Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6251

Postad 05 January 2019 - 12:36

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska framföra dina synpunkter till ansvarig. Håller helt med dig om att processen för depositionskort borde vara smidigare.

Mvh
Niklas


Tackar!

#6252

Postad 07 January 2019 - 14:38

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Niklas, varför ser jag inte Harry Potter del 4_5 med svenskt tal på Apple TV då jag har dom som favoriter på mobil och platta??

#6253

Postad 07 January 2019 - 14:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Niklas, varför ser jag inte Harry Potter del 4_5 med svenskt tal på Apple TV då jag har dom som favoriter på mobil och platta??

Hej

Jag har felanmält del 4 och 5 saknas med svenskt tal. Jag testade C Mores tjänst och där fanns filmerna med svenskt tal, så om du inte vill vänta på att vi ska fixa problemet kan du se filmerna där tills vi har löst problemet.

Mvh

Niklas



#6254

Postad 07 January 2019 - 15:03

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Toppen.
Kan jag köra cmore på Apple tv som app?
Den är upptagen nu av andra barnfilmer 😊

Hej

Jag har felanmält del 4 och 5 saknas med svenskt tal. Jag testade C Mores tjänst och där fanns filmerna med svenskt tal, så om du inte vill vänta på att vi ska fixa problemet kan du se filmerna där tills vi har löst problemet.

Mvh
Niklas



#6255

Postad 07 January 2019 - 15:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

 

Toppen.
Kan jag köra cmore på Apple tv som app?
Den är upptagen nu av andra barnfilmer

Hej

Jag har felanmält del 4 och 5 saknas med svenskt tal. Jag testade C Mores tjänst och där fanns filmerna med svenskt tal, så om du inte vill vänta på att vi ska fixa problemet kan du se filmerna där tills vi har löst problemet.

Mvh
Niklas

 

Hej

Ja du kan köra C More om du har en Apple TV4, bara tanka ner C More via appstore och logga in där. Du kommer behöva ditt kundnummer hos oss om du inte har ett registrerat konto hos C More för att registrera dig. Lättast att göra det via dator.

Skicka PM om du behöver hjälp.

Mvh

Niklas
 



#6256

Postad 07 January 2019 - 15:33

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 1

Hej
Ja du kan köra C More om du har en Apple TV4, bara tanka ner C More via appstore och logga in där. Du kommer behöva ditt kundnummer hos oss om du inte har ett registrerat konto hos C More för att registrera dig. Lättast att göra det via dator.
Skicka PM om du behöver hjälp.
Mvh
Niklas

Fixat cmore på datorn mot kundnummer.
Tack för en som vanligt bra hjälp!
Patric

#6257

Postad 08 January 2019 - 15:14

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0

Fick mail från CD med länk till en kundundersökning som jag tog mig tid att göra. Ca 50% av frågorna (förmodligen mer...) handlade om Oneplace. Jag ombads även skriva vad jag anser vara bäst med Oneplace som CD sen eventuellt skulle använda i marknadsföringssyfte. Jag avböjde på den... :D



#6258

Postad 08 January 2019 - 19:09

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Fråga 

Varför flytta TV8 TV10 och TV 12 från 10.903 V till 12.437 H

 

Den nya TPn är mycket svagare, idag är det lite snö i luften och det går inte att se på 12.437 utan störningar!!



#6259

Postad 08 January 2019 - 20:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Fråga 

Varför flytta TV8 TV10 och TV 12 från 10.903 V till 12.437 H

 

Den nya TPn är mycket svagare, idag är det lite snö i luften och det går inte att se på 12.437 utan störningar!!

Hej

Skickar ett PM så ska vi se om vi kan fixa en installatör som ser över installationen.

Mvh
Niklas



#6260

Postad 08 January 2019 - 21:48

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 1

Fråga 

Varför flytta TV8 TV10 och TV 12 från 10.903 V till 12.437 H

 

Den nya TPn är mycket svagare, idag är det lite snö i luften och det går inte att se på 12.437 utan störningar!!

12437-H ska jag mäta på så fort jag hinner, men annars ska man få de här värdena från en Triax TD64 parabol monterad i Gästrikland.
20190107-CD-serviceuppdrag-884143-vardagsrum.png
 


Redigerat av AC3, 08 January 2019 - 21:48.


#6261

Postad 09 January 2019 - 09:33

beson
  • beson
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Ingen EPG på TV8, TV10 och TV12?



#6262

Postad 09 January 2019 - 09:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ingen EPG på TV8, TV10 och TV12?

Hej

Det blev problem med EPG-datan på TV8 TV10 och TV12 efter frekvensbytet igår. Våran playout jobbar just nu med att lösa problemet.

Mvh

Niklas



#6263

Postad 09 January 2019 - 15:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Hej

Det blev problem med EPG-datan på TV8 TV10 och TV12 efter frekvensbytet igår. Våran playout jobbar just nu med att lösa problemet.

Mvh

Niklas

Hej

Problemet med att vi saknade EPG på TV8, TV10 och TV12 är nu löst.

Mvh

Niklas



#6264

Postad 11 January 2019 - 18:57

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 1

Nu har jag gjort en mätning på 12437-H från en Triax TD64 parabol monterad i Gästrikland, för att se vilken signalkvalitet man kan räkna med på TV8, TV10 och TV12.
16,4 dB i MER-värde är inte dåligt.
20190111-Thor-12437-H.jpg 
 

Bara för att ni ska få veta hur de andra frekvenserna låg till vid ungefär samma tid så får ni se en vanlig datalogg också.

20190111-Thor-datalogg.png


Redigerat av AC3, 11 January 2019 - 19:01.


#6265

Postad 12 January 2019 - 17:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort en mätning på 12437-H från en Triax TD64 parabol monterad i Gästrikland, för att se vilken signalkvalitet man kan räkna med på TV8, TV10 och TV12.
16,4 dB i MER-värde är inte dåligt.
 
 

Bara för att ni ska få veta hur de andra frekvenserna låg till vid ungefär samma tid så får ni se en vanlig datalogg också.

 

Kanske problem med mitt LNB, ju högre upp på 12 bandet så blir det sämre mottagning 



#6266

Postad 12 January 2019 - 18:44

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

I tisdags var det ett kraftigt snöväder ute så signalen sjönk till 9,29 dB i MER-värde på TV4 HD, men det blev inga pixlar. Tydligen en bra tuner i OnePlace  B) 

20190108-snow-at-home.jpg



#6267

Postad 12 January 2019 - 19:39

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Vad är det för siffror?Har mellan 15-17 oavsett väder.
Boxen funkar ju inte ändå.Idag gick det inte byta kanal,fick dra sladden.

Redigerat av Kalleputs, 12 January 2019 - 19:42.


#6268

Postad 12 January 2019 - 22:35

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Vad är det för siffror?Har mellan 15-17 oavsett väder.
Boxen funkar ju inte ändå.Idag gick det inte byta kanal,fick dra sladden.

Siffrorna är kvalitetsvärden på olika transpondrar.
OnePlace-Sat-CR-24-inspelning-3-kanaler.jpg



#6269

Postad 15 January 2019 - 13:42

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Hej

Problemet med att vi saknade EPG på TV8, TV10 och TV12 är nu löst.

Mvh
Niklas

Snyggt jobbat, Nu är Jag utan egp på de kanalerna...

Redigerat av Unregistered5645b62e, 15 January 2019 - 13:43.


#6270

Postad 15 January 2019 - 17:25

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Snyggt jobbat, Nu är Jag utan egp på de kanalerna...

Då kollar du på den gamla frekvensen 10.903 V där saknas nu EPG



#6271

Postad 15 January 2019 - 17:31

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Då kollar du på den gamla frekvensen 10.903 V där saknas nu EPG

Gäller ny kanalsökning eller?

#6272

Postad 15 January 2019 - 17:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Gäller ny kanalsökning eller?

ja ny frekvens 12.437 H



#6273

Postad 15 January 2019 - 19:09

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

ja ny frekvens 12.437 H

Funkar det med en automatisk sökning som vanligt? Kör vu+ box så man kan se på tv utan strul...

#6274

Postad 17 January 2019 - 20:35

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har stor volymskillnad mellan t.ex. SVT och Kanal 5? Har man kollat på Big Bang Theory och växlar till SVT blir man ju lomhörd.

Vet inte om det har med Dolby Digital vs. MPEG Stereo eller det är nått annat. Irriterande är det i alla fall.



#6275

Postad 19 January 2019 - 10:13

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Saknar sedan några dagar tillbaka programguiden på kanal 8 och 12. Minns inte om det gäller 10:an också.

#6276

Postad 19 January 2019 - 11:38

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Gör en ny kanalsökning, dessa har bytt frekvenser...



#6277

Postad 19 January 2019 - 12:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Saknar sedan några dagar tillbaka programguiden på kanal 8 och 12. Minns inte om det gäller 10:an också.

Hej

Om kanalerna är favoritkanaler kan du testa ta bort kanalerna från favoritlistan och lägga till på nytt så ska det fungera.

 

Mvh

Niklas



#6278

Postad 19 January 2019 - 16:32

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej

Om kanalerna är favoritkanaler kan du testa ta bort kanalerna från favoritlistan och lägga till på nytt så ska det fungera.

 

Mvh

Niklas

 

Har samma problem, får prova Niklas tips.



#6279

Postad 19 January 2019 - 17:43

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Min gamla Digiality 422 klarade av att göra detta utan att lägga till och ta bort, Favoritlistan var alltid rätt och bakomliggande kanallista kunde uppdateras vid kanalflyttar och kopplingen till favoritlistan uppdaterades utan att man behövde göra nånting. Varför kan man inte gör detta på moderna boxar?



#6280

Postad 19 January 2019 - 18:01

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Nu ikväll Lörd. Kl 1800 TV3 så skall det vara handboll meeeeenn.........

Boxen visar att det är Hotell Marigild 2.

Fantastiska boxar från CD.... NOT!!

#6281

Postad 19 January 2019 - 19:20

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
De har totalt saboterat epg.

#6282

Postad 19 January 2019 - 20:40

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Letat nya kanaler men får inte in 10 och 12. Va faan!!!

#6283

Postad 19 January 2019 - 20:59

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Mitt i ingenting blir det svart i rutan,sen kommer loggan följt av bild igen.Skitbox.

#6284

Postad 20 January 2019 - 12:49

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Hej
Om kanalerna är favoritkanaler kan du testa ta bort kanalerna från favoritlistan och lägga till på nytt så ska det fungera.
 
Mvh
Niklas

Gör en ny kanalsökning, dessa har bytt frekvenser...

Tack!

#6285

Postad 20 January 2019 - 16:27

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
@Niklas, spelade in antikrundan på svt i torsdags, tyvärr störningar och pixeleringar stundtals genom hela programmet. Vädret var bra vid tillfället och min signal är stabil.

#6286

Postad 21 January 2019 - 09:01

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Har haft CD i snart tre månader och tecknade mitt abonnemang till största del för att kunna se C-More sport på ett vettigt sätt (hade streamingtjänsten tidigare).

 

Tycker att bildkvaliteten är riktigt bra förutom att det kan "småhacka" emellanåt, speciellt tydligt när man tittar på sport, t ex handboll eller hockey.

Fenomenet kan vara väldigt tydligt emellanåt och det är som om frameraten sjunker till 15 fps i en eller två sekunder för att sedan bli OK igen. Detta upprepas efter 30 s och blir sedan OK igen osv...........

 

Fenomenet är sådär på gränsen till acceptabelt och jag har inte gjort några större ansträngningar för att bota detta men häromdan när jag kollade på hockey upptäckte jag en märklig sak. Kollade på Cmore Live 4 och "ryckningarna" fanns där var 30s (cirka). När matchen var slut slog jag över till Cmore Hockey för att följa en annan match och döm om min förvåning när jag märker att bilden var helt perfekt, inga problem överhuvudtaget!

 

Hur kan det vara skillnad mellan två Cmore-kanaler? Dessa borde väl distribueras med samma teknik?

 

Någon annan som upplevt detta?

 

Jag har Oneplace-boxen och plattantenn, signalstyrka 12-12.5 dB

 

Edit: Det är signalkvalitet som är 12-12.5 dB (gul). Signalstyrkan är betydligt högre (vet inte hur hög men den är grön).

 

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, tråden är 126 sidor lång och jag orkade inte läsa genom hela innan jag postade.


Redigerat av Anders D, 21 January 2019 - 09:06.


#6287

Postad 21 January 2019 - 09:47

beson
  • beson
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Om jag vill göra en inspelning av pågående program och trycker röda inspelningsknappen, och det finns en repris av programmet (som det ju så ofta gör) så programmerar boxen inspelning av reprisen ist för att spela in livesändningen. Insp. ikonen blir då också vit istf röd. Vad betyder den vita ikonen? Jag har smartbox.



#6288

Postad 21 January 2019 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Om jag vill göra en inspelning av pågående program och trycker röda inspelningsknappen, och det finns en repris av programmet (som det ju så ofta gör) så programmerar boxen inspelning av reprisen ist för att spela in livesändningen. Insp. ikonen blir då också vit istf röd. Vad betyder den vita ikonen? Jag har smartbox.

Hej

 

Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa problemet med att det inte går göra en direktinspelning . Vi har en temporär lösning och det är att man gör en tidsinspelning i stället.

Tryck på Info / OK / Välj sedan tidsinspelning / OK.

MVh
Niklas 


Har haft CD i snart tre månader och tecknade mitt abonnemang till största del för att kunna se C-More sport på ett vettigt sätt (hade streamingtjänsten tidigare).

 

Tycker att bildkvaliteten är riktigt bra förutom att det kan "småhacka" emellanåt, speciellt tydligt när man tittar på sport, t ex handboll eller hockey.

Fenomenet kan vara väldigt tydligt emellanåt och det är som om frameraten sjunker till 15 fps i en eller två sekunder för att sedan bli OK igen. Detta upprepas efter 30 s och blir sedan OK igen osv...........

 

Fenomenet är sådär på gränsen till acceptabelt och jag har inte gjort några större ansträngningar för att bota detta men häromdan när jag kollade på hockey upptäckte jag en märklig sak. Kollade på Cmore Live 4 och "ryckningarna" fanns där var 30s (cirka). När matchen var slut slog jag över till Cmore Hockey för att följa en annan match och döm om min förvåning när jag märker att bilden var helt perfekt, inga problem överhuvudtaget!

 

Hur kan det vara skillnad mellan två Cmore-kanaler? Dessa borde väl distribueras med samma teknik?

 

Någon annan som upplevt detta?

 

Jag har Oneplace-boxen och plattantenn, signalstyrka 12-12.5 dB

 

Edit: Det är signalkvalitet som är 12-12.5 dB (gul). Signalstyrkan är betydligt högre (vet inte hur hög men den är grön).

 

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, tråden är 126 sidor lång och jag orkade inte läsa genom hela innan jag postade.

Hej

Skickar PM så testar vi att felsöka vidare där. Vill kontrollera lite mer inställningar.

Mvh

Niklas



#6289

Postad 21 January 2019 - 09:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

@Niklas, spelade in antikrundan på svt i torsdags, tyvärr störningar och pixeleringar stundtals genom hela programmet. Vädret var bra vid tillfället och min signal är stabil.

Hej

Har du haft liknande problem på andra inspelningar? Vilken box är det du använder?

Mvh
Niklas



#6290

Postad 21 January 2019 - 10:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Letat nya kanaler men får inte in 10 och 12. Va faan!!!

Hej

Testa att lägg till frekvensen på boxen och gör en sökning.
 

Satellite: Thor 7
Transponder: BSS38
Downlink frequency: 12437 MHz
Downlink polarisation: Horisontal
Symbol rate: 30,0 Msym/sec
FEC: 2/3
DVB-S2, 8PSK

Service ID
TV10: 7931
TV12: 7992

Mvh
Niklas


#6291

Postad 21 January 2019 - 10:23

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Igår, söndag fick jag under kvällen pixeleringar ett flertal gånger på kanal 6. Såg inga pixeleringar på någon annan kanal.

Inga problem med signalstyrka. väder eller annat.



#6292

Postad 21 January 2019 - 11:13

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Hej

Har du haft liknande problem på andra inspelningar? Vilken box är det du använder?

Mvh
Niklas

Störningar förekommer då och då men upplevde ändå att det blev bättre efter höjningen av bitraten på svt för ett tag sen. kommer inte ihåg något mer specifikt exempel just nu. Använder Smart-boxen.



#6293

Postad 21 January 2019 - 18:44

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

@Niklas, spelade in antikrundan på svt i torsdags, tyvärr störningar och pixeleringar stundtals genom hela programmet. Vädret var bra vid tillfället och min signal är stabil.

Det var inte SD versionen du spelade in? Där var det gott om störningar i alla fall.



#6294

Postad 21 January 2019 - 18:51

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa problemet med att det inte går göra en direktinspelning .

Det där låter inte logiskt. Serieinspelningar funkade i stort sett bra med befintlig mjukvara tills ni skruvade sönder EPG-datat. Varför inte lösa det problemet i stället för att trycka ut ny mjukvara till boxarna? Med tanke på tidigare erfarenheter så är jag nog inte ensam om att vara mycket tveksam till nya mjukvaror från CD.



#6295

Postad 21 January 2019 - 19:14

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Det var inte SD versionen du spelade in? Där var det gott om störningar i alla fall.

Nej det var HD-kanalen.

#6296

Postad 22 January 2019 - 07:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Igår strax efter kl 20 började jag spela in idrottsgalan. Tryckte på röda knappen och inspelningen startade, trodde jag. Efter en timme letade jag upp inspelningen och ville börja titta parallellt med att inspelningen fortsatte i bakgrunden. Tyvärr saknades då möjligheten att välja ”spela upp”. Nåja, tänkte jag, jag tittar på programmet imorgon när det är färdiginspelat.

Dags för tyvärr nummer 2: ”spela upp” saknas fortfarande. Enda alternativ är att välja ”avbryt inspelningen”. Och vips så var den inspelningen försvunnen! Tveksamt om den ö h t startade igår.

Jag har två stycken smartboxar med hårddisk och en parabol på husgaveln samt tillhörande kabeldragning i hela huset. En ganska omfattande investering och satsning på Sveriges bästa bild och ljud. Sedan ett bra tag tillbaka avlöser besvikelserna varandra. Att spela in ett program går inte längre.

Canal Digital: vad är det som pågår och hur länge ska det här strulet fortsätta?

#6297

Postad 22 January 2019 - 08:28

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 1
Håller med, skrev inlägg om detta för flera veckor sen. Inspelningsfunktionen är seg, man måste vänta en god stund tills den röda klockan visar sig efter man tryckt. Detta har strulat ända sen CD bytt EPG levarantör.

#6298

Postad 22 January 2019 - 09:07

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

J

 

Igår strax efter kl 20 började jag spela in idrottsgalan. Tryckte på röda knappen och inspelningen startade, trodde jag. Efter en timme letade jag upp inspelningen och ville börja titta parallellt med att inspelningen fortsatte i bakgrunden. Tyvärr saknades då möjligheten att välja ”spela upp”. Nåja, tänkte jag, jag tittar på programmet imorgon när det är färdiginspelat.

Dags för tyvärr nummer 2: ”spela upp” saknas fortfarande. Enda alternativ är att välja ”avbryt inspelningen”. Och vips så var den inspelningen försvunnen! Tveksamt om den ö h t startade igår.

Jag har två stycken smartboxar med hårddisk och en parabol på husgaveln samt tillhörande kabeldragning i hela huset. En ganska omfattande investering och satsning på Sveriges bästa bild och ljud. Sedan ett bra tag tillbaka avlöser besvikelserna varandra. Att spela in ett program går inte längre.

Canal Digital: vad är det som pågår och hur länge ska det här strulet fortsätta?

Tyvärr är det så här sen ett tag tillbaks, det går inte spela in ett program direkt med inspelningsknappen, boxen programmeras då att spela in reprisen :rolleyes:  Har också gått på den niten några gånger.

CD vet om det och ska tydligen komma ut med en fix för detta, står lite längre upp i tråden.

 

Men som nån skrev, varför inte fixa grundproblemen hos epg-leverantören istället för att börja strula med en fullt fungerande box (ADB och Smart-box)!



#6299

Postad 22 January 2019 - 10:00

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 1
Jag föreslår att vi gör en gruppstämning!!

Tänk om vi skulle börja med att starta upp på alla sociala medier om hur dålig denna produkt har blivit. Att sedan lämna in en anmälan till ARN och påpeka att produkten inte håller vad den utlovar så kommer vi att vinna denna talan, jag tror faktiskt det är så enkelt!
I konsumentköplagen står det klart och tydligt att om varan inte uppfyller vad den lovar skall du kunna reklamera eller få ekonomisk kompensation.
Detta har gått så långt nu så att i stort sett all inspelning är förstörd på ett eller annat sätt!

#6300

Postad 22 January 2019 - 12:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 1
En lösning är tydligen att lägga en tidsinspelning och låta bli den röda knappen.

CD får inte många chanser till av mig. Bilden på playtjänster via Apple-TV 4K är inte nämnvärt sämre än vad parabolen erbjuder. Kanske lika bra att ge upp TV via parabolbox? Det mesta man vill se finns ändå antingen på playtjänster hos SVT och TV4 (som i princip är gratis), eller hos Netflix och HBO.



7 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.