Postad 28 February 2009 - 13:31
Postad 28 February 2009 - 14:19
Då gick jag om dig igen efter att klarat 900/1000 på Lego indiana Jones!
Tyvärr har jag träskat ner mig helt i CoD4 online vilket inte ger en enda achievement.
Å andra sidan har jag ju roligt så det väger upp lite.
Kommande spel ger inte mycket i achivement väg heller; Ace Combat 6 verkar svår att få mer än strö-poäng i. Braid, Minesweeper och Puzzle Quest ger ju som mest 200 poäng och XBLA spelen är ju kända för att försöka krama ut så mycket spel som möjligt för varje poäng.
Får se om jag inte kan plocka upp lite fler poäng i spelen som ligger i tv-bänken...
CoD4 Veteran playthough. Har två checkpoints till 40 poäng till, men sen ger jag nog upp.
CoD4 har även ett par andra kvar som borde bli rätt enkla om man kör på Easy.
GRAW2 måste jag hitta nån co-op partner i...
Burnout Revenge ger inte heller ut achievemnts gratis.
NFL09 därimot har jag en hel del saker som borde vara enkelt att plocka.
Saints Row har jag en del activities kvar. Blir så jäkla svåra på Lvl 8 dock.
GH: Aerosmith får jag nog muta systersonen till att spela igenom till mig.
Saints Row 2 behöver jag co-op partner till i aktiviteterna
Fallout 3 har jag förberett med saves på 'rätt levels'. Borde bara vara att plocka in.
Conan. Meh. Inbyte så fort det kommer nått nytt spel man vill ha.
GoW2, co-op insane.
osv....
Inget jag ser fram emot i något spel. Lirar hellre CoD4 multiplayer...
Postad 28 February 2009 - 14:25
Quitteeeeer.Conan. Meh. Inbyte så fort det kommer nått nytt spel man vill ha.
Aerosmith kan du ju lätt klara på en dag, det är ganska kort.
Postad 28 February 2009 - 20:59
Jag har dock ingen större koll på hur achievementsen ser ut i det spelet så men eftersom jag redan har tagit några kan jag lika bra köra lite mer.
Postad 06 March 2009 - 01:01
jag kör och kör och vinner hela tiden men inget händer,, enfa som händer är när jag har fått guld i alla race i encup, då får va typ 20 achievements , annars ingenting
Postad 06 March 2009 - 01:42
Det är skillnaden mellan gamerscore och achivements.
Oftast är achievements inte direkt knutna till det 'vanliga' spelet. Du kan lätt köra igenom hela Forza och inte låsa upp alla achievements.
För att ta GTAIV som exempel; där kan man spela igenom hela single-player och bara få ett par hundra poäng. Klarar man 100% i spelet så får man ett par hundra GS (totalt) till för att man lyckas plocka några extra achivements. Dock så har man inte alla än, då ett par achievements inte ens är knutna till 100% läget. Flippa bilen 5 ggr är, tex, en achievement som varken har med 100% eller det vanliga spelet att göra alls. GTAIV är fullt av såna achievements.
Vad ska man ha dem till då? Oftast så gör achievements att man tvingas utforska spelen lite mer än att bara spela igenom och lägga dem på hyllan. Detta gör att spelen får mycket längre livstid samtidigt som man får en extra utmaning för att kunna plocka den där moroten.
Postad 06 March 2009 - 03:45
Du vet väl att du kan kolla vad som krävs för att ta en viss achievment så du kan inrikta dig på just det?jag kör och kör och vinner hela tiden men inget händer,, enfa som händer är när jag har fått guld i alla race i encup, då får va typ 20 achievements , annars ingenting
Postad 06 March 2009 - 10:10
zoiler, såg det senare att man kunde se vad som krävdes för att få olika achievment
fanns ju en del saker man var tvungen att göra online för att få achievments
men hittade inte vad som kräves för att få gamescore,, men det kanske man inte kan se, utan får man achievments såfår man gamescore,, eller kan man få gamescore utan att få achievments?
Postad 06 March 2009 - 10:12
tackar så mycket för svaret, då vet jag, ska se om det går att flippa bilen 5 ggr i forza
zoiler, såg det senare att man kunde se vad som krävdes för att få olika achievment
fanns ju en del saker man var tvungen att göra online för att få achievments
men hittade inte vad som kräves för att få gamescore,, men det kanske man inte kan se, utan får man achievments såfår man gamescore,, eller kan man få gamescore utan att få achievments?
Varje achievment du plockar ger ju gamerscore, det är olika beroende på hur svår achievmenten är.
Tex Achievment nr 39 i Forza 2:
Det är bara en achievment men du får 30 gamerscore om du lyckas ta den.
Redigerat av -Palle-, 06 March 2009 - 10:18.
Postad 10 March 2009 - 14:02
Sen vill jag bli lite grinig och berätta hur apsvårt COD5 var på veteran. Det var så bökigt att det nästan blev parodiskt på vissa banor. Jag ljuger inte när jag säger att jag på vissa checkpoints dog lätt 200 gånger. Skit.
Jag pallade bara att köra 6-7 banor till ett värde av 350 GS sen blev jag helt apatisk och kände att jag bävade inför nästa bana. Så jag tog ett break och började spela Asterix at the Olympic Games för att lugna nerverna.
920 GS blev det i det spelet och det tog bara ett par kvällar. Ett helt okej spel var det också. Det var uppbyggt som ett filmbaserat äventyr alá Kung fu Panda. Nu kan förvisso inte Asterix mäta sig med Kung fu Panda, KfP är ett rakt igenom bättre spel. Men konceptet var det samma. Sen slängde spelmakarna även in några olympiska grenar som var ganska underhållande.
Spelet får 6/10
Nu står jag för tillfället utan något spel som lockar. Jag väntar på Gudfader 2 och Riddick. Fast Pure kanske man skulle slå till på ändå.
Postad 16 March 2009 - 07:42
Har en 3000 kvar till topp 25, men jag passerade iallafall den här viktiga milstolpen innan MajorGlenn.
Postad 17 March 2009 - 11:41
Tack vare Mission 9 i Ace Combat 6 (20 GS) så har man nu passerat 20k gränsen.
Har en 3000 kvar till topp 25, men jag passerade iallafall den här viktiga milstolpen innan MajorGlenn.
Grattis, själv har man äntligen fått fingrarna ur och lirat lite mer än tidigare.
Närmar mig 90k, så målet på 100k innan årets slut känns inte alls omöjligt.
Postad 18 March 2009 - 12:23
Tack vare Mission 9 i Ace Combat 6 (20 GS) så har man nu passerat 20k gränsen.
hehe.. När ungarna börjar på dagis (vuxit upp) och jag börjar jobba skift igen (bossar på jobbet just nu) så ska jag gå om dig en gång för alla
Postad 18 March 2009 - 23:54
Jag måste börja ta upp achievements-huntingen igen känner jag
Jaja Resident Evil har jag över 800 GS på nu iaf, på 4 dagars spelande
Postad 19 March 2009 - 10:01
Postad 19 March 2009 - 12:46
Jag måste börja ta upp achievements-huntingen igen känner jag
50 cent börjar bli billigare nu om du vil coopa ihop 1000 GS i det.
Postad 19 March 2009 - 13:55
Postad 19 March 2009 - 14:24
>76000 GS...Vad e det för mening med massa poäng? Skall man inte spela för spelandets skull och för det är roligt, typ?
Postad 19 March 2009 - 14:41
Postad 20 March 2009 - 21:50
Jag vet. Jag har fattat en beslut (redan 2007) att inte bry mig om sånt. Kändes som att spela blev mer som ett jobb när jag skulle försöka ta alla poäng. Fast det förstås, ibland kan jag inte hålla mig från att försöka ta en achievement.GS är som en drog, sjukt beroendeframkallande.
Postad 23 March 2009 - 08:46
Jag bryr mig inte så jättemycket om min totala gamerscore. Däremot tycker jag det är kul, och en utmaning, att försöka ta alla achievements i spel som man verkligen gillar. Skulle aldrig lida igenom ett jobbigt spel bara för att öka min gamerscore, men däremot är det kul att kunna skryta med att man har 1000 GS i sina favoritspel.Jag vet. Jag har fattat en beslut (redan 2007) att inte bry mig om sånt. Kändes som att spela blev mer som ett jobb när jag skulle försöka ta alla poäng. Fast det förstås, ibland kan jag inte hålla mig från att försöka ta en achievement.
Postad 23 March 2009 - 14:14
Hoppas du inte gillar Guitar Hero 3...20 guldstjärnor på expert är lite tufft.men däremot är det kul att kunna skryta med att man har 1000 GS i sina favoritspel.
Postad 23 March 2009 - 15:08
Men ja, alltså givetvis är det ju olika från spel till spel. Vissa spel är ju lättare än andra vad gäller achievements. Menar mer att ett spel jag verkligen gillar kan jag spela om flera gånger och nöta för att försöka maxa just det spelet. Inte för att plussa på min gamerscore direkt.
1000 av 1000 är ju målet, men sen kanske man inte alltid når dit. Men jag personligen kan faktiskt lägga ganska mycket tid för att ta de där sista halvt omöjliga achievementsen bara för att till slut nå ända fram till 100% och få känna den tillfredsställelsen. Då äntligen känns spelet helt avklarat liksom. Sen finns det ju vissa spel som "vem som helst" kan plocka 1000 GS i på en dag, och det är ju inte lika mycket att skryta med kanske. Men det är ju ändå snyggt att ha en jämn fin tusing.
I fallet Guitar Hero 3 har jag personligen gett upp för längesen. Har en kille på min friends list som har 1000 i GH2 och 1000 i GH3. Det är imponerande! Det är ju aningen mer respekt att ha maxat GH3 än vad det är att ha maxat Avatar liksom.
Postad 23 March 2009 - 15:23
Ja det var imponerande. Nästan lite väl imponerandeI fallet Guitar Hero 3 har jag personligen gett upp för längesen. Har en kille på min friends list som har 1000 i GH2 och 1000 i GH3. Det är imponerande! Det är ju aningen mer respekt att ha maxat GH3 än vad det är att ha maxat Avatar liksom.
Postad 28 March 2009 - 03:24
sådärja, 30000 poäng, gött mos!
Alltid roligt när man träffar prick på vid milstolparna, lyckades själv med samma sak idag.
90000 poäng står man på nu, så mitt inofficella mål på 100k innan 1:a juli känns inte alls omöjligt.
Postad 10 April 2009 - 19:35
Postad 28 April 2009 - 08:23
Postad 28 April 2009 - 12:22
Inte jagDe flesta som har över 30,000 spelar en hel del
Edit: Fast förut lirade man iofs en del. Men jag menar att det inte är så jäkla svårt att komma över 30k. Speciellt inte om man punktspelar och kör spel som tar en halvtimme att få 1000 i.
De som börjar nu behöver bara billigt köpa FN3, King Kong, Lite NHL/NBA/FIFA-spel sen är de uppe i 10 000 på 2 dagar.
Redigerat av Zoiler, 28 April 2009 - 12:34.
Postad 29 April 2009 - 10:33
Så trött på alla online achievements.
Postad 29 April 2009 - 12:22
Finns det något sätt att separera online och offline gamescore? T.ex. helt gömma online i både poäng och antal.
Så trött på alla online achievements.
Nepps..
Postad 30 May 2009 - 14:22
men yeah! första milstolpen. 10k nästa
Postad 30 May 2009 - 15:56
Ja, man ska få en random "present" men om du inte fick något så spelar det ju ingen roll. Konstigt.
Postad 30 May 2009 - 15:58
Har 20 achievements kvar i Rock Band 2 och de vette fan om jag orkar med. En kräver t.ex. att jag sträckspelar (utan paus) i ca 7h utan att misslyckas med en låt.
Postad 31 May 2009 - 11:51
Postad 01 June 2009 - 09:15
Postad 01 June 2009 - 12:20
Så det blev en tjej..aja, du försökte iaf. Lycka till med splitscreen!
Postad 01 June 2009 - 12:45
Jag fick en dotter strax efter 77000 men har inte hittat några instruktioner nånstans på hur man använder henne för tex splitscreen coop. Bummer.
Själv tycks jag för övrigt vara spärrad hos MyGamercard.net
Får inte gå in på sidan helt enkelt, enda sättet är att gå genom någon "Hide IP" eller annan anonymiseringstjänst.
Har skickat två mail till deras support, men får inget svar (de kanske spärrar mina email också...)
Är det någon som varit med om något liknande?
Postad 02 July 2009 - 17:36
lillkille.png 22.57K
0 Antal nerladdningarRedigerat av LillKille, 02 July 2009 - 17:37.
Postad 11 August 2009 - 17:37
Postad 11 August 2009 - 19:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?