Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2010 - 08:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Har inte själv testat, men många (alla?) verkar inte kunna byta låt med knapparna på MW600, det verkar vara ett Androidproblem då det funkar med 'icke-Androider'.
MW600 har on/off, volymkontroll, play, framåt och bakåtknapp.

Redigerat av mrNoodles, 24 April 2010 - 08:09.

Postad 24 April 2010 - 11:12

Unregistered316801be
  • Unregistered316801be
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej

Jag kör en P1i idag som jag avskyr, den är otroligt slö och så in i helsicke buggig att jag bara vill spola ned den. Funderar på en X10.

Hörde dock att X10 inte har någon som helst support för synkning med Outlook vilket jag baserar halva mitt liv på utan enbart för Google calendar.

Stämmer detta? Jag måste kunna synka mina mail/uppgifter/notes med Outlook annars går den helt bort.

Känns allmänt som folk har slutat att använda mail/kalendrar osv. Det enda som fungerade hyffsat i en P1i.

Tack för svar

Postad 24 April 2010 - 11:55

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Moxier kommer med X10, vet dock inte om den syncar notes.
http://www.moxier.com/mail/

Postad 24 April 2010 - 12:03

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Moxier kommer med X10, vet dock inte om den syncar notes.
http://www.moxier.com/mail/

Är rätt säker på att den inte gör det. Tappade alla mina anteckningar när jag gick från X1an till X10an. Känns lagom kul att Android inte har en bra native antecknings-app med stöd för de vanliga filändelserna. :)

Postad 24 April 2010 - 13:06

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Sökte i tråden men tyckte inte att jag fick några bra svar. Jag lyckas inte få in mina kontakter från simkortet till telefonen. Det står bara Sim inte tillgängligt. Hur gör jag för att fixa de?

Postad 24 April 2010 - 16:56

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Sökte i tråden men tyckte inte att jag fick några bra svar. Jag lyckas inte få in mina kontakter från simkortet till telefonen. Det står bara Sim inte tillgängligt. Hur gör jag för att fixa de?

Synka med Google

Postad 24 April 2010 - 17:03

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Synka med Google

Exakt vad är det jag ska synca med google? Kryssade i allt under sync nu. Det står ändå bara: SIM card unavailable och jag får inte fram några av mina nr från de.

Postad 24 April 2010 - 17:32

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Exakt vad är det jag ska synca med google? Kryssade i allt under sync nu. Det står ändå bara: SIM card unavailable och jag får inte fram några av mina nr från de.

När du bytte telefon kopierade du kontakterna till sim kortet? Kolla på ditt simkort så det står 3g så inte du sitter med ett gammalt kort.Det du kryssade i är rätt.

Postad 24 April 2010 - 17:44

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

När du bytte telefon kopierade du kontakterna till sim kortet? Kolla på ditt simkort så det står 3g så inte du sitter med ett gammalt kort.Det du kryssade i är rätt.

Tänkte på de med kontakterna förut så jag satte kortet i min gamla telefon och kopierade över bara för att vara säker på att det var gjort. Kortet bytte jag till ett nytt med 3G för bara nån månad sen.

Postad 24 April 2010 - 17:44

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
bord stativ

http://www.mobilefun...adle-p24344.htm

Postad 24 April 2010 - 18:11

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Varför har du kontakter på simkortet??? Trodde jag man slutade med för 5-6 år sedan. Det är väl massor med begränsningar för det.. typ att man inte kan ha så långa namn, all varje kontakt bara kan ha ett nummer, att det inte får plats mer än ca 100 (eller 200 på nyare simkort?) nummer.

Ta o synka din tidigare telefon med datorn först så du får över dina sim-kontakter till datorn.

Postad 24 April 2010 - 18:46

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
En fråga.

Finns det något sätt att göra Backup på ALLT i telefonen? För jag o en liten grupp försöker roota denna skönhet men det innebär mycket om flashningar och jag vill ändå kunna använda min mobil, utan att vara tvungen att installera om alla apps om och om igen...

Går det?

Postad 24 April 2010 - 20:16

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Tror det har besvarats tidigare, men MyBackup verkar kunna göra det du söker.

Postad 24 April 2010 - 21:24

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

bord stativ

http://www.mobilefun...adle-p24344.htm

funktionell men tyvärr skandalöst ful. Det finns ett antal "icke-aktiva"(dvs utan laddare)-iphone-ställ som skulle kunna fungera, har tyvärr tappat bort länken till det snyggaste, men detta kanske gillas:
http://www.myizel.com/

Postad 24 April 2010 - 21:27

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Varför har du kontakter på simkortet??? Trodde jag man slutade med för 5-6 år sedan. Det är väl massor med begränsningar för det.. typ att man inte kan ha så långa namn, all varje kontakt bara kan ha ett nummer, att det inte får plats mer än ca 100 (eller 200 på nyare simkort?) nummer.

Ta o synka din tidigare telefon med datorn först så du får över dina sim-kontakter till datorn.

Har bara kontakterna på simkortet när jag byter mobil just för att det ska va lätt att överföra. Denna gången fungerar de visst inte så jag får försöka fixa sync mot datorn med min gamla mobil imorgon.

Postad 24 April 2010 - 22:52

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

En fråga.

Finns det något sätt att göra Backup på ALLT i telefonen? För jag o en liten grupp försöker roota denna skönhet men det innebär mycket om flashningar och jag vill ändå kunna använda min mobil, utan att vara tvungen att installera om alla apps om och om igen...

Går det?

Är du ute efter pengarna, eller äran? Kanske bägge? :)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=651336

Hur som helst, lycka till...

Postad 25 April 2010 - 00:55

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

En fråga.

Går det?

Mybackup i kombination med Astro file manager funkar klockrent. Astro är då till för att göra backup på alla program. :) Hoppas telefonen blir rootad snart så jag kan få min Desire-rom snart! Haha! :)

Postad 25 April 2010 - 05:20

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag undrar finns det något sätt att få högre samtalsvolym. Har den på max men tycker det är för låg volym.

Postad 25 April 2010 - 05:46

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Topps kanske kunde funka :)

Postad 25 April 2010 - 08:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ang MW600 problemet (byta låt)

Har ni som har problem med det efter uppdatering provat att koppla bort headsetet från telefonen (Ta bort parkoppling) och sedan parkoppla det igen?

Jag kan villigt erkänna att jag bara läst om problemen, men inte själv testat att byta låt, mest för att jag enbart använt MW600 på jobbet, och där kör jag igång ett album, och lyssnar till det är slut alt. lyssnar på radio.

Men igår åkte det med hem och jag testade att byta låt - och det funkade utan problem :)
Skönt med ett problem som man läst om och trott att man har, men inte verifierat själv.

Postad 25 April 2010 - 10:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Finns det någon webläsare eller funktion i telefonen som gör att man inte identifieras som en mobiltelefon när man surfar? Jag förstår nyttan med att ha en kompakt version av hemsidan för mobilanvändare men väldigt ofta vill jag till den RIKTIGA hemsidan och finner det omöjligt att komma dit. Blir hela tiden omdirigerade till www.abc.se/mobil etc.

Postad 25 April 2010 - 12:11

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Ni som inte kan byta låt via MW600, har ni Wi-Fi på och vad händer isf om ni stänger av Wi-Fi?

Postad 25 April 2010 - 12:45

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ni som inte kan byta låt via MW600, har ni Wi-Fi på och vad händer isf om ni stänger av Wi-Fi?

för mig funkar det att byta låt fram och tillbaka vare sig wifi är på eller avstängd eller om jag surfar eller inte och vad jag än gör... felfritt

det har hänt nångång eller två att man får koppla mobil och headset ifrån varann och sen parkoppla dom igen om typ svars knappen inte nappat vid samtal

och ibland så ser jag själva telefonnumret som ringer men ser aldrig namn

Postad 25 April 2010 - 13:18

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
För oss som letar efter ett snyggt läderfodral så finns det några intressanta här: http://www.themobile...-xperia-x10.php

Postad 25 April 2010 - 13:47

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det funkar inte varken eller. Trycker jag nästa låt på headsetet så börjar Spotify spela också. :) Kan vara att kontrollerna är kopplade till Spotify på något sätt dock. Stänger aldrig av det!

Postad 25 April 2010 - 14:19

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Finns det nåt sätt att synkronisera sina kontakter till telefonen utan att behöva lägga upp alla hos SE eller Google?

Postad 25 April 2010 - 16:02

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Finns det nåt sätt att synkronisera sina kontakter till telefonen utan att behöva lägga upp alla hos SE eller Google?

Det finns nog något, men det lär inte vara lika enkelt.

Postad 25 April 2010 - 16:32

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det finns nog något, men det lär inte vara lika enkelt.

Vilket givande svar...
Post hunter?

http://www.waxworlds...import-contacts
Import Contacts is an application to help you import contacts directly on your Android phone without the need to upload them to Google first. Currently, it only supports vCard files (.VCF). It is free/libre open-source software available under the the GPLv3.

Kanske kan vara något?
Har inte testat detta själv då jag använder mig av google contacts.

Postad 25 April 2010 - 17:56

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Vilket givande svar...
Post hunter?

http://www.waxworlds...import-contacts
Import Contacts is an application to help you import contacts directly on your Android phone without the need to upload them to Google first. Currently, it only supports vCard files (.VCF). It is free/libre open-source software available under the the GPLv3.

Kanske kan vara något?
Har inte testat detta själv då jag använder mig av google contacts.

Nej, jag jagar inte posts. Jag försöker bara vara rak. :(

Grejen med det är att det är _OMSTÄNDIGT_. Du måste föra över filer till mobilen och sen använda ett program i den för att importera kontakterna. Visst, det funkar klockrent om man bara ska göra det en gång. Men händer det ofta så hade det varit mycket smidigare att bara koppla in telefonen till datorn och så påbörjas synkningen direkt! Därför föredrar jag absolut Gmail för det. Visst, har man inte fri datatrafik så blir det lite dyrt men det är i princip ett måste med en sån här telefon i vilket fall som helst. Och glömmer man telefonen hemma och huset brinner ner så har man ändå kontakterna kvar i molnet. ;)

Postad 25 April 2010 - 17:59

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Nej, jag jagar inte posts. Jag försöker bara vara rak. :(

Grejen med det är att det är _OMSTÄNDIGT_. Du måste föra över filer till mobilen och sen använda ett program i den för att importera kontakterna. Visst, det funkar klockrent om man bara ska göra det en gång. Men händer det ofta så hade det varit mycket smidigare att bara koppla in telefonen till datorn och så påbörjas synkningen direkt! Därför föredrar jag absolut Gmail för det. Visst, har man inte fri datatrafik så blir det lite dyrt men det är i princip ett måste med en sån här telefon i vilket fall som helst. Och glömmer man telefonen hemma och huset brinner ner så har man ändå kontakterna kvar i molnet. :)

Det fick bli att sitta o skriva in allt i kontakterna på gmail istället. Skönt att jag inte har så många nr i telefonboken. Nu kommer ju nästa grej att försöka, på ett lätt sätt, få in alla födelsedagar i kalendern. ;) Jag tackar för de svar jag fått angående att få in kontakter i telefonen och synkning. ;)

Postad 25 April 2010 - 19:10

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det fick bli att sitta o skriva in allt i kontakterna på gmail istället. Skönt att jag inte har så många nr i telefonboken. Nu kommer ju nästa grej att försöka, på ett lätt sätt, få in alla födelsedagar i kalendern. ;) Jag tackar för de svar jag fått angående att få in kontakter i telefonen och synkning. :(

Tja, det går ju faktiskt att överföra hyfsat enkelt från Outlook TILL Gmail. Heh.

http://mail.google.c...amp;answer=8301

Postad 25 April 2010 - 19:24

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Är det program till X10 du är ute efter så är det nog vettigare att läsa någon av dessa trådar...

https://www.minhembi...howtopic=239771
http://www.swedroid....thread.php?t=12

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 26 April 2010 - 10:57.

Postad 25 April 2010 - 20:55

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Paul från MoDaCo skall beställa en X10a, vilket till 99% betyder att han kommer försöka roota den! Väldigt bra nyheter!
Källa:
http://twitter.com/paulobrien

Postad 26 April 2010 - 07:57

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
vad tror ni om denna?

http://www.brodit.se...arch=xperia x10

Postad 26 April 2010 - 08:10

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,
Börjar med att tacka alla för ett bra forum. Har läst det mesta både i den här och i Desire-tråden. Jag är tyvärr fortfarande velig och har inte bestämt mig för X10 eller Desire.

En sak jag skulle vilja fråga er är vad ni anser om skillnade på skärmarna på dessa. Tidigare i den här tråden var det mycket prat för/emot båda dessa telefoner och många använde Desires OLED-skärm som en fördel jämfört med X10:ans TFT. Nu verkar det snarare vara tvärt om? OLED (på Desire) verkar ge sämre upplösning och kan uppfattas som oskarp om man läser text eller liten grafik.

De saker jag försöker utreda innan jag slutligen bestämmer mig är:
X10
- Är det många som upplever problem med att skärmen inte reagerar?
- Gör den kantiga formen på X10 att den känns klumpig i fickan?

Desire
- Är skärmen mycket sämre än X10:ans?

(kanske lite OT att be om synpunkter om Desire i den här tråden men det har ju diskuterats massa tidigare så jag postade frågan här i alla fall, sorry :( .)

Postad 26 April 2010 - 08:23

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

vad tror ni om denna?

Jag kör med en billig hållare från Claes Ohlsson (helt ok) + en separat ciggladdare. I och med att jag och frugan har olika telefoner passar det oss bättre.
http://www.clasohlso...px?id=143439791

Postad 26 April 2010 - 08:27

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag tycker mig inte ha några problem med att skärmen inte reagerar.
Har enbart haft den i jackficka än så länge, frågan är om man vågar ha den i en jeansficka, om man tex glömmer av sig och sätter sig - borde vara småstor risk att man skadar skärmen?

Postad 26 April 2010 - 08:29

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

X10

Att skärmen skulle reagera dåligt tycks vara bundet till Androids originaltangentbord. Inte alla har upplevt det, jag har aldrig varit med om det. Det rörde sig om ett fåtal "tangenter" och jag tror att alla som har upplevt det också blivit av med problemet genom att byta tangentbord.

Tycker personligen inte att x10 är klumpigare än någon annan likvärdigt stor telefon. Men så har jag inte heller Cheap Monday och andra tajta jeans.

Postad 26 April 2010 - 09:38

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Hej,
Börjar med att tacka alla för ett bra forum. Har läst det mesta både i den här och i Desire-tråden. Jag är tyvärr fortfarande velig och har inte bestämt mig för X10 eller Desire.

En sak jag skulle vilja fråga er är vad ni anser om skillnade på skärmarna på dessa. Tidigare i den här tråden var det mycket prat för/emot båda dessa telefoner och många använde Desires OLED-skärm som en fördel jämfört med X10:ans TFT. Nu verkar det snarare vara tvärt om? OLED (på Desire) verkar ge sämre upplösning och kan uppfattas som oskarp om man läser text eller liten grafik.

X10

Desire

(kanske lite OT att be om synpunkter om Desire i den här tråden men det har ju diskuterats massa tidigare så jag postade frågan här i alla fall, sorry :( .)

Jag har bara testat min polares Desire under kortare stunder men vi båda märkte att X10ans skärm tycktes reagera bättre samtidigt som det var betydligt bättre glid på X10an än på Desirens skärm.

edit: inte heller tycker jag att dens kantiga form är jobbig att ha i fickan. Nu har jag en särsild innerficka i rocken som jag låter mobilen vara i men de gånger jag låter den ligga i fickan känner jag inga direkta problem. Ibland känns det tight när man sätter sig, känslan är dock psykisk eftersom jag enbart är rädd att ha sönder skärmen (been there, done that).

Redigerat av mornn, 26 April 2010 - 09:41.

Postad 26 April 2010 - 09:40

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

X10

Desire

Nu har jag inte haft nöjet att jämföra med en Desire, men jag är allt annat än missnöjd med skärmen i X10an. Tycker det är väldigt fina färger, går hur bra som helst att använda utomhus och tycker det är väldigt smidigt att läsa nyheter och dyl på den.

Jag var en av dem som hade en hel del problem med "a"-knappen i standard-tangentbordet. Det verkade vara ett mjukvaroproblem då man såg att tryckningen registrerades men noterades inte i textfältet. Har nu bytt till jonasl's tbord och det fungerar utmärkt.
Angående kantigheten har jag inte haft några problem med den alls. Ligger väldigt bra i handen och har haft den i både jack -och jeansficka utan problem

Postad 26 April 2010 - 09:53

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

vad tror ni om denna?

Jag kör med den passiva där och separat ciggkabel. Känns smidigare om man vill plocka bort luren och skriva ett sms eller liknande då kabeln "följer med" . Passformen är perfekt

Postad 26 April 2010 - 10:18

Unregistered316801be
  • Unregistered316801be
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur 17 synkar jag mina "Tasks" osv?

Jag köpte en X10 igår och har försökt få den att fungera med outlook med det går f_n inte, hur i h_lvete kan dom kalla detta sin flag-ship phone?! Eller missar jag något?

Dom jag frågade sa att moxier skulle fixa alla mina problem, men det funkar ju bara om man har en exchangeserver men vem 17 har det privat? Fullständigt värdelöst!

Jag vill helt enkelt kunna synka mina mail, kontakter, kalender, tasks, notes med outlook där jag har allt mitt jobb osv. men nu verkar det som att SE har helt lagt ned Outlook support. Det är ju helt sjukt om det är så! Skall dom sluta sälja telefoner till företagare t.ex?

När jag kollar nu så står det att jag MÅSTE lägga upp alla mina uppgifter (jobb och hela skiten) hos google. Vad fan är det? Stod inte ett ord om att jag måste lägga upp all min privat info hos Google när jag läste om telefonen hos SE.

Snälla visa hur man gör annars får jag åka och lämna tillbaks telefonen för som det är nu så är den fullständigt oanvändbar.

Jag måste verkligen missa något.

Detta kräver jag av en SE telefon:

Mail synk med Outlook.
Kalendersynk med Outlook.
Tasksynk med Outlook.
Notessynk med Outlook.

Allt detta blev jag lovad via Moxier. Snälla hjälp mig.

Postad 26 April 2010 - 10:46

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag köpte en X10 igår och har försökt få den att fungera med outlook med det går f_n inte, hur i h_lvete kan dom kalla detta sin flag-ship phone?! Eller missar jag något?

Dom jag frågade sa att moxier skulle fixa alla mina problem, men det funkar ju bara om man har en exchangeserver men vem 17 har det privat? Fullständigt värdelöst!

Jag vill helt enkelt kunna synka mina mail, kontakter, kalender, tasks, notes med outlook där jag har allt mitt jobb osv. men nu verkar det som att SE har helt lagt ned Outlook support. Det är ju helt sjukt om det är så! Skall dom sluta sälja telefoner till företagare t.ex?

När jag kollar nu så står det att jag MÅSTE lägga upp alla mina uppgifter (jobb och hela skiten) hos google. Vad fan är det? Stod inte ett ord om att jag måste lägga upp all min privat info hos Google när jag läste om telefonen hos SE.

Snälla visa hur man gör annars får jag åka och lämna tillbaks telefonen för som det är nu så är den fullständigt oanvändbar.

Mail synk med Outlook.
Tasksynk med Outlook.
Notessynk med Outlook.

Löser delar av ditt problem http://www.android-sync.com/

Postad 26 April 2010 - 14:50

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Hej,

X10

Desire

Tja, min kompis har en Desire och det är en riktigt fin telefon. Den känns mer massiv (mindre men väger lika mycket, känns inte lika "ihålig" som min X10 men jag ser inte det som något problem, men det kan vara bra att veta om!), har MYCKET starkare färger och de är verkligen galet mättade så jag föredrar absolut min skärm där, kameran är bättre i X10an och likaså skärmen i övrigt. Skärmen på Desire är det inget fel på om man bortser från att färgerna är överdrivet mättade (ansikten blir röda och liknande) och att det är lite halvsuddig känsla, svårt att beskriva utan att ha jämfört telefonerna rakt av. Jag föredrar absolut X10ans skärm i alla fall, den reagerar ungefär likadant och har 16:9-format vilket faktiskt gör rätt stor skillnad i det mesta.

Skärmen på min X10 reagerar jättebra nu! Den har varit lite kinkig ibland men för det mesta så funkar den klockrent. Desire har samma "kinkighet" så det är ingen skillnad där, enligt min subjektiva åsikt. Och A funkar klockrent för mig också, har lärt mig skriva på min telefon, antar att det gör skillnad. ;)

Skärmen på Desire är inte dålig! Tvärtom! Den är riktigt fet faktiskt. Men det är den på X10 också och om jag hade fått välja med faktan jag har idag så hade jag fortfarande valt X10, för mättade färger och lite "dis" i skärmen är inget jag personligen vill ha. Men Desire är en kanontelefon i vilket fall som helst! Väntar bara på att HTC ska släppa telefonerna med RIKTIG multitouch och inte överdrivet mättade färger för att det ska se bättre ut vid första anblick, i Sverige då. Finns ju Verizon Droid Incredible som är riktigt awesome med sin nya touchteknik (mer eller mindre exakt som iPhonens multitouch, enligt de som testat den), men den är bara för USA än sålänge!

Mail synk med Outlook.
Tasksynk med Outlook.
Notessynk med Outlook.

Vad jag vet så GÅR DET INTE att synka anteckningar med Android-telefoner. Och det är ingen företagstelefon, det är en multimediatelefon. Så du får tyvärr dras med det om du inte vill gå omständiga omvägar. Gmail är helt underbart bra om man inte har förutfattade meningar om det. :)

Postad 26 April 2010 - 15:28

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hallå.

En snabb fråga.
Går det på något sätt att visa veckor i X10:ans kalender? Jag har mig veterligen inte lyckats i alla fall.
Finns det annars likvärdiga kalender-apps på market någon kan rekommendera som klarar att visa vecka?

Redigerat av MooseStream, 26 April 2010 - 15:28.

Postad 26 April 2010 - 15:33

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Hallå.

En snabb fråga.
Går det på något sätt att visa veckor i X10:ans kalender? Jag har mig veterligen inte lyckats i alla fall.
Finns det annars likvärdiga kalender-apps på market någon kan rekommendera som klarar att visa vecka?

Du trycker på menyknappen (den till vänster av de tre fysiska knapparna nere på telefonen) och väljer vecka.

Postad 26 April 2010 - 16:41

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Du trycker på menyknappen (den till vänster av de tre fysiska knapparna nere på telefonen) och väljer vecka.

Tror han menade veckonummer i och för sig.

Postad 26 April 2010 - 16:46

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Nu avslutade jag precis ett samtal med en vad jag tror var - fast telefon som dock säkert är trådlös och lite kass men jag har märkt en sak. Ibland (nu och mot en polares iphone) så hör jag mig själv när jag pratar. En viss fördröjning men det är klart ganska störigt.
Min flickvän brukar inte heller höra mig (inget problem antar jag eftersom det var exakt samma sak på min gamla telefon så det är väl jag som pratar lågt som fan eller hon som hör dåligt...)

Postad 26 April 2010 - 17:12

Unregistered316801be
  • Unregistered316801be
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tja, min kompis har en Desire och det är en riktigt fin telefon. Den känns mer massiv (mindre men väger lika mycket, känns inte lika "ihålig" som min X10 men jag ser inte det som något problem, men det kan vara bra att veta om!), har MYCKET starkare färger och de är verkligen galet mättade så jag föredrar absolut min skärm där, kameran är bättre i X10an och likaså skärmen i övrigt. Skärmen på Desire är det inget fel på om man bortser från att färgerna är överdrivet mättade (ansikten blir röda och liknande) och att det är lite halvsuddig känsla, svårt att beskriva utan att ha jämfört telefonerna rakt av. Jag föredrar absolut X10ans skärm i alla fall, den reagerar ungefär likadant och har 16:9-format vilket faktiskt gör rätt stor skillnad i det mesta.

Skärmen på min X10 reagerar jättebra nu! Den har varit lite kinkig ibland men för det mesta så funkar den klockrent. Desire har samma "kinkighet" så det är ingen skillnad där, enligt min subjektiva åsikt. Och A funkar klockrent för mig också, har lärt mig skriva på min telefon, antar att det gör skillnad. :(

Skärmen på Desire är inte dålig! Tvärtom! Den är riktigt fet faktiskt. Men det är den på X10 också och om jag hade fått välja med faktan jag har idag så hade jag fortfarande valt X10, för mättade färger och lite "dis" i skärmen är inget jag personligen vill ha. Men Desire är en kanontelefon i vilket fall som helst! Väntar bara på att HTC ska släppa telefonerna med RIKTIG multitouch och inte överdrivet mättade färger för att det ska se bättre ut vid första anblick, i Sverige då. Finns ju Verizon Droid Incredible som är riktigt awesome med sin nya touchteknik (mer eller mindre exakt som iPhonens multitouch, enligt de som testat den), men den är bara för USA än sålänge!

Vad jag vet så GÅR DET INTE att synka anteckningar med Android-telefoner. Och det är ingen företagstelefon, det är en multimediatelefon. Så du får tyvärr dras med det om du inte vill gå omständiga omvägar. Gmail är helt underbart bra om man inte har förutfattade meningar om det. ;)

Det lutar väl åt att det inte går att synka nej. Hemsk separationsångest ifrån Outlook blir det här. Men jag behöver en bra anteckningsfunktion i telefonen då, måste väl finnas nån app för det??

Postad 26 April 2010 - 17:23

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Det lutar väl åt att det inte går att synka nej. Hemsk separationsångest ifrån Outlook blir det här. Men jag behöver en bra anteckningsfunktion i telefonen då, måste väl finnas nån app för det??

Det finns MASSVIS av appar för det :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.