Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 20 December 2018 - 00:22
Ken 65
-
Ken 65
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tack alla som skickat uppgifter på signalkvaliteten, då har jag den info jag behöver.
Mvh
Niklas
Ja, med den info du har fått från oss brukare verkar det som ni har lyckats fixa pixelproblemen. De två senaste dagarna har jag inte haft några problem alls. Bra gjort.
Postad 20 December 2018 - 08:05
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja, med den info du har fått från oss brukare verkar det som ni har lyckats fixa pixelproblemen. De två senaste dagarna har jag inte haft några problem alls. Bra gjort.
Tack för återkoppling, felanmälan som jag skapade är fortfarande öppen så tar gärna feedback från er övriga som har haft problem också.
Mvh
Niklas
Postad 20 December 2018 - 10:01
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tack för svar men jag hittar inte de senaste filmerna på svenska..
Nej ganska säker på att de senaste inte dubbades till svenska,så inte cmores fel 
Postad 20 December 2018 - 10:31
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Nej ganska säker på att de senaste inte dubbades till svenska,så inte cmores fel 
Ok, tack för hjälpen!
Postad 20 December 2018 - 17:27
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Cmore... Har just skaffat detta för ett tag pga att Harry Potter skulle finnas där. Toppen för grabben tänkte jag men vill ha svenskt tal. Hittar dem i appen på mobilen och på webben men hittar inte åt dem på Apple tv. (Ny med denna). Idéer?
På ATV så drar du med fingret neråt på touchen så kommer olika alternativ fram men det kanske skall tillhöra en annan tråd!
Postad 20 December 2018 - 18:34
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
På ATV så drar du med fingret neråt på touchen så kommer olika alternativ fram men det kanske skall tillhöra en annan tråd!
Jodå, det är en jäkligt fin fjärr!
Tackar 😊
Postad 21 December 2018 - 10:39
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Upplever ni fortfarande störningar på SVTs HD kanaler?
Mvh
Niklas
Postad 21 December 2018 - 20:03
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Nej det verkar lugnt, inga pixeleringar vad jag tänkt på i alla fall!
Postad 21 December 2018 - 22:45
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Julkalendern mm på Barnkanalen har dålig kvalitet, marksänt bättre just nu
Postad 22 December 2018 - 11:05
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
EPG'n är helt knäpp!
Skulle spela in Star Trek på TV4, markerade första delen innan nyheterna och skulle markera den andra delen efter. Då var den redan markerad. Ok, vad bra att den fattar det själv! Provade att göra tvärtom, markera den sista och då markerades den första också.
Idag upptäcker jag att det endast är första delen som är inspelad.
Har satt Worlds Deadliest Weather som serie inspelning. Fick markera två olika program eftersom de verkade vara olika serier för att få med alla programmen.
Nu har jag en mapp i en mapp i inspelningslistan. Hur är det möjligt?
Postad 22 December 2018 - 12:33
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
[quote name="Melmac" post="4537093" timestamp="1545473118"]EPG'n är helt knäpp! Skulle spela in Star Trek på TV4, markerade första delen innan nyheterna och skulle markera den andra delen efter. Då var den redan markerad. Ok, vad bra att den fattar det själv! Provade att göra tvärtom, markera den sista och då markerades den första också. Idag upptäcker jag att det endast är första delen som är inspelad. Har satt Worlds Deadliest Weather som serie inspelning. Fick markera två olika program eftersom de verkade vara olika serier för att få med alla programmen. Nu har jag en mapp i en mapp i inspelningslistan. Hur är det möjligt?[/quote Håller med, har smartboxen som funkat bra förut men nu är det ett lotteri med lnspelningarna.
Postad 23 December 2018 - 01:52
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Jag befinner mig i USA och vill lägga några inspelningar i CD-appen. Får då meddelande att detta bara går i hemlandet! Varför kan man inte lägga en inspelning på sin i Sverige belägna box från utlandet?
Hade t o m förhoppningar att kunna komma åt arkivet från USA men det gick inte heller.
Postad 23 December 2018 - 12:50
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja det beror på geoblockering men att man inte ska komma åt sin egen box kan jag inte se nåt hinder för att tillåta.
Låter ju bara löjligt att blockera även den.
Men VPN löser det problemet och det finns en hel del bra erbjudanden om man skaffar för en längre period.
Redigerat av Leatherface, 23 December 2018 - 12:53.
Postad 23 December 2018 - 21:19
jasifil
-
jasifil
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Såg just reklamen från Canal Digital där de säger att "nu finns Netflix hos Canal Digital". Som jag tolkar det så ingår numera Netflix i Canal Digitals utbud vilket jag inte tror stämmer. Inte kan väl Netflix ingå? Kan man ens teckna abonnemang hos Netflix genom Canal Digital? Om det nu är så att det numera finns en Netflix-app så är det ju inte samma sak som att Netflix finns hos Canal Digital. Det är ju bara appen som finns i en av deras boxar. Eller har jag fattat fel?
Postad 23 December 2018 - 21:30
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Lite långsökt är reklamen men man kan teckna abonnemang i boxen så kanske därav man gör reklamen.
Postad 23 December 2018 - 21:40
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Ja det beror på geoblockering men att man inte ska komma åt sin egen box kan jag inte se nåt hinder för att tillåta.
Låter ju bara löjligt att blockera även den.
Men VPN löser det problemet och det finns en hel del bra erbjudanden om man skaffar för en längre period.
Instämmer. Hoppas Canal Digital ser över detta. VPN låter lite krångligt då jag främst tänkte spela in Kalles jul till ungarna. Får hoppas det finns i arkivet när vi kommer hem.
Postad 23 December 2018 - 23:04
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Instämmer. Hoppas Canal Digital ser över detta. VPN låter lite krångligt då jag främst tänkte spela in Kalles jul till ungarna. Får hoppas det finns i arkivet när vi kommer hem.
Du vet väl om att det är nästintill brottsligt att spela in Kalles
Postad 24 December 2018 - 13:34
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Såg just reklamen från Canal Digital där de säger att "nu finns Netflix hos Canal Digital". Som jag tolkar det så ingår numera Netflix i Canal Digitals utbud vilket jag inte tror stämmer. Inte kan väl Netflix ingå? Kan man ens teckna abonnemang hos Netflix genom Canal Digital? Om det nu är så att det numera finns en Netflix-app så är det ju inte samma sak som att Netflix finns hos Canal Digital. Det är ju bara appen som finns i en av deras boxar. Eller har jag fattat fel?
Hej jasifil.
Netflix finns som app i OnePlaceboxen, och man kan skapa ett konto på Netflix direkt i OnePlace.
Mvh
Christos
Postad 24 December 2018 - 14:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Du vet väl om att det är nästintill brottsligt att spela in Kalles 
Haha! Kanske därför det inte går?
Postad 25 December 2018 - 22:30
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Va f-n nu funkar ej inspelning på min ADB 500 GB box. Trycker på inspelning men det blir ej en orange markering längre. Går jag in på inspelade program, så visar den inspelning imorgon kl 08,25. Skulle spela in Elvis ikväll. Likadant med kungahuset 2018 kl 20,00 idag, ingen inspelning idag, men därimot imorgon. Ska nu denna box också klödda ( strula på Svenska )
Edit: ser i inlägg 6104 att fler har samma problem. I inlägg 6105 svarar CD från 181205 att dom jobbar på problemet. Borde det inte vara löst nu ???
Redigerat av andersgog, 25 December 2018 - 22:35.
Postad 26 December 2018 - 10:33
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Va f-n nu funkar ej inspelning på min ADB 500 GB box. Trycker på inspelning men det blir ej en orange markering längre. Går jag in på inspelade program, så visar den inspelning imorgon kl 08,25. Skulle spela in Elvis ikväll. Likadant med kungahuset 2018 kl 20,00 idag, ingen inspelning idag, men därimot imorgon. Ska nu denna box också klödda ( strula på Svenska )
Inte boxens fel, EPG-informationen är korrupt. Räkna inte med snabb åtgärd, det här är en följd av de förändringar CD gjorde i början av september och fortfarande inte fått rätsida på.
Postad 26 December 2018 - 11:00
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Inte boxens fel, EPG-informationen är korrupt. Räkna inte med snabb åtgärd, det här är en följd av de förändringar CD gjorde i början av september och fortfarande inte fått rätsida på.
Jo, problem med att det spelas in repriser osv det har jag haft länge, men strul med att ikonen ej blir orange det har kommit på sistone. Har kanske haft tur då ?
Postad 26 December 2018 - 16:01
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
@CD: mer buggar med inspelningsfunktionaliteten...
Ibland vill man faktiskt spela in repriser för att undvika konflikter.
Provade att sätta en serieinspelning på repristiden och vill då förstås att alla avsnitt spelas in när programmet går i repris, detta har jag gjort många gånger tidigare under åren för att undvika konflikter under programmets ordinarie tid.
Nu spelades första avsnittet in riktigt, alltså reprisen. Nästkommande avsnitt däremot programmeras att spela in på ordinarie tid med konflikter som följd.
Så i motsats till att det ibland spelas in repriser, spelas det ibland in ordinare program suck.
Postad 26 December 2018 - 22:43
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Nej, störningarna är borta.
Postad 27 December 2018 - 08:59
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Är det surroundljud (fler kanaler än 2) när man kör CDs app via atv eller bara stereo. Hur är det via chromecast?
Postad 27 December 2018 - 09:21
FenioN
-
FenioN
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
jag kör genom atv och det är bara stereo,
Postad 27 December 2018 - 10:48
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag befinner mig i USA och vill lägga några inspelningar i CD-appen. Får då meddelande att detta bara går i hemlandet! Varför kan man inte lägga en inspelning på sin i Sverige belägna box från utlandet?
Hade t o m förhoppningar att kunna komma åt arkivet från USA men det gick inte heller.
Hej
Våran app fungerar tyvärr inte utanför europa pga rättighetsskäl.
Mvh
Niklas
Postad 27 December 2018 - 11:03
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jo, problem med att det spelas in repriser osv det har jag haft länge, men strul med att ikonen ej blir orange det har kommit på sistone. Har kanske haft tur då ?
Hej
Vi har problem just nu med att spela in program som redan startat, då behöver man i stället använda sig av tidsinspelning. Tryck Info / OK / Tidsinspelning eller OK på programmet i EPG´n och sedan Tidsinpelning. Ska man tex spela in en film som går på TV4 på söndagar när det är nyheter så behöver man även här använda sig av tidsinspelning på båda delarna av filmen.
Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-Box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa detta problem. Planen är att detta ska bli löst under januari.
Mvh
Niklas
@CD: mer buggar med inspelningsfunktionaliteten...
Ibland vill man faktiskt spela in repriser för att undvika konflikter.
Provade att sätta en serieinspelning på repristiden och vill då förstås att alla avsnitt spelas in när programmet går i repris, detta har jag gjort många gånger tidigare under åren för att undvika konflikter under programmets ordinarie tid.
Nu spelades första avsnittet in riktigt, alltså reprisen. Nästkommande avsnitt däremot programmeras att spela in på ordinarie tid med konflikter som följd.
Så i motsats till att det ibland spelas in repriser, spelas det ibland in ordinare program suck.
Hej
Om du gör en tidsinspelning så kommer det att fungera. Du hittar mer info i mitt tidigare inlägg #6228
Mvh
Niklas
Postad 27 December 2018 - 13:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Hej
Våran app fungerar tyvärr inte utanför europa pga rättighetsskäl.
Mvh
Niklas
Det borde åtminstone gå ställa in inspelningar på boxen.
Att själva materialet inte fungerar är en annan diskussion.
Postad 27 December 2018 - 14:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det borde åtminstone gå ställa in inspelningar på boxen.
Att själva materialet inte fungerar är en annan diskussion.
Hej
Har tagit detta vidare till ansvarig för att se om det finns några planer på att lösa detta.
Mvh
Niklas
Postad 27 December 2018 - 16:12
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Förstår inte varför Canal Digital inte hänger med utvecklingen gällande användarvänlighet i administration av sitt konto. Det är en sån där gammal bokklubb där man måste ringa eller skriva in per post för att stå över böcker eller säga upp abbet.
Skulle beställa ett deposionskort i dag av CD för de fria kanalerna. Detta tjänar väl inte CD pengar på, och kan antagligen just därför inte göras via hemsidan eller epost. Enda sättet är att ringa in, sedan vänta på en blankett som ska fyllas i och skickas åter. Allt för att försvåra. Jag bad CD att maila blanketten för att vinna några dagars väntan, men det "går inte". Kanske har de ingen scanner eller digitalt original på kontoret? Haha!
Det är samma sak med att säga upp saker går inte heller via hemsidan, utan måste tillbringa halva dagen i telefonkö. Slumpen? Knappast. Strategi.
Dessa tekniker att göra det bökigt för kunderna var vanligt på 80-talet och var knappast någon framgång när man tittar på vilka företag som finns kvar.
Själv tror jag på att ha kvar kunder genom att göra de nöjda, inte genom att försvåra och låsa in. Detta verkar övriga samhället redan fattat, CD känns här betydligt efter. Önskar förbättring.
Redigerat av Vispen74, 27 December 2018 - 16:13.
Postad 27 December 2018 - 20:43
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har fortfarande inte fått min Apple-tv 4K sedan black week, är det fler här som inte fått sina?
Postad 27 December 2018 - 20:50
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Märkligt, jag fick den efter några dagar!
Niklas kan nog kolla upp det!
Postad 28 December 2018 - 08:46
jasifil
-
jasifil
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej jasifil.
Netflix finns som app i OnePlaceboxen, och man kan skapa ett konto på Netflix direkt i OnePlace.
Mvh
Christos
Problemet är att det inte går att öppna Netflix i Oneplace. Jag har försökt en massa gånger men får upp en ruta som säger "Fel, det går inte att ansluta till Netflix. Försök att starta om Netflix-appen (-115).
Hur startar man om en enstaka app? Dessutom står ett annat meddelande bakom den vita rutan med ovan text. Fast det meddelandet går inte att läsa eftersom så fort jag trycker bort den vita rutan så stängs appen helt vilket gör att även den andra texten försvinner.
Postad 28 December 2018 - 09:00
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Ett program på fyran spelade in. Då blev det bara svart bild oavsett vilken kanal jag sedan försökte titta på. Satte boxen i standby så gick det att se på andra kanaler igen.
Postad 28 December 2018 - 10:28
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Förstår inte varför Canal Digital inte hänger med utvecklingen gällande användarvänlighet i administration av sitt konto. Det är en sån där gammal bokklubb där man måste ringa eller skriva in per post för att stå över böcker eller säga upp abbet.
Skulle beställa ett deposionskort i dag av CD för de fria kanalerna. Detta tjänar väl inte CD pengar på, och kan antagligen just därför inte göras via hemsidan eller epost. Enda sättet är att ringa in, sedan vänta på en blankett som ska fyllas i och skickas åter. Allt för att försvåra. Jag bad CD att maila blanketten för att vinna några dagars väntan, men det "går inte". Kanske har de ingen scanner eller digitalt original på kontoret? Haha!
Det är samma sak med att säga upp saker går inte heller via hemsidan, utan måste tillbringa halva dagen i telefonkö. Slumpen? Knappast. Strategi.
Dessa tekniker att göra det bökigt för kunderna var vanligt på 80-talet och var knappast någon framgång när man tittar på vilka företag som finns kvar.
Själv tror jag på att ha kvar kunder genom att göra de nöjda, inte genom att försvåra och låsa in. Detta verkar övriga samhället redan fattat, CD känns här betydligt efter. Önskar förbättring.
Mycket bra inlägg. Det är även svårt att ta reda på hur mycket bindningstid man har kvar utan att ringa. Att döma av de problem CD och dess kunder har sedan ett bra tag tillbaka är CD en liten organisation som lagt ut mycket till externa samarbetspartners. Det är fel på EPG, på inspelningar, på basala funktioner i boxarna etc, och felen är långvariga. Det säger mig att CD inte är särskilt prioriterade hos sina leverantörer. F n väntar CD på en ny mjukvara till sina boxar, vilken förväntas komma ”under januari”!
Så, att internt ta upp frågan om att underlätta för kunderna att säga upp sina abonnemang lär inte vara populärt. Ändå är det rätt sak att göra. Som kund känner man sig idag inlåst och osäker på när/om/hur man kommer ur sitt abonnemang. Om man som kund kunde få en känsla av kontroll så vore det lättare att stå ut med övriga stollerier från CD’s sida.
Postad 28 December 2018 - 11:11
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Frågan om varför uppgiften om bindningstid togs bort från Mina sidor har lyfts flera gånger. Samtidigt blev Mina sidor avsevärt rörigare vilket förstås är ytterligare en del i samma strategi.
I samtal med kundtjänst sägs att det är bättre man ringer in och frågar Bättre för dem möjligen då samtalen alltid avslutas med en obligatorisk säljdel där större abonemang eller nya boxar erbjuds.
Postad 28 December 2018 - 11:12
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Ang bindningstid så går det att få dessa uppgifter utan att ringa CD.
Gå in på Profil -> Din kunduppgifter och bocka för Abonnemang och utrustning sedan tryck på Skicka förfrågan. Efter en liten stund så trycker man på Ladda ner. Då laddas en zip-fil ner innehållande kunduppgifter med bla bindningstider för det olika paketen man har. Man får även äldre data på tidigare bindningstider mm.
Där finns även bindningstider för de olika hårdvaruprodukterna man har köpt (tror att det är garantitider) men det är bindningstider för programpakten som är de intressanta.
Postad 28 December 2018 - 11:17
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Gå in på Profil -> Din kunduppgifter och bocka för Abonnemang och utrustning sedan tryck på Skicka förfrågan. Efter en liten stund så trycker man på Ladda ner. Då laddas en zip-fil ner innehållande kunduppgifter med bla bindningstider för det olika paketen man har. Man får även äldre data på tidigare bindningstider mm.
Där finns även bindningstider för de olika hårdvaruprodukterna man har köpt (tror att det är garantitider) men det är bindningstider för programpakten som är de intressanta.
Japp, men hur lätt är det för medel-svenne? Tycker själv att jag har bra datavana men nedladdningarna av ZIP-filerna var inte alldeles uppenbart. Varför inte bara ha de uppgifterena lätt tillgängligt?!
Postad 28 December 2018 - 11:25
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Japp, men hur lätt är det för medel-svenne? Tycker själv att jag har bra datavana men nedladdningarna av ZIP-filerna var inte alldeles uppenbart. Varför inte bara ha de uppgifterena lätt tillgängligt?!
Håller med att det inte är det lättaste och det var inte så lätt att hitta dit heller. "Mina kunduppgifter" trodde jag bara innehöll min adress och telefon mm.
Åtminstone de aktuella bindningstiderna borde vara listade under de programpaktet man har.
Postad 28 December 2018 - 11:35
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Detta skulle ju komma tillbaka sas det för något halvår sen eller längre!, så att man kunde se bindningstiden för det man har!
Postad 29 December 2018 - 15:21
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Märkligt, jag fick den efter några dagar!
Niklas kan nog kolla upp det!
Mitt egna fel att jag inte hade fått ATV, bytte telefonnummer för 5-6 år sedan så avin gick till gamla numret, hade legat på macken i två veckor.
Postad 29 December 2018 - 15:46
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ett tips kan vara att installera PostNord appen så får man upp i den och du kan identifiera dig med BankID då med och slippa dra fram legitimation.
Iofs så hade det kanske inte hjälpt i det här fallet då det var fel nummer.
Redigerat av Leatherface, 29 December 2018 - 15:49.
Postad 29 December 2018 - 16:12
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Nä hade inte hjälpt och det var DHL också.
Fick en påminnelseavi igår 28/12 där det stod att det skulle skickas tillbaka 27/12, som tur var så låg det kvar dock.
Tror faktiskt det är mer än 5-6 år sedan jag bytte nummer och jag har fått paket från CD för två år sedan, vet inte vad som hänt egentligen, har de återfört gammalt nummer eller är det annat fraktbolag kanske, det borde gått snett för två år sedan också.
Postad 29 December 2018 - 18:14
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Nä hade inte hjälpt och det var DHL också.
Fick en påminnelseavi igår 28/12 där det stod att det skulle skickas tillbaka 27/12, som tur var så låg det kvar dock.
Tror faktiskt det är mer än 5-6 år sedan jag bytte nummer och jag har fått paket från CD för två år sedan, vet inte vad som hänt egentligen, har de återfört gammalt nummer eller är det annat fraktbolag kanske, det borde gått snett för två år sedan också.
Märkligt, sköt att det löstesig dock!
Nu har du iaf. något nytt & leka med!
Postad 02 January 2019 - 11:53
OveSkbg
-
OveSkbg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej
Vi har problem just nu med att spela in program som redan startat, då behöver man i stället använda sig av tidsinspelning. Tryck Info / OK / Tidsinspelning eller OK på programmet i EPG´n och sedan Tidsinpelning. Ska man tex spela in en film som går på TV4 på söndagar när det är nyheter så behöver man även här använda sig av tidsinspelning på båda delarna av filmen.
Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-Box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa detta problem. Planen är att detta ska bli löst under januari.
Mvh
Niklas
Måste återkomma med kritik även om senaste kontakt med dig Niklas i september var positiv. Era ändringar av en box HD-box Smart som då innan er ändring av EPG i september fungerade nästan felfritt har nu strulat i över 3 månader och efter senaste ändring med problemet med serieinspelningar fungerar ännu sämre. Ni behöver verkligen testa innan ni skickar ut mjukvaruändringar. Man blir ju inte positivt inställd med dessa ändringar och kommer det verkligen fungera igen efter nästa uppdatering eller bli ännu sämre? Lång väntan på något som borde fungerat direkt eller rättats till omgående.
OveSkbg
Redigerat av OveSkbg, 02 January 2019 - 11:53.
Postad 04 January 2019 - 08:53
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jag har fortfarande inte fått min Apple-tv 4K sedan black week, är det fler här som inte fått sina?
Jag har inte heller fått någon ATV, ingen installatör har hört av sig heller. Men jag har fått oneplace och parabolen...
Postad 04 January 2019 - 09:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag har inte heller fått någon ATV, ingen installatör har hört av sig heller. Men jag har fått oneplace och parabolen...
Hej
Skicka PM med kundnummer så ser vi till att fixa allt. Detta gäller er övriga som saknar någon utrustning också.
Mvh
Niklas
Postad 04 January 2019 - 09:08
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Jag ska framföra dina synpunkter till ansvarig. Håller helt med dig om att processen för depositionskort borde vara smidigare.
Mvh
Niklas
Hej
Bra tips R-R. Det kommer att komma så man enkelt kan se sin bindningstid på hemsidan, tyvärr har det dragit ut på tiden. Ska följa upp detta igen och se om jag kan få någon ny status.
Mvh
Niklas
Postad 04 January 2019 - 09:16
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Måste återkomma med kritik även om senaste kontakt med dig Niklas i september var positiv. Era ändringar av en box HD-box Smart som då innan er ändring av EPG i september fungerade nästan felfritt har nu strulat i över 3 månader och efter senaste ändring med problemet med serieinspelningar fungerar ännu sämre. Ni behöver verkligen testa innan ni skickar ut mjukvaruändringar. Man blir ju inte positivt inställd med dessa ändringar och kommer det verkligen fungera igen efter nästa uppdatering eller bli ännu sämre? Lång väntan på något som borde fungerat direkt eller rättats till omgående.
OveSkbg
Hej
När den nya mjukvaran kommer till HD-Box Smart, Inspelningsbar 500GB och HD-Box Ondemand så ska inspelningarna fungera minst lika bra som tidigare. Temporär lösning är att använda sig av tidsinspelning, då blir det aldrig problem med inspelningen.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 04 January 2019 - 09:17.
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|