamn: inget, telefonnummer: *99#
När allt är klart finns kopplingarna när man trycker på nätverksikonen vid klockan. Bara att koppla upp!

Postad 02 augusti 2011 - 09:01

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Joikuspot kräver att laptoppen stöder Ad Hoc - nätverk (computer to computer). Av säkerhetsskäl är Ad Hoc avstängt på många jobbdatorer, och har man inte admin-rättigheter får man inte Joiku att fungera. Har samma problem på min jobbdator.

Av någon orsak fungerar inte Joiku i normal Infrastructure mode.

Postad 02 augusti 2011 - 11:48

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Joikuspot kräver att laptoppen stöder Ad Hoc - nätverk (computer to computer). Av säkerhetsskäl är Ad Hoc avstängt på många jobbdatorer, och har man inte admin-rättigheter får man inte Joiku att fungera. Har samma problem på min jobbdator.

Ok Den biten hade jag inte tänkt på med Ad Hoc och att vissa företagsdatorer har det avstängt.. Har bara provat på vanliga privata datorer.. Men bra veta om det skulle strula för någon framöver då.

Postad 02 augusti 2011 - 18:04

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

yes 10 nokia år, Men skämt å sidan, vissa säger det kommer redan i år, så vi får se, men Jag tror det kommer rätt så snabbt ut för att det ser rätt så redo ut för release å så.

man kan ju hoppas iaf..men med tanke på hur "snabbt" dom fått ut anna så är jag skeptisk tills dess att motsatsen är bevisad.

Postad 02 augusti 2011 - 18:36

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag märkte precis att kartor och röstvägledning går att uppdatera via ovi-suite om man använder 3.08 från betalabs

Postad 02 augusti 2011 - 18:48

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Från mobil.se:

Den har kallats världens bästa kameramobil. Men vad är det som gör kameran i Nokia N8 så speciell?
http://www.mobil.se/...8-1.479122.html

Postad 02 augusti 2011 - 19:12

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 20:06.

Postad 02 augusti 2011 - 21:53

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
hörde rykten om att N8:a ska sluta tillverkas? eller är det bara att butikerna inte vill ta in den mer?

Postad 02 augusti 2011 - 22:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Från mobil.se:

Den har kallats världens bästa kameramobil. Men vad är det som gör kameran i Nokia N8 så speciell?
http://www.mobil.se/...8-1.479122.html

Stor sensor och grym optik från Carl Zeiss. Tror det kommer dröjas länge innan det kommer något liknande, även från Nokia själva. Inte ens Nokias nya flaggskepp i N-serien (Nokia N9) är lika bra.

Mer Belle för er Belle intresserade.

Såg att snubben som filmade sa att det är 50% chans att Nokia kommer släppa Belle istället för Anna, jag personligen tvivlar på det för då skulle man inte släppa telefoner med Anna installerade på och att Nokia officiellt har gjort videos om Anna.

Tror inte att Belle kommer till N8 i Augusti. Om jag skulle gissa, så kanske Q1 2012.

Men måste säga att bilderna man sett tidigare på Belle inte sagt så mycket men filmen gav en helt annan "bild", det såg riktigt grymt ut. Nu har ju Google och Apple horat ner sig med media, men vore det inte så skulle Symbian Belle slå Android lätt, funktionsmässigt har det varit bättre hela tiden, nu med Belle så har det the looks också. Helläckert det där med att man kunde lägga ikonerna vart som helst på skrivbordet förresten.

hörde rykten om att N8:a ska sluta tillverkas? eller är det bara att butikerna inte vill ta in den mer?

Tror knappast Nokia lägger ner den Symbian^3 mobil som säljer bäst.

Redigerat av Unregistered31511, 02 augusti 2011 - 22:41.

Postad 02 augusti 2011 - 22:45

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Var har du hört det? Den finns ju i lager i en massa butiker just nu iaf.

Redigerat av SL2, 02 augusti 2011 - 22:56.

Postad 03 augusti 2011 - 10:49

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Belle verkar riktigt trevligt. Ser snyggt och smidigt ut, väldigt spännande! Men nu vill man först och främst få Anna. Borde inte den börja dyka upp när som helst? Hade man inte sagt juli/augusti?

Postad 03 augusti 2011 - 10:59

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Har en Nokia C7 och en surfplatta med Android. Android stödjer inte Ad hoc. Hur kopplar jag surfplattan för att annvända Nokian för att komma åt Internet? Även testat bluetooth men får det inte att funka heller, nån som vet?
/O

Postad 03 augusti 2011 - 11:15

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Belle verkar riktigt trevligt. Ser snyggt och smidigt ut, väldigt spännande! Men nu vill man först och främst få Anna. Borde inte den börja dyka upp när som helst? Hade man inte sagt juli/augusti?

Slutet av den här månaden är väl vad som sades under asienmässan i juli.

Postad 03 augusti 2011 - 11:33

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Har en Nokia C7 och en surfplatta med Android. Android stödjer inte Ad hoc. Hur kopplar jag surfplattan för att annvända Nokian för att komma åt Internet? Även testat bluetooth men får det inte att funka heller, nån som vet?
/O

Har den USB-uttag så kan du väl koppla in den och på det sättet komma åt internet? Du måste nog installera ovi-suite på plattan då.

Postad 03 augusti 2011 - 12:27

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

/O

Tyvärr så har jag för mig att Symbian bara stödjer Ad-Hoc nätverk.
Den enda lösning jag känner till är en dator med Windows 7 (OBS! Windows 7 krävs; Vista/XP fungerar inte) på. Du kan koppla in telefonen via USB och köra en riktig infrastructure på datorn så att telefonen kan ansluta.
Om du hittar någon annan lösning är du välkommen att dela med dig av den!

Har den USB-uttag så kan du väl koppla in den och på det sättet komma åt internet? Du måste nog installera ovi-suite på plattan då.

Ovi Suite på Android? Skriv ett inlägg om du lyckas med det!

Redigerat av Serenity, 03 augusti 2011 - 12:27.

Postad 03 augusti 2011 - 14:03

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Men måste säga att bilderna man sett tidigare på Belle inte sagt så mycket men filmen gav en helt annan "bild", det såg riktigt grymt ut. Nu har ju Google och Apple horat ner sig med media, men vore det inte så skulle Symbian Belle slå Android lätt, funktionsmässigt har det varit bättre hela tiden, nu med Belle så har det the looks också. Helläckert det där med att man kunde lägga ikonerna vart som helst på skrivbordet förresten.

hade N8:an haft mer intern minne och snabbare processor hade dom säkert släppt en ny Fw för länge sen.tyvärr finns det inte utrymme att göra underverk med denna.om dom slutade att spara all mail och sådant på intern minnet och använde mer av massminnet när det börjar bli fullt som N900.måste bara säga hur imponerad jag är av android.allt fungerar klockrent.och om inte uppdateras min galaxy s2.har redan fått 5 uppdateringar till den.så vad sysslar Nokia med egentligen?.dom e ljus år efter android.dom måste släppa belle direkt nu om dom ska har en chans att hävda sig.snart e dom helt bortglömda.

Postad 03 augusti 2011 - 15:32

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Ärligt talat tror jag inte problemet är så mycket med internminnet och processorn.
Jag har en lånetelefon med Droid 2.1 som har en 600 MHz processor och väldigt futtigt internminne, men den är väldigt snabb och responsiv. Snabbare än N8:an på multitasking skulle jag nästan säga. Åtminstone är det vad KÄNNER (subjektiv opinion).

Postad 03 augusti 2011 - 15:42

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

hade N8:an haft mer intern minne och snabbare processor hade dom säkert släppt en ny Fw för länge sen.tyvärr finns det inte utrymme att göra underverk med denna.om dom slutade att spara all mail och sådant på intern minnet och använde mer av massminnet när det börjar bli fullt som N900.måste bara säga hur imponerad jag är av android.allt fungerar klockrent.och om inte uppdateras min galaxy s2.har redan fått 5 uppdateringar till den.så vad sysslar Nokia med egentligen?.dom e ljus år efter android.dom måste släppa belle direkt nu om dom ska har en chans att hävda sig.snart e dom helt bortglömda.

Du tror det, fast han som hade ut filmen påstod att ledigt RAM gick från ca 120 till 168MB. Jag är inte ett dugg imponerad av android, skulle snarare säga att Nokia är ljusår före. Jag har fått flera uppdateringar av OVI store och inte en enda på Andriod market, så man kan ju undra vad Google sysslar med. Vidare så är det som så att med Belle får Symbian ett nytt gränssnitt, vad har hänt med Andriod på de senaste uppdateringarna, lite småskit i hörnen bara. Google verkar ha kört fast.

Ja det är väl som vanligt med Samsung de har släppt en enhet som som inte håller måttet så de måste släppa uppdateringar, fixade de ens GPS buggen på föregångaren? och Galaxy TAB sen då med sina Newtonringar och startsvårigheter, nej Samsung får skärpa sig om inte kunderna ska vända dem ryggen helt.

Redigerat av Unregistered31511, 03 augusti 2011 - 15:52.

Postad 03 augusti 2011 - 21:10

larsake
  • larsake
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Såg att någon tidigare upplevde samma sak. Ovi store visar uppdatering för Swype swedish varje gång jag ansluter. Kan det vara utökat ordförråd eller är det någon bugg? Det är ju samma versionsnummer. För övrigt så finns inte swedish tillgängligt varje gång jag tänker skriva något, ibland finns det inte med i språklistan fast det syns som installerat.

Postad 03 augusti 2011 - 21:56

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Som någon tidigare påpekat i tråden så är sand inte N8ans bäste vän, specifikt Ölandssand. Har haft telefonen sen november i ur och skur och inte fått en repa i skärmen hittills. Nu har jag minst fyra :/

Postad 03 augusti 2011 - 22:18

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Som någon tidigare påpekat i tråden så är sand inte N8ans bäste vän, specifikt Ölandssand. Har haft telefonen sen november i ur och skur och inte fått en repa i skärmen hittills. Nu har jag minst fyra :/

Ajdå, tråkigt, men sand kan nog repa och blästra det mesta, så det kan man nog inte förvänta sig att den ska tåla.

Postad 04 augusti 2011 - 13:56

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Nu har jag fått batteriet, efter 10 dagar, vilket är snabbt med tanke på att de sa 25 dagar eller nåt.

Jag kommer inte prova det än på ett tag, vill försäkra mig att mobilen funkar som den ska först.

Man kan inte annat än gilla förpackningen, du får se snart.. :P

Jag förstår nu vad du menade med förpackningen =) Lyxigt värre! Fick du också med några konstiga små kulor i en liten påse, ska vara till blommor verkar det som, vet dock inte riktigt vad de ska vara bra för =)

Har nu testat batteriet ordentligt iaf och kommit fram till att det inte är bättre än originalet, men det fungerar mycket bra i förhållande till priset! Har inte gjort några vetenskapliga tester utan bara vanligt användande av telefonen i ett par veckor. Upplever inte att telefonen håller batteriet längre, snarare något kortare tyvärr.

Postad 04 augusti 2011 - 15:00

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ajdå, tråkigt, men sand kan nog repa och blästra det mesta, så det kan man nog inte förvänta sig att den ska tåla.

Ja tråkigt men man tillverkar ju glas av sand också. Jag har fått en repa jag också, displayskydd är att rekommendera. Jag är dock ganska säkert att den repan hade hade haft sällskap om gorillan inte beskyddat.

upplever inte att telefonen håller batteriet längre, snarare något kortare tyvärr.

Är nog mer regel än undantag att piratbatterierna är fejkmärkta. På det jag köpte så märkte jag direkt att det kändes lättare i handen än originalbatteriet. Dock så är det ju som så att det är först efter flera laddningar som batteriet visar sitt rätta jag.

De "små kulorna i påsen" är fuktabsorberare, brukar ofta skickas med prylar. Tror varken du eller blommorna mår bra av dem.

Redigerat av Unregistered31511, 04 augusti 2011 - 15:04.

Postad 04 augusti 2011 - 15:24

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ovi Butik uppdatering bra mycket rappare än tidigare.

Postad 04 augusti 2011 - 15:40

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jag förstår nu vad du menade med förpackningen =) Lyxigt värre! Fick du också med några konstiga små kulor i en liten påse, ska vara till blommor verkar det som, vet dock inte riktigt vad de ska vara bra för =)

Har nu testat batteriet ordentligt iaf och kommit fram till att det inte är bättre än originalet, men det fungerar mycket bra i förhållande till priset! Har inte gjort några vetenskapliga tester utan bara vanligt användande av telefonen i ett par veckor. Upplever inte att telefonen håller batteriet längre, snarare något kortare tyvärr.

Att batteriet håller kortare tid förvånar mig inte, det brukar de göra i början.
Det tog kanske två månader innan batteriet i min N8 funkade som bäst.

Kulorna ja, haha, där har de lyckats med att hitta världens billigaste gåva, färgad lera!?.
(Nä det är inte fuktabsorberare)

Postad 04 augusti 2011 - 16:56

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ovi Butik uppdatering bra mycket rappare än tidigare.

Är det 2.12.033 eller har det kommit ännu en efter den? Är det någon som inte vet hur ni tar reda på versionsnummer så är det "Butiksmeny" - "Hjälp" och sen "Om"

Redigerat av Unregistered31511, 04 augusti 2011 - 17:01.

Postad 04 augusti 2011 - 17:43

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Är det 2.12.033 eller har det kommit ännu en efter den? Är det någon som inte vet hur ni tar reda på versionsnummer så är det "Butiksmeny" - "Hjälp" och sen "Om"

jaha d va gamla nyheter, skumt att min uppdate kom först idag.

Postad 05 augusti 2011 - 00:21

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ja tråkigt men man tillverkar ju glas av sand också. Jag har fått en repa jag också, displayskydd är att rekommendera. Jag är dock ganska säkert att den repan hade hade haft sällskap om gorillan inte beskyddat.

Är nog mer regel än undantag att piratbatterierna är fejkmärkta. På det jag köpte så märkte jag direkt att det kändes lättare i handen än originalbatteriet. Dock så är det ju som så att det är först efter flera laddningar som batteriet visar sitt rätta jag.

De "små kulorna i påsen" är fuktabsorberare, brukar ofta skickas med prylar. Tror varken du eller blommorna mår bra av dem.

Detta batteriet är tvärt om, det är tyngre än originalbatteriet.
Nej det är en påse med blommor på med instruktion om att man ska placera dem i blomkrukan eller liknande.

Postad 05 augusti 2011 - 00:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Att batteriet håller kortare tid förvånar mig inte, det brukar de göra i början.
Det tog kanske två månader innan batteriet i min N8 funkade som bäst.

Kulorna ja, haha, där har de lyckats med att hitta världens billigaste gåva, färgad lera!?.
(Nä det är inte fuktabsorberare)

Tyvärr upplever jag att batteriet blir sämre och sämre istället. Men billigt var det! =)

Postad 05 augusti 2011 - 00:34

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Enligt Nokia Nya Zeeland finns Anna ute nu OTA eller via PC...
http://www.nokia.co.nz/symbiananna
Har de råkat publicera sidan för tidigt eller?

Postad 05 augusti 2011 - 06:55

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Enligt Nokia Nya Zeeland finns Anna ute nu OTA eller via PC...
http://www.nokia.co.nz/symbiananna
Har de råkat publicera sidan för tidigt eller?

..Intressant.. Bara hoppas nu då

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.