Själv är jag sporttokig, och gillar tv-serie från USA. Så jag själv skulle isåfall vara intresserad av såna kanaler.
tack på förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 28 July 2008 - 11:22
För er alla som får in en massa andra satelliter. Finns det några kanaler som är värda att ha..några udda. Ge oss gärna några exempel på kanaler som man skulle bli hemskt avis på.
Själv är jag sporttokig, och gillar tv-serie från USA. Så jag själv skulle isåfall vara intresserad av såna kanaler. tack på förhand Postad 28 July 2008 - 11:50
Några exempel: Anixe HD visar mycket från tyska Bundesligan. Euro1080 HD1 är nästa 100% sport nu. På Astra 1 och Hotbird finns många fria kanaler som visar sport helt eller delvis. Bl.a. dessa (de andra satelliterna är för svaga här). Postad 28 July 2008 - 14:49
Ok, tackar för dina tv-tips. Dessa kanaler du nämner är dom gratis eller måste man ha abonnemang? Jag har hört talas om Euro1080..hade för mig att det krävdes abonnemang, eller? Jag har själv en Europaparabol och får då in Thor, sirius, Hotbird och Astra..tror jag. Jag bläddra genom Hotbird litegrann igår och det vimlar förstås av kanaler..mycket skit visserligen. Det som lockar är ju förstås HD kanaler. Men det finns ju inte så många än så länge. Går det snabbt och bläddra genom kanaler med en Vantage 7100s? Med min Nokia 9802s så tar det tid..det är så trist. Postad 28 July 2008 - 15:09 Tänk på att du bara kan koppla till 2 tuners (två singel tuner boxar eller en twin tuner box) om du har twin LNB. Jag rekommenderar att du sätter LNB med fyra utgångar på de svenska/vanliga positionerna. De heter väl Quad-LNB, om jag minns rätt. Det finns även Quatro (?) och de är något annat. //Michael Postad 28 July 2008 - 20:08 HD kanaler som fungerar utmärkt med Vantage är tex ORF HD ( sport,serie ) Pr*mi*r HD ( sport,filmer ) båda kräver dock den patchade mjukvaran. Det finns fler och några har nämts i tidigare inlägg. Jag tror nog han skrev att han skulle ha satellitmottagare i 2 st rum ( sovrum,tv rum ). Om han nu ska ha kvar CD's mottagare så behöver han egentligen bara 1 st twin lnb då CD's mottagare inte fungerar på andra satelliter än Thor och isåfall inte kommer kunna ta in fler med en sådan mottagare. Men ifall man ska vara framtidsförsäkrad så varför inte en Quad lnb. Postad 29 July 2008 - 07:29
Är det värt att betala 1599sek för en T55 parabol på 4st Twin LNB ifall man ska ändå köpa en vantage 7100s? Hur många kanaler ungefär får man in från de fyra norden sateliterna som man kan få med engelsk eller svensk tal. (med patchade fw såklart) Postad 29 July 2008 - 07:48
Det finns 2 norden satelliter Thor 1 väst och Sirius 4,8 öst. På dom satelliterna får man in viss Engelsk språkiga kanaler med 'patchad' programvara. Med programkort från CD/Viasat får du in det du betalar för... Hotbird 13 öst är det mest skräp... På Astra 19,2 öst får man in hela Pr*m*ere utbud idag, men de byter krypteringssystem till hösten och då kommer det inte fungera längre Redigerat av bpl, 29 July 2008 - 07:48. Postad 29 July 2008 - 10:44
Så. Nu har jag tagit mig tid att läsa igen HELA tråden för att inte ställa onödiga frågor.
Några saker jag undrar över är: 1. SD-TV skickas det automatiskt med 576p? Kan man låta Vantagen skicka 576i för att istället låte en bättre skalare och linjedubblerare processa bilden? 2. HD-TV: Är det verkligen så att man måste väla en upplösning t ex 1080i, det känne rinte av i vilket format sändningen är i (SVT kör ju 720p och Canal Plus t ex i 1080i) Då måste man ju manuellt gå in och ändra detta varje gång man skiftar mellan kanalerna. Visst det går ju att lösa med en bra fjärris som man kan macro-programmera, men ändå. Vore supertacksam på hur ni t ex highfrost ser på detta? MVh Peter Postad 30 July 2008 - 16:29 highfrost 1. Nej, endast 576p,720p,1080i 2. Du måste välja en upplösning, vet ej ifall detta kommer eller går ändra med en mjukvara uppdatering. Jag kör själv med 1080i och upplever inga problem med tex SVT HD ( 720p ). Postad 30 July 2008 - 22:12
Oj, snacka om att läsa det man vill läsa, sorry hifighost
Tack för svaret. Om man vill vara krånglig (eller om man har något som gör omskalningen bättre) kan man ju ha ett macro som fixar om upplösningen. Det blir dock jobbigt om var och varannan kanal kör på olika upplösningar i framtiden. Tack för svaret! Postad 30 July 2008 - 23:48
Jag har testat och jämfört med div linjedubblare & scalers ingen har presterat bättre än vantagens uppskalning trots priser på +20kkr. Jag kör ut allt i 1080i till min Panasonic 50" plasma som jag kalibrerat för att slippa sorgkanter och andra tråkigheter vid vissa sd sändningar. Postad 01 August 2008 - 12:45
BIG PROBLEMS...
Köpte min box 7100s igår och får det inte att fungera. Det tar båda korten (viasat och canal digital) inga problem, men sedan när jag skall göra en kanalsökning (auto scanning) så bootar boxen bara om och inget händer. Någon som varit med om ngt liknande... Surt, körde 22 mil för attköpa boxen så verkar den vara trasig... Tips ngn? Kan det ha att göra med inställningarna för satelliterna? Peter Postad 01 August 2008 - 16:04
Är det någon som vet var man kan hitta fjärrkontrollskoder för 7100?
Har försökt med originalfjärr att skicka till min Pronto men det vill inte funka. mvh/Harry Postad 01 August 2008 - 16:51
English
01.08.2008 Version 02.27 - timer function is imporved. ( Marker R will remove if it started on EPG and timer indicater bar will work correctly. ) - Users can upload some files if they have permission about upload. connect FTP-> press upload keys -> if user have two storage, there will be popup for choice. -> select to upload file. -> finish . - if user select unicable, stb can't set "same signal" - fixed wrong help menu and popup msg - fix stb doesn't have channels, it will show to user some popup for guide. or automatically stb will start install guide when boot. - hdmi support auto resolution - user can input new terrestrial frequency - fixed pip function Postad 01 August 2008 - 18:34 Vad har du för FW? Jag har för mig att någon av de gamla FW hade strul med auto scanning. Testa med FW 022501 Postad 01 August 2008 - 19:37
Kanon, tack. Problemet är bara det att när jag stoppar i ett usb-minne så görs maskinen samma sak: bootar om direkt utan att komma åt minnet. Det måste vara ngt hårdvarufel på boxen. Förbannat synd, sdå jag har lånat hem en onkyo 875 för att testa med boxen så att inte receiverna tappar synken från digitalboxen hela tiden (vid kanalbyten och så).
Men det är ingen annans som råkat ut för detta? Läste på maxteknik, där var det en med liknande problem, då byttes moderkortet tror jag. Nu är det bara att hoppas att jag får en ny box direkt utan att behöva ha den på lagning (borde varea givet då den inte ens har fungerat från början. Postad 02 August 2008 - 19:37
Finns patchad FW 022701 ute nu.
Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 02 August 2008 - 21:56. Postad 02 August 2008 - 21:10
Du kan inte stoppa in något i USB-porten när mottagaren är igång. Den måste vara i Stand-by. Postad 03 August 2008 - 12:39
Har provat detta också. Men boxen bootar bara om hela tiden. Så det verkar tyvärr vara så att man får åka och byta. Illa. Postad 03 August 2008 - 14:14 Be att få testa den nya boxen på plats och du ska ta en ny inte få den gamla lagad, så stå på dig. Postad 03 August 2008 - 18:49
Får man in någon utav Viasat HD kanaler med denna box?
DÅ menar jag om man INTE har ett abb med Viasat.? Redigerat av maerd, 03 August 2008 - 20:02. Postad 03 August 2008 - 20:37 Nej Postad 05 August 2008 - 18:49
Någon här som får in BBC HD på 28E, och i så fall med hur stor tallrik och bosatt var.
Stab-motor HH120, är det något att satsa på ? Redigerat av Latman, 05 August 2008 - 18:58. Postad 05 August 2008 - 21:47
Sedärja. Utbytt box, njema problema. Fick ny box direkt utan snack. Mumma, såg sista allsången på iofs en Panna PV600, men HD. Mkt stabilt. Hann även med lite av repsien på KFF-AIK (vilket är en skam att se egentligen
Så nu väntar jag bara in Epson TW2000, lite ombyggdnad i bion och Onkyo 875 och Jamo DPEX 5.1. Sen blir det åka av! Postad 05 August 2008 - 22:02
Krävs det något mer än den patchade programvaran för att se Premiere?
mvh/Harry Postad 06 August 2008 - 05:30 Nej, kör du senaste pachen så fungerar Premiere. Postad 06 August 2008 - 20:23 Skönt att det löste sig och grattis. Postad 06 August 2008 - 21:26
Man börjar bli lite orolig. Har länge gått och tänkt att köpa min en Vantage 7100s eller en IPbox 9000. Varför jag vill välja någon av dessa är för att jag inte vill ha CD egen box...som enligt andra suger.
Men det sista som nämns bland dessa boxar är att det börjar tappas kanaler, Eurosport HD samt PremiereHD...och kanske även några fler HD kanaler..vad vet jag. Jag ängslas lite över att dessa kanaler m.fl kanske inte går och få in...eller hur är det med det? Alla ni som har koll på det hela, kan ni lugna mig med några väl valda ord. Come on...give me some good news. Postad 06 August 2008 - 21:39 Vad gäller Eurosport HD så funkar den bra inga problem ,premiere HD ska dom koda om så den lär väl försvinna om dom inte redan har kodat om för den funkar inte i kväll hos mig i alla fall. Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 06 August 2008 - 21:40. Postad 08 August 2008 - 13:58
Ny orginal firmware ute.
English 08.08.2008 Version 02.29 - Fastscan function implemented - New help pictures in Settings Tuner 2/Signal - Standard channelist changed - Cancel transfern in FTP download possible. - German OSD translation changed. Postad 08 August 2008 - 19:16
Nu finns även 022901, men det ser ut som de inte har lyckats fixa det viktigaste, nämligen synkade undertexter på inspelade program.
Får väl mejla de igen och tjata på. Postad 10 August 2008 - 13:19
Kan någon hjälpa mig ?
Jag får inte Viasat att funka med de nya firmware ? Men det funkar om jag laddar in en gammal firmware exemplevis 011021.hdp Postad 10 August 2008 - 13:38
Eurosport HD har försvunnit för mig, svart ruta bara.. Vad kan de bero på tro, kom med tipps. Postad 10 August 2008 - 14:13 Du får skriva in en nu TP manuellt och göra en nu kanal sökning. Frekvens: 12.015 H SR: 30.000 MS/s FEC: DVBS2 Postad 10 August 2008 - 21:13
Får någon in dom tyska kanalerna på Sirius?
Bara svart för mig av nån anledning. Någon som har IR koderna för Vantage? Har en Prontos om inte riktigt får till dom 4 siffriga kanalerna. mvh/Harry Postad 10 August 2008 - 21:13
Måste säga ett Vantage 7100S INTE övertygar med sin bildbehandling. Såg på säsongskortet idag (givetvis 576i) och testade alla upplösningar: 576p, 720p och 1080i. Det var ryckigt och osynkat, bilden nästan frös. Min firmware är från i maj, skall ladda in ny och se om det blir bättre. Konstigt att man inte kan få ut en "ren" SD-signal (576i) för att låta en bättre behandlare (t ex min Onkyou SR875) skal och linjedubblera.
Har ni liknande erfarenheter, eller skall det verkligen vara såhär? Jag vet att fotboll är mkt svårt med ständiga panoerringar och så, men detta var oacceptablet (förutom resulatet, MFF - DIF 1-2 Postad 10 August 2008 - 23:13
Jag kör ut 16:9, 1080i, Full, YPbPr, via HDMI till min Panasonic Full HD 50" Plasma, och har alla former av bildförbättring avslaget och det funkar kanon, några frysningar har jag aldrig råkat ut för, vid väldigt snabba panoreringar kan det rycka lite grann men det gör det ju i en biosalong också, detta gäller samtliga sändnigar SD, 720p 1080i. Redigerat av DigiMannen, 10 August 2008 - 23:14. Postad 11 August 2008 - 10:45 Du använder väll en patchad firmware som slutar på xxxxx1 ( ex 022901 ). Tyska kanalerna fungerar för mig. Du kan maila Vantage från deras hemsida registrera dig och gå in på MyVantage och fråga efter koderna för deras fjärr. Du kan få ut 576i men bara genom att köra med scart. Vantage har annars fått bra betyg på sin bildbehandling, pröva den nya patchade filen 022901 och se ifall det blir bättre. Postad 11 August 2008 - 21:16
Ok, nra betyg eller inte. Det ÄR ryckigt som tusan. Skall reservera mig med att det bara änuu skett på säsongskortets matcher. Inte på OS (SD) eller annan fotboll. 576i från scart är ointressant då jag kör HDMI till receiver -> proj. Skall ladda ner senaste mjukvara. Tycker dock att det fortfarande är konstigt att man inte kan få ut 576i från boxen via HDMI, då hade mina problem varit ut världen, för HQVs chip tror jag inte boxen rår på.
Kört via Panna PV600 btw, givetvis med alls sorters "bildförbättring" avstängt. Detta kan ju faktsikt ha med plasman att göra också. Skall inte döma ut innan boxen åker ner där den skall: till källaren Postad 14 August 2008 - 18:42
Tänkte fråga ni som har hårdisk eller usbminne på era boxar, hur mycket minne går det åt när man spelar in ?
Säg te.x ett vanligt vänner avsnitt på typ 45 - 60 min. Läste lite på max teknik forum att det gick att använda ett usbminne å spela in på med dom är ju inte så stora. Postad 14 August 2008 - 21:40 Har spelat in lite från OS på SVT HD hade en inspelning på 1 tim 18 min den var 1504 MB stor. Ny BETA FW. 14.08.2008 Version 02.30T-O - Fastscan working correct. - There was some problem to store more then 10000 Channels. Fixed - Improved timeshift interface. When timeshiftmode is auto. Timeshift make pause after 11 seconds if you press >/II button. Also possible to use dirct the rewind << button. - Initialisation message from HDD is changed. - Upload complete folder in FTP possible. - In Vantage Player filesize shown correct. - ITV HD work correct. Input follow. Menue open Scan-Mode(PID)/Satellite->Eurobird/Frequenzy->11426 Symbol Rate->27.500/FEC->DVBS/Video PID->3401/Video->H.264/Audio PID->3402 Audio->DolbyD/ PCR PID->3401 - Push News with option button when connected network possible. It is not possible on channels with Multifeed. Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 16 August 2008 - 15:01. Postad 14 August 2008 - 21:47
okej det var inte så farligt. Vad blir det för format på filen ?
Jag tänker på om man vill föra över den till datorn. Går det att spela upp i windows media player ? Förresten Nim66 vad har du för hårddisk/USB minne ? Redigerat av Lacariuz, 14 August 2008 - 21:49. Postad 15 August 2008 - 17:00 Har en Western Digital My book Premiium Ediition 500 gb som när jag köpte den i December inte har funkat något bra men nu mot slutet har den funkat ok men det händer att boxen låser sig i bland och botar om. Har sedan 1 vacka tillbaka en vantage HD 8000s och till den så funkar hårddisken kanon har inte haft några problem alls. Har ett kingston usb minne och det funkar att spela in på den. Kolla in inlägg 455 där står det vilka hårddiskar som funkar respektive inte funkar med boxen. Postad 15 August 2008 - 18:53
okej, det får nog bli ett usb minne på 8 eller 16gb. Jag har inte så jätte stort behov av att spela in speciellt mycke men det är ju trevligt om man kan. Och 8GB verkar ju räcka ganska långt.
Postad 16 August 2008 - 12:19
Hej! Vill göra en liten rättelse angående filstorlek vid inspelning, 1 timme HD upptar 8Gb och 1 timme SD mellan 1,5 och 2Gb beroende på kanal. Lätt att tro att filen är på 1504 megabite för boxen delar upp filerna i den storleken vid inspelning,själva mappen är större. Angående hårddisk kan jag rekommendera LACIE PORSCHE 500Gb,har funkat kanon i 8 månader!Ha de gott alla!
Postad 17 August 2008 - 18:07
ajdå jag kanske får tänka om lite då. En håddisk kanske ändå är det bästa. Funkar det med den här tro : http://www.komplett....aspx?sku=354970
Är det någon som vet om det går att köra externa hårddiskar på vantage utan strömadapter ? bara ta ström från USB uttaget ? Postad 17 August 2008 - 20:07 Kolla in Maxteknik forumet här har en del fått WD passport att funka och andra inte men med alla upptateringar så kanske det inte är några problem längre. http://www.maxteknik...hlight=passport Postad 17 August 2008 - 21:16
Funkar time shifting bra på boxen? Kan man tex sätta på en inspelning och sedan starta och stoppa den flera gånger ?
Har aldrig haft time shifting så jag vet inte exakt hur det funkar. Men det är suveränt att man kan få hjälp här Postad 18 August 2008 - 18:22
Har det hänt något med Kanal 5 på Thor? Min box visar S=88 & Q=93 men det blir ingen bild och efter ett tag kommer "System Message No video/audio signal", alla andra kanaler fungerar korrekt..
11309MHz V, 24500MS/s, DVBS, SID 403. Redigerat av DigiMannen, 18 August 2008 - 18:27. Postad 18 August 2008 - 18:39 Kanal 5 sänder på: 11389MHz H, SR 24500 FEC 7/8 DVBS 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |