Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 February 2008 - 18:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Undrar om man inte bara höll med pennan på ikonen åså väljer man stor ikon..Testa

Postad 19 February 2008 - 20:02

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har du testat att ställa in gps på tomtom? om inte, gå till "ändra inställningar"--->"visa pgs-status"--->"konfiguera"--->Andra nmea gps" sen väljer du hastighet, vet ej hur snabbt man ska välja för bästa optimering på denna htc så jag tog den högsta! Sen tar du "COM4" Om detta inte funkar så vet jag inte vad felet kan vara! GOOD LUCK

Tack såååå mycket. Det fungera de på engång. Nu till ny fråga hur får jag in andra tomtom kartor? Bör de ligga på minneskortet eller i telefonen?

Först finns kartorna "plaskande" på P-viken! sen lägger du in d i nallen! :) Jag har western eurpe på min......YEAHHH!!

Jag vet att frågan har dykt upp tidigare på denna tråd men vill ändå friska upp d hela!

1. Vilken filmspelare tycker ni är bäst?
2. Vilken konverterare tycker ni är bäst?

Säg att jag har varit vid viken och fångat fisk. Hur lägger jag in de tcruisen? Kör jag installationen eller kopierrar jag kart filerna+ Vilka är kart filer? Instruktioner tack.

Postad 19 February 2008 - 20:21

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej allihopa. Jättebra läsning här och man hittar verkligen massor med information för oss (blivande) htc touch cruise ägare.

Jag har en liten fråga dock, som egentligen är av stor vikt.

Vad är det för hörlurar som följer med? Är det små äckliga som ska in i öronen? Jag har hur svårt som helst att få in såna i mina öron eftersom jag har mindre öron än mina barn. Finns det något enkelt sätt att köra sina egna lurar kanske? Som walkman mobilerna SE har, där är det bara att plugga in sina önskade lurar.

Följd fråga ovanpå det. Finns det bra 3e parts musikprogram? Någon sorts winamp kanske? Lite mer flexibilitet i spellistor osv. Hur känns den som musiktelefon?

Postad 19 February 2008 - 20:46

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Vad gäller anslutnings-möjligheterna av hörlurar för HTC touch cruise, så ser det onekligen mörkt ut...

Det verkar som att de skickar med ett par hörlurar med en USB-kontakt i ändan, eftersom de uppger att deras usb-kontakt också är den som används för just hörlurarna. Detta betyder att de INTE går att koppla in vilka lurar som helst, direkt i telefonen. Inte ens om man nu råkar ha hörlurar med 2,5mm kontakter (till skillnad från de vanliga 3,5mm), eller ens om man redan har en adapter för 2,5 till 3,5 mm...

Jag vet inte om de säljer någon slags tillbehörs adapter som konverterar usb-kontakten till vanliga 3,5 mm stereo-proppar, men jag tvivlar och i vilket fall som helst så betyder det att man måste komma ihåg ytterligare en lite pryl i sin ficka för att kunna lyssna via egna hörlurar...

Ett ganska rejält minus enligt min mening alltså...

EDIT

Ojsan, jag glömde ju din andra fråga om mediaspelare...
Det finns några olika mediaspelare att välja på. Jag har dock inte testat några mer än den jag har just nu (TCPMP) och det beror på att jag är väldigt nöjd med denna mediaspelare. Versionen jag har tror jag börjar bli lite gammal, men den funkar väldigt bra. Det jag främst gillar med denna spelare är att den klarar av att hantera så otroligt många olika filformat och att den ger användaren ovanligt stora möjligheter att påverka kvaliten ifrån bild och ljud hanteringen. Eq har nog många spelare, men TCPMP har ytterligare en uppsättning inställnings-möjligheter.

Ärligt talat så vet jag inte om TCPMP kan hantera olika spelnings-listor, men jag har ett svagt minne av att den faktiskt fixar några olika sådana också...

Sök på google efter "The Core Pocket Media Player" (TCPMP), så tror jag att du ganska enkelt kan hitta deras hemsida och där få veta allt som är värt att veta om deras senaste generation av media-spelare...

Redigerat av Unregistered959, 19 February 2008 - 20:51.

Postad 19 February 2008 - 20:58

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hej allihopa. Jättebra läsning här och man hittar verkligen massor med information för oss (blivande) htc touch cruise ägare.

Jag har en liten fråga dock, som egentligen är av stor vikt.

Vad är det för hörlurar som följer med? Är det små äckliga som ska in i öronen? Jag har hur svårt som helst att få in såna i mina öron eftersom jag har mindre öron än mina barn. Finns det något enkelt sätt att köra sina egna lurar kanske? Som walkman mobilerna SE har, där är det bara att plugga in sina önskade lurar.

Med denna pryl borde man kunna koppla in andra hörlurar:

http://www.expansys.se/p.aspx?i=159715

Fördelen med denna telefon är att det finns en hel del tillbehör trots att den har funnits väldigt kort tid på marknaden. Efter att ha bytt ut min gamla Qtek 9000 till denna läckra, lilla, multikompetenta,.... HTC har jag varit över förväntan nöjd. Du har dessutom en uppsjö av program som man kan installera och leka runt med vilket gör denna telefon till en väldig trevlig fritidsprojekt... :)

Redigerat av mmohaddes, 19 February 2008 - 21:07.

Postad 19 February 2008 - 21:09

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
tack snälla för svaren :) springer mellan datorn och tvn nu :( (CL match ju)

Men om man kör den där fula lilla prylen betyder det väl att man inte kan snacka i tfn med de lurar man har och måste byta när det ringer..... fyyyyyyytusan va jobbigt.... vi får välja mellan w960i, iphone och htc cruise. Iphone tar för långt tid och jag orkar inte ens vänta så det var mellan w960i och cruisen. w960 har ju walkman lurar och jag måste säga att jag tokälskar de. Att kunna ha sina lurar som headset är ju underbart!!

Det här var verkligen ett stort minus B)

Hur är det med radiomottagningen förresten? Jag är en uppsala-sthlm pendlare och min k800i är HELT värdelös på tåget. Jag får inte in ett smack! Oftast brusar det överallt och får kasst mottagning vart jag än är.

