Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2010 - 22:58

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Man vill kanske inte tanka ner och installera nått helt anonymt program! Skriv en förklaring!!

Bah!

en snabb googling gav:
http://www.appbrain....roject.launcher
http://forum.xda-dev...ad.php?t=645683

Postad 19 April 2010 - 23:21

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Kolla lite längre tillbaka i tråden så har jag en lång redogörelse på att supporten säger att det ska fixa sig om man reparerar mjukvaran, vilket ej går att göra än....

Sorry, svarade på fel inlägg. Skulle svara på det du svarade på... ;)

Använder Handbrake till att konvertera om .mkv filer till 854x480, har förskt flera gånger att få med subtitles (svenska) med .srt filen, men Mediascape & Meridian tar inte med texningen. Någon som vet hur man får med texten när man konverterar?

Men det var ju just det ja gjorde, ja reparerade mjukvaran och fick då basbandsversion 1.0.16 och sen efter det funkar inte knapparna på mw600..

Postad 19 April 2010 - 23:44

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Men det var ju just det ja gjorde, ja reparerade mjukvaran och fick då basbandsversion 1.0.16 och sen efter det funkar inte knapparna på mw600..

Att byta låt i Mediascape har aldrig funkat i .16 för mig. Funkar perfekt i Spotify dock!

Postad 20 April 2010 - 00:15

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Att byta låt i Mediascape har aldrig funkat i .16 för mig. Funkar perfekt i Spotify dock!

funkar perfa föe mig, speciellt på t banan le gymmet när man använder byta låt knapparna som mest

Postad 20 April 2010 - 00:28

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

För mig fungerade det bra att byta låt både i Mediascape och Spotify men efter en reperation och återställning och uppdatering (försökte få in .16) så har jag också problem i Mediascape men det fungerar utmärkt i Spotify... mycket märkligt då jag kan lyssna på en låt i Mediascape o tryckerjag runt lite mellan back, play&pause o forward så hoppar Spotify igång istället ;)
Misstänker att det finns ett par buggar i Mediascape som ställer till det för MW600. Känns ju inte som om allt i A2DP är implementerat då t.ex. ej låttitel visas på MW600:an. Om det nu inte beror på något annat naturligtvis :/

Saxat från:
http://sv.wikipedia....etooth#Profiler

Generic Media Control Profile (GMCP)
Grundläggande, öppen, profil för att överföra mediainnehållsrelaterad information.

Något där som saknas/felimplementerat i Android?! skulle vara intressant att veta hur det är med Android 2.1 t.ex. Ser man där låttitel?

Redigerat av Evil_E, 20 April 2010 - 00:32.

Postad 20 April 2010 - 00:43

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Saxat från:
http://sv.wikipedia....etooth#Profiler

Generic Media Control Profile (GMCP)
Grundläggande, öppen, profil för att överföra mediainnehållsrelaterad information.

Något där som saknas/felimplementerat i Android?! skulle vara intressant att veta hur det är med Android 2.1 t.ex. Ser man där låttitel?

Alltså, det är inte fullt stöd för BT i 1.6 utan det är SE som har lagt till det själva. Så jag tycker inte man kan räkna med fullt stöd då. Det finns dock i 2.1!

Postad 20 April 2010 - 00:53

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Alltså, det är inte fullt stöd för BT i 1.6 utan det är SE som har lagt till det själva. Så jag tycker inte man kan räkna med fullt stöd då. Det finns dock i 2.1!

På det viset :rolleyes: Ja då ska man naturligtvis inte klaga så mycket... då blir ju alla problem lösta med 2.1 :D

MW600: vilken skillnad det blev i ljudet när man tryckte in lurarna ordentligt i öronen :D jisses helt plötsligt är det ju massor av bas i låtarna ;)

Nu sitter kuddarna några mm. från trummhinnan :D :D

Redigerat av Evil_E, 20 April 2010 - 00:54.

Postad 20 April 2010 - 02:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

På det viset :rolleyes: Ja då ska man naturligtvis inte klaga så mycket... då blir ju alla problem lösta med 2.1 :D

MW600: vilken skillnad det blev i ljudet när man tryckte in lurarna ordentligt i öronen :D jisses helt plötsligt är det ju massor av bas i låtarna ;)

Nu sitter kuddarna några mm. från trummhinnan :D B)

Nej, det är sant! Och man kan ju HOPPAS att 2.1 löser alla problem. :D

Isch. Nej. Alldeles för mycket bas i originallurarna. Fast de är kanon för att följa med "gratis"! :P

Postad 20 April 2010 - 03:32

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

tips : http://helixproject....nload.php?id=19

;)

djesko!
Har din kontakt på SE något nytt ang. uppdatering till nyare version av Android för x10an?:rolleyes:

Postad 20 April 2010 - 07:29

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Har ni andra som inte kan byta låt/spola med MW600 i Mediascape ringt in till Supporten? När jag ringde till dem så var jag den ända som hade hört av sig.

Jag han tyvärr inte testa headsetet med version .14 då jag uppdaterade direkt till .16.

Postad 20 April 2010 - 11:04

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Version 24 er nu ute HTC KB by Jonas

http://forum.xda-dev...d.php?p=5475283

Postad 20 April 2010 - 11:50

mikaoj85
  • mikaoj85
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Version 24 er nu ute HTC KB by Jonas

http://forum.xda-dev...d.php?p=5475283

Är det någon som kan skriva en liten manual hur man får ner detta tangentbord till telefonen.

Måste man först ta ner det till datorn och sen överföra till telefonen .eller går det hitta i Market?

Postad 20 April 2010 - 12:18

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Är det någon som kan skriva en liten manual hur man får ner detta tangentbord till telefonen.

Måste man först ta ner det till datorn och sen överföra till telefonen .eller går det hitta i Market?

Finns bra instruktioner i länken. Ladda ner direkta till telefonen och installera med astro filemanager som du hittar i butiken.

Någon som vet hur gestures fungerar? Har ställt in swipe upp på att ta bort sista ordet, får det inte att fungera dock.

En sak till, letar fortfarande efter en väckarklocka som fungerar stabilt med x10. Alla jag testat tycks krascha på något sätt.

Postad 20 April 2010 - 12:42

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Finns bra instruktioner i länken. Ladda ner direkta till telefonen och installera med astro filemanager som du hittar i butiken.

Någon som vet hur gestures fungerar? Har ställt in swipe upp på att ta bort sista ordet, får det inte att fungera dock.

En sak till, letar fortfarande efter en väckarklocka som fungerar stabilt med x10. Alla jag testat tycks krascha på något sätt.

Har också lite svårt för gestures, men det beror nog på att jag inte är så van vid det. Drar snabbt från höger till vänster typ mitt över tbordet för att ta bort senaste ord. Använder det själv ganska sällan, brukar ta mig 2-3 försök att lyckas :/

Den inbyggda alarm-klockan har funkat utmärkt för mig

Postad 20 April 2010 - 13:09

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Du kör inte med en app killer som dödar alarmet? Kolla så att alarmet hamnar på ignore-listan.

Postad 20 April 2010 - 13:15

rarod
  • rarod
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kör du inte med någon "task killer" som rensar upp "onödiga" processer automatiskt? Eller du kanske dödar processer manuellt?

Ifall du gör det, testa att avaktivera task killern och starta om telefonen. Se om alarm-klockor fungerar då.

Edit: Oj, lite sent svar. Så är det när man inte laddar om sidan innan man svarar på inlägg. Hoppas du lyckas lösa det.

Redigerat av rarod, 20 April 2010 - 13:31.

Postad 20 April 2010 - 15:48

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

en snabb googling gav:

Jo, jag kan också googla.. men när man lägger upp en länk i diskussionsforumet så är det ju snällt att skriva till en liten rad eller kanske bara ett ord om vad det är för nått man länkar till. Så slipper alla googla din länk innan dom vet om det är något för dem. Tänkte bara till typ nästa gång. Helix Launcher verkar vara en smutt home-screen app.. Om jag vid nått tillfälle blir missnöjd/arg på PandaHome ska jag ge det en chans.

Jag använder sen igår kväll Kaleor Clock. Funkade bra imorse, jag kom upp. ;) Gillade funktionen med att man kunde ställa in så att telefonen inte låser skärmen.. så man kan bara klicka på nån knapp och få upp klockan under natten.

Också trevligt att kunna ställa in så att appen startar om man kör in laddaren under en viss tidsperiod. Alltså så att man kan använda den som "klock-radio" bredvid sängen.. om jag sätter i en laddare mellan 23:30-06:00 så startar appen automatiskt.

Jag har bara använt den en natt.. så kan väl egentligen inte berätta hur stabil den är.
Jag har avinstallerat alla task-killers..

Postad 20 April 2010 - 16:08

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Den inbyggda alarm-klockan har funkat utmärkt för mig

Den inbyggda är helt ok men den har ett fatalt problem, snooze och stäng av knapparna är mm ifrån varandra och precis lika stora. Oerhört farligt när klockan ringer 05:30 och man tänker ta en fem min snooze. Sen skulle jag vilja kunna sätta en gräns på antalet snoozar.

Sen förstår jag inte varför apps som Kaloerclock inte kan visa NÄR alarmet går av på sin inbyggda hemskärm, händer oftare att jag vaknar och är nojig över att jag glömt ställa alarmet än att jag vill veta vilken dag / datum det är. Något andra känner igen sig i? Överlag känns det som om det stora fokuset är på "häftiga" funktioner och att ingen riktigt lyckats bygga en klocka som fyller de oerhört basala behov man har när man vaknar sömndrucken klockan 05:30.

Testat tre klockor och alla hade unika funktioner som känns oerhört basala men som tillsammans skulle göra en perfekt klockapp.

Alarm klock lite - Ställ in max antal snooze, bra idé med mattefrågor för att kunna stänga av klockan, funkar dock mindre bra om man är sambo.

Alarm klock - Enklaste klockan, oerhört bra idé med en "slide to cancel" funktion på alarmet. Gör att man inte av misstag kan stänga av klockan när jag vill snooza. Dock var funktionen trasig och att trycka i slutet av sliden stängde helt av larmet.

Kaloer klock - Känns som om den har bra potential, gillar fortfarande inte att "dismiss" bara är att trycka på.
~~

Har använt Task Killer Free och varit noga med att trycka bort klockorna från "auto-kill" listan. Ändå tycks det som om det var det programmet som orsakade problem, har gjort mig av med det nu och har inga problem.

Postad 20 April 2010 - 16:21

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kaloer klock - Känns som om den har bra potential, gillar fortfarande inte att "dismiss" bara är att trycka på.
~~

Reagerade också på det.. det enda jag inte riktigt gillade i Kaloer Clock.

Vi får skicka mass-mail till skaparen.. I nästa version vill vi ha svårare att stänga av alarmet. ;)

Postad 20 April 2010 - 17:58

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

en snabb googling gav:

Kan någon förklara exakt vad detta är, vilken version jag kan köra på min X10 och hur jag laddar ner den? (Har letat runt på sidorna och bland informationen hur länge som helst och börjar bli tokig...)

Postad 20 April 2010 - 18:30

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Hittade en mycket trevlig musikapplikation som har potential att bli riktigt bra... egentligen en betal app. men utvecklaren hänvisar till sida där man får ner .apk filen gratis att installera via t.ex. Astro ;) se länkar nedan för info och nedladdning:

Info om RockOn:
http://slideme.org/application/rockon
http://abrantix.org/rockon.php

Nerladdning:
http://abrantix.org/rockon-roadmap.php

Postad 20 April 2010 - 21:25

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://busouketuki.com/Heilong/?p=1444

7 minuten,

Postad 20 April 2010 - 21:38

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

7 minuten,

Zoomar, på samma sätt som när han dubbeltappar!? ;)

Postad 20 April 2010 - 22:04

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

7 minuten,

Var väl också snack om att X10:an för asiatiska marknaden hade andra spec.? Kanske sitter en MT-skärm i den...

Postad 20 April 2010 - 22:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Var väl också snack om att X10:an för asiatiska marknaden hade andra spec.? Kanske sitter en MT-skärm i den...

Den reagerar precis som min gör, när jag dubbeltappar i google maps, det går även att 'zoom in' (då skärmen tolkar det som dubbeltap) men inte på nåt sätt att zooma ut genom att göra nyprörelsen.

Postad 20 April 2010 - 22:11

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Kan någon förklara exakt vad detta är, vilken version jag kan köra på min X10 och hur jag laddar ner den? (Har letat runt på sidorna och bland informationen hur länge som helst och börjar bli tokig...)

Inte svårt. Ladda ner zip-filen, släng .apk-filen på telefonens minneskort med sladd, öppna Astro file manager, leta dig fram till filen, öppna den, aktivera så att du kan installera tredjepartsapplikationer om du inte har det på, installera det, tada, färdigt! Sen funkar det när du trycker på hemknappen nästa gång!

Postad 20 April 2010 - 22:46

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Den reagerar precis som min gör, när jag dubbeltappar i google maps, det går även att 'zoom in' (då skärmen tolkar det som dubbeltap) men inte på nåt sätt att zooma ut genom att göra nyprörelsen.

Ja just det... testade och det hände likadant på min.

Postad 21 April 2010 - 04:25

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hur stänger man av alla bakrundsprogram??

Postad 21 April 2010 - 04:36

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Hur stänger man av alla bakrundsprogram??

Egentligen ska du inte behöva göra det alls då minneshanteringen i Android sköter sånt helt själv. Men om du VERKLIGEN vill göra det så finns det program som Advanced Task Killer och liknande. ;)

Postad 21 April 2010 - 06:51

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Alarm klock lite - Ställ in max antal snooze, bra idé med mattefrågor för att kunna stänga av klockan, funkar dock mindre bra om man är sambo.

Damn right. Fast ordinarie fungerar mindre bra för mig ändå eftersom man sover så tungt och det gör inte sambon.

Vilka home-apps kör folk? funderar på om man ska skaffa nåt för att få fler home screens.

Postad 21 April 2010 - 07:12

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Damn right. Fast ordinarie fungerar mindre bra för mig ändå eftersom man sover så tungt och det gör inte sambon.

Vilka home-apps kör folk? funderar på om man ska skaffa nåt för att få fler home screens.

Körer Home++

Postad 21 April 2010 - 08:26

rarod
  • rarod
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har använt Task Killer Free och varit noga med att trycka bort klockorna från "auto-kill" listan. Ändå tycks det som om det var det programmet som orsakade problem, har gjort mig av med det nu och har inga problem.

Det finns applikationer (activity) som en användare ser när de är igång (typ UI i väckarklockan när du ställer in den) och så finns det bland annat service som kör i bakgrunden och användaren aldrig får se.

Så till exempel om huvudapplikationen visar alarmtiden så har den troligtvis en service som ligger i bakgrunden och kollar ifall den skall kicka igång larmet så du vaknar (då själva UIn försvinner när du stänger appen, samt applikationer med UI kan inte multi-taska, du kan bara ha en uppe åt gången).

Eftersom applikationen skall synas för dig, så har den säkert något bra namn, som till exempel com.bolag.alarmclock och Alarm Clock som du ser. Medan servicen i bakgrunden får heta vad som helst då du aldrig ser den typ com.bolag.myacs (vilket inte säger dig något om du inte är bra på att gissa vad utvecklaren valde för namn).

Så en applikation kan vara beroende av många services, och att döda dessa kan få olika konsekvenser, men oftast att saker och ting slutar fungera som dem skall eller krashar.

Postad 21 April 2010 - 08:45

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Tack för inputen rarod, har inte märkt att telefonen blivit det minsta segare utan en app killer så ska fortsätta köra så här och förlita mig på att Android systemet städer upp efter mig.

Körde med Kaloer klock i morse, JÄKLAR vad jag hatar den stora avstängningsknappen. Alldeles för lätt att komma åt, varför kan ingen implementera en fungerade knapplåsfunktion eller likande för att man ska kunna stänga av klockan. Jag är en zombie när jag vaknar, helt utan fri vilja och förstånd. Gör det då inte lätt för mig att av misstag stänga av klockan när jag bara vill snooza i fem minuter ;)

Postad 21 April 2010 - 08:53

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Tack för inputen rarod, har inte märkt att telefonen blivit det minsta segare utan en app killer så ska fortsätta köra så här och förlita mig på att Android systemet städer upp efter mig.

Körde med Kaloer klock i morse, JÄKLAR vad jag hatar den stora avstängningsknappen. Alldeles för lätt att komma åt, varför kan ingen implementera en fungerade knapplåsfunktion eller likande för att man ska kunna stänga av klockan. Jag är en zombie när jag vaknar, helt utan fri vilja och förstånd. Gör det då inte lätt för mig att av misstag stänga av klockan när jag bara vill snooza i fem minuter ;)

Sluta snooza och gå upp direkt? ;-)

Postad 21 April 2010 - 08:57

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Testat Gentle Alarm?
Jag provade testversionen innan jag reseta min telefon och tyckte den verkade vettig.
Testversionen har inga begränsningar i funktioner, men dock ringer inte alarmet på onsdagar.
Vill du ha fullversionen så kostar den pengar.

Edit: Länk: http://www.mobitobi....gentlealarm.php

Redigerat av rodak, 21 April 2010 - 09:03.

Postad 21 April 2010 - 09:03

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
är det någon mer än jag som tycker att det är onödigt långt/svårt att få på kameralampan när man ska ta bilder?
vill ha den på autofunktion på ngt sätt...

Testversionen har inga begränsningar i funktioner, men dock ringer inte alarmet på onsdagar.

hahahahaha ;)

Postad 21 April 2010 - 09:20

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Testat Gentle Alarm?
Jag provade testversionen innan jag reseta min telefon och tyckte den verkade vettig.
Vill du ha fullversionen så kostar den pengar.

Edit: Länk: http://www.mobitobi....gentlealarm.php

Kan ju vara bra för folk som är lediga på onsdagar? ;)

Postad 21 April 2010 - 09:32

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kan ju vara bra för folk som är lediga på onsdagar? :D

Ja, eller så får man snällt betala 1,59 euro om man nu tyckte att testversionen var bra och behöver komma upp även på onsdagar ;)

Postad 21 April 2010 - 10:19

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

är det någon mer än jag som tycker att det är onödigt långt/svårt att få på kameralampan när man ska ta bilder?
vill ha den på autofunktion på ngt sätt...

Ja det är ju något som man tycker det borde finnas en autofunktion på nu kanske inte den lampan är någon ren blixt men det är för omständigt att ha det sådär.

Sen skulle jag vilja se en app med som kan tända och släcka lampan om man vill ha den som "ficklampa". De appar som finns nu gör väl bara så att skärmen blir vit, vad man sett.

Postad 21 April 2010 - 10:30

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Sen skulle jag vilja se en app med som kan tända och släcka lampan om man vill ha den som "ficklampa". De appar som finns nu gör väl bara så att skärmen blir vit, vad man sett.

Jag känner inte till någon sådan app till X10.
Men det där att tända LED'en kontinuerligt är ingen bra grejj, man löper stor risk att bränna sönder LEDen när den är kontinuerligt tänd.

Postad 21 April 2010 - 11:03

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
men när man tar bilder är den ju tänd kontinuerligt? (om man orkar sätta på lampan vil säga..)

Postad 21 April 2010 - 14:35

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
får inte detta att fungera

http://navlauncher.m...wsolutions.com/

Postad 21 April 2010 - 15:41

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ja, bra tips där ang. exchange ;)

Tyvärr verkar det inte finnas någon bra hotmail klient (pushmail baserad) till Android... i min iPhone körde jag med mbox och den fungerade klockrent. Är inte ett dugg intresserad av POP/IMAP utan vill ha allt pushat till min X10:a :D blir lite väl overkill o ta in hotmail i en hostad exchange lösning :D

Vaa jag kör med Hotmail i x10 utan problem, utan nått annat än det mail programmet som följde med mobilen? Gick ju hur lätt som helst att ställa in.. fyll i mail och lösen poff så kollar den mailen varje timme åt dig.

Någon mer än jag som har problem med att inte få "skärmlåset" att fungera om man prata i MW600?

Hade ringt upp och satt i bilen tänkte sen slå på "skärmlåset" genom att trycka på on off knappen (mig veterligt ända sättet att få på det snabbt) för att sedan stoppa mobilen i fickan när jag skulle kliva ur bilen. Men vad gör mobilen då jo mycket riktigt avslutar samtalet... :-(

Ringer upp igen och väntar tills skärmen släcks (bra tecken på att "skärmlåset" är i trodde jag..) stoppa irriterat ner mobilen i fickan gick ca 1 minuter så la mobilen på samtalet pga att jag troligen kom åt nått i fickan.

Hur fasen ska man lösa de gå med mobilen i handen när man har handsfree?

Postad 21 April 2010 - 17:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kör också mitt Hotmailkonto i X10ans mail-app, lätt att konfigurera och funkar kalas. :)

Postad 21 April 2010 - 17:04

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Kör också mitt Hotmailkonto i X10ans mail-app, lätt att konfigurera och funkar kalas. :)

Javisst går det att köra hotmail i X10:an men det blir inte pushmail som jag fick via mbox på min gamla iPhone :D
I dagsläget finns det inget program på market eller ens utanför som fixar det :D men det kanske kommer?!

Postad 21 April 2010 - 18:08

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
En polare fick sin desire igår. Lekte med den lite idag.
Vi båda tyckte att X10an var snabbare och mer responsiv i skärmen när man drog i menyer och liknande. Sedan var glidet helt kasst på desiren :).
Fick på min nya invisibleSHield idag lite småkasst pga att jag klantade mig som vanligt, ingen skit under skärmen nu dock.
Hade Ecells anti-glare skärm på innan som har ett bättre glid på än InvisibleShield eftersom den är så gummig men den var så tjock och grå så färgerna dog ut. Nu är mobilen som ny igen, ser färgerna så man ska se dem:P

Postad 21 April 2010 - 18:23

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

En polare fick sin desire igår. Lekte med den lite idag.
Vi båda tyckte att X10an var snabbare och mer responsiv i skärmen när man drog i menyer och liknande. Sedan var glidet helt kasst på desiren :D.
Fick på min nya invisibleSHield idag lite småkasst pga att jag klantade mig som vanligt, ingen skit under skärmen nu dock.
Hade Ecells anti-glare skärm på innan som har ett bättre glid på än InvisibleShield eftersom den är så gummig men den var så tjock och grå så färgerna dog ut. Nu är mobilen som ny igen, ser färgerna så man ska se dem:P

Är det bättre glid i skärmen på SE X10 än på HTC Desire?? Isåfall är de givet köp för mig, hatar skärmen på min HTC Legend då mina fingrar "klibbar fast" eller hur man ska säga, eller ja, de gör dom väl inte, men dom glider inte alls lika bra som på andra touchskärmar. Skönt att slippa tro att mina fingrar gått å blivit fucked up :)

Postad 21 April 2010 - 18:26

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Är det bättre glid i skärmen på SE X10 än på HTC Desire?? Isåfall är de givet köp för mig, hatar skärmen på min HTC Legend då mina fingrar "klibbar fast" eller hur man ska säga, eller ja, de gör dom väl inte, men dom glider inte alls lika bra som på andra touchskärmar. Skönt att slippa tro att mina fingrar gått å blivit fucked up :)

Det är säkert bäst för dig att gå och kolla själv. Men jag tycker rakt av att glidet är bättre på X10an. Vi fann båda att man mer klibbade fast på Desirens skärm. Precis som du skriver. Vet inte hur mycket som sitter i psyket men jag störde mig på klibbet i alla fall.

edit: jag har en fråga till er andra.
Jag försöker connecta till eduraom. Det är WPA2-EAP men när jag ska välja EAP så kan jag inte välja PEAP utan det är bara TLS som finns tillgänligt och därmed har jag inte lyckats koppla upp mig på eduroam. Bara min som är kajko eller går det inte just nu?

Redigerat av mornn, 21 April 2010 - 18:28.

Postad 21 April 2010 - 18:40

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Det är säkert bäst för dig att gå och kolla själv. Men jag tycker rakt av att glidet är bättre på X10an. Vi fann båda att man mer klibbade fast på Desirens skärm. Precis som du skriver. Vet inte hur mycket som sitter i psyket men jag störde mig på klibbet i alla fall.

edit: jag har en fråga till er andra.
Jag försöker connecta till eduraom. Det är WPA2-EAP men när jag ska välja EAP så kan jag inte välja PEAP utan det är bara TLS som finns tillgänligt och därmed har jag inte lyckats koppla upp mig på eduroam. Bara min som är kajko eller går det inte just nu?

Va på elgiganten en sväng igår å kände på x10an, och då inbildade jag mig att de var ett sju****s glid i skärmen :)

Postad 21 April 2010 - 19:00

Unregistered27fe5783
  • Unregistered27fe5783
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej !

Någon som vet om man kan konfigurera Windows live mail konto på X10,Hotmail gick bra men inte live mail..

//Jonny

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.