Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- Nintendo Wii

751 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 februari 2008 - 22:25

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Aja, bygga upp saker med lego och sen trycka in en kina puff under den tiden på året var alltid skoj. :rolleyes: Gjorde likadant med byggmodeller med dom var ganska värdelösa efter det. :( Tacka vet jag lego. Det kunde man bygga ihop igen.

Postad 08 februari 2008 - 17:28

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag brukade placera mina legogubbar i lite randon platser på mina legobyggnationer och sedan prickskjuta ner den med gummiband... Jag undrar hur din barndom var Zoiler, som slog sönder saker med basebollträ :)

Postad 08 februari 2008 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag undrar hur din barndom var Zoiler, som slog sönder saker med basebollträ :)

Basebollträ var iofs när jag var lugn och på någorlunda gott humör. När jag kände för att avreagera mig brukade jag fråga farsan om han kunde köra över dem med bilen (vi hade en liten sträcka där man kunde få upp rätt hög fart utan att (för det mesta) sätta grannarna i någon större fara). Men då gällde det förstås att man hade byggt något imponerande först för att det skulle vara någon idé.

Postad 09 februari 2008 - 11:34

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

Jag undrar hur din barndom var Zoiler, som slog sönder saker med basebollträ :)

Basebollträ var iofs när jag var lugn och på någorlunda gott humör. När jag kände för att avreagera mig brukade jag fråga farsan om han kunde köra över dem med bilen (vi hade en liten sträcka där man kunde få upp rätt hög fart utan att (för det mesta) sätta grannarna i någon större fara). Men då gällde det förstås att man hade byggt något imponerande först för att det skulle vara någon idé.

Ska man skratta eller gråta? Det är frågan... :D

Apropå kommande spel, (On Topic helt plötsligt) läste i 360 delen om Star Wars Unleashed. Jag har för mig att jag hört att det ska komma till Wii också, har dock inte tid att kolla upp detta just nu, men om någon annan kanske kan berkäfta eller dementera...

Postad 09 februari 2008 - 11:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jodå, det kommer till Wii också. Här har du några previews:

http://www.gameranki.....rce unleashed

Postad 09 februari 2008 - 23:29

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Jag blir lite fundersam när det gäller detta spel till Wii. Hur kommer det att skilja sig från de övriga versionerna (vilket det garanterat kommer att göra), kommer processorn i Wiit att klara alla dessa beräkningar som garanterat kommer att behövas (med DMM, Euphoria och Havok), hur kommer kontrollerna att se ut? Kommer de att fungera bra? För att besvara några av mina egna frågor läste jag lite på Ign.com där jag fick svar på en hel del av mina funderingar.

The Force Unleashed is controlled via the Wii Remote and Nunchuk combination; the Wii Remote motion sensing is attached to the lead character's lightsaber, with the Nunchuk motion handling all of his Force powers. According to the producer, the game recognizes five different motion directions from each of the controls, each applied to different moves in the game. In certain instances, especially in one-on-one battles, players will find themselves locked with their opponent. In these cases, the player will have to follow an on-screen controller or nunchuk and twist it in the same position as quickly as possible in order to win these combat draws.

Krome Studios, the Wii version's developer, has programmed its own physics engine to handle all of the game's Force powers. Objects bounce around the environment realistically, and downed enemies flail around with natural ragdoll motions…and though these elements aren't quite as elaborate as the higher end consoles, they're still pretty impressive to see on the Wii system.

Och till sist, en god nyhet för oss som funderar på att köpa detta spel till Wii:

At the very least, the Wii version – at least in this still early stage of development – runs at a far smoother framerate than the Xbox 360 and PlayStation 3 editions. Even though the game still has several more months in development, in many places the action was running smoothly between 30 and 60 frames per second.

Kanske blir en riktig höjdare ändå... Själva spelet kommer kanske också att skilja sig lite med andra features, banor mm... Den som lever får se... :lol:

Postad 10 februari 2008 - 00:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
När det gäller såna här spel så kör jag på 360 versionerna dock. Speciellt det här, jag vill ju gärna nyttja den nya fysiken från dess bästa sida.

Postad 11 februari 2008 - 17:26

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Mjo.. Funderar på samma sak... mest av fysiken eller att styra sin ljussabel med Wiimoten och kraften med Nunchucken? Vad ska man välja?

Postad 11 februari 2008 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Sen är det ju inte heller någon riktig "styrning", utan det var väl några förprogrammerade rörelser va? Ogillar sånt.

Postad 11 februari 2008 - 18:18

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Sen är det ju inte heller någon riktig "styrning", utan det var väl några förprogrammerade rörelser va? Ogillar sånt.

Jo de e klart det e förprogramerade rörelser. men det är allt i wii. men ja lovar metroid va grymt kul mario galaxy likaså å säkerligen mario kart.. wii sports ja.. så nu ska du inte va så kräsen :). man glömmer ju det snabbt när man väl sitter där å lever sig in i det man spelar. men som du nämde ett spel som har sån fysik & grafik som star wars ska ju helt klart spelas på ett 360/ps3.. bäst hade ju så klart vart ett 360/ps3 men wii kontroller. men de e väl smaksak hur man vill ha det

Postad 11 februari 2008 - 23:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
multiplattform ska alltid spelas på 360/PS3. Dom spel som ska köpas till Wii är Nintendos egna spel, det är en nintendo rule number 1!

Postad 12 februari 2008 - 09:36

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

multiplattform ska alltid spelas på 360/PS3. Dom spel som ska köpas till Wii är Nintendos egna spel, det är en nintendo rule number 1!

Mmm... Det är tyvärr sant. Jag ska iaf vänta in några tester innan jag bestämmer mig. Undrar varför de inte kan låta Wiimoten styra ljussabeln helt och hållet? Typ som basebollträet i Wii Sports. Det följer ju varje rörelse man gör (dock är det ju lite buggigt och känsligt för hastiga rörelser, men man borde kunna göra det bättre nu också). HUr ska detta spel sköta reflektioner av laserskott förresten? Blir det atomatiskt som i den tidigare Jedi Knightspelen? Just en funktion som kan fungera på Wii är ju att man borde kunna reflektera skotten själv vilket vore så grymt häftigt! Någon som minns det officiella spelet The Phamntom Menace? Det var ganska coolt att man kunde reflektera skotten själv genom att attackera med sabeln i luften.

Postad 12 februari 2008 - 09:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Håller med. 3:e partsspelen till Wii är i 9 fall av 10 skräp.

Postad 12 februari 2008 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jo de e klart det e förprogramerade rörelser. men det är allt i wii. men ja lovar metroid va grymt kul mario galaxy likaså å säkerligen mario kart.. wii sports ja.. så nu ska du inte va så kräsen :P. man glömmer ju det snabbt när man väl sitter där å lever sig in i det man spelar. men som du nämde ett spel som har sån fysik & grafik som star wars ska ju helt klart spelas på ett 360/ps3.. bäst hade ju så klart vart ett 360/ps3 men wii kontroller. men de e väl smaksak hur man vill ha det

Nä alltså, det är inte 1 to 1 rörelser. Om du gör något med wiimoten så sker det på skärmen. Som Metroid där du kan sikta var du vill. Eller Galaxy där du kan sikta var du vill. Mario Kart där du kan styra som Excite Truck som du vill. Monkey Ball, Wario Ware etc. T o m Wiisports har en del rörelser som följer wiimoten exakt.

HUr ska detta spel sköta reflektioner av laserskott förresten? Blir det atomatiskt som i den tidigare Jedi Knightspelen?

Ser ut som att det är automatiskt a la Kotor om man ska gå efter filmerna.

Någon som minns det officiella spelet The Phamntom Menace? Det var ganska coolt att man kunde reflektera skotten själv genom att attackera med sabeln i luften.

Japp, det var häftigt :P

Dom spel som ska köpas till Wii är Nintendos egna spel, det är en nintendo rule number 1!

Äh, man ska inte missa No More Heroes, Monkey Ball, Sonic, RE4, RE:UC, Okami etc.

Postad 12 februari 2008 - 15:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
.........och fatal frame :P

Postad 12 februari 2008 - 17:28

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Inte så många av dem som kommit än (inte till gamla Sweden iaf). Tyvärr!

Postad 12 februari 2008 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Nänä, men när de kommer. Och det finns ju mer som jag inte räknat upp :P

Postad 20 februari 2008 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Wii Fit:

April 25th sees European debut of Nintendo’s balance-board based SKU

Mario Kart:

Nintendo has just confirmed that highly anticipated title Mario Kart Wii will reach European shores on April 11. The game is bundled with the Wii Wheel, but provides five different control options for players: the Wii Wheel, Wii Remote turned on its side, Wii Remote and Nunchuk combination, Classic Controller and even Nintendo GameCube controller.

Sixteen new tracks will be included, in addition to sixteen other tracks from previous Mario Kart games. We're preying one of those isn't Baby Park.

Multiplayer mode includes four-player local racing and eleven-player support using Nintendo's Wi-Fi Connection service. Ten battle arenas will also be available.

In addition, a new Wii Channel will be launched alongside the game - the Mario Kart Channel. Players will be able to monitor their ranking against other players, as well as access and share Ghost Data with each other.

The Channel will also allow players to jump into friend's races, even if they're in progress, or simply be a spectator. Even better, Nintendo has hinted that it will run special events through the service.

Postad 20 februari 2008 - 16:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
Mario kart blir mitt nästa wii-spel köp.

Postad 20 februari 2008 - 17:52

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
ena stunden skrämms han, nästa så överasskar han verkligen. läste först det zoiler skrev att ssbb släpps 6 juni. sen gick ja hit å såg denna trevliga överraskning. hade fått för mig att mario kart skulle komma efter ssbb .. fyfan vilken rolig dag. nu tror ja till o me huvudvärken försvann

Redigerat av adude, 20 februari 2008 - 17:52.

Postad 20 februari 2008 - 17:54

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Samma här, fast det beror helt på om SMB släpps före, dessa blir nog de två nästa spel jag köper.

Postad 05 mars 2008 - 12:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Här har ni ett rykte om en spännande speltitel på gång..

2) Namco also has an American-developed Wii cheerleading title, in which one uses the balance board for clandestine dancing operations and the nunchuck/Wiimote combo as pom poms. Namco, I feel strongly that you need to give those deft folks in marketing a breather, so I will do their work here, Wii Cheer or We Cheer it is.

:) :)

Postad 05 mars 2008 - 13:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
"Tjena tjejer, jag noterade att ni är hejaklacksledare.."

"Vill ni komma hem och testa mitt hejaklacksledarspel? Jag kan behöva lite hjälp från experterna"

Perfekt ;)

Redigerat av Zoiler, 05 mars 2008 - 13:08.

Postad 07 mars 2008 - 12:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

"Tjena tjejer, jag noterade att ni är hejaklacksledare.."

"Vill ni komma hem och testa mitt hejaklacksledarspel? Jag kan behöva lite hjälp från experterna"

Perfekt :D

Haha! Kanske ska testa den då! De kommer ju verkligen på de mest knasiga idéer till Wii, det kan man då säga. Även om de flesta suger är det en viktig utveckling för marknaden där lite nytänkande kommer in. Det räcker ju egentligen med att 1/100 är bra typ... Iaf för mig! :blink:

Postad 10 mars 2008 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

This issue also has a big feature on Animal Crossing that discusses the features the OMN staff want to see in the game. The article opens with this sentence…

‘It’s been a long wait but Animal Crossing Wii will arrive in 2008.’

Official Nintendo Mag UK

För er som gillar det, jag gör det inte ;)

Postad 11 mars 2008 - 09:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Har faktiskt aldrig spelat det... Men det verkar inte särskilt intressant för mig. Men förstår, är det välgjort och riktigt stämmningsfullt (och därför får bra betyg) kanske det blir ett köp så småningom.

Postad 12 mars 2008 - 13:46

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Är helt såld på det till min DS men jag är lite tveksam över att spela det på min Wii. Det är ett sånt spel som aldrig tar slut. Man ska spela det lite varje dag vilket jag inte kan. Men det funkar fint på DS:en i o m jag tar tåg till jobbet varje dag.

Postad 13 mars 2008 - 06:34

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Bara jag som ser fram emot Bully? Älskar alla GTA-spel och detta ska ju bli liknanade. Har även fått bra recensioner!

Postad 18 mars 2008 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Pro-Ev verkar funka rätt bra på Wii.

8.5 Presentation
The menus are slick, the design is totally revamped for Wii pointer usage, and it feels like a truly unique and console-specific package.
8.0 Graphics
Models look decent, animation is well executed and fluid, but there are moments of PS2-ness throughout, specifically when looking at crowds, hair, net movement, and the like.
7.5 Sound
Some well executed commentary throughout, but no player-specific comments or direct mentioning of teams or nations. Music is all original, with no licensed tracks.
9.0 Gameplay
Pro Evo has changed the game of soccer, hopefully forever. Pointer control blends speed and fluidity with unprecedented strategy, and it’s an extremely rewarding innovation.
9.0 Lasting Appeal
Online, Wii-mote player trading, Wii Connect 24 team data sharing, Mii mode, Chaimpions Mode, full team/player editor, leagues, and cup play. Wow.

IGN

Postad 18 mars 2008 - 18:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Kan informera om att nya Freeloadern funkar fint både med GC-spel och Wii-spel från andra regioner :)

Postad 18 mars 2008 - 19:13

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

Kan informera om att nya Freeloadern funkar fint både med GC-spel och Wii-spel från andra regioner :)

hmm :S http://www.vooks.net...rticle&id=12687

Postad 18 mars 2008 - 19:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
# Super Smash Bros Brawl (US & JP)

* Booted fine after following alternative method

* Note: Did not boot with system with modchip

Gissar på att de har Wiikey.
Klantarna som skrivit mjukvaran till wiikey pajjade möjligheten att köra originalspel i Dual layer format. SMidigt värre haha. Köpta Dual layer spel funkar alltså inte med WiiKey för tillfället.

Postad 18 mars 2008 - 20:04

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
gamecube spelen verkade det vara 50 50 på om det fungerar med wiiloader eller inte.
Själv har jag amerikanska och japanska gamecube spel som jag skulle vilja få att fungera på min wii, spelen är:
-Eternal darkness
-Zelda windwaker
-Super smash
-Resident evil 0 och 1an (remake)
-Super mario sunshine
-Luigi mansion
-Rogue Squadron
-Sega soccer slam

om någon kan ta reda på om dessa spel fungerar så skulle jag vara väldigt tacksam, tack på förhand.

Postad 23 mars 2008 - 20:22

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
I USA har dom gjort en uppdatering som gör att wii blockerar freeloader så med all säkerhet kommer den även till Europa inom en snar framtid.

Postad 24 mars 2008 - 19:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Verkligen trist om det blir så... Freeloadern skadar väl ingen så vitt jag vet? Nja.. måste man alltså vänta på SSBB ändå?

Postad 25 mars 2008 - 10:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Rock Band till Wii kommer inte ha ngn DLC. Ganska meningslöst att köpa det till Wii mao.

Postad 25 mars 2008 - 12:59

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Rock Band till Wii kommer inte ha ngn DLC. Ganska meningslöst att köpa det till Wii mao.

Kommer dock ha 5 extra låtar på skivan. Som de andra versionerna inte har.

Postad 25 mars 2008 - 16:44

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

I USA har dom gjort en uppdatering som gör att wii blockerar freeloader så med all säkerhet kommer den även till Europa inom en snar framtid.

Blockeringen av Freeloadern var bara ett dåligt skämt:
http://www.n-europe....s.php?nid=11627

Postad 25 mars 2008 - 17:52

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0

Kommer dock ha 5 extra låtar på skivan. Som de andra versionerna inte har.

de låtarna kommer säkert finnas som DLC till de andra versionerna... känns berättigat med en prissänkning på wii-versionen isf...

Postad 25 mars 2008 - 17:55

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

hmm, det var ju skojigt.

Postad 01 april 2008 - 10:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0

Puh! Det var ju skönt!

EDIT 4/4: Har beställt freeloadern för några dagar sedan och igår beställde jag även några spel från VG+, nu och är lite nyfiken på hur bra den fungerar.

Redigerat av dannovarius, 04 april 2008 - 11:31.

Postad 04 april 2008 - 12:52

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

EDIT 4/4: Har beställt freeloadern för några dagar sedan och igår beställde jag även några spel från VG+, nu och är lite nyfiken på hur bra den fungerar.

Vilka spel blev det? Några som har senare release i Europa?

Postad 21 april 2008 - 19:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Jag har ett minne av att någon skämtade här på forumet och sa att det kommer säkert komma ett "Wii Cheer" där man är cheerleader... men nu hittar jag inte den, men såg denna denna spelnyheten...

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24522

Postad 21 april 2008 - 20:31

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Jag har ett minne av att någon skämtade här på forumet och sa att det kommer säkert komma ett "Wii Cheer" där man är cheerleader... men nu hittar jag inte den, men såg denna denna spelnyheten...

Givet köp :(

Postad 21 april 2008 - 22:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det var jag. Men det var inget skämt, det var på riktigt då också :(

Postad 22 april 2008 - 11:01

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Ok, sökte efter inlägget men hittade inte det, jag läste det som ett skämt iaf.

Postad 22 april 2008 - 16:36

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Det var ju visst också på topplistan över de 100 mest sålda spelen just nu också... Pinsamt.
Fast å andra sidan.. jag har ju inte spelat det, det kanske är kung!

Postad 22 april 2008 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det var ju visst också på topplistan över de 100 mest sålda spelen just nu också... Pinsamt.
Fast å andra sidan.. jag har ju inte spelat det, det kanske är kung!

Wii Cheer...? Kan jag aldrig tro, men visa :D

Postad 22 april 2008 - 16:52

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis var det en lista med de 100 mest sålda Wii-spelen just nu! :D Då är det acceptabelt.

Postad 22 april 2008 - 21:06

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1 097 inlägg
  • 0
Nej.. listan länkades till i någon annan tråd i allmäna delen. Jag blev själv förvånad, men sen märkte jag att rätt många såna spel till just wii och DS låg där...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.