Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bellus Magnum

838 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 September 2008 - 19:29

Unregistered0f213584
  • Unregistered0f213584
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Wiberg_D är det cortina 6099 tyg på din soffa? Flickvännen och jag la en beställning på en likadan soffa i helgen i just cortina 6099. Var helt underbar att sitta i tyckte jag.

Mvh Anders

Postad 22 September 2008 - 20:12

Unregistered53b4c293
  • Unregistered53b4c293
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Måste bara inflika att jag e grymt nöjd med min Magnum!
Haft den i 4-5 månader nu och den ser fortfarande riktigt fräsh ut, inga noppor eller så, nån ryggdyna är väl lite nersutten men det fixar sig rätt enkelt om man maserar den lite fort.
formen och designen på soffan e klockren, har inte hittat någon annan soffa som är skönare eller snyggare än denna!
Jag harden största modellen med bredaste sitsar och armstöd samt divan.

Rekommenderas starkt till de som funderar på en magnum!

Postad 23 September 2008 - 06:59

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej!

Wiberg_D är det cortina 6099 tyg på din soffa? Flickvännen och jag la en beställning på en likadan soffa i helgen i just cortina 6099. Var helt underbar att sitta i tyckte jag.

Mvh Anders

Kan inte vårat tygnamn i huvudet, men sålänge du e nöjd med det tyget ni valde:)
den e helt underbar den där soffan, lite lyxigare än de med bara skumgummi:P

Postad 25 September 2008 - 15:35

RobinS
  • RobinS
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har även jag fått min soffa och är riktigt nöjd, förutom en för mig ganska stor sak.

Divanen är lite högre än själva soffan i sig, ca 1,5cm. Detta gör att det verkligen syns att de är i olika höjd efter att man har suttit i divanen.

Någon annan som har detta problem? Går divanen höjd i höjd med soffan för er eller ska divanen vara lite högre?

Postad 26 September 2008 - 06:12

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Om ni är i Sundsvall, kolla in "BOOM" i birsta, många schyssta soffor, köpte vår Magnum där, ingen hemsida tyvärr men "Unika Hem" har en och de ligger i samma galleria: Unika Hem

Var där häromdagen och hämtade en soffa, inte Magnum, men "Cool" hette den. Liiite mindre och kostade 8 papp, och jag prutade med en armstöds-bricka i ek.
Var ju tvungen att anpassa soffan efter rummet och samtidigtvara lite realistisk. Proportionerna får ju inte bli absurda, och det är en balansgång att hålla koll på proportionerna hemma och skilja dom från butiken man går och kollar i.

Leverans omedelbart, hade centrallagret ca 200m från där jag bor =)
Bra kvalisort också, och en snygg modell.
255cm bred med divandel på ca 210cm.
Svart "stickat", men mjukt tyg med lite vitt i.

Ett rent HELSIKE var det att baxa in den, gick nästan inte, och då har jag egen trapp och ingång!
Men boy, vad bra det blev...

Har haft en annan "fetsoffa" förut, och kollat på alla möjliga. Vill dela med mig av lite funderingar innan soffköp, om man inte har haft "america-soffa" á la fet förut.
Den man ska tänka på, förutom att den faktiskt får plats och går att ta in i hemmet utan att kapa ner den, är att sitt-dynorna inte får vara FÖR mjuka, dom blir mjukare nämligen, och då blir dom nedsuttna och allt blir bara skit. Speciellt soffor med TVÅ dynor som möts på mitten, dom tenderar att bli insjunkna mot mitten.
Så köp hellre en soffa med något hårdare sitt-dynor och gärna mukare ryggstöd, eller ett stabilare av sistnämnda, och fyll sedan på med mjuka mys-kuddar.
Extremt djupa soffor passar även mig ypperligt, men snudd på alla tjejer och kortare killar har svurit över att dom sitter och spretar och dinglar emd benen, så om ni är omtänksamma och har ett socialt nätverk som brukar komma på besök, tänk på att inte gå till övedrift =)

Fast fett ska dé va! - och ju fetare, desto fler kan ligga och glo eller mysa tillsammans.

