Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2019 - 20:13

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Har haft CD i snart tre månader och tecknade mitt abonnemang till största del för att kunna se C-More sport på ett vettigt sätt (hade streamingtjänsten tidigare).

Tycker att bildkvaliteten är riktigt bra förutom att det kan "småhacka" emellanåt, speciellt tydligt när man tittar på sport, t ex handboll eller hockey.

Fenomenet kan vara väldigt tydligt emellanåt och det är som om frameraten sjunker till 15 fps i en eller två sekunder för att sedan bli OK igen. Detta upprepas efter 30 s och blir sedan OK igen osv...........

Fenomenet är sådär på gränsen till acceptabelt och jag har inte gjort några större ansträngningar för att bota detta men häromdan när jag kollade på hockey upptäckte jag en märklig sak. Kollade på Cmore Live 4 och "ryckningarna" fanns där var 30s (cirka). När matchen var slut slog jag över till Cmore Hockey för att följa en annan match och döm om min förvåning när jag märker att bilden var helt perfekt, inga problem överhuvudtaget!

Hur kan det vara skillnad mellan två Cmore-kanaler? Dessa borde väl distribueras med samma teknik?

Någon annan som upplevt detta?

Jag har Oneplace-boxen och plattantenn, signalstyrka 12-12.5 dB

Edit: Det är signalkvalitet som är 12-12.5 dB (gul). Signalstyrkan är betydligt högre (vet inte hur hög men den är grön).

Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, tråden är 126 sidor lång och jag orkade inte läsa genom hela innan jag postade.

Här är ett typexempel på signalkvalitet från en plattantenn.
20181115-CD-850629-datalogg.png

Postad 22 January 2019 - 20:40

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Försökte se på del 5 av Dirigenten, men den är svårbegriplig utan texter, förmodligen mitt fel då jag inte haft vett att lära mig ryska..

En bit in i avsnittet slutade texter visas. 

Suck.

Postad 23 January 2019 - 08:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nu har jag inte just CD men CMore's Playtjänst visar undertexter på avsnitten iaf.

Postad 23 January 2019 - 08:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Försökte se på del 5 av Dirigenten, men den är svårbegriplig utan texter, förmodligen mitt fel då jag inte haft vett att lära mig ryska..

En bit in i avsnittet slutade texter visas. 

Suck.

Hej

Jag har testat på en box nu och kan återskapa problemet, återkopplar när vi löst problemet.

Mvh

Niklas

Postad 23 January 2019 - 11:53

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

ni som tecknade nytt abb vid deras black week erbjudande vad var eran första faktura på min var på 662kr 

Postad 23 January 2019 - 11:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

ni som tecknade nytt abb vid deras black week erbjudande vad var eran första faktura på min var på 662kr 

Hej

Skicka PM med kundnummer kan jag förklara fakturan och se så inget blivit fel.

Mvh

Niklas

Postad 25 January 2019 - 14:20

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Här är ett typexempel på signalkvalitet från en plattantenn.
20181115-CD-850629-datalogg.png

Japp, nu har jag lärt mig att hantera problemet som innebär att hålla antennen ren från snö (rätt självklart) och försämringen i framerate lyser med sin frånvaro. 5cm snö motsvarar lätt 1 dB och jag ligger numera konstant mellan 12.5-13.5 (utan snö då).

Häromdan, med ymnig snöfall och mycket snö på antennen, var jag nere på 11.5dB och då börjar bilden rycka så smått.

Ner mot 10dB som du visar har jag aldrig sett!

Postad 26 January 2019 - 16:27

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inga program i guiden för 8, 10 o 12. Har gjort ny kanalsökning. Sen när ska vi få en fungerande epg? Vi ska i te behöva betala full avgift för något som inte fungerar. Dessutom kan jag inte titta på SVT play när programmet nyss lagts ut på play. Däremot gamla saker går att titta på.

Postad 26 January 2019 - 17:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inga program i guiden för 8, 10 o 12. Har gjort ny kanalsökning. Sen när ska vi få en fungerande epg? Vi ska i te behöva betala full avgift för något som inte fungerar. Dessutom kan jag inte titta på SVT play när programmet nyss lagts ut på play. Däremot gamla saker går att titta på.

Hej

Ta bort kanalerna från favoritlistan och lägg till kanalerna på nytt. Vi har gjort ett transponderbyte på TV8 TV10 och TV12 och har du kanalerna som favoritkanaler så använder kanalerna de gamla tekniska inställningarna. Viktigt att du gör detta innan 8 februari eftersom de gamla versionerna kommer att släckas då.

Mvh

Niklas

Postad 26 January 2019 - 20:00

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hej

Ta bort kanalerna från favoritlistan och lägg till kanalerna på nytt. Vi har gjort ett transponderbyte på TV8 TV10 och TV12 och har du kanalerna som favoritkanaler så använder kanalerna de gamla tekniska inställningarna. Viktigt att du gör detta innan 8 februari eftersom de gamla versionerna kommer att släckas då.

Mvh
Niklas

Men varför får jag bara in åttan och inte tian och tolvan när jag gör en ny automatiskt kanalsökning?
Vu+ box

Redigerat av Unregistered5645b62e, 26 January 2019 - 20:01.

Postad 27 January 2019 - 11:33

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Tänk om ni hade haft en anständig favoritfunktion! Då vore det ju enkelt, nu går halva kvällen åt. Skräp!

Postad 27 January 2019 - 18:42

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Min var också fel, ringde och kollade med dom och dom hade glömt att lägga in rabatten.

Postad 27 January 2019 - 20:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Men varför får jag bara in åttan och inte tian och tolvan när jag gör en ny automatiskt kanalsökning?
Vu+ box

Hej

Finns det några andra val än automatisk sökning? 

Prova annars ta kontakt med vu+ och informera om att vi gjort ett transponderbyte och fråga varför boxen inte söker in kanalerna. De kan vara så att de behöver uppdatera någon lista från sin sida. 

Mvh
Niklas

Postad 27 January 2019 - 20:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Antagligen finns inte transpondern inlagd i satellites.xml filen eller att nån transponder ändrat uppgifter.

Det borde gå att göra en nätverksökning om man väljer manuell sökning på en transponder som redan hittats.

Den kommer då söka av NIT tabellen som sänds ut för att boxarna ska hitta alla kanaler.

Det andra alternativet är att hitta en uppdaterad satellites.xml fil.

Redigerat av Leatherface, 27 January 2019 - 20:33.

Postad 28 January 2019 - 11:06

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Antagligen finns inte transpondern inlagd i satellites.xml filen eller att nån transponder ändrat uppgifter.
Det borde gå att göra en nätverksökning om man väljer manuell sökning på en transponder som redan hittats.
Den kommer då söka av NIT tabellen som sänds ut för att boxarna ska hitta alla kanaler.
Det andra alternativet är att hitta en uppdaterad satellites.xml fil.

Tack för tipset, ser att openpli 7.0 kommit ut. Tror du att den innehåller en ny Satellites.xml fil?

Postad 28 January 2019 - 15:23

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Löst sig med 8, 10, 12-an. Installerade senaste Imagen från open pli ver, 7.0 och fanns allt på plats. Tack ändå för tipsen.

Postad 29 January 2019 - 09:52

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa problemet med att det inte går göra en direktinspelning . Vi har en temporär lösning och det är att man gör en tidsinspelning i stället.

Tryck på Info / OK / Välj sedan tidsinspelning / OK.

MVh
Niklas 

Hej

Skickar PM så testar vi att felsöka vidare där. Vill kontrollera lite mer inställningar.

Mvh

Niklas

Hej igen Niclas, vi har ju haft kontakt tidigare och när blir problemen med HD-Box Smart verkligen lösta? Sedan omläggningen av EPG:n i september har det ju bara varit strul och det skall väl inte behöva ta ett halvår. Ni verkar ju göra förändringar under tiden och EPG:n beter sig allt konstigare även om det löste sig med repriser vid serieinspelning ett tag. Nu senast har det ett tag varit  (1) extra inspelningsrad vid serier som raderar alla serieinspelningar om man väljer radera denna. (2) Undermapp till mapp vid serieinspelningar vid vissa tillfällen. (3) Och så idag har problemet med reprisinspelning dykt upp igen men nu i en undermapp till övrig serieinspelning.
Synd på en box som fungerar utmärkt innan omläggningen av EPG:n i september, tycker även den är sämre på att presentera rätt programtablå när det är förändringar vid sportsändningar som nu under handbolls VM.

Mvh

OveSkbg

Postad 29 January 2019 - 10:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej igen Niclas, vi har ju haft kontakt tidigare och när blir problemen med HD-Box Smart verkligen lösta? Sedan omläggningen av EPG:n i september har det ju bara varit strul och det skall väl inte behöva ta ett halvår. Ni verkar ju göra förändringar under tiden och EPG:n beter sig allt konstigare även om det löste sig med repriser vid serieinspelning ett tag. Nu senast har det ett tag varit  (1) extra inspelningsrad vid serier som raderar alla serieinspelningar om man väljer radera denna. (2) Undermapp till mapp vid serieinspelningar vid vissa tillfällen. (3) Och så idag har problemet med reprisinspelning dykt upp igen men nu i en undermapp till övrig serieinspelning.
Synd på en box som fungerar utmärkt innan omläggningen av EPG:n i september, tycker även den är sämre på att presentera rätt programtablå när det är förändringar vid sportsändningar som nu under handbolls VM.

Mvh

OveSkbg

Hej

Det ska komma en mjukvara till HD-Box Smart under februari som ska lösa problemet med inspelningarna. Jag skickar ett PM så vi kan ta detta över telefon eftersom jag behöver mer information. Det stämmer att det tyvärr varit en del problem med EPG´n för just handbollen.

Mvh
Niklas

Postad 29 January 2019 - 13:26

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej
Vi har problem just nu med att spela in program som redan startat, då behöver man i stället använda sig av tidsinspelning. Tryck Info / OK / Tidsinspelning eller OK på programmet i EPG´n och sedan Tidsinpelning. Ska man tex spela in en film som går på TV4 på söndagar när det är nyheter så behöver man även här använda sig av tidsinspelning på båda delarna av filmen.
Vi väntar på en ny mjukvara till HD-Box Smart, HD-Box Ondemand och Inspelningsbar 500GB som ska lösa detta problem. Planen är att detta ska bli löst under januari.
Mvh
Niklas
Hej
Om du gör en tidsinspelning så kommer det att fungera. Du hittar mer info i mitt tidigare inlägg #6228
Mvh
Niklas

Hej
Det ska komma en mjukvara till HD-Box Smart under februari som ska lösa problemet med inspelningarna. Jag skickar ett PM så vi kan ta detta över telefon eftersom jag behöver mer information. Det stämmer att det tyvärr varit en del problem med EPG´n för just handbollen.
Mvh
Niklas

I december sade du att planen var januari. Nu ska mjukvaran komma i februari. Kommer den inte i februari så skickar jag ett PM till dig och ber dig omedelbart lösa mig från alla åtaganden mot Canal Digital. Okej?

Postad 29 January 2019 - 13:28

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Min var också fel, ringde och kollade med dom och dom hade glömt att lägga in rabatten.

Min faktura var fel också, den gratisinstallation av nya parabolen fakturerades.

Verkar vara mer än boxarna som fungerar dåligt hos C D.

Postad 29 January 2019 - 13:32

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Min faktura var fel också, den gratisinstallation av nya parabolen fakturerades.

Verkar vara mer än boxarna som fungerar dåligt hos C D.

Min var också felaktig. De fakturerade för den One-Place som skulle ingå kostnadsfritt vid abbonnemangsförlängning. Ringde upp direkt jag fick fakturan och felet bekräftades och vi kom överens om att de skulle kreditera motsvarande belopp så att jag har tillgodo på kommande fakturor (har autogiro så det bökar till på båda sidor att fixa felaktig faktura).

Postad 29 January 2019 - 18:04

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Min faktura var rätt!

Postad 29 January 2019 - 18:51

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Min va oxå rätt. Endast ca 180kr.

Postad 29 January 2019 - 18:59

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Haft 0:- i två månader nu så det blev rätt.

Postad 30 January 2019 - 08:40

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

ringde och fakturan på 662 kr var kemikalie  skatt och 3 mån halva priset på familjepaketet enligt cd

Postad 31 January 2019 - 14:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 1

Fick ett SMS.
"Hej kära kund. I februari så kommer vi kontakta våra kunder med ett grymt erbjudande"

Undrans vad det är? Fungerande EPG vore grymt. Kan vi hoppas?

Postad 31 January 2019 - 15:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fick ett SMS.
"Hej kära kund. I februari så kommer vi kontakta våra kunder med ett grymt erbjudande"

Hej

Känner inte till att det skickas ut något SMS men jag ska följa upp detta. 

Mvh
Niklas

Postad 31 January 2019 - 16:48

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 1

Fick ett SMS.

Uppgradering av OnePlace till en äldre box kanske?

Postad 31 January 2019 - 17:35

Gundam
  • Gundam
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har en samling av problem som har förstört många timmar av min fritid med tröga samtal med er support.

Beställning till fel pris.
Leverans till fel adress.
Faktura till fel adress.
Faktura med installation, startavgift ect som skulle ingå.
Start från fel dag, bara cirka 15 dagar innan det var installerat.
Otrolig trög support delvis, pratade med en kille som verkade normal, de 6! andra jag har pratat med var inget trevligt.

Postad 31 January 2019 - 18:18

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Uppgradering av OnePlace till en äldre box kanske?

Tidningen PC för alla tar under vinjetten "Konsumentakuten" upp OnePlace och skriver i rubriken bl.a. "...ett år senare haglar klagomålen över hajpade One Place".

Men marknadsdirektören på Canal Digital får i slutet av artikeln möjlighet att bemöta klagomålen och hon "...håller inte med om bilden av One Place". Hon medger dock "Men ja, det har också varit några buggar och tekniska fel, men det är något som vi hela tiden jobbar med att förbättra och rätta till".

Läs hela artikeln hos PC för alla.

Och, får man tro marknadsdirektören, är det dags att sluta hacka på den här utmärkta produkten. Det gäller både elaka kunder och kundtjänstmedarbetare - som dagligen jobbar med att försöka hjälpa sina kunder. Ni har bara inte fullt ut förstått hur bra den egentligen är. :rolleyes:

Redigerat av Priskvark, 31 January 2019 - 20:55.

Postad 31 January 2019 - 21:28

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Är det någon som kan logga in på cd’s ”mina sidor”?
Jag kommer bara in i go!
Vet inte om jag har strulat till något?

Postad 31 January 2019 - 21:37

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Är det någon som kan logga in på cd’s ”mina sidor”?
Jag kommer bara in i go!
Vet inte om jag har strulat till något?

Japp, min inloggning fungerar som den ska.

Postad 31 January 2019 - 21:39

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Ok, tack för test!

Postad 01 February 2019 - 09:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ok, tack för test!

Hej

Skicka PM med kunduppgifter så hjälper jag dig.

Mvh

Niklas

Postad 01 February 2019 - 10:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har en samling av problem som har förstört många timmar av min fritid med tröga samtal med er support.

Beställning till fel pris.
Leverans till fel adress.
Faktura till fel adress.
Faktura med installation, startavgift ect som skulle ingå.
Start från fel dag, bara cirka 15 dagar innan det var installerat.
Otrolig trög support delvis, pratade med en kille som verkade normal, de 6! andra jag har pratat med var inget trevligt.

Hej

Skicka ett PM med dina kunduppgifter om du fortfarande väntar svar på några av dina frågor så ska jag hjälpa dig.

Mvh

Niklas

Postad 01 February 2019 - 10:57

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hej

Känner inte till att det skickas ut något SMS men jag ska följa upp detta. 

Mvh
Niklas

Är på gång att se över TV-abonnemang inför 2019 så berätta gärna vad detta grymma erbjudnadet (om det finns) innehåller :)

Redigerat av MartinG, 01 February 2019 - 10:58.

Postad 01 February 2019 - 17:56

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Tack Niklas, löste det nu med sms- verifiering!
MartinG: kan det vara erbjudandet men ATV som jag fått på mail?

Postad 02 February 2019 - 17:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Har idag C more enbart för Allsvenskan och lämnar nästa år och behåller bara filmkanalerna. Hur blir det när Discovery tar över? kommer Canal Digital fortsätta med möjlighet att se Allsvenskan med ett annat upplägg liknande det som med C more? 

Postad 02 February 2019 - 17:29

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0

Fick ett SMS.

Alla kanaler till 75% rabatt vore grymt!

Postad 04 February 2019 - 11:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har idag C more enbart för Allsvenskan och lämnar nästa år och behåller bara filmkanalerna. Hur blir det när Discovery tar över? kommer Canal Digital fortsätta med möjlighet att se Allsvenskan med ett annat upplägg liknande det som med C more? 

Hej

Jag har tyvärr inte hört något om hur upplägget för allsvenskan via Discovery Networks kommer att se ut, jag ska undersöka saken.

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 04 February 2019 - 15:39.

Postad 04 February 2019 - 14:48

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 1
389 kr för familjepaketet från 1/3. Rimligt,allting blir bara sämre men priset höjs.

Postad 04 February 2019 - 16:40

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

389 kr för familjepaketet från 1/3. Rimligt,allting blir bara sämre men priset höjs.

Canal digital är på ett sluttande plan just nu...

Två negativa artiklar i PC för alla på kort tid, snart nappar någon av de större tidningarna och kanske tv-nyheterna. Maria Sornell kommer ha att göra framåt ;)

Postad 04 February 2019 - 18:04

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Läste precis den nya artikeln. Härligt att nån äntligen tar upp detta.

Redigerat av homery, 04 February 2019 - 18:14.

Postad 04 February 2019 - 21:03

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tänker dom höja priset på familjepaketet trots att det är så många och irriterande problem som kvarstår. Jäkligt irriterande. Har varit kund i många år, men nu börjar tålamodet tryta. Vi får gå till allmänna reklamationsnämnden och klaga.

Postad 04 February 2019 - 21:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tänker dom höja priset på familjepaketet trots att det är så många och irriterande problem som kvarstår. Jäkligt irriterande. Har varit kund i många år, men nu börjar tålamodet tryta. Vi får gå till allmänna reklamationsnämnden och klaga.

Hej

Om ni är missnöjda över något så är det viktigt att ni hör av er till oss så vi får en chans att hjälpa er lösa problemet, och är det så att när ni har varit i kontakt med oss och fortfarande skulle vara missnöjda så är det självklart eran rätt som kund att ta ärendet vidare för bedömning. 

Det är full fokus på att lösa de tekniska problem vi har, och vi håller just nu på att se över vilket datum vi ska lansera mjukvaran till HD-Box Smart som kommer lösa de sista problemen med inspelningarna. Och efter den mjukvaran är lanserad kommer vi skicka ut mjukvaran till HD-Box Ondemand och Inspelningsbar 500GB.

Mvh

Niklas

Postad 04 February 2019 - 22:53

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nu när priset ska höjas finns det inga planer på nya kalaler elr befintliga till hd så som tex Fox?

Postad 05 February 2019 - 07:45

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Om ni är missnöjda över något så är det viktigt att ni hör av er till oss så vi får en chans att hjälpa er lösa problemet, och är det så att när ni har varit i kontakt med oss och fortfarande skulle vara missnöjda så är det självklart eran rätt som kund att ta ärendet vidare för bedömning.

Du får det att låta som om det vore enskilda kunder som drabbas. Att ni levererar undermålig EPG eller kanaler med bildstörningar berör ju samtliga kunder och inget ett samtal till kundtjänst kan åtgärda, felen ligger i er ände. Bristerna på EPG inskränker ju sig inte till serieinspelningar, innehållet är ju bedrövligt snålt tilltaget jämfört med vad som skickas ut i marknätet.
Eller handlar det om att kompensera de som orkar klaga i stället för att se till att alla kunder får en bra produkt?

Det är full fokus på att lösa de tekniska problem vi har, och vi håller just nu på att se över vilket datum vi ska lansera mjukvaran till HD-Box Smart som kommer lösa de sista problemen med inspelningarna. Och efter den mjukvaran är lanserad kommer vi skicka ut mjukvaran till HD-Box Ondemand och Inspelningsbar 500GB.

Det är bevisligen inget fel på boxarna, de funkade finemang innan september, så återigen måste jag fråga, varför skall de uppdateras?

Att höja priset samtidigt som ni fortlöpande misslyckas att leverera den kvalitet vi har rätt att förvänta oss är inget annat än stötande.

Postad 05 February 2019 - 07:51

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Att ni levererar undermålig EPG eller kanaler med bildstörningar berör ju samtliga kunder och inget ett samtal till kundtjänst kan åtgärda, felen ligger i er ände.

Min uppfattning från när jag hade CD var att de hade klart bästa bilden kvalitetsmässigt, har detta ändrats? Eller är det bara om man använder de officiella boxarna som dessa problem finns? Tänker främst på din kommentar om bildstörningar.

Hur är det förresten i nuläget, fortfarande bäst bitrate med CD via parabol jämfört med andra leverantörer/fiber?

Postad 05 February 2019 - 08:26

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Det bästa du kan göra Niklas är nog att skicka en länk till trådarna i detta forum till de chefer som har något att säga till om och då menar jag de riktiga cheferna, inte bottengänget.

När Råd och Rön, SvD, DN och kvällspressen vaknar blir det svettigt.PC för alla har kanske lite för litet läsarunderlag tyvärr.

Att tillfredställa aktieägare är enkelt kortsiktigt, men det skiter sig när kundunderlaget sviktar.

Man får idag både Netflix och HBO för samma pengar och ändå kan köpa lite filmer från Apple eller så.(med 4K och DV, Atmos mm.

Jag kommer troligen att köpa ut mig från mitt pågående avtal och avråder alla som börjar tala om Canal Digital från att ge sig in i soppan.

Redigerat av gundj, 05 February 2019 - 08:27.

Postad 05 February 2019 - 08:53

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

En sak jag inte förstår med CD och deras kampanjer... Hur kan de komma undan med att boxen kostar 0 kr och sedan i de finstilta villkoren skriva att kemikalieskatten tillkommer. Köper man en sak i Sverige och får ett pris presenterat på 0 kr (eller något annat pris för den delen), nog f-n ska det vara inkl. kemikalieskatt - ALLT ANNAT ÄR LÖGN.

Sådana lögner tillsammans med allt för mycket boxproblem och epg-problem får nog min över 20-åriga kundrelation med CD att upphöra vid nästa prishöjning.

15 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 15 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.