Hmm, där sa du nånting. Man får sannerligen hoppas de hinner släppa ME 3 innan boxens dagar är över. Annars blir det ju problem. Där kan man ju säga att pc-spelarna har en fördel.Har inte heller någon speldator, utan det blir spel till konsol. Så ME 2 får bli till 360 för mig också. Sedan vill jag kunna föra över min karaktär också
(även om det säkerligen hade kunnat gå att hacka in i PC-versionen)
Mass Effect (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(11)
|
99:- | |
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 31 August 2009 - 13:59
Postad 04 September 2009 - 10:13
Hehe, inte blir du hängd. Vad gillar du för spel? Om du spelade ME i 10 minuter så misstänker jag att du inte ens hann ur skeppet för första gången? ME är tungt vad gäller dialoger, mycket storydrivet spel. Är det det du menar är jobbigt? För då är nog helt enkelt inte ME något för dig. Men vi kan ju inte alla gilla allt. Mycket snack och lite verkstad skulle man kunna sammanfatta det med. Har ibland spelat en hel kväll i stort sett utan strider. Sen är det ju striderna som är den stora bristen med ME, det är ingen bra shooter. Största problemet är att frameraten lätt går ner betänkligt. Detta ska dock vara fixat till tvåan och det spelet ska fungera mycket bättre ur shooter-aspekten säger utvecklarna. Men jag talar nog för alla oss fanatiker när jag säger att det inte är striderna som fått oss att falla för ME.Jag testade det här spelet 10 minuter för nåt år sedan och gav upp, kändes urtråkigt helt enkelt. Nu när jag läser (försöker..) vad ni skriver så känner jag att jag aldrig kommer ge mig på Mass Effect igen, eller ens någon uppföljare. Haha det känns som ett ganska, hmm.. jobbigt spel?
Jag blir väl hängd för detta antar jag
Postad 04 September 2009 - 10:27
Spelade första vändan som Soldier och helt riktigt, fps-känslan är väldigt bristfällig i spelet, men jag märkte att jag älskade att använda mina kollegors biotics/tech-skills. Nästa genomkörare blev en female adept med Assault Rifle som vald skill.
OH MY GOODNESS - hon skakar min värld så hårt att jag är inne på 4:e vändan med henne (vill till 60 och maxa charm & intimidate utan att använda ngra points) och jag gillar det precis lika mycket som första gången jag lvlade henne.
Just möjligheten att kontrollera fienden medan Wrex/Ash/Tali/Garrus mejslar ner dem med vapen är underbar och känslan att vara über är svårslagen. När man har conversation-skills maxade och har röt/blått val i de allra flesta situationer så är spelet så BADA$$ att jag kramp-ler hela tiden jag spelar.
Glöm Modern Warfare 2, AssCred2 eller något annat spel heller för den delen (naturligtvis är allt förbokat och kommer köpas) - det är ME2 JAG väntar på!
(Dragon Age förbokat - har man flyt så hittar man samma vibb i det spelet)
Postad 04 September 2009 - 10:31
XBOX PC
46 tum / 82 tum 24 tum
5.1 + soffa 2.0 + kontorsstol
Jag kommer köpa spelet till 360. Varje gång jag hoppar i hyperrymden via Mass-Relays så slår jag 2.4-2-7 på Richterskalan. Sub-basen ÄLSKAR detta spelet.
Fantabulöst humming!
Lite mer än en minut av ert liv som inte går till spillo.
Fasen, det var ju en hel serie av kortfilmer, juh. Wunderbar.
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 04 September 2009 - 10:43.
Postad 04 September 2009 - 12:01
Min första karaktär är Infiltrator (Commando). Tycker det känns som en bra blandning mellan "soldier" och "tech". Spammar ofta Overload och Sabotage medan Wrex och Liara hjälper till med Biotics.Mja, Mjo... Striderna är väldigt blandade. Jag tycker att det handlar om att hitta sin klass.
Att ha tillgång till sniper gör också att jag kan köra lite annorlunda taktik på vissa banor.
Postad 05 September 2009 - 09:21
Såg till att köra en soldier först för att låsa upp de olika vapnen som valfria extra abilities. Sen kör jag alltid adept eller engineer. Ser till att välja de rena klasserna, så jag kommer åt AI Hacking respektive Singularity till min gubbe/gumma. Dels är de bra och dels vill jag ju ha mina achievements.Min första karaktär är Infiltrator (Commando). Tycker det känns som en bra blandning mellan "soldier" och "tech". Spammar ofta Overload och Sabotage medan Wrex och Liara hjälper till med Biotics.
Att ha tillgång till sniper gör också att jag kan köra lite annorlunda taktik på vissa banor.
Kör man engineer och har med Tali och Liara har man ett bra läge. Välj shotgun eller assault rifle som extra ability, plussa på shotgun på Tali så har man slagkraft i strider. Dessutom har man två pers med AI Hacking och en fullfjädrad biotic som komplement. Ahh, hacka en Geth Destroyer bland några Troopers är rätt kul.
Postad 17 September 2009 - 08:43
Man får en rejäl inblick i hur Quarians har det samt hur Cerberus tänker och tycker...
Dock; det gick åt 2/3 av boken att bara komma fram till vad som stod på baksidan. Mycket uppbyggande och etablerande av karaktärer, tyvärr inga av dem lika intressanta som Anderson och Saren från Revelation.
Men ändå. Gillar man Mass Effect är den läsvärd.
Postad 17 September 2009 - 09:51
Jag har för mig att jag har hört att Ascension ska utspela sig i tidsperioden mellan det att ME slutar och ME2 börjar. Stämmer det? Om ja, kändes det som att boken knöt an till vad som hänt i spelet på ett bra sätt? Och nu menar jag inte att Shepard skulle nämnas eller andra detaljer eller så, men att den knyter an till spelet på något sätt. Eller är den helt fristående?Sådär. Läste ut Ascension för ett par dagar sen. Tyvärr inte alls lika bra bok som Revelation.
Postad 17 September 2009 - 10:17
Om ja, kändes det som att boken knöt an till vad som hänt i spelet på ett bra sätt?
Nja, boken handlar om livet på en rymdstation där Alliance tränar upp biotics. De nämner
De introducerar en ny ras,
Men det handlade som sagt var mest om Quarians och Cerebus.
Postad 10 December 2009 - 18:18
Postad 10 December 2009 - 19:31
Postad 10 December 2009 - 19:34
Påbörjade detta idag, verkar roligt. Synd att en bugg förstörde spelet (går inte att hitta sista bomben på Eden Prime) men kul så länge det varade!
Du missade säkert bomben...
Finns en precis när du stiger av tåget till vänster om dig, sen en strax till vänster efter att man passerat bron och sen den sista i slutet av korridoren innan man går ner för rampen.
Eller är detta den 'bättre' versionen du väntade på att spela så länge?!?
Postad 10 December 2009 - 20:19
PC-versionen är bättre ja. Hackingsystemet är kul, verkar inte finnas på 360 enligt GS.Eller är detta den 'bättre' versionen du väntade på att spela så länge?!?
Det finns massa andra bra spel jag inte spelat heller. Men nu måste jag spela inför ME2.Zoiler, Menar du att det är första gången du spelar Mass Effect?
Blev besviken på karaktärseditorn dock, trodde den skulle vara mycket mer avancerad.
Postad 10 December 2009 - 20:49
Postad 10 December 2009 - 20:51
Nej va fan, jag är ingen robotJag som trodde du hade dina långa tentakler i alla dessa höjdarspel som 360´n har att erbjuda. Finns en människa ändå bakom den imponerande loggan.
Hur lång är mainstoryn i ME förresten?
Postad 10 December 2009 - 21:00
Andra gången låg jag enbart runt 20h, var en vältränad snygg man med perfekt solbränna som bara röjde fram i Universum som en lavin av kraft.
Känns inte som man vill spelet ska ta slut, endast Bioware som ger mig den känslan.
Redigerat av RealDaBratt, 10 December 2009 - 21:01.
Postad 10 December 2009 - 21:17
Jag valde adept och la mina poäng direkt på intimidate. Jag ska såklart bli en mindfucking renegade sen
Postad 10 December 2009 - 21:24
Redigerat av jayreso, 10 December 2009 - 21:26.
Postad 11 December 2009 - 00:07
Jag uppskattade det fullt ut först när jag började läsa codexar och upptäcka hur många av sidouppdragen passar in i det universumet.
Nu hittade jag alla fyra till slut, blev förvirrad av att de hade lagt två på samma ställe. Borde du inte kommit ihåg det Humming som spelat det typ fem gånger
?
Säkert därför jag bara trodde det var tre.
Annars kan man titta på kartan, där ska alla bomberna vara utsatta...
Hackingsystemet är kul, verkar inte finnas på 360 enligt GS.
Nä. Alla hackningar på 360n är QTE.
Postad 11 December 2009 - 00:11
Du e så efter Zoiler, men vi tycker om dig iafPåbörjade detta idag, verkar roligt.
Postad 11 December 2009 - 00:28
Och sen gärna läsa ett par böcker också va? Nä, sånt är inte för migJag uppskattade det fullt ut först när jag började läsa codexar och upptäcka hur många av sidouppdragen passar in i det universumet.
Jaja, ibland måste man vänta lite för att få den bästa versionenDu e så efter Zoiler, men vi tycker om dig iaf
Postad 11 December 2009 - 07:41
Hup hup?Jag spelade förresten Half Life 2 för första gången i början av året. Dåligt spel ;(
Postad 11 December 2009 - 11:27
Jag spelade förresten Half Life 2 för första gången i början av året. Dåligt spel ;(
Så du har iallafall lite bra smak?
Edit: Även om Portal gjorde att Orange Boxen var värd sitt pris...
Redigerat av Unregistered6810b893, 11 December 2009 - 11:28.
Postad 11 December 2009 - 12:56
Postad 11 December 2009 - 13:01
1.
2.
3.
Ingen jätteskillnad mellan dessa varianter. Du märker inte ens det när väl spelet är slut 'på riktigt'.
Förmodligen kommer det att ha större impact i tvåan, även om boken (ME:Ascension) slätar över vilket vägval man gjorde rätt rejält.
Postad 11 December 2009 - 15:32
Det finns tre varianter på slut...
1.Spoiler
2.Spoiler
3.Spoiler
Ingen jätteskillnad mellan dessa varianter. Du märker inte ens det när väl spelet är slut 'på riktigt'.
Förmodligen kommer det att ha större impact i tvåan, även om boken (ME:Ascension) slätar över vilket vägval man gjorde rätt rejält.
Tack för svaret, tror jag skall köra 1 eller 2 denna gång då...eller inte.
Satt och surfade lite på wikin och hittade
Tech proximity mine
Är det någon som vet hur man använder dessa? Har aldrig sett en mina förut trots att jag la ner 48 h på första genomspelningen.
Postad 11 December 2009 - 22:07
Någon som har några tips på hur man ska klara sista simulationen i pinnacle station? Spelar adept på hardcore och har bara lyckats hålla ut i ungefär 2 minuter.
EDIT:
Redigerat av Dariush, 11 December 2009 - 23:24.
Postad 12 December 2009 - 10:07
Verkar som att det blir minor när man inte använder engineer/infiltrator-förmågor direkt på en fiende.
Man ser dem oftast när fienderna har missat eller ens AI har kastat tech på en fiende när AIn gömde sig bakom en vägg...
Det är en liten blå skiva.
Postad 22 December 2009 - 17:44
ME.JPG 11.85K
0 Antal nerladdningar1. Initial hype. Missnöjd över simpel karaktärseditor.
2. Spelar lite, verkar småkul. Kommer till bomberna jag inte hittar och orkar inte mer.
3. Hittar bomberna. Kör storyuppdrag. Har kul.
4. Mako för första gången. WTF. Inga checkpoints, kan inte spara om fiender är i närheten. WTF.
5. Klarar makosekvenserna, kommer vidare lite.
6. Dör, är underlevlad och måste fly till annan planet. Tråk.
7. Nuvarande status. Klarar av tuff slemmig boss på annan planet. Provar sidouppdrag, hittar feta vapen, pengar och levlar upp. Lär mig mycket om taktik, skills, och utrustning. Fastnar i sidouppdrag i 10 timmar. Klarar alla (utom collectathon).
Så nu är det på steg 6 igen antar jag. Fast nu kommer de få så ###### mycket stryk så jag tycker synd om dem.
Mycket bra spel, men finns även grymt mycket som kan förbättras till tvåan, ska bli spännande.
Postad 22 December 2009 - 18:28
Mycket bra spel, men finns även grymt mycket som kan förbättras till tvåan, ska bli spännande.
Otroligt mycket som kan förbättras. Men samtidigt, när det är bra är det det bästa som jag någonsin spelat. Men så står man i en hiss, eller försöker komma över ett berg i Makon...
Ett tips med Makon är att du kan hoppa ut ur den när du vill spara. Makon ser längre, så du brukar inte få spara, men utanför Makon så kan man spara då man inte 'ser' dem längre. Använde det flitigt på 'Paradisplaneten'.
Var vart det du kände dig underlevlad?
Postad 22 December 2009 - 18:56
Ja vad fan är meningen med höjderna... helsjukt. Lite fler platta planeter tack.eller försöker komma över ett berg i Makon...
Ja vad heter den, novarius eller nåt. En lång makosekvens där jag inte kunde spara och sedan mötte jag motstånd som tog ut mina polare direkt. Hade asdåligt med liv och sköld så 1 skott av en sniper tog ut mig. Nu är det en annan femma.Var vart det du kände dig underlevlad?
Är besviken på min karaktär också, han ser retarded ut. Ville göra honom tuff, men det går typ inte med den editorn.
Postad 22 December 2009 - 20:02
Brukar ta den sist av huvuduppdragen.
Postad 23 December 2009 - 02:22
Stridssystemet är ju j-vligt bra och demolerar Dragon Ages, men dialoger och följder är mycket sämre. Och man önskar ganska ofta att han springer snabbare. Ungefär som han springer i strider.. skulle funnits utanför strid
Postad 23 December 2009 - 11:16
Ska börja på en ny runda med min lvl 55 adept snart men skulle vilja spara lite tid på några ställen och därför undrar jag om ens codex som man samlat ihop är kvar när man startar en ny runda
Eftersom codex ger exp. så känner jag mig tvungen att snacka med alla om allt vilket blir jobbigt när man redan har hört det så många gånger innan och när jag trycker på X för att spara tid så händer det ibland att jag råkar avsluta konversationen eftersom "pekaren" automatiskt hamnar på "Goodbye." eller dylikt (ibland händer det om och om igen)
Så kan jag slippa snacka så mycket med folk på min nästa runda utan att gå miste om dyrbar erfarenhet?
Ibland brukar jag hålla in A utanför strider och låtsas att jag springer snabbare...
Postad 23 December 2009 - 11:39
Vad gäller att snabba sig igenom konversationer brukar jag hålla spaken till antingen 'vänster/ner' eller 'vänster/upp' beroende på renegade eller paragon.
Vänster i konversationer brukar ju alltid upprepa saker, så då är det ingen risk att man 'X'-ar sig förbi något viktigt.
Annars ger inte Codex sådär mycket XP. Bättre att köra sidouppdrag där man ska skjuta mycket. Cerberus sidouppdragen brukar ge en hel del. Även den där där man ska rädda ett litet fort från Rachni har rätt mycket high-level fiender som ger XP.
Postad 23 December 2009 - 12:03
Tänkte att jag skulle få ut så mycket xp som möjligt för att försöka ta lvl 60 på två rundor, men antar att det inte kommer gå hur mycket jag än försöker
Gjorde alla sidouppdrag och tog varenda mineral node förra rundan men en sak jag inte visste om var att man får mer xp från fiender om man dödar dom på fot istället för använda mako
Postad 23 December 2009 - 13:01
Nu kanske jag inte ska ge XP tips, behövde 2.5 runda för att nå lvl 60 själv. De sista kräver ju ohemult mycket XP för att klara av...
Postad 23 December 2009 - 16:11
Så man springer inte snabbare även fast det "verkar som det"? Det kan inte gå mycket snabbare iaf, känns som samma hastighet.Ibland brukar jag hålla in A utanför strider och låtsas att jag springer snabbare...
Postad 23 December 2009 - 16:31
Det levde inte upp till mina förväntningar heller. All hype och ett så mediokert spel.Jag spelade förresten Half Life 2 för första gången i början av året. Dåligt spel ;(
QFT. Portal var grymt!Så du har iallafall lite bra smak?
Edit: Även om Portal gjorde att Orange Boxen var värd sitt pris...
Måste spela igenom Mass Effect igen innan tvåan kommer. Ska installera det så fort släkten åkt hem efter jul.
Postad 23 December 2009 - 18:06
Jag ska dra igenom Bioshock efter ME
Bered dig på nästa besvikelse efter HL2...
Postad 23 December 2009 - 18:35
Jag ska dra igenom Bioshock efter ME
Då passar jag på att säga grattis redan nu
Postad 24 December 2009 - 01:27
Betyget skulle väl bli en 8.5 men då spelade jag ju det också ett par år senare och efter Dragon Age.
Postad 24 December 2009 - 11:02
Postad 25 December 2009 - 01:10
Postad 27 December 2009 - 13:36
*edit*
Har en lvl 20 Soldier på Hardcore nu. Kan jag köra ett varv till med honom på Insane sedan eller måste jag börja om igen?
Hatar att man måste låsa upp svårighetsgrader.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 January 2010 - 12:33.
Postad 01 January 2010 - 18:09
Till skillnad från hur det verkar bli i ME2 så kan du köra om med samma karaktär flera gånger, förutsatt att du klarat den senaste genomspelningen. Alltså det går inte att använda samma karaktär till en ny genomspelning om du redan har en ofärdig genomspelning med den karaktären.*edit*
Har en lvl 20 Soldier på Hardcore nu. Kan jag köra ett varv till med honom på Insane sedan eller måste jag börja om igen?
Hatar att man måste låsa upp svårighetsgrader.
Postad 01 January 2010 - 19:33
Postad 01 January 2010 - 20:11
Precis så! Jag körde igenom alla de svåraste som fanns, efterhand som jag låste upp dem, med samma karaktär.Så om jag spelar igenom spelet med min karaktär så kan jag alltså använda honom igen fast på Insane?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
8 bilder
100 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?