Kan man köra podsändningar med Cruisen? Det borde man kunna va? Man kanske kan köra med blåtandslurar om inte annat? då borde man väl kunna köra med sina egna lurar och kunna snacka. Eller? Någon som har erfarenhet av det?

nu kom det massa frågor :blink:

Finns det flash för htc? eller är det bara flash lite?

Postad 19 February 2008 - 21:46

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

tack snälla för svaren :) springer mellan datorn och tvn nu :P (CL match ju)

Men om man kör den där fula lilla prylen betyder det väl att man inte kan snacka i tfn med de lurar man har och måste byta när det ringer..... fyyyyyyytusan va jobbigt.... vi får välja mellan w960i, iphone och htc cruise. Iphone tar för långt tid och jag orkar inte ens vänta så det var mellan w960i och cruisen. w960 har ju walkman lurar och jag måste säga att jag tokälskar de. Att kunna ha sina lurar som headset är ju underbart!!

Det här var verkligen ett stort minus :blink:

Hur är det med radiomottagningen förresten? Jag är en uppsala-sthlm pendlare och min k800i är HELT värdelös på tåget. Jag får inte in ett smack! Oftast brusar det överallt och får kasst mottagning vart jag än är.

Kan man köra podsändningar med Cruisen? Det borde man kunna va? Man kanske kan köra med blåtandslurar om inte annat? då borde man väl kunna köra med sina egna lurar och kunna snacka. Eller? Någon som har erfarenhet av det?

nu kom det massa frågor :P

Finns det flash för htc? eller är det bara flash lite?

Jag använder SonyEricssons HBH-DS980 http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv
Innan använde jag dem till min SonyEricsson W850i, och jag blev positivt överaskad när jag upptäckte att ljudet blev ännu bättre när jag kopplade dem till TC'n!

Tyvärr så suger Windows rätt rejält när det kommer till just Bluetooth, både i XP, Vista och Windows Mobile, men det funkar godtyckligt. De små missöden jag råkat ut för är att även om batteriet tar slut i headset'et och det kopplas bort från telefonen (automatiskt), så försöker den fortfarande använda det som headset när du ska ringa. Man måste alltså slå av Bluetooth i CommManager för att den ska släppa helt.
Det är visserligen lätt gjort eftersom du har en genväg till CommManagern i HTC's Today screen, men ändå... borde varit lätt för MS att undvika.

En annan gång så svarade jag på ett samtal medans jag lystnade på musik, funkade som man väntat sig, den stänger av musiken och växlar till telefonen. Men när jag lade på så började den spela musiken i högtalaren! Man känner sig rätt så fånig när telefonen börjar vråla musik mitt i tunnelbanevagnen...

En annan grej jag har upptäckt är att om telefonen går i viloläge medans man lyssnar på musik via bluetooth så hackar det till då och då, som om CPU'n jobbade för fullt och inte hinner med riktigt, vilket känns skumt eftersom den är i viloläge och jag inte har några andra program igång...
Det spelar ingen roll om man använder Windows Media Player eller HTC's Ljudhanteraren. Det verkar vara mindre hack med ljudhanteraren vad jag har upplevt men jag kan inte förstå vad som orsakar det.

Annars kan jag starkt rekommendera HBH-DS980, MYCKET bra ljud när de är kopplade till TC (mindre bra när de är kopplade till W850i...) .
Ska nämnas att jag växt upp med en far som är ljudtekniker och även gått ljudteknikerutbildning själv så jag är väldigt angelägen om att få så bra ljud som möjligt B)

EDIT:
Jag har inte testat den inbyggda radion men däremot lyssnar jag på internetradio, www.di.fm och www.sky.fm. Jag är prenumerant så jag lyssnar på 128k Windows Media strömmen. Funkar HUR bra som helst! Tom. i djupaste tunnelbanan! Inte ett enda hack. Krävs dock att du har fastpris på ditt dataabonnemang, annars blir det dyrt :(

Redigerat av Celeborn, 19 February 2008 - 21:51.

Postad 19 February 2008 - 21:54

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Tack Celeborn. Det låter ju lite... obekvämt ändå trots allt. Stör mig att man inte ska kunna köra vanliga lurar som med walkman telefonerna. Att man ska behöva ladda blåtandsgrejen är ju otroligt störande då jag är jättebra på att glömma och ladda alla mina mojänger.

att den hackar kan väl just vara att när den är i viloläge så används det minimalt med kraft och den orkar inte med helt enkelt... vilket känns riktigt trist. Kan man alltså inte lyssna på musik utan att behöva väcka den hela tiden?

Mitt största problem är väl just att jag lyssnar på musik sjukt mycket via mobilen. Jag pendlar som sagt ua-sthlm och musik är A och O för mig. Att det ska bli så jäkla krångligt med HTCn är ju jättetråkigt men samtidigt så känns w960 inte så kul i.o.m att den var så sjukt seg i menyerna (tog nästan 10 sekunder att få fram och skriva ett sms) och touch-känslan var ju rutten på den, man fick verkligen vålda för att den skulle göra något.

Ni musikälskare, hur känner ni för HTCn? Jag verkligen avskyr att ha på mig en massa extra tillbehör. Mobil + lurar, thats it. Idag kör jag en gammal k800i med walkman lursladd så jag kan ha mina egna koss lurar. Jag älskar det. Lyssnar jag på musik och det ringer så svarar jag. Lägger på så fortsätter musiken. Simpelt och det är just det jag vill. Är detta alltså omöjligt med HTCn?

Postad 19 February 2008 - 21:59

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ang. headset frånHTC så kan jag säga följande...

jag tog dem lurarna som medföljde o öppnade "dosan" där man har mic/svarsknapp o volyreglaget. tog bort lurarna o lödde dit 3,5mm hona som man kan köpa från clasohlson (2,5mm hane till 3,5mm hona) för 40kr. nu har jag egna lurar som jag kopplar in i min htcheadset. Annars finns det flera bra originalheadset med 3,5mm ingång för valfria lurar! tyvärr kostar dom runt 400kr

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.JPG   51.7K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.JPG   51.74K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.JPG   76.83K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4.JPG   79.91K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  5.JPG   78.81K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  6.JPG   47.4K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  7.JPG   34.96K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  8.JPG   28.1K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av nacud, 19 February 2008 - 22:08.

Postad 19 February 2008 - 22:05

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

jag tog dem lurarna som medföljde o öppnade "dosan" där man har mic/svarsknapp o volyreglaget. tog bort lurarna o lödde dit 3,5mm hona som man kan köpa från clasohlson (2,5mm hane till 3,5mm hona) för 40kr. nu har jag egna lurar som jag kopplar in i min htcheadset. Annars finns det flera bra originalheadset med 3,5mm ingång för valfria lurar! tyvärr kostar dom runt 400kr

Aha! Så då kan jag alltså ha vanliga sladdlurar som jag kan lyssna på musik OCH snacka i telefon med? Det låter ju gött gött :) Du råkar inte ha nån länk till dylik produkt`?

edit: såg just dina bilder. Det var hurtigt gjort! Men det är verkligen last resort för mig. Går det att köpa något likande så gör jag det hellre B)

Redigerat av Unregistered83f88932, 19 February 2008 - 22:11.

Postad 19 February 2008 - 22:13

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Aha! Så då kan jag alltså ha vanliga sladdlurar som jag kan lyssna på musik OCH snacka i telefon med? Det låter ju gött gött :) Du råkar inte ha nån länk till dylik produkt`?

Du kan köpa mina moddade! hahahh skojar bara!

http://www.expansys.se/p.aspx?i=150195

Jag är inte 100 på att den fungerar på HTC TC! Det får du kolla upp med HTC:s support

Har du testat att ställa in gps på tomtom? om inte, gå till "ändra inställningar"--->"visa pgs-status"--->"konfiguera"--->Andra nmea gps" sen väljer du hastighet, vet ej hur snabbt man ska välja för bästa optimering på denna htc så jag tog den högsta! Sen tar du "COM4" Om detta inte funkar så vet jag inte vad felet kan vara! GOOD LUCK

Tack såååå mycket. Det fungera de på engång. Nu till ny fråga hur får jag in andra tomtom kartor? Bör de ligga på minneskortet eller i telefonen?

Först finns kartorna "plaskande" på P-viken! sen lägger du in d i nallen! B) Jag har western eurpe på min......YEAHHH!!

Jag vet att frågan har dykt upp tidigare på denna tråd men vill ändå friska upp d hela!

Säg att jag har varit vid viken och fångat fisk. Hur lägger jag in de tcruisen? Kör jag installationen eller kopierrar jag kart filerna+ Vilka är kart filer? Instruktioner tack.

Det finns många olika fiskar vid P-viken! Du får vara mer specifik för att jag ska kunna ge dig de rätta ingridienserna! :( PM MIG!

Postad 19 February 2008 - 22:25

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Oj vad jag velar. Ena stunden vill jag ha HTCn, den andra stunden så blir jag tveksam och blir sugen på en vanlig w960. Jag är ju inte lika beroende av att öppna office filer, pdf:er osv. Det är ju egentligen bara Snacka i telefon, Spela musik, sms/mms och surfa. Visserligen så kan man spela lite spel om bra spel finns. Hörde att nån lyckats köra warcraft2 på htcn t.ex är det ens sant? :)

Postad 19 February 2008 - 22:40

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Oj vad jag velar. Ena stunden vill jag ha HTCn, den andra stunden så blir jag tveksam och blir sugen på en vanlig w960. Jag är ju inte lika beroende av att öppna office filer, pdf:er osv. Det är ju egentligen bara Snacka i telefon, Spela musik, sms/mms och surfa. Visserligen så kan man spela lite spel om bra spel finns. Hörde att nån lyckats köra warcraft2 på htcn t.ex är det ens sant? :)

Haft min i ca en vecka o kan säga följande:

Htc tc är otrolig häftig maskin! Men tyvärr är inte telefondelen säskilt bra! inte så enkelt som en traditionell mobil är. Att skriva på den e inte heller så jättesmidig, kanske en vanesak. Men o andra sidan är den som windows mobile mkt kompetent. Att försöka räkna program/spel till den är som att räkna myror i en myrstack B).....U know what I mean? hehe!

Att surfa på den e nog att glömma om inte du menar sidor som e anpassade för handdatorer. Jag använder min wlan för msn/skype o lite websurfing(anpassade sidor oftast). Men att ha wlan e ett stort plus då vissa applikationer såsom väder/ekonomikurser/ o andra som behöver updates dagligen. Jag själv e fäst vid google map! google har ju ett program som e designat för just handdator...gratis förstås! ligga i sängen o resa runt jorden visuellt. det fungerar hur bra som helst.

Redigerat av nacud, 19 February 2008 - 22:42.

Postad 19 February 2008 - 22:42

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
ojdå.. jag som hade hoppats på att det skulle gå att surfa lite bättre. Min k800i gör ju det rätt bra med opera mini 4.0. Man zoomar in där man behöver och den formaterar texten så att man kan läsa den i rätt storlek. Är HTCn verkligen inte bättre än så?

En till sak, släcks displayen när man pratar i telefon? eller lyser den ständigt?

Postad 19 February 2008 - 22:50

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

ojdå.. jag som hade hoppats på att det skulle gå att surfa lite bättre. Min k800i gör ju det rätt bra med opera mini 4.0. Man zoomar in där man behöver och den formaterar texten så att man kan läsa den i rätt storlek. Är HTCn verkligen inte bättre än så?

En till sak, släcks displayen när man pratar i telefon? eller lyser den ständigt?

Det är egentligen upp till var o en att tycka om d e bra eller ej! Jag personligen kommer inte att surfa på vanliga sifor om inte d e nödläge! Visst går d att få fram sidor i "full skärm" funkar rätt bra! Men det blir en hel del scrollande o man får en känsla av att en hel sida blir som en stor blädderbok.

Jag använder oxå opera. som du skrev så kan man ju scrolla runt/zooma/textformatering osv. tyvärr är d inte alls kul o bara se en liten bit i taget av en hel sida :)

det där om skärmen släcks vet jag inte, har inte snackat så mkt med den.
PS: fan vad jag får redigera mina inlägg hela tiden.....trött som fan hahaha

Redigerat av nacud, 19 February 2008 - 22:51.

Postad 19 February 2008 - 23:06

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
hehe uppskattar dina snabb svar :) Måste bestämma mig till imorgon nämligen. HTC eller w960.

Hur känner du att musikspelare beter sig då?

Postad 19 February 2008 - 23:13

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

hehe uppskattar dina snabb svar :) Måste bestämma mig till imorgon nämligen. HTC eller w960.

Hur känner du att musikspelare beter sig då?

Hmmm...vågar itne säga d! eftesom d e en pocket pc så finns d en uppsjö av mp3-program till den. Har testat lite lätt på den som följde med och det funkar rätt bra....framförallt lättåtkomliga knappar

Postad 19 February 2008 - 23:33

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Surfa går ju garanterat bättre än vilken annan telefon du kan hitta kanske med undantag för iPhone (har hört att den ska va grym att surfa på). Telefonen kommer med Opera Mobile installerat, du kan självklart instalera Opera Mini också, det har flera här på forumet gjort och de verkar nöjda, själv är jag riktigt nöjd med Opera Mobile faktiskt, smaken är väl som baken:)

Wlan skulle jag inte rekomendera förutom när du har telefonen kopplad till laddaren för Wlan suger batteri som attans. Skaffar du dig däremot ett bra telefonabbonemang så är det ju inga problem.
Tele2 har t.ex 1GB/månaden för 39kr och obegränsat för 99kr, full HSDPA (turbo 3g), men de har inte den bästa turbo 3g täckningen. Det har däremot 3, fast de e lite dyrare, 199kr/månaden för obegränsat turbo 3g. Beror på vart du bor också såklart, storstäder har ju alltid bättre täckning.

Det finns ju alltid bra musikspelarprogram att installera, men jag måste säga att jag gillar HTC's medföljande program jävligt mycket. Som musikspelare fungerar den väldigt bra, även jämfört med SonyEricssons Walkmanmobiler, som förutom bra musikspelare bara kan erbjuda rätt så onödiga kringtjänster, som trackID och sånt.

Du ställer själv in när telefonen släcks, tror default är på 1 minut, själv har jag den inställd på 2 minuter. Den slocknar också automatiskt även om du pratar i telefonen, vilket kan vara både bra och dåligt i min åsikt, men det kanske går att ställa in det också, har inte kollat faktist, kanske med något registerhack.

Jag kollade också på att köpa nån av SE's mer avancerade modeller eftersom jag precis som du mest använder min telefon till att ringa och spela musik med, men det tråkiga med en walkmantelefon är att du är låst till vad den kan erbjuda, när du vill ha mer så är det kört.

Ett varningens ord om kameran dock, trots fina specar så suger den rätt rejält eftersom den är seg som sirap om man inte är utomhus. Det finns vissa tricks man kan göra som gör den snabb även inomhus men dessa måste göras varje gång du sätter igång kameran så de gör inte upplevelsen särkilt mycket roligare. Å andra sidan så använde jag knappt kameran i min w850i alls, och tvivlar på att jag skulle använt den här heller även om den inte var så seg. Dagen då mobilkameror kan tävla med riktiga kameror är fortfarande långt borta.

Hoppas du fått svar på några av dina frågor :)

Postad 19 February 2008 - 23:38

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Surfa går ju garanterat bättre än vilken annan telefon du kan hitta kanske med undantag för iPhone (har hört att den ska va grym att surfa på). Telefonen kommer med Opera Mobile installerat, du kan självklart instalera Opera Mini också, det har flera här på forumet gjort och de verkar nöjda, själv är jag riktigt nöjd med Opera Mobile faktiskt, smaken är väl som baken:)

Wlan skulle jag inte rekomendera förutom när du har telefonen kopplad till laddaren för Wlan suger batteri som attans. Skaffar du dig däremot ett bra telefonabbonemang så är det ju inga problem.
Tele2 har t.ex 1GB/månaden för 39kr och obegränsat för 99kr, full HSDPA (turbo 3g), men de har inte den bästa turbo 3g täckningen. Det har däremot 3, fast de e lite dyrare, 199kr/månaden för obegränsat turbo 3g. Beror på vart du bor också såklart, storstäder har ju alltid bättre täckning.

Det finns ju alltid bra musikspelarprogram att installera, men jag måste säga att jag gillar HTC's medföljande program jävligt mycket. Som musikspelare fungerar den väldigt bra, även jämfört med SonyEricssons Walkmanmobiler, som förutom bra musikspelare bara kan erbjuda rätt så onödiga kringtjänster, som trackID och sånt.

Du ställer själv in när telefonen släcks, tror default är på 1 minut, själv har jag den inställd på 2 minuter. Den slocknar också automatiskt även om du pratar i telefonen, vilket kan vara både bra och dåligt i min åsikt, men det kanske går att ställa in det också, har inte kollat faktist, kanske med något registerhack.

Jag kollade också på att köpa nån av SE's mer avancerade modeller eftersom jag precis som du mest använder min telefon till att ringa och spela musik med, men det tråkiga med en walkmantelefon är att du är låst till vad den kan erbjuda, när du vill ha mer så är det kört.

Ett varningens ord om kameran dock, trots fina specar så suger den rätt rejält eftersom den är seg som sirap om man inte är utomhus. Det finns vissa tricks man kan göra som gör den snabb även inomhus men dessa måste göras varje gång du sätter igång kameran så de gör inte upplevelsen särkilt mycket roligare. Å andra sidan så använde jag knappt kameran i min w850i alls, och tvivlar på att jag skulle använt den här heller även om den inte var så seg. Dagen då mobilkameror kan tävla med riktiga kameror är fortfarande långt borta.

Hoppas du fått svar på några av dina frågor :)

Måste hålla med dig ang kameran! Så otroligt segt o kasst! blir iofs bra bilder i starksolsken men vem har en sol med sig hela tiden ? B).Näää denna kamera kommer jag bara att använda när jag vill skapa picasso-wanna be

Postad 19 February 2008 - 23:46

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Tack Celeborn :) Kanonbra inlägg. Kameran har jag hört mycket tråkigt om och det är ju lite trist. Har två barn och brukar ta en hel del bilder på de. I en av recensionerna stod det att det tar cirka 12 sekunder från det att man vill ta kort tills man kan titta på kortet. Det känns ju inte sådär jätteoptimalt.

Det är helt rätt att en SE telefon inte kan erbjuda mer sen... men frågan är om man behöver mer eller inte. Helt klart att roliga apps och spel lockar men touch flow verkar ju inte så jättesmidig och många slår t.o.m av det, bara en sån sak gör att man tappar lite för att välja den. Men den är ändå bättre än w960 och egentligen är enda anlednigen till att jag velar just att w960 har riktigt bra musikspelare och man kan ha sina egna lurar utan att tjaffsa. Meeeeen htc verkar skoj och som många säger, en rolig fritidspryl där man kan sitta och pilla läääänge. Men trots det är jag tveksam.....

Vad är det bästa med den anser du/ni?

Postad 19 February 2008 - 23:47

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

jag använder opera 4 och det funkar kalas, skriver ifrån min mobil just nu, inga problem alls. surfar mycket.

Postad 19 February 2008 - 23:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag använder advanced config till min HTC TyTn II
Borde funka för er med...Testa..Ser ut så här

Bifogad fil  advanced_2.jpg   17.38K   0 Antal nerladdningar

Om jag får svara som har en tyTn II :-)
Är ju samma operativsystem iaf..

Det jag tycker är klart bäst är att det finns så extremt mycket program,spel.
Man har så otroligt mycket valmöjligheter.
Lagt in total commander i min å kör med dubbla fönster.1 för telefonen å en för min dator och för över filer via wlan.
Bara en sån grej är ju guld..

Och sen när man är lite modigare å vill börja flasha öppnar sig en ny värld :)
Aldrig mer Symbian för mig.

Minus
kameran
Men framför allt att det tar så pass llång tid att öppna internet sidor..

Redigerat av moparman, 19 February 2008 - 23:59.

Postad 19 February 2008 - 23:57

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Du kan köpa mina moddade! hahahh skojar bara!

http://www.expansys.se/p.aspx?i=150195

Jag är inte 100 på att den fungerar på HTC TC! Det får du kolla upp med HTC:s support

Först finns kartorna "plaskande" på P-viken! sen lägger du in d i nallen! B) Jag har western eurpe på min......YEAHHH!!

Det finns många olika fiskar vid P-viken! Du får vara mer specifik för att jag ska kunna ge dig de rätta ingridienserna! :( PM MIG!

vilken version har du på western ?

Postad 20 February 2008 - 00:08

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
För er som önskar adaptrar/bra/bättre hörlurar. Kolla in JAYS hörlurar på www.jays.se

Postad bild
Postad bild

Postad 20 February 2008 - 00:17

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tack Celeborn :) Kanonbra inlägg. Kameran har jag hört mycket tråkigt om och det är ju lite trist. Har två barn och brukar ta en hel del bilder på de. I en av recensionerna stod det att det tar cirka 12 sekunder från det att man vill ta kort tills man kan titta på kortet. Det känns ju inte sådär jätteoptimalt.

Det är helt rätt att en SE telefon inte kan erbjuda mer sen... men frågan är om man behöver mer eller inte. Helt klart att roliga apps och spel lockar men touch flow verkar ju inte så jättesmidig och många slår t.o.m av det, bara en sån sak gör att man tappar lite för att välja den. Men den är ändå bättre än w960 och egentligen är enda anlednigen till att jag velar just att w960 har riktigt bra musikspelare och man kan ha sina egna lurar utan att tjaffsa. Meeeeen htc verkar skoj och som många säger, en rolig fritidspryl där man kan sitta och pilla läääänge. Men trots det är jag tveksam.....

Vad är det bästa med den anser du/ni?

Det bästa och sämsta med HTC Touch Cruise enl. min uppfattning baserat på vad jag använder min TC till mest:

Bäst:
  • Möjligheten att kunna göra i princip vad fan jag vill, det är ju en liten windowsdator och möjligheterna är näst intill obegränsade. Det finns tusen uppå tusen bra program att installera som gör allt du kan tänka dig, precis som på din vanliga dator. Gillar du inte hur telefonen utför en specifik uppgift? Installera ett program som gör det bättre! B)
  • Otroligt bra ljud tillsammans med mina HBH-DS980 lurar, grymt bra ljud tillsammans med en riktigt smutt mp3spelare (HTC's Ljudhanteraren) gör musiklyssnandet till en fröjd.
  • Formatet, relativt liten och smidig, den är riktigt lätt och får utan några som helst problem plats i jeansfickan. Den har även ett riktigt skönt gummiliknande överdrag (svarta delarna) som känns jäkligt skönt, typ hajskinn.
  • 2.8" skärm som är riktigt ljusstark och har bra färgåtergivning, gör det lätt att surfa och maila med. (lätt att läsa texten alltså)
  • TomTom GPS. Funkar riktigt bra, många här på forumet anser att den är bättre än deras andra dedikerade GPS'er, jag har tyvärr ingen att jämföra med men jag e grymt nöjd ändå. Kartor och nya röster, typ Celebrity röster finns att köpa eller hämta i piratviken. (har t.ex Western Europe och Tom Cleese som uppläsare just nu :( ) Piratversionen var lite meck att installera, men det var det värt.
  • TouchFLO, vissa gillar det tydligen inte men jag tycker den funkar riktigt bra, skulle inte kunna tänka mig att avinstallera det. Rekomenderar att du klämmer på telefonen i butik eller hos vän om du undrar mer över det.
Sämst:

• Bluetoothstödet är riktigt kass ibland. Även fast mitt HBH-DS980 kopplar ihop sig med telefonen utan problem och levererar grymt bra ljud så händer det att telefonen försöker skicka ljudet via headset'et även efter att du kopplat bort det etc. Ser fram emot uppgraderingar på det området, håller tummarna inför 6.1 patchen. Och ännu mer irriterande är de små hack som uppstår när telefonen går i viloläge medans du lyssnar på mp3 genom bluetooth headset!
  • Kameran. Det skall sägas att bilderna kameran tar under ljusa förhållanden är riktigt bra. I mobilsammanhang är de grymt bra faktiskt. Men problemet är själva tagandet av bilder, det är segt som fan om man inte står i dagsljus.
  • Batteritiden. Räkna med att du får ladda den varje natt. Om du använder WLAN så får du ladda den ännu mer. (som exempel så hade jag WLAN på en morgon på jobbet, oavbrutet från 9:00 till 12:00, då var batteriet helt slut!)
Om man vill ha lurar med sladd så är det ju lite sugigt med HTC UniversalUSB, men det finns som sagt USB till 3.5mm som man kan köpa och det finns en uppsjö med bra Stereo Bluetooth headset, även sånna som man kopplar in sina egna 3.5mm lurar till.

Det bästa för dig som inte vet om du ska köpa eller inte är garanterat att klämma på telefonen i butik eller hos någon vän som redan har den. Vi kan ju bara redogöra för vad VI tycker är bra. Som referens kan sägas att jag är gammal musiker & musiktekniker som numera är grafisk designer och till lika webbprogramerare.

Postad 20 February 2008 - 00:44

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ang. det här med TomTomkartor från piratviken.
Kolla efter den som heter TomTom 6 Western Europe DVD+extras.iso
Den installerade jag utan problem. Trixet sedan är att aktivera den. Det följde med en generator men den funkade inte med den här versionen alls. så jag laddade ned en annan som hette något så enkelt som TomTom Keygen.
Tricket är att på minneskortet i din TC så finns en .mid fil i katalogen där du installerade kartorna, den kopierar du till din dator, till samma katalog som du lagt TomTom Keygen i. bästa är att lägga dem direkt i c: eller nått annat lätttilgängligt ställe, för nu måste du köra lite DOS!
Tryck på start och sedan kör, skriv in "cmd" utan citattecken och tryck ok, nu får du upp DOS, en fin svart ruta som man kan skriva i. Om du lade .mid filen och generator i c: så tar du dig dit genom att skriva "cd \" utan citattecken. Därefter skriver du "key western_europe.mid" utan citattecken och tryck enter, byt ut western_europe.mid om det är en annan karta du skall installera.

Sedan måste du fylla i ditt Device ID. Detta får du upp i din Touch Cruise när du skall byta till din nya karta i TomTom, den kommer nämligen be dig aktivera kartan, tryck då på "Manuellt" så kommer den visa ditt Device ID, skall se ut ung.: ***** ***** (inkl mellanslaget)
Fyll i det i DOS-fönstret och tryck enter, då kommer det att visa några olika nycklar.
Kommer inte ihåg vilken jag använde men det är bara tre stycken, bara att pröva alla tills det funkar :)

Lycka till

Postad 20 February 2008 - 01:06

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag använder advanced config till min HTC TyTn II
Borde funka för er med...Testa..Ser ut så här

Bifogad fil  advanced_2.jpg   17.38K   0 Antal nerladdningar

Om jag får svara som har en tyTn II :-)
Är ju samma operativsystem iaf..

Det jag tycker är klart bäst är att det finns så extremt mycket program,spel.
Man har så otroligt mycket valmöjligheter.
Lagt in total commander i min å kör med dubbla fönster.1 för telefonen å en för min dator och för över filer via wlan.
Bara en sån grej är ju guld..

Och sen när man är lite modigare å vill börja flasha öppnar sig en ny värld :)
Aldrig mer Symbian för mig.

Minus
kameran
Men framför allt att det tar så pass llång tid att öppna internet sidor..

Hmm vilken Advanced Config är det du använder? Hittade den här http://www.freewarep...s-v2-0-2-0.html och medans den kan göra jättemycket så kan den inte göra just det du visade på skärmdumpen B) Har jag laddat hem fel?

EDIT:
Fan va skumt, på skärmdumparna på sidan jag länkade till så finns ju den valmöjligheten, men när jag kör programmet på TC'n så får jag bara upp ung hälften av alla alternativen!?

Redigerat av Celeborn, 20 February 2008 - 01:09.

Postad 20 February 2008 - 05:49

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ang. det här med TomTomkartor från piratviken.
Kolla efter den som heter TomTom 6 Western Europe DVD+extras.iso
Den installerade jag utan problem. Trixet sedan är att aktivera den. Det följde med en generator men den funkade inte med den här versionen alls. så jag laddade ned en annan som hette något så enkelt som TomTom Keygen.
Tricket är att på minneskortet i din TC så finns en .mid fil i katalogen där du installerade kartorna, den kopierar du till din dator, till samma katalog som du lagt TomTom Keygen i. bästa är att lägga dem direkt i c: eller nått annat lätttilgängligt ställe, för nu måste du köra lite DOS!
Tryck på start och sedan kör, skriv in "cmd" utan citattecken och tryck ok, nu får du upp DOS, en fin svart ruta som man kan skriva i. Om du lade .mid filen och generator i c: så tar du dig dit genom att skriva "cd \" utan citattecken. Därefter skriver du "key western_europe.mid" utan citattecken och tryck enter, byt ut western_europe.mid om det är en annan karta du skall installera.

Sedan måste du fylla i ditt Device ID. Detta får du upp i din Touch Cruise när du skall byta till din nya karta i TomTom, den kommer nämligen be dig aktivera kartan, tryck då på "Manuellt" så kommer den visa ditt Device ID, skall se ut ung.: ***** ***** (inkl mellanslaget)
Fyll i det i DOS-fönstret och tryck enter, då kommer det att visa några olika nycklar.
Kommer inte ihåg vilken jag använde men det är bara tre stycken, bara att pröva alla tills det funkar :)

Lycka till

Hmmm...låter bökigt! Jag fiskade upp en på ca 900 gram B)
Behöver inte rensa eller krydda, bara att stoppa in den i ugnen o allt blir perfekt

Postad 20 February 2008 - 08:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns lite olika versioner...
Här finns en xda

Sen har du Dutty`s hemsida ..kungen av att göra ROMS hemsida..
Tror man måsre regga sig..Finns både AdvancedConfig_v1.1.CAB
Schaps_AdvancedConfig_v2.0.1.0.CAB

här

Nu är jag som sagt inte helt 100 på att det funkar men det borde ju göra det..Men ta en backup först innan du testar

Postad 20 February 2008 - 09:41

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
edit: läste just lite mer :)

Stereo music adapter
m-JAYS is a unique stereo music adapter adaptable to cellular music phones on the market. m-JAYS has an answering button and a 3,5 mm stereo jack. The Music Adapter utilizes a new fine tuned microphone that offers superior speech clarity.

Det är ju perfekt! Det är precis det jag söker efter!

Redigerat av Unregistered83f88932, 20 February 2008 - 10:25.

Postad 20 February 2008 - 12:51

irongate
  • irongate
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Fundering/Fråga

Kan man använda TC som GPS till sin vanliga dator? Via kabel eller bluetooth..
Vore en kul extra funktion :)

Jag har letat nu som hastigast men inte hittat något.. Tänkte om vi är fler som letar kanske alla kan finna lyckan.

/ irongate

Bra fråga irongate ! (Verkar det nerdigt om man citerar och diskuterar med sig själv?.. jaja )

För att vidare fundera i ytterligare användningsområden, kom jag i mitt stilla sinne på att det vore coolt om man kunde ansluta USB grejs till TC.. (minne/hd, hid, kortläsare, tvmottagare, kamera, julgransbelysning, juckande hundar.. ermm nm )

google svarade att det är fler som funderat på samma sak, men jag kunde inte hitta någon lösning trots att WM6 tydligen ska/borde ha stöd för detta.

Någon av er som vet mer?

/ irongate

Postad 20 February 2008 - 13:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
USB disk är ja rätt säker på att det inte ska gå..Har för mig att jag läst om chipset som sitter i den att det inte stöds men att kommande ska göra det..Jag nöjer mig med att kunna tanka över wlan :)

Postad 20 February 2008 - 13:19

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

• Batteritiden. Räkna med att du får ladda den varje natt. Om du använder WLAN så får du ladda den ännu mer. (som exempel så hade jag WLAN på en morgon på jobbet, oavbrutet från 9:00 till 12:00, då var batteriet helt slut!)

Jag tycker att batteritiden är rätt ok om man jämför med motsvarande hos Nokia/SE. Jag var uppkopplad via 3G(HSDPA/WCDMA) i ~7h och wlan ~1h, pratade i telefon ~1.5h igår och hade 20% kvar när jag satte den på laddning. Finns inte en sportmössa att min gamla N80 hade orkat med det.

Däremot så känns det som att batteriet håller betydligt längre efter 9-10 laddningar. I början så klarade jag mig 1.5 dygn med en laddning vid "normalanvändning" (dvs när jag inte jobbar) och numera klarar jag mig 2.5 dygn med lite tur :)

Postad 20 February 2008 - 14:25

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag tycker att batteritiden är rätt ok om man jämför med motsvarande hos Nokia/SE. Jag var uppkopplad via 3G(HSDPA/WCDMA) i ~7h och wlan ~1h, pratade i telefon ~1.5h igår och hade 20% kvar när jag satte den på laddning. Finns inte en sportmössa att min gamla N80 hade orkat med det.

Däremot så känns det som att batteriet håller betydligt längre efter 9-10 laddningar. I början så klarade jag mig 1.5 dygn med en laddning vid "normalanvändning" (dvs när jag inte jobbar) och numera klarar jag mig 2.5 dygn med lite tur B)

det är inte så att du inte leker lika mycket med den längre då? ;)

Postad 20 February 2008 - 14:38

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Oj vad jag velar. Ena stunden vill jag ha HTCn, den andra stunden så blir jag tveksam och blir sugen på en vanlig w960. Jag är ju inte lika beroende av att öppna office filer, pdf:er osv. Det är ju egentligen bara Snacka i telefon, Spela musik, sms/mms och surfa. Visserligen så kan man spela lite spel om bra spel finns. Hörde att nån lyckats köra warcraft2 på htcn t.ex är det ens sant? B)

Htc tc är otrolig häftig maskin! Men tyvärr är inte telefondelen säskilt bra! inte så enkelt som en traditionell mobil är. Att skriva på den e inte heller så jättesmidig, kanske en vanesak. Men o andra sidan är den som windows mobile mkt kompetent. Att försöka räkna program/spel till den är som att räkna myror i en myrstack ;).....U know what I mean? hehe!

Att surfa på den e nog att glömma om inte du menar sidor som e anpassade för handdatorer. Jag använder min wlan för msn/skype o lite websurfing(anpassade sidor oftast). Men att ha wlan e ett stort plus då vissa applikationer såsom väder/ekonomikurser/ o andra som behöver updates dagligen. Jag själv e fäst vid google map! google har ju ett program som e designat för just handdator...gratis förstås! ligga i sängen o resa runt jorden visuellt. det fungerar hur bra som helst.

använd opera mini om du skall surfa, går inte att jämföra med de programmen som följer me telefonen. går 100 ggr snabbare plus att du får en bra överblick. är toknöjd med opera mini.

Postad 20 February 2008 - 14:46

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Var hittar jag denna opera mini?

Postad 20 February 2008 - 14:51

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Om jag vore dig skulle jag prova här: http://www.operamini.com/

Postad 20 February 2008 - 15:08

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

hmmm programmet java? trodde att det va ett fristående program där man kan starta direkt istället för att gå genom javaprogrammet först, eller e jag ute o cyklar?

Postad 20 February 2008 - 16:47

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

hmmm programmet java? trodde att det va ett fristående program där man kan starta direkt istället för att gå genom javaprogrammet först, eller e jag ute o cyklar?

Det går tydligen att starta ett javaprogram direkt.

Se följande länk: http://forum.xda-dev...ad.php?t=366290

Postad 20 February 2008 - 19:47

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag hittade just lösningen på mitt problem med hack i ljudet när jag lyssnar på musik via Bluetooth Stereo!

Mha det förträffliga programmet Schaps Advanced Config 2.1 som Moparman tipsade om så kunde jag ställa in vilken bitrate telefonen skall använda när den spelar upp ljud via bluetooth. Standardvärdet visade sig vara 64 bit(!!) vilket är ganska högt med tanke på att en vanlig CD-skiva är kodad i 16 bit 44.1kHz.
Nu finns det ju mp3-filer som har högre bitrate än så men jag drog ned värdet till 48 och nu spelar den musik både i aktivt och viloläge utan ett enda hack! B)

Nu känner jag verkligen att jag kan rekomendera den som musikspelare! (trist att den inte kom förinställd med vettigare standardvärden bara!)

Ytterligare info här: http://forum.xda-dev...mp;postcount=13

Senaste versionen av Schaps Advanced Config hittar man här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=317070

Postad 20 February 2008 - 21:08

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
herregud... verkar ju finnas program för allt!! Gud va glad jag blir ;) Telefonen är beställd och nu inväntar jag bara. Förvänta er ett par poster av mig där jag tigger om råd om fler program B)

Postad 20 February 2008 - 21:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skönt att det fixade sig B) ..Funka det att ställa in fast sleep ?

Redigerat av moparman, 20 February 2008 - 21:11.

Postad 20 February 2008 - 21:17

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Skönt att det fixade sig B) ..Funka det att ställa in fast sleep ?

Nej de enda alternativen jag har under Phone när jag kollar i Advanced Config är:
  • Phone skin
  • DTMF support
  • Show SIM contacts
  • Call ID match
  • Show Battery icon
  • Show Band page
  • Show PIN2 page
  • Show NITZ page
  • Show TTY page
Menar du att du har fler alternativ på din??
Kollar man på skärmdumparna för programmet så ska det ju vara ett gäng fler, men av någon anledning så ser jag bara dessa... Skulle väldigt gärna kunna ställa in att den inte ska gå i viloläge medans man pratar i telefonen.

Postad 20 February 2008 - 21:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skumt B)
Här kommer en screenshot från min telefon?
Tror du att du har samma version som mig då?
Eller så är de kanske så att allt inte funkar på cruise..fast det låter konstigt

Bifogad fil  config_1.jpg   20.65K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 February 2008 - 22:23

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Oj vad jag velar. Ena stunden vill jag ha HTCn, den andra stunden så blir jag tveksam och blir sugen på en vanlig w960. Jag är ju inte lika beroende av att öppna office filer, pdf:er osv. Det är ju egentligen bara Snacka i telefon, Spela musik, sms/mms och surfa. Visserligen så kan man spela lite spel om bra spel finns. Hörde att nån lyckats köra warcraft2 på htcn t.ex är det ens sant? B)

Htc tc är otrolig häftig maskin! Men tyvärr är inte telefondelen säskilt bra! inte så enkelt som en traditionell mobil är... .

Tyckte som du. Besvärligt att leta upp kontakter at ringa til via telefonboken. Efter att ha installerat SPB Pocket Plus tillsammans med SPB smartphone tycker jag att HTC är enkalre att ringa med jämfört med en vanlig mobil! ;) Jag har lagt upp smartphone som en egen flik och då går det blixtsnabbt att ringa ut genom att lägga in bilder på "favoritkontakter".

Redigerat av mmohaddes, 20 February 2008 - 23:38.

Postad 20 February 2008 - 23:44

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

herregud... verkar ju finnas program för allt!! Gud va glad jag blir ;) Telefonen är beställd och nu inväntar jag bara. Förvänta er ett par poster av mig där jag tigger om råd om fler program :)

BINGO!!!!

Det är just därför som jag verkligen gillar WM-telefoner...
Något du funderar på?
Då har någon annan redan funderat på detta tidigare och så finns det en färdig lösning. Alterntivt så är det bara en tidsfråga innan lösningen kommer.

Mej veterligen så finns det inget annat "telefon operativ" som kan skryta med en sådan otrolig flexibilitet.

Haken är som sagt att det innebär ibland lite bekymmer och huvudbry om man verkligen vill mecka med allt som man kan mecka med. En sådan flexibilitet går inte att uppnå helt bekymmersfritt. Så vill man bara ha något som man kan ringa med och inte behöver 258 ytterligare funktioner och dessutom INTE vill ha något som helst krångel med sin nalle, då ska man inte köpa sej en WM-telefon. Men tycker man det är kul att möjligheterna finns och gärna vill göra sin telefon unik på fler sätt än att bara byta en bakgrundsbild, då är WM-nallarna högintressanta...

Trots de bekymmer som de kan vålla ibland...

Postad 21 February 2008 - 00:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Fi f*n vad jag håller på att bli galen ;)
Inte lätt att få in sin stad på väder..Finns ju bara ett fåtal inställda frän början

EDIT
JAAAAAAAA....Vilken lättnad..Jag fixade in Piteå :)
Eller...Hmm..Suckar..Nå knas iaf

Redigerat av moparman, 21 February 2008 - 00:11.

Postad 21 February 2008 - 00:56

daniie
  • daniie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Beställde en för några minuter sedan :)
Har en fråga, måste man köpa ett microSD kort för att kunna lägga in GPS kartor eller finns det ett dedikerat minne för det?

Spelar iofs ingen roll, hade tänkt köpa ett 8GB minne.+

En till fråga. Någon som vet om Jays HTC ExtUSB™ fungerar på Touch Cruise?

Redigerat av daniie, 21 February 2008 - 01:09.

Postad 21 February 2008 - 00:59

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Krasse, mina största frågetecken är väl:

Mest lämplig:
* mp3 spelare
* film spelare
* väckarklocka
* ska man ändra sms/mms program? går det ens? är inbyggda bra nog?
* webbläsare
* spel? ;)
* GPS program? Funkar tomtom6 bra? har tagit hem kartor osv i förberande syfte

Ska man:
* konvertera filmerna till nåt speciell format?
* kan den läsa .srt filer till filmerna?

Hur funkar:
* videosamtal, kackigt eller bra?
* att ha igång många saker samtidigt

Dessa är väl bara några som jag börjar med :)

Postad 21 February 2008 - 01:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan skicka in nåra svar fast ja inte heter Krasse :)

Film spelare lite efter tycke och smak.
jag har både Coreplayer och divx spelare.
Men sånt kan du lätt prova dig fram till vad du gillar bäst..Och vilket format på filerna du föredrar.
Filmerna bör vara konverterade till 320x240
.Srt ingen aning vad det är :) gissar att det har med subtitles att göra?
Jag använder SPM mobiledvd...Där trycker ja in en dvd skiva.väljer subtitles å trycker ok..
Har även MP4 videoconverter..Lätt att använda å bra

Jag har WM6.1 Där finns sms som funkar som MSN..Du ser allt i en tråd..Grymt..

Spel..Jag har Texas holdem..Monopol.Monkey island.Broken sword.

Webbläsare..Samma där.Prova dig fram..Själv gillar jag nog Opera Mini bäst men explorer är bra om du ska se youtube(behöver dock en flashbundle och TCPMP spelare)

Alarm pTravelalarm

Kör vilket gps program du vill..Läst att många gillar IGO

SPB pocket pc+ gillar jag skarpt..Testa

Lycka till...Bäst är om du provar en massa så du kommer fram till vad du gillar ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.