Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 maj 2009 - 19:28

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Som jag ser på saken får man följande fördelar generellt med nyare ROM:

1. Man får ett system med nyare versionsnummer vilket betyder att MS lagt till buggfixar, ungefär som med program där version 4.5 ofta är bättre än 3.0. Min erfarenhet är att WM 6.1 21xxx är klart stabilare än 19xxx som SEMC använder.

2. Man slipper allt junk SEMC lagt in, alltså musik, filmer etc i Windowsmappen.

3. Man kan välja att få TF3D vilket jag gillar skarpt.

4. Man kan ta steget till framtiden genom WM 6.5.

5. Man får ett optimerat system jämfört med SEMCs standardvariant.

Detta är några anledningar att köra med kokta ROM jämfört med standardvarianten. För min del är min uppfattning att en X1 i standardutförande inte är någon höjdare, däremot är det en höjdare när den befriats med kokt ROM. Då är det en riktigt attraktiv HTC.

Vad jag inte gillar med stock-ROM är att den är strippad, bygger på gammal SYS-build, är bloated med en massa skräp (filmer, musik etc som tar upp minnesutrymme) och lider av instabilitet. Den orkade inte med den uppsättning program jag använder (som fungerar bra på kokta ROMar).

Nu håller jag förövrigt på att starta upp min WM 6.5-X1 för första gången. Blir mycket intressant.

Nackdelen är väl att man inte får någon garanti på moiblen om du flashar om den. Inte så roligt kanske om det går åt pipan, nu vet jag iofs inte hur stor chans det är att man sabbar mobilen pga flashning eller hur pass svårt det är att återställa den.

Redigerat av shelter, 31 maj 2009 - 19:31.

Postad 31 maj 2009 - 19:34

Spetsnaz
  • Spetsnaz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har redan kört Hard-SPL samt bytt radiorom mm innan men förväntar mig att det inte är några som helst problem att återställa den med hjälp av instruktioner härifrån samt guider på xda forum.

//Spetsnaz

Postad 01 juni 2009 - 00:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Hur gör man eg för att ställa in så att telefonen syncar via blåtand säg var 15 minut eller liknande (automatiskt alltså)? Har satt upp blåtandskopplingen osv och det fungerar hur bra som helst när jag själv väljer att synca via blåtand, men jag vill slippa behöva göra det manuellt hela tiden. Går det och isf hur ska jag göra? Vi snackar active sync / windows mobile device center här, alltså kalender etc.

Postad 01 juni 2009 - 10:22

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej
Jag körde en uppdatering med hjälp av US och fick in en nyare Rom (RAoo9) tro jag den hetter.
Efter det la jag in Spb 3,0 igen. Allt gick som smort. Men efter installationen så vissa inte batteri indikatorn i Spb rätt. den visar den mängd som det fanns i telefonen när jag startade den och ändrar sig inte men går jag in på menyn och klickar mig fram till orginal visningen så funkar den. Någon som har varit med om detta och ännu hellre vet vad som är felet??

Denna uppdatering hjälpte när det gäller Blåtanden som funkar klockrent sedan dess. Inga av stängningar utan den är på hela tiden.

Upptäckte nu att det är mycket annat som inte heller uppdateras, missade samtal, nya sms mm
Jag har åter installerat Spb 3,0,1 igen men utan att det har hjälpt.
Någon som har upplevt samma?
Kan det beror på vilken panel man kör?

Postad 01 juni 2009 - 16:03

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Min uppfattning om flash är att det är större risk att sabotera nallen genom att använda SE-US jämfört med att Hard-SPLa och flasha en custom-ROM med microSD-metoden.

När jag fått min X1 provade jag SE-US och det var mycket instabilt med olika problem att hitta nallen m.m.

Jag kan förövrigt konstatera att WM 6.5 är en höjdare och min X1 har fått ett nytt liv sedan jag bytte. Klar uppgradering. Det är t.o.m att det känns som att TF3D är akterseglat.

Däremot vore det trevligt med SPB MS3 men det kan dessvärre inte samexistera med Titanium eftersom det tar över todayskärmen. Eftersom det inte heller visas som plugin för today hjälper inte Second Today heller.

En SPB MS3-panel vore välkommen.

Postad 01 juni 2009 - 23:19

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Min uppfattning om flash är att det är större risk att sabotera nallen genom att använda SE-US jämfört med att Hard-SPLa och flasha en custom-ROM med microSD-metoden.

När jag fått min X1 provade jag SE-US och det var mycket instabilt med olika problem att hitta nallen m.m.

Jag kan förövrigt konstatera att WM 6.5 är en höjdare och min X1 har fått ett nytt liv sedan jag bytte. Klar uppgradering. Det är t.o.m att det känns som att TF3D är akterseglat.

Däremot vore det trevligt med SPB MS3 men det kan dessvärre inte samexistera med Titanium eftersom det tar över todayskärmen. Eftersom det inte heller visas som plugin för today hjälper inte Second Today heller.

En SPB MS3-panel vore välkommen.

Hej
Men om nu 6.5 e så bra som du skriver så kanske du inte behöver SPBMS3, eller?
Jag undrar också vad Titanium är för nåt??

/P

Postad 02 juni 2009 - 00:08

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har inte gjort ett skit med min X1 köpt i nov bara lagt in tomtom :)

vart installerar man nya wm 6 ? finns det någon cab fil eller guide

please help : )

Postad 02 juni 2009 - 07:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Har inte gjort ett skit med min X1 köpt i nov bara lagt in tomtom :)

vart installerar man nya wm 6 ? finns det någon cab fil eller guide

please help : )

du har redan windows mobile 6 (6.1 för att vara petig) 6.5 är den nyaste som dock inte finns släppt officiellt överallt ännu.
det florerar en hel del olika Roms med WM 6.5 som är byggda på en beta version. har själv kört flera av dom rätt länge utan större bekymmer.
värt att notera är att ingen är på svenska om nu det är ett krav.
för att installera en ROM måste du först "Flasha" din mobil så du överhuvudtaget kan installera ett annat operativ en det Sony ericsson erbjuder. programmet heter Hard SPL och finns att hitta på flera ställen.

ett bra tips är att söka i denna tråd eller på Xda forumet.

Postad 02 juni 2009 - 10:36

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

du har redan windows mobile 6 (6.1 för att vara petig) 6.5 är den nyaste som dock inte finns släppt officiellt överallt ännu.
det florerar en hel del olika Roms med WM 6.5 som är byggda på en beta version. har själv kört flera av dom rätt länge utan större bekymmer.
för att installera en ROM måste du först "Flasha" din mobil så du överhuvudtaget kan installera ett annat operativ en det Sony ericsson erbjuder. programmet heter Hard SPL och finns att hitta på flera ställen.

okej men snälla kan ingen länka till nån bra windows 6.5 rom eller vad det kallas : )
jag är verkligen skit kass på allt detta

Postad 02 juni 2009 - 12:24

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

okej men snälla kan ingen länka till nån bra windows 6.5 rom eller vad det kallas : )
jag är verkligen skit kass på allt detta

Är du skitkass på detta så kanske du ska överväga att låta det vara som det är?

Postad 02 juni 2009 - 13:00

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
WM 6.5 är mycket bra men jag anser fortfarande att SPB Mobile Shell är ett bra komplement. Dock bör det kunna samexistera med MS todayskärm och det är där problemet ligger.

I en ideal värld skulle det finnas stöd för flera todayskärmar så man kan aktivera olika plugins av övertagande typ men dessvärre saknas det. Panelerna är en bra lösning på problemet men kräver att SPB MS3 släpps i panelversion och att det kommer fungerande panellösningar för TF3D2 (finns bara för TF3D).

Titanium är den nya todayskärmen med tillhörande plugins som 6.5 har. Den fungerar mycket bra och de plugins som finns är vettiga. Fördelen är att man kan ha flera stycken och snabbt skrolla fram dem.

Den nya startmenyn är också bra, inte minst eftersom den hanterar mappar. Dock är QuickMenu ett bra komplement och båda samexisterar utan problem i WM 6.5. HTCs startmeny från Rhodium är totalt akterseglad.

Förhoppningsvis ordnar HTC en fungerande lösning med TF3D2 via Titaniumplugin eller liknande för enkel växling. TFDetacher är annars en hyfsad lösning.

Postad 02 juni 2009 - 19:51

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
uppdatering.
http://www.mobil.se/...e=131529#131529

/P

Postad 02 juni 2009 - 21:26

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

glömde säga att nu kör jag det här

touch-it blackstone manila

så den ser ut som htc telefonerna

de romen du pratar om du kört utan problem är det samma sak som jag kört ?

nått man bara installerar genom .cab

det är något sånt nytt jag vill köra för det här med hard spl låter så avancerat

Postad 02 juni 2009 - 21:49

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
varför går det inte uppdatera telefonen ?

Jag går in i progget som man ska håller ner volymen startar den

kommer upp färger i streck sen kopplar in usb men de händer ingenting

ingen knapp man kan trycka på i telefonen elle nått

nån som uppdaterat mjukvaran ?

Postad 03 juni 2009 - 08:37

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0
en ROM är inte en .cab utan en .img .

för att installera en ROM måste du först "låsa upp" din telefon med Hard SPL.
instruktioner om hur du gör samt laddar ner hard SPL finns på XDA forumet (googla efter det och regga dig där så får du tag på den)

ladda ner en ROM från XDA's forum under "Sony Ericsson Xperia X1 ROM development"
för närvarande kör jag med sex1 rom (Windows Mobile 6.5 for the XPERIA X1 - PURE ROM)
förderar du htc look a likes så finns det en hel del sådana med.

lägg .img filen i roten på ditt minneskort.
starta om telefonen och håll inne "power knappen och volym ned knappen samtidigt tills du ser att du kommer in i flash läget.
telefonen ska nu hitta en rom på ditt minneskort själv och ställa frågan om du vill installer den.
tryck ok och vänta.
när den är klar bootar telefonen om själv (inte alltid, gör ta isf ut batteriet och starta om den) så ska det vara klart.

allt detta är självklart under förutsättning att du lyckades med hard SPL.

Postad 03 juni 2009 - 10:01

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag försöker ansluta min Xperia till min laptop för att överföra filer, men jag får inte upp någon enhet alls. När jag kopplar in den hittas en "Generic RNDIS" men datorn hittar inte drivrutiner till den och jag hittar heller inte något på SE's hemsida.

Kollar jag på guiden på SE's hemsida för hur man överför filer via USB talar den om ActiveSync men det är inget jag heller kan ladda hem och dessutom är väl det för synkronisering av Exchange mail etc??

Någon som har ett tips på hur man får kopplat mobilen till datorn via USB?

MeMe
  • MeMe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vilken Rom tycker ni är den bästa om man ska testa med WM6.5 ???

Liftraser
  • Liftraser
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har testat en hel del olika ROM. Allt har fungerat bra med hjälp av all info här och på XDA. Som många säger så är de ROM betydligt mycket bättre än SE egen. Såvär snabbare som allmänt "mer trevliga".

Problemet är att det är så sjukt tråkigt att lägga in alla de andra programmen igen. Använder b.l.a ett par olika SPB (Mob.shell/Wallet/Traveler).
Har fått för mig att man inte kan lägga in ett nytt ROM och sedan köra backuppen så man får tillbaks de inställningar och program man hade från början. Stämmer det?

Finns det något smart man kan göra annars? Eller lägger alla ni andra som byter ROM in program och inställningar manuellt?

Postad 03 juni 2009 - 12:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0
byter man ROM så bör man alltid installera om samtliga program för att det ska funka bekymmersfritt.

Postad 03 juni 2009 - 13:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller programinstallationer brukar jag använda AutoInstall4.

En tråd om AI4

Det fungerar mycket bra och sköter sig självt (ibland får man dock trycka OK i dialogrutor dock).

När det gäller 6.5-ROMar är de intressanta sakerna Valkyrie 1.5 (som jag snart kommer att installera), SEX1-6.5 och kommande EnergyROM.

Sedan är Touch X WM 6.5 och Touch-IT WM 6.5 på väg - mycket bra alternativ också. När det gäller systemet 6.5 är min uppfattning att X1 får ett helt annat liv om man installerar det.

Ett klart lyft helt enkelt. Dock höjer jag flagg för att om man vill köra SPB MobileShell etc och struntar i Titanium - då kan man fortsätta med 6.1. 6.1 är inte dåligt men 6.5 är klart förbättrat.

Postad 03 juni 2009 - 14:27

Liftraser
  • Liftraser
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tackar!
Skall läsa på lite om Autoinstall då.

Postad 03 juni 2009 - 16:58

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag är en av dem som kör med original-rom. Tänkte nu uppdatera till den nya versionen som SE gav ut i dagarna. Frågan är dock. Hur gör man enklast en backup som går att återställa när man installerat nya ROMen?

Har för mig att det i P1ans syncprogram fanns någon backupfunktion, men hittar inte i denna.
Kan man göra en backup med SPB Backup och sen återställa efter man bytt ROM?

Tack!

Postad 03 juni 2009 - 19:30

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Är detta Xperia X2 tro?

http://www.engadget....son-x2-spotted/

Postad 03 juni 2009 - 19:54

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag är en av dem som kör med original-rom. Tänkte nu uppdatera till den nya versionen som SE gav ut i dagarna. Frågan är dock. Hur gör man enklast en backup som går att återställa när man installerat nya ROMen?

Har för mig att det i P1ans syncprogram fanns någon backupfunktion, men hittar inte i denna.
Kan man göra en backup med SPB Backup och sen återställa efter man bytt ROM?

Tack!

Vad är det du skall köra backup på??
Program funkar ju inte utan måste installeras om.
Kontakter och sånt kan man ju nu köra med microsofts nya program

/P

Postad 03 juni 2009 - 20:12

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Upptäckte nu att det är mycket annat som inte heller uppdateras, missade samtal, nya sms mm
Jag har åter installerat Spb 3,0,1 igen men utan att det har hjälpt.
Någon som har upplevt samma?
Kan det beror på vilken panel man kör?

Jag har kollat vidare med andra och så här verkar det vara:
Har man installerat Spb 3,0 och måste återinstallera detta så uppkommer problemet som jag beskriver ovan.
Någon som vet hur man kommer vidare? Register hack?

Postad 03 juni 2009 - 20:16

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Inställningar, program osv.

Vad för Microsoftprogram pratar du om?

Postad 03 juni 2009 - 20:58

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har frågat detta en gång tidigare man jag postar samma fråga igen i hopp om att någon har ett svar. Jag är med i en ideell organisation och skickar därmed SMS regelbundet till ett visst antal personer.

Jag skulle helt enkelt behöva få tips på ett program som hjälper mig skapa SMS-sändlistor för Xperian, finns det något sådant?

Postad 03 juni 2009 - 21:31

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Inställningar, program osv.

Vad för Microsoftprogram pratar du om?

Men inställningar stämmer ju inte när du har ny firmware i luren och det gäller program med, blir nyinst på dom.

Programmet jag menar heter microsoft my phone
http://sn1-p3.myphon...rt.po?mkt=sv-SE

/P

Postad 04 juni 2009 - 00:41

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
på mobil.se säger dom att det finns en uppdatering för xperia,,har nån provat å uppdatera och om d e finns några förbättringar efter uppdateringen

Postad 04 juni 2009 - 07:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Den uppdateringen är mycket liten.

Jag kommenterade den på Mobil.se och skrev följande:

R3AA009 är en mycket marginell uppdatering. R2AA018 vore mer sanningsenlig beteckning.

Däremot har det funnits en större uppdatering kallad R3AA003 som dock inte lämnat betastadiet. Den cirkulerar dock i olika ROMar och ger bl.a en ny panelhanterare med ny MXP-panel med integrerad FW-radio, Flashpaneler m.m. Dessutom nyare SYS-build. Men av någon anledning stoppades denna R3AA003 och ersattes med en lätt uppdaterad R2 som döpts om till R3.

Bästa sättet att uppgradera en X1 till något riktigt bra är att skippa Sony Ericssons ROM och lägga in en anpassad istället. Numera kör jag WM 6.5 på min Xperia och det kan verkligen rekommenderas. Andra alternativ är Touch-IT eller Touch X-serierna som erbjuder TouchFLO3D2.

Vill du ha större uppdateringar som verkligen transformerar Xperian så kommer lite länkar:

Touch-IT v10

Touch-X Ultimate 10.0

Valkyrie 1.5 Toxic WM 6.5

SEX1 - Pure WM 6.5 for Xperia

WildChild Loaded WM 6.5

Med någon av dessa får du en rejält uppgraderad X1. Ja, en helt ny nalle faktiskt. Så stor är skillnaden mot stock-ROM.

Personligen kör jag för tillfället Valkyrie 1.5 men väntar ivrigt på EnergyROM som är på G.

Postad 04 juni 2009 - 12:00

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
en liten fråga för er som skaffat WM 6.5. Eftersom det inte finns nån svensk utgåva än funkar åäö på tangentgbordet??

Postad 04 juni 2009 - 12:12

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Grattis Sonyericsson, 3 uppdateringar av er affärsmobil och fortfarande tutar det upptaget i högtalaren så att hela världen kan höra...
Hur svårt ska det vara att få upptaget-tonen i den vanliga "öron-högtalaren"? :D

Postad 04 juni 2009 - 14:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

en liten fråga för er som skaffat WM 6.5. Eftersom det inte finns nån svensk utgåva än funkar åäö på tangentgbordet??

görs enkelt via en register ändring.
finns info om hur samt hjälpprogram på xda :(

Postad 04 juni 2009 - 15:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag kör med Smabergs Swedish Keyboard-cab. Fungerar perfekt.

När det gäller upptagettoner i högtalaren är det inget jag upplevt på mitt exemplar. Däremot är det ingen nyhet att stock-ROM till X1 inte är någon höjdare. Byt är mitt råd.

Postad 04 juni 2009 - 18:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Apropå G-Profile:

Är det fler som upplever att programmet ifråga drar mycket ström?

Har haft det problemet ända sedan min korta stock-ROM-tid och nu i WM 6.5 kvarstår det: nallen har avsevärt kortare batteritid med G-Profile installerat och aktiverat jämfört med användning utan det.

Tidigare har jag misstänkt AE Buttons Plus men det har visat sig vara oskyldigt.

Postad 04 juni 2009 - 21:08

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Grattis Sonyericsson, 3 uppdateringar av er affärsmobil och fortfarande tutar det upptaget i högtalaren så att hela världen kan höra...
Hur svårt ska det vara att få upptaget-tonen i den vanliga "öron-högtalaren"? :(

Jag kan vara ute och cykla nu, kan ej kolla själv om det funkar, min Xperia är på reparation...
Men; i menyn där du väljer ringsignal osv, där finns en massa händelser man kan välja ljud till. Har för mig att signal vid upptaget finns att välja! Bara o välja ljud som "none".

Postad 04 juni 2009 - 21:58

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jag kan vara ute och cykla nu, kan ej kolla själv om det funkar, min Xperia är på reparation...
Men; i menyn där du väljer ringsignal osv, där finns en massa händelser man kan välja ljud till. Har för mig att signal vid upptaget finns att välja! Bara o välja ljud som "none".

Finns inte på min i alla fall. Otroligt störande med högtalar-tutet. Däremot verkar de har fått ordning på samtal väntar. Tidigare, om någon ringde medan man hade ett samtal igång så försvann mitt tal för den jag pratade med vid varje "samtal väntar" ton.

/A

Postad 05 juni 2009 - 15:11

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

SEX1 - Pure WM 6.5 for Xperia

Tack för länkarna!

Jag tänker försöka mig på detta nu i helgen, är lite nervös för att inte säga det minsta. :D

Lutar åt att den där SEX1 verkar roligast, eller mest SE iaf? Laddar ned den just nu iaf.

Har laddat ned HardSPL och läst instruktionerna till flashning via micro-sd.

Hur blir det med program som t.ex. TomTom som jag har? Kommer dessa att fortsatt fungera? Spännande är det...

:)
Patrick

Postad 05 juni 2009 - 15:14

ZooZ
  • ZooZ
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
En newbie fråga...

Finns det något sätt att aktivera ringsignal och vibrator samtidigt på en "orörd" X1:a?

Mvh ZooZ

Postad 05 juni 2009 - 15:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag lutar åt antingen SEX1 eller EnergyROM framöver. När det gäller den förstnämnda ser jag dock helst att det kommer en stabil sak med nyare build än 21500.

När det gäller ROMar som kör TF3D2 ihop med 6.5 är min uppfattning enkel:

*Sålänge det saknas smidiga lösningar för TF3D2 (panel t.ex) känns det som att en WM 6.1-baserad ROM är ett bättre val. Visserligen finns TFDetacher som fungerar bra men man kör inte så mycket med TF3D när man har 6.5an. Titanium är som jag ser det en bra ersättare.

Däremot är det en annan sak med SPB Mobile Shell men där finns också lösningar, SPB MS Toggler är en sådan.

Jag hoppas att HTC tar fram en bra lösning för kombinationen TF3D2/WM 6.5 när Topaz och Rhodium får sina uppgraderingar.

Edit:

SEX1-ROMen är tänkt att motsvara en Sony Ericsson-stock ROM baserad på WM 6.5. Det innebär i praktiken standard 6.5 + Xperia-specifika tillägg.

När det gäller WM 6.5 är min uppfattning att det är klart bättre rakt ur lådan än 6.1 och en framtida(?) stock-ROM baserad på det nya systemet kan nog bli helt acceptabel.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 05 juni 2009 - 15:32.

Postad 05 juni 2009 - 15:32

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

En newbie fråga...

Finns det något sätt att aktivera ringsignal och vibrator samtidigt på en "orörd" X1:a?

Mvh ZooZ

Ja, start- ljudochmeddelanden och där hittar du det

/p

Postad 05 juni 2009 - 15:38

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har frågat detta en gång tidigare man jag postar samma fråga igen i hopp om att någon har ett svar. Jag är med i en ideell organisation och skickar därmed SMS regelbundet till ett visst antal personer.

Jag skulle helt enkelt behöva få tips på ett program som hjälper mig skapa SMS-sändlistor för Xperian, finns det något sådant?

Group sms finns ett som heter som löser ditt problem
mvh Sm6rrp

Postad 05 juni 2009 - 15:58

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jag lutar åt antingen SEX1 eller EnergyROM framöver. När det gäller den förstnämnda ser jag dock helst att det kommer en stabil sak med nyare build än 21500.

Tack för all värdeful input!

Orkade inte vänta till helgen utan körde det nu! Hard-SPL gick utan problem, samma med att lägga in romen på kortet.

Nu har den uppdaterat klart och det står bara "update complete, update success" i fönstret. Ska jag bara resetta nu?

Postad 05 juni 2009 - 16:02

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Orkade inte vänta så jag tog ut batteriet och startade om, väntar nu med stor spänning...

Postad 05 juni 2009 - 16:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det står "Update Success" är allt klart, tryck därefter in vänster och höger softkey (de smala) samt pennan i resethålet på undersidan och håll alla tre intryckta. Efter några sekunder frågar nallen om du vill köra reset. Dra fram tangentbordet och tryck R, låt den därefter arbeta klart och tryck mellanslag.

Därefter startar den om som vanligt.

Det är rekommendabelt att köra hard reset efter flash av ny ROM. Detta för att helt säkert rensa nallen.

Jag tror att du kommer att uppskatta WM 6.5 - det blir som en sprillans ny nalle.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 05 juni 2009 - 16:06.

Postad 05 juni 2009 - 16:10

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ajdå, gjorde ingen hard reset. Luren har precis börjat med "customization", dvs jag har ställt in klockan och så men inte kommit längre. Asch, provar så här och ser vad som händer. :)

Det finns inga dumma frågor, eller hur? Du råkar inte ha länken till svenska tangentbordet? :D

Postad 05 juni 2009 - 16:13

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hittade själv. :)

http://forum.xda-dev...mp;d=1237508177

Postad 05 juni 2009 - 16:14

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hej!
kan nån beskriva på svenska hur man ska byta till 6.5 ROM och ge mig den collaste å snyggaste 6.5 ROM, plus hur man kan installera tillbaka 6.1 om man inte är nöjd med 6.5,,tack

Postad 05 juni 2009 - 16:27

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
amendito, jag började kl 15 och är mer eller mindre klar nu kl 17.30.

Bara att våga hoppa!

Läs på xda, det är inte så svårt att förstå faktiskt.

1. Hard-SPL
2. Välja ROM, jag tog SEX1 från AVR4000s länkar ovan.
3. Flash via minneskort
4. Starta.

Patrick

Postad 05 juni 2009 - 16:42

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hehe, det är mycket man hinner upptäcka idag!

Såg precis att min lur har fått sig en spricka! Precis vid volymkontrollen under batteriluckans kant.

Nu blir det 2 saker man får ta upp på sin "garantiservice", spricka och blåtand.

Patrick

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.