Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 11 December 2013 - 23:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
då kanske du kan köra det. jag märkte nämligen att när jag bicepcurlade med stång så drog jag upp en 55 eller så, drog jag på mig bälte så ökade vikten med 15 kilo, vilket ganska snabbt tolkades som att det var ryggen det var fel på i stående curlar. efter det så sitter jag alltid, får bättre kontakt och behöver inte stöd från bälten ^^

Postad 12 December 2013 - 09:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...eature=youtu.be där har ni en böj. Har mer också men laddar upp det sen, måste jobba nu.

Grymt bra rygg och bicepspass igår. Sällan skådat sådan energi i kroppen och jag verkligen slaktade ryggen. Stod och pumpade 60kg+stång i t-stångs rodd, 12-13 reps per set igår. Sedan körde jag latsdrag också för ovanlighetens skull, pumpade explosiva tior på 55 och 60kg med ovanligt brett grepp. Var helt enkelt ostoppbar igår. Körde även ett set skivstångsrodd, mest för att jävlas med killen som stod där och körde marklyft. Han är tre år äldre än mig och mobbat både mig och brorsan när vi gick i skolan. Han stod och tränade marklyft på 90kg och då kom jag dit och frågade ifall jag kunde köra ett set mellan. Ställer mig och kör en någorlunda strikt åtta på 90. Har mitt nya mm-sport linne på mig och hade redig pump i rygg och armar och fyfan vad bra det kändes att sätta dit den jäveln ;)

Postad 12 December 2013 - 11:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Haha, i såna fall så är det ok att tvåla dit folk. Annars så ska man nog undvika det imo :)

Körde första överkroppspasset på två j*vla veckor igår. Det gick tungt som fan. Matade en 10 set i lutande bänk, först körde jag åtttor på 90 tror jag men efter några set växlade jag upp till 100 eftersom jag inte hade någon ork i kroppen.

Testade roddar men märkte att mitt bäcken dragit snett igen, så det fick bli latsdrag. Testade sen chins, men fy fan vad pinsamt det var, skriver fan inte resultatet! Ok att det var ett år sen, men mitt personbästa på 25 vilda reps är så långt borta så att det befinner sig i en annan tidszon. Måste ner i vikt. Någon gång.

Skaplig tuttvärk idag ^^

Postad 12 December 2013 - 11:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jo precis, man ska tvåla dit dom på rätt sätt ;)

Du verkar ju bänka rätt bra ändå, eller? Sedan är du inte ensam på att ha blivit dålig på chins. Jag har gått upp rätt mycket i vikt nu och jag klarar väl max 8-9st i dagsläget skulle jag tro :P Men 25st är ju galet bra ändå

Postad 12 December 2013 - 15:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nja, jag har en väldigt bra presstyrka i axlarna, men att pressa med bröst kan jag typ inte alls. När jag var som starkast pressade jag sittande 130 kg stång, det roliga är att jag gjort samma i banlig bänk :D lutande bänk var jag tidigare starkare i än vanlig dessutom, då jag kunde använda axlarna mer där.

Jotack, 25 st var jag sjukt nöjd med. Igår var det... ja, två åttor. Nästa ryggpass gör jag tio till tolv, annars lägger jag fan ner träningen.

Postad 13 December 2013 - 01:11

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Höll på med lite skrotlyft för några år sen. Fick rätt vettig fason på kroppen innan en axel började strula. Ängnar mig nu med relativ framgång åt Buddhabuilding istället. Imponerande vad "magmusklerna" kan växa bara med god mat och dryck.
Nej, skämt åsido. Borde helt klart komma igång igen. Nyårslöfte kanske? :)
Har en whiplashskada sen drygt 20 år som egenligen bara kan hållas i schack med träning. Nacken är ju skit, och plågar mig dagligen, men att bygga upp musklerna runtomkring hjälper enormt. Både synbortfall, huvudvärk och illamående försvinner. Varför är det så lätt att sluta men så svårt att börja träna?

Redigerat av laddie15, 13 December 2013 - 01:42.

Postad 13 December 2013 - 10:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Borde verkligen ha tagit en vilodag igår, blev inget bra alls igår. Höll på att somna mellan seten nästan trots att jag hade tagit PWO. Lyckades dock med fyra ettor på 130 i böj och det kändes någorlunda lätt ändå.

Idag ska jag såsa mig ner till gymmet och köra lite axlar. Sov lite halvdåligt inatt pga stormen och kunde inte laga någon riktig middag igår heller pga dåligt med ström.

Postad 18 December 2013 - 20:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
76.8kg morgonvikt i morse. Gått upp 4.6kg på strax under en månad, inte dåligt! Fortfarande synliga magrutor vid rätt belysning också.

Köpte månadskort på IronWorks här i Sundsvall idag och tränade ett första pass. Bröst och triceps blev det. Fokuserade mer på övre bröst idag för jag är så värdelös på det så det blev inga tunga vikter. 50kg i bänken och 20kg i hantelpressen. Triceps gick bättre dock, spände ut min gymgrossisten tshirt i storlek large. Tycker det ser ut som att jag lagt på en hel del massa på armarna senaste månaden, och det behöver jag ju verkligen också.

Imorgon blir det rygg och biceps. Ett riktigt köttarpass ska det bli. Favoritpasset ju trots allt, åtminstone första delen som består av ryggövningar ;)

Plockade ur tandställningen idag och klippte mig också. En liten makeover så att säga.

Redigerat av Ala_95, 18 December 2013 - 20:48.

Postad 19 December 2013 - 17:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Nåt riktigt superköttarpass blev det inte men det var inte heller ett dåligt pass. Laddade med en sample-påse med Olimp Redweiler innan jag for hemifrån och den kickade in lite tidigare än väntat så det blev en fartfylld bilfärd genom stan, hehe. Körde väl inga monstervikter idag men fick ordentlig pump i latsen och biceps efteråt gick rätt bra också. Det syns klart och tydligt att jag gått upp i vikt om jag ställer mig framför spegeln. Kul!

Gick även in på TNC och köpte lite protein åt föräldrarna, tänkte att dom skulle få i julklapp. Farsan tränar redan och morsan ska jag tvinga till att börja träna också.

Postad 19 December 2013 - 18:04

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 1

Gick även in på TNC och köpte lite protein åt föräldrarna, tänkte att dom skulle få i julklapp. Farsan tränar redan och morsan ska jag tvinga till att börja träna också.

Haha, proteinpulver till föräldrarna i julklapp. Rolig du är.

/Fredrik

Postad 19 December 2013 - 18:07

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Sist jag hörde så var visan att dina föräldrar inte ville köpa proteinpulver till dig ju ;)

Postad 19 December 2013 - 18:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Japp, men det skiter jag i ;)

Farsan har ju faktiskt frågat ifall han får ta något i min påse full med samples. Har sagt att jag ska välja ut några grejor som han ska få.

Sedan är grejen den att farsan har problem med både rygg och knä vilket hans övervikt är delorsak till. 183cm lång och väger nästan hundra pannor och redig ölmage på det. Jag har tjatat på honom i typ två år nu och nu har även mamma börjat klaga på honom och satt ölförbjud från och med trettonhelgen. Målet är väl att han ska gå ner till 85kg tills jag kommer hem i sommar. Morsan är väl inte överviktig direkt men har inga muskler alls nästan och har axel och nackproblem vilket beror på kontorsjobb och alldeles för mycket stillasittande. Så hennes jobb är att bygga på sig lite muskler och kanske tappa lite fett på vägen.

Ska följa med farsan på gymmet någon dag framöver här och lära honom träna riktigt. Just nu kör han bara maskiner vilket jag inte tycker är nå bra. Ska lära honom hur man tränar säkert och rätt med fria vikter istället. Ska även gå iväg med morsan någon dag och lära henne hur man tränar.

Det blir väl så att i paketen med proteinpulver så inkluderar jag två PT-pass var som dom kan utnyttja när som helst innan jag far iväg den 20:e januari.

Postad 22 December 2013 - 22:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Brutalt armpass ikväll på Ironworks. Kom dit ganska sent för jag jobbade till 18 och sen skulle jag köra hit 10 mil i skitväder så kom igång först typ kvart över åtta. Körde biceps först och sedan triceps. Inga monstervikter sådär men fick enorm pump och riktigt bra känsla i musklerna. Helt slut i armarna var jag.
Gick in i omklädningsrummet och tog post-workout shaken och passade på att flexa lite framför spegeln för jag var ensam där inne. Blev så motiverad av mina nyliga framgångar att jag gick ut och körde ett kort men jäkligt intensivt benpass också. Ska ju åka till fjälls imorgon och vet inte hur länge jag blir borta så vafan, lika bra att köra ut sig helt nu. Pumpade tungt och intensivt men bara maskiner. Hade inte med mig lyftarskorna eller bälte så ville inte köra några böj. Fick sådan pump i quadsen att jag knappt kunde gå. Härligt!

Vägde in mig på 79kg efter passet. Visserligen ganska vattenfylld då men rätt skapligt med tanke på att jag vägde 72.2kg morgonvikt för en månad sedan. Har fortfarande rätt okej magrutor också, skulle nog räcka för att imponera på några brudar.

Postad 23 December 2013 - 09:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
77.6kg morgonvikt. Det tar sig ;) +5.4kg på en månad, inte dåligt!

Postad 26 December 2013 - 20:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fick GASP knee wraps av brorsan i julklapp. Dom var ganska ogratis men dom hjälpte mig att ta 147.5kg i böjen idag, trots att jag kände mig seg som attan idag. Redan på 120kg kändes det snortungt. På en bättre dag tar jag nog 150kg utan större problem.

Var så trött efter passet att när jag åkte på Coop och handlade lite mat så drog jag ICA-kortet i kassan :P Lite pinsamt och det tog tid och blev kö bakom mig men jaja, har man tränat ben i över två timmar så har man ;)

Postad 27 December 2013 - 20:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fan, hantlarna på gymmet är ju lurigt märkta. Blev lite brydd idag hur 20kg hanteln kunde ha två plattor på varje sida. Tänkte att dom plattorna måste ha någon konstig vikt. Läste på dom och det står 5kg på dom. Alltså väger 20kg hanteln mer än 20kg för själva hantelstången väger ju lite också.

Postad 28 December 2013 - 09:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Fan, hantlarna på gymmet är ju lurigt märkta. Blev lite brydd idag hur 20kg hanteln kunde ha två plattor på varje sida. Tänkte att dom plattorna måste ha någon konstig vikt. Läste på dom och det står 5kg på dom. Alltså väger 20kg hanteln mer än 20kg för själva hantelstången väger ju lite också.

Det där har jag också råkat ut för på flera gym. Men har tänkt att det inte spelar så stor roll i slutändan, det viktiga är att det är tungt sen spelar det ingen roll vad det står för siffra.

Appropå hantlar har jag noterat att det blir allt vanligare med gummi runt vikterna. Sjukt störigt och rent av farligt om man tränar t.ex. axlar på runt 40 kg. Då blir hantlarna så pass stora att det finns risk att de slår ihop i toppläget och skapar en studseffekt ut från kroppen. Håller nämligen på och letar nytt gym och tre av tre (nya) ställen har kört med denna typ av hantlar.

Postad 28 December 2013 - 11:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1

Det där har jag också råkat ut för på flera gym. Men har tänkt att det inte spelar så stor roll i slutändan, det viktiga är att det är tungt sen spelar det ingen roll vad det står för siffra.

Appropå hantlar har jag noterat att det blir allt vanligare med gummi runt vikterna. Sjukt störigt och rent av farligt om man tränar t.ex. axlar på runt 40 kg. Då blir hantlarna så pass stora att det finns risk att de slår ihop i toppläget och skapar en studseffekt ut från kroppen. Håller nämligen på och letar nytt gym och tre av tre (nya) ställen har kört med denna typ av hantlar.

Jo, precis. Jag gillar nästan att det är felmärkt för det gör ju att man lyfter mer än man tror. Bra för att lura hjärnspökena och klämma ur mer än man vanligtvis gör.

Angående gummit så håller jag med, sjukt störande. Här på Ego i Sundsvall så hade dom gummihantlar sist jag var där för kanske ett år sedan. Både jag och mina kompisar störde oss riktigt mycket på det när vi körde axlar och hantelpressar. Dom var ju så stora och om man råkade slå ihop dom så studsade dom ju iväg.

Såhär ser det ut på IronWorks där jag går nu:
Postad bild

Och såhär ser dom ut på gymmet jag tränat på senaste tre åren:
Postad bild

Postad 30 December 2013 - 14:01

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Snyggt! Så där ska det se ut i hantelstället. Jag gillar de där bänkarna som är i undre bilden också. Samma som ÖKK i Örebro använder. Synd bara att det blivit så förbannat populärt att träna där. Orkar inte köa till saker så letar efter ett mindre populärt gym för tillfället.

Postad 30 December 2013 - 17:40

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Maxning i mark idag. Tidigare PB har legat på 160 så tänkte ge mig på 170 idag.

Och 170 gick upp! Hade jag varit själv så hade jag varit nöjd där och stannat för denna gången men efter påhetsning utav en polare så slängde vi på 180. Och fan om inte det gick upp med.

Inget bälte, inga straps.

Gott nytt krappar!

Postad 30 December 2013 - 18:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Beefcake! :D

Postad 30 December 2013 - 18:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Beefcake! :D

Haha!

Postad bild

Postad 30 December 2013 - 22:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Snyggt! Så där ska det se ut i hantelstället. Jag gillar de där bänkarna som är i undre bilden också. Samma som ÖKK i Örebro använder. Synd bara att det blivit så förbannat populärt att träna där. Orkar inte köa till saker så letar efter ett mindre populärt gym för tillfället.

Precis! Jag gillar också dom där bänkarna, riktigt stadiga och sköna. På gymmet här i stan har dom lite hårdare bänkar som dessutom är rätt så hala, vilket är lite irriterande.

Maxning i mark idag. Tidigare PB har legat på 160 så tänkte ge mig på 170 idag.

Och 170 gick upp! Hade jag varit själv så hade jag varit nöjd där och stannat för denna gången men efter påhetsning utav en polare så slängde vi på 180. Och fan om inte det gick upp med.

Inget bälte, inga straps.

Gott nytt krappar!

Fan grattis! Du ligger 20kg före mig nu då ;)

Själv var jag in till hemgymmet en sväng, skulle ändå fara till byn så kunde lika gärna passa på och träna så jag inte kör 10 mil dit, är där i fem minuter och sen åker 10 mil hem igen. Axlar, triceps och mage på schemat. Brukar ju köra 5x5 50kg i stående skivstångspress men tänkte mixa till det lite idag. Började med en superlätt och strikt femma. Sedan en ganska lätt och superstrikt åtta. Efter det gjorde jag en sjua med lite hjälp från benen på sista tre repsen. Efter det en strikt fyra. Körde sedan lite upprätt stående rodd på 30kg och höll nästan dubbelt så brett som jag brukar. Höll alltså precis innanför ringarna på en vanlig Eleiko-stång. Körde inte speciellt strikt här men klämde ut 12-13 reps per set. Körde för övrigt rätt tungt resten av passet, både på axlarna och triceps. Mage blev lite blandat. Märkte i speglen i omklädningsrummet efteråt att mina magrutor bara blir bättre och bättre trots att jag försöker bulka. Hmm...

Träffade en gammal klasskamrat på gymmet också. Inte sett han sen i somras för han pluggar uppe i Umeå numera. Han hade gått ner rätt mycket i vikt pga ramadan så nu vägde han 64 (typ 175 lång). Trots att han gått ner så mycket så hade jag ändå bättre magrutor än honom, och jag väger typ 78.

Har ju gått upp rätt mycket i vikt sen jag kom hem, och det mesta av den vikten har nog tamigfan lagt sig på övre rygg, axlar, lite på bröst och lite på armar. Benen tycker jag inte har växt något märkbart.

Redigerat av Ala_95, 30 December 2013 - 22:59.

Postad 30 December 2013 - 23:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Kom på att Zyzz var ju från Australien, och jag ska åka till Australien i typ april. Nu är ju Australien stort men har jag tur så är hans grav på rätt sida av landet. Gjorde lite forskning och det visar sig att hans grav ligger typ fem mil utanför Sydney. Perfekt, jag ska till Sydney bland annat. Får ta och åka ut dit någon dag, känns nästan som ett måste om man ändå är så nära.

För er som inte vet vem han var, kolla igenom det här klippet http://www.youtube.c...h?v=AdBoybKnzZw
En enorm inspirationskälla, som tyvärr dog för några år sedan.

Postad 31 December 2013 - 00:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Körde farmers walk idag också, mer för stretching än för styrka egentligen. Tog ett par 40kg hantlar i slutet av passet och strosade runt inne på gymmet. Försökte hålla armarna avslappnade och bröstet uppåt. Är väldigt stel i bröst, biceps och axlar så det är en stretch som funkar bra för mig. Även att bara ta en skivstång med mycket vikt på och hålla i, och trycka ner och bak axlarna och slappna av i armarna. Drar sjukt mycket i biceps, axlar och bröst.

Medan jag höll på med farmers walk så kom en av veteranerna ner och skulle träna. Han är fortfarande groteskt stor och jag har nämnt honom här i tråden tidigare. Han berättade om hur han hade svetsat till några väskor på jobbet. Dom vägde 60kg styck och sedan hade han hängt på med vikter på dom så dom vägde 130kg styck till slut. Sedan hade han och en polare farit ut till en skogsbilväg med lätt uppförsbacke och gått där med 130kg-väskorna, utan bälte och utan remmar. Rätt sjukt alltså.

Postad 02 January 2014 - 12:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Snart dags för årets första pass. Fasar för apkalopsen som kommer vara på gymmet nu med alla nyårsfrälsta...

Postad 02 January 2014 - 13:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Samma här, laddar med fyra ägg och en överbliven energidryck från nyårsafton. Ben, vader och mage på schemat idag.

Förhoppningsvis inte allt för mycket folk den här tiden på dagen dock.

Postad 02 January 2014 - 16:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte så farligt mycket folk faktiskt. Ungefär som vanligt.

Ett ok benpass. Körde frontböj, marklyft, benspark, lårcurl, raka marklyft. Mådde lite dåligt i början av passet dock så kunde inte köra fullt ös på frontböj eller mark, men men.

Kul också att det är ett riktigt hardcore gym. Var en riktigt stor kille där idag, hoppade på kryckor och hade hela benet gipsat. Han tränade på ändå han, låg och bänkade 90kg som det var ingenting. Såg även en riktigt grym tjej där idag. Riktig hardbody om man säger så. Hon körde pullups precis framför där jag stod och körde frontböj så man fick sig bra motivation där, hehe. Såg ådror och definition som bara den över hela ryggen. Lite senare gick hon förbi mig när jag vilade mellan seten i marklyft så jag sa till henne att jag var imponerad och tyckte att hon hade en grym kropp. Hon lät nästan shockad och tackade så mycket. Nästan så att man inte visste vad man skulle ta vägen när hon stod precis framför en, så jäkla snygg kropp!

Postad 07 January 2014 - 22:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Rygg och biceps idag. Ungefär en och en halv timme långt pass. Körde lite annorlunda idag på ryggpasset. Lite lätt uppvärmning först med t-stångs rodd bara och sen gick jag på tunga hantelroddar. Körde 8 på 40, 10 på 35, 12 på 30, 14 på 25, 16 på 20. Mer och mer strikt när vikten blev mindre. Sedan lite blandade ryggövningar. Biceps gick ovanligt dåligt idag, vet inte varför.

Efter det så gick jag iväg på nästa gym, EGO, och hjälpte farsan lite. Gick igenom bänkpress, lutande hantelpress, hantelrodd, latsdrag, tricepspress, kabelpullover, hantelcurl, hammercurl samt lite magövningar. Axlar försökte vi med men det gick inte då han är alldeles för stel och har problem med någon nerv i vänstra axeln. Ordinerade stretching åt honom där. Bröstparti, biceps, lats. Nästa gång ska vi gå igenom ben, vader och mage. Får se hur det går. Stackarn har ju knäskada också, så pass illa att han inte ens kan springa.

Sedan hoppade han i bastun så jag passade på att köra lite mer rygg och biceps. Var snormycket folk där idag för det var gratisvecka så jag fläskade på med hantelrodd med 48kg hantlar och sedan hammercurls med 22kg hantlar. Bara för att, liksom. Var svettig som en gris och hade linne på mig så det såg rätt ok ut.

Postad 08 January 2014 - 06:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Första kettlebellpasset igår på ca fem veckor pga julresor och seg förkylning. Tog det relativt lugnt, hur lätt det nu är, men kommer ha svårt att gå idag och än värre kommer det bli i morgon...

Postad 08 January 2014 - 21:37

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Några mer som kör något med kroppsviktsträning?

Bara tränat en 8 veckor nu efter ett väldigt långt uppehåll från allt som har med styrketräning att göra. Det blir så när man köper ett hus som kräver lite vård och omsorg.

De övningar som är "lite svåra" som jag gör utan problem nu är

En hand hängande L-Sit (vet inte om det finns något bra namn för den) Hänger rakt och stabilt i en 10-15sek
Postad bild

och min Backlever klarar jag av att hålla runt en 20sek +-5sek
Postad bild

Postad 08 January 2014 - 23:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Vad tror/tycker ni om detta? http://www.youtube.c...h?v=j6sjLXkDr1M

Postad 08 January 2014 - 23:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag har tidigare varnat för elliott, han kan vara rätt extrem och squatexemplet var ett utmärkt exempel.

nu, till vattnet. i sverige har vi, tillsammans med holland världens bästa kranvatten. ja, det finns tillsatt flour i vårt vatten, men det är så extremt små mängder så att det inte påverkar oss. nu talar han om att vi ska känna när vi blir förgiftade i sinnet och kroppen och att vi ska lyssnar mer på vår kropp. han säger att han inte bryr sig om vetenskap eftersom det är tråkigt. säger man så så ska man tas med en fet nypa salt. vetenskap går alltid före duktiga youtubare.

så, det han pratar om en svammel. som vanligt.
nej, inte riktigt. i usa har dom på vissa ställen så dåligt kranvatten så att det knappt går att dricka. då bör man dricka vatten någon annanstans ifrån. men som vi har det i sverige, det finns inget försvar till att inte dricka vårt kranvatten. fy på er som köper vatten på flaska! miljöbovar om något. och fy på er som tar elliotts ord som något som man bör följa.

det finns en bättre kille på youtube som heter scooby eller något sånt. han är iofs rätt märklig han med, men han är betydligt mer ödmjuk och därmed även klokare är elliott. den karln går att känna igen på att han har större yta på tuttarna än arnold hade under sin karriär =) scooby snackar inte något jävla rappakalja om att vi ska bli hypersensitiva. vi har försvarsmekanismer MOT hypersensitivitet.

Postad 09 January 2014 - 00:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Man ska ta allt med en nypa salt. Skillnaden är bara hur stor nypan är ;)

Angående vattnet, som du säger så lär vattenkvaliteten ur kranarna här i Sverige vara fullt tillräckligt. Godaste vatten jag vet har vi i stugan i Vemdalen, ohyggligt kallt är det också! Men ja, i vissa delar av USA och resten av världen så kan nog flaskvatten vara en bra idé. Senaste två gångerna jag var i Tyskland så märkte jag att flaskvatten var riktigt vanligt. Min värdfamilj gav mig hela tiden flaskvatten och jag ville inte heller säga nej men jag undvek det så gott som gick och sparade flaskorna och fyllde på ur kranen istället. I Japan drack jag också kranvatten (dock inte så mycket) och klarade mig fint.

Sen det är med plast... Jag vet inte jag. Jag tror att så länge man inte håller på och värmer skiten så är det lugnt. Alltså drick kallt vatten ur plast så spelar det ingen roll. Men att värma mat i mikron i plastlåda försöker jag att undvika så gott som går. Säger ju sig självt att mindre bra ämnen kan frigöras då materialet hettas upp.

Scooby är grym. Lite tråkig men det är till 99% bra grejor han tar upp och han har bra med fakta bakom också. Och visst, han har rätt sjuka pecs, speciellt för hans ålder.

Själv ser jag varken Scooby eller Elliott som någon YouTube-bibel som man bör följa. Jag ser det helt enkelt som inspirationskälla och som något man kan prova ifall man tycker det verkar vettigt. Elliott tjatar t.ex mycket om thoracic extension, stretching, axelrörlighet osv och det ligger faktiskt väldigt mycket i det har jag märkt av egen erfarenhet. Även det med nervsystemet att om något funkar dåligt så påverkar det en massa andra grejor. Han har helt enkelt inspirerat mig att bli mer uppmärksam på hur min egen kropp fungerar och hur saker och ting påverkar kroppen. T.ex så ska jag imorgon bitti köra igenom ett stretchingpass för höfterna. Känner att dom är stela samt att min högra axel har börjat fara framåt igen, vilket jag löste förra gången med att stretcha höften riktigt så jag fick ordning på hållningen.

Postad 09 January 2014 - 00:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nu tycker jag det låter som du har en bra inställning och jag tar dig med en väldigt liten nypa salt :D

Som du säger, olika delar av världen har olika bra vatten. I min polares sommarstuga pumpas vattnet upp från 100 meter ner i en tornedalsk bergsgrund. Kan det bli bättre? Nej, inte vattnet. Men rören han pumpar från är rostiga som fan! :D nåväl, jag tror att ju större städer desto svårare att hålla vattnet bra.

Scoobys ålder ja. Karln är 50+ tror jag. Dockmär det kul att han erkänner att det är massa gener bakom. Älskar hans video om självbefläckelse *asg*

Träffade fö en mhbare idag på gymmet. Hakade på honom på ett psr övningar ^^

Postad 09 January 2014 - 06:43

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Känner att dom är stela samt att min högra axel har börjat fara framåt igen, vilket jag löste förra gången med att stretcha höften riktigt

Kroppen är fan fantastisk :)

Postad 09 January 2014 - 10:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vänta. Du löste ett axelproblem med att stretcha höften? Nu missförstog jag något ^^
Btw, använder du tortyrredskap (läs foamroller)? Har börjat fundera på en sån ^^

Postad 09 January 2014 - 10:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vänta. Du löste ett axelproblem med att stretcha höften? Nu missförstog jag något ^^
Btw, använder du tortyrredskap (läs foamroller)? Har börjat fundera på en sån ^^

Japp. Är höften stel så ändras hållningen. Mitt bäcken tippar framåt. Tippar man fram bäckenet så ändras även övre delen av ryggraden. När det händer så faller min högra axel fram något.

Använder foam roller sen typ ett år tillbaka. Älskar den! Du borde skaffa en du också.

Postad 09 January 2014 - 10:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Fjärilseffekten för fan zartokok.

Postad 09 January 2014 - 12:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
så kaosteorin fungerar på våra kroppar? :o :D jag har ju alltid ett snett bäcken, men jag nog lyckligtvis förskonats från axeltippning. tror jag. ska hypersensitera lite tror jag =)

Postad 09 January 2014 - 14:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

så kaosteorin fungerar på våra kroppar? :o :D jag har ju alltid ett snett bäcken, men jag nog lyckligtvis förskonats från axeltippning. tror jag. ska hypersensitera lite tror jag =)

Snett, men tippar ditt bäcken framåt också?

Din snea höft har nog verkningar i resten av kroppen också. Kan ju nämna att min fars ryggproblem enligt doktorn började med ett problem med foten som i sin tur ledde till knäproblem som i sin tur ledde till ryggproblem. Och nu, inte helt otippat, så har han även problem med axlarna ;)

Postad 09 January 2014 - 18:05

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hur stretchar man höften? :)

Redigerat av Garrett, 09 January 2014 - 18:11.

Postad 09 January 2014 - 18:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Snett, men tippar ditt bäcken framåt också?

Din snea höft har nog verkningar i resten av kroppen också. Kan ju nämna att min fars ryggproblem enligt doktorn började med ett problem med foten som i sin tur ledde till knäproblem som i sin tur ledde till ryggproblem. Och nu, inte helt otippat, så har han även problem med axlarna ;)

Det där drabbar mig kan jag säg... har ju nedsatt rörlighet i vänster fot, kan knappt böja den till90 grader... så får ofta ont o vänster fot, sen i högerknä, och på det ont i svanken, hugger till som f*n i ryggen ibland, kan knappt gå på morgonen... helt sjukt är det... innan jag bröt fotfan hade jag aldrig ont nånstans... :(

Redigerat av Garrett, 09 January 2014 - 18:12.

Postad 09 January 2014 - 18:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hur stretchar man höften? :)

Finns otroligt många sätt. Kolla stretching videos på youtube ;)

Det där drabbar mig kan jag säg... har ju nedsatt rörlighet i vänster fot, kan knappt böja den till90 grader... så får ofta ont o vänster fot, sen i högerknä, och på det ont i svanken, hugger till som f*n i ryggen ibland, kan knappt gå på morgonen... helt sjukt är det... innan jag bröt fotfan hade jag aldrig ont nånstans... :(

Mm, en sak påverkar en annan sak och sen blir det kedjeverkan av det hela.

Axlar och vader idag för mig. Militärpressen gick inte bra alls. Gjorde bara 4x5 på 50 med hjälp från benen på ganska många reps på slutet. Men något som var bra idag var trapsen. Körde farmers walk med 50kg hantlar (fick lite blickar när jag flåsade runt inne på gymmet) och sedan shrugs med 30kg hantlar och 60kg stång. Dead holds med 100kg stång som avslutning för stretchingens skull. Lär vara lagom öm imorgon skulle jag tro, hehe ;)

Postad 09 January 2014 - 21:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Alltså, Sophie Arvebrink. Rätt jäkla snygg ändå. Brukar se en tjej på gymmet här i stan ganska ofta som är av ungefär samma storlek (större ben dock), men tyvärr inte lika snygg. Rätt coolt ändå med vältränade tjejer.

Postad 10 January 2014 - 00:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi har fd juniorvärldsmästaren o bb här i umeå, liten tjej med thailänskt utseende. Dock så delar jag inte din fascination för muskulösa tjejer. Däremot när den lilla tjejen på 50 kg börjar hantelpressa 30kgs hantlar... då känns det bra märkligt för rätt många i hennes närhet. Få killar vill träna nära henne :D

Postad 10 January 2014 - 00:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vi har fd juniorvärldsmästaren o bb här i umeå, liten tjej med thailänskt utseende. Dock så delar jag inte din fascination för muskulösa tjejer. Däremot när den lilla tjejen på 50 kg börjar hantelpressa 30kgs hantlar... då känns det bra märkligt för rätt många i hennes närhet. Få killar vill träna nära henne :D

Åfan, vem är det? Såg en tjej förra veckan som körde axelpressar med 25kg hantlar, hon vägde dock ganska mycket mer än 50kg. Jag är väl fortfarande starkare än i stort sett alla tjejerna på gymmet, kan hända att några av dom största är starkare i ryggen och eventuellt benen. Nu går jag ju dock på bodybuilding gym och inte styrkelyftargymmet. Skulle jag gå på det så skulle jag vara riktigt klen i jämförelse. Var där och tränade en gång och hade turen att stöta på världsmästaren i bänkpress. Tror han hade bänkat typ 360-370kg eller nåt liknande :o En ganska stadig bit, om man säger så hehe.

Postad 10 January 2014 - 01:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Åfan, vem är det? Såg en tjej förra veckan som körde axelpressar med 25kg hantlar, hon vägde dock ganska mycket mer än 50kg. Jag är väl fortfarande starkare än i stort sett alla tjejerna på gymmet, kan hända att några av dom största är starkare i ryggen och eventuellt benen. Nu går jag ju dock på bodybuilding gym och inte styrkelyftargymmet. Skulle jag gå på det så skulle jag vara riktigt klen i jämförelse. Var där och tränade en gång och hade turen att stöta på världsmästaren i bänkpress. Tror han hade bänkat typ 360-370kg eller nåt liknande :o En ganska stadig bit, om man säger så hehe.

www.google.com/m?q=erika+vm+bodybuilding+junior&client=ms-opera-mobile&channel=new#biv=i%7C3%3Bd%7CcWb-A0ujP3X6sM%3A

Erika andersson.
Liten tjej, hon är rätt nära pygmeväxt i mina ögon. Men s*tan heller att jag skulle träna brevid henne. Någon heder måste man ha i kroppen på gymmet. Om hon hantelpressar TOLVOR på 30 och jag gör tolvor på 40, hur skulle det se ut egentligen? :D

Postad 10 January 2014 - 10:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

www.google.com/m?q=erika+vm+bodybuilding+junior&client=ms-opera-mobile&channel=new#biv=i%7C3%3Bd%7CcWb-A0ujP3X6sM%3A

Erika andersson.
Liten tjej, hon är rätt nära pygmeväxt i mina ögon. Men s*tan heller att jag skulle träna brevid henne. Någon heder måste man ha i kroppen på gymmet. Om hon hantelpressar TOLVOR på 30 och jag gör tolvor på 40, hur skulle det se ut egentligen? :D

Åh fyfan! Nu kör jag inte hantelpress så ofta men tror jag skulle kunna klämma en, kanske två tolvor på 30 :P
Har du någon koll på hur mycket hon böjer och markar? Enligt body.se så är hon 159 lång vilket ju är en ganska skaplig fördel mot en annan som är 182, och du var väl ännu längre om jag minns rätt?

Postad 10 January 2014 - 10:42

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Fasen menar du att hon kör tolv reps på 30 kg i axelpress? Trodde du menade bröstpressar. Hur sjutton får hon upp hantlarna överhuvudtaget? Jag tycker 40kg kan vara rätt tungt att få upp på axlarna, men går bra med lite teknik. Eller gick bra, axeln pallar inte riktigt den övningen än.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.