Wade: En match, SJ-OTT ska spelas om, den finns med i ligan men jag vet inte om statsen är skickade till dig.
Så det blir tabellen på din sida som är korrekt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 17 March 2008 - 07:54
Det är väl som i "amerikat" 2p för seger, 2p för OT/SO V, 1p för OT/SO F
Wade: En match, SJ-OTT ska spelas om, den finns med i ligan men jag vet inte om statsen är skickade till dig. Så det blir tabellen på din sida som är korrekt. Postad 17 March 2008 - 09:21
Det där med att statsen skickas till mailen, det vill inte fungera för mig, någon annan som har problem? Har skrivit in mailen i NHL08, Är det bara vinnaren som får mail? Eller får båda?
Postad 17 March 2008 - 09:30
Alltså.
Måste fråga en sak: vinna en tekning, hur *** gör man..? Summa antal vunna tekningar hitills under 4 hela live-matcher: en (1) ..!! Redigerat av torslanda423, 17 March 2008 - 09:30. Postad 17 March 2008 - 09:53
Du har bockat i rutan på samma ställe där man skriver mailadressen om att du vill ha stats-mail? Funkar klockers för mig... Postad 17 March 2008 - 09:53
Du drar den analoga styrspaken bakåt precis när domaren släpper pucken. Tidigare kunde man toktrycka men det går inte i NHL 08, allt handlar om tajming.
Postad 17 March 2008 - 10:05
off topic sorry:
Har inspirerad av den här NHL-ligan nu också satt upp en svensk FIFA 08-liga, så för er som blandmissbrukar precis som jag - signa upp er där också, mer info i Fifa-tråden och inga fler inlägg om detta här. Tack. /OT Postad 17 March 2008 - 10:41
Såg nu att min sida hade lite kaos i äldre IE. Jobbar på detta.
Håller även på med ett formulär så vinnare får registrera in datan själv i databasen. Som man ser nu så är tabellen sorterad på antalet poäng, skall se till att man skall kunna sortera på vilken kategori som helst. Redigerat av Unregistered24038, 17 March 2008 - 11:01. Postad 17 March 2008 - 11:17
Låter kalas...bra jobb! Postad 17 March 2008 - 11:40
Jag skickade inte in statsen för den misslyckade matchen. Postad 17 March 2008 - 13:03
Precis, såg att man ska kryssa för en ruta också att dom ska skicka mail efter matchen :-) och nu har jag fått ett mail, skulle tittat lite nogare
Postad 17 March 2008 - 14:16
Gott jobb Wade:) Ser trevligt ut, kommer man verkligen kunna gotta sig i alla statistik framöver.
Postad 17 March 2008 - 21:09
WOW,
vilken tid det tar att mata in data. Jag kommer fixa de matcher som skickats till [email protected] fram tills nu. Nu fungerar det så man kan mata in matcherna själv. Vinnaren av matchen har ansvaret att mata in datan. Det är bara att följa steg för steg på inmatningssidan. Denna skickar jag till er via PM Den första som matar in en match, var god börja med matchid 50. Följande matcher blir sedan alltså 51, 52, 53 ochsåvidare. Man ser i vänsterspalten vilket är det senaste matchid. Postad 17 March 2008 - 21:23
Har jag missat att PM:a någon, skicka PM till mig i så fall.
Vill också hinna spela några matcher, har inte ens haft tid att gå med i ligan. Postad 17 March 2008 - 21:41
Ojoj, nu har jag fan tagit hem 3 raka segrar här. Äntligen börjar det släppa
Kom in nu så vi kan spela allihop! Nu e jag taggad till 100 Postad 17 March 2008 - 22:44
Dom matcherna som man spelat men inte fått någon information om då? Hur ska vi göra med dom, har antal mål och vem som vann men that´s it.
Postad 17 March 2008 - 22:47
Skönt att den som vinner matar in stats. Då jag helt slutat vinna nånting i d här spelet så slipper jag
Postad 18 March 2008 - 08:28
Snygg tabell du har gjort Wade!!
Vänd på tabellen så leder jag! Har bara inte kommit på riktigt vad som ger mål... Jag LEDER tacklingsligan ;-) marcuspresident aka New Jersey Postad 18 March 2008 - 08:36
inlett den här ligan starkt med två raka (brak)-förluster och en AVBRUTEN match, stor ursäkt till Realdabratt - var inte för att jag deppade ihop efter underläge 0-3 (eller var det 4), utan var en 4-åring en trappa upp som vaknade sjuk och ynklig.. men sorry igen! gör gärna nytt försök snart..
Redigerat av torslanda423, 18 March 2008 - 08:36. Postad 18 March 2008 - 09:17
Någon som vill spela ikväll? eller kanske på dagen nu snart om jag är inne.. får se när min dotter vill sova lite
Postad 18 March 2008 - 09:43
Är det bara jag som knappt fattar hur man ska mata in resultaten i mallen?
Nu har jag iofs inte vunnit sen formuläret kom men snart så... Sen är kanske match 23 och 19 samma va? Postad 18 March 2008 - 10:01
Nej, jag fattar också noll av dedär formuläret.. Det var skit krångligt ju :S Postad 18 March 2008 - 10:57
det är den högra styrspaken va?! Postad 18 March 2008 - 13:48
Jipppiiii, Nu är jag i kapp med alla matcher på min mail.
Det ser oneklingen ut som match nr 19 och 23 är samma match. Raderar en utav dem när jag kommer hem från jobbet. Angående resultatrapportering vi hemsidan så skall jag försöka förklara. Man börjar med bortalagets statistik. Alltså det laget till vänster i mailet från EA Matchid: Skall vara nästkommande nummer efter det senaste resultatet. T.ex vid denna tidpunkt är det matchen 37 BUF 4 - 2 SJO.html som är den senast inlagda matchen. 37 är matchid. Alltså skulle nästa match ha matchid 38 Bortalag: Bortalagets Namn. Måste vara rättstavat och vara utformat som det står i tabellen. OBS! New Jersey är ihopskrivet till NewJersey. Så var snälla att gör så i fortsättningen ochså. Poäng: Om detta lag har vunnit matchen så skriv 2 vid oavgjort efter full tid 1 för det lag som förlorar i OT/PEN i annat fall 0 Vinst: Om detta lag vann matchen skriv 1 annars 0 OTvinst: Om detta lag vann matchen under övertid eller straffar skriv 1 annars 0 Förlust: Om detta lag förlorade matchen skriv 1 annars 0 OTförlust: Om detta lag förlorade matchen i övertid skriv 1 annars 0 Gjorda Mål: Antalet gjorda mål för bortalaget Insläppta Mål: Antalet insläppta mål för bortalaget Skott på Mål: Antalet skott på mål för bortalaget Tacklingar: Antalet tacklingar gjorda av bortalaget Utvisningsminuter: Antalet utvisningsminuter för bortalaget PowerPlay Mål: Antalet gjorda POWERPLAY mål för bortalaget Vunna Tekningar: Antalet gjorda mål för bortalaget Upprepa sedan detta men för hemmalaget. Ange samma matchid. Tredje steget är att skapa matchfilen. I det först textfilen, skapa namnet för den. ex: 37 BUF 4 - 2 SJO.html I nästa fält klistra frå ea´s mail i denna textruta. Dock så har jag märkt en sak. I mailet från EA har jag ej lyckas tyda om en match avgjorts i förlängning. När man lägger in det själv så är det inga problem, dock de 37 redan inlagda matcherna utan dessa ligger endast som förlust eller vinst. Om någon vet av en match som var oavgjord vid full tid för att sedan avgjorts på övertid eller straffläggning. Kontakta mig och ange matchid för matchen. Redigerat av Unregistered24038, 18 March 2008 - 23:53. Postad 18 March 2008 - 14:17
Har nu gjort som det står, jag kan html så jag vet att jag har gjort rätt...
Men inte fan kom de upp någon match id 38.. shit va jobbigt att hålla på med detta.. varför inte bara skriva in statestiken i forumet efter amtch sen föra en enkel tabell man snyggar till i photoshop å lägger upp bara? vettefan om jag orkar sitta å hålla på med detta Postad 18 March 2008 - 15:12
Vad fick du för svar efter du hade laddat upp filen? Under länken som frågar om du vill registrera en till match. Stod det något med "lite info" om filen eller "invalid file" Informationen är i alla fall inlagd i databasen under matchid 38 Postad 18 March 2008 - 15:46
Är du säker på att den hade filändelsen .html
Tagit bort info för att den nu är felaktig. Redigerat av Unregistered24038, 18 March 2008 - 23:50. Postad 18 March 2008 - 16:31
Gör som jag och se till att inte vinna nåra matcher Spuute ;-) Håller med om att det blir jobbigt men kan man inte bara skita i radbryt och spara filen som html?!?! Så viktig är väl inte statistiken det viktiga är u tabellen!!! marcuspresident Redigerat av marcusthebabe, 18 March 2008 - 16:33. Postad 18 March 2008 - 16:49
Skall försöka göra om sista sidan så man klipper in endast texten i ett textfält som sedan automatisk skapa en .html fil.
Postad 18 March 2008 - 16:51
Men att man skriver statestiken här... Tänkte att då kan man se den bara.. Jag bryr mig inte ett skit om statestiken, som marcus säger så är ju änna tabellen de viktiga.. att man tar statestiken å skriver in den här i forumet så får den som vill läsa. Inge mer än så.
Och ja, jag ahr sparat som html. Postad 18 March 2008 - 17:02
Gick att klistra in och sidbryta i dreamweaver enkelt och smidigt...när jag väl vinner...:-( marcuspresident Nån som ska spela ikväll?! Postad 18 March 2008 - 17:07
vi kan spela ikväll.. få se om de går lika bra idag.. igår vann jag sju matcher Postad 18 March 2008 - 17:17
Nu när jag är klar med inmatningen så tänkte jag få tid att spela några matcher ikväll.
Postad 18 March 2008 - 17:50
Alltså. Jag vill inte negga men den här gigantiska administrationen efter varje match för en del extra statistik..är det värt det? Är det inte därför vi kör ett modernt online-spel som håller koll på ligaställning etc automatiskt.. Känner som någon sa: orka?
Postad 18 March 2008 - 18:02
Precis, men nhl ligan känner inte av exakta matcher osv. tycker jag sett något fel nånstans
Men samtidigt så har ju wade lagt ner ett sju****s jobb med allt detta.. Skulle dock gå å köra vidare på de så länge man skippar de här med att skicka in statestiken.. Man kan fylla i match för match så länge man slipper den sista delen så att säga Postad 18 March 2008 - 18:19 Håller med om att man bara borde lägga in matchstatistiken och inte skicka in den... marcuspresident Postad 18 March 2008 - 19:38
Knäckt skivan? Förövrigt känns det som att jag hamnat i bottenlös brunns djup svacka, inte vunnit en match på evigheter. Inte i ligan, inte övriga matcher heller. Suck Postad 18 March 2008 - 20:40
Nu har jag fixat om på hemsidan. Borta är problemet med att skapa en html fil. Räcker nu med att klippa in texten i ett textfält, namnge filen och klicka skicka.
Ni kommer förstå när ni har fixat hemmalaget stats. Postad 18 March 2008 - 20:47
Kan du lägga ut det som skulle vara i filen för matchid 38 så kan jag lägga in det Postad 18 March 2008 - 21:09
OMFG! Nu har allt ###### innehåll i den filen försvunnit.. aja, får fixa de ikväll täntke gå in å spela nhl nu. Så alla som vills pela kan komma in Postad 18 March 2008 - 21:14
Fatta inte vad jag skulle döpa texten. Fixar du det Wade eller kan jag höra nåt? Match ID 39 har ett knepigt namn.
Postad 18 March 2008 - 21:33
Nejdå skivan är hel Men ja har ungarna själv hela veckan , samt åker me den mindre av mina söner till Lund för en STOR hjärtoperation veckan efter påsk , så kommer inte finnas så mkt tid över. Är förövrigt i precis samma svacka , vinner matcher i alla avseenden utom det som är viktigt , just MÅL Postad 18 March 2008 - 21:35 Det viktiga är matchen för din son! Hälsa honom från oss alla hockeytokiga!... ...så ses vi om nån vecka... Postad 18 March 2008 - 21:53
Fixat! Det enda som är viktigt är att börja med matchid sedan mellanslag efter detta inte så viktigt men något som förklara vilka som spelade matchen och vad resultatet blev. ex. på detta med din match 39 PIT 3 - 0 PHL Postad 18 March 2008 - 21:58
Tack för dom orden. Tv-spel prioriteras lågt i såna här tillfällen , ber dock om ursäkt att ja inte tänkte på d då jag gick med , så ni nu blir tvungen sitta och vänta på mej Postad 18 March 2008 - 22:06
Jag tror vi överlever. Ta hand om din son och kom tillbaka när du är redo. Kul att se att det börjar ramla in några resultat på hemsidan. Blev en ganska mycket enklare hantering på detta sätt. Postad 18 March 2008 - 22:27
Lycka till med allt och hoppas allt går bra ! Är det någon som ska skämmas så är det jag för min kommentar...
Kalasjobb Wade, nu ska du bara komma igång och spela också, inte en match hittills... Knappade in mina första nu och det funka kanon... Om inte jag hade stavat fel på New Jersey Så nu finns det ett lag till, något du kan fixa kanske? MatchID 41 Bara för att jag snacka om en svacka så vände den när jag körde mina två ligamatcher ikväll. Kul att vara med på banan igen. Sista matchen jag spelade innan matchen mot theBabe va mot någon jänkare som var rankad 1400 någonting. Pisk med 6-1 mot rangers på ryckig lina över atlanten och Jagr 4 kassar... Pluss att han satt och håna mig över liven... 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |