Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 03 November 2007 - 22:42

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Tack :P

Ebay, hittade en på buy-it-now till mycket bra pris så även om jag åker på att betala tullavgift etc så blir det inte så farligt. Man är ju alltid lite oroad när man handlar saker för ganska mycket pengar på ebay och dyl. Men säljaren hade myyyycket gott omdömme så det blir nog fint :)

Postad 04 November 2007 - 10:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nu kommer firmware 1.1.2 . Mer katt-å-råtta lek :)

UK iPhone Launching with 1.1.2 Firmware, Jailbreak Broken
T3 got their hands on the new European iPhone, and to their delight (and dismay), the phone is pre-installed with firmware 1.1.2—which is newer than the 1.1.1 firmware we currently have in the states. Believe it or not, it's actually packing some new features. But before you ask, their early testing shows that current Jailbreak software is no longer functional. So that whole saga continues!

The biggest standard consumer-oriented change is probably that the phone supports 12 languages out of the box, along with special keyboards for French and German languages (we guess that the other languages see a more limited level of support).

There's also bundled free access to The Cloud Wi-Fi hotspots, which we've already seen in the European iPod Touch.

And like we said, no more iPhone hacking for a little while.

Källa: http://gizmodo.com/g...oken-318611.php

Postad bild

Redigerat av `rzr, 04 November 2007 - 10:41.

Postad 05 November 2007 - 12:59

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Gör ett försök att fråga om något annat än köp och uppgradering men den riskerar väl att bli dränkt..

Har någon testat en fungerande GPS lösning med extern puck?

Har ni märkt att det inte går att skicka/ta emot MMS och att det inte går att skicka SMS till fler än en mottagare?

Redigerat av Unregistered2ba49ebc, 05 November 2007 - 13:00.

Postad 05 November 2007 - 13:07

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Gör ett försök att fråga om något annat än köp och uppgradering men den riskerar väl att bli dränkt..

Har någon testat en fungerande GPS lösning med extern puck?

Har ni märkt att det inte går att skicka/ta emot MMS och att det inte går att skicka SMS till fler än en mottagare?

För att GPS skulle fungera krävs det ju något sorts interface. Som det ser ut nu så finns det inget tredjepartsprogram som kan kommunicera med en GPS-modul över BT till iPhonen. Men man kan ju alltid hoppas att någon skriver ihop detta.

Att MMS inte stödjs har ju tagits upp 100tals gånger, och det kanske är en dealbreaker för vissa. Mig spelar det ingen roll då jag aldrig använd MMS. Mail finns ju och verkar ersätta de tänkta MMS funktionerna.

Avsaknaden av SMS till flera mottagare är också vida känt. Hela SMS funktionen är väldigt basic och vi kan ju hoppas på en framtida uppdatering.

Postad 05 November 2007 - 13:50

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fick min iphone nyss! riktigt läcker men jag måste bara ställa denna pinsamma fråga...
Hur öppnar jag telefonen? fick ingen vettig manual med och jag har setat och försökt skjuta av den svarta nederdelen på telefonen men de går inge vidare.. skulle ju sätta i ett telefonkort ;)

Sen en fråga till, ska man aktivera telefonen i itunes osv innan man låser upp den?
eller ska jag inte rör någonting förens jag låst upp den?

Tack på förhand || Kristoffer

Postad 05 November 2007 - 13:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Fick min iphone nyss! riktigt läcker men jag måste bara ställa denna pinsamma fråga...
Hur öppnar jag telefonen? fick ingen vettig manual med och jag har setat och försökt skjuta av den svarta nederdelen på telefonen men de går inge vidare.. skulle ju sätta i ett telefonkort ;)

Sen en fråga till, ska man aktivera telefonen i itunes osv innan man låser upp den?
eller ska jag inte rör någonting förens jag låst upp den?

Tack på förhand || Kristoffer

Du kan inte öppna den. Däremot finns det en liten släde på toppen där man skall sticka in SIM-kortet. Det du gör är att använd ett litet gem och tryck in i det lilla runda hålet bredvid hörlursuttaget tills släden hoppar ut. Då kan du byta till ditt sim-kort. Här är en liten video som illustrerar det hela.

