Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 April 2010 - 18:52

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag har en viktig fråga.
Givetvis använder jag home-knappen mest av alla knappar. Nu känns det som om den är lite mer nertryckt än alla andra. Tror jag nojar mig alldeles för mycket men känns redan att den blivit nött på något sätt. Någon som är lika nojig?

Jag använder bakåt mer än home. Och home är väl LITE nersänkt. Men det har den alltid varit. Såå. :D

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ta hem backgrounds från butiken,di bilderna som är där täcker hela skärmen till X10

Yey, tackar för tipset!

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hei, man kan få låt info på mw 600
http://www.esato.com...t...6&start=135

Jag kan inte bytta låt med knappen på mw600 längre :-(

Se mitt tidigare inlägg om kontakten med SE support om MW600. De säger att reparera mjukvara ska lösa detta problem. Blir spännande & se.

Postad 18 April 2010 - 18:54

rarod
  • rarod
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Nu har jag fått ett väldigt irriterande problem med min x10a. :D

Klockan visar nästan hela tiden fe.l Nu står det t ex att kl är 14:07 på mobilen när klockan egentligen är 14:44...
Jag har inställt att den ska uppdatera automatiskt från internet. Det här händer hela tiden så jag måste antigen starta om den eller vänta ett bra tag för att den ska vissa rätt tid igen. Som sagt väldigt irriterande.

Någon som har en lösning? vill kunna lite på att klockan visar rätt tid. ska tilläggas också att det inte bara är klockan på start skärmen utan också klockan uppe i högra hörnet.

Tacksam för hjälp:)

Kör du med någon sorts task-killer? Läste tidigare i tråden att om man dödade fel task så slutade klockan att uppdateras.

Sedan kan du ha fel tidszon eller något inställt.

Ställ in tidszonen och tiden manuellt i tids-inställningar. Du skall välja GMT +2 Amsterdam, Berlin (det är +2 eftersom det är sommartid, på vintern hoppar den automatiskt ner till GMT +1). Sedan ställer du bara in klockan så att den stämmer, och så skall det fungera smärtfritt framöver.

Postad 18 April 2010 - 19:51

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Är det enbart kalendern som synkas som namnet antyder eller synkas något mer ?

Enbart kalendern.

Postad 18 April 2010 - 19:54

Dunkazar
  • Dunkazar
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

@hmm14: Om du stänger av den automatiska uppdateringen då? Funkar det då?

Låter ju mer som att det är nåt sånt som är fel. Räcker ju annars att stäla klockan en gång sen skall den ju alltid gå rätt.

@Dunkazar: Har helt ok ljud i min iaf. Har du kollat om du har senaste uppgraderingen av programvaran i din lur? Inställningar och sen "om telefonen" 1.0.16 är sensate. Har för mig jag läst någonstans att det skall vara lite uppgradering av ljudet i den sensate men kan också ha helt fel.

Sen är det lite svårt att avgöra utan att prova flera samtal, en del talar ju tyst eller har kassa telefoner också så man kan ju lura sig lite.

Hej och tack för alla kommentarer.

Jag har inte uppgraderat nallen, ser nu att jag har .14
Iaf så lät jag nu i e-m några polare att bedöma ljudet i min nalle och de tyckte ljudet var helt OK. Alltså nu är det 3 pers som tycket att ljudet är bra...börjar nu vika mig för deras åsikter.
Det kan ju hända att jag gått och blivit lomhörd på senare dar (jobbar till vardags inom industrin) men enligt senaste hörseltestet i maj var allt OK.... :D

Sedan så har jag mkt bättre ljudvolym i min gamla Nokia-lur.

Nä, jag får hoppas uppgraderingen förbättrar ljudet

Redigerat av Dunkazar, 18 April 2010 - 19:57.

Postad 18 April 2010 - 19:57

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag undrar kort och gott om det går att ändra språk till norska i telefonen? Jag funderar på att köpa den i sverige men vill ha norska på den då jag använder den i norge... Måste man ladda ner något språkpaket eller ingår det från början?

Postad 18 April 2010 - 20:04

Dunkazar
  • Dunkazar
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tjena.

Jag undrar kort och gott om det går att ändra språk till norska i telefonen? Jag funderar på att köpa den i sverige men vill ha norska på den då jag använder den i norge... Måste man ladda ner något språkpaket eller ingår det från början?

Hej, jag kan ställa in "norsk bokmål" i min. Inget separat språkpaket

Postad 18 April 2010 - 20:07

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hej, jag kan ställa in "norsk bokmål" i min. Inget separat språkpaket

Tack för snabbt svar, super! :D

Postad 18 April 2010 - 21:18

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Jag gillar verkligen Latitude. Kan tänka mig hur praktiskt det faktiskt kan vara när man inte riktigt vet var kompisen är på fest eller liknande! :) Tur att det går att gömma sin position. :D

Postad 18 April 2010 - 21:31

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag gillar verkligen Latitude. Kan tänka mig hur praktiskt det faktiskt kan vara när man inte riktigt vet var kompisen är på fest eller liknande! ;) Tur att det går att gömma sin position. :D

stalker? hehe

hur lägger vi till varandra på lattitude då så blir du min första vän där :)

Postad 18 April 2010 - 21:32

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Snabb fråga, jag hade en app förut som kunde krympa ihop ikonerna så man kunde ha fler, har inte kvar den längre och kommer fan inte ihåg vad den heter, nå som vet?

Postad 18 April 2010 - 21:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag gillar verkligen Latitude. Kan tänka mig hur praktiskt det faktiskt kan vara när man inte riktigt vet var kompisen är på fest eller liknande! :) Tur att det går att gömma sin position. :D

Dock verkar det som positionen hamnar rätt 'off' när skärmen låses (och inte Latitude är aktivt längre?)?
Eller går det att ställa in så den låser på senast loggade position?

Postad 18 April 2010 - 21:34

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

stalker? hehe

hur lägger vi till varandra på lattitude då så blir du min första vän där :)

Nja, delar inte gärna ut min position till folk jag inte känner väl personligen, sorry. :D

Dock verkar det som positionen hamnar rätt 'off' när skärmen låses (och inte Latitude är aktivt längre?)?
Eller går det att ställa in så den låser på senast loggade position?

Hrm... Inte tänkt på. Jag kör med widgeten. Det funkar klockrent att se min kompis position som har en Desire dock!

Postad 18 April 2010 - 21:41

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Snabb fråga, jag hade en app förut som kunde krympa ihop ikonerna så man kunde ha fler, har inte kvar den längre och kommer fan inte ihåg vad den heter, nå som vet?

Hittade den, More icons widget.

Postad 18 April 2010 - 21:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ska testa med widgeten och se vad polarn jobbar nånstans egentligen ;) imorgon, han har likväl en Desire.
Vi bor ca 3km från varann, och när vi igår satt och lattjade lite med Latitude så hamnade vi båda på samma fläck på kartan här i närheten, dock så befann sig ingen av oss där.
Idag frågade han om jag varit i grannstaden, där han sett mig på Latitude, dock har jag pga magsjuka inte lämnat tomten...
:)

Redigerat av mrNoodles, 18 April 2010 - 21:43.

Postad 18 April 2010 - 22:15

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag gillar verkligen Latitude. Kan tänka mig hur praktiskt det faktiskt kan vara när man inte riktigt vet var kompisen är på fest eller liknande! ;) Tur att det går att gömma sin position. :)

Finns ett annat program i Market som jag gillar skarpt! Glympse! Man kan skicka en "glympse" till vem som helst.. via sms, mail eller direkt till facebook.. man bestämmer själv hur länge man ska dela sin position, och den som man skickar till ser var man är, hur snabbt man färdas, och om man ställt in destination, även när man beräknas vara framme!

Skitbra om man ska träffa nån och man blir lite sen.. eller om man vill att den man träffar ska kunna tajma kaffet tills man kommer! ;)

Postad 18 April 2010 - 22:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Finns ett annat program i Market som jag gillar skarpt! Glympse! Man kan skicka en "glympse" till vem som helst.. via sms, mail eller direkt till facebook.. man bestämmer själv hur länge man ska dela sin position, och den som man skickar till ser var man är, hur snabbt man färdas, och om man ställt in destination, även när man beräknas vara framme!

Skitbra om man ska träffa nån och man blir lite sen.. eller om man vill att den man träffar ska kunna tajma kaffet tills man kommer! :)

Aha! Tack för tipset! Är ju sjukt smart! Nu gäller det bara att få alla kompisar att gå över till Android så man har nytta av programmen! ;)

Postad 19 April 2010 - 04:34

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har en fråga,köpte en x10 i helgen. Det ser ut som det sitter ett skärmskydd på den redan. Det ligger ett i
kartongen med. det som sitter på telefonen,är det ett skärmskydd eller ser det bara ut så?

Postad 19 April 2010 - 05:09

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Har en fråga,köpte en x10 i helgen. Det ser ut som det sitter ett skärmskydd på den redan. Det ligger ett i
kartongen med. det som sitter på telefonen,är det ett skärmskydd eller ser det bara ut så?

Det är ett skärmskydd och folk på XDA har bekräftat att det går att ta av. Men jag hade inte gjort det för det sitter nog där av en anledning... :)

Postad 19 April 2010 - 07:44

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Pratade tidigare med SE supporten och den levereras med ett skärmskydd och sedan följer det med ett annat skärmskydd som det är meningen att man ska sätta på.... personligen tycker jag att det räcker bra med det redan påsatta skärmskyddet (försöker vara försiktig) , är rädd att förlora för mycket känsla när man använder skärmen annars :)

Postad 19 April 2010 - 08:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag lever i tron om att SE inte skickat med ett skärmskydd i reserv, mao. om det skulle räcka med det som sitter på så tror jag inte de skulle skickat med ett.
Jag har följdaktligen satt på det bifogade skärmskyddet och tycker skärmen funkar bra. :)

Postad 19 April 2010 - 08:59

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Se mitt tidigare inlägg om kontakten med SE support om MW600. De säger att reparera mjukvara ska lösa detta problem. Blir spännande & se.

Førsvinner alle program när man "reparerar" ?

Postad 19 April 2010 - 09:20

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Førsvinner alle program när man "reparerar" ?

Ja, allting försvinner som du installerat eller lagt till. Finns programvara i market t.ex. MyBackup som kostar $6 ca 40sek. som kan återställa t.ex. SMS/MMS/Kontakter och installerade program o andra inställningar man gjort i telefonen. Lösningen är inte 100% men bättre än ingenting. Detta är enl. mig ett Android problem och jag hoppas att man hittar någon vettig standard i framtiden för hur man ska göra uppgraderingar/återställning/reperationer osv. utan att förlora allting varje gång... mycket störande är det.

Postad 19 April 2010 - 10:19

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
2.1 i september tillsammans med multi touch?

Vet inte om det skrivits om detta tidigare, har inte hunnit följa tråden sista veckan men jag hittade precis följande länk där det verkar som om 2.1 kommer i september. Kanske till och med tillsammans med MT.

http://news.softpedi...er-140065.shtml

Det har diskuterats mycket om MT i den här tråden och vi fick svar att hårdvaran inte stöder det men kan det vara så att X10 stöder inte MT i den form som iPhone gör (med sitt patenterade? MT) men att man kan lösa det på annat sätt?

Postad 19 April 2010 - 10:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jo det har avhandlats tidigare, och majoriteten här är överrens om att det är rykten och inget annat.
Och nej, personligen tror jag inte det blir nå MT. :)

Postad 19 April 2010 - 11:15

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Det är riktigt synd att den inte har MT.
Funkar inte att spela med emulator eftersom du inte kan både touch styra och använda touch knappar samtidigt. :)

Postad 19 April 2010 - 11:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag gör precis som många andra; skiter fullkomligt i om den har MT eller inte. Spelar gör jag knappt ändå och vet inte ens om det finns så många spel som har MT/DT. För övrigt så tycker jag Xscopes enfingerzoom är helt underbar.

Postad 19 April 2010 - 11:34

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Har precis fixat aTackDog för att hålla koll på uppdateringar. Behövs den eller gör den detsamma som den inbyggda? Dessutom sa den att det fanns uppdateringar till en hel del program som det stod att jag hade senaste versionen av. What gives, bla Spotify. What gives? Annat exempel är att det står att v1.1 finns till Goggles, men i butiken är det v1.0.1

Kan man råka stänga av X10ans egna uppdateringstjänst till appar?

Redigerat av Papazian, 19 April 2010 - 11:39.

Postad 19 April 2010 - 13:22

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

2.1 i september tillsammans med multi touch?

Vet inte om det skrivits om detta tidigare, har inte hunnit följa tråden sista veckan men jag hittade precis följande länk där det verkar som om 2.1 kommer i september. Kanske till och med tillsammans med MT.

http://news.softpedi...er-140065.shtml

Det har diskuterats mycket om MT i den här tråden och vi fick svar att hårdvaran inte stöder det men kan det vara så att X10 stöder inte MT i den form som iPhone gör (med sitt patenterade? MT) men att man kan lösa det på annat sätt?

Mycket möjligt att de har löst det på ett sätt som liknar detta...
Man sätter ner ett finger på skärmen för att bestämma en fixerad punkt och använder sedan singletouch med ett annat finger i relation till den tidigare bestämda punkten för att simulera multitouch.

T.ex
http://pocketnow.com...h-now-available

Redigerat av sefors, 19 April 2010 - 13:23.

Postad 19 April 2010 - 13:43

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Letar fortfarande efter en trygg och säker väckarklocka för x10. Testade en som heter "Alarm klock" vilken är helt perfekt i form av funktioner. Jag kan ställa in min egen ringsignal, snooze längd, STOR snooze knapp och en slider för att faktiskt stänga av alarmet.

Dock har den kraschat ett par gånger nu och den tycks ha lite problem med x10 sömnfunktion.

Postad 19 April 2010 - 14:06

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Letar fortfarande efter en trygg och säker väckarklocka för x10. Testade en som heter "Alarm klock" vilken är helt perfekt i form av funktioner. Jag kan ställa in min egen ringsignal, snooze längd, STOR snooze knapp och en slider för att faktiskt stänga av alarmet.

Dock har den kraschat ett par gånger nu och den tycks ha lite problem med x10 sömnfunktion.

kaloer clock

Postad 19 April 2010 - 14:22

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja, allting försvinner som du installerat eller lagt till. Finns programvara i market t.ex. MyBackup som kostar $6 ca 40sek. som kan återställa t.ex. SMS/MMS/Kontakter och installerade program o andra inställningar man gjort i telefonen. Lösningen är inte 100% men bättre än ingenting. Detta är enl. mig ett Android problem och jag hoppas att man hittar någon vettig standard i framtiden för hur man ska göra uppgraderingar/återställning/reperationer osv. utan att förlora allting varje gång... mycket störande är det.

Måste bara fråga, hur du kan få det till ett android problem? Det är väl närmast luren som saknar automatisk backup, isåfall. El. jag missförstår ditt inlägg?

Postad 19 April 2010 - 14:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Måste bara fråga, hur du kan få det till ett android problem? Det är väl närmast luren som saknar automatisk backup, isåfall. El. jag missförstår ditt inlägg?

Om jag inte minns fel så rensades väl allt i tex W995 när man mjukvaruppgraderade den.
Visst, man fick rådet att göra en backup innan man uppgraderade den - men telefonen rensades.

Postad 19 April 2010 - 14:35

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel så rensades väl allt i tex W995 när man mjukvaruppgraderade den.
Visst, man fick rådet att göra en backup innan man uppgraderade den - men telefonen rensades.

Vad jag menar är att det finns andra androidlurar som backupar allt automatiskt på minneskortet och lägger tillbaka allt igen, om man rensat telefonens minne. Alltså kan jag inte få det till ett androidproblem.

Postad 19 April 2010 - 14:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Vad jag menar är att det finns andra androidlurar som backupar allt automatiskt på minneskortet och lägger tillbaka allt igen, om man rensat telefonens minne. Alltså kan jag inte få det till ett androidproblem.

När man väljer reparera eller uppgradera mjukvara?
Nice isåfall :)

Postad 19 April 2010 - 15:16

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

När man väljer reparera eller uppgradera mjukvara?
Nice isåfall :)

Ja, alltså den lägger in allt efterhand automatiskt på minneskortet, inget man behöver tänka på. När man startar igen efter reparera el. uppgradera får man frågan om man vill återställa allt. Enkelt och svårt att missa.

Postad 19 April 2010 - 15:22

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

"Jag" tycker att det är ett Android problem... varför inte spika en standard för hur man ska ta omhand data på telefonen som t.ex. kontakter, sms, call log, installerade program, inställningar sen kan alltid t.ex. SE göra tillägg till denna standard som gör att även deras speciallösningar följer med, men tror Android som operativ skulle ha mycket att vinna på att ha någon form av standard på detta... men som sagt detta är min personliga åsikt... som vi alla märker så blir det nu istället upp till tfn.tillverkaren att fixa någon form av backup-funktion och det verkar inte vara många som gör det... hur svårt vore det för google o ha någon synk på program man installerat via market? hittar inte det idag... när jag rensade min telefon så fanns inget på hämtningar alternativt det fanns där för att direkt försvinna därifrån när jag installerade igen?! WTF? Är ni alla av annan åsikt? dvs. att SE o HTC o Motorola ska fixa fram backuplösningar för resp. telefon?`finns naturligtvis både för och nackdelar med det... nu blev det nästan en novell av detta.... :)

Ja, alltså den lägger in allt efterhand automatiskt på minneskortet, inget man behöver tänka på. När man startar igen efter reparera el. uppgradera får man frågan om man vill återställa allt. Enkelt och svårt att missa.

Trevligt initiativ av dem tycker jag, men jag tycker fortfarande att det borde finnas något smartsystem för att fixa detta i operativet...

Ja, det är naturligtvis bra, men jag tänkte mera på helhetsintrycket av Android lurar... det skulle bli betydligt bättre om det fanns något fiffigt sätt att göra det på oavsett om sedan telefontillverkaren behagar gå ett steg längre eller inte. MyBackup fungerar ju hyffsat tack och lov, men kan jag kan ju tycka att detta borde finnas i operativet ;)

Postad 19 April 2010 - 16:05

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Programmet 118 Adressboken som finns förinstallerat, är det gratis? Står att första månaden är gratis sen kostar det framöver(läggs till på telefonräkningen). Kostar den även för oss som fått den förinstallerad? Vi kan ju inte ta bort den heller :/

Postad 19 April 2010 - 16:08

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tjenare, efter att ha uppdaterat till basbandsversion 1.0.16 så funkar enbart volymkontrollen på mitt mw600, finns det nån lösning än?

Postad 19 April 2010 - 16:16

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Programmet 118 Adressboken som finns förinstallerat, är det gratis? Står att första månaden är gratis sen kostar det framöver(läggs till på telefonräkningen). Kostar den även för oss som fått den förinstallerad? Vi kan ju inte ta bort den heller :/

Inge jag hade förinstallerat, i min olåsta X10?
Går det inte att välja att inte använda det, om det nu börjar kosta slantar efter 1mån?

Postad 19 April 2010 - 17:15

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Aha! Tack för tipset! Är ju sjukt smart! Nu gäller det bara att få alla kompisar att gå över till Android så man har nytta av programmen! ;)

Jodå.. Man kan se det man skickat på vilken telefon som helst som har en webbläsare och kan se wap-sidor. Har den man skickar till ingen sån telefon kan man skicka till mailadress där dom kan följa en live via flash-gränssnitt i webbläsare.
Och har dom en android eller iphone kan dom följa en i glympse. :)

Skillnaden med dom som följer en i en telefon utan glympse är att dom manuellt måste klicka på "refresh" för att se att man förflyttas.

Jag har tankat hem eniros program från market. Verkar vara gratis och gör samma sak. Om jag skriver in ett okänt nummer kollar det programmet upp det när jag ringer.. samma sak om ett okänt nummer ringer.

Postad 19 April 2010 - 17:42

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

kaloer clock

Ska testas, tackar!

Kaloer clock kraschade vid första och andra försöket. Får upp "... stoppades oväntar. Försök igen" och jag får välja "Tvinga fram en stängning".

Inte första gången det här dyker upp på en väckarklocka, är det handhavandefel som ligger bakom eller är x10 konstig?

Redigerat av Smith, 19 April 2010 - 17:56.

Postad 19 April 2010 - 17:43

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Supporten fixade mina MMS-iställningar med APN internet.telenor.se!

SEs support är riktigt bra ibland.. gäller bara att ha lite tur och få snacka med nån av dom som sitter där och verkligen kan.

Jag förklarade mitt problem med att när jag kör via min eget inställda APN internet.telenor.se för att få turbo3g så funkade inte mms, utan jag var då tvungen att ändra till services.telenor.se för att kunna ta emot och skicka MMS.

Killen jag snackade med sa åt mig att gå in i min egna gjorda APN.. scrolla ner längst ner till "APN-typ" och skriva i: default,supl

Gjorde det.. gick tillbaka till "APN:er" och kollade "telenor MMS"-inställningar och kontrollerade att det där på APN-typ stod mms.

Startade om telefonen och testade att skicka ett mms, med apn internet.telenor.se förvalt under APN:er.

SUCCESS!
:)

Alltså för alla er med telenor och turbo3g-abb som haft problem med mms efter att ha skapat en ny APN för att kunna surfa snabbare än dom 0,3mbit som services.telenor.se tillåter.

Skönt när supporten briljerar på det här viset ibland. Enkelt och snabbt svar från killen!

Postad 19 April 2010 - 18:14

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Här är ett litet tips om man vill vinna Wavesecure prenumeration:
http://www.swedroid....ling#more-16105

Snabba på!

https://www.wavesecure.com/

Redigerat av Mayanyi, 19 April 2010 - 21:16.

Postad 19 April 2010 - 21:02

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
tips : http://helixproject....nload.php?id=19

;)

Postad 19 April 2010 - 21:13

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Tjenare, efter att ha uppdaterat till basbandsversion 1.0.16 så funkar enbart volymkontrollen på mitt mw600, finns det nån lösning än?

bump

Postad 19 April 2010 - 21:59

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

;)

Kan va bra om man skriver vad det är för ngt!

Postad 19 April 2010 - 22:09

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

bump

Kolla lite längre tillbaka i tråden så har jag en lång redogörelse på att supporten säger att det ska fixa sig om man reparerar mjukvaran, vilket ej går att göra än....

Sorry, svarade på fel inlägg. Skulle svara på det du svarade på... ;)

Använder Handbrake till att konvertera om .mkv filer till 854x480, har förskt flera gånger att få med subtitles (svenska) med .srt filen, men Mediascape & Meridian tar inte med texningen. Någon som vet hur man får med texten när man konverterar?

Redigerat av martin636, 19 April 2010 - 22:11.

Postad 19 April 2010 - 22:28

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

;)

Man vill kanske inte tanka ner och installera nått helt anonymt program! Skriv en förklaring!!

Bah!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.