![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 13 augusti 2011 - 00:59
Jo. Du ska tillåta det. Har du provat nåt av vad jag skrev? Du svarar inte på en enda fråga så det är lite svårt att komma med mer förslag.ska jag inte tillåta programmet "gå online " eller vad ?
Redigerat av trixeo, 13 augusti 2011 - 01:00.
Postad 13 augusti 2011 - 01:16
Postad 13 augusti 2011 - 06:39
bästa är att avinstallera allt som har med nokia att göra,ovi.Connecttivity driver..innan man installerar phoenix. connecttivityjodå, jag har provat 2 andra datorer, ( 1 xp ) o den andra kör win 7 (64 versionen) så Phoneix funkar inte på den , har provat byta både kabel o usb port. jag kör med versionen du länkade till ( rapid ) inte orginal. ska göra ett sista försök att ominstallera phoneix. vad menade du med " valt bort rätt fil i phoneix " ?
driver får man tillbaka när man installerat phoenix.behöver man inte tänka på att stänga av nokia program när man installerar phoenix eller flashar telefonen. sen kan man installera ovi igen och allt som har med nokia att göra.windows xp 32 bit fungerar bäst och Läs Trixeos anvisningar NOGA...TÄNK på att spara kort och videos och annat..inte i samma mapp som ovi eller nokia..gör en egen mapp i datorn åt allt man vill spara innan man installerar phoenix eller flashar telefonen.går inte att få tillbaka något från telefonen.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 13 augusti 2011 - 07:16.
Postad 13 augusti 2011 - 08:51
Har Phoenix Service Software 2011.02.000.44842 i datorn och kör Vista
EDIT: såg ju nu att man inte behöve originalmjukvaran som du ju skrev så då borde detta problem inte betyda något.
Bör jag uppdatera Phoenix till den senaste du länkade till eller funkar det med den jag har tycker du?
För mig det alltid är lite strul när man innstallerar phoenix i datorn
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 13 augusti 2011 - 08:56.
Postad 13 augusti 2011 - 09:08
I steg 8 så får jag upp detta felmedd från phoenix.
Har bara din "RM-596 mapp med din mjukvara (se skärmdumpen) under rätt ställe i datorn men får ändå upp detta felmedd??
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 13 augusti 2011 - 09:17.
Postad 13 augusti 2011 - 10:28
Funkar den version av Phoenix du har kan du använda den, jag kör dock alltid med den senaste. Har inte haft problem att installera den med Ovi Sute på datorn och inte heller några problem med WIndows 7 x64.Ok, nytt problem då
I steg 8 så får jag upp detta felmedd från phoenix.
Har bara din "RM-596 mapp med din mjukvara (se skärmdumpen) under rätt ställe i datorn men får ändå upp detta felmedd??
Sökvägen ska i Windows 7/Vista vara C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596
i Windows XP ska det vara C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596
Redigerat av trixeo, 13 augusti 2011 - 10:37.
Postad 13 augusti 2011 - 10:32
Windows 7 x64 fungerar bra för mig. Filen du ska välja bort RM-596_M025.44.emmc.fpsx. Det är massminnesfilen som inte finns med i paketet.jodå, jag har provat 2 andra datorer, ( 1 xp ) o den andra kör win 7 (64 versionen) så Phoneix funkar inte på den , har provat byta både kabel o usb port. jag kör med versionen du länkade till ( rapid ) inte orginal. ska göra ett sista försök att ominstallera phoneix. vad menade du med " valt bort rätt fil i phoneix " ?
Postad 13 augusti 2011 - 11:36
Funkar den version av Phoenix du har kan du använda den, jag kör dock alltid med den senaste. Har inte haft problem att installera den med Ovi Sute på datorn och inte heller några problem med WIndows 7 x64.
Sökvägen ska i Windows 7/Vista vara C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596
i Windows XP ska det vara C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596
I min dator har sökvägen tidigare varit : C:\Program Files\Common Files\Nokia\DataPackage\Products\RM-596
I RM-596 ligger dina filer.
Den sökvägen du skrev hitta jag inte idatorn men kan ju prova skapa den och lägga filerna däri då
Ooops: såg att jag har 2 olika versioner av phoenix installerade i datorn så det är nog där problemet är. Avinstalllerar båda och dunkar in den senaste du länkade till..
Redigerat av big_swede70, 13 augusti 2011 - 11:43.
Postad 13 augusti 2011 - 12:59
Mycket gamla versioner av Phoenix använde Common Files. Men det har stått i changelog om Phoenix att det är ProgramData som gäller för Win7/Vista. Du kanske inte visar dolda mappar i WIndows och därför inte ser den.I min dator har sökvägen tidigare varit : C:\Program Files\Common Files\Nokia\DataPackage\Products\RM-596
I RM-596 ligger dina filer.
Den sökvägen du skrev hitta jag inte idatorn men kan ju prova skapa den och lägga filerna däri då
Ooops: såg att jag har 2 olika versioner av phoenix installerade i datorn så det är nog där problemet är. Avinstalllerar båda och dunkar in den senaste du länkade till..
"• All Nokia Service Software Applications will use following location for product specific data:
- Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages
- Windows 7: C:\Program Data\Nokia\Packages
• During installation, Data Packages should be installed in these directories, if they install to any other
location by default. Target folder for local data packages can be changed in the installation wizard
manually"
De har felaktigt skrivit in ett mellanslag i ProgramData dock.
Du kan skriva in %programdata% i Windows sök-fältet så öppnas den.
Redigerat av trixeo, 13 augusti 2011 - 13:05.
Postad 13 augusti 2011 - 13:15

Om någon vet var man hittar den så säg gärna till. Tex så var det inte en bugg att den kinesiska inte visade annat än telefonnumer när någon ringer, det är pga av en inställning i ROFS2\private\10202be9\101f401d.txt där "0x4 int 11 0" ska vara "0x4 int 7 0" på skandinavisk ROFS2, det har att göra med att i kina har de mycket längre telefonnummer än vad vi har här och 11 siffror är för mycket att matcha mot telefonboken här, så 7 siffror funkar bra.
Jag har ändrat i ROFS2\private\10202be9\100058DB.txt från "0x10 int 102400 0 cap_rd=alwayspass cap_wr=alwaysfail" till "0x10 int 307200 0 cap_rd=alwayspass cap_wr=alwaysfail" men det verkar inte ha funkat.
En sak till jag missat är när man ska skriva nytt sms, då dyker en sida upp som väntar på att man ska skriva in telefonnummer, så ska det inte vara i den skandinaviska. Vet inte heller var jag hittar den inställningen, ska undersökas.
Redigerat av trixeo, 13 augusti 2011 - 13:41.
Postad 13 augusti 2011 - 13:46
vet inte vara du hittar det men Ivos senaste Anna har jag inte dom problemen på..om det nu hjälper dig..Upptäckte nu att jag tydligen inte lyckats fixa till en limit i denna firmware som har med mottagning av mms att göra, den kinesiska firmware har en limit på 100kb och jag trodde jag hade hittat den inställningen men icke
Jag får "Retreiving not allowed" när någon skickar mms till mig.
Om någon vet var man hittar den så säg gärna till. Tex så var det inte en bugg att den kinesiska inte visade annat än telefonnumer när någon ringer, det är pga av en inställning i ROFS2\private\10202be9\101f401d.txt där "0x4 int 11 0" ska vara "0x4 int 7 0" på skandinavisk ROFS2, det har att göra med att i kina har de mycket längre telefonnummer än vad vi har här och 11 siffror är för mycket att matcha mot telefonboken här, så 7 siffror funkar bra.
Jag har ändrat i ROFS2\private\10202be9\100058DB.txt från "0x10 int 102400 0 cap_rd=alwayspass cap_wr=alwaysfail" till "0x10 int 307200 0 cap_rd=alwayspass cap_wr=alwaysfail" men det verkar inte ha funkat.
En sak till jag missat är när man ska skriva nytt sms, då dyker en sida upp som väntar på att man ska skriva in telefonnummer, så ska det inte vara i den skandinaviska. Vet inte heller var jag hittar den inställningen, ska undersökas.
Postad 13 augusti 2011 - 13:50
som sagt innan kan det vara bra att veta lite vad man håller på med om man ska flasha själv..Mycket gamla versioner av Phoenix använde Common Files. Men det har stått i changelog om Phoenix att det är ProgramData som gäller för Win7/Vista. Du kanske inte visar dolda mappar i WIndows och därför inte ser den.
"• All Nokia Service Software Applications will use following location for product specific data:
- Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages
- Windows 7: C:\Program Data\Nokia\Packages
• During installation, Data Packages should be installed in these directories, if they install to any other
location by default. Target folder for local data packages can be changed in the installation wizard
manually"
De har felaktigt skrivit in ett mellanslag i ProgramData dock.
Du kan skriva in %programdata% i Windows sök-fältet så öppnas den.
Postad 13 augusti 2011 - 13:53
satte bara in svenska i den versionen och den fungerar kanon..kanske du kan banta den versionen?..vet inte vara du hittar det men Ivos senaste Anna har jag inte dom problemen på..om det nu hjälper dig..
Postad 13 augusti 2011 - 14:35
Upptäckte nu att jag tydligen inte lyckats fixa till en limit i denna firmware som har med mottagning av mms att göra, den kinesiska firmware har en limit på 100kb och jag trodde jag hade hittat den inställningen men icke
Jag får "Retreiving not allowed" när någon skickar mms till mig.
Bra du skrev detta innan jag hunnit flasha mobilen, jag väntar och ser om det läggs ut en ny färdig variant av svenaka Anna här då
Postad 13 augusti 2011 - 14:37
Tack! Jag är en stark förespråkare för ominstallation av Windows, även på nya datorer, så jag förstår vad du menar.Jo, det är det jag menar. Jag vet faktiskt inte riktigt hur Ovi Suite och Software Updater fungerar alls, men Phoenix med metoden "Refurbish" rensar hela telefonen, precis som om man skulle formatera c: i datorn och installera om Windows.
95 % av alla jag känner skulle kunna använda 5 år gamla datorer och vara nöjda ändå, om de var ominstallerade, men det är ju enklare att köpa nytt . .

Postad 13 augusti 2011 - 17:08
Nja, har kollat lite i den och jag är inte säker på att han riktigt vet vad han gör. Går ju tex att bara kopiera in filer från föregående fw eller ta dem från X7 rakt av men jag går igenom alla konfigureringsfiler, jämför och överför det som passar till skandinavisk version.satte bara in svenska i den versionen och den fungerar kanon..kanske du kan banta den versionen?..
Edit: Tar tillbaka det där med att jag inte är säker på vad han gör, men upptäckte nu att han har lagt till en massa i core (rofs1), vilket jag tycker är mycket konstigt... jag är inte ute efter att göra en cfw egentligen utan vill ha en så lik original skandinavisk som möjligt MINUS allt utom engelska och svenska PLUS en moddad installserver.exe. Sen kan man ju modda så mycket man vill själv. Core-filen för en viss version av fw ska vara densamma till alla N8:or oavsett produktkod. Sen är rofs2 och rofs3 (som liksom core ligger kvar efter en hard reset) samt uda (försvinner vid hard reset) modifierbara. Men man gör väl som man vill med cfw =)
Bra du skrev detta innan jag hunnit flasha mobilen, jag väntar och ser om det läggs ut en ny färdig variant av svenaka Anna här då
Edit: Hoppar över detta, min fw funkar bra som den är.
Redigerat av trixeo, 13 augusti 2011 - 20:07.
Postad 13 augusti 2011 - 18:12
Om du trycker Meny/Medd./Nytt meddel. i ivo777s version vad kommer upp då? Dyker inte en knappsats upp med siffror på då? Första raden: "123+p,.;:!?" Har för mig jag testade hans och det blev så på den med.satte bara in svenska i den versionen och den fungerar kanon..kanske du kan banta den versionen?..
Postad 13 augusti 2011 - 19:18
det stämmer.trycker man uppe längst till vänster kommer kontakterna upp.använder inte någon nokia telefon just nu men frugan e nöjd med sin N8 nu,jag tycker den e otroligt seg.men bättre nu..Om du trycker Meny/Medd./Nytt meddel. i ivo777s version vad kommer upp då? Dyker inte en knappsats upp med siffror på då? Första raden: "123+p,.;:!?" Har för mig jag testade hans och det blev så på den med.
Postad 13 augusti 2011 - 19:21
Ok, då har inte han heller fixat till det. Tror jag hoppar över detta för jag har provat nu en massa olika inställningar och lyckas inte få till det att vara likadant som på pr1.2. Det funkar ju som det är =)det stämmer.trycker man uppe längst till vänster kommer kontakterna upp.använder inte någon nokia telefon just nu men frugan e nöjd med sin N8 nu,jag tycker den e otroligt seg.men bättre nu..
Postad 13 augusti 2011 - 19:26
.inga problem att ta emot det.
Postad 13 augusti 2011 - 19:31
Postad 13 augusti 2011 - 19:35
Jag tror jag ger upp där med, är inte ens säker på att jag inte kan ta emot med min fw, får aldrig mms av någon längre.. det är ju en död grej nästan.. det jag baserar min tes om att jag inte kan ta emot mms med är att jag inte får ett välkomst mms av tele2, det man får efter man sparat inställningarna från dem. Kanske funkar det med helt vanlig mms. Lust att skicka mig ett som är större än 100kb? Skickar mitt nummer i pm.testade skicka ett mms på 246kb till N8:an
.inga problem att ta emot det.
jo det funkar även på min fw. för det är ivos du pratar om som du har på den n8n?testade även att ringa och skicka sms till N8:an och mitt namn dök upp.inga siffror.så det fungerar som det ska
Postad 13 augusti 2011 - 23:02
Tryck på uppringaren längst nere i högra hörnet.
Tack Sico!
Vänligt av dig
Postad 14 augusti 2011 - 01:06
Ja undrar när OVI store v2.12.042 kommer i mobilerna för den är lanserad nu.jaha d va gamla nyheter, skumt att min uppdate kom först idag.
Postad 14 augusti 2011 - 01:38
Den kom i fredags till min. Har inte märkt av de vanliga buggarna än men inte använt den så mycket.Ja undrar när OVI store v2.12.042 kommer i mobilerna för den är lanserad nu.
Postad 14 augusti 2011 - 03:11
Postad 14 augusti 2011 - 09:22
Ja undrar när OVI store v2.12.042 kommer i mobilerna för den är lanserad nu.
http://www.symbiantw...store-v2-12-042
Postad 14 augusti 2011 - 12:06
Edit:För mycket wiskey igår. Sorry, såg inte det var ett svar med en länk redan..Varsågod
Länk med Sis-fil

Postad 14 augusti 2011 - 13:40
för det första så stänger den ner alla bakgrundsprogram hela tiden om den legat ett tag i viloläge.
sen så är det problem med internet, om jag använt tex opera mini en stund, lägger ner telefon nån minut och sen ska fortsätta surfa (förutsatt att den inte redan stängt ner opera enligt ovan problem) så får den som inte nån kontakt med internet, den står bara och laddar i evigheter. startar jag om opera helt och börjar surfa är det inte problem, men jävligt irriterande ändå.
har inte haft några liknande problem tidigare..
vad tror ni? en reset som gäller eller?
Postad 14 augusti 2011 - 19:17
Postad 14 augusti 2011 - 19:32
Vad var felet?Efter mycket funderande o testande. så är nu min N 8 återuppstånden från de dött läge, tack för all hjälp
Postad 14 augusti 2011 - 20:11
Fungerade genom att radera "OVI install", då laddade den ner den nya OVI store sen. Gick inte som jag gjorde först att ladda ner OVI store klienten från OVI store och intallera över den i mobilen, då blev det samma.
Den nya var lite snabbare och nu går att scrolla relativt smärtfritt i OVI. Tack och bock
Postad 14 augusti 2011 - 21:35
Vad var felet?
ska jag vara ärlig så har jag inte en aning

Postad 14 augusti 2011 - 21:44
Postad 14 augusti 2011 - 22:48
Bra att det löste sig, jag tänkte nästan erbjuda att fixa det via remote desktop om du inte fixat det själv =)ska jag vara ärlig så har jag inte en aning
men jag tror att jag missat nån inställning i phoneix , för plötsligt så fick jag inga felmeddelanden o de gick att "väcka" mobilen ur dvalan.
Han kan ju inte porta firmware från en telefon, han verkar ju inte ha själva originalfilerna. Känns rätt ointressant i detta läge. Min Anna funkar hur bra som helst nu. Belle är ju inte direkt några större skillnader på förutom utseende och det bryr jag mig mindre om. Troligen kommer det tom bli tvärt om att Belle kommer upplevas segare än Anna.Nu verkar Belle va på gång ut bland hackarna. Intressant tråd att följa här:
Länk
Postad 14 augusti 2011 - 23:47
Postad 15 augusti 2011 - 08:55
Bra att det löste sig, jag tänkte nästan erbjuda att fixa det via remote desktop om du inte fixat det själv =)
Han kan ju inte porta firmware från en telefon, han verkar ju inte ha själva originalfilerna. Känns rätt ointressant i detta läge. Min Anna funkar hur bra som helst nu. Belle är ju inte direkt några större skillnader på förutom utseende och det bryr jag mig mindre om. Troligen kommer det tom bli tvärt om att Belle kommer upplevas segare än Anna.
Hej Trixeo, Jag laddade ner din 9c version nyss och har fått ordning på Phoenix oxå.
Fråga: Va det inga problem med mms? Jag anv ofta mms och både skickar och tar emot i storlekar över 100kb och upp till maxtaket 300kb och det vill jag kunna fortsätta med om jag flashar mobilen till din senaste Anna-version
Mvh
Redigerat av big_swede70, 15 augusti 2011 - 09:35.
Postad 15 augusti 2011 - 09:34
Hur gör jag för att skicka filmsnuttar som är mer än 300 i storlek?
E-post?
Postad 15 augusti 2011 - 10:01
10 månaders felfritt ägande av N8. Idag uppförde den sig minst sagt märkligt efter laddning. Startar luren, och den vibrerar 3 ggr, sen startar den om. Och så håller den på. Någon som upplevt något liknande? Går fint att synka och kolla filer via usbkabeln. Förbryllande!
jag har haft mycket problem med det den senaste tiden, men detta efter att kretskortet havererat och telefonen vart på reparation.
Postad 15 augusti 2011 - 11:48
Det funkar bra med MMS upp till 300kb.Hej Trixeo, Jag laddade ner din 9c version nyss och har fått ordning på Phoenix oxå.
Fråga: Va det inga problem med mms? Jag anv ofta mms och både skickar och tar emot i storlekar över 100kb och upp till maxtaket 300kb och det vill jag kunna fortsätta med om jag flashar mobilen till din senaste Anna-version
Mvh
Postad 15 augusti 2011 - 12:33
GÖTT som vi säger här i GötetDet funkar bra med MMS upp till 300kb.

Då blir det en flashning ikväll och så kan man sitta på jobbet imorg och installera om alla prg igen då..
Har du märkt några prg som plötsligt inte funkar längre när du fick Anna?, eller är allt som vanligt där?
Har ju sen dag1 med N8 kört med SPB mobile shell och hade ju helst velat fortsätta med den..
Postad 15 augusti 2011 - 12:44
Inget jag märkt, men jag är inte mycket till app-person.GÖTT som vi säger här i Götet
![]()
Då blir det en flashning ikväll och så kan man sitta på jobbet imorg och installera om alla prg igen då..
Har du märkt några prg som plötsligt inte funkar längre när du fick Anna?, eller är allt som vanligt där?
Har ju sen dag1 med N8 kört med SPB mobile shell och hade ju helst velat fortsätta med den..
