Nu när priset ska höjas finns det inga planer på nya kalaler elr befintliga till hd så som tex Fox?
Hej
Har tyvärr ingen information om nya kanaler just nu.
Mvh
Niklas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 05 February 2019 - 09:57
Hej Postad 05 February 2019 - 12:07
Jag är också inne på att försöka komma ur avtalet. Ett begränsat basutbud samt Netflix och HBO räcker länge för oss. Har ett tvillingabonnemang till kidsen, men det visade sig att de inte längre tittar på vanlig TV.
Visst var det så att prishöjningen var ett giltigt skäl att få lämna sitt avtal? Att man inte ens kan spela in på ett normalt sätt borde vara en andra anledning att få komma ur. Postad 05 February 2019 - 16:55
Nu försvinner två kanaler till, Hustler och Blue Hustler, detta enligt CD statussida.
Verkar bli färre och färre kanaler, och de som ersätts ersätts med reklamkanaler (Motorvision, tysk bilreklamkanal, rent skräp). TNT borta, vad mer? Postad 05 February 2019 - 17:40
Va är det höjning på gång???
ISF helt galet val av läge. CD valde jag pga kvalitén och epg samt bra box med inspelnings funktioner. Nu har det varit si så där med bl.a pixlerig och kass EPG.( Kör med 500 G inspelningsbar box ) Fixa först buggar. Sen förbättra kvalien. I väntan på 4k så finns ju hd master ljud m.m Sen kan ni höja priset :-) När ni sen sänder i 4k, HDR och bättre ljud ( via sat har en kanal i 4k) så kanske kanske one place kan vara nått att ha. Va är det höjning på gång??? ISF helt galet val av läge. CD valde jag pga kvalitén och epg samt bra box med inspelnings funktioner. Nu har det varit si så där med bl.a pixlerig och kass EPG.( Kör med 500 G inspelningsbar box ) Fixa först buggar. Sen förbättra kvalien. I väntan på 4k så finns ju hd master ljud m.m Sen kan ni höja priset :-) När ni sen sänder i 4k, HDR och bättre ljud ( via sat har en kanal i 4k) så kanske kanske one place kan vara nått att ha. Postad 05 February 2019 - 20:01
Postad 05 February 2019 - 21:31
Jag avsåg främst problemen med SVT HD, löst nu men det satt långt inne och det följde samma löjliga mönster. Trots att det var ställt utom tvivel att CD skickade ut trasiga strömmar så ombads de som rapporterade problemen att kontakta kundtjänst och kolla att de hade tillräcklig signalkvalitet. Postad 06 February 2019 - 17:02
Hej Discovery Networks Sweden äger rättigheterna till Allsvenskan och Superettan från och med 2020 till 2025 och kommer att göra allt för att hitta en så bra lösning som möjligt för tittare, konsumenter och kunder. Exakt hur vi kommer att visa matcherna från Allsvenskan och Superettan är inte bestämt än men vi lovar att informera alla fotbollsälskare i god tid. Niklas Postad 07 February 2019 - 09:40 Hej
Är det någon som lyckats få till en fix / ta sig runt problemet med full hårddisk på OnePlace? Redigerat av StefanA, 07 February 2019 - 09:42. Postad 10 February 2019 - 11:45 fick ett brev från cd i fredags rätt namn och adress men innehållet var till en helt annan person så vad pysslar cd med Postad 11 February 2019 - 10:11 Hej - Det fungerar nu även att programmera en serieinspelning via våran app till iOS/Android (tidigare fungerade det endast att programmera singelinspelningar)
Mvh
Postad 11 February 2019 - 11:23
På ett program som är en Serie så frågar boxen också om man vill spela in hela Serien så bra gjort.
Det har krånglat sedan i höstas och har du någon kampanj till oss utsatta eller kompensattion ?
Missa Black Friday dealen och skulle gärna binda mig mot en bra kompensation för tiden som varit. Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 11 February 2019 - 11:25. Postad 11 February 2019 - 11:32 Så var det iofs tidigare också, men bra att alla problem som blev med inspelningar på Smart-boxen förhoppningsvis nu är lösta. Redigerat av Legion, 11 February 2019 - 11:34. Postad 11 February 2019 - 11:40
Problemen jag haft är om programmet är pga att startas eller just gjort det har den spelat in reprisen av programmet istället om det funnits eller så har inspelningen misslyckats helt pga av reprisen.
Har jag lyckats spela in i tid så har den även spelat in alla repriser av filmen eller serien så tagit upp onödig plats på hårddisken.
Själklart notera man detta i efterhand och tagit bort repriserna.
Men även varit massa inspelningar man misslyckats med innan man fattade vad som hände med denna box. Postad 11 February 2019 - 13:48 Nu har jag också uppdaterat min Smart-box och nu har jag problem med EPG på SVT's HD kanaler. Har endast nuvarande och nästa program med på EPG'n och så var det först på samtliga kanaler men tittade man på en kanal så lästes EPG in men inte på SVT's HD kanaler. Postad 11 February 2019 - 15:01 Genom att göra boxen strömlös och starta om den så läste den in EPG även för SVT's HD-kanaler.
Men det går fortfarande inte att sätta en fungerande serieinspelning på Vinterstudion på lördag och söndag, endast det första avsnittet per dag blir rödmarkerad de övriga blir vitmarkerade som tidigare. Boxen tror alltså att dessa är repriser. Så där får man fortsätta att programmera en "Tidsinspelning". Trodde detta också skulle fixas till. Postad 11 February 2019 - 15:45
Hej Postad 11 February 2019 - 15:58
Hej Postad 12 February 2019 - 16:40
Hej Niklas Postad 12 February 2019 - 16:57
Bra Postad 13 February 2019 - 10:44
Trodde problemen med inspelningar skulle lösa sig nu efter ett halvår av problem i och med den nya mjukvaran men det verkar bestå, verkar vara så att den nya mjukvaran inte hanterar repriser som går samma dag utan vill spela in dem också samt att det även utan att synas i menyn för inspelningar även spelar in repriser samma dag och hamnar i en undermapp. Jag har e-postat dig Niklas. OveSkbg Postad 14 February 2019 - 12:01 För närvarande så saknar jag signal på följande kanaler:
Kanal 5 HD Kanal 9 HD Eurosport 2 HD C More Stars HD
Kollar även med signalmätaren i boxen och där är värdena 0 (noll)
Övriga kanaler har jag bra värden på. Postad 14 February 2019 - 12:46
Hej Niklas Redigerat av Allente Sverige, 14 February 2019 - 12:49. Postad 14 February 2019 - 12:54
S/N värdet på SVT 1 HD är 16,8
Ingen snö på parabolen. Redigerat av R-R, 14 February 2019 - 12:55. Postad 14 February 2019 - 12:58 Nu har signalen kommit tillbaka och S/N värdet är nu 16,8 på Kanal 5 HD Postad 14 February 2019 - 17:19
Så idag blev jag då uppringd av en ung dam som med kvittrande stämma sporde om allt funkade bra och jag var nöjd, då jag svarade nekande på detta och påpekade att det var fem månader sedan CD pajade EPGn för alla sina kunder så lät hon sig inte nedslås av det. I stället började hon (som förväntat) tala om att de nu har en ny "mycket omtyckt" box. Jag förklarade att den var jag inte alls intresserad av. Att skicka ut One Place till sina kunder kan förstås betraktas som grymt, i ordets ursprungliga bemärkelse, så det var ju ingen lögn. Postad 14 February 2019 - 21:21
Knappast förvånande att erbjudandet skulle vara oneplace...
Men riktigt irriterande att kundtjänst kategoriskt ljuger om boxen, har själv hört det flera gånger. Allt för att tjäna pengar, nöjda kunder är tydligen mindre viktigt🙄 Redigerat av Legion, 15 February 2019 - 02:29. Postad 14 February 2019 - 22:15
Alfista. Pinsamt av CD. Håller med dig. Synd att bl.a nya fantastiska EPGN förstört så mycket på alla boxar och man nu skryter om, och försöker sälja på befintliga kunder en grym ny box haha.
Postad 15 February 2019 - 21:38
Häpp! serieinspelningen av talang resulterade ikväll i en spökinspelning, en mapp i mappen samt inspelning av repriser....suck!
Postad 15 February 2019 - 23:08 Är det verkligen så att man inte kan se vare sig de fria kanalerna eller GO (internet) om man inte har ett programkort i en box? Sitter med en vit box kopplad till en extra tv men det vill sig inte. Tycker faktiskt att det är jäkligt dåligt när man betalar för ett abonnemang och så kan man inte så på vilken tv man vill. Nu med Oneplace kan man ju inte flytta programkortet som man gjorde tidigare. Tänk om internetoperatörer skulle ta betalt för hur många datorer man har anslutit till internet som man har in i huset. Då skulle det bli ett j*vla liv. Men tv-operatörer är tydligen ok? Postad 17 February 2019 - 11:01
Det finns väl fortfarande ett ”frikort” man kan hyra om man inte vill ha ett abonnemang - i a f sist jag frågade CD och det borde de snabbt kunna svara på här
Postad 17 February 2019 - 13:13
Hej Jonas.
Ja, vi har ett så kallat "depositionskort" som man kan ansöka om och som ger dig tillgång till SVT1 HD, SVT2 HD, Kunskapskanalen HD, Barkanalen HD och SVT 24 HD mot en depositionsavgift på 795 kronor.
Du kan gärna kontakta vår kundservice på 0770 332211 månd-lörd 08.00-21.00, sönd 10.00--18.00 som kan hjälpa dig vidare.
Med vänlig hälsning Tony Postad 17 February 2019 - 14:17
Vet inte hur många gånger jag påtalat att det är för j•a gnidet attta betalt för tvilling. Viasat gör inte det så vitt jag vet. Postad 17 February 2019 - 17:01
Ja dom tar också betalt för tvillingkort https://www.viasat.s...tv-i-flera-rum/ Du kan däremot se utan kostnad på ytterligare 2 TV apparater med Viaplay som finns för dom flesta av dagens SmartTV. Redigerat av Leatherface, 17 February 2019 - 17:05. Postad 18 February 2019 - 09:24
Varför har man valt denna lösning? Är det inte rimligt att om man betalar för ett abonnemang så borde man väl åtminstone kunna se gratiskanalerna även utan kort? Om man nu tvunget måste behålla nuvarande lösning, är det då inte bättre att ta ut avgiften i efterhand om kunden mot förmodan inte skickar tillbaka kortet vid ev. uppsägning av avtalet? Mest rimligt vore ändå att åtminstone ett tvillingkort ingår i abonnemanget utan extra kostnad. Postad 18 February 2019 - 09:44
Letar på CD:s hemsida om även de har mer än en ström på sitt huvudabbonemang. Hittar ingen info. Däremot framgår det att de slutat sälja "extra strömmar" för 79:-/mån, allt enligt senaste prislistan. Postad 18 February 2019 - 10:35
Märkte nu att det inte bara är Vinterstudion som det inte går att sätta en fungerande serieinspelning på.
Det gäller även Alpina världskuppen och VM i längdskidor och det gäller både på SVT1 HD samt SVT2 HD.
Kanske att det löser sig samtidigt som lösningen på Vinterstudion kommer. Postad 18 February 2019 - 11:00 Hallå CD, hur går det med innehållet i EPGn? Info om programmen sträcker sig bara sådär 6 timmar framåt och är inte speciellt matnyttig, saknar speciellt rollista för serier/filmer. Det blir svårt att planera inspelningar för kvällen eller senare i veckan när man bara har tid och namn på programmet.
Kollade på Boxers epg igår och den är verkligen ljusår före, exemplariskt!
Jag vet att frågan tagits upp tidigare men saknar ett ordentligt svar. Postad 18 February 2019 - 15:39
Det brukar vara det hos alla men kan ha fel förstås. Redigerat av Leatherface, 18 February 2019 - 21:09. Postad 18 February 2019 - 16:03
Hej Postad 18 February 2019 - 16:10
Hej,
I första hand avser depositionskortet en fri tjänst för någon som inte är kund hos oss för att kunna få in kanalerna, SVT1 HD, SVT2 HD, Kunskapskanalen HD, Barkanalen HD och SVT 24 HD via vår satellitmottagning, eftersom det har visat sig att det finns människor som inte har möjlighet att använda det marksända nätet och den enda lösningen är parabolmottagning. Denna lösning kan sedan användas av var och en beroende på vilken lösning man är ute efter, som kund eller icke kund.
Ditt förslag om att depositionskostnaden kan tas ut i efterhand låter positivt och jag skickar vidare detta till den berörda avdelningen, vilket kan övervägas innan eventuella framtida förändringar.
Med vänlig hälsning Tony Postad 18 February 2019 - 16:37
I morgon tisdag så sänds Alpina Världskuppen från Hammarbybacken Stockholm. Sändning börjar i SVT1 HD kl 17:15 och byter till SVT2 HD kl 18:00.
Sätter serieinspelning på båda och där ser allt bra ut, på fredag den 22/2 så kl 9:25 på SVT1 HD så sänds nästa deltävling och där börjar problemen. Den första är vitmarkerad, nästa kl 12:55 är OK.
På lördag den 23/2 så det på SVT2 HD kl 10:10 som blir vitmarkerad.
Detta gäller även VM i längdskidor som börjar på torsdag i SVT1 HD kl 11:30.
På torsdagen är det ok men sen på fredagen så är avsnitten vitmarkerade dvs de spelas inte in utan man måste sätta en "Tidsinspelning" i stället. Dvs samma fel som det har varit sen i höstas. Postad 18 February 2019 - 17:49 Helt plötsligt har Alpina i morgon kl 18:00 på SVT2 HD också blivit vitmarkerad, den var rödmarkerad för en timme sedan när jag kollade. Snart får man väl sätta allt man vill spela in som "Tidsinspelning". Redigerat av R-R, 18 February 2019 - 17:50. Postad 18 February 2019 - 18:50
Skulle vi mot förmodan få ett svar lär det väl bli "kontakta kundtjänst". Postad 18 February 2019 - 21:13
Eller ännu bättre använd liknande teknik som dessa kortdelare använder där övriga boxar helt enkelt kopplar upp sig mot huvudboxen alternativt en egen delare utanför boxarna. Man har också egen mjukvara då som kan hantera hur många klienter som ska kunna se samtidigt då. På så sätt får man också stopp på alla som delar tvillingkort med vänner och släktingar. Vet att många gör så för att komma billigare undan. Redigerat av Leatherface, 18 February 2019 - 21:14. Postad 19 February 2019 - 11:51
Hej
Jag har inget datum just nu men skådespelare/rollista är något som kommer att läggas till i EPG´n för filmer och serier. Den utökade informationen om programmen sträcker sig 8 timmar framåt i EPG´n. Det går tyvärr inte att få utökad programinformation på program längre fram än 8 timmar. Postad 19 February 2019 - 19:33
Ullared S07 E01 i veckoarkivet har t ex Patrick Dempsey som skådespelare enligt Oneplace programinfo... ser fram emot det.
Postad 19 February 2019 - 20:39
Låter som en vettig idé. Tycker det är vansinne det här med tvillingkort. Särskilt priset. Har man ett abonnemang så ska man kunna titta på valfritt antal tv-apparater i det egna hushållet utan extra kostnad. Tycker jag är en självklarhet. Lansera den idén så kommer ni att få så många nya kunder att ni t.o.m. kan sänka priset Redigerat av jasifil, 19 February 2019 - 20:41. Postad 19 February 2019 - 22:50
Grymt! Postad 20 February 2019 - 07:28
??? Det kan väl ändå inte vara er ambitionsnivå? I marknätet finns fyllig information mer än ett dygn framåt, och med risk att jag blir nostalgisk om tiden när CD hade en fungerande EPG så vill jag minnas att den fulla informationen ramlade in allt eftersom, men att det fanns lite mer än idag för program under det närmsta dygnet. Postad 20 February 2019 - 18:41 Ja 8 timmar är inte mycket, minst 24 timmar borde väl vara rimligt. Kollade igen på boxers epg och den innehåller faktiskt utökad info i flera dagar och en grundläggande info en hel vecka. Var ligger begränsningen hos CD? 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |