Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.999998 (6) Inga priser
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.333332 (8) Inga priser

Postad 30 May 2008 - 10:34

Snappahead
  • Snappahead
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Här finns en billig övningsplatta:
Thomann BassKick Pad

Och här en billig bastrummepedal:
Thomann Kick

Jag har beställt grejer därifrån innan och det funkar skitbra...frakten är 15 Euro oavsett vad du beställer..

Tack för tipset! Verkar vara bra priser där. Nu funderar jag på att strunta i övningsplatta och vända på klubban så att den slår mot pedalen istället. Typ som denna funktion: http://www.omegapedal.com/

Postad 30 May 2008 - 11:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

hmmm... ...

jag har redan en guitar hero-gitarr..

ingen jag känner (eller jag själv) är ett smack intresserad av att sjunga.

är det ett vettigt alternativ att köpa bara spelet och trummorna?
går det ens?
hur mycket sparar man, tror ni.. ?

jag trodde precis som du, men det är faktiskt otroligt skoj att sjunga, speciellt när man kör ett fullt band :)

Postad 30 May 2008 - 11:11

rnrlifestyle
  • rnrlifestyle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Verkar vara bra priser där. Nu funderar jag på att strunta i övningsplatta och vända på klubban så att den slår mot pedalen istället. Typ som denna funktion: http://www.omegapedal.com/

Jag funderade också på att skippa övningsplattan och låta klubban slå mot stativet. Jag valde dock övningsplatta eftersom den ger en bra studs precis som en riktig trumma och gör därmed också dubbelslag lättare. :)

Postad 30 May 2008 - 11:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

http://www.omegapedal.com/ var grym! En sån vill jag ju ha nu. Är duktigt missnöjd med originalpedalen som följer med spelet...

Postad 30 May 2008 - 11:35

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

jag beställde lite över tolv i tisdags från amazon och idag vid 13:00 kom det bor i norra sverige jag är överaskad att det gick så snabbt att få det hit :)
valde dessutom air mail stog leverans 3-7 dagar tog 2 :D DHL börjar kanske rycka upp sig ?

Beställde du bara spelet eller hela kitet? Jag beställde också i tisdags och är norrlänning så man kanske kan hoppas på att de kommit när man kommer hem? B)

/D

Postad 30 May 2008 - 16:13

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Fick spelet idag ;) Grymt roligt, lite tråkigt att gittardelen är lite lättare än på GH 2o3. Känns som om de första låtarna på expert är lika svåra som när man har kommit till typ mitten på Hard på GH.

Har testat och sjungit lite också, känns lite fånigt i början men det släppte efter ett tag.(Skulle tippa på att grannarna tror att man dödar någon när man står och ylar :P) Tror faktiskt jag har sjungt mer än jag spelat gittar. Nu längtar man ju bara att trummorna ska skickas ngn j*v*a gång från Amazon. Tror de kommer att bli allra roligast att spela!
/Wahlstrom

Postad 30 May 2008 - 17:10

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Fick spelet idag ;) Grymt roligt, lite tråkigt att gittardelen är lite lättare än på GH 2o3. Känns som om de första låtarna på expert är lika svåra som när man har kommit till typ mitten på Hard på GH.

Har testat och sjungit lite också, känns lite fånigt i början men det släppte efter ett tag.(Skulle tippa på att grannarna tror att man dödar någon när man står och ylar :P) Tror faktiskt jag har sjungt mer än jag spelat gittar. Nu längtar man ju bara att trummorna ska skickas ngn j*v*a gång från Amazon. Tror de kommer att bli allra roligast att spela!
/Wahlstrom

Jo gitarrdelen är lite för lätt, men det blir lite svårare på det sista setet och sedan på endel av bonuslåtarna. Green grass and high tides har ett par ganska svåra solopartier och är kämpig att få 5 stjärnor på. Sen finns det väl ännu värre DLC låtar skulle jag tro.

Postad 30 May 2008 - 17:28

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Ska ni inte ladda upp lite bilder på era Rock band ;)

Postad 30 May 2008 - 19:50

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Fick mitt RockBand idag också, spelet kom igår och instrumenten idag...
SNYGGT jobbat Amazon med tanke på att jag beställde grejerna i Tisdags!
AHHH lite Smirnoff ICE och helgen är räddad!

Första intrycket är....GH suger, MKT bättre känsla i RB!
Trummorna har jag precis klarat på Easy...FN vilken taskig taktkänsla man har!
Micken har jag inte testa ännu ;)

BETYG på spelet än så länge 5 av 5 brödrostar!!

Postad 30 May 2008 - 21:57

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Fick mitt RockBand idag också, spelet kom igår och instrumenten idag...
SNYGGT jobbat Amazon med tanke på att jag beställde grejerna i Tisdags!
AHHH lite Smirnoff ICE och helgen är räddad!

Första intrycket är....GH suger, MKT bättre känsla i RB!
Trummorna har jag precis klarat på Easy...FN vilken taskig taktkänsla man har!
Micken har jag inte testa ännu ;)

BETYG på spelet än så länge 5 av 5 brödrostar!!

5 utav 5 toasters *swofh*. Kanon kul! :P
( Benjamin ( Björn Gustafsson ) )

Redigerat av -FreakyThing-, 30 May 2008 - 22:08.

Postad 31 May 2008 - 08:51

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Fick trummorna igår, trodde det skulle vara mycket svårare efter jag läst om folk som bara får 3 stjärnor på easylåtarna.
Jag har snart klarat hela easy och har femmor på i stort sett allt, inte svårare än gitarren var första gången man lirade alltså.
Men grymt kul!

Postad 31 May 2008 - 09:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Fick trummorna igår, trodde det skulle vara mycket svårare efter jag läst om folk som bara får 3 stjärnor på easylåtarna.
Jag har snart klarat hela easy och har femmor på i stort sett allt, inte svårare än gitarren var första gången man lirade alltså.
Men grymt kul!

Fast easy ska ju vara ganska lätt, och de allra flesta tror jag kan börja i allafall på medium. Men det är ju roligare om det går bra och lätt i början och att öka svårighetsgraden succesivt. Hur är det på trummorna, man använder inte alla "plattor" från början eller? Som med gitarren menar jag att det bara är tre knappar att hålla reda på på easy eller liknande?

Postad 31 May 2008 - 11:26

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Nej, nu blir jag sur >_< . Amazon har fått in Band in box ( 360 ) Men höjt priset till £ 117,48

Postad 31 May 2008 - 11:40

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Nej, nu blir jag sur >_< . Amazon har fått in Band in box ( 360 ) Men höjt priset till £ 117,48

Är inte band in box hela kittet + spel, isåfall är det ju billigt, 1450 kr eller nåt väl. Eller är det bara för instrumenten?

Postad 31 May 2008 - 11:59

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Är inte band in box hela kittet + spel, isåfall är det ju billigt, 1450 kr eller nåt väl. Eller är det bara för instrumenten?

Bara intstrumenten, tyvärr . Annars hade det varit ett toppen pris ;)

Postad 31 May 2008 - 14:04

Kuben47
  • Kuben47
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick mina instrument igår.

**** vad kul det är...ända negativa är kanske låtarna.
Skulle vara roligt att spela trummor till låtarna som är med på Guitar Hero 1...fast man får väl ladda ner lite bra låtar typ Metallica...

Postad 31 May 2008 - 15:57

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Fast easy ska ju vara ganska lätt, och de allra flesta tror jag kan börja i allafall på medium. Men det är ju roligare om det går bra och lätt i början och att öka svårighetsgraden succesivt. Hur är det på trummorna, man använder inte alla "plattor" från början eller? Som med gitarren menar jag att det bara är tre knappar att hålla reda på på easy eller liknande?

Jo, allt används från början. Fast det är glest med pluppar.

Började lira på medium efter jag klarat easy. 11 första låtarna fick jag fem stjärnor på direkt, sen stängde jag av och gick ut i solen :(
Har ju hört att det ska vara så förbannat svårt med trummorna (även på easy), men det är det verkligen inte. Bara lite ovant till en början. Har själv aldrig tagit i ett riktigt trumset.

Jag gav strax över 1300 för alla instrument och 550 ungefär för spelet, tycker jag är billigt.

Postad 31 May 2008 - 17:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det var nog första gången jag hört ngn säga att ett spel för 1850 spänn är billigt.

Postad 31 May 2008 - 17:20

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Tycker också det är billigt med tanke på vad du får för slantarna, en vanlig handkontroll går ju lös på 4-500:-.

Nu kanske trummorna inte håller bästa kvalitet, när jag redan fått skruva isär den gula som slutade fungera efter en dags HÅRT spelande, tog bort brickan och plastgrejen direkt under "skinnet" och sattesedan tillbaka det och vips så funkade den igen :(

Har nu spelat medium, men klarar INTE den hemska gräslåten (den sista)..har även spelat en del Hard och Expert så det går rätt fort att komma igång...har inte rört trummor tidigare så det är rätt jobbigt med pedaltakterna!!

Redigerat av PrOoF, 31 May 2008 - 17:22.

Postad 31 May 2008 - 21:27

Kuben47
  • Kuben47
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har precis fått spelet...

Hur köper man "points" så man kan ladda ner låtar?

Postad 31 May 2008 - 21:45

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Du köper lättast ett kort med en kod på, som du sedan löser in antingen i xboxen eller på xbox.com.
Du kan köpa dem i affären, eller så kan du regga ditt kreditkort och köpa MS points direkt i xboxen.

Postad 01 June 2008 - 10:52

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Du köper lättast ett kort med en kod på, som du sedan löser in antingen i xboxen eller på xbox.com.
Du kan köpa dem i affären, eller så kan du regga ditt kreditkort och köpa MS points direkt i xboxen.

Kostar pointsen mer om man köper det via konsollen än att köpa i affären ?

Postad 01 June 2008 - 13:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Kostar pointsen mer om man köper det via konsollen än att köpa i affären ?

Jag kollade upp det där för nåt år sen och kom fram till att det är billigast att köpa via kort direkt i konsollen. Det dumma är ju att man måste regga sitt kontonr, men det är inte samma avtal som när man reggar sitt konto för att dra varje månad för guldkonto. Är två olika ställen.

Postad 01 June 2008 - 14:27

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Jag kollade upp det där för nåt år sen och kom fram till att det är billigast att köpa via kort direkt i konsollen. Det dumma är ju att man måste regga sitt kontonr, men det är inte samma avtal som när man reggar sitt konto för att dra varje månad för guldkonto. Är två olika ställen.

Ahaa, då är det alltså smartast att köpa via konsoll :(

Postad 01 June 2008 - 19:31

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Går det inte att bilda ett band över live...måste alla vara anslutna från samma consoll för att lira band tour?

Postad 01 June 2008 - 20:20

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Går det inte att bilda ett band över live...måste alla vara anslutna från samma consoll för att lira band tour?

För att köra band world tour alltså "band karriären" så måste man minst vara 2st lokalt tror jag, resten kan ansluta via live. Däremot kan man köra band quickplay eller nåt och bara bjuda in vänner.

Postad 01 June 2008 - 21:40

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
För att starta ett band och köra band world tour så måste man ju minst vara 2 st...men går det verkligen att bjuda in fler via live sen?

Redigerat av PrOoF, 01 June 2008 - 21:40.

Postad 01 June 2008 - 22:53

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

För att starta ett band och köra band world tour så måste man ju minst vara 2 st...men går det verkligen att bjuda in fler via live sen?

Jag har inte provat men tycker det verkar så, finns ju "find players".

Postad 02 June 2008 - 13:10

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Hoho, Medans jag väntar på kortet ( Som jag ska betala med ) så sänks priset på Band in a box :blink: från 117,xx till 113,48

Postad 02 June 2008 - 14:22

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Fick mitt Rock Band idag. först kl 11 kom posten och då fick jag själva spelet. sen ungefär vid 12 plingade det på dörren och där stod DHL med mina instrument :lol:

Tycker att trummorna är svinkul och otroligt svårt. mest för att det går så långsamt på easy och medium så man är för snabb och slår på pukan innan noten kommit fram. Sen på expert så var de ju lite svårare ja.. hehe överlevde 20 sekunder innan jag fick song failed :P

Gitarren är jättekonstig för mig som är van guitar hero. Strumbaren knäpper inte utan är helt tyst så de känns väldigt märkligt i början och som sagt så är soloknapparna väldigt små och svåra som tusan att få någon koll på vart dom sitter. Dom stora knapparna är väl helt okej. Whammybaren måste jag också klaga lite på för den är alldeles för lös och slapp.. och de sitter knappar (start och back) precis under den som man råkar trycka in av misstag när man whammar.

Att sjunga med micen är skitkul :blink:

Rent spelmässigt verkar det jävligt bra, inte hunnit testa tillräckligt för att ha någon kommentar. Är nog väldigt kul när man är flera lokalt ;) party i helgen så jag kan ju lämna omdömme efter de hehe..

/D

Postad 02 June 2008 - 16:02

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Nu har jag lirat 6 låtar på Hard 5 stjärnor på 4 st.
Expert har jag testat också, klara några låtar men får ingen vidare score.

Postad 03 June 2008 - 06:50

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Får man spela alla låtar i spelet direkt eller måste man låsa upp de först (á la GH)?

Om man nu måste låsa upp dem, hur funkar det? Räcker det t.ex. att man spelar igenom hela spelet med (t.ex.) mic'en på Easy, så är allt upplåst i quickplay/multiplay (för samtliga instrument)?

Postad 03 June 2008 - 13:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Är ni säkra på att rubriken till denna tråd stämmer nåmer?
Vore bättre med Rock Band - bättre än Guitar Hero World Tour?
Jag blir bara mer o mer impad av Guitar Hero: World Tour när jag ser trailerarna.

http://www.guitarhero.com/swe/

Dock så är det mest trummorna jag fokuserar på - dels för att jag är "gammal" trummis och dels för att det är ju det som gör dessa två spel utstickande i mängden. Jag menar, Singstar finns ju redan, och Guitar Hero med då.
Men trummorna i GH:WT ser bra mycket mer seriösa ut än Rock Bands trumset, bland annat genom att de är tryckkänsliga - ju hårdare du slår destå mer hörs det osv. Och så uppstående cymbaler med - nice som fasiken. Och allt TRÅDLÖST. Varför är till och med Rock Bands gura trådad när GH:s gitarrer är trådlösa, och trumsetet är trådlöst. Kablar är bara i vägen alltid.
Men, det återstår ju att se, kanske kostar GH:WT dubbelt så mycket som Rock Band (om nu Rock band ens kommer till Sverige dvs).
Den som lever får se! Detta är i alla fall mina tankar kring detta kommande "spelkrig".

Redigerat av MrSpokk, 03 June 2008 - 13:47.

Postad 03 June 2008 - 14:01

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Är ni säkra på att rubriken till denna tråd stämmer nåmer?
Vore bättre med Rock Band - bättre än Guitar Hero World Tour?
Jag blir bara mer o mer impad av Guitar Hero: World Tour när jag ser trailerarna.

http://www.guitarhero.com/swe/

Dock så är det mest trummorna jag fokuserar på - dels för att jag är "gammal" trummis och dels för att det är ju det som gör dessa två spel utstickande i mängden. Jag menar, Singstar finns ju redan, och Guitar Hero med då.
Men trummorna i GH:WT ser bra mycket mer seriösa ut än Rock Bands trumset, bland annat genom att de är tryckkänsliga - ju hårdare du slår destå mer hörs det osv. Och så uppstående cymbaler med - nice som fasiken. Och allt TRÅDLÖST. Varför är till och med Rock Bands gura trådad när GH:s gitarrer är trådlösa, och trumsetet är trådlöst. Kablar är bara i vägen alltid.
Men, det återstår ju att se, kanske kostar GH:WT dubbelt så mycket som Rock Band (om nu Rock band ens kommer till Sverige dvs).
Den som lever får se! Detta är i alla fall mina tankar kring detta kommande "spelkrig".

Jag håller med om att trumsetet till GHWT antagligen blir mycket bättre, dock så har harmonix bevisat att de är bättre på att behålla känslan mjukvarumässigt i spelen med notecharts och att man behöver bättre tajming för att lyckas. Jag gillar GH3 starkt men det är vissa saker som gör att Rock Band känns mer äkta på något sätt. Hoppas dock att GHWT blir bättre på detta än GH3 var. Men det är ju fortfarande neversoft så jag tvivlar lixom lite :)
Sen ska de ju trycka ut så ******** mycket spel också, å mjölka på så många ställen. GHTW, GH on tour, GH Aerosmith och nu senaste GH Metallica....hellre kvalité än kvantitet säger jag.

Postad 03 June 2008 - 16:26

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag håller med om att trumsetet till GHWT antagligen blir mycket bättre, dock så har harmonix bevisat att de är bättre på att behålla känslan mjukvarumässigt i spelen med notecharts och att man behöver bättre tajming för att lyckas. Jag gillar GH3 starkt men det är vissa saker som gör att Rock Band känns mer äkta på något sätt. Hoppas dock att GHWT blir bättre på detta än GH3 var. Men det är ju fortfarande neversoft så jag tvivlar lixom lite :)
Sen ska de ju trycka ut så ******** mycket spel också, å mjölka på så många ställen. GHTW, GH on tour, GH Aerosmith och nu senaste GH Metallica....hellre kvalité än kvantitet säger jag.

Tror inte de behöver göra speciellt mycket för att släppa aerosmith och sånt, de behöver ju bara göra låtarna, inte ett helt spel.
De drar in pengar som de sedan lägger in på GHTW :P
Hoppas de släpper mycket DLC på GHTW bara :D

Postad 03 June 2008 - 17:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Tror inte de behöver göra speciellt mycket för att släppa aerosmith och sånt, de behöver ju bara göra låtarna, inte ett helt spel.
De drar in pengar som de sedan lägger in på GHTW :)
Hoppas de släpper mycket DLC på GHTW bara :P

Mycket hänger ju på just DLC och på vilka låtar som finns med. Ska bli spännande att se va GH:WT kommer att erbjuda i låtväg.

Postad 03 June 2008 - 19:37

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag fick grejerna från amazon.co.uk idag. Märkte att USB-adaptern kräver ström. Men strömkabeln som följer med är brittisk. Hur löste ni det?

Postad 03 June 2008 - 19:38

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Hur löste ni det?

Stoppade in den i väggen.

Redigerat av derpious, 03 June 2008 - 19:39.

Postad 03 June 2008 - 20:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Stoppade in den i väggen.

:) Ja, med hjälp av adaptern som följde med då :P

Postad 03 June 2008 - 20:13

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Men. Varför fick inte jag en adapter? Var låg den?

Postad 03 June 2008 - 20:52

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Följde med en sån där som man kan "snäppa" på olika kontakter på. Har du kikat så det inte är så enkelt att din redan var färdigsnäppt :) ..fint ord.

Borde ju följa med en svensk kontakt att snäppa dit...snipp snapp snäpp!

Postad 03 June 2008 - 21:00

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Följde med en sån där som man kan "snäppa" på olika kontakter på. Har du kikat så det inte är så enkelt att din redan var färdigsnäppt :) ..fint ord.

Borde ju följa med en svensk kontakt att snäppa dit...snipp snapp snäpp!

Jädrar också. Har letat, men hittar inget att "snäppa på". Ärjag körd nu?

Sicken antiklimax alltså!

Postad 03 June 2008 - 21:18

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jädrar också. Har letat, men hittar inget att "snäppa på". Ärjag körd nu?

Sicken antiklimax alltså!

Nej inte alls, är bara att skaffa en sån där du har när du åker utomlands typ. Finns säkert på clas ohlson för nån 10:a. Så då ska det nog gå fint....vad står det på den. Volt o watt o sånt där?

Edit: Men vill du lira direkt är det ju bara att stoppa in allt i 360:n direkt. Den har ju 4 USB ingångar så bara tuta o köra.

Redigerat av Biokillen, 03 June 2008 - 21:46.

Postad 04 June 2008 - 05:31

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Nej inte alls, är bara att skaffa en sån där du har när du åker utomlands typ. Finns säkert på clas ohlson för nån 10:a. Så då ska det nog gå fint....vad står det på den. Volt o watt o sånt där?

Edit: Men vill du lira direkt är det ju bara att stoppa in allt i 360:n direkt. Den har ju 4 USB ingångar så bara tuta o köra.

Problemet med att hitta en adapter är att de flesta är "omvända", d.v.s. ämnade att göra en svensk stickkontakt till brittisk. Jag behöver ju motsatsen. :) Hittade denna på ClasOhlson. Enligt bilden så borde den fungera, men enligt produktbeskrivningen så gör den inte det... :P

Men det där med att koppla in allt i boxen är ju en jättebra idé! Har någon testat så att det verkligen fungerar?

Tack för hjälpen Biokillen!

Postad 04 June 2008 - 06:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Leta igenom alla kartonger en gång till, den borde ligga där! En lite svart plastbit med en svensk koppling på.

EDIT: Jag vill minnas att mina adaptrar låg i samma lilla kartong som transformatorn.

Redigerat av MrSpokk, 04 June 2008 - 06:19.

Postad 04 June 2008 - 11:06

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Problemet med att hitta en adapter är att de flesta är "omvända", d.v.s. ämnade att göra en svensk stickkontakt till brittisk. Jag behöver ju motsatsen. :) Hittade denna på ClasOhlson. Enligt bilden så borde den fungera, men enligt produktbeskrivningen så gör den inte det... :)

Men det där med att koppla in allt i boxen är ju en jättebra idé! Har någon testat så att det verkligen fungerar?

Tack för hjälpen Biokillen!

Visst ska det funka att stoppa in allt o boxen.

Men annars är det ju bara att köpa en vanlig USB-hubb här i sverige. Hur mycket har du inkopplat samtidigt?

Kanske räcker med 2 st?

Eller så tar du en med 4 stycken

Bara att testa om de funkar, så inga problem att få igång ditt rockband! Classe är ju perfekt då du kan testa först och lämna tillbaka om det inte funkar.

Kul att man kan hjälpa till :(

Postad 04 June 2008 - 14:17

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tack för all hjälp! Nu känns det mycket bättre! :-)

Postad 04 June 2008 - 14:45

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Någon som dämpat sina trummor och kan tipsa om inköpsställe av gummiduk?

Postad 04 June 2008 - 15:32

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tack för all hjälp! Nu känns det mycket bättre! :-)

Perfekt!

Vill man snygga till det lite och inte ha alla kablarna på framsidan så köpte jag denna
USB förlängare och kopplade in bak
i xboxen. Drog kabel runt och vips så fick man den bakom soffan. Smidigt då man slipper ramla över massa kablar o slita omkull boxen :(

Funderade också på lite dämpning av trummorna. Tyg kanske är det bästa? Men finns såklart nån som gjort alla tester så man slipper uppfinna hjulet på nytt :)

Postad 04 June 2008 - 16:54

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Tyg kanske är det bästa? Men finns såklart nån som gjort alla tester så man slipper uppfinna hjulet på nytt :(

Finns mycket på officiella forumet, en kille som har använt strumpor och gummisnoddar t.ex.
Men det verkar finnas 2 inofficiellt olika sorter av trumsetet, så det kan vara värt att notera innan man börjar med någon modifikation, vad som funkar bäst till dom olika sätten.
Kolla på forumet som sagt för mer information, tror det är typ www.rockband.com.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.