Du skall inte aktivera den i iTunes. Det kan du endast göra om du samtidigt skriver upp dig på ett AT&T abonnemang. Du får använda någon av de guiderna som finns där ute för att först jailbreaka/aktivera och sedan ta bort sim-låset. Lycka till!

Postad 05 November 2007 - 19:20

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
nu har jag pillat på min iphone en stund och den är ju för underbar! :wub:
anyway, följde denna guide: http://iphone.ranova.org/
och de gick bra att "jailbreaka" telefonen och jag kan använda youtube m.m
men jag fastnade här: http://iphone.ranova.org/unlock.shtml
dvs när jag ska låsa upp den för att använda andra telefonkort...
jag väljer add och lägger till den där andressen men sen när jag tryckt på refresh kommer de inte upp
något så jag är fast på punkt 2:

"2) Find and install BSD Subsystem and then Anysim 1.1."

dom kommer inte upp i min lista, vad gör jag för fel?
har läst faq'en men de hjälpte inget

MVH kristoffer

Redigerat av Unregistered7ef004a8, 05 November 2007 - 19:22.

Postad 05 November 2007 - 20:06

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

jag väljer add och lägger till den där andressen men sen när jag tryckt på refresh kommer de inte upp

MVH kristoffer

Du knappar in adressen och trycker på Done. Sedan refresh, då borde Repositorien dyka upp. Annars har iphone.unlock.no en ganska bra beskrivning.

Postad 05 November 2007 - 20:17

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

MVH kristoffer

Har du installerat community sources? Finns som val i installern, annars kommer inte BSD Subsystem dyka upp, sen addar du markon-sourcen och anysim ska dyka upp under "system" i installer..

Postad 05 November 2007 - 21:28

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
tack för hjälpen grabbar! De löste sig nu när jag förstog att jag skulle in under install > system och installera BSD och anysim, nu funkar de klockrent. <_<

en snabbfråga till, läste nått om svenskt tangentbord också, funkade de bara på 1.0.2 eller hur får man de lättast på 1.1.1, tänkte om de fanns nått så simpelt som ett språkpaket att tanka hem :wub:

Redigerat av Unregistered7ef004a8, 05 November 2007 - 21:30.

Postad 05 November 2007 - 21:52

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

tack för hjälpen grabbar! De löste sig nu när jag förstog att jag skulle in under install > system och installera BSD och anysim, nu funkar de klockrent. <_<

en snabbfråga till, läste nått om svenskt tangentbord också, funkade de bara på 1.0.2 eller hur får man de lättast på 1.1.1, tänkte om de fanns nått så simpelt som ett språkpaket att tanka hem :wub:

Japp, till 1.0.2 fick man hacka in det, men med 1.1.1 så följer Apples egna variant med. Det man måste göra är att aktivera international-menyn. Enklast är att du lägger till repositorien "http://i.unlock.nu".
Då får du tillgång till tre bra script. Nämligen, aktivera youtube (inte alltid nödvändigt, men ibland så fungerar inte youtube efter anysim och då måste man aktivera det separat), EDGE fix (pga en "bugg" så försvinner alla edge/gprs inställningar när man startar om telefonen, kör man detta scriptet så sparas de i framtiden) samt international-stöd (ger tillgång till meny-alternativet international i General i systeminställningar där du kan aktivera Sverige som region och svenskt tangentbord). Kolla på http://iphone.unlock.no för lite bättre beskrivning.

Postad 05 November 2007 - 22:21

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
"It is highly recommended you restore your iPhone before proceeding and attempting the jailbreakme.com method, even if it is brand new, just updated, etc. Users report they did not succeed the first time on their brand new or just virginized upgrade 1.1.1 iPhones. But after a restore, it worked. So to save some time, just follow this guide and RESTORE NOW."

Saxat från http://iphone.ranova.org/

Förstår jag det rätt att man bör följa guiden och göra en restore och lägga in 1.1.1 firmwaren igen även om man precis sprättat kartongen och tagit upp telefonen. För att ha en högre chans att lyckas att på första försöket?

Gjorde ni en restore först eller testade ni först att köra det iallafall o hade planerat att restora den om det gick åt pipan? :wub:

Postad 06 November 2007 - 09:53

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag sprättade min nyimporterade iphone igår och körde guiden som nämns på sid 20 i denna tråden och de gick alldeles utmärkt utan att restore'a den föst. :)

Postad 06 November 2007 - 20:48

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ok tack.

Postad 06 November 2007 - 23:03

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

tack för hjälpen grabbar! De löste sig nu när jag förstog att jag skulle in under install > system och installera BSD och anysim, nu funkar de klockrent. ;)

en snabbfråga till, läste nått om svenskt tangentbord också, funkade de bara på 1.0.2 eller hur får man de lättast på 1.1.1, tänkte om de fanns nått så simpelt som ett språkpaket att tanka hem B)

Lägg till http://ifun.se/swe i installern. Add source , så refreshar du installern och under nån meny där så finns:

svensk nummerformatering
svenskt språk i iphonen
svenskt tangentbord

Postad 07 November 2007 - 09:06

Unregistered7ef004a8
  • Unregistered7ef004a8
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

tack för hjälpen grabbar! De löste sig nu när jag förstog att jag skulle in under install > system och installera BSD och anysim, nu funkar de klockrent. ;)

en snabbfråga till, läste nått om svenskt tangentbord också, funkade de bara på 1.0.2 eller hur får man de lättast på 1.1.1, tänkte om de fanns nått så simpelt som ett språkpaket att tanka hem B)

Lägg till http://ifun.se/swe i installern. Add source , så refreshar du installern och under nån meny där så finns:

svensk nummerformatering
svenskt språk i iphonen
svenskt tangentbord

Underbart! tackar för den ;)

Postad 07 November 2007 - 11:25

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Det här med att importera en från USA.

Jag har en vän borta i staterna som kunde skicka mig en iPhone. Men vad blir enklast för att slippa tullen? Gift vet jag att folk skrivit på paketen när jag köpt saker från eBay. Det har fungerat varje gång. Är det så enkelt som att hon traskar in i en Apple-affär och handlar sig en iPhone för 399$ + skatt på 7-9% ? och sedan skickar den i ett paket märkt Gift?

Vad tror ni är bäst just gällande import, är det något mer man bör tänka på?

Tack på förhand!
/ Jacob

Postad 07 November 2007 - 20:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

tack för hjälpen grabbar! De löste sig nu när jag förstog att jag skulle in under install > system och installera BSD och anysim, nu funkar de klockrent. :D

en snabbfråga till, läste nått om svenskt tangentbord också, funkade de bara på 1.0.2 eller hur får man de lättast på 1.1.1, tänkte om de fanns nått så simpelt som ett språkpaket att tanka hem :lol:

svensk nummerformatering
svenskt språk i iphonen
svenskt tangentbord

Underbart! tackar för den :D

Någon som testat just de tre tilläggen på 1.0.2 och vet att det funkar ?

Postad 07 November 2007 - 21:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Har inte testat själv, använde deras keyboard till 1.0.2. Ladda ner ifuns pack för 1.0.2. och installera från guiden på www.ifun.se

Eller maila dom å fråga ? :lol:

Postad 07 November 2007 - 23:02

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Använder ni alla telia?
Är det ett krav om man låser upp iphone eller några andra fördelar?

iphone har stöd för wifi men innebär det att jag i stockholm kan surfa gratis på de platser jag har täckning?

När telefonen är haxxad kan man då använda den som HDD (hårddisk) dsv. lagra vilka filer jag vill utan att tex använda ett program som itunes.

Tack för svar

Redigerat av Chippe, 07 November 2007 - 23:04.

Postad 07 November 2007 - 23:33

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Använder ni alla telia?
Är det ett krav om man låser upp iphone eller några andra fördelar?

iphone har stöd för wifi men innebär det att jag i stockholm kan surfa gratis på de platser jag har täckning?

När telefonen är haxxad kan man då använda den som HDD (hårddisk) dsv. lagra vilka filer jag vill utan att tex använda ett program som itunes.

Tack för svar

Ehm, varför skulle det vara krav att använda telia? Hela poängen e ju att du kan använda vilket simkort du vill :lol:
Wlan funkar där det finns täckning och det är "öppet" eller om du har koden till nätverket du försöker ansluta till.

Du kan använda den som extern hårddisk med extra program, googla så hittar du.

Postad 08 November 2007 - 00:50

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Ehm, varför skulle det vara krav att använda telia? Hela poängen e ju att du kan använda vilket simkort du vill :lol:
Wlan funkar där det finns täckning och det är "öppet" eller om du har koden till nätverket du försöker ansluta till.

Du kan använda den som extern hårddisk med extra program, googla så hittar du.

Noterade att nästan alla kör telia och många har sagt att de bytt till telia för att de har iphone.
Måste bero på att Telia kör med edge som jag fick reda på.. fördelen med det har jag ingen aning om förutom att det skall vara snabbare. Jag kommer iaf bara att surfa med wifi.
Vissa sim-kort verkar heller inte fungerar.. någon skrev: har du ett gammalt comviq-kort så lär den funka.
Vad menas med det?

Så bra att man kan köra wlan i stan då. Helt perfekt om man vill kolla upp nåt på nätet medan man irrar runt.
Åker till NY nästa vecka och det blir nog en iphone då eller en touch.

Anledningen till att jag har frågor om wifi är att iphone EU lixom touch har stöd för cloud wifi som finns i Stockholm vad jag hört på forum, fast det kanske kostar pengar?
Är cloud wifi-stöd något den amerikanska inte har?
Annars har väl skype gratis wifi.

Ok, program används för filer. Lite halvdåligt om man vill föra över filer hos en kompis men att man har möjlighet är ju bra.

Redigerat av Chippe, 08 November 2007 - 12:08.

Postad 08 November 2007 - 18:21

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej igen och tack för svaren. Hojta till om ni ser/hör något om telefonen kan användas som modem?? Finns en lösning med SOCKS/adhoc men jag hoppas mer på en riktig implemenatation....
Det intressanta blir ju hur lösningen med Telenor(troligen) blir, med fast pris EDGE/GPRS eller om det sker någon utbyggnad av Hot-spots för "daily use".
Bästa telefonen hittills, har en P1i nu och den känns gammal :)
Cons so far:
3G
Modem
MMS
SMS till fler mottagare
GPS

Angående GPS så finns det ju e911 i USA men om det sitter på SIM eller i telefon och om det går att aktivera i framtiden får någon annan svara på.

Postad 08 November 2007 - 20:34

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Cons so far:
3G
Modem
MMS
SMS till fler mottagare
GPS

Att pluggen (som tack och lov iaf är 3.5mm) är så smal att man bara får plats med applelurar (utan att tälja i sina).

Skulle vara en perfekt mobil för mig om bara MMS fixades..

Söker efter mobil med WLAN, BRA mp3 och 3.5mm plugg. Hur är ljudkvaliten på musikdelen av iPhone?
Bäst bland mobiler?

Postad 08 November 2007 - 21:04

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Fattar inte varför mms inte finns med. Så ruttet att jag överväger att inte köpa iphone när jag snart åker till USA.
Jag vill tex kunna fota saker då jag e på stan och visa någon annan och tex få köpråd eller liknande.
Coolaste mobilen men utan en av de vanligaste funktionerna.. skumt.

Postad 08 November 2007 - 21:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Fattar inte varför mms inte finns med. Så ruttet att jag överväger att inte köpa iphone när jag snart åker till USA.
Jag vill tex kunna fota saker då jag e på stan och visa någon annan och tex få köpråd eller liknande.
Coolaste mobilen men utan en av de vanligaste funktionerna.. skumt.

Min gissning är för att de vill att folk skall använda mail istället. Mail är gratis (beroende på ens dataplan), och betydligt kraftfullare. Det är ju ganska tydligt iom att när du tittar på bilden du tagit så får du upp följande alternativ:
Use as wallpaper
Email Photo
Assign to contact
Send to web gallery

Postad 08 November 2007 - 21:28

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Min gissning är för att de vill att folk skall använda mail istället. Mail är gratis (beroende på ens dataplan), och betydligt kraftfullare. Det är ju ganska tydligt iom att när du tittar på bilden du tagit så får du upp följande alternativ:
Use as wallpaper
Email Photo
Assign to contact
Send to web gallery

Ok, den lösningen som finns är att gå till en wifi hotspot och maila bilden till någons mail så att de iaf med en dator kan se bilden?
Jag tror inte jag har mailfunktion på mitt comviq kontantkort men jag skulle kunna byta till annat kontantkort om det möjliggör att man kan skicka bilder.

Redigerat av Chippe, 08 November 2007 - 22:06.

Postad 08 November 2007 - 22:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ok, den lösningen som finns är att gå till en wifi hotspot och maila bilden till någons mail så att de iaf med en dator kan se bilden?
Jag tror inte jag har mailfunktion på mitt comviq kontantkort men jag skulle kunna byta till annat kontantkort om det möjliggör att man kan skicka bilder till andra mobiler.

Går det över huvud taget att skicka bilder till någon annans mobil?

Du behöver inte WiFi för att maila en bild. iPhonen har ett mycket bra mail-program inbyggt och det går alldeles utmärkt att använda GPRS för att maila. Visst hade det varit att föredra 3G för att syssla med mail, men det funkar. I stort sett alla mobiler ute på marknaden idag kan ju skicka och ta emot mail, det har inget med abonnemanget att göra.

Men är man van vid MMS så kanske det är svårt att ställa om, men för mig känns det klart bättre att enkelt kunna maila ett meddelande med en bild som sedan kan tas emot på vilken dator som helst eller mobiltelefon. Tillägges att jag aldrig använt MMS eller känt det behovet. Men visst så borde Apple lägga till MMS, det skulle ju inte skada med lite valfrihet. Men Apple är kända för att skippa i traditionella tekniker och försöka skapa "nya" trender. Och visst hade det varit så mycket bättre om alla hade haft sin mail i telefonen.

Postad 09 November 2007 - 00:23

Mistadobbalina
  • Mistadobbalina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tror jag läst tråden någorlunda noga, men inte sett nån som postat detta.
Om jag är helt ute och cyklar får ni gärna rätta mig.

Packade just upp en ny lur och noterar följande:
- Nya iPhones funkar inte i med iTunes 7.3 däremot 7.4.
- Att köra jailbreakme.com brickar numera luren, tror jag. (Det går inte att skriva nåt nummer i emergency call längre)

Antagligen fw 1.1.2 som är boven.

Någon som vet nåt?

Postad 09 November 2007 - 00:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

/.../ Hur är ljudkvaliten på musikdelen av iPhone?
Bäst bland mobiler?

Kan säga att ljudkvaliteten är något av det sämsta jag hört i hela mitt liv. Iofs var inte det någon större överraskning då övriga iPods inte har så bra ljud öht (ja, subjektivt, ja enligt min mening..), men att det skulle vara SÅ kasst ljud i iPhone kunde jag inte föreställa mig. Finns ingen manuell EQ på iPhone, utan bara massa presets. Jag kör med en preset som heter "Bass Reducer", vilket hjälper det överlag kassa ljudet lite men bara lite..

Har testat med andra lurar (skalat kontakten för att få i den) och det låter minst lika illa i andra lurar som med dom som följde med.

Dessutom är samtalsljudet också rätt kasst, burkigt som bara den. Och Speaker-funktionen är ju bara att glömma, så vida man inte sitter i en knäpptyst ljudisolerad cell på månen typ.

SÅ, nu har jag fått gnälla av mig lite :) I övrigt är den en revolutionerande telefon :D

Postad 09 November 2007 - 00:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Kom precis på en annan dålig sak med min iPhone: Det händer allt för ofta att jag får mina samtal brutna eller att det står "Call Failed" när jag ska ringa/ta emot samtal. Samtidigt som nåt av det händer så nollas mottagnings-mätaren och förblir nollad i 10-20 sek för att sedan återigen få full mottagning. Jag kör Halebop kontantkort, och telias nät är det nog inga större fel på här i Örebro.

Någon annan som har märkt av detta?

Postad 09 November 2007 - 00:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Kom precis på en annan dålig sak med min iPhone: Det händer allt för ofta att jag får mina samtal brutna eller att det står "Call Failed" när jag ska ringa/ta emot samtal. Samtidigt som nåt av det händer så nollas mottagnings-mätaren och förblir nollad i 10-20 sek för att sedan återigen få full mottagning. Jag kör Halebop kontantkort, och telias nät är det nog inga större fel på här i Örebro.

Jag hade liknande problem, men jag gjorde en restore och Jailbreakade/aktiverade igen, och då fungerade det...

Postad 09 November 2007 - 00:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag hade liknande problem, men jag gjorde en restore och Jailbreakade/aktiverade igen, och då fungerade det...

Hur menar du med liknande problem? Problem med att samtal bröts?

Asså, är det stenlugnt att göra restores och jailbreak/activate flera ggr på samma lur?

Postad 09 November 2007 - 01:24

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Du behöver inte WiFi för att maila en bild. iPhonen har ett mycket bra mail-program inbyggt och det går alldeles utmärkt att använda GPRS för att maila. Visst hade det varit att föredra 3G för att syssla med mail, men det funkar. I stort sett alla mobiler ute på marknaden idag kan ju skicka och ta emot mail, det har inget med abonnemanget att göra.

Men är man van vid MMS så kanske det är svårt att ställa om, men för mig känns det klart bättre att enkelt kunna maila ett meddelande med en bild som sedan kan tas emot på vilken dator som helst eller mobiltelefon. Tillägges att jag aldrig använt MMS eller känt det behovet. Men visst så borde Apple lägga till MMS, det skulle ju inte skada med lite valfrihet. Men Apple är kända för att skippa i traditionella tekniker och försöka skapa "nya" trender. Och visst hade det varit så mycket bättre om alla hade haft sin mail i telefonen.

Tack för att du gör det begripligt.
Att skicka en bild med e-post verkar dock vara riktigt segt och dyrt och bilderna skickade med iphone är då
full size.
Att skicka kostar enligt någons kommentar:
-15kr/MB och 2 megapixelbild kostar väl då ca 7kr att skicka.

Jag har aldrig hört någon säga något om wifi fungerar bra på så kallade hotspots runt om i våra städer.

Redigerat av Chippe, 09 November 2007 - 11:29.

Postad 09 November 2007 - 13:53

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Har haft en Iphone och nu sålt den. Jag kunde aldrig acceptera telefon-funktionerna i den.
Dåligt ljud med jämna mellanrum, svårt att synka med mitt Bluetooth-headset (den fick "para om sig" varje gång det ringde), svårt att höra att det ringde (jag brukar föredra att ha min mobil på tyst/vibrerande, men var har man sin Iphone för att känna vibrationerna?). Dessutom rätt omständigt att ringa ett samtal, lätt att trycka fel knapp osv.

Förutom detta med telefonfunktioner så är det en underbar maskin, ett gudomligt gränsnitt som ingen annan tillverkare är i närheten av.

Ipod Touch verkar vara maskinen för mig, den har allt det bästa från Iphonen.

Ville bara nämna detta, som motsats till alla som bara lovordar Iphonen. Tyvärr lyckades den aldrig få mig att lämna min W880.

Postad 09 November 2007 - 14:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tack för att du gör det begripligt.
Att skicka en bild med e-post verkar dock vara riktigt segt och dyrt och bilderna skickade med iphone är då
full size.
Att skicka kostar enligt någons kommentar:
-15kr/MB och 2 megapixelbild kostar väl då ca 7kr att skicka.

Jag har aldrig hört någon säga något om wifi fungerar bra på så kallade hotspots runt om i våra städer.

Jag kör med Tele2:s flatrate på data, 99:- i mån och då får jag ett 3G modem på köpet. Men det är väl det som är grejen med iPhonen, att du skall ha flat rate på data, det är ju så den säljs. Synd bara att det inte kunde vara snabbare.

