Ni med madskills här borde anmäla er
Förresten så "behöver" jag någon (förslagsvis maiky) att fortsätta co-op @ insane
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 01 January 2009 - 15:29
http://www.webhallen...vd=1&group=1235
Ni med madskills här borde anmäla er Förresten så "behöver" jag någon (förslagsvis maiky) att fortsätta co-op @ insane Postad 06 January 2009 - 20:55
Jag är lite handikappad och behöver hjälp! Jag vill spela vanlig death match, där man respawnar om man dör. Finns det ens i gow2? Jag har försökt spela något som heter warzone men jag får inte välja det. Man kan bara välja players choice och så blir det omröstning om vilken spel typ man ska spela? Är det så eller går det att välja på något annat sätt? Hjälp en gow noob
Postad 07 January 2009 - 15:28
Köpte det igår på elgiganten
kostade 349kronor.( billigt för ett så bra spel) Lirar som tusan, och tänkte gå ut på internet och lira om några dagar, måste ju träna upp mina skillz. Postad 07 January 2009 - 16:39 Välj Elimination, då är det warzone, execution och guirdan. De två första är riktiga deatmatches och guirdan ska man skydda en person i sitt lag och samtidigt döda det andra lagets viktiga person. I execution måste man avrätta sina offer dock Postad 07 January 2009 - 17:06
Fast av dessa tre så är det väl endast i Guardian som du respawnar när du dör (så länge ens team leader fortfarande är vid liv). I Warzone och Elimination så har man bara ett liv per match. Postad 07 January 2009 - 17:18
åh, tack, tråkigt att man inte kan spela vanlig deathmatch med respawn. Jag har just börjat spela och vill gärna lära mig lite men som det är nu så dör jag mest och sen får man sitta och titta på. :/
Postad 07 January 2009 - 18:09
Detta kommer med lätthet plockas hem av mej och min mordiska klan Postad 07 January 2009 - 18:20 Annex eller meatflag är det respawn på men då är ju inte målet att döda Postad 07 January 2009 - 18:21
Testa att lira submission, annex eller king of the hill. I dessa kan du ""respawn'a" hela tiden tills matchen är över. Postad 07 January 2009 - 18:27
Är det bara jag eller har shotgun blivit mycket svagare? jag var grym med den i ettan men nu funkar det inte alls. Motorsågen känns dock som den blivit lättare, jag blir då i alla fall sönder sågad hela tiden...
Postad 07 January 2009 - 20:15 Nä, det är inte bara du. Shotgun har blivit klenare (men siktar man går det ändå att döda på ett skott) och motorsågen har blivit enormt mycket lättare. Postad 08 January 2009 - 10:13 Lirade elimination för några dar sen och blev melee+shotgunmosad hela tiden. Så helt crap är den inte. Speciellt inte i modes som kräver frag/headshot/execution för en kill. Men den är inte lika överlägsen som tidigare. Tycker det är ganska kul att meja ner ett gäng shotgunners med Lancern när man har lite avstånd. Dom ser så oförstående ut Postad 08 January 2009 - 13:37
melee+shotgun verkar vara en bra combo mot motorsågen. Iaf mot mig
Behöver träna lite på shotgun'en känner jag.... Siktar ni alltid när ni kör med shotgun eller brukar ni skjuta "from the hip" om ni hamnar i en duel med en annan? Postad 08 January 2009 - 14:09
Oftast från höften, iaf då man är en mot en eller flera mot mig.. man rör sig så sakta med siktet uppe så det känns som om motståndaren alltid hinner komma upp bredvid och skjuta en i småbitar.
Är man däremot i överläge så är det enklare om båda siktar så man får ner motståndaren. ps. kan man på något sätt välja att man vill spela med och mot bara svenskar? Vill slippa lagget då shotgun är värdelöst med lagg. Postad 08 January 2009 - 15:04
Samma här, dvs från höften. Brukar dock förlora dessa dueller, tänkte på "felet" som finns med shotgun om man inte spelar med host. Skall tydligen vara så att man skjuter ner i backen om man inte spelar med host.
Postad 08 January 2009 - 19:16
Jag försöker sikta, men jag trycker bara till lite på siktknappen samtidigt som jag skjuter. Som Mahti säger rör man sig ju så långsamt annars.
Postad 08 January 2009 - 19:54
Vet inte att detta är möjligt. Man kan ju bjuda in till sitt eget team, men motståndarteamet..? Jag siktar bara med shotgun om jag har lite avstånd och dom kommer mot mig. Annars så hinner jag inte. Är otroligt dålig på att skjuta från höften dock. Missar oftast. Postad 11 January 2009 - 20:31
Om man gillade coop-kampanjen i första spelet är det här ett givet köp då? Jag kommer nog inte att lägga så mycket tid på onlinedelen. Gillade aldrig onlinedelen i första spelet.
Postad 11 January 2009 - 20:40
Personligen anser jag att tvåan är bättre i alla avseenden än ettan. Detta gäller även coop. Inte ett perfekt spel, men gillade du coop i ettan så kan du knappast bli missnöjd med tvåan Postad 11 January 2009 - 20:59
Jag tycker det var färre riktigt roliga strider i 2an, svårighetsgraden var också lägre, har spelat igenom hardcore och knappt dött i tvåan, i ettan tyckte jag det fanns ett gäng luriga ställen på hardcore. Dock tycker jag att spelläget horde som finns i tvåan väger upp mycket. det är varierat, finns ett helt gäng banor och kan spelas ensam eller upp till fem spelare som hjälps åt mot horder av locusts. Riktigt kul! Postad 11 January 2009 - 22:53
GoW2 är precis likadant som GoW1 när det kommer till co-op. Gillade man ettan kommer man att gilla tvåan.
Iofs, tvåan har infört ett par railshooting moment som kanske inte är så där jätteskoj, men å andra sidan slipper man kryll i tvåan. Postad 12 January 2009 - 21:08 Kampanjen överlag tycker jag var bättre i tvåan. Men online så var ettan bättre, mindre lag och buggar. Däremot så finns det ju horde i tvåan som är riktigt kul Postad 12 January 2009 - 21:24 Hänger gärna på, du är addad Postad 12 January 2009 - 21:51
Vi försöker köra runt 19-20-tiden imorgon. Bara vara online och adda mig (uid) eller KANEtheMACHINE.
Postad 12 January 2009 - 22:00 Blir bra Postad 15 January 2009 - 19:48
Nu e jag klar med Singleplayer läget i Gears 2 och vad kan man säga?
Föregångaren var ett bra spel men hade stora brister här och där, dessutom kände jag inte att det "kom igång" riktigt förräns på slutet. Här tar Gears 2 över direkt och ökar bara tempot och intensiteten genom hela spelet samtidigt som berättandet/dialogerna nu är riktigt underhållande. Ett riktigt ###### toppenlir! Postad 16 January 2009 - 21:34
Du har vanligtvis väldigt sansade inlägg, men det där känns lite ryckt ur sitt sammanhang... Postad 16 January 2009 - 22:31
Jag söker någon som kan hjälpa mig att få:
Insane Achivement Alla Kompanjon Achivements som finns försöker att få alla men alla som jag har försökt med drar efter en stund. Om ni behöver hjälp med nåt så kan jag hjälpa er också. Gamertag: SWEDENDUDE Tog bara det första bästa namnet som jag kom på Postad 18 January 2009 - 10:39
Jag har en fundering om skölden. Jag har sett att i multiplayer stället många upp den på högkant. Hur gör man det? Har försökt med många metoder men det är ingen som fungerar.
Postad 18 January 2009 - 11:50
Sikta med LT sen trycker du på grön (A) , skulle d inte funka så är d röd istället för grön Postad 18 January 2009 - 12:13 Det är grön (A) Ett tips: ifall man ställer den bak och fram så går den inte att sparka omkull. Väldigt praktiskt när man lirar Horde Redigerat av IP-Plan, 18 January 2009 - 12:16. Postad 19 January 2009 - 00:54
är det många som har samma problem som jag, att det tar typ 30 min att hitta ett spel med matchmaking?
Postad 19 January 2009 - 01:21
Man brukar få avbryta sökningen och börja om... Då brukar det gå fortare. Postad 19 January 2009 - 09:47
tyckte det gick rätt fort i går, det tråkiga är bara att dom matchar ihop mig med folk som är lika "dåliga" som jag och lagen vi sen för möta har 3gula ^ allihop. matcherna tar ganska snabbt slut då tyvärr..
Postad 19 January 2009 - 15:10
brukar göra det men tar minst 10 min varje gång i alla fall. kan dock bero på uppkopplingen som är lite knas, ska testa hemma idag och se om det går bättre. btw om någon vill spela någongång så är det bara och säga till, alltid roligare att vara flera har bara spelat i ett par dagar så är nybörjare. gamertag: asdfgoogle Postad 19 January 2009 - 15:56
Min erfarenhet också. Har sett mycket ojämna laguppställningar i matchningen. Postad 19 January 2009 - 20:05 Jag lirar gärna lite med dig, ligger på samma nivå som du antar jag! addar dig om det är ok? min tag är Hugos_pappa Postad 21 January 2009 - 13:56
EDIT: Klarade det!
Redigerat av Unregistered4352927d, 21 January 2009 - 15:52. Postad 21 January 2009 - 14:56
Exploit Fixes
Title Update 2 fixes these possible exploits, where under certain circumstances: * A player could melee or grenade tag through certain walls. * A player could equip a shield and a two-handed weapon simultaneously. * A player could make their shield invisible. * A player could become invisible. * A player could do a "super" mantle or "kung fu flip," flying high into the air. * A player could gain unlimited ammo with the Lancer Assault Rifle. * A player could fire while roadie running (also known as "crabwalking"). * A player could pick up a weapon while sliding into cover. * A player could walk forward while firing a deployed mortar. * A player could force an opponent to be stuck in the down but not out (DBNO) position. * A player could prevent other players from picking up a heavy weapon. * A player could pick up a dropped meatflag without having to knock him down. * A ragdolled player could be killed without ever going DBNO. * A player could roadie run while firing the Scorcher Flamethrower. * A player could get stuck while evading, though they could continue shooting in any direction. * A player could concuss themselves under the stairs on the River map. General Fixes Title Update 2 fixes these other issues as well: * An issue with client-side hit detection of the Gnasher Shotgun. The fix makes the shotgun more reliable in high-latency situations. * An issue where players could have shotgun or Boomshot rounds fire into the ground when shooting from the hip. * A split-screen issue where one player transitioning to the death battle camera disrupted input from the other player. * An issue that could cause players' Look sensitivity to be changed to their Zoom sensitivity while zooming in, zooming out, and firing. * An issue that could cause players to get stuck if they tried to pick up a heavy weapon while firing the shotgun at the same time. * An issue where players could become stuck if they kicked over a shield while ragdolled from a smoke grenade. * An issue where bots were unable to kick over a shield that was planted backward. * An issue where players who quit during voting didn't show up in the end game stats, which meant other players couldn't easily provide negative feedback on them. * An issue where players couldn't chainsaw enemy meatshields if the meatshields were already damaged. * An issue where some players would not see the animation of a meatshield being chainsawed. * An issue where players could not chainsaw an opposing team meatshield in a game type that doesn't allow respawns (for example, Warzone and Execution). * An issue where a player partway through the act of raising or lowering the chainsaw did not transition into a duel when attacked from the front with a chainsaw. * An issue where occasionally a player waiting to respawn could not respawn when repeatedly hitting the left trigger to switch cameras. * An issue where some teammates couldn't communicate between rounds in games type that don't allow respawns, because dead team members were left in the dead radio channel until the next round started. * An issue where a DBNO player could be seen as standing if knocked DBNO while reloading the mortar. * An issue where a player joining a Private Xbox LIVE game in progress from another specific type of game could potentially lose HUD functionality. * An issue on the Flood map where a player's dying from Imulsion did not trigger a death message or penalize the player as other environmental deaths did. * An issue with Guardian games where if the leader is the last player killed on a team, the round may not end, due to the respawn timer. * A campaign issue where the gamer picture would not be awarded when the game is completed on Insane. * An issue where a player would continue to fire the flamethrower and damage other players if that player was knocked DBNO while firing it. * An issue that could cause a player to get stuck while moving and quickly attempting to aim the mortar at the same time. * An issue with Horde games where clients didn't receive the "waiting for host" message after they failed a wave. * A Horde split-screen issue that could cause a team to get –2 billion in score, which when posted to the leaderboards looked like +2 billion. * An issue where dead players may not show up in the metadata for multiplayer photos. * A system link issue where if a multiplayer match and a co-op game were hosted at the same time on the same LAN, neither could be joined. * Additional miscellaneous bug fixes. Balancing Title Update 2 makes these balancing changes: * Made planted proximity grenade mines much easier to shoot off the surface they're planted on, by giving them 50 percent less health. * Set grenades to respawn less frequently. When a player picks up grenades from a spawned location, a new set of grenades does not respawn until the previous grenades have been used. * Increased the penalty to rank for players who quit Public Xbox LIVE matches early. * Buffed the flamethrower to have stopping power (to slow a charging enemy) and to cause a chainsaw interrupt (to force the opponent to lower a revved chainsaw). * Removed the ability to instantly shoot coming out of a roadie run. * Added additional spawn protection to prevent proximity grenade mines and chainsaws from killing a player within 5 seconds after spawning. * Balanced grenade spawn cycling on the Hail map so that both teams have equal access to both types of grenades. We continue to test internally and monitor online gameplay to determine what else may need adjusting. Improvements Title Update 2 makes these new improvements: * Changed Annex games to use execution rules, to prevent players from leaving DBNO opponents on the ground to bleed out. * Made Horde waves count toward the "Party Like It's 1999" achievement. Each wave is counted as one round. * Added the ability, during Submission games, to see the flag's final destination by using Tac/Com. * Increased the frequency of most of the toasts for in-game achievement progression. * Added achievement progression numbers to the War Journal. * Added 7 new DLC-based achievements worth 175 points (progress toward them starts after Title Update 2 is applied): o "Skeletons in Your Closet" (20 points): Complete waves 1 through 10 on all Flashback Map Pack maps in Horde (any difficulty). o "Trial by, and on, Fire" (20 points): Complete waves 1 through 10 on all Combustible Map Pack maps in Horde (any difficulty). o "More Mystery, Less History" (15 points): Win a multiplayer match on each of the 5 Flashback Map Pack maps (any mode except Wingman). o "The Roof! The Roof! The Roof…" (15 points): Win a multiplayer match on each of the 3 Combustible Map Pack maps (any mode except Wingman). o "Bound by a Shared Past" (15 points): Win a Wingman match on each of the 5 Flashback Map Pack maps. o "Forged in the Fire" (15 points): Win a Wingman match on each of the 3 Combustible Map Pack maps. o "Annex: Now with Execution Rules" (75 points): Win an Annex match on each of the Flashback and Combustible Map Pack maps (Public only). Postad 21 January 2009 - 17:44
Nån som vet när updaten kommer?
Är så trött på bristerna i mp på gears 2 att jag spelar första istället. Postad 21 January 2009 - 18:27 Verkade som den skulle finnas nu, om det inte är någon regionsskillnad på patchen.
Hade inte Epic någon beta på detta spel innan release? Hyffsad lång lista med uppdateringar iaf. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 January 2009 - 18:29. Postad 21 January 2009 - 20:13
fanns ju en bugg(kommer inte på mapen bara för det,typ en höstbana lite gul och röda känsla i träden osv)
då kunde man hoppa över en sköld som stog vid en dörr(dörren går inte att öppna) så kom man igenom dörren, då var man helt plötsligt bakom fienderna. undrar om dom har tagit bort den buggen. Postad 21 January 2009 - 21:15
haha. Det ska jag fan testa när man lirar co-op mot några polare
Fanns några helt sjuka buggar på ettan också. När man kollade på youtube såg man att vissa krävde långa knappkombinationer och timing för att lyckas.. Vem är det egentligen som sitter och testar alla små hörn av hela spelet för att hitta buggarna? Redigerat av Mahti, 21 January 2009 - 21:15. Postad 21 January 2009 - 22:16
tänkte bara se om det är någon som vill köra wingman? är så ###### trött på att köra med randoms, skulle vilja spela med någon som man kunde snacka med samtidigt. helst någon med headset.
gamertag: asdfgoogle Postad 22 January 2009 - 20:32 Tyvärr var det ju ungefär likadant i ettan, så jag är inte överraskad. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |