Hej
Jag ska framföra dina synpunkter till ansvarig. Håller helt med dig om att processen för depositionskort borde vara smidigare.
Mvh
Niklas
Tackar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 05 January 2019 - 12:36
Tackar! Postad 07 January 2019 - 14:38
Niklas, varför ser jag inte Harry Potter del 4_5 med svenskt tal på Apple TV då jag har dom som favoriter på mobil och platta??
Postad 07 January 2019 - 14:59
Hej Niklas Postad 07 January 2019 - 15:03
Postad 07 January 2019 - 15:07
Hej Niklas Postad 07 January 2019 - 15:33 Fixat cmore på datorn mot kundnummer. Tack för en som vanligt bra hjälp! Patric Postad 08 January 2019 - 15:14 Fick mail från CD med länk till en kundundersökning som jag tog mig tid att göra. Ca 50% av frågorna (förmodligen mer...) handlade om Oneplace. Jag ombads även skriva vad jag anser vara bäst med Oneplace som CD sen eventuellt skulle använda i marknadsföringssyfte. Jag avböjde på den... Postad 08 January 2019 - 19:09 Fråga Varför flytta TV8 TV10 och TV 12 från 10.903 V till 12.437 H
Den nya TPn är mycket svagare, idag är det lite snö i luften och det går inte att se på 12.437 utan störningar!! Postad 08 January 2019 - 20:45
Hej Postad 08 January 2019 - 21:48
12437-H ska jag mäta på så fort jag hinner, men annars ska man få de här värdena från en Triax TD64 parabol monterad i Gästrikland. Redigerat av AC3, 08 January 2019 - 21:48. Postad 09 January 2019 - 09:36
Hej Niklas Postad 09 January 2019 - 15:18
Hej Niklas Postad 11 January 2019 - 18:57 Nu har jag gjort en mätning på 12437-H från en Triax TD64 parabol monterad i Gästrikland, för att se vilken signalkvalitet man kan räkna med på TV8, TV10 och TV12. Bara för att ni ska få veta hur de andra frekvenserna låg till vid ungefär samma tid så får ni se en vanlig datalogg också.
Redigerat av AC3, 11 January 2019 - 19:01. Postad 12 January 2019 - 17:00
Kanske problem med mitt LNB, ju högre upp på 12 bandet så blir det sämre mottagning Postad 12 January 2019 - 18:44 I tisdags var det ett kraftigt snöväder ute så signalen sjönk till 9,29 dB i MER-värde på TV4 HD, men det blev inga pixlar. Tydligen en bra tuner i OnePlace Postad 12 January 2019 - 19:39
Vad är det för siffror?Har mellan 15-17 oavsett väder.
Boxen funkar ju inte ändå.Idag gick det inte byta kanal,fick dra sladden. Redigerat av Kalleputs, 12 January 2019 - 19:42. Postad 12 January 2019 - 22:35
Siffrorna är kvalitetsvärden på olika transpondrar. Postad 15 January 2019 - 13:42 Snyggt jobbat, Nu är Jag utan egp på de kanalerna... Redigerat av Unregistered5645b62e, 15 January 2019 - 13:43. Postad 15 January 2019 - 17:25
Då kollar du på den gamla frekvensen 10.903 V där saknas nu EPG Postad 15 January 2019 - 17:31 Gäller ny kanalsökning eller? Postad 15 January 2019 - 19:09 Funkar det med en automatisk sökning som vanligt? Kör vu+ box så man kan se på tv utan strul... Postad 17 January 2019 - 20:35 Nån mer än jag som har stor volymskillnad mellan t.ex. SVT och Kanal 5? Har man kollat på Big Bang Theory och växlar till SVT blir man ju lomhörd. Vet inte om det har med Dolby Digital vs. MPEG Stereo eller det är nått annat. Irriterande är det i alla fall. Postad 19 January 2019 - 10:13
Saknar sedan några dagar tillbaka programguiden på kanal 8 och 12. Minns inte om det gäller 10:an också.
Postad 19 January 2019 - 12:56
Hej
Mvh Niklas Postad 19 January 2019 - 16:32
Har samma problem, får prova Niklas tips. Postad 19 January 2019 - 17:43 Min gamla Digiality 422 klarade av att göra detta utan att lägga till och ta bort, Favoritlistan var alltid rätt och bakomliggande kanallista kunde uppdateras vid kanalflyttar och kopplingen till favoritlistan uppdaterades utan att man behövde göra nånting. Varför kan man inte gör detta på moderna boxar? Postad 19 January 2019 - 18:01
Nu ikväll Lörd. Kl 1800 TV3 så skall det vara handboll meeeeenn.........
Boxen visar att det är Hotell Marigild 2. Fantastiska boxar från CD.... NOT!! Postad 19 January 2019 - 20:59
Mitt i ingenting blir det svart i rutan,sen kommer loggan följt av bild igen.Skitbox.
Postad 20 January 2019 - 12:49
Tack! Postad 20 January 2019 - 16:27
@Niklas, spelade in antikrundan på svt i torsdags, tyvärr störningar och pixeleringar stundtals genom hela programmet. Vädret var bra vid tillfället och min signal är stabil.
Postad 21 January 2019 - 09:01 Har haft CD i snart tre månader och tecknade mitt abonnemang till största del för att kunna se C-More sport på ett vettigt sätt (hade streamingtjänsten tidigare).
Tycker att bildkvaliteten är riktigt bra förutom att det kan "småhacka" emellanåt, speciellt tydligt när man tittar på sport, t ex handboll eller hockey. Fenomenet kan vara väldigt tydligt emellanåt och det är som om frameraten sjunker till 15 fps i en eller två sekunder för att sedan bli OK igen. Detta upprepas efter 30 s och blir sedan OK igen osv...........
Fenomenet är sådär på gränsen till acceptabelt och jag har inte gjort några större ansträngningar för att bota detta men häromdan när jag kollade på hockey upptäckte jag en märklig sak. Kollade på Cmore Live 4 och "ryckningarna" fanns där var 30s (cirka). När matchen var slut slog jag över till Cmore Hockey för att följa en annan match och döm om min förvåning när jag märker att bilden var helt perfekt, inga problem överhuvudtaget!
Hur kan det vara skillnad mellan två Cmore-kanaler? Dessa borde väl distribueras med samma teknik?
Någon annan som upplevt detta?
Jag har Oneplace-boxen och plattantenn, signalstyrka 12-12.5 dB
Edit: Det är signalkvalitet som är 12-12.5 dB (gul). Signalstyrkan är betydligt högre (vet inte hur hög men den är grön).
Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, tråden är 126 sidor lång och jag orkade inte läsa genom hela innan jag postade. Redigerat av Anders D, 21 January 2019 - 09:06. Postad 21 January 2019 - 09:47 Om jag vill göra en inspelning av pågående program och trycker röda inspelningsknappen, och det finns en repris av programmet (som det ju så ofta gör) så programmerar boxen inspelning av reprisen ist för att spela in livesändningen. Insp. ikonen blir då också vit istf röd. Vad betyder den vita ikonen? Jag har smartbox. Postad 21 January 2019 - 09:52
Hej
Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa problemet med att det inte går göra en direktinspelning . Vi har en temporär lösning och det är att man gör en tidsinspelning i stället.
MVh
Hej Niklas Postad 21 January 2019 - 09:57
Hej Postad 21 January 2019 - 10:03
Hej Satellite: Thor 7
Transponder: BSS38
Downlink frequency: 12437 MHz
Downlink polarisation: Horisontal
Symbol rate: 30,0 Msym/sec
FEC: 2/3
DVB-S2, 8PSK
Service ID TV10: 7931 TV12: 7992 Mvh Niklas
Postad 21 January 2019 - 10:23 Igår, söndag fick jag under kvällen pixeleringar ett flertal gånger på kanal 6. Såg inga pixeleringar på någon annan kanal. Inga problem med signalstyrka. väder eller annat. Postad 21 January 2019 - 11:13
Störningar förekommer då och då men upplevde ändå att det blev bättre efter höjningen av bitraten på svt för ett tag sen. kommer inte ihåg något mer specifikt exempel just nu. Använder Smart-boxen. Postad 21 January 2019 - 18:44
Det var inte SD versionen du spelade in? Där var det gott om störningar i alla fall. Postad 21 January 2019 - 18:51
Det där låter inte logiskt. Serieinspelningar funkade i stort sett bra med befintlig mjukvara tills ni skruvade sönder EPG-datat. Varför inte lösa det problemet i stället för att trycka ut ny mjukvara till boxarna? Med tanke på tidigare erfarenheter så är jag nog inte ensam om att vara mycket tveksam till nya mjukvaror från CD. Postad 21 January 2019 - 19:14 Nej det var HD-kanalen. Postad 22 January 2019 - 07:31
Igår strax efter kl 20 började jag spela in idrottsgalan. Tryckte på röda knappen och inspelningen startade, trodde jag. Efter en timme letade jag upp inspelningen och ville börja titta parallellt med att inspelningen fortsatte i bakgrunden. Tyvärr saknades då möjligheten att välja ”spela upp”. Nåja, tänkte jag, jag tittar på programmet imorgon när det är färdiginspelat.
Dags för tyvärr nummer 2: ”spela upp” saknas fortfarande. Enda alternativ är att välja ”avbryt inspelningen”. Och vips så var den inspelningen försvunnen! Tveksamt om den ö h t startade igår. Jag har två stycken smartboxar med hårddisk och en parabol på husgaveln samt tillhörande kabeldragning i hela huset. En ganska omfattande investering och satsning på Sveriges bästa bild och ljud. Sedan ett bra tag tillbaka avlöser besvikelserna varandra. Att spela in ett program går inte längre. Canal Digital: vad är det som pågår och hur länge ska det här strulet fortsätta? Postad 22 January 2019 - 08:28
Håller med, skrev inlägg om detta för flera veckor sen. Inspelningsfunktionen är seg, man måste vänta en god stund tills den röda klockan visar sig efter man tryckt. Detta har strulat ända sen CD bytt EPG levarantör.
Postad 22 January 2019 - 09:07 J
Tyvärr är det så här sen ett tag tillbaks, det går inte spela in ett program direkt med inspelningsknappen, boxen programmeras då att spela in reprisen CD vet om det och ska tydligen komma ut med en fix för detta, står lite längre upp i tråden.
Men som nån skrev, varför inte fixa grundproblemen hos epg-leverantören istället för att börja strula med en fullt fungerande box (ADB och Smart-box)! Postad 22 January 2019 - 10:00
Jag föreslår att vi gör en gruppstämning!!
Tänk om vi skulle börja med att starta upp på alla sociala medier om hur dålig denna produkt har blivit. Att sedan lämna in en anmälan till ARN och påpeka att produkten inte håller vad den utlovar så kommer vi att vinna denna talan, jag tror faktiskt det är så enkelt! I konsumentköplagen står det klart och tydligt att om varan inte uppfyller vad den lovar skall du kunna reklamera eller få ekonomisk kompensation. Detta har gått så långt nu så att i stort sett all inspelning är förstörd på ett eller annat sätt! Postad 22 January 2019 - 12:47
En lösning är tydligen att lägga en tidsinspelning och låta bli den röda knappen.
CD får inte många chanser till av mig. Bilden på playtjänster via Apple-TV 4K är inte nämnvärt sämre än vad parabolen erbjuder. Kanske lika bra att ge upp TV via parabolbox? Det mesta man vill se finns ändå antingen på playtjänster hos SVT och TV4 (som i princip är gratis), eller hos Netflix och HBO. 7 användare läser detta ämne0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |