Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 21 February 2019 - 11:56
Postad 22 February 2019 - 12:46
Men nu vill boxen (Smart Box) även spela in repriser på SVT1 HD samt SVT2 HD, tex Melodifestivalen, Bonusfamiljen, Saknad aldrig glömd, The Interceptor mm.
Postad 22 February 2019 - 21:43
Återigen spelas repriser in, detta har ju faktiskt varit bra ett tag?!
Ibland blir det en mapp i mappen.
Det går fortfarande inte serieinspela ett program på repristiden.
Ett steg framåt och två bakåt verkar det som🙄
Postad 22 February 2019 - 23:38
( om det inte handlar om pålagor förstås😇
Postad 23 February 2019 - 08:57
Men nu vill boxen (Smart Box) även spela in repriser på SVT1 HD samt SVT2 HD, tex Melodifestivalen, Bonusfamiljen, Saknad aldrig glömd, The Interceptor mm.
Hej
Jag kollar upp detta och ser till att det åtgärdas. Tack för info R-R.
Mvh
Niklas
Postad 23 February 2019 - 10:35
Allt blir sämre. CD tjänar pengar som gräs trots att de inte levererar. Kanske blir 2018 ett hack i kurvan. Mina pengar kommer de dock inte att få särskilt länge till.Jag undrar varför infot i epg:n blivit så fattig? Innan stod det skådisar och regissör och lite utförligare vad handlingen i filmen är. Nu står det bra typ ”amerikansk thriller från 2017” eller nåt sånt. Lika intetsägande som en politikers löfte!
( om det inte handlar om pålagor förstås😇
Postad 23 February 2019 - 13:31
Postad 23 February 2019 - 14:10
flera grannar kör Telia tv via deras fiberuppkopplingar och de är mycket nöjda. Jag har själv fiber från Telia och det har funkat klockrent senaste 10 åren.
avbrotten kan räknas på handens fem fingrar under dessa år och har väl i princip endast berott på strömavbrott.
Så jag är väldigt sugen på det erbjudandet vi fått. Är lite skeptiskt mot ev lägre bitrate via ip tv men det jag sett hos grannar så verkar det ändå vara helt ok.
Men man kanske kan leva med istället för OnePlace med alla dess brister samt medioker epg hantering med allt inspelningsstrul till följd.
Postad 23 February 2019 - 15:33
Postad 23 February 2019 - 16:40
Det som bromsar ett byte är bla. att ingen annan leverantör har alla kanaler 1-12 i HD, även totalt sett har väl CD mest HD-kanaler?
SD-kanaler går bara inte att titta på längre med tv-storlekarna som är standard idag ![]()
Så länge min HD-box Smart fungerar blir jag nog kvar hos CD även om jag tycker att de inte haft många rätt sista året (Oneplace och byte av epg-leverantör
)
.
Postad 23 February 2019 - 17:20
Tror faktiskt Viasat har fler HD kanaler idag.
41 HD kanaler har dom och en UltraHD kanal.
Postad 23 February 2019 - 19:31
Det som bromsar ett byte är bla. att ingen annan leverantör har alla kanaler 1-12 i HD, även totalt sett har väl CD mest HD-kanaler?
SD-kanaler går bara inte att titta på längre med tv-storlekarna som är standard idag
Så länge min HD-box Smart fungerar blir jag nog kvar hos CD även om jag tycker att de inte haft många rätt sista året (Oneplace och byte av epg-leverantör
)
.
SD-kanaler går bara inte att titta på längre med tv-storlekarna som är standard idag
.
Telia har 1-12 i HD också
Postad 23 February 2019 - 19:34
Canal Digital + C more har också drygt 40 HD-kanaler om man tar C mores största paket.
Postad 23 February 2019 - 20:22
Hade dålig koll på nuläget känner jag🤔
Postad 23 February 2019 - 21:46
Är väl i princip bara CD som envisas med att inte ens ha 1-12 i sitt basutbud. Snålheten bedrar visheten.
Postad 23 February 2019 - 23:32
Varför är Viasat Golf bara tillgänglig via Viaplay och inte parabol? Viasat har väl Cmore Golf i sitt utbud?
Postad 26 February 2019 - 15:43
Hej,
I första hand avser depositionskortet en fri tjänst för någon som inte är kund hos oss för att kunna få in kanalerna, SVT1 HD, SVT2 HD, Kunskapskanalen HD, Barkanalen HD och SVT 24 HD via vår satellitmottagning, eftersom det har visat sig att det finns människor som inte har möjlighet att använda det marksända nätet och den enda lösningen är parabolmottagning. Denna lösning kan sedan användas av var och en beroende på vilken lösning man är ute efter, som kund eller icke kund.
Ditt förslag om att depositionskostnaden kan tas ut i efterhand låter positivt och jag skickar vidare detta till den berörda avdelningen, vilket kan övervägas innan eventuella framtida förändringar.
Med vänlig hälsning
Tony
Hej Canal Digital,
Jag tänkte skicka avtalet och beställa nu deposition-kortet men jag är lite förvirrad. i avtalet står
"För att du ska få rätt kort till din mottagare behöver vi följande information.
Tillverkare _____________ Modellnummer __________
Jag vet inte vad jag ska fylla i där, behöver ni min TVs modell eller CA-modullens märke? Jag tänkte använda en av de två stycken CA-modul som jag har CONAX GENERIC (SMIT och DILOG märke) eller behöver ni SetTopBox modellen och märke?
Jag tänkte använda min SamsungTV UE46F7005STXXE (som är godkänd enligt denna listan https://www.canaldig...tv-modul-hd.pdf) parrad med en av mina Conax modul (SMIT/ DILOG)
Behöver man Canal Digital CI+ modul om man vill see HD varianterna av SVT? Alltså parrar ni kortet med modulen? om svaret är "Ja" tänkte jag att köpa min grannes CanalDigital CA+ Modul som ser ut som den https://www.canaldig...ar/tv-modul-hd/
Redigerat av angelsevov, 26 February 2019 - 16:31.
Postad 27 February 2019 - 00:07
SÅÅÅÅ dj....a tröttsamt !
Man förstör ett fungerande EPG vilket man motvilligt kan förstå att det händer men att man efter 6 MÅNADER inte har en fungerande lösning är såå dj---a dåligt att det inte finns ord för det.
Från dag till dag och från vecka till vecka kommer löften om åtgärder som löser ditten och datten och varje vecka får man prova sig fram hur man ska göra för att få inspelningar att bli röda och hur man ska göra för att undvika repriser osv.
Man får navigera mellan spökmappar och vita inspelningsmarkeringar och lära sig nya trix på egen hand eller skriva till CD där man får besked om nya kryptiska sätt att komma runt tokigheterna som CD ställt till med efter programbytet.
Ena veckan är allt fixat (enl CD) och veckan efter vet man inte vad som gäller och hur man ska göra programmeringar som gäller fullt ut.
På ett halvår har Canal Digital sjunkit till botten i mina och dom flesta andras ögon och ett namnbyte till Total Fatal kanske vore på plats.
Illa skött ?
Nej katastrof som vi användare får nöja oss med till en saftig månadspeng utan kompensation.
En prisjustering för en icke fungerande tjänst månad för månad som man erkänner att bristerna består vore en självklarhet !
Om jag rekommenderar Canal Digital till vänner och bekanta ?
Inte troligt alls !
Om jag blir kvar som kund ? Helst inte längre än bindningstiden !
Postad 27 February 2019 - 06:34
Om jag rekommenderar Canal Digital till vänner och bekanta ?Inte troligt alls !
Om någon frågat mig för ett år sen hade jag svarat att jag var nöjd med CD. Brett utbud med vettig variation, bra bildkvalitet och avgifter som inte väsentligen skilde sig från konkurrenternas. Debaclet med Sagem-boxen hade man revanscherat sig för genom att släppa riktigt bra boxar som man sedan inte fördärvat med onödiga uppdateringar.
Sedan dess har priset höjts, tjänsterna försämrats på bred front, man försöker till varje pris styra över kunderna till en ny box som av allt att döma aldrig kommer att fungera tillfredsställande enligt de löften man sålt den med. Förändringar görs av allt att döma planlöst och utan föregående information till kunderna.
Tyvärr har företrädare för CD ytterligare bidragit till att sänka företagets anseende i mina ögon. När man påtalar fel blånekar de först, när de överbevisats börjar de bekanta tongångarna, "jag har lämnat dina uppgifter vidare", "det kommer att åtgärdas i nästa uppdatering", "en rättning rullas ut inom två veckor". Känner ni igen det? Inte sällan slutar det sedan med ingenting, vare sig det handlar om fel på utsändning, boxar, eller kundportalen på webben.
På ett år har man genom ett fullständigt oprofessionellt agerande kört mitt förtroende i botten.
Nej, jag kan inte heller ge någon annan rekommendation än att undvika Canal Digital. Jag har ingen bindningstid, och för första gången sedan jag blev kund för ca 10 år sedan letar jag alternativ. Jag har gott hopp om att hitta något som både fungerar bättre och ger mer valuta för pengarna.
Postad 27 February 2019 - 07:12
Berätta gärna vad du väljer! Jag planerar också ett byte till annan leverantör. CD har fått hållas länge nog nu.
På ett år har man genom ett fullständigt oprofessionellt agerande kört mitt förtroende i botten.
Nej, jag kan inte heller ge någon annan rekommendation än att undvika Canal Digital. Jag har ingen bindningstid, och för första gången sedan jag blev kund för ca 10 år sedan letar jag alternativ. Jag har gott hopp om att hitta något som både fungerar bättre och ger mer valuta för pengarna.
Postad 27 February 2019 - 12:36
Helt plötsligt har Canal Digital appen börjat krascha i min Samsung S9 telefon. Har startat om telefon och även installerat om appen. Men problemet kvarstår. Någon annan som har problem med detta?
Fungerar igen.
Redigerat av Bajenken, 27 February 2019 - 14:56.
Postad 27 February 2019 - 21:25
SÅÅÅÅ dj....a tröttsamt !
Man förstör ett fungerande EPG vilket man motvilligt kan förstå att det händer men att man efter 6 MÅNADER inte har en fungerande lösning är såå dj---a dåligt att det inte finns ord för det.
Från dag till dag och från vecka till vecka kommer löften om åtgärder som löser ditten och datten och varje vecka får man prova sig fram hur man ska göra för att få inspelningar att bli röda och hur man ska göra för att undvika repriser osv.
Man får navigera mellan spökmappar och vita inspelningsmarkeringar och lära sig nya trix på egen hand eller skriva till CD där man får besked om nya kryptiska sätt att komma runt tokigheterna som CD ställt till med efter programbytet.
Ena veckan är allt fixat (enl CD) och veckan efter vet man inte vad som gäller och hur man ska göra programmeringar som gäller fullt ut.
På ett halvår har Canal Digital sjunkit till botten i mina och dom flesta andras ögon och ett namnbyte till Total Fatal kanske vore på plats.
Illa skött ?
Nej katastrof som vi användare får nöja oss med till en saftig månadspeng utan kompensation.
En prisjustering för en icke fungerande tjänst månad för månad som man erkänner att bristerna består vore en självklarhet !
Om jag rekommenderar Canal Digital till vänner och bekanta ?
Inte troligt alls !
Om jag blir kvar som kund ? Helst inte längre än bindningstiden !
Hej
Vad har du för box? Inspelningsbar 500GB?
Mvh
Niklas
Postad 27 February 2019 - 21:34
Hej Canal Digital,
Jag tänkte skicka avtalet och beställa nu deposition-kortet men jag är lite förvirrad. i avtalet står
"För att du ska få rätt kort till din mottagare behöver vi följande information.
Tillverkare _____________ Modellnummer __________
Jag vet inte vad jag ska fylla i där, behöver ni min TVs modell eller CA-modullens märke? Jag tänkte använda en av de två stycken CA-modul som jag har CONAX GENERIC (SMIT och DILOG märke) eller behöver ni SetTopBox modellen och märke?
Jag tänkte använda min SamsungTV UE46F7005STXXE (som är godkänd enligt denna listan https://www.canaldig...tv-modul-hd.pdf) parrad med en av mina Conax modul (SMIT/ DILOG)
Behöver man Canal Digital CI+ modul om man vill see HD varianterna av SVT? Alltså parrar ni kortet med modulen? om svaret är "Ja" tänkte jag att köpa min grannes CanalDigital CA+ Modul som ser ut som den https://www.canaldig...ar/tv-modul-hd/
Hej
Det ska fungera med en vanlig conax modul. Det är bara sportkanalerna via C More som har en högre säkerhetsnivå som kräver pairingmodul. Men vill man vara säker på att slippa framtida problem rekommenderar jag en paring modul. Skriv Samsung och vilken modell så ska det inte vara några problem.
Mvh
Niklas
Postad 28 February 2019 - 16:28
Repriser spelas fortfarande in när man sätter serieinspelning
. Har smartbox.
Postad 28 February 2019 - 16:45
Hej
Mvh
Niklas
Vad är det för j-a politikersvar. Du måste väl veta att alla boxar har varit och är fortfarande drabbade av problem med inspelningar och EPG.
Postad 28 February 2019 - 18:08
Hej
Mvh
Niklas
Vad är det för j-a politikersvar. Du måste väl veta att alla boxar har varit och är fortfarande drabbade av problem med inspelningar och EPG.
Hej
Eftersom problemet han beskriver blev löst idag med en ny mjukvara på inspelningsbar 500GB så är det relevant för mig att veta vilken box det gäller. Vilket program/kanal spelar in repriser för dig?
Mvh
Niklas
Postad 28 February 2019 - 20:24
Rätt.
Inspelningsbar 500 Gb som jag verkligen uppskattat fram till september 2018 innan man förstörde EPG-programmet.
Provade senast igår en "direktinspelning" på det jag tittade på. Självklart blev det istället en inspelning på något reprisdatum längre fram istället men det är väl inget att bry sig om ?
Är väl som det ska ?
########################################################################################################
Problemet löst idag läser jag ovan (vilken tillfällighet)!
Verkar fungera på dom kanaler jag provat nu.
Vad händer nästa vecka ?
Nytt hyss idag 28/2 : C More Stars HD.
Programmerade Beck som börjar senare ikväll.
Inspelningssymbol visas vit men ändras till röd när jag går in och kollar inspelningar.
På en del kanaler blir den vit på andra blir den röd direkt vid programmering, gäller vid inspelning senare än aktuell tid och även serieinspelning.
Kollade lite mer, finns på fler kanaler och verkar vara så att EPG nu är så dj...a seg att den inte hinner visa röd inspelning innan bilden försvinner. Kollar man igen så är den röd..
En bra bit på väg men om 6 månader till kanske allt blir rött på alla kanaler direkt så man inte behöver gå in i inspelningar och dubbelkolla ?
Kollade att nya programvaran har kommit in 28/2. Ja.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Mvh
Niklas
Redigerat av Lagom Kräsen, 28 February 2019 - 21:21.
Postad 28 February 2019 - 22:19
Dynastin/TV4 Guld kl 17.00
Hej
Tack, ska se till att vi åtgärdar problemet.
Mvh
Niklas
Postad 01 March 2019 - 17:50
För att reta upp alla så här på fredag eftermiddag, jag kör Canal Digital med min Samsung TVs interna satellitmottagare med CA-modul. Bild, epg, uppdateringar, inspelningar - allt funkar perfekt hela tiden.
Jag är ju ganska glad att jag inte mixtrar med externa boxar med softvara som verkar vara instabil.
Om det är så att er TV har intern satellitmottagare så kan det ju vara ett tips att köra med den och skippa opålitliga och onödiga boxar.
Postad 01 March 2019 - 19:06
Haha
Jo, ifall operatören hade skrivit så om sina boxar kenta2 så hade kanske många provat det istället ![]()
Nu är boxarna enligt CD det bästa som hänt världen sedan skivat bröd uppfanns.
Som jag sagt tidigare så är OnePlace ett skämt punkt!
dom andra är stabilare men ändå en hel del som falerar titt som tätt. Min VuDuo2 tickar på årsvis utan minsta problem.
CD blir bara sämre och sämre, dyrare och dyrare trots att konkurrenter är ikapp och förbi många gånger.
Jag är så trött på skiten nu och efter många års betalande till CD är snart den tiden förbi.
Det spelar ju ingen roll vad dom säger, det är katastrofalt dåligt skött från kundtjänst/support/epg/upplevelse etc.
Jag orkar inte ringa dom mer, alltid samma svar tillbaka som "har du provat att starta om" Haha man tappar ju all motivation och tro på att det samtalet kommer leda till en lösning direkt!
Så fort SHL är över för i år så åker det mesta i soptunnan!
Det får bli Telia för min del eftersom CD inte verkar speciellt intresserade av att ha mig med fler som kund.
Postad 01 March 2019 - 19:09
Om JA, kan du spela in en kanal och titta på en annan samtidigt?
Eller CA-modulen begränsar detta?
Postad 02 March 2019 - 02:21
F*k den sega uppladdningen,det blir trippelposter ibland!
Redigerat av Askungen, 02 March 2019 - 02:24.
Postad 02 March 2019 - 11:13
@ kenta2. Har du dubbla satellittuners på din tv?
Om JA, kan du spela in en kanal och titta på en annan samtidigt?
Eller CA-modulen begränsar detta?
Jag har bara en intern satmottagare på min Samsung TV.
Det är dock aldrig problem med att ha en mottagare för min del. Jag har ju Canal Digital Go appen i min Apple TV. Om jag spelar in samtidigt som jag vill se något annat så spelar jag in via TV direkt till disk och tittar på kanalerna via Apple TV samttidigt. Smidigt, enkelt och utan trassel.
Det finns de TV som har typ två inbyggda satmottagare, men jag har inte erfarenhet av funktionalitet med dessa eller om det skiljer sig mellan olika märken typ.
Är dock nöjd med mitt krångelfria upplägg.
Postad 02 March 2019 - 13:44
877774C1-10A6-4E34-B7C6-9A7A0A2C4328.jpeg 118.53K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 March 2019 - 16:44
Jag har bara en intern satmottagare på min Samsung TV.
Det är dock aldrig problem med att ha en mottagare för min del. Jag har ju Canal Digital Go appen i min Apple TV. Om jag spelar in samtidigt som jag vill se något annat så spelar jag in via TV direkt till disk och tittar på kanalerna via Apple TV samttidigt. Smidigt, enkelt och utan trassel.
Det finns de TV som har typ två inbyggda satmottagare, men jag har inte erfarenhet av funktionalitet med dessa eller om det skiljer sig mellan olika märken typ.
Är dock nöjd med mitt krångelfria upplägg.
Tack för varet
Jag har dubbeltuner, men drar mig för att lyfta ner 75:an som är en Samsung
Postad 04 March 2019 - 05:03
Trevligt med Viasat Sport denna vecka. Tyvärr verkar det inte fungera än nu när jag ville se ishockey.
Postad 05 March 2019 - 16:24
Kanaler försvinner och de som är kvar verkar bara visa repriser från ett annat årtusende, vilket borde innebära att inköpskostnaden för Canal Digital bör sjunka, dock är det inte något som vi konsumenter får ta del av. Finns Canal Digital om fem år? Är mycket tveksam då der finns fler parter på marknaden som slåss om tittarna och speciell i de områden som har fiber.
Postad 05 March 2019 - 19:46
Telenor visar intresse av Nent Group. https://digitalt.tv/...andlen-paa-vej/
Postad 05 March 2019 - 19:53
Telenor visar intresse av Nent Group. https://digitalt.tv/...andlen-paa-vej/
Det är inte helt ologiskt att de går ihop. Den monopolsituation som funnits är borta i och med att marksänt och fiber kan konkurrera, vilket innebär att EU inte kan stoppa en sammanslagning.
Postad 06 March 2019 - 14:26
Riktat direkt till teknik/Canal Digital !
Nä nu dj*vlar !
Försöker programmera serieinspelning på en serie där jag vill spela in repriserna som går nattetid men i helv**e det går.
Programmerar nattinspelningar men det dj'ävla EPG-programmet envisas med att istället spela in på kvällarna när jag inte vill bli störd med inspelningar !!
Discovery HD S/ Street Outlaws No Prep Kings Avsnitt 19 och 20 serieinspelning.
EPG / Står på tänkt kanal/ byter dag/ programmerar nattinspelning som då blir vit/ Finns sedan inte med i listan i inspelningar.
Går tillbaka i EPG till kanal och inspelningstid och är då fortfarande vitmarkerad inspelning !
Går via fjärrens menyknapp och söker program. Får lista på sändningstider, väljer nattinspelning men dj*vla EPG-programmet vääljer istället det som sänds kvällstid och markerar dom övriga vitt !
Enda sättet att få 2 st program inspelade nattetid som går efter varandra på Discovery HD S är att välja inspelning av program en efter en, serieinspelning går inte att göra då det väljer precis vad som helst vid vilka tider som helst utom dom som jag har programmerat !
Vita inspelningsmarkeringar, väljer egna tider vid SERIEINSPELNING !
Nääääär Fan ska detta lösas ???????????????????????????????????
Redigerat av Lagom Kräsen, 06 March 2019 - 14:49.
Postad 06 March 2019 - 18:14
Att kunna spela in på den inspelningsbara box man köpt är ingen självklarhet i Canal Digitals dinga dinga värld.
Postad 06 March 2019 - 19:54
Riktat direkt till teknik/Canal Digital !
Nä nu dj*vlar !
Försöker programmera serieinspelning på en serie där jag vill spela in repriserna som går nattetid men i helv**e det går.
Programmerar nattinspelningar men det dj'ävla EPG-programmet envisas med att istället spela in på kvällarna när jag inte vill bli störd med inspelningar !!
Discovery HD S/ Street Outlaws No Prep Kings Avsnitt 19 och 20 serieinspelning.
EPG / Står på tänkt kanal/ byter dag/ programmerar nattinspelning som då blir vit/ Finns sedan inte med i listan i inspelningar.
Går tillbaka i EPG till kanal och inspelningstid och är då fortfarande vitmarkerad inspelning !
Går via fjärrens menyknapp och söker program. Får lista på sändningstider, väljer nattinspelning men dj*vla EPG-programmet vääljer istället det som sänds kvällstid och markerar dom övriga vitt !
Enda sättet att få 2 st program inspelade nattetid som går efter varandra på Discovery HD S är att välja inspelning av program en efter en, serieinspelning går inte att göra då det väljer precis vad som helst vid vilka tider som helst utom dom som jag har programmerat !
Vita inspelningsmarkeringar, väljer egna tider vid SERIEINSPELNING !
Nääääär Fan ska detta lösas ???????????????????????????????????
Att det inte längre går att spela in program på repristiden är för länge sen anmält till CD men än finns tyvärr ingen fix.
En halvlösning är tydligen att programmera en tidsinspelning, ni vet så som man gjorde på VHS-apparaten för 20 år sen
. Har inte ens orkat testa...
Undrar hur man tänkte på CD när man bytte till en epg-leverantör som inte hade en fungerande produkt, kan man tro att priset på tjänsten spelade in? ![]()
Postad 06 March 2019 - 22:17
Verkar inte vara frivisning på den.!
Hej
Viasat Golf ingår tyvärr inte i paketet Viasat Sport och därför är det ingen frivisning av den kanalen.
Mvh
Niklas
Att det inte längre går att spela in program på repristiden är för länge sen anmält till CD men än finns tyvärr ingen fix.
En halvlösning är tydligen att programmera en tidsinspelning, ni vet så som man gjorde på VHS-apparaten för 20 år sen
. Har inte ens orkat testa...
Undrar hur man tänkte på CD när man bytte till en epg-leverantör som inte hade en fungerande produkt, kan man tro att priset på tjänsten spelade in?
Hej
Jag ska följa upp detta. Återkommer inom kort med mer information.
Mvh
Niklas
Postad 07 March 2019 - 10:07
Vad har hänt med EPGn på 10:an?
Försöker spela in Mythbusters men det som spelas in är ett av alla bil bärgnings program.
Bläddrade igår lite tidigare på dagen och då var Mythbusters på men i EPG datan stod det att det skulle vara något bärga program, verkar som om de bytt plats.
Kanske är så här med fler program men hittills bara upptäckt det med de här två programmen.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
63 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?