Postad 15 augusti 2011 - 14:06
Postad 15 augusti 2011 - 16:08
För mig är det en hobby att flasha om den med jämna mellanrum eller oftare =) Såklart kommer jag flasha med den officiella men först efter jag bantat ner den ordentligt =) Det räcker med Svenska och Engelska som språk tycker jag, eller tom att bara spara Svenska skulle spara ytterligare ett par MB, sen tar jag bort alla program och widgets som jag anser vara onödiga:trixeo: När Anna dyker upp i skandinavisk version, kommer du flasha om den då, eller är du nöjd med den version du har nu?
Mobile Security F-Secure (kostar pengar om man vill ha full funktionalitet, plus att den finns gratis på Ovi Store)
ISSearch (Internet Search, tar en massa plats och slöar ned webläsaren, går ju att söka på nätet på vanligt vis)
Shazam (gratis på Ovi Store)
Quickoffice (finns bättre alternativ som inte kräver installation på C:, har originalinstallationsfilen som sis)
Ovi Music (vem använder detta? har originalinstallationsfilen som sis)
Adobe Reader LE (finns bättre alternativ som inte kräver installation på C:, har originalinstallationsfilen som sis)
YouTube (bara en länk till youtube egentligen, finns ju en riktig app att hämta på m.google.com)
Psiloc World Traveler (gratis på Ovi Store)
Vlingo (gratis på Ovi Store)
Here and now (gratis på Ovi Store)
Microsoft Communicator (har originalinstallationsfilen som sis)
Blir fler allt eftersom, nåt jag söker efter i skrivande stund att ta bort är funktionen Meny/Program/Sök - nåt jag aldrig använder samt slöar ned telefonen. Sen är det en massa andra tveksamma saker som ligger i fw, tex Telefoninst., Ovi Sync, Inst.guiden, My Nokia, Om (hela Verktygsmappen), Användarhandbok, Webb-Tv mm.
Sen brukar det ju vara en massa annat skräp förinstallerat på Skandinavisk såsom Aftonbladet, topApps och Viasat.
Ska man inte använda sig av OTA som jag aldrig gör kan man fria upp 14MB på C: genom at ta bort filen C:\private\102072C4\reserved. Om man ändå vill kunna använda OTA går det bra ändå om man återskapar den filen, det räcker att den finns men kan vara på 0 bytes.
Postad 15 augusti 2011 - 16:31
Du som vill bli av med allt onödigt, har du nån koll på hur mycket man kan ta bort från Windows 7 (DISM/Vlite/RT7Lite) och fortfarande få Ovi Suite att fungera?
Jag har gjort en massa trial and error i VMWare, och många ggr slutar det med att Ovi Suite inte upptäcker N8.
Om du nu använder Ovi Suite..

Jag hittar den inte, varken via google eller youtube, trots att den ska finnas enligt flera forum.YouTube (bara en länk till youtube egentligen, finns ju en riktig app att hämta på m.google.com)
Redigerat av SL2, 15 augusti 2011 - 16:48.
Postad 15 augusti 2011 - 16:51
Windows är nåt jag slutade med att banta efter Windows 2000 =) Nu håller jag bara rent och snyggt i registret med ccleaner, samt såklart på hårddisken (raid0 ssdx2). Ovi Suite är full av buggar, kolla bara windows loggen, men tycker det blivit mycket bättre på sistone. Har inte haft en crash med Ovi Suite sen jag köpte N8:an i november.trixeo: Tack för svaret. Jag ska sätta mig in i hur man tar bort allt onödigt när Anna lanseras.
Du som vill bli av med allt onödigt, har du nån koll på hur mycket man kan ta bort från Windows 7 (DISM/Vlite/RT7Lite) och fortfarande få Ovi Suite att fungera?
Jag har gjort en massa trial and error i VMWare, och många ggr slutar det med att Ovi Suite inte upptäcker N8.
Om du nu använder Ovi Suite..
Gå till m.google.com i mobilen och tryck på länken YouTube.Jag hittar den inte, varken via google eller youtube, trots att den ska finnas enligt flera forum.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar