Har inget tips på kalender-app, men kan tipsa om appen Current Week som visar en snygg widget med veckonummer. Bättre än inget.Hallå.
En snabb fråga.
Går det på något sätt att visa veckor i X10:ans kalender? Jag har mig veterligen inte lyckats i alla fall.
Finns det annars likvärdiga kalender-apps på market någon kan rekommendera som klarar att visa vecka?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 April 2010 - 18:18
Postad 26 April 2010 - 19:08
Om man läser i andra forum så verkar ju den information man har på Internet-Google-kalendern följa med över till X10:an och där har iaf jag veckonummer...så det ska väl gå? folk har ju fått med namnsdagar tex...Hallå.
En snabb fråga.
Går det på något sätt att visa veckor i X10:ans kalender? Jag har mig veterligen inte lyckats i alla fall.
Finns det annars likvärdiga kalender-apps på market någon kan rekommendera som klarar att visa vecka?
http://www.swedroid....ead.php?t=10167
Postad 26 April 2010 - 20:30
Fråga om kalendersynkning från en ganska grön men mkt nöjd androidanvändare.
Har lyckats att synka min jobbmails kalender (outlook web acess) med moxier kalender. Samt använder standardkalendern som följde med telefonen. Finns det någon kalenderwidget som kan synkas med Moxier eller Webacess direkt? Jag har laddat ner smooth calender och calwidget. Men båda hänvisar endast till Gmail.
Kan man synka gmail med webacess eller finns det som sagt någon annan widget som kan användas för att få en vy på homescreen med händelser i webacesskalendern.
För övrigt undrar jag bara vad de menade i M3:s negativa artikel. Detta är ju en helt undebar telefon!
Postad 26 April 2010 - 21:07
Om man läser i andra forum så verkar ju den information man har på Internet-Google-kalendern följa med över till X10:an och där har iaf jag veckonummer...så det ska väl gå? folk har ju fått med namnsdagar tex...
http://www.swedroid....ead.php?t=10167
Fan va bra, funkar klockrent! Nu har jag veckonummer och helgdagar i kalendern. Framförallt det senare har jag verkligen saknat, eftersom jag gjort bort mig lite när jag bokat in jobb-grejer på t.ex. midsommarafton eftersom det (tidigare) inte syntes i min Google-kalender
Postad 26 April 2010 - 21:15
Hur har du gjort för att få in de? Låter riktigt användbart.Fan va bra, funkar klockrent! Nu har jag veckonummer och helgdagar i kalendern. Framförallt det senare har jag verkligen saknat, eftersom jag gjort bort mig lite när jag bokat in jobb-grejer på t.ex. midsommarafton eftersom det (tidigare) inte syntes i min Google-kalender
Postad 26 April 2010 - 21:31
In light of all the debate about the display on the X10, I decided to find a definitive answer myself. I went ahead and asked Synaptics, who’s a supplier of touchscreen technologies, and although I didn’t get the answer I was looking for, I got another rather interesting fact. Apparently, Synaptics is the supplier of the display on the X10 Mini and I’ve just been told that it’s a ClearPad 2000 solution, which means it supports dual touch – or in other words the basic sort of multi-touch.
Now… I was also told that Synaptics is currently only the supplier of the technology in the X10 Mini and not the X10 Mini Pro. Why the difference? No idea. By the way, Synaptics isn’t the supplier of the display on the X10 either. Only X10 Mini.
Postad 26 April 2010 - 21:37
http://se-blog.com/e...ts-multi-touch/
In light of all the debate about the display on the X10, I decided to find a definitive answer myself. I went ahead and asked Synaptics, who’s a supplier of touchscreen technologies, and although I didn’t get the answer I was looking for, I got another rather interesting fact. Apparently, Synaptics is the supplier of the display on the X10 Mini and I’ve just been told that it’s a ClearPad 2000 solution, which means it supports dual touch – or in other words the basic sort of multi-touch.
Now… I was also told that Synaptics is currently only the supplier of the technology in the X10 Mini and not the X10 Mini Pro. Why the difference? No idea. By the way, Synaptics isn’t the supplier of the display on the X10 either. Only X10 Mini.
Det var då jävligt märkligt... Men hur ligger det till, finns det ingen teardown som hittat hårdvaran rakt av på vad det är för någon jäkla skärm.
edit: snabb googling:
http://www.xperiax10...hscreen-debate/
As a result of forum pressure, he also tried to determine exactly what display Sony Ericsson is using in the Xperia X10 – multitouch or singletouch. This meant splitting the front window and inner display, leaving it open to dust. However, all that was found were a few codes. One number code (1226-3271.3) and two lettered codes (FQN0B1155391 and F7N0A1177214). The latter appears to be the part number on the LCD module itself. However, Google searches yielded zero information as to what type of display this is. Any clued up people out there willing to shed some light?
Redigerat av mornn, 26 April 2010 - 21:50.
Postad 26 April 2010 - 21:48
Andra kalendrar - lägg till - intressanta kalendrarHur har du gjort för att få in de? Låter riktigt användbart.
EDIT:
Namnsdagar: http://sites.google....mbers/name-days
Redigerat av Unregisteredf89c404c, 26 April 2010 - 21:54.
Postad 26 April 2010 - 21:52
Där ser man va enkelt det var. Tackar så mycket. Då får jag in födelsedagar i kalendern mycket lättare än jag trodde.Andra kalendrar - lägg till - intressanta kalendrar
Postad 26 April 2010 - 22:35
Har inget tips på kalender-app, men kan tipsa om appen Current Week som visar en snygg widget med veckonummer. Bättre än inget.
Weeknow är ännu smidigare
Postad 26 April 2010 - 22:55
Det lutar väl åt att det inte går att synka nej. Hemsk separationsångest ifrån Outlook blir det här. Men jag behöver en bra anteckningsfunktion i telefonen då, måste väl finnas nån app för det??
Jag använder 3banana just nu.. syncar direkt med ens konto på nätet. Tycker det funkar fint.
Testade också Evernote som verkade riktigt kompetent.. tills en bugg gjorde så att jag inte kunde öppna anteckningar jag skapade i macen i telefonen om jag inte först gick in via webb-gränssnittet och öppnade och stängde antekningen. Enligt supporten skulle jag testa tt ominstallera klienterna på både telefonen och mobilen.. har inte gjort det än då jag som sagt hittade en annan app.
Postad 26 April 2010 - 23:24
Fundering: Det följer med ett displayskydd i paketet. Information gör gällande att det redan sitter ett på orginal och att detta enbart är reserv. Stämmer detta?
Tittar jag på displayen så tycker jag mig kunna ana att det sitter något på skärmen, ett skydd, men det sitter med bra passning, kanske 0.2mm. Är detta ett skydd? Isåfall är det bara att tuta och köra och när den är repig, skrapa bort skyddet och sätta på det man fått i paketet?
Postad 26 April 2010 - 23:50
Nu har pulsen gått ned efter att ha lekt med telefonen ett tag, spännande pryl det där!
Fundering: Det följer med ett displayskydd i paketet. Information gör gällande att det redan sitter ett på orginal och att detta enbart är reserv. Stämmer detta?
Tittar jag på displayen så tycker jag mig kunna ana att det sitter något på skärmen, ett skydd, men det sitter med bra passning, kanske 0.2mm. Är detta ett skydd? Isåfall är det bara att tuta och köra och när den är repig, skrapa bort skyddet och sätta på det man fått i paketet?
När jag frågade SE supporten så menar de att det sitter ett skydd på, men att det medföljande också ska monteras, men jag har bara kört med det som satt på från början och tycker det fungerar alldeles utmärkt om man är försiktig. Har inte en enda repa på min och har haft den i ett par veckor i byxfickan, på bordet osv. En del har sagt att lite av touchkänslan försvinner när man sätter på ytterligare skydd... :/
Postad 27 April 2010 - 00:57
Kan man synka taska med google på något sätt? hittar inget som heter taska varesig i google eller i telefonen. Behöver jag installera en app för detta?
Postad 27 April 2010 - 08:10
Har kört med egna inställningar på internet telenor för att få fart på surfandet.
Vet inte om jag ska acceptera de nya inställningarna, misstänksam som man är...
Någon mer som fått nya inställningar skickade till sig?
Postad 27 April 2010 - 09:38
jag vill köpa displayskydd til min X10, vil inte ha invisible shield etc.. bare något som liknar den vi fikk med när vi köpte x10'n
är det något som köpt några det sista som använder dessa och er nöjda?
har ni någon link ( vill helst köpa 6-10 stk)
Postad 27 April 2010 - 11:34
Nu har jag nästan gett upp att få över Ooutlook task i X10'an och får väl knacka in det manuellt.
Kan man synka taska med google på något sätt? hittar inget som heter taska varesig i google eller i telefonen. Behöver jag installera en app för detta?
Jag kör med nedan metod:
http://www.ehow.com/...otes-gmail.html
Kolla även http://www.android-sync.com/ där ska man tydligen kunna synka bl.a. Notes också
Det blir iaf. per automatik synkat, men är ju ingen optimal lösning. Skulle helst se att Google fixade "riktiga" Notes anteckningar som synkas schysst med t.ex. Exchange.
Redigerat av Evil_E, 27 April 2010 - 11:37.
Postad 27 April 2010 - 11:37
Nu har jag nästan gett upp att få över Ooutlook task i X10'an och får väl knacka in det manuellt.
Vet inte vilket program du kör med, men moxier som följer med synkar tasks utan problem. Sen finns ju även http://www.android-sync.com/ som verkar klara av det mesta och där är det även på gång med sync OTA
Saxat från sidan:
"Sync your Android with Microsoft Outlook. Connect with a USB cable, directly to your desktop. No network access required, no need to expose all your private contacts / appointments to the public.
Support Contacts, Calendars ( Tasks, Notes, Bookmarks, SMS / MMS, Settings, File management, are working in progress )
Connect with a USB cable. Power saving, more secure, and private ( OTA wireless syncing is working in progress )
Support Microsoft Outlook from 98 - 2010
Support Android OS 1.1 / 1.5 / 1.6 / 2.0 / 2.1"
Postad 27 April 2010 - 11:49
EDIT: seam.wiklund: Hur går det för dig då? Har du slagit till på en x10a än eller?
Redigerat av Spuute, 27 April 2010 - 12:08.
Postad 27 April 2010 - 12:29
Amigo, jag velar fortfarande.Nejfan, nu har jag velat länge nog. Idag eller imorgon åker jag fan in och köper en x10, blir jag missnöjd så får jag bita i de sura äpplet, har haft runt 50 - 60 olika mobiler de senaste åren och nu äre dags att slå sig ned med en mobil i minst ett år iallafall
Hoppas inte SE gör mig besviken
EDIT: seam.wiklund: Hur går det för dig då? Har du slagit till på en x10a än eller?
Redigerat av sean.wiklund, 27 April 2010 - 12:30.
Postad 27 April 2010 - 12:34
Jag kör med nedan metod:
http://www.ehow.com/...otes-gmail.html
Kolla även http://www.android-sync.com/ där ska man tydligen kunna synka bl.a. Notes också
Det blir iaf. per automatik synkat, men är ju ingen optimal lösning. Skulle helst se att Google fixade "riktiga" Notes anteckningar som synkas schysst med t.ex. Exchange.
Har testat android-synch men inte fått det att fungera än, skall labba lite till med det.
Mitt frågetecken nu är vilken applikation det är som har hand om notes och tasks, jag hittar ingen funktion för anteckningar eller tasks alls i X10'an, rätt basala funktioner i vilken telefon som helst.
edit: android-synch verkar inte hitta några av mina tasks alls i Outlook, säkert en bugg.
Redigerat av Unregistered316801be, 27 April 2010 - 12:38.
Postad 27 April 2010 - 12:43
Någon som har liknande problem eller något tips?
Postad 27 April 2010 - 12:51
Hur har ni lyckats köpa den och ladda ner den till telefonen?
Postad 27 April 2010 - 13:10
Amigo, jag velar fortfarande.
Det ligger mellan X10:an eller Legend, fortfarande. Desire är fortfarande lika ugly, så den går bort även om den är bra. Däremot slåss inköpet av ny nalle med inköp av en bra projektor + duk och just nu drar det mer åt projektorn (en dröm sedan många år). Så, vi får se vad och när det bilr. Däremot har jag varit i butiker och känt på X10:an ett flertal gånger och då har jag fått ta med mig en haklapp.
På bild håller jag med om din åsikt ang. utseendet på Desire men när jag fick se en live var det annat. Helt okay faktiskt. Har iof bara sett den "bruna" och den silvriga verkar ännu bättre. X10 ser lite plastig ut i jämförelse men skärmen ä grym.
Postad 27 April 2010 - 13:16
Är det någon som har lyckats få ner Beautiful Widgets från "Butiken", har provat allt och sökt överallt även med streckkodsläsaren, men den hittar den inte i butiken.
Hur har ni lyckats köpa den och ladda ner den till telefonen?
Beautiful Widgets är tyvärr en betal-app så den finns inte tillgänglig för oss i butiken än
Postad 27 April 2010 - 13:16
Har testat android-synch men inte fått det att fungera än, skall labba lite till med det.
Mitt frågetecken nu är vilken applikation det är som har hand om notes och tasks, jag hittar ingen funktion för anteckningar eller tasks alls i X10'an, rätt basala funktioner i vilken telefon som helst.
edit: android-synch verkar inte hitta några av mina tasks alls i Outlook, säkert en bugg.
Tja!
Android-synk har inte stöd för tasks ÄN.
Som Evil_E tidigare skrev så gäller:
Support Contacts, Calendars
( Tasks, Notes, Bookmarks, SMS / MMS, Settings, File management, are working in progress )
/Adrian
Postad 27 April 2010 - 13:19
Jag har ett underligt problem med GPSen på min X10. Ibland funkar den perfekt, men ofta händer det att den har svårt att sätta min position. T.ex. när jag kör hem från jobbet, en sträcka på ca 2 mil i öst-västlig riktning så tycker GPSen att jag kör ca 80m norr eller söder om vägen (den hoppar lite fram om tillbaka). Detta problem uppträder oavsett vilken GPS mjukvara jag använder.
Någon som har liknande problem eller något tips?
Min GPS fungerar nästan alltid helt felfritt, men har märkt ett ställe (mitt jobb i dk) som den alltid visar typ 100m fel. Så fort jag åker ca 100-200m därifrån är den exakt (nästan på metern!) igen.
Postad 27 April 2010 - 13:47
Weeknow är ännu smidigare
Smaken är ju som baken, men jag föredrar CurrentWeek alla dar i veckan!
Postad 27 April 2010 - 13:58
Vet inte vilket program du kör med, men moxier som följer med synkar tasks utan problem.
Tror problemet för han var att han bara hade Outlook men inte kopplat till Exchange, och det är ju Exchange moxier synkar.
Postad 27 April 2010 - 15:34
Amigo, jag velar fortfarande.
Det ligger mellan X10:an eller Legend, fortfarande. Desire är fortfarande lika ugly, så den går bort även om den är bra. Däremot slåss inköpet av ny nalle med inköp av en bra projektor + duk och just nu drar det mer åt projektorn (en dröm sedan många år). Så, vi får se vad och när det bilr. Däremot har jag varit i butiker och känt på X10:an ett flertal gånger och då har jag fått ta med mig en haklapp.
Var inne å skulle köpa x10an idag, den va slut i lager på elgiganten i Uddevalla, men då.. Påväg ut från butiken så fick jag syn på Desire, FYFAN SÅ SNYGG den är
Postad 27 April 2010 - 15:41
Var inne å skulle köpa x10an idag, den va slut i lager på elgiganten i Uddevalla, men då.. Påväg ut från butiken så fick jag syn på Desire, FYFAN SÅ SNYGG den är
Så ###### synd att tele2 och htc inte går nå bra ihop
Lite OT kanske... men varför skulle inte tele2 och htc gå bra ihop?
Postad 27 April 2010 - 15:49
Det är jävligt synd att HTC inte fattat att svarta telefoner är snyggt. Speciellt Desire i svart, OMG så snygg! Men de andra färgerna kan ta sig...På bild håller jag med om din åsikt ang. utseendet på Desire men när jag fick se en live var det annat. Helt okay faktiskt. Har iof bara sett den "bruna" och den silvriga verkar ännu bättre. X10 ser lite plastig ut i jämförelse men skärmen ä grym.
Postad 27 April 2010 - 15:54
+1Det är jävligt synd att HTC inte fattat att svarta telefoner är snyggt. Speciellt Desire i svart, OMG så snygg! Men de andra färgerna kan ta sig...
Postad 27 April 2010 - 15:55
(plus att telefonen faktiskt finns i svart, men bara till en viss operatör -.-)Det är jävligt synd att HTC inte fattat att svarta telefoner är snyggt. Speciellt Desire i svart, OMG så snygg! Men de andra färgerna kan ta sig...
Postad 27 April 2010 - 16:10
Hei
jag vill köpa displayskydd til min X10, vil inte ha invisible shield etc.. bare något som liknar den vi fikk med när vi köpte x10'n
är det något som köpt några det sista som använder dessa och er nöjda?
har ni någon link ( vill helst köpa 6-10 stk)
Jag köpte x10 ScreenShield displayfilm på http://www.skalshop.se/ efter att prövat ivisible shield som gick åt skogen att sätta på. Den var väldigt lik den vi fick med och jag är riktigt nöjd...slapp man oxå ha massa vätska på telefonen som gjorde mig rackarns nervös när jag prövade det!
Redigerat av hippo6, 27 April 2010 - 16:11.
Postad 27 April 2010 - 16:14
Mitt inlägg är ju ganska värdelöst men jag var bara tvungen att kommentera.Var inne å skulle köpa x10an idag, den va slut i lager på elgiganten i Uddevalla, men då.. Påväg ut från butiken så fick jag syn på Desire, FYFAN SÅ SNYGG den är
Så ###### synd att tele2 och htc inte går nå bra ihop
Smaken är som baken men att säga "FYFAN SÅ SNYGG" om Desire krävs en ganska stor bak. Men medelbaken i I-världen blir väl större och större så det kanske är förståeligt att dessa extrema åsikter kommer
Jag måste bara väga upp inläggen och krypa ner i sandlådan: Fyfan vad snygg X10 är. Den är skapad av en design avdelning. Desiren är skapad av en tekniker som gått in i ett program, valt antal knappar, storlek på displayen, optiskt styrdon och sen tryckt på "auto-design". Nej, SE skall ha cred för att man anstränger sig..
Postad 27 April 2010 - 16:32
Hur är färgerna?Jag köpte x10 ScreenShield displayfilm på http://www.skalshop.se/ efter att prövat ivisible shield som gick åt skogen att sätta på. Den var väldigt lik den vi fick med och jag är riktigt nöjd...slapp man oxå ha massa vätska på telefonen som gjorde mig rackarns nervös när jag prövade det!
Jag vet att anti-glare-skiten jag köpte från ebay förstörde färgerna helt. Allt blev lite gråare och tristare. Dock hade den väldigt bra glid. Jag kör på InvisibleShield just nu och glidet är lite tråkigt men färgerna är mycket bättre. Så hur är färgerna och glidet på de skärmskydd ni har?
Hade gärna viljat få tag på ett originalskydd för det var så fint.
Postad 27 April 2010 - 16:35
Jag kör fortfarande utan skärmskydd, jag. Efter 27 dagar så är det repigt över hela skärmen men det är bara minimala repor som endast syns i starkt solljus så jag klagar inte.Hur är färgerna?
Jag vet att anti-glare-skiten jag köpte från ebay förstörde färgerna helt. Allt blev lite gråare och tristare. Dock hade den väldigt bra glid. Jag kör på InvisibleShield just nu och glidet är lite tråkigt men färgerna är mycket bättre. Så hur är färgerna och glidet på de skärmskydd ni har?
Hade gärna viljat få tag på ett originalskydd för det var så fint.
Redigerat av Flamso, 27 April 2010 - 16:37.
Postad 27 April 2010 - 16:41
du låter lite väl vågad om du frågar migJag kör fortfarande utan skärmskydd, jag. Efter 27 dagar så är det repigt över hela skärmen men det är bara minimala repor som endast syns i starkt solljus så jag klagar inte.
Kan alltid byta ut skärmskyddet så det är ingen förlust direkt!
Postad 27 April 2010 - 16:43
Jag kör fortfarande utan skärmskydd, jag. Efter 27 dagar så är det repigt över hela skärmen men det är bara minimala repor som endast syns i starkt solljus så jag klagar inte.
Kan alltid byta ut skärmskyddet så det är ingen förlust direkt!
Kör också utan skärmskydd och tycker det fungerar bra, och man kan ju alltid riva av det (som satt på från början) gamla o applicera ett nytt om man orkar
OT:
Vilken enorm skillnad det är på batteriet nu efter .16 uppdateringen... räcker minst 30tim. med hyffsat flitig användning som t.ex. 1 1/2 tim. gps, 2tim. BT, surfande, sms, lite spelande o lekande, synkning TimeScape o Gmail o Exchange o samtal på ca 1 tim. igår låg batteriet på 29% vilket jag tycker är mer än godkänt.
Redigerat av Evil_E, 27 April 2010 - 16:57.
Postad 27 April 2010 - 17:08
Kanske ska göra en reset, men drar mig lite. Vill ogärna nollställa allt.
Postad 27 April 2010 - 17:13
Haha, ÄH! Jag sågar upp ved och liknande hårda saker. Jag oroar mig inte i onödan. :'D Och som sagt är det som sitter på från början hyfsat repigt. Men det syns verkligen inte om man inte kollar i starkt solljus. Så det måste vara lättrepat material.du låter lite väl vågad om du frågar mig
. Visserligen är den till för att användas men jag tycker allt jag ser att jag har haft sönder mina skärmskydd lite lätt här och där (har bytt pga massa olika fel och skitsaker som hänt) så det känns för livsfarligt för mig att köra utan skärmskydd alls
. Kan vara väldigt petig när det gäller små skråmor och liknande på mina prylar.
Yes, exakt det jag hade tänkt om jag får för mycket repor på det. Har ju originalet som följde med liggandes i lådan!Kör också utan skärmskydd och tycker det fungerar bra, och man kan ju alltid riva av det (som satt på från början) gamla o applicera ett nytt om man orkar
OT:
Vilken enorm skillnad det är på batteriet nu efter .16 uppdateringen... räcker minst 30tim. med hyffsat flitig användning som t.ex. 1 1/2 tim. gps, 2tim. BT, surfande, sms, lite spelande o lekande, synkning TimeScape o Gmail o Exchange o samtal på ca 1 tim. igår låg batteriet på 29% vilket jag tycker är mer än godkänt.
Men vad i hela... Det är rätt extremt bra, ja! Funderar på om min är defekt, för det är verkligen inte acceptabelt att bli glad över att telefonen klarat 36h (den gjorde det EN gång) av MINIMAL användning. Min X1 håller ju fortfarande i drygt fyra dagar om man använder den sparsamt.
Wifi har det snackats om rätt mycket på XDA. Prova att stänga av det, starta om telefonen och sen ha den på tills den dör. Det skulle tydligen dra massvis med batteri från det att man satte på wifi tills att man stängde av telefonen, oberoende av att man stängde av wifi igen!Suck, min batteritid är fortfarande katastrof. Har haft den igång ca 9 timmar nu och är nere på 28%. Knappt surfat alls, ca 10 sms och 2 korta samtal. Wi-fi har visserligen varit på hela dagen. Visserligen har jag 3 olika väderwidgets igång, men sååå mycket ska de inte dra väl?!
Kanske ska göra en reset, men drar mig lite. Vill ogärna nollställa allt.
Postad 27 April 2010 - 18:17
Vet inte ens om min klarat 36h, inte testat att använda så minimal användning dock. Jag är så brutal uttråkad under föreläsningar nu för tiden så jag surfar ganska mycket då, när jag väl ser att batteriet dras ner som ******** så slutar jag och använder den inte så mycket. Intressant det där med WiFi dock, speciellt när jag aldrig startar om telefonen.Men vad i hela... Det är rätt extremt bra, ja! Funderar på om min är defekt, för det är verkligen inte acceptabelt att bli glad över att telefonen klarat 36h (den gjorde det EN gång) av MINIMAL användning. Min X1 håller ju fortfarande i drygt fyra dagar om man använder den sparsamt.
Postad 27 April 2010 - 18:22
Postad 27 April 2010 - 20:01
Då får du akta så den inte får klamydia.Jag har haft min X10 sen sista April och kör helt utan skydd. Misslyckades med att sätta på det som levererades med telefonen. Man det finns ingen som helst skada, repa eller liknande. Jag har alltid telefonen med mig, överallt och hela dagarna. Tror att glaset är väldigt tåligt. Jag är fortfarande kanonnöjd.
Tja, om du tog av skärmskyddet som sitter på den när du får den så håller det säkert jättebra!
Postad 27 April 2010 - 20:12
Sista april är på fredag nu va?Jag har haft min X10 sen sista April och kör helt utan skydd. Misslyckades med att sätta på det som levererades med telefonen. Man det finns ingen som helst skada, repa eller liknande. Jag har alltid telefonen med mig, överallt och hela dagarna. Tror att glaset är väldigt tåligt. Jag är fortfarande kanonnöjd.
Postad 27 April 2010 - 20:57
Skönt då kanske vi slipper tjafsa/skriva/hoppas på det nu
Tror det kommer bli minst lika bra med 1 fingerszoom som man lagt in på X10 mini, faktum är att jag tycker om att kunna surfa eller blädda bland bilder o zooma in/ut med 1!!!! hand... blev tråkigt trött på iPhones eviga pinchzoom där man alltid var tvungen att använda båda händer och personligen tycker jag MT är överskattat. När majoriteten av apparna och spelen på Market kör med MT så kommer det se annorlunda ut
mina 2 cent (for what it's worth)
Postad 27 April 2010 - 21:01
Skönt då kanske vi slipper tjafsa/skriva/hoppas på det nu
Tror det kommer bli minst lika bra med 1 fingerszoom som man lagt in på X10 mini, faktum är att jag tycker om att kunna surfa eller blädda bland bilder o zooma in/ut med 1!!!! hand... blev tråkigt trött på iPhones eviga pinchzoom där man alltid var tvungen att använda båda händer och personligen tycker jag MT är överskattat. När majoriteten av apparna och spelen på Market kör med MT så kommer det se annorlunda ut(2011/12?)
mina 2 cent (for what it's worth)
Kan inte påstå att jag bryr mig mycket i frågan, men är det bara jag som tycker att SE's uttalande FORTFARANDE är jäkligt vagt? Hur svårt är det att svara JA eller NEJ på frågan? Nej, en halv uppsats skriver de istället.
Postad 27 April 2010 - 21:11
HTC HD2 där den kändes mycket smidigare. Inte alltid snabbare men "bättre" touch. Tycker t.ex. när man ska låsa
upp x10 är det slött och segt. Är det bara min som känns så?
Sen funkar ju A på tangentbordet lite sämre, får trycka hårdare känns det som.
Är detta något som kommer/kan uppdateras i framtiden?
En annan sak, mitt batteri laddas riktigt långsamt, flera timmar för att ladda 40%. Någon som har någon aning vad som kan tänka sig varför? Har givetvis då stängt av Wifi etc.
Redigerat av gårdemyr, 27 April 2010 - 21:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
7 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?