Jag rör mig antagligen på ställen med bra WiFi, här hemma har jag wifi, på jobbet, hos alla mina kompisar och sedan finns det ju en och annan öppen här och där. Men det är ju långt ifrån fulltäckande.

Postad 09 November 2007 - 14:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Hur menar du med liknande problem? Problem med att samtal bröts?

Asså, är det stenlugnt att göra restores och jailbreak/activate flera ggr på samma lur?

Jag hade tidigare problem med att jag tappade täckningen hela tiden. Då gjorde jag en restore och sedan har det fungerat smärtfritt. Men visst är det riskabelt varje gång man är inne och pillar i mjukvaran.

Postad 09 November 2007 - 19:25

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

/.../ Hur är ljudkvaliten på musikdelen av iPhone?
Bäst bland mobiler?

Kan säga att ljudkvaliteten är något av det sämsta jag hört i hela mitt liv. Iofs var inte det någon större överraskning då övriga iPods inte har så bra ljud öht (ja, subjektivt, ja enligt min mening..), men att det skulle vara SÅ kasst ljud i iPhone kunde jag inte föreställa mig. Finns ingen manuell EQ på iPhone, utan bara massa presets. Jag kör med en preset som heter "Bass Reducer", vilket hjälper det överlag kassa ljudet lite men bara lite..

Har testat med andra lurar (skalat kontakten för att få i den) och det låter minst lika illa i andra lurar som med dom som följde med.

Dessutom är samtalsljudet också rätt kasst, burkigt som bara den. Och Speaker-funktionen är ju bara att glömma, så vida man inte sitter i en knäpptyst ljudisolerad cell på månen typ.

SÅ, nu har jag fått gnälla av mig lite :) I övrigt är den en revolutionerande telefon :(

Samma här trots brister i funktion (telefon) och brist på wifi globalt (nät) i hela sverige så är telefonen grymm. Men ljudet blev jag förvånad över. Så många iPods dom har levererat så tycker man att ljudet borde vara det minsta problemet. Dist och konstigt (subjektivt) ljud överlag...ganska förvånande. Fixar dom inte detta i nästa firmware så tror jag romansen inte blir så lång hos användarna. För om ett halvår är andra tillverkare ifatt. Trots P1i känns yesterday så fungerar iaf modem, BT och GPS ganska bra på den.

Postad 09 November 2007 - 21:16

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Haha, måste va rekord :) Apple släpper uppdateringen till 1.1.2 och mindre än 24h senare kan man jailbreaka den :(

http://www.tuaw.com/...-1-2-jailbreak/

http://www.modmyifon...ead.php?t=15132

Rekommenderar dock inte nån att göra det förräns "fler" testat :)

Postad 10 November 2007 - 12:09

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
vad är "nytt" i 1.1.2? Är det något man är i behov av?

Postad 10 November 2007 - 12:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

vad är "nytt" i 1.1.2? Är det något man är i behov av?

Det sägs att den är lite snabbare, och lite mindre buggar. Väntar nog ett tag innan jag överväger att uppdatera. Internationella alternativ skall vara aktiverat, men endast för Engleska, tyska, franska och italienska.

Postad 10 November 2007 - 16:55

Mistadobbalina
  • Mistadobbalina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hade en p1i innan jag fick iPhone och hann bli beroende av att kunna kolla på Tele2s mobil-TV.
Finns det nån mediaspelare till iP'n som funkar på t ex kanal5's mobil-TV?

Postad 10 November 2007 - 18:12

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Kan jag snabbt kolla fw 1.1.1 i butik i NY?
Klart att jag kan fråga hur länge dom haft den inne på lager men annars kanske man kan köpa den på öppet köp och
lätt kolla vilken firmware som finns på den.
Även om nu 1.1.2 är på G kan man ju inte inte vara säker på att hacket blir felfritt.

Angående ljudkvalitén, är det så att iphone är så kass som mobil?
Verkar vara delade meningar om detta. Fungerar den inte som en vanlig mobil är den ju inte mycket att ha.
Därför är det viktigt att flera talar om hur de upplever mobildelen (ljud och mottagning)

Redigerat av Chippe, 10 November 2007 - 18:17.

Postad 10 November 2007 - 18:24

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Förstår inte er som säger att ljudet låter dåligt. Jag kör med ett par in-ear lurar och kan säga att ljudet ruskar om en o de grövsta när man kör en låt med mycke bas :) Tycker det funkar klockis, har inget att klaga på.

Mina in-ear har gummi längst ner vid kontakten så dom går att trycka i iphonen :D Kör med rock på equalizern då jag mestadels lyssnar på just rock, och kan inte säga att det låter dåligt.

Postad 10 November 2007 - 18:27

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Förstår inte er som säger att ljudet låter dåligt. Jag kör med ett par in-ear lurar och kan säga att ljudet ruskar om en o de grövsta när man kör en låt med mycke bas :) Tycker det funkar klockis, har inget att klaga på.

Mina in-ear har gummi längst ner vid kontakten så dom går att trycka i iphonen :D Kör med rock på equalizern då jag mestadels lyssnar på just rock, och kan inte säga att det låter dåligt.

..och hur upplever du vanliga samtal?
Dålig mottagning? Hänger sig? Kasst ljud?

Postad 10 November 2007 - 20:44

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Näe, har inga samtal som bryts eller dålig kvalité på samtalen. Tycker det funkar alldeles förträffligt.

Enda gången luren hängt sig så va när jag å pillade me systemfilerna, men efter en restore och en jailbreak va den som ny igen.

Postad 10 November 2007 - 20:50

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Låter bra.. då känns det som att de som klagar får göra om jailbreak eller så har de riktigt otur med exemplaret.

Redigerat av Chippe, 10 November 2007 - 21:30.

Postad 11 November 2007 - 11:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Jag tycker nog ringsignalen är lite låg, och sedan är den inte "jätte" bekväm att hålla upp till örat, men jag kör mest med headset så det gör inte så mycket. Mycket av problemen kommer nog ifrån att man har varit inne i system och pillat, och dt kommer vi ju inte ifrån här i Sverige, men man kan ju minimera pillandet så fungerar det bättre.

Som telefon... Tja, den har väl det mest nödvändiga, men telefonfunktionerna är det minst utvecklade (kanske inte konstigt av en 1.0 produkt). Men man kan ringa och ta emot samtal, och skicka SMS och det är allt jag kräver av en telefon.

Sedan att den är kanon som iPod, kalender, bildvisare, surfdevice osv är ju orsaken till att man köper den. Se den mer som en iPod med inbyggd telefon än en telefon med inbyggd iPod, om du förstår vad jag menar.

Postad 11 November 2007 - 11:13

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Så det du säger är att egentligen så skulle det duga gott med en iPod Touch?

Postad 11 November 2007 - 11:26

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Så det du säger är att egentligen så skulle det duga gott med en iPod Touch?

Nej, för jag måste ha en mobil varken jag vill det eller ej. iPhonen klarar av det jag behöver av en telefon, ringa, ta emot samtal och skicka ett sms då och då. Vanliga mobiler försöker enligt min mening packa in så många funktioner att allt blir för rörigt och halvfärdigt att de blir för besvärliga att använda. Det här är första gången jag kollar på mail via "mobilen", surfar, lyssnar på musik, tittar på bilder, har en omfattande kalender som synkar med alla mina datorer, adressbok som synkar alla uppgifter. Detta är dock funktioner som kanske finns på andra mobiler, men som fungerar så där bra. Men detta ser jag mer som iPod delen och känns betydligt mer utvecklat och inte alls som en 1.0 produkt. Telefondelen gör det den skall, inte mer, inte mindre. Inga häftiga funktioner (utöver då att jag för första gången förstår hur man kopplar in tre parter, kör högtalarfunktion och kollar upp något annat på mobilen samtidigt som man har ett samtal). SMS funktionen skickar medelanden fram och tillbaka mellan två personer, inga alternativ.

Jag tror inte att detta är en produkt för den tunga mobilmänniskan som kräver avancerade mobillösningar. Jag tror mer att detta är en av de första "smartphones" so är inriktad för vanliga användare, inte en poweruser.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.