Stela soffor modell köks-soffor-med-stela-obekväma-ryggstöd för upprätt, social konversation och kaffe-med-dopp är en i sanning utdöende form av sittetyg. Nu ska här liggas...

Lägger in en bild å, fast det är itne riktigt samma, men snudd på - min är lite mer svart med mindre vitt i. Och jag vill minnas att min heter "cool" =)
Länk - Boom-Store >

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredb38af287, 26 September 2008 - 06:25.

Postad 26 September 2008 - 19:09

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Vi fick våran igår... riktigt nöjd faktiskt.
va dock inte lika skön som den man provsatt på affärn, denna är ju 100 ggr. hårdare... men den mjukar väl till sig ;)

Postad 28 September 2008 - 18:57

simm
  • simm
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Så då har man efter stor vånda beställt en Grande Divan på Unika Hem i Birsta. De har en kampanj för bara 6500 och det är ju rätt hyggligt pris :( 4 veckors leveranstid räknade de med, så snart har man soffan i vardagsrummet även om det med min tur så blir väl de 4 veckorna till 4 månader.

Men när den kommit in i lägenheten så fattas bara en en ny TV och tv-bänk så kan man njuta av film och PS3 hemma istf hos flickvännen :D

Postad 07 October 2008 - 07:10

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
tycker det är kul när folk säger att de fått sin magnum till ett bra pris, men det är igentligen inte magnum de köpt utan typ "grande divan" priset gör skillnad på vad man köper för kvalté... å jag tyckte att alla de "billigare" sofforna som liknade magnum eller min idaho lux var hårda och stela.. men men, om man inte e så kräsen å bara tänker på priset så visst finns det betydligt billigare "kopior"

Postad 26 October 2008 - 02:28

eklöf
  • eklöf
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Var kan man hitta denna Magnumsoffan i Uppsala/Västeråstrakten?

Postad 28 October 2008 - 02:06

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

tycker det är kul när folk säger att de fått sin magnum till ett bra pris, men det är igentligen inte magnum de köpt utan typ "grande divan" priset gör skillnad på vad man köper för kvalté... å jag tyckte att alla de "billigare" sofforna som liknade magnum eller min idaho lux var hårda och stela.. men men, om man inte e så kräsen å bara tänker på priset så visst finns det betydligt billigare "kopior"

Personligen tycker jag även att Magnumen är en billigare version av Hollywood XL (där den sistnämnda är skönare) :)

Postad 05 November 2008 - 12:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag även att Magnumen är en billigare version av Hollywood XL (där den sistnämnda är skönare) :P

jag tycker magnumen inte va nå skön heller:)

Postad 11 November 2008 - 21:19

nocure
  • nocure
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Bellus har i Norge 4 butiker: Möbel-Design, MöbelUtsalget, Asköy Möbler och Grenlands Möbler. ;)

Hvor fant du ut at Bellus har leverandører i Norge?

// Sendte Bellus en mail og fikk svar B)

Redigerat av nocure, 12 November 2008 - 11:24.

Postad 12 November 2008 - 09:20

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Så kan det ofta vara med rätt många saker, men sedan kan ju mycket av "kopiorna" vara billigare fabriker som snor ett koncept/design och konkurrerar med dom fördelarna för både sig och kund?

Angående pris, så var min förra vräk-soffa i prisklassen 30+ och den hade mjuka dynor, som blev som gelé (smått överdrivet) efter ett halvår eller så - så styvare är faktiskt att föredra vid leverans, dom blir mjukare med tiden.
Jag fick byta sittdynor 2 ggr inom ett år eller så, sedan gjorde dom om dynorna helt vid fabrik men då hade jag fått nog.
Så "skön" (och dyr) är inte heller alltid ett bra köp.
Men åååh vad skön den var, när den väl var "ny" och o-nedsutten, fast man kan ju tycka att oavsett pris så ska soffan hålla mer än ett år eller så...

Nu behöver det inte vara så med "Magnum" och alla varianter, men likväl tänkvärt.

Min egen "Cool" (eller vad den nu heter, ingen Magnum, men också en soffa =) har för övrigt mjukat till sig en hel massa, och den var väldigt mycket stummare vid montering. Så alla ni som misströstar när ni får hem soffan - lugn, det blir bättre inom kort :)

Postad 12 November 2008 - 11:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Så kan det ofta vara med rätt många saker, men sedan kan ju mycket av "kopiorna" vara billigare fabriker som snor ett koncept/design och konkurrerar med dom fördelarna för både sig och kund?

Angående pris, så var min förra vräk-soffa i prisklassen 30+ och den hade mjuka dynor, som blev som gelé (smått överdrivet) efter ett halvår eller så - så styvare är faktiskt att föredra vid leverans, dom blir mjukare med tiden.
Jag fick byta sittdynor 2 ggr inom ett år eller så, sedan gjorde dom om dynorna helt vid fabrik men då hade jag fått nog.
Så "skön" (och dyr) är inte heller alltid ett bra köp.
Men åååh vad skön den var, när den väl var "ny" och o-nedsutten, fast man kan ju tycka att oavsett pris så ska soffan hålla mer än ett år eller så...

Nu behöver det inte vara så med "Magnum" och alla varianter, men likväl tänkvärt.

Min egen "Cool" (eller vad den nu heter, ingen Magnum, men också en soffa =) har för övrigt mjukat till sig en hel massa, och den var väldigt mycket stummare vid montering. Så alla ni som misströstar när ni får hem soffan - lugn, det blir bättre inom kort :)

jag håller med om att man blir lite besviken första veckorna när det gäller mjukheten, soffan jag köpte var grymt skön i butik, och när jag fick hem den va den hård, men nu ett halvår senare så är den gudomlig och alla kompisar och andra som provar den påpekar alltid att soffan är så skön.
så det är möjligt att magnum också blir så, med tanke på att det är samma fabrikat som min soffa:)

Postad 11 December 2008 - 00:43

Ancoor
  • Ancoor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Haft den själv Bellus Magnum soffa nu i snart 2 år, och är fortfarande supernöjd. Den är lång, 3.15 meter, med schäslong. Köpte min på soffcenter hos Haninge utanför stockholm och för under 10 k fick jag den hemskickad (efter fabriksleverans) med valfritt tyg bland ett hundratal val. En anpassad träbricka för ett armstöd fick jag betala 500 kr för. Dessutom går det på begäran få den delad i en tvåsits och en ensits samt en schäslongs del... dvs tre delar + kuddar för lätt transport om du vill flytta. En viktig punkt som jag tycker är suveränt är att kuddarna får rätt tyg på båda sidor. Detta gör att det är enkelt att vända kuddarna innan rengöring, eller för att släta ut dem om man suttit där för länge.

Soffan är lätt att montera ihop, dock var passformen sisådär vid montering mot schäslong, och det initiella intrycket var att det såg lite ihop häftat ut och tyget sitter visst häftat på playwood på baksidan. Dock har jag aldrig sett eller märkt av detta efter köpet och både kuddar och sömmarna är fortfarande i perfekt skick.

Någon nämnde även ett hembyggt soffbord av bänkskivor. Detta har gjort för ett par år sen i ek och även det fungerar perfekt att be Bauhaus dela en bänkskiva i tre, och sen bara plugga och limma ihop dem.

För att vara en lågbudgetsoffa, rekommenderar jag den varmt. Mycket prisvärd om man har plats.

Postad 11 December 2008 - 18:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Haft den själv Bellus Magnum soffa nu i snart 2 år, och är fortfarande supernöjd. Den är lång, 3.15 meter, med schäslong. Köpte min på soffcenter hos Haninge utanför stockholm och för under 10 k fick jag den hemskickad (efter fabriksleverans) med valfritt tyg bland ett hundratal val. En anpassad träbricka för ett armstöd fick jag betala 500 kr för. Dessutom går det på begäran få den delad i en tvåsits och en ensits samt en schäslongs del... dvs tre delar + kuddar för lätt transport om du vill flytta. En viktig punkt som jag tycker är suveränt är att kuddarna får rätt tyg på båda sidor. Detta gör att det är enkelt att vända kuddarna innan rengöring, eller för att släta ut dem om man suttit där för länge.

Soffan är lätt att montera ihop, dock var passformen sisådär vid montering mot schäslong, och det initiella intrycket var att det såg lite ihop häftat ut och tyget sitter visst häftat på playwood på baksidan. Dock har jag aldrig sett eller märkt av detta efter köpet och både kuddar och sömmarna är fortfarande i perfekt skick.

Någon nämnde även ett hembyggt soffbord av bänkskivor. Detta har gjort för ett par år sen i ek och även det fungerar perfekt att be Bauhaus dela en bänkskiva i tre, och sen bara plugga och limma ihop dem.

För att vara en lågbudgetsoffa, rekommenderar jag den varmt. Mycket prisvärd om man har plats.

du får lägga upp bilder på den så vi får se:)

Postad 11 December 2008 - 20:06

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Sugen på denna soffa, den kostade 12 700 :- på EM. Lite väl dyrt, men kanske man får räkna med. Testade även Bryssel för 10k inte lika skön, sitter lite mera rak och det är ju inte bra för en ungdom ;)

Redigerat av -Erik-, 11 December 2008 - 20:07.

Postad 11 December 2008 - 21:42

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Sugen på denna soffa, den kostade 12 700 :- på EM. Lite väl dyrt, men kanske man får räkna med. Testade även Bryssel för 10k inte lika skön, sitter lite mera rak och det är ju inte bra för en ungdom ;)

jag köpte min på finlandia möbler /masku men en lite annorlunda modell, men de har magnum där... för typ 10000

Postad 01 January 2009 - 21:26

nickson
  • nickson
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hejsan,

Någon som vet vad armstödsbrickorna i metall kostar till Bellus Magnum??

//Niklas

Postad 07 January 2009 - 20:23

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hejsan,

Någon som vet vad armstödsbrickorna i metall kostar till Bellus Magnum??

//Niklas

typ 300:-:)

Postad 21 January 2009 - 15:41

bb81
  • bb81
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, ni som äger denna underbara soffa...
Går armstöden att monterna av/bort? Tveksam att 315cm soffa går att få in i trapphuset nämligen.

MVH
Björn

Postad 22 January 2009 - 07:45

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Hej, ni som äger denna underbara soffa...
Går armstöden att monterna av/bort? Tveksam att 315cm soffa går att få in i trapphuset nämligen.

MVH
Björn

Den kommer som byggsats, eller den gjorde iaf det våren 2008 :) Om jag minns rätt så var armstöden lösa samt divandelen, dvs den del av divanen som sticker ut alltså.

Postad 22 January 2009 - 15:59

bb81
  • bb81
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
kanon, tack för svaret!

Postad 23 January 2009 - 13:12

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Nu har jag och sambon varit och beställt en egen Magnum, det blev den bredare varianten med shäslong.
tyget blev cortina nånting.... svartaktig.

Min kompis har en likadan och det var där jag först satt i den modellen, det var innan jag såg hur populär soffan var här på minhembio. (tillochmed innan jag blev medlem här).

Nu måste man bara vänta 6-8 veckor......

Postad 24 January 2009 - 23:29

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Du får gärna lägga upp bild på det. Vi har det vanliga frostade plexit utan mönster.

Bättre sent än aldrig ;)
Postad bild

Postad 25 January 2009 - 00:13

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det där är väl då ingen Magnum?

Postad 25 January 2009 - 00:43

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Om jag ska vara ärlig minns jag inte vad den hette när jag köpte den i somras. Såg tråden och bilderna på magnum - då min är identisk skulle jag tro att det är samma sorts soffa vad det gäller mått osv.

T.ex. armstödsbrickan köptes till måtten av en Magnum, och passar perfekt.

Postad 25 January 2009 - 10:04

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Den ser skön ut. Passar bra in bland dina övriga möbler. Tummen upp.

Postad 25 January 2009 - 10:57

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Dom flesta divansofforna i den storleksklassen ser väl mer eller mindre exakt likadana ut som Magnum, samma proportioner etc...

Postad 25 January 2009 - 13:30

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Om jag ska vara ärlig minns jag inte vad den hette när jag köpte den i somras. Såg tråden och bilderna på magnum - då min är identisk skulle jag tro att det är samma sorts soffa vad det gäller mått osv.

T.ex. armstödsbrickan köptes till måtten av en Magnum, och passar perfekt.

Är det inte en Magnum med lösa nackstöd bara?

Postad 25 January 2009 - 22:06

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Den ser skön ut. Passar bra in bland dina övriga möbler. Tummen upp.

Tack B)

Är det inte en Magnum med lösa nackstöd bara?

Det är lösa nackstöd, fick köpa dem till. Vet inte hur det "fungerar" på en Magnum ;)

Postad 26 January 2009 - 09:56

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Tack ;)

Det är lösa nackstöd, fick köpa dem till. Vet inte hur det "fungerar" på en Magnum :lol:

Jodå, det finns lösa till Magnum också B)

Postad 30 January 2009 - 22:07

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Här e min, Bellus, inte magnum men nästan:P

Bifogad fil(er)

Redigerat av Wiberg_D, 30 January 2009 - 22:08.

Postad 06 February 2009 - 06:44

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Var och beställd en Magnum (den på 318cm) i början av december för 12120kr på Bratells i Göteborg!

Fick veta av dom då att det skulle vara 12 veckors leverans tid men så ringde dom nu och sa att stället har gått i konkurs :D
Tydligen så har hemska sven (Svenska Hem) köpt upp bratells så det blev en ny beställning.. tyvärr så losa jag både den fira frakten och monteringen tack vare detta och lite andra små saker.. + att det garanterat kommer bli längre leveranstid på soffan!

Men jag skall inte ropa hej för jag har blivit j**ligt tveksam till att den ens kommer in i lägenhete!? :D

Har 80 cm mellan dörrarna samt att rummet ligger till höger när man kommer in... Är det nån som tror att det går eller är det helt hopplöst?

Bor tre våningar upp för den som undrar, så rep versionen som nån annan använde sig av funkar nog tyvärr inte!
Fan va jobbigt detta blev!

Postad 07 February 2009 - 14:16

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Var och beställd en Magnum (den på 318cm) i början av december för 12120kr på Bratells i Göteborg!

Fick veta av dom då att det skulle vara 12 veckors leverans tid men så ringde dom nu och sa att stället har gått i konkurs :P
Tydligen så har hemska sven (Svenska Hem) köpt upp bratells så det blev en ny beställning.. tyvärr så losa jag både den fira frakten och monteringen tack vare detta och lite andra små saker.. + att det garanterat kommer bli längre leveranstid på soffan!

Men jag skall inte ropa hej för jag har blivit j**ligt tveksam till att den ens kommer in i lägenhete!? ;)

Har 80 cm mellan dörrarna samt att rummet ligger till höger när man kommer in... Är det nån som tror att det går eller är det helt hopplöst?

Bor tre våningar upp för den som undrar, så rep versionen som nån annan använde sig av funkar nog tyvärr inte!
Fan va jobbigt detta blev!

jag bor på 8onde våningen och min hiss var för liten för soffan (315) så jag var tvungen att beställa 275 versionen eller vad den är.
men min soffa kom utan armstöd och divan, armstöden på magnum är ju typ 50cm? altså är soffan 215, borde gå å vika in i dörrarna stående om man lirkar lite?
lycka till iallfall!

Postad 08 February 2009 - 03:58

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jaa jag har mätt och taket är ca 2,50 högt så kanske att man kan ställa den upp och sedan vinkla in den på nått sett.. Har ju hört att den stora versionen skall vara 2,40 typ, så jag hoppas att det går!

Tycker personligen inte att den är lika snygg i 275 versionen då den mest ser klumpig ut! Soffan skall komma mellan vecka 8 och 9 men ringde och frågade ifall man kunde få den delad men hon skulle höra av sig nu på måndag och det känns ju som att det är försent då..

Nån som bor i gbg området som kan komma och kolla å se ifall man får in den?

Postad 16 February 2009 - 05:24

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
jag håller på och letar efter något bra material som man kan använda under soffans fötter för att dämpa vibrationer
från mina buttkickers.. det är inte så soffan lever rövare alls, men jag inbillar mig att det inte skulle störa grannarna
lika mycket, haha! så om det går att åtgärda för ett par hundralappar eller nåt är det väl spenderade pengar - imho :)

det bästa vore väl nån typ av mjuk gummimatta, men jag inbillar mig att den kanske färgar av sig på golvet isf ?

Postad 18 February 2009 - 19:30

_sway
  • _sway
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

jag håller på och letar efter något bra material som man kan använda under soffans fötter för att dämpa vibrationer
från mina buttkickers.. det är inte så soffan lever rövare alls, men jag inbillar mig att det inte skulle störa grannarna
lika mycket, haha! så om det går att åtgärda för ett par hundralappar eller nåt är det väl spenderade pengar - imho :)

det bästa vore väl nån typ av mjuk gummimatta, men jag inbillar mig att den kanske färgar av sig på golvet isf ?

skumgummi påklistrat under fötterna?

Min soffa kommer först nästa vecka. då kan jag kolla på fötterna och se om jag kommer på någon bra lösning:)

Postad 23 February 2009 - 22:06

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Alla ni tjommar som tror ni har problem med att få in detta åbäke är väl bara säga att ni vill ha soffan delad... Det fick ja ,kostar ingenting extra ,finns absolut ingen nackdel med det.
Men ******** vilken skön soffa de är asså.
Har nog somnat i den nästan 300 dagar av dem senaste 365 dagarna.
Har väl haft den i 3 år men älskar den grymt mkt.
Enda felet är väl att tjejen börjar klaga på att hon vill ha en grå soffa nu istället för vårn bruna som vi har :).
Men de får hon stå ut med.

Bifogad fil  IMG_0584.JPG   1.36MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 23 February 2009 - 22:07.

Postad 24 February 2009 - 07:59

Mike_the_pipe
  • Mike_the_pipe
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
hej allihopa, lånar tråden och frågar om det är någon som sett en större soffa än magnum på marknaden till ett rimligt pris ?? inte 50 lök eller liknande.

soffan kan vara upp till 5.5 m lång och mega maffig =)

ja någon kan ju posta om dem får ögonen på någott....

Postad 24 February 2009 - 12:27

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

hej allihopa, lånar tråden och frågar om det är någon som sett en större soffa än magnum på marknaden till ett rimligt pris ?? inte 50 lök eller liknande.

Det finns ju alltid soffan Rambo:

Postad bild

Kostar kring 13000:- har jag för mig! Men den är väl inte direkt 5.5 meter, men DEN ÄR extremt mega maffig iaf! ;)

Redigerat av Dum-Dan, 24 February 2009 - 12:28.

Postad 24 February 2009 - 21:52

ConVicTen
  • ConVicTen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Finns ett flertal soffor som är moduluppbyggda, så det borde ju gå att trixa till nåt tycker jag.
EM har ett par st iaf vet jag.

Postad 24 February 2009 - 23:15

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Annars eftersom Bellus är så skön kan han ju bygga ihop en som han själv önskar! :)

http://www.bellus.co...EyneyEoRQuD.pdf

Kanske inte så billigt men då kan han ju få en 10 m soffa om han så vill....

Postad 26 February 2009 - 03:30

ConVicTen
  • ConVicTen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Annars eftersom Bellus är så skön kan han ju bygga ihop en som han själv önskar! ;)

http://www.bellus.co...EyneyEoRQuD.pdf

Kanske inte så billigt men då kan han ju få en 10 m soffa om han så vill....

hmm, mjae, men om jag inte minns fel sitter fötterna bara på armstöden, alltså sittdel och rygg hänger fastskruvad mellan armstöden.

men iofs kanske det går att skruva ihop två sittdelar med utan att de knäcker, I dunno ;)

Postad 26 February 2009 - 15:44

byvall
  • byvall
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Efter att ha suttit i magnumen på jobbet i ett halvår har jag blivit helt såld på soffan.Var ner och kollade om dom hade den inne på lager men behövde beställa.Kände det att jag inte orkade vänta i 8 veckor så jag gick in i en annan möbelaffär och hittade denna soffa som jag köpte.

http://img54.imagesh...age=bild007.jpg

Inte en magnum men den ser mer eller mindre lika dan ut.och man sitter (eller ligger) som en gud i även denna soffa!

Postad 02 March 2009 - 06:59

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
I helgen fick vi hem våran Magnum :blush:
Den behöver sittas in lite, men oj va kungligt jag sitter i den. Äntligen en soffa som passar mig som är 2m lång.

Lägger upp bilder senare.

Postad 02 March 2009 - 13:50

_sway
  • _sway
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

I helgen fick vi hem våran Magnum :blush:
Den behöver sittas in lite, men oj va kungligt jag sitter i den. Äntligen en soffa som passar mig som är 2m lång.

Lägger upp bilder senare.

Har haft min soffa i en vecka och upplever det på samma sätt. Äntligen en soffa som man får plats att ligga gott i när man nästan är 2meter lång.

Någon som vet något ställe som säljer mattor till bra pris som matchar magnumsoffan i storlek. runt 3,20lång och 2meter lång? ser så fjuttigt ut med mattan som ligger nu....
Ska försöka göra en bild till galleriet sen:)

Postad 06 March 2009 - 21:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag ber till GUD, om det finns någon, att vår soffa kommer inom ett par, tre veckor! ;)

Magnum Divan: 318cm
Tyg: Murad Nr 3774 (en svart/brun med guldiga inslag)
Ben: Ek

Pris 13150:-
Frakt 50:- (Hemkörning)

Summa 13200:-

:D Bilder kommer

Postad 07 March 2009 - 15:56

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Alla ni tjommar som tror ni har problem med att få in detta åbäke är väl bara säga att ni vill ha soffan delad... Det fick ja ,kostar ingenting extra ,finns absolut ingen nackdel med det.
Men ******** vilken skön soffa de är asså.
Har nog somnat i den nästan 300 dagar av dem senaste 365 dagarna.
Har väl haft den i 3 år men älskar den grymt mkt.
Enda felet är väl att tjejen börjar klaga på att hon vill ha en grå soffa nu istället för vårn bruna som vi har :lol:.
Men de får hon stå ut med.

Bifogad fil  IMG_0584.JPG   1.36MB   0 Antal nerladdningar

Alla jag har pratat med tar mer betalt om man skall ha den tvådelad! ;)

Min anlände i förrigår men den jä**a soffan kom in i lägenheten :lol: sååå drygt när man väntat i 13 veckor på den! Allt tack vare idioterna på Bratells!

Sen så har dom gjort sittdelen 250cm och inte 240cm som den skall vara i.

Är det nån som vet om man kan dela soffan på nåt sätt? Probelmet är väl att man måste ta isär den sen när man skall flytta.
Kan ju inte vara den enda som inte fått in den, och bor på tredje våningen så kan inte lyfta in den genom fönstret!

Postad 08 March 2009 - 22:27

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Man bruka säga att man vill ha den i två delar innan man beställer den.
Vissa tar extra för det vissa inte, men du mäta aldrig innan eller?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.