Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 10 January 2014 - 10:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, men jag tyckte mig se att hon hade bra vinklar för mark, så runt 140 är nog ingen omöjlighet. stark som fan!
Ja, jag är 190, så det är lite skillnad ^^

Upp till axlarna med vikter? Visst kör ni vadkickar?

Postad 10 January 2014 - 10:54

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Nej, men jag tyckte mig se att hon hade bra vinklar för mark, så runt 140 är nog ingen omöjlighet. stark som fan!
Ja, jag är 190, så det är lite skillnad ^^

Upp till axlarna med vikter? Visst kör ni vadkickar?

Vad menar du med vadkickar? Att man sitter ned och liksom sparkar upp en hantel i taget med knät? Jag brukar "slänga" upp vikterna i stående och sen lägger jag nästan vikten på axeln när jag sätter mig ned. Låter kanske konstigt men har funkat bra för mig de senaste 17 åren, men knäsparken har jag aldrig fått till riktigt, eller iallafall inte på vikter upp mot 40 kg och över.

Postad 10 January 2014 - 10:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jaha, var det hantelpress axelpress? Ja då gör jag definitivt inte en tolva på 30! Gjorde dock en åtta på 22.5 i slutet av mitt axelpass igår, hade då tränat axlar i typ 35-40min redan så var rätt trött. Borde väl klämma tolvor på 25-27.5kg kanske :P När jag körde igår så curlade jag upp allt utom 25, det fick jag kicka upp men det var inga problem direkt. 30 kan jag tänka mig är lite klurigare dock.

Stefans metod såg jag en kille göra förra veckan. Han körde med 50kg hantlar och han skidcurlade upp dom och lade dom på axlarna och sen satte han sig på bänken.

Men om hon bara markar typ 140-145 så är det ju lugnt ;)

Postad 10 January 2014 - 11:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Inser nu att det kanske var jag som missuppfattade det där med axelpressar efter att jag läste Ala_95:s inlägg från 10:13. Kanske var bröstpressar du menade Zartok?

Har aldrig brytt mig om att lära mig vad andra personer har för namn på övningar. Vi hade en helt egen jargong när jag började träna och den har levt kvar.

Postad 10 January 2014 - 11:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Har aldrig brytt mig om att lära mig vad andra personer har för namn på övningar. Vi hade en helt egen jargong när jag började träna och den har levt kvar.

Äh skit i namnet, bara man gör rätt övning så spelar det ingen roll vad den heter :P Finns ju typ hundratals olika namn på varje övning.

Postad 10 January 2014 - 11:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, jag menade hantelpressar. Liggande. Inte axelpressar :) däremot blir jag konfunderad till varför stefan ens finner det besvärande att kasta upp 40kg till axlarna. Jag har kört på 40kg i axelpressar och har väldigt lätt att kasta up dom, då är stefan... rätt myccket starkare än mig. Rätt jävligt jättemycket starkare tom :D

Därav att jag sen frågade om vadkickarna :)

Postad 10 January 2014 - 12:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Äh skit i namnet, bara man gör rätt övning så spelar det ingen roll vad den heter :P Finns ju typ hundratals olika namn på varje övning.

Haha jo det är sant. Men är samtidigt svårt att kommunicera på nätet ibland. Speciellt när vi hade en övning vi kallade: "kötta bröst" :P

Postad 10 January 2014 - 12:23

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Nej, jag menade hantelpressar. Liggande. Inte axelpressar :) däremot blir jag konfunderad till varför stefan ens finner det besvärande att kasta upp 40kg till axlarna. Jag har kört på 40kg i axelpressar och har väldigt lätt att kasta up dom, då är stefan... rätt myccket starkare än mig. Rätt jävligt jättemycket starkare tom :D

Därav att jag sen frågade om vadkickarna :)

Kanske blev lite överdrivet skrivet av mig men när jag började träna på 40 kg i början av 2000-talet så behövde jag hjälp för att få upp hantlarna. Efter att jag tränat ett tag på det så var det inga större problem, men nog känns det att det är tungt. Hade bara svårt att se det framför mig hur någon som antagligen väger mindre än hälften av vad jag gör skulle kunna slänga upp 30 kgs :P Ser framför mig hur de slängs upp och sen blir det en rejäl bakåtvurpa.

Postad 10 January 2014 - 13:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bara för inspirationen ska jag köra axelpressar idag och se vad jag kan göra för resultat :D var ett år sen sist, men jag har för mig att balansen kommer tillbaka rätt snabbt :)

Postad 10 January 2014 - 13:22

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Bara för inspirationen ska jag köra axelpressar idag och se vad jag kan göra för resultat :D var ett år sen sist, men jag har för mig att balansen kommer tillbaka rätt snabbt :)

Låter bra det, återkom med hur det gick :)

Jag körde lite axelpressar igår på 15 kg. Gör fortfarande för ont i axeln men det går framåt. Klarar sidolyft utan större problem och kör mina rehabövningar varje gång jag är i gymmet. Fixar övriga övningar rätt bra numera, är egentligen bara axelpressar som spökar. Klarar t.o.m. upphopp med skivvikt väldigt bra.

Nu är det verkligen dags att fixa kort på ett bättre gym. Företagsgymmet räcker inte alls till, men vill samtidigt inte gå tillbaka till ÖKK (tyngdlyftargymmet) då det var packat med folk där efter jobbtid.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 10 January 2014 - 13:22.

Postad 10 January 2014 - 13:37

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Några mer som kör något med kroppsviktsträning?

Bara tränat en 8 veckor nu efter ett väldigt långt uppehåll från allt som har med styrketräning att göra. Det blir så när man köper ett hus som kräver lite vård och omsorg.

De övningar som är "lite svåra" som jag gör utan problem nu är

En hand hängande L-Sit (vet inte om det finns något bra namn för den) Hänger rakt och stabilt i en 10-15sek
Postad bild

och min Backlever klarar jag av att hålla runt en 20sek +-5sek
Postad bild

Ser stabilt ut. Kör du något speciellt program eller har du gjort ett program själv?

Håller själv på med lite kroppsvikts träning med parallettes just nu.

Postad 10 January 2014 - 15:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det var så fullt så att jag inte kunde göra några axelpressar alls :( passet gick annars riktigt bra. Tricepspressade tior på 95kg, vilket är enormt bra för mina numera kassa triceps, samt att jag ökade från 190 i förra passet till 220 i shrugs i det här passet. Vi var tre stycken på två ställningar och hade tillsammans snott åt oss över ett halvt ton i fria vikter. En kille bakom mig markade 160. Sen var det en kille som såg ut att vara lite på väg att vara en sliten 30-åring och halvalkis som drog 200 i mark. Han såg för fan inte mer vältränad ut än valfri person på en vanlig arbetsplats. Smal, kansle lite lönnfet tom. Inga synliga muskler. Fan otroligt.

Ja, och sen snodde jagt mig endel också. Övriga gymmet kollade åt vårat håll efter alla vikter *asg*

Postad 12 January 2014 - 18:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Armar på schemat idag. Gick väl ganska bra. Var starkare i triceps idag än jag brukar vara. Hade 12.5 på varje sida på EZ-stången idag istället för vanliga 10 och då gjorde jag 3x8 med mycket bra form utan större problem.

Efter passet så började jag stretcha lite vader. Tänker eventuellt göra ett försök på 150 i böj imorgon om det känns bra. Hade sett lite på Klokov på YouTube innan jag stack iväg till gymmet så jag blev inspirerad och körde lite pause-squats efter jag var klar med vadstretchingen. Lade på 60kg på stången och det blev typ 20 reps utspritt på 45 minuter med stretching av hela underkroppen samt höften mellan seten om två reps som jag gjorde. På slutet lade jag en en tums planka under hälarna (hade inte lyftarskorna med mig) och då fick jag till riktigt fina böjar. Dock så kände jag en stelhet i högra knät. Har ju känt det förut men inte såhär väl. När jag satt längst ner i botten så kände jag hur det sträckte i hela knät och även gjorde lite ont. Hade ju problem med schlatter knän när jag höll på och spelade fotboll för typ 6-7 år sedan och har fortfarande knölar nedanför knäna, något större på höger knä.

Postad 13 January 2014 - 22:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
150 i böj idag, 120 i frontböj. Fick göra 150 två gånger för jag var osäker på om jag gick djupt nog första gången. Har nog inget mer att hämta i böjen än på ett tag. Frontböj skulle jag kunna ta 125 om jag är utvilad. Nu hade jag ju ändå gått upp till 150 och kört det två gånger och sen 3x6 120 i vanlig böj innan jag gjorde 120 i frontböj.

Postad 14 January 2014 - 00:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gottmosiga ben du ska ha om några år :D

Själv lyckades jag både stöta på och skrämma iväg mitt absolut största hatobjekt på gymmet idag; killar som tränar med tjejer och kör samma vikt.

Det här fenomenet är inte hatiskt om det är så att individerna är lika starka. Problemet för mig kommer när killen kör en vikt som är lite lätt, sennska han få tjejen att köra samma vikt trots att det är lite tungt för henne. Han hejjar på och sporrar henne för att hon ska orka med några reps, varpå han sätter sig och gör en cooltta på samma vikt, och ser rätt oansträngd ut.

Det här sättet att visa sig stark för tjejer AVSKYR jag. Det är så j*vla patetiskt så att det inte finns. Jag satte mig brevid ett sånt par idag i roddmaskinerna. Killen började öka vikten då. Ja, bara för sig själv, inte för tjejen. Dock så tränade jag ändå med 10 kg mer än honom. Just det, jag körde rodd med enkelt grepp också. Han körde 55 och sen 60 med v-handtag, jag körde 70 med singel-handtag. Ja, då var övningen snabbt över.

Ooo så skönt det kändes. Blir så j*vla less på såna töntar så att det inte finns. Finns gott om killar som kan träna med tjejer normalt, det är inget fel i det. Felet kommer när killen ska visa sig stark genom att använda SAMMA vikt som tjejen. Patetiska fjantar.

Fö, jag har börjat köra singelhandtag eftersom rodden bara går till 100 och hantlarna slutar på... är det 55 vi har? Förstår inte varför man inte kan köpa uppemot 80-90 kg, vi har ett par sjuuuuka köttkossor som tränar på iksu ibland vill jag lova.

Postad 14 January 2014 - 09:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Gottmosiga ben du ska ha om några år :D

Själv lyckades jag både stöta på och skrämma iväg mitt absolut största hatobjekt på gymmet idag; killar som tränar med tjejer och kör samma vikt.

Det här fenomenet är inte hatiskt om det är så att individerna är lika starka. Problemet för mig kommer när killen kör en vikt som är lite lätt, sennska han få tjejen att köra samma vikt trots att det är lite tungt för henne. Han hejjar på och sporrar henne för att hon ska orka med några reps, varpå han sätter sig och gör en cooltta på samma vikt, och ser rätt oansträngd ut.

Det här sättet att visa sig stark för tjejer AVSKYR jag. Det är så j*vla patetiskt så att det inte finns. Jag satte mig brevid ett sånt par idag i roddmaskinerna. Killen började öka vikten då. Ja, bara för sig själv, inte för tjejen. Dock så tränade jag ändå med 10 kg mer än honom. Just det, jag körde rodd med enkelt grepp också. Han körde 55 och sen 60 med v-handtag, jag körde 70 med singel-handtag. Ja, då var övningen snabbt över.

Ooo så skönt det kändes. Blir så j*vla less på såna töntar så att det inte finns. Finns gott om killar som kan träna med tjejer normalt, det är inget fel i det. Felet kommer när killen ska visa sig stark genom att använda SAMMA vikt som tjejen. Patetiska fjantar.

Fö, jag har börjat köra singelhandtag eftersom rodden bara går till 100 och hantlarna slutar på... är det 55 vi har? Förstår inte varför man inte kan köpa uppemot 80-90 kg, vi har ett par sjuuuuka köttkossor som tränar på iksu ibland vill jag lova.

Ah... Jag har aldrig sett det där själv, brukar inte ha sådan uppsikt, men visst, det är jävligt töntigt. Dom gånger jag haft med någon tjejkompis och tränat så har hon kört på sin vikt och jag på min. Vad man kör med för vikt spelar ju egentligen inte så stor roll, bara man kör hårt.

Endast 55kg hantlar är lite drygt, ja. På hemgymmet så hade dom bara upp till 57 men dom hade även ett par mycket större som jag inte vet hur tunga dom är, inne i en garderob. Nu vid öppet hus i slutet på november plockade dom fram dom till polarns glädje. Han körde ju rodd med 70kg hantel när vi var nere på Exhale i Göteborg (vilket var deras tyngsta hantel). Här i Sundsvall vet jag inte vad tyngsta är, men skulle gissa på 65-70 typ.

Postad 14 January 2014 - 10:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Endast 55kg hantlar är lite drygt, ja.

Då är ni lyckligt lottade, jag har tränat på väldigt många gym under de senaste åren och endast tre av dem har haft hantlar över 40 kg. Det är Uppsala TK, Örebro KK och ett källargym i Uppsala som jag glömt namnet på. Har säkert tränat på 20-25 gym utöver det och ingen har haft hantlar över 40 kg. Hmm eller när jag tänker efter så kanske något SATS-gym hade det (fick ett kort via ett jobb) förresten. Nu när jag kör lite mer rehabträning så har jag kört på jobbet, de kör med 20 kg som max. När jag frågade om de inte kunde öka på lite så vägrade de med motivationen att det ska vara ett motionsgym. :(

Måste se till att skaffa kort på ett riktigt gym nu.

Postad 14 January 2014 - 10:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Då är ni lyckligt lottade, jag har tränat på väldigt många gym under de senaste åren och endast tre av dem har haft hantlar över 40 kg. Det är Uppsala TK, Örebro KK och ett källargym i Uppsala som jag glömt namnet på. Har säkert tränat på 20-25 gym utöver det och ingen har haft hantlar över 40 kg. Hmm eller när jag tänker efter så kanske något SATS-gym hade det (fick ett kort via ett jobb) förresten. Nu när jag kör lite mer rehabträning så har jag kört på jobbet, de kör med 20 kg som max. När jag frågade om de inte kunde öka på lite så vägrade de med motivationen att det ska vara ett motionsgym. :(

Måste se till att skaffa kort på ett riktigt gym nu.

Ojoj, illa... Jag menar, 20kg hantlar kan man ju inte göra mycket med. Ta t.ex hantelrodd, en av dom bästa ryggövningarna enligt mig men 20kg är ju knappt uppvärmning. Farsan körde ju med 26kg hantlar igår och då körde han 12 reps och tog det lugnt. Han är allt annat än vältränad dessutom.

Postad 14 January 2014 - 10:38

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ojoj, illa... Jag menar, 20kg hantlar kan man ju inte göra mycket med. Ta t.ex hantelrodd, en av dom bästa ryggövningarna enligt mig men 20kg är ju knappt uppvärmning. Farsan körde ju med 26kg hantlar igår och då körde han 12 reps och tog det lugnt. Han är allt annat än vältränad dessutom.

Jepp håller med, jag påpekade att det fortfarande kan vara ett motionsgym om det finns tyngre hantlar, vissa behöver ju också mer vikter för att de är starkare. Men det var som att tala till de döva. Har haft liknande diskussion på andra jobb. Tyvärr resonerar de på samma sätt med maskiner. Dåliga maskiner med hög skaderisk = för motion. Bra maskiner med lägre skaderisk = för tyngdlyftare. Det handlar dock inte om pengar då de hellre köper in dåliga och dyra saker för att de ser fina ut än bra saker som ser mer rough ut. Ni som har gym på företaget vet säkert vad jag talar om.

Postad 15 January 2014 - 18:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jahapp, då har man sträckt någon muskel i ryggen idag också. Typ övre traps på höger sida och ut mot axeln till. Blir ingen maxning i bänk imorgon och definitivt inget max i marklyft på fredag. Dagens ryggpass gick bra dock så det kan jag inte klaga på i alla fall. Sen var hon den där übersnygga tjejen där och tränade, körde böj med en kompis. Hon har rätt dåliga ben i jämförelse med resten av kroppen men hon stod och reppade på 60 medan hennes kompis körde tvåor på 100.

Postad 15 January 2014 - 19:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sluta spana tjejer, creep.
Vill du göra det så kom till iksu, där alla tjejer som tränar är 20 år och har snuskigt tighta yogabyxor :D

Postad 15 January 2014 - 20:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Sluta spana tjejer, creep.
Vill du göra det så kom till iksu, där alla tjejer som tränar är 20 år och har snuskigt tighta yogabyxor :D

Låter som att även du spanar brudar ;) Nä, men sitter man och kör latsdrag och power-racket står rakt framför en så är det ju liksom lite svårt att inte kolla. Ser ju bara skumt ut om man istället kollar bort hela tiden ;)

Postad 15 January 2014 - 21:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag kollar alltid bort. majoriteten av tjejerna som är på iksu är lite för smala för mig. och dom som inte är det är så jävla snygga så att man kan få en hjärtattack om man kollar på dom, så det låter man bli. rätt trevligt när man blir ooglad på själv däremot, just innan jul var det en riktigt het tjej som spanade och drog på tidernas leende när jag var i närheten (vi körde båda hantelövningar). men men, man är ju upptagen, så jag spanar minsann inte tillbaka :D

Postad 15 January 2014 - 21:24

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

Ser stabilt ut. Kör du något speciellt program eller har du gjort ett program själv?

Håller själv på med lite kroppsvikts träning med parallettes just nu.

Jag kör på med det jag känner för =) Försöker ofta kombinera mina övningar. Kör gärna Chin-ups och gör en L-sit samtidigt m.m.

Ska försöka komma igång lite mer med parallettes blir bara någon enstaka gång i veckan med de just nu. Viktvästen åker på vid tillfälle också för att verkligen köra slut på musklerna.

Postad 15 January 2014 - 21:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

jag kollar alltid bort. majoriteten av tjejerna som är på iksu är lite för smala för mig. och dom som inte är det är så jävla snygga så att man kan få en hjärtattack om man kollar på dom, så det låter man bli. rätt trevligt när man blir ooglad på själv däremot, just innan jul var det en riktigt het tjej som spanade och drog på tidernas leende när jag var i närheten (vi körde båda hantelövningar). men men, man är ju upptagen, så jag spanar minsann inte tillbaka :D

Hehe :P Jo man blir lite ledsen inombords när man ser dom där supersnygga brudarna och inser att man nog aldrig har ens en chans på en sådan människa.

Den enda gången jag märkt att tjejer kollat på mig var förra veckan då jag körde farmers walk med 50kg hantlar och andades som ett ånglok. Men det var nog inte "fan vad snygg han är" utan snarare "fan vad knäpp han är" :P Aja, skiter i brudar just nu, ska ändå iväg ut och resa och kommer inte bo längre än en månad på något ställe under det kommande halvåret. Sen under sommaren så bor jag här i stan men till hösten blir det väl flytt pga studier så då är det inte heller lönt att försöka skaffa någon flickvän innan det. Aja, vi får väl se. Jag intalar mig att det är enklare att göra stora gains som singel, hehe. Mer tid till sig själv :)

Postad 15 January 2014 - 22:19

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Jag kör på med det jag känner för =) Försöker ofta kombinera mina övningar. Kör gärna Chin-ups och gör en L-sit samtidigt m.m.

Ska försöka komma igång lite mer med parallettes blir bara någon enstaka gång i veckan med de just nu. Viktvästen åker på vid tillfälle också för att verkligen köra slut på musklerna.

Låter sjysst. Vart hittade du viktvästen? Bra pris?

Postad 15 January 2014 - 23:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Förresten, hon den där supersnygga tjejen tycks ha rätt bra klädsmak också. Träningslinnet hon hade på sig idag var riktigt likt det jag köpte i Göteborg. Var in på mmsports hemsida nyss och tydligen finns det både en herr och dam variant. Minns dock inte vilken hon hade men det var samma "modell" i alla fall (samma tryck osv).

Postad 16 January 2014 - 00:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Äh, man kan få vilken tjej man vill ha. Har haft min i 5.5 år eller något sånt nu. Jag är för söt att motstå. Skulle alla killar bara känna till att söt är ett beteende så skulle färre killar vara singlar. Min tant låter mig bygga om biorummet som jag vill, jag får grisa nerni köket (och hon städar upp) samt att jag får knubba på hennes mage när jag vill. Perfekta tanten för mig. Att hon inte tränar alls är bara ett plus i kanten :)

Postad 16 January 2014 - 23:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev visst lite bänk idag. Efter lång uppvärmning så kändes det bra. 95 gick upp relativt lätt. Jag fick ner den lite tokigt så det såg ut som att jag inte skulle klara det så polaren ryckte in för att rädda mig men jag skrek åt honom att ge fan i det vilket gjorde att jag tappade mycket luft men lyckades pressa upp den ändå. Gjorde två försök sen på 100 och båda misslyckades. Första försöket fick jag stången för långt ner mot magen men andra försöket fick jag ner den typ perfekt och då fick jag upp den typ en decimeter från bröstet men sen tog det stopp där och jag försökte pressa vidare i typ fem sekunder men till slut gick det inte. Gjorde sen 2x8 + 1x10 på 70 utan bekymmer så jag har blivit starkare ändå trots att jag lagt väldigt lite prio på bröst senaste månaden.

Postad 16 January 2014 - 23:24

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Tycker bänkpress är lite knepigt. För det första har jag aldrig kört det ordentligt, så jag har kass teknik.
För det andra så kopplar jag på höger axel när jag inte riktigt orkar lyfta upp eller kommer lite fel.. detta ingår iofs i kass teknik som nämndes i föregående mening. Det är jättedumt att lägga på axeln då axeln min har pajat en gång i tiden. Men men. Med koncentration så kan jag övervinna den impulsen..

För det tredje (här kommer ett exempel från tisdagens bravader) så känns det som att det när man inte riktigt orkar få upp den där 90kg's stången fjärde reppet så finns det ingen kräm kvar alls i musklerna. Alltså verkligen ingenting alls. Så den som passar rycker naturligtvis in och hjälper till..... MED PEKFINGERSPETSARNA??!

VAFAAN?

Hade stången vägt typ 89.7kg så hade den alltså gått upp?? Men det finns ju inte en sportsmössa att 90kg hade gått upp; musklerna känns som överkokt spaghetti. Jävligt knepigt är det. Fler som har den känslan?

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 16 January 2014 - 23:25.

Postad 16 January 2014 - 23:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Tycker bänkpress är lite knepigt. För det första har jag aldrig kört det ordentligt, så jag har kass teknik.
För det andra så kopplar jag på höger axel när jag inte riktigt orkar lyfta upp eller kommer lite fel.. detta ingår iofs i kass teknik som nämndes i föregående mening. Det är jättedumt att lägga på axeln då axeln min har pajat en gång i tiden. Men men. Med koncentration så kan jag övervinna den impulsen..

För det tredje (här kommer ett exempel från tisdagens bravader) så känns det som att det när man inte riktigt orkar få upp den där 90kg's stången fjärde reppet så finns det ingen kräm kvar alls i musklerna. Alltså verkligen ingenting alls. Så den som passar rycker naturligtvis in och hjälper till..... MED PEKFINGERSPETSARNA??!

VAFAAN?

Hade stången vägt typ 89.7kg så hade den alltså gått upp?? Men det finns ju inte en sportsmössa att 90kg hade gått upp; musklerna känns som överkokt spaghetti. Jävligt knepigt är det. Fler som har den känslan?

Jag har också urkass teknik i bänk. Aldrig varit bra på det.

På mitt andra försök på 100kg så hade jag klarat det ifall det var 99kg, det är jag rätt jäkla säker på. Rätt sjukt det där egentligen hur lite som krävs. Fick hjälpa polaren idag när han skulle köra en åtta på 100 (blev bara en sjua). Jag greppade ju hela stången för att kunna hjälpa honom racka av den men jag skulle uppskatta att jag lyfte typ 2-3kg bara sen pressade han resten själv.

Sedan i slutet av passet såg jag något kul. Stod och stretchade och såg i ögonvrån att något var fel. Jag kollar dit och ser en stor kille sitta vid bänken med 60kg på stången. Han hade precis kört klart sitt set men något var fel under setet men jag såg aldrig vad. Håller lite uppsikt inför nästa set och då ser jag honom ligga åt fel håll på bänken, alltså fötterna vid huvudändan, och ligger och pumpar typ 20 reps på 60kg och när han är klar så sätter han sig upp och lägger tillbaka stången i ställningen. Sjukt :P

Postad 16 January 2014 - 23:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
behöver du bänkteknik så kan jag hjälpa dig dovi. jag har bra bänkteknik, är bara jävligt svag *asg*

Postad 17 January 2014 - 08:07

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Fick höra ryktesvägen att de köpt nya hantlar till företagsgymmet. Hade lite onda aningar och fick de besannade när jag kom ner. De har köpt in hantlar med stora gummiklossar längst ut. Ser ut som något starke Adolf skulle lyft på cirkus under 1800-talet. Hantlarna är galet breda redan vid 20 kg och handtagen är både breda och glatta (bara delvis räfflade). Sjukt bångstyriga att använda och skaderisken vid t.ex. axelpressar blir alldeles för höga. Dock har de bara köpt in till 25 kg.

Körde också lite bänk häromdagen. Eftersom jag fortfarande kör lite rehab så blev det en del i mina crossfit-liknande pass. Kör ett antal varierande övningar och sen kör jag på utan att vila i sex varv. Började på 90 kg, men det var för lätt, gick upp på 110 kg men det var också för lätt så körde de fyra sista setten på 120 kg. Kändes faktiskt förvånansvärt bra och skönt att få lite värk i tuttarna, det var längesen :)

Håller för övrigt med om att bänk är väldigt mycket teknik. Sen är det svårt att öka utan att ha någon med som passar så att man kan pressa sig själv.

Nästa vecka ska jag provträna på ett gym som ligger i närheten. Äntligen! :)

Postad 17 January 2014 - 19:57

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

Låter sjysst. Vart hittade du viktvästen? Bra pris?

Inter Sport, riktigt nöjd med den passar utmärkt till Chins/Pull-ups.

Blev lite Chin-ups & Pull-ups såhär på kvällen, 15*10st Chin-ups 3.30 vila mellan varje set. Fortsatte med Pull-ups direkt efter det. Uppe i 10*7st än så länge, räknar med att göra 15 set till.

Postad 17 January 2014 - 20:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ville inte böja idag, lägger ju stången på trapsen trots allt. Körde lite frontböj först men kändes så segt. Gick till benpressen istället. 4x10 med 190kg vikter på ställningen och sedan 1x10 med 210kg på. Gick väl ganska ok. Annars ett helt ok benpass. Magpasset gick väldigt bra och vaderna på slutet gick väl sisådär, var så trött då. Kanske blev sista passet i Sverige det där. Får se ifall jag far ner och kör axlar på söndag eller om jag måste spendera hela dagen på att leta grejor jag ska ha med mig på resan.

Postad 18 January 2014 - 18:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Vad tycker ni Elliott-skeptiker om detta klipp? http://www.youtube.c...h?v=g34I5M35jbI
Låter vettigt tycker jag. Själv använder jag aldrig smith-maskin och ungefär 90% av mina övningar utförs med fria vikter.

Postad 18 January 2014 - 18:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Inget direkt provocerande uttalande där.

Sånt alla som gymmar borde ha koll på. Sen är smithen en ren giljotin i fel händer.

Postad 18 January 2014 - 18:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kan inte se klippet på jobbet, men jag gissar att han är kritisk mot smithen. Smith fungerar till olika pressar över huvudet, men direkt om man ska på bänkpress så är det fail för hela kroppen.

Man kan faktiskt göra knävönliga benböj (för hopparknän) i smithar, så den är inte så dålig som endel tror. Benböj och axelpressar -ja. Allt annat - ehm... njae. Tror inte det.
Tilläggas bör att om man kan göra vanliga benböj så är det bättre än att göra dom man gör i smithen :)

Postad 18 January 2014 - 18:44

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Han snackar om att man överutvecklar de primära muskelgrupperna och inte tränar stabilisatorer.

Basic shit.

Postad 18 January 2014 - 19:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ok. Would agree. Plus att man i bänpressövningar kan få problem med rörelsen då man inte brukar pressa rakt upp och rakt ner :)

Postad 18 January 2014 - 19:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ok. Would agree. Plus att man i bänpressövningar kan få problem med rörelsen då man inte brukar pressa rakt upp och rakt ner :)

Mina knän hade bölat floder om jag testat mig på dessa smithböj som man ser många folk kör.

Postad 18 January 2014 - 20:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är någon form av böj man ska kunna göra när man har glappande knän, min sjukgymnast när jag var där. Samt hacklift med överkroppen mot släden faktiskt ^^
Har testat hackliften så, men ingen smith.

Postad 18 January 2014 - 20:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Det är denna typen jag syftar på att folk håller på med. Där hade mina knän sagt ifrån.

http://youtu.be/6xveUfDqM7Q

Postad 18 January 2014 - 21:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det är denna typen jag syftar på att folk håller på med. Där hade mina knän sagt ifrån.

http://youtu.be/6xveUfDqM7Q

Mina knän skulle också grina floder av det där :S

Postad 18 January 2014 - 22:48

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Var med om årets träningsdag idag som vanligt när polarens farsa är nere i sydligare nejder...Gubben ör störtskön..Heimo, skogsfinne, ca 178, 120 pannor ca..ser ut som en köttbulle. Tränar i en totalt utsliten collegetröja, något som kan liknas vid något slags clownbyxor, hasandes runt i badtofflor, släpandes på midjebälte och en påse talk.

3 nysvenskar kör bänk. Flaamsar runt, kommenterar brudar och pratar högljut om hur tung bänk de skall köra. Tar en dj..tid. Den starkaste av den ålar upp 2 på 110. Heimo töttnar och frågar om han får köra mellan. Dom tycker det är jobbigt då dom inte orkar lyfta av vikter åt gubben.." Pehöööövs int"..säger Heimo och grabbar 2x25 och dunkar på..Gör sedan 4x 160...rent och snyggt...Grabbarna är klara med bänken....

Dom övergår till bröst och hantlar. Heimo sätter sig bredvid och börjar köra hantelpress bakom nacken med mer vikt en dom kör sina bröst...

När vi börjar bli klara kommer en av killarna fram och frågar om Heimo har några tipps för hur man blir så stark...Heimos kommentar..." Naaacka mindre och rääna mer..."

Till saken hör att Heimo tillhört världseliten i styrkelyft och vid 66 fortfarande bänkar 200, drar 300 och tar 200 plus i ben...
""
När jag frågar hur i h..vete han blivit sä stark brukar han garva och säga..." Saaaatans massa stång och en massa riiillller."

Skön gubbe är det iaf. Han har även egna hantlar längst upp i stället hemma...Står ingen vikt utan kort och gott.."Heimos"...

Postad 18 January 2014 - 22:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Var med om årets träningsdag idag som vanligt när polarens farsa är nere i sydligare nejder...Gubben ör störtskön..Heimo, skogsfinne, ca 178, 120 pannor ca..ser ut som en köttbulle. Tränar i en totalt utsliten collegetröja, något som kan liknas vid något slags clownbyxor, hasandes runt i badtofflor, släpandes på midjebälte och en påse talk.

3 nysvenskar kör bänk. Flaamsar runt, kommenterar brudar och pratar högljut om hur tung bänk de skall köra. Tar en dj..tid. Den starkaste av den ålar upp 2 på 110. Heimo töttnar och frågar om han får köra mellan. Dom tycker det är jobbigt då dom inte orkar lyfta av vikter åt gubben.." Pehöööövs int"..säger Heimo och grabbar 2x25 och dunkar på..Gör sedan 4x 160...rent och snyggt...Grabbarna är klara med bänken....

Dom övergår till bröst och hantlar. Heimo sätter sig bredvid och börjar köra hantelpress bakom nacken med mer vikt en dom kör sina bröst...

När vi börjar bli klara kommer en av killarna fram och frågar om Heimo har några tipps för hur man blir så stark...Heimos kommentar..." Naaacka mindre och rääna mer..."

Till saken hör att Heimo tillhört världseliten i styrkelyft och vid 66 fortfarande bänkar 200, drar 300 och tar 200 plus i ben...
""
När jag frågar hur i h..vete han blivit sä stark brukar han garva och säga..." Saaaatans massa stång och en massa riiillller."

Skön gubbe är det iaf. Han har även egna hantlar längst upp i stället hemma...Står ingen vikt utan kort och gott.."Heimos"...

Haha, låter som en riktig finne det. Sisu ;)

Själv är jag bara halvfinne till blodet men farsan är ju helfinne och det märks, både på kläder och beteende :D

Postad 21 January 2014 - 16:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skulle testa knäna i benåressen idag. Vi har den högre lutande varianten btw, dvs inte den som coleman pressar 900kg i :D

50 gick bra.
100 gick fint, körde två set.
150 gick rätt bra det med. Tre set till.
200 gick bra det också, lägg på två set.
240 (slut på 25'or) hugg i en sena i höger knä.

Lärdom: musklerna är aldrig det som sviker i benträningen :/

Postad 21 January 2014 - 17:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Har inte tränat på 3 dagar pga noll ork efter nattpass men lyckades pallra mig ner idag. Rygg på schemat och det känns direkt när jag slackat med träningen.

Blev iaf lite speedpulls på 150kg med håll i toppläget för greppträningen med.

Har börjat med lite mer variation i marken med för att utveckla denna. Framförallt fokus på att bygga upp accelerationen från golvet så man har bättre momentum upp till knäna.

Nersänkta mark istheshit för detta ändamålet och sumo används främst för höftstyrkan i låsläget.

Postad 22 January 2014 - 07:23

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Äntligen! Köpte gymkort igår på N'joy i Örebro. Mer av ett motionsgym men de har det mesta jag vill ha om än i små mängder och jag tror att en stor del av besökarna kommer falla bort om 1-2 månader och då kan jag träna på det sätt jag vill. Var där och tränade igår efter jobbet och de hade ungefär hälften av besökarna som ÖKK brukar ha vid samma tidpunkt. Plus för att de bara tar 1990 för ett årskort, det är rejält mycket billigare än konkurrenterna.

Postad 23 January 2014 - 22:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Körde lutande hantelpress idag, men då jag inte gjort det påmsäkert ett halvår så var det riktigt tungt. Råstyrkan fanns, men inte balansen. Däremot så körde jag utlyft med finfina 20kg per hantel, något som är pr och överraskande då det var över ett år sen sist (skulderbladsproblem)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.