Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 28 January 2014 - 01:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Imorgon beger jag mig till East Coast Mecca (Bev Francis Powerhouse Gym). Ska bli spännande, tar lite drygt två timmar att ta sig dit, inklusive en promenad på 2.5km. Men det ska nog vara värt det ;)

Postad 29 January 2014 - 00:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Det tog sin tid att ta sig dit men det var fanimej värt det! 20 dollar inträde var lite pricey men men, jag lär nog bara träna där en gång så det fick gå an.
Bestämde mig för att köra helkropp, lika bra det. Vet inte när jag ser ett gym igen så. Var lite seg i morse och har ätit dåligt senaste veckan för jag varit på resande fot. Lyckades ändå göra 3x8 på 225lbs i knäböj, utan skor, bälte och sådant. Kul att se alla signerade affischer på typ Ronnie Coleman, Phil Heath, Lou Ferrigno, Lee Haney, Serge Nubret, Larissa Reis och många många fler. Såg några riktigt stora grabbar som var där och tränade också men kände inte igen någon av dom.

Förresten, det var en brud som spanade in mig när jag stod och körde squats. Hon stod bakom mig typ 10m bort och hon kollade åt mitt håll jäkligt ofta. Och det kan inte ha varit en slump heller, för det fanns inget annat i hörnet där jag stod och körde och det var inga andra människor där heller. Nu var det väl inte så imponerande att bara köra på lite drygt 100kg i böjen men hon körde i alla fall front squats på 80kg vilket jag tyckte var rätt imponerande. Snygg kropp också!

Postad 29 January 2014 - 01:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sluta dreggla brudar. Har du ingen fokus när du tränar? :D

Postad 29 January 2014 - 02:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jodå, men inte idag. Jag var ju på East Coast Mecca så det var mer fokus på upplevelsen att vara där än själva träningen. Hade ingen PWO och inget koffein heller så man var inte så superfokuserad.

Postad 29 January 2014 - 19:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Pajade axeln idag när jag körde bänk. Grattis. Jävla skitövning.

Självförvållat och helt klantigt. Skulle köra på 90kg och lade mig lite långt fram så när jag skulle lyfta ner fick jag lite knepig vinkel. Halvkoncentrerad efter en tung förmiddag på jobbet dessutom. Small till direkt (tänk kalvdön/änkestöt) inne i vänster axel när jag lättade på vikterna. Har full rörlighet (nåja, som tidigare alltså) i axeln i alla led, men gör ont som s*tan när jag ska exvis sätta mig på golvet och tar stöd med armen http://www.youtube.c...h?v=uGRBvom4Zrw <-- som när han sätter sig ner i turkish get up...

Bänka går fortfarande bra, (men inte lyfta av vikterna från ställningen), flies går bra, hantellyft i sida går bra, hantellyft framåt, pullovers går bra, armhävningar går bra så länge jag inte går hela hela vägen upp... Pullups/chins går bra.

(ja, jag var tvungen att kolla vad som fungerade)
Tips på vad som pajat?

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 29 January 2014 - 19:43.

Postad 29 January 2014 - 19:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Pajade axeln idag när jag körde bänk. Grattis. Jävla skitövning

Flaxade ut med armarna för mycket månne?

Postad 29 January 2014 - 19:57

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Nja, vad jag gjorde står ju ovan...
Lutar det åt supraspinatus som gett upp en snabbis? Den fäster på framsida/ovansida överarbsben, va, vilket skulle kunna förklara varför det känns inne i axeln snarare än någonannanstans, plus att det känns när jag tar stöd med armen?

Postad 29 January 2014 - 20:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Nja, vad jag gjorde står ju ovan...
Lutar det åt supraspinatus som gett upp en snabbis? Den fäster på framsida/ovansida överarbsben, va, vilket skulle kunna förklara varför det känns inne i axeln snarare än någonannanstans, plus att det känns när jag tar stöd med armen?

Du editerade efter att jag lagt mitt inlägg så försök inte :P

Tråkigt som fan iaf. Har haft liknande känningar som du beskriver och fick hålla mig ifrån bänken ett tag och köra mycket rehab för rotatorkuffarna. Körde mycket hantelpress under denna perioden också då de ej gjorde ont att göra.

Men först och främst är det nog bara att vila axeln helt enkelt och sen känna efter.

Postad 30 January 2014 - 04:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Precis kommit fram till staden där jag ska bo i några veckor nu. Träffade några ungdomar från skolan och dom sa att dom skulle ta mig till football coachen imorgon så kunde han visa mig gymmet. Ska bli spännande, det ska tydligen vara ett rätt bra gym dom har på skolan.

Postad 30 January 2014 - 13:24

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Måste undra hur ni har tid och ork att kolla precis på alla andra.
Hur många dom är, hur mycket dom tar, Hur mycket dom pratar och kolla på brudar.
Koncentrera er på träningen istället!

Jag bryr mig inte det minst om sådan, helt oviktigt.
Jag går där med mina heltäckande kläder inkl huvtröja och musik i lurarna.
Pratar inte med någon utan hälsar på sin topp på någon.

Säger inte att ni ska vara så men känns som 50% är att kolla in annat när ni är där.

Postad 30 January 2014 - 13:38

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Hur många dom är, hur mycket dom tar, Hur mycket dom pratar och kolla på brudar.

Säger inte att ni ska vara så men känns som 50% är att kolla in annat när ni är där.

Det är väl klart att man lägger märke till folk. Hur mycket vikt man lägger vid det är dock individuellt.

Har inga problem att koncentrera mig på min träning och samtidigt ha koll på vad personen intill mig håller på med. Det är något av en säkerhetsåtgärd med.

Motsatsen till de som inte kan hålla sig till sin egen träning är de som tror att de är ensamma bara för att de har sina lurar i.

Postad 30 January 2014 - 14:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag skulle ha svårt att inte notera vad som händer kring mig när jag tränar och då brukar jag ändå hålla mig mycket för mig själv. Det finns ju alltid tid mellan setten för att pusta och då vandrar ofta blicken runt i lokalen. Dock brukar jag inte direkt detaljstudera vad folk pysslar med. Men att det står fyra bangbrudar 3 meter bort och kör lätta marklyft eller en biff som vrålar upp 200 kg i bänken är svårt att inte notera. Eller som Birkanoff är inne på, killen som sitter och vinglar upp för tunga vikter i axelpressen bredvid en. Då är jag gärna extra allert.

Efter dagens pass har jag kört två rundor med kroppen i det nya gymmet. Känns riktigt bra att lyfta på riktiga vikter. Stör mig lite på att det inte är ett lyftargym. T.ex. saknar jag en stående vadpress, fler skivvikter (när jag kör ben tar de nästan slut), konstiga bänkar, endast en cable cross o.s.v. Men utöver det är det inte så farligt med folk på gymmet även vid peaktider.

Viktmässigt går det förvånansvärt bra faktiskt, bara axlar som jag släpar efter i. 3-4 set på 120 kg i bänkpress var inga större problem. 25 kg på biceps likaså. 260 kg i benpressen (orkar mer men fanns inte fler vikter). Vågar inte riktigt pressa mig i snea bröstpressar med hantlar p.g.a. axeln men kommer öka succesivt där också. Körde även lite upphopp med 25 kgs skivvikt igår. Känns som att jag skulle kunna öka till 30 kg om några veckor.

Postad 30 January 2014 - 16:14

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hur gör du upphopp med viktplatta?

Postad 30 January 2014 - 16:29

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1

Håller i den och hoppar är en snabb gissning.

Postad 30 January 2014 - 19:45

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
170 i mark idag.

Börjar sakta men säkert jobba upp stabiliteten på vikterna över 150. Innan har det varit en magisk gräns där jag tappat båltryck och röven stuckit iväg innan man kommit över knäna ens.

Jobbar Svensson-tiderna denna vecka och fy fan vad det ska vara folk på gymmet nu vid 18-19 tiden.

Fördelen med skiftarbete, att man ofta gymmar på mindre belastade tider.

På tal om nytt gym så har det öppnat ett riktigt grymt i Lund nyligen som jag är förbaskat sugen att testa på.

http://www.sundkraftgym.se/

Stockar, prowlers, däck, hantlar upp till 100kg.. Nästan så man gör i byxan :)

Redigerat av Birkanoff, 30 January 2014 - 20:28.

Postad 30 January 2014 - 22:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Precis som flera nämnt redan så har man ibland inget att göra mellan seten så då kollar man runt i gymmet. Sedan är det ju som sagt en säkerhetsåtgärd att hålla koll på vad personerna bredvid en håller på med, både ens egens säkerhet och deras säkerhet.
Jag räddade ju t.ex livet på en kille för lite drygt två år sedan då han failade i bänkpressen och fick stången över halsen. Hade jag inte suttit och kollat på honom mellan mina set så hade det slutat riktigt illa.

Postad 30 January 2014 - 23:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Failar man i bänkpress så är man vek. Darwinismen tar han om dom svaga.

Muahahaha

Postad 31 January 2014 - 15:26

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Tjena Hulks!
Drar till Österrike på jobb på måndag morgon. Grejen är den att jag tar kreatin för tillfället och jag har läst att det är olagligt i vissa länder (bl.a. Frankrike). Någon som vet hur det är i just Österrike? Vågar man packa med det i resväskan? Givetvis tar jag det inte i handbagaget. Är nojig som fan.

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 31 January 2014 - 15:27.

Postad 31 January 2014 - 19:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skippa att ta med det för säkerhetsskull. Din träning står och faller inte med lite kreatin.

Postad 31 January 2014 - 22:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag skulle ha skippat det, helt klart. Bara onödigt att riskera strul.

Själv tränade jag på skolgymmet idag. Dom hade två bra burar och en snuskigt trevlig bur. Tre lyftarpodium också. Hantlarna var dessvärre inte speciellt bra. Dom hade dessutom tre riktigt bra bänkar med rack, två såna där typ militärpress-racks, dubbelkabelmaskin, latsdrag, benpress, benspark osv.

Läraren jag pratade med där sa även att jag kunde komma till hans gym några kvarter från skolan. Tydligen så gick skolans fotbollslag (amerikansk fotboll) dit och tränade istället för på skolgymmet.

Postad 01 February 2014 - 08:48

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Själv har jag varit i Stockholm på utbildning hela veckan. Tränat på World Class Kista. 150 kr för ett pass, ojämn utrustning och det faktum att folk ser livrädda ut för mig gjorde att jag insåg att det inte var ett gym för mig.
Körde även ett pass på Friskis och Svettis. Bättre pris, 90 kr, och bättre utrustning även om det även här var ojämn utrustning och för lätta hantlar.

Postad 01 February 2014 - 15:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Själv har jag varit i Stockholm på utbildning hela veckan. Tränat på World Class Kista. 150 kr för ett pass, ojämn utrustning och det faktum att folk ser livrädda ut för mig gjorde att jag insåg att det inte var ett gym för mig.
Körde även ett pass på Friskis och Svettis. Bättre pris, 90 kr, och bättre utrustning även om det även här var ojämn utrustning och för lätta hantlar.

s*tan vad dyrt! Jag som tyckte 20$ var dyrt för Bev's! Men det borde väl finnas många bra gym i Stockholm, typ Delta eller Sats odenplan?

Postad 01 February 2014 - 15:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Helskotta vilka priser! Dom vill verkligen binda upp en :D funkar det inte med travelpass?

Postad 01 February 2014 - 16:58

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ja det är sjukt vad de tar i engångsavgift. Och sen att det oftast är billigare att köra månadsbetalning istället för helårskort...

Kanske skulle ta och flytta till Lund så man kan träna på Lunds TK igen. 1400 för helårskort isdashiet.

Höjde mig i böjen idag. 140 blev det att jag stannade på så det var gött.

Testade en polares bälte idag med och det var ju s*tan vad lättare det kändes. Har aldrig testat bälte innan så var verkligen en överraskning vilken skillnad det blir.

Men än så länge så finns inte behovet. Kanske sen/om när man börjar närma sig 170-180 i böjen och 200+ i marken.

Postad 01 February 2014 - 17:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Böj och mark ger vansinnigt bra resuötat på bälte. Eller tvärt om. Men ändå.

Jag bältar även när jag ska högreppa i bänken då jag får kramp i högra rygglimpan under högreps närä vikterna åker lite upp.

Postad 01 February 2014 - 18:03

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ja fan 150 hade nog också gått upp relativt lätt om jag smällt på bältet. Se om man kan testa på marklyft sen och se hur mycket skillnad det blir där.

Postad 01 February 2014 - 18:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Betänk även att du kan teknikträna med bälte, dvs få bälteseffekten att hjälpa till mer. Om 150 skulle gått upp så utlovar jag att 170 hade gått upp med bältesvana, och då talar vi riktiga vikter! :D

Postad 01 February 2014 - 18:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Betänk även att du kan teknikträna med bälte, dvs få bälteseffekten att hjälpa till mer. Om 150 skulle gått upp så utlovar jag att 170 hade gått upp med bältesvana, och då talar vi riktiga vikter! :D

Ja exakt för det blir trots allt en rätt stor omställning. Men vi siktar på 170 utan bälte så blir det lite coolare :)

Postad 02 February 2014 - 02:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag brukar teknikträna med bälte lite då och då, även i bänk. Skulle väl uppskatta att bälte ger mig 5-10kg extra i böjen.

Postad 02 February 2014 - 03:47

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Ni verkar ha väldigt trånga gym om ni är rädda att ni får en hantel i huvudet av killen bredvid hehe

Förstod inte det sista Birkanoff?

Sedan för mig kan det bero på att jag har sociala jobb och pratar mycket med folk och känner i stort sett 80% på gymet med.
Så vill ha min egentid :)

Börjar faktiskt bygga ett eget gym på övervåningen av företaget mitt.
Hoppas kunna börja i höst och träna där, ska isolera hela taket, nytt golv och väggar, så en hel del jobb.
Får köpa utrustning lite i taget sedan, börja med en muskelgrupp så kan jag successivt sluta träna på lokala gymet :)

Postad 02 February 2014 - 04:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ni verkar ha väldigt trånga gym om ni är rädda att ni får en hantel i huvudet av killen bredvid hehe

Ja, alla här inne tränar inte på gym med gott om utrymme. Gymmet jag har tränat på i över tre års tid nu är så pass trångt att det är i stort sett omöjligt att köra gående utfall, ens med hantlar.

Postad 02 February 2014 - 10:14

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja. Plus att man faktiskt kan hjälpa folk som är nära att skada sig själva.

Förstod inte det sista Birkanoff?

Får intryck att du är en av dessa.

Postad 02 February 2014 - 10:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Iksu inumeå (europas största träningsanläggning) har rätt gott ommplats. Tyvärr är det även nedlusat med studenter. Hardcorekillarna letar sig till andra ställen med ex bättre bänkar för bänkpress. Men visst, men ska inte klaga över att man har hundratals kvadratmeter i två våningar att röra sig på :)

Postad 02 February 2014 - 10:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
I September öppnar ett nytt 24 gym precis bakom mitt hus och det kommer bli rätt maffigt.

Kommer nog kännas rätt konstigt när man gymmat på väldigt små gym hela tiden.
Fast jag gillar dock den lite mer "skitiga" atmosfären med.

Postad 02 February 2014 - 14:49

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0

Ja, alla här inne tränar inte på gym med gott om utrymme. Gymmet jag har tränat på i över tre års tid nu är så pass trångt att det är i stort sett omöjligt att köra gående utfall, ens med hantlar.

Uuuch tråkigt att höra :(

Det är trångt om man ska göra gående utfall med stång, funkar på ett ställe om det inte är något folk där.

Postad 02 February 2014 - 15:02

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0

Ja. Plus att man faktiskt kan hjälpa folk som är nära att skada sig själva.

Får intryck att du är en av dessa.

Ja självklart göra man det men har fortfarande inte varit med om det senaste 10åren på gymet.
Har väll missat allt haha

Jag vet ju att jag inte är ensam (även om man är det ibland) men stör ju ingen för det snarare tvärtom.

Postad 02 February 2014 - 18:06

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Precis som Birkanoff säger, men för att ge en mer exakt beskrivning. Tar en viktplatta med båda nävarna. Går ned till ca 90 grader (inte så noga) med knäna och sen hoppar jag upp och i samma rörelse lyfter jag skivvikten upp mot taket. Brukar köra 8-10 reps, 3-5 set och med 20-25 kg. En övning jag lärde mig av några rugby-killar i Uppsala för en massa år sedan. Rätt jobbigt efter ett tag.

Postad 02 February 2014 - 18:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Angående hur trånga gym är så har nästan alla gym jag tränat på varit så pass trånga att om någon t.ex. sitter och kör hantelpressar bredvid mig medans jag ligger på en bänk så skulle jag få hanteln på mig om den tappades åt sidan. Standardavstånd mellan bänkar verkar vara så att man inte ska slå ihop om man kör samma övning på två bänkar bredvid varandra.

Jag har aldrig varit med om att någon fått en hantel i skallen men det har varit nära ögat några gånger.

Postad 02 February 2014 - 20:18

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Det är lite komiskt att du verkar så fixerad vid hur vi andra beter oss på gymet när du enligt egen utsago inte bryr dig ett dugg vad som händer runt omkring dig.

Redigerat av OWC, 02 February 2014 - 20:20.

Postad 02 February 2014 - 22:54

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0

Det är lite komiskt att du verkar så fixerad vid hur vi andra beter oss på gymet när du enligt egen utsago inte bryr dig ett dugg vad som händer runt omkring dig.

Fixerad är något helt annat, slå upp det innan du använder ordet.
En fråga på ett forum är skillnad än när jag är på gymet ;)

Och vad jag vet så är inte forumet på minhembiosidan inte ett gym ;)

Angående hur trånga gym är så har nästan alla gym jag tränat på varit så pass trånga att om någon t.ex. sitter och kör hantelpressar bredvid mig medans jag ligger på en bänk så skulle jag få hanteln på mig om den tappades åt sidan. Standardavstånd mellan bänkar verkar vara så att man inte ska slå ihop om man kör samma övning på två bänkar bredvid varandra.

Jag har aldrig varit med om att någon fått en hantel i skallen men det har varit nära ögat några gånger.

Låter inte roligt alls, inget roligt att behöva tänka på.
Tror knappast att om man lägger sig på rygg och sträcker ut armarna så nuddar man varandra på det gymet jag tränar på.

Redigerat av Anton, 02 February 2014 - 22:53.

Postad 03 February 2014 - 12:17

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 1

Fixerad är något helt annat, slå upp det innan du använder ordet.

Nej, jag tycker det passade synnerligen bra här.

Redigerat av OWC, 03 February 2014 - 12:18.

Postad 03 February 2014 - 16:26

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0

Nej, jag tycker det passade synnerligen bra här.

Som sagt slå upp det för du förstår inte innebörden av ordet.

Men kan inte ställa en fråga och säga att man är fixerad pga en fråga ASG.

Redigerat av Anton, 03 February 2014 - 16:27.

Postad 03 February 2014 - 16:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sluta vara så fixerad vid owc nu. Vi vet alla att han är jävligt het, men jag tror att han inte ens nästan skulle dejta någon av oss här inne. Har iofs inte frågat, men ändå :(

Postad 04 February 2014 - 22:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jäkla regler och bestämmelser... Tänkte att jag skulle träna mot slutet av dagen idag eftersom dom inte har några fungerande duschar på skolan. Går dit, ingen där. Går dit igen en timme senare när skolan slutat för att se ifall det är någon där. Mycket riktigt, en coach och två lärare. Frågar ifall jag får träna och coachen säger att han skulle vara kvar där typ en timme till men var inte "tillåten" att "vakta" mig. Dom två lärarna skulle fara hem och dom vägrade låta mig träna där själv. Jag erbjöd att jag kunde visa att jag kan träna säkert osv men dom gav sig inte. Tror jag ska gå och prata med rektorn imorgon och se ifall vi kan göra någon speciell deal där.

Sedan lär skolan vara inställd imorgon för det ska snöa typ 30cm inatt, och torsdag vetefan ifall jag har tid pga lektioner...

Postad 06 February 2014 - 10:44

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Låter jobbigt Ala, får hoppas att det löser sig.

För egen del är det axlar + biceps på schemat idag. Ska se om axeln pallar för 35 kg hantelpress, gick ju bra på 30 kg förra veckan.

Postad 06 February 2014 - 22:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev konstigt idag, men det fick duga. Första passet körde jag militärpress, bänkpress och lutande hantelpress. Sedan var jag tvungen att gå iväg en timme pga lektion. Kom tillbaka efteråt och körde klart axlarna och triceps. Ska se ifall jag kan träna ben imorgon.

Postad 07 February 2014 - 07:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Axeln höll för 35 kg hantelpress men det kändes lite så jag ökar inte till 40 kg nästa gång utan stannar här någon vecka. Styrkemässigt kändes det dock bra så 40 kg ska inte vara något problem av den anledningen.

Postad 07 February 2014 - 13:20

Unregisteredd9343d5f
  • Unregisteredd9343d5f
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
http://www.kolozzeum...ad.php?t=209554

Intressant studie som King grub analyserat!
Under bulken är det nog opti att sprida ut kaloriintagen under dagen just för att stimulera proteinsyntesen till max med endast 20-30g protein.

Postad 07 February 2014 - 17:37

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Klen man blir av långvarigt kaloriminus....

edit: inte så mycket muskelstyrka, men fästen och annat känns som om man nybörjat träna...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 07 February 2014 - 17:38.

Postad 07 February 2014 - 17:41

Unregisteredd9343d5f
  • Unregisteredd9343d5f
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Behöver du inte bli om du äter rätt och fortsätter träna hårt. Visst kommer du säkert tappa lite styrka då du ligger på kaloriunderskott under lång period. Men den förlusten vägs ofta upp av reducerat kroppsfett och därav mer muskeldefinition

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.