Det här skriver jag inte för att vara otrevlig, men att någon tycker att antalet 12 känns som 5 är väl ändå ganska oväsentligt. Det ÄR 12 banor, i olika skepnader dessutom. Visst, jag hade också gärna haft ännu fler, men jag har å andra sidan inte stött på andra bilspel (simulator-liknande) som haft fler banor.Hur många sätt man än attackerar banorna så är det fortfarande samma banor och även fast de drar om sträckorna litegrann så känns det som att det är betydligt färre än 12, känns mer som 5.
Forza Motorsport 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(34)
|
99:- | |
Forza Motorsport 2 - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Forza 2: Garage (140 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 27 June 2007 - 20:22
Postad 28 June 2007 - 11:03
Jag säger inte att spelet är dåligt, det är det klart bästa realistiska bilspelet jag spelat hittills, följt av GT4 och NFS Most wanted (sarkasm inkluderat).
Postad 28 June 2007 - 16:56
Hur många lopp tycker du att en F1-säsong "känns" som om den består av? 7-8?
Catch my drift? Det är bättre att ange rätt antal och att sedan skriva att det lätt blir repetitivt, så är det ingen som blir lurad.
Postad 28 June 2007 - 17:33
Att du tycker det är repetitivt är jag inte emot, tvärtom förstår jag det. Men det blir ju missvisande när du skriver att det "känns" som 5 banor, när det är 12. Vad krävs för att det ska "kännas" som 12 banor? 30?
Hur många lopp tycker du att en F1-säsong "känns" som om den består av? 7-8?
Det är bättre att ange rätt antal och att sedan skriva att det lätt blir repetitivt, så är det ingen som blir lurad.
Det var ju det han skrev, att det är 12 banor men känns som 5. Att jämföra med ex F1 funkar ju inte eftersom de kör ett lopp varannan vecka eller mer sällan och dessutom kör varje bana en gång per år. Spelar man Forza kanske man kör 5-6 eller fler lopp per DAG. Då är det klart att man efter ett tag tycker att "vafasen körde jag inte den här banan nyss".
Att delge sina egna intryck av spelet är väl högst väsentligt. Bara för att en person uppfattar nånting på ett sätt så behöver inte alla göra det. Tycker man ska uppmuntra folk att skriva vad de tycker och tänker istället, så att de som funderar på att köpa spelet kan få ett hum om vad de kan vänta sig. Det är väl ändå det ett sånt här forum är till för?
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 28 June 2007 - 17:36.
Postad 28 June 2007 - 17:38
personligen tycker jag det sämsta med spelet är att det är för många bilar och jag tycker inte man får kämpa för sina bilar. Missförstå mig inte, det kan med inställningar bli nog så svårt att klara cuperna. Men man får bilar för ofta, man vinner för mycket pengar osv. Efter ett tag börjar det närmast kännas som ett straff att ha vunnit ännu en bil
Jag får inte den här känslan av att ha någon bil att sukta efter och behöva kämpa för att få. Det är så många bilar att man mer tänker "jaha... vilken ska jag välja". Jag orkar inte sätt mig in i vilken som är den bästa bilen som jag ska kämpa för att få...
Forza 2 blir tyvärr lite som att föräta sig på godis för min del. Det hade varit roligare om det bara funnits ytterst få bilar att välja på i början och om man säg hade vunnit en bil endast när man klarat en hel liga och inte bara efter en cup.
Tänk dig att du ska ge en leksaksbil till en unge på fem år på julafton. Han blir nog jätteglad. Anta sedan att du ger han 10 nya bilar om dagen i en månad. Den ungen kommer hata bilar resten av sitt liv.. Lite så är Forza 2 tyvärr.
Postad 28 June 2007 - 17:54
Forza 2 blir tyvärr lite som att föräta sig på godis för min del. Det hade varit roligare om det bara funnits ytterst få bilar att välja på i början och om man säg hade vunnit en bil endast när man klarat en hel liga och inte bara efter en cup.
Håller med helt och hållet.
Fredrik
Postad 29 June 2007 - 15:21
Har just ställt om difficulty till svårast på allt förutom brakingline, det är sjukt svårt att vänja sig att inte ha antispinn, abs eller automatlåda men det är grymt mycket roligare, dessutom går det ganska mycket fortare när man väl har lärt sig allt. Men man kan få nervsammanbrott för mindre när man försöker tygla en lätt vässad corvette.
Postad 29 June 2007 - 15:55
Poängen är dock att det finns ungefär lika många banor i forza 2 som i Mario kart ungefär (för att ta ett riktigt extremt exempel) men det känns som färre, eftersom alla banor är ganska lika.
Men Mario Cart blir aldrig tråkigt och repetativt
Redigerat av ShaManIX, 29 June 2007 - 15:56.
Postad 30 June 2007 - 15:02
En vässad Corvette utan ABS och Traction control? F-n, jag har en vässad Lingenfelder och tycker den är svårkörd MED de hjälpmedlen (får sätta på ställbara vingar och sånt och ställa dem på max downforce för att jag inte ska snurra hela tiden).
Postad 30 June 2007 - 17:29
Grimmy: Håller med, det är för lätt att få bilar.
En vässad Corvette utan ABS och Traction control? F-n, jag har en vässad Lingenfelder och tycker den är svårkörd MED de hjälpmedlen (får sätta på ställbara vingar och sånt och ställa dem på max downforce för att jag inte ska snurra hela tiden).
Ja det är lite hårdrock att försöka hålla sig på banan med dem. Tycker dock att Guldstrand är en betydligt behagligare bil att köra än Lingenfelder, det är i stort sett samma bil men lite olika viktfördelning och utväxlingar på dem.
Gick faktiskt ganska bra med en vässad guldstrand i de flesta racen, slog mig in på top 700 på en bana, runt 15-20 sek från första platsen i ett race på 6-7 varv. Dock tog det tvärstopp när jag skulle försöka ge mig på Laguna Seca, var till slut tvungen att "fuska" med traction för att inte få för mig att kasta dosan i tv:n i ren frustration.
Postad 30 June 2007 - 17:57
Redigerat av Unregistereddc471864, 30 June 2007 - 17:58.
Postad 30 June 2007 - 18:12
Postad 30 June 2007 - 18:24
Postad 01 July 2007 - 15:15
Jävligt roligt när alla timmar man lagt ner nu börjar betala av sig
Vore kul och se hur ni andra står sig som bäst i alla dessa olika race-rankinglistor också! Dela gärna med er.
Redigerat av gonucku, 03 July 2007 - 12:20.
Postad 01 July 2007 - 16:14
Har inte gått in för att få till några bra tider än. Tänkte jag skulle köra igenom alla race först.
EDIT
Kör med bromslinje, AT och ABS.
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 01 July 2007 - 16:18.
Postad 01 July 2007 - 17:05
sen trycker jag OK på den (för det är ju det enda alternativet tydligen..)
sen efter den, kommer denna --->
sen även OK på denna
och efter det --->
så alternativet med någon "Watch Replay" finns inte för mig
är det bara för att man har Xbox 360 Core och inte den med HDD ?
låter ju konstigt isåfall men men...
Sayonara!
Postad 01 July 2007 - 17:23
Jag får fortfarande inte upp någon repris! (börjar bli irriterande
)Det här är det enda jag får upp efter racet är slut ---->
Mycket möjligt att det beror på avsaknaden av HDD. Står inget i manualen till Forza om det?
EDIT
Följande saxat från en tråd som tar upp samma "problem" HÄR!
'Core Units w/ Memory Units do not save replays because there is no room on the MU Cache (64 MB MU = 62.5 MB Readable, Minus 14 MB for the System Updates = 48.5 mb, Minus 35 MB for you game save = 13.5 MB left on the MU, thats not enough to save all the data,
To use Replays You need the HDD'
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 01 July 2007 - 17:28.
Postad 01 July 2007 - 17:23
Postad 01 July 2007 - 17:45
Jag får fortfarande inte upp någon repris! (börjar bli irriterande
)Det här är det enda jag får upp efter racet är slut ---->
Mycket möjligt att det beror på avsaknaden av HDD. Står inget i manualen till Forza om det?
EDIT
Följande saxat från en tråd som tar upp samma "problem" HÄR!
'Core Units w/ Memory Units do not save replays because there is no room on the MU Cache (64 MB MU = 62.5 MB Readable, Minus 14 MB for the System Updates = 48.5 mb, Minus 35 MB for you game save = 13.5 MB left on the MU, thats not enough to save all the data,
To use Replays You need the HDD'
Fredrik
men tror du det räcker med ett 512MB minnes kort då?
Postad 01 July 2007 - 17:49
men tror du det räcker med ett 512MB minnes kort då?
Vet ej tyvärr. Står det inget i manualen? Sitter på jobbet så jag kan inte kolla det själv. Prova söka lite på http://forums.forzamotorsport.net/ annars.
Fredrik
Postad 01 July 2007 - 17:50
To use Replays You need the HDD
Edit: Men fasen va Fredrik e snabb då o kniper in ett inlägg imellan hela tiden.
Redigerat av derpious, 01 July 2007 - 17:51.
Postad 03 July 2007 - 18:57
Postad 03 July 2007 - 20:07
Postad 04 July 2007 - 00:57
Jag vill köra endurance!
Postad 04 July 2007 - 01:32
Borde finnas någon mötesplats för svenskar som vill rejsa rent och ärligt..
Vad kallar du det här då?
Jag är på!
Jag vill köra endurance!
Jag är på, om jag får vinna
Nä, men det är väl bara att bestämma en tid typ o sen fixa till det hela.
Alla som vill rejsa lite är välkomna att lägga till mig, är game bara jag har tid.
EDIT
Wohoo, 34e plats i Exhibition Race 3 R1
EDIT2
20,768e plats i Time Trial
Fredrik
Redigerat av bananplanta, 04 July 2007 - 13:11.
Postad 05 July 2007 - 10:54
Postad 05 July 2007 - 14:44
När man kör på LIVE, är det någon som har tips på hur man hittar "riktiga" race, och inte bara en massa dårar som gör allt för att förstöra sina bilar? Jag vill ju köra ikapp ju!
Kör bara race med damage på max och alla assists av så blir du av med alla fjantar.
Postad 07 July 2007 - 16:08
var får man tag i alla bilder som finns på bilarna Ex. redbull märke batman osv.
//Peter
Postad 07 July 2007 - 16:12
Hej
var får man tag i alla bilder som finns på bilarna Ex. redbull märke batman osv.
//Peter
Man får rita dem själv ingame eller köpa en färdig bil med det på i auction house. Man kan inte importera bilder in i spelet.
Postad 08 July 2007 - 13:04
Vissa bilar har ju inga sidokjolar att köpa eller låser man upp det när bilen når högre level?
Postad 08 July 2007 - 13:42
Postad 08 July 2007 - 15:19
Tror inte man gör det (jag har inte märkt något och jag har fått upp flera bilar till level 5). Det är helt enkelt olika på olika bilar hur mycket kjolar, spoilers och andra mod-delar som finns att tillgå.Ingen som kan svara på min fråga!
Vissa bilar har ju inga sidokjolar att köpa eller låser man upp det när bilen når högre level?
Postad 12 July 2007 - 06:42
Jag är medlem / admin för en Xbox360-klan.
Vi söker nu andra klaner för matcher i Forza Motorsport 2.
Är det någon som är intresserad? Besök oss på http://bpr.egetforum.se
---
Och ja! Jag tycker också det är för få banor.
Vart tog Alpine Ring och Road America vägen ifrån 1an? Det var ett par störtsköna banor.
Sen tycker jag det är kasst att man inte kan välja hur mycket bensin man ska starta med och hur mycket man ska tanka i under depåstoppen.
Annars är Forza Motorsport 2 det bästa spel som finns
---
Vi kör långlopp titt som tätt. Är det någon som är sugen att delta är det bara att adda mig på XBL.
Ni finner min tag, i TAG-tråden eller på vår websida.
Postad 12 July 2007 - 10:57
Kan absolut hålla med om att det är rätt enformigt med samma banor hela tiden.
MEN kan inte förstå riktigt att folk stör sig på att det blir fler och fler var varefter man kommer längre i spelet... Man får ju snabbare bilar - om man jämför t.ex. en klass D bil som man kör två varv på en bana tar ungefär lika lång tid som att köra 4-5 varv på samma bana med en klass A bil.
Hur kul hade det varit om varje race hade tagit ungeför 1minut när du är i slutet utav spelet?!?
Postad 15 July 2007 - 13:48
Klass A bilar samt ett glatt humör är allt som behövs om ni vill hänga på, lägg till min gamertag så skickar jag invites när det börjar dra ihop sig.
Min gamertag heter lifterDC
Postad 15 July 2007 - 15:17
Köpte Forza igår.
MEN kan inte förstå riktigt att folk stör sig på att det blir fler och fler var varefter man kommer längre i spelet... Man får ju snabbare bilar - om man jämför t.ex. en klass D bil som man kör två varv på en bana tar ungefär lika lång tid som att köra 4-5 varv på samma bana med en klass A bil.
Hur kul hade det varit om varje race hade tagit ungeför 1minut när du är i slutet utav spelet?!?
Postad 24 July 2007 - 16:06
Köpte Forza igår.
Har spelat det en hel del nu.
Dock inte riktigt uppe i level 50 ännu.
Kan till viss del hålla med dig - men fortvarande stor variation tackvare den mängd bilar som finns att tillgå.
Sen kan jag inte komma på något bilspel (eller spel överhuvudtaget) som inte får en `enformighetskänsla´ efter man har kommit in en bit i spelet (t.ex. redan har de bättre bilarna.).
Tror nog att du fattade hur jag menade ändå...
Postad 21 August 2007 - 03:11
Summering om spelet i mitt tycke:
+ Snygg grafik
+ OK känsla, fast vad jag minns snäppet sämre än i gamla GT3...
+ Många bilar och många uppgraderingsmöjligheter.
-Tråkiga miljöer (Den ena banan är den andra lik. Maple Valley, Laguna Seca och New York är de tre banor som utseendemässigt sticker ut från mängden.)
- Alla lopp sker mitt på dagen i solsken. Ingen variation. Ingen vacker kvälls- eller mysig nattkörning.
- Tråkigt ljud. Vissa bilar låter helt enkelt ingenting. Halva känslan är faktiskt ljudet, så när dom tagit bort det...
- Spelet är uppbyggt på att skaffa så många bilar som möjligt.
När man efter ett par dagar kanske köpt en Ferrari 360 Modena, målat den och lagt ut väldigt mycket tid och pengar på att totalmaxa uppgraderingar, så kan den bara användas i några fåtal tävlingar. Istället är det en hel massa race där du måste ha en specifik bil eller ett specifikt märke... Trist att behöva puttra runt med massa olika "tråkiga" bilar när man har sina riktiga monster stående i garaget.
- In Game Telemetry. Vem hinner se hur hjulupphängningen arbetar mitt under pågående lopp? Vem bryr sig överhuvudtaget om G-kraftsvyn?
-Tune Car. Sådant tycker jag är riktigt kul. Men tyvärr försvinner hela tjusningen när jag ändå som sagt bara använder bilen ett par lopp innan det är dags för en ny bil. Man hinner inte lära känna sina bilar.
- "Full Line / Break Line". De gröna och röda pilarna som talar om den perfekta linjen att köra. Gillar inte funktionen. Bättre om de funnits som en körskola istället för som svårighetsgrad. Går som väl är att välja bort.
Nä, en trea blir det i betyg. Och det är grafiken som lyfter betyget (trots att många har sågat just den).
Skall man behöva köpa ett PS3 framöver ändå för det ultimata bilspelet (GT5)?
Postad 21 August 2007 - 07:32
Postad 22 August 2007 - 16:28
Ja, det går. Men då får du tyvärr ändra till mph istället för kmh också, eftersom du ställer "metric system" eller inte och kilowatt hör till det metriska systemet, hästkrafter gör det inte.Jag vill kunna se effekten angiven i hästkrafter i stället för kilowatt, så jag slipper multiplicera med 1,36 i skallen hela tiden. Kan man ändra detta?
Postad 08 October 2007 - 11:28
Den enda problemet är att man snabbt tröttnar på vissa banor som kommer igen och igen och igen.
Hur många varv har man inte spenderat på Laguna Seca?
Fulla Cobra banan är ju också för tråkig. Hatar den.
Tur att det finns inhyrda förare som kan ta över när det blir FÖR tjatigt...
Eller som min flickvän uttryckte det igår 'Vad är det för spel där man måste sitta och titta på när datorn kör varv efter varv i en timme'?
Speciellt tråkigt blir det när man inte har charge-and-play och handkontrollen timear ut efter en stund. Ännu tråkigare blir det när boxen inte lyckas läsa skivan igen när spelet resumas och det är en två minuter kvar av endurance loppet...
Postad 08 October 2007 - 11:52
Har dubbelkollat att alla save filer ligger under Forza 2 under Memory på hdd´n men ändå laddas det inte, förslag nån??
Postad 08 October 2007 - 18:51
//Combo
Postad 13 October 2007 - 11:31
Många bra låtar som jag vill ha!
Postad 27 October 2007 - 23:33
Twin Ring Motegi finns att ladda ner!
Nu har jag ju aldrig kört denhär banan i det riktiga livet då, men det är min absoluta favorit (från tidigare tevespel). Detta är en mycket god nyhet!
Downloading as we speak.. type..
Postad 28 October 2007 - 12:02
Har en hel drös med BMW/Mercedes/Audi bilar som saknas för de där sista achivementsen[1].
Orkar inte ha xboxen på för att datorn ska köra nordslingan timme ut och timme in heller... Vill hellre börja på något nytt spel i samlingen...
[1] Egentligen är det väl lite fler achivements som saknas, men de når man lätt själv; Guld på arkad (schabblade bort ledningen precis innan sista kurvan på nordslingan), 1 mille online creds (skulle tro att det behövs 500 races för att nå den summan, så den achivementen struntar jag nog i), timed runs (har inte spelat de än), auktion (lätt fixat när jag säljer alla bilar efter att ha ägt alla bilar).
Edit: Eftersom inte signaturer verkar fungera längre i forumet så kan jag ju upplysa eventuella välgörare att man kan nå mig på "DonPidgeon" i Live.
Redigerat av Unregistered6810b893, 28 October 2007 - 12:16.
Postad 09 February 2008 - 16:46
Den 7/12 kom det ju en ny DLC med lite roliga bilar, här är den listan:
1971 Pontiac Firebird
1981 Renault 5 Turbo
1984 Audi Sport quattro
1986 BMW M3 E30
1997 Porsche 911 GT1 Street
2005 Ferrari FXX
2006 Ferrari 599GTB Fiorano
2007 Audi R8
2007 Koenigsegg CCGT
2007 Lamborghini Gallardo Superleggera
Sen så återkom ju Road America.
Nu väntar vi spänt på nästa DLC som läre dyka upp rätt så snart hoppas vi iaf
Ps, vi är ett gäng som lirar och ni hittar oss på www.forzacentral.se =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Forza 2: Garage
235 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?