Canal Digital IPTV
908 svar till detta ämne
Postad 13 september 2010 - 17:21
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
om telenor tar över efter CD på iptv fronten behöver inte betyda slutet på allt. OM CD/Telenor fixar fram så att alla stadsnät som är anslutna kan köra hdkanalerna (+ fixar till qos i nätet så det inte blir avbrott (att boxen starter om ibland t.ex.)) och erbjuder en subventionerad inspelningsbarbox såsom telia/bredbandsbolaget så kommer allt bli ok. tittade på telefonr sida och de ergbjuder motsvarande CD kanaler som finns i sverige (även hdkanalerna  ). öven viasat kanaler, men jag tror inte man kan mixa paket (?) för motsvarande 130NOK (160 sek) + 178 NOK för bastjänsten (observera nedan är det norska utbudet) http://www.telenor.no/privat/tv/
Hvilke kanaler får jeg?
Med TV Basis får du en standardpakke på 12 kanaler. I tillegg får du tilgang til radiokanaler og distriks-TV. Kanalene som følger med i pakken er: NRK Tegnspråk, NRK, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Zebra, TV2 Nyhetskanalen, TV3, Viasat 4, TV Norge, FEM, TV4, SVT1, SVT2, SVT HD, BBC World.
Med Canal Digital Medium får du 39 ekstra kanaler med nyheter, underholdning, film, sport og populærvitenskaplige kanaler. For å få Canal Digital Medium må du først ha grunnbakken Telenor Basis. Følgende kanaler er inkludert i Canal Digital Medium: TV Norge HD, BBC HD, BBC Entertainment, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, Discovery HD, Discovery, Discovery Travel & Living, National Geographic HD, National Geographic, Animal planet HD, Animal Planet, History Channel HD, History Channel, Travel Channel, Rush HD, Eurosport HD, Eurosport, Eurosport 2, ESPN CLASSIC EUROPE, ESPN AMERICA, CNN, Sky News, Bloomberg, Al Jazeera International, Disney Channel, Disney Playhouse, Disney XD, Cartoon Network, Nickelodeon, Boomerang, MTV, VH1, VH1 Classic, Silver HD, Silver, TV2 Filmkanalen, TCM, Star.
har inte luskat ut prissättningen men kanske blir det rätt så mycket dyrare (  ) , fast Norbaggarna brukar ha hutlösa priser, så det bör nog bli billigare i sverige.
Postad 14 september 2010 - 08:04
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Har du källa på CD-citatet? Sitter i brf-styrelsen och kanske borde leta alternativ.
Informationen om Canal Digitals beslut om att sälja IPTV och kabel-tv kom från Telekomnyheterna, 2010-08-30. Se www.telekomnyheterna.se.
Redigerat av Bergan, 14 september 2010 - 08:05.
Postad 14 september 2010 - 12:39
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Mailade UmeNet, mitt stadsnät om dom visste något om en försäljning och så här svarar dom: Ja det stämmer. Jag tror, precis som mina kontakter på Canal Digital, att resultatet av en försäljning blir positiv då en ny ägare kommer satsa och utveckla produkterna så att de blir ännu mer attraktiva. Canal Digital kör fram till en ev försäljning ”business as usual” så den stora satsningen med att ökat utbud här i Umeå fortgår och kommer nog att bli tidigare än planerat. Vi har även på nytt uttryckt vårt missnöje med att det utökade utbudet inte når kunder på ip-tv och jag hoppas på en förändring då det är en framgångsfaktor för oss på Umeå Energi.
Det utökade utbudet tolkar jag som HD-paketet, som enligt Canal Digital ska lanseras Umeå hösten 2011. UmeNet som dessutom nyss vunnit pris som snabbaste nät. Kanske MTG/Viasat köper nätet?
Postad 17 september 2010 - 16:03
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Kanske MTG/Viasat köper nätet?
Bevare oss väl !  Så illa som de sköter sin nuvarande verksamhet ... Luktar det inte lite Telenor om det hela? Dags att städa och samordna i diversebutiken ?! Fler gissningar eller rent av fakta ...
Postad 17 september 2010 - 16:22
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
om telenor tar över efter CD på iptv fronten behöver inte betyda slutet på allt.
Nu äger ju Telenor Canal Digital så det är ju inte så troligt att de säljer till sig själva...
Postad 17 september 2010 - 19:05
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Nu äger ju Telenor Canal Digital så det är ju inte så troligt att de säljer till sig själva...
Håller med dig, men å andra sidan är Telenor en gigantisk koncern med en massa företag. Råkar sitta nästan 1000 mil hemifrån men ändå "drabbas" jag av ett lokalt företag här som ägs av Telenor. Men om man tittar på Telenor verkar man satsa friskt på IPTV i Norge. Förutom CD äger ju Telenor också bredbandsbolaget i Sverige som använder en annan plattform än CD. Telenor i Norge verkar använda Thomsons plattform och boxar och så gör ju tydligen Bredbandsbolaget också. För att bli slagkraftig konkurrent till Telia skulle man kunna spekulera i att man slår ihop IPTV-verksamheten från CD med Bredbandsbolagets IPTV och Telenors Norska IPTV och anammar Thomson-plattformen rakt över. CD har väl inte avslöjat än vilken/vilka boxar som skulle komma i höst ? Har för mig att de inte var så förtjusta i Motorola. Har inte haft tillfälle att vara hemma och "sniffa" på IPTV-nätet för att se om plattforms/boxbyte är på gång. Lite info om Bredbandsbolagets boxar här(Under "HD-BOX": http://www.bredbands...altv/index.htmlTillägg: http://www.thomsonbr...tail.php?id=199Vilda spekulationer, men .... Någon som vill måla upp fler spekulationer ?
Redigerat av hd-fan, 17 september 2010 - 19:15.
Postad 17 september 2010 - 21:02
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Håller med dig, men å andra sidan är Telenor en gigantisk koncern med en massa företag. Råkar sitta nästan 1000 mil hemifrån men ändå "drabbas" jag av ett lokalt företag här som ägs av Telenor. Men om man tittar på Telenor verkar man satsa friskt på IPTV i Norge. Förutom CD äger ju Telenor också bredbandsbolaget i Sverige som använder en annan plattform än CD. Telenor i Norge verkar använda Thomsons plattform och boxar och så gör ju tydligen Bredbandsbolaget också. För att bli slagkraftig konkurrent till Telia skulle man kunna spekulera i att man slår ihop IPTV-verksamheten från CD med Bredbandsbolagets IPTV och Telenors Norska IPTV och anammar Thomson-plattformen rakt över. CD har väl inte avslöjat än vilken/vilka boxar som skulle komma i höst ? Har för mig att de inte var så förtjusta i Motorola. Har inte haft tillfälle att vara hemma och "sniffa" på IPTV-nätet för att se om plattforms/boxbyte är på gång. Lite info om Bredbandsbolagets boxar här(Under "HD-BOX": http://www.bredbands...altv/index.html Tillägg: http://www.thomsonbr...tail.php?id=199
Vilda spekulationer, men .... Någon som vill måla upp fler spekulationer ? 
Troligt, en plattform blir billigare än två olika ju fast knappast för oss som kund.
Postad 21 september 2010 - 18:08
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Hur är det med Canal plus Hockey respektive Fotboll, dom båda har dykt upp i min kanal lista men jag kan inte titta på dom?. Krävs det säsongkortet för dom eller? , jag har Canal plus Sport paketet. Verkar onödigt att kanaler man inte kan titta på ska ligga i ens kanal lista ^^
Postad 21 september 2010 - 19:03
reksallad
-
reksallad
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Hur är det med Canal plus Hockey respektive Fotboll, dom båda har dykt upp i min kanal lista men jag kan inte titta på dom?. Krävs det säsongkortet för dom eller? , jag har Canal plus Sport paketet. Verkar onödigt att kanaler man inte kan titta på ska ligga i ens kanal lista ^^
Jag har också haft fotboll, hockey och extra 1-4 på prov nu i ett par veckor utan att ens ha ett Canal+abonnemang. De störiga är att dom ligger kvar fortfarande. För att kunna se dessa måste man ha säsongskortet, yepp!
Postad 21 september 2010 - 23:28
scansweden
-
scansweden
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur har det gått med här? Är det någon som har mer info? Jag har precis fått hem en 1910-box och kan konstatera att bara SVT1 och Canal+ First kör ut 5.1 ljud. Samma problem med SVT2 samt alla andra C+-kanaler.
Upptäckte för en tid sedan att det numera blir DD även på SVT 2 så någon insåg väl att det verkligen var något som var felinställt. Jag gjorde ett försök att kontakta "kundtjänst" men fick bara svaret att det funkar som det ska och att jag måste ställa in DD (5.1) per kanal i boxen vilket inte stämmer. Hade ingen större lust att försöka övertyga dom att dom hade fel så jag la ner det projektet.
Postad 23 september 2010 - 07:20
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Har Motorola rationaliserat? Nu hittar jag inte de gamla svarta "svenska" boxarna längre. På sidan IP Set-tops - Motorola Nordics finns de här boxarna: http://www.motorola....ops/IP Set-topsCD talade ju för längesedan om att de inspelningbara boxarna skull tillverkas under sommaren och levereras till kund på hösten. Frågan är om CD var nöjda med Motorolas boxar. Det är ju inte bara att byta boxar till annat än Motorola hux flux. Boxarna måste ju vara kompatibla med distributionssystemet. Men det är kanske Telenor som står för hux fluxet.
Postad 23 september 2010 - 14:11
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har Motorola rationaliserat? Nu hittar jag inte de gamla svarta "svenska" boxarna längre. På sidan IP Set-tops - Motorola Nordics finns de här boxarna:
http://www.motorola....ops/IP Set-tops
CD talade ju för längesedan om att de inspelningbara boxarna skull tillverkas under sommaren och levereras till kund på hösten. Frågan är om CD var nöjda med Motorolas boxar. Det är ju inte bara att byta boxar till annat än Motorola hux flux. Boxarna måste ju vara kompatibla med distributionssystemet. Men det är kanske Telenor som står för hux fluxet. 
Enligt tidigare trådar så blir det inga nya boxar från Motorola utan alla misstänker att det blir Thomson som Telenor Norge och Bredbandsbolaget använder idag.
Postad 23 september 2010 - 15:22
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Enligt tidigare trådar så blir det inga nya boxar från Motorola utan alla misstänker att det blir Thomson som Telenor Norge och Bredbandsbolaget använder idag.
Så kan det bli. Hoppas det händer något snart. Annars blir spänningen för hög snart! Väldigt nyfiken är jag ....
Postad 28 september 2010 - 18:48
Ton
-
Ton
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Så ikväll är det Campions League igen & eftersom jag har Canal Digital så kan jag inte se någon av dessa matcher:
Basel–Bayern München
Roma–Cluj
Chelsea–Marseille
Spartak Moskva–Zilina
Auxerre–Real Madrid
Ajax–Milan
Partizan Belgrad–Arsenal
Braga–Sjachtar Donetsk
Ingen tvekan om saken. Sista dagen som min bindningstid gäller är min sista dag som kund hos Canal digital
Postad 28 september 2010 - 19:26
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Så ikväll är det Campions League igen & eftersom jag har Canal Digital så kan jag inte se någon av dessa matcher:
Basel–Bayern München Roma–Cluj Chelsea–Marseille Spartak Moskva–Zilina Auxerre–Real Madrid Ajax–Milan Partizan Belgrad–Arsenal Braga–Sjachtar Donetsk
Ingen tvekan om saken. Sista dagen som min bindningstid gäller är min sista dag som kund hos Canal digital
Ja, MTG som köpare skulle göra det lättare. Tur man kan se dom on demand och i mobilen men det är inte samma sak!
Postad 30 september 2010 - 17:14
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Kan man få någon slags filtrering på vilka kanaler som dyker upp när man trycker på "ok" på fjärrkontrollen? , typ att man ställer in vilka favorit kanaler man har (dvs de jag tittar på) för att snabbare kunna bläddra bland om?
Postad 30 september 2010 - 17:52
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Kan man få någon slags filtrering på vilka kanaler som dyker upp när man trycker på "ok" på fjärrkontrollen? , typ att man ställer in vilka favorit kanaler man har (dvs de jag tittar på) för att snabbare kunna bläddra bland om?
Du kan inte ställa in några "favoritkanaler". CD styr allt.
Postad 30 september 2010 - 18:06
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Du kan inte ställa in några "favoritkanaler". CD styr allt.
Ajdå.. , för jag ringde dom idag och sa upp mitt Canal + total abbonemang, och då frågade jag om man inte kan ta bort de kanalerna man inte har i tablån. KIllen sa något om att det borde man kunna göra genom att välja favoriter.. , men han hade väl fel då.
Postad 30 september 2010 - 18:14
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Ajdå.. , för jag ringde dom idag och sa upp mitt Canal + total abbonemang, och då frågade jag om man inte kan ta bort de kanalerna man inte har i tablån. KIllen sa något om att det borde man kunna göra genom att välja favoriter.. , men han hade väl fel då.
När nu din uppsägningstid har gått ut, så försvinner C+ kanalerna automatiskt, men är inte förvånad över att detta Call Center inte vet vad deras kund har bestämt.
Postad 03 oktober 2010 - 10:38
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Måste bara få vädra mitt missnöje med IPTV i allmänhet och CD i synnerhet. Fy fan vilket skämt det hela är. IPTV, i alla fall via CD, är som att gå minst 10 år tillbaks i tiden. Finns inte ord för att beskriva hur besviken jag är över att bo i ett nyproducerat hyreshus och vara tvingad till IPTV.
Var hemma hos mina föräldrar igår som bor i Comhem-hus. Och visst, det går väl att hitta mycket negativt med Comhem. Men farsan hade precis installerat en HD-PVR-box. Det kändes som sagt som en tidsresa på minst 10 år jämfört med den HD-box jag har genom CD. En HD-box som för övrigt känns som mitt sämsta teknikköp någonsin!!
Sen CD som företag, herregud vilka klåpare. Deras kundtjänst är ett skämt där ena handen inte har en aning om vad den andra handen gör. Hade ju som vissa andra haft C+ Hockey under en tid eftersom jag haft C+ Sport-abonnemanget. Helt plötsligt när jag ska se en match jag länge sett fram emot är kanalen borta. Hade inte fått någon som helst information om vad som gällde gällande C+ Sport och de nya C+ Hockey/Fotboll/Extra. Ringer upp kundtjänst som säger att det ska ingå i mitt C+ Sportabonnemang och att kortet nog bara har tappat signalen. Hon ska skicka ut en ny signal säger hon, det ska vara igång inom en timme. En halvtimme in i matchen, fortfarande ingen bild. Ringer upp och får höra av tjomme nummer två att det inte alls ingår i abonnemanget och att det är upp till mig att misstänka att något är konstigt när jag helt plötsligt haft C+ Hockey och C+ Fotboll att titta på, jag ska inte behöva få någon information om att de inte ingår enligt denna stjärna. Fy fan vad förbannad jag blir.
Ingen TV6, ingen TV10, ingen möjlighet att se Premier League, digitalboxar från 1800-talet. IPTV är framtiden.....jo tjena!
Postad 03 oktober 2010 - 10:42
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Du får se de som så att CD skall sälja sin IPTV-verksamhet, och sämre kan de inte bli!
Postad 03 oktober 2010 - 10:56
Predikanten
-
Predikanten
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Problemet är ju att så länge Viasat har egen IPTV kommer ju konkurrenten aldrig få tillgång till Viasats sportkanaler, TV10 etc. Och finns det någon som t.o.m slår CD på fingrarna i uselhet när det kommer tilll IPTV så är det väl Viasat. Det är som pest eller kolera.....
Postad 03 oktober 2010 - 11:01
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Problemet är ju att så länge Viasat har egen IPTV kommer ju konkurrenten aldrig få tillgång till Viasats sportkanaler, TV10 etc. Och finns det någon som t.o.m slår CD på fingrarna i uselhet när det kommer tilll IPTV så är det väl Viasat. Det är som pest eller kolera.....
Viasat har egen IPTV, som har varit lite si och så med helt klart men enligt uppgift från deras huvudkontor, alltså inte från ett Call Center så är en större satsning på gång med deras IPTV över hela landet! Bredbandsbolaget har avtal med Viasat och Canal Digital, så att den som tar över CD:s IPTV tror jag kan få del av Vasats kanaler också, allt beror väl på hur mycket man är beredd att betala Viasat för kanalerna.
Postad 04 oktober 2010 - 20:17
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Måste bara få vädra mitt missnöje med IPTV i allmänhet och CD i synnerhet. Fy fan vilket skämt det hela är. IPTV, i alla fall via CD, är som att gå minst 10 år tillbaks i tiden. Finns inte ord för att beskriva hur besviken jag är över att bo i ett nyproducerat hyreshus och vara tvingad till IPTV.
Var hemma hos mina föräldrar igår som bor i Comhem-hus. Och visst, det går väl att hitta mycket negativt med Comhem. Men farsan hade precis installerat en HD-PVR-box. Det kändes som sagt som en tidsresa på minst 10 år jämfört med den HD-box jag har genom CD. En HD-box som för övrigt känns som mitt sämsta teknikköp någonsin!!
Sen CD som företag, herregud vilka klåpare. Deras kundtjänst är ett skämt där ena handen inte har en aning om vad den andra handen gör. Hade ju som vissa andra haft C+ Hockey under en tid eftersom jag haft C+ Sport-abonnemanget. Helt plötsligt när jag ska se en match jag länge sett fram emot är kanalen borta. Hade inte fått någon som helst information om vad som gällde gällande C+ Sport och de nya C+ Hockey/Fotboll/Extra. Ringer upp kundtjänst som säger att det ska ingå i mitt C+ Sportabonnemang och att kortet nog bara har tappat signalen. Hon ska skicka ut en ny signal säger hon, det ska vara igång inom en timme. En halvtimme in i matchen, fortfarande ingen bild. Ringer upp och får höra av tjomme nummer två att det inte alls ingår i abonnemanget och att det är upp till mig att misstänka att något är konstigt när jag helt plötsligt haft C+ Hockey och C+ Fotboll att titta på, jag ska inte behöva få någon information om att de inte ingår enligt denna stjärna. Fy fan vad förbannad jag blir.
Ingen TV6, ingen TV10, ingen möjlighet att se Premier League, digitalboxar från 1800-talet. IPTV är framtiden.....jo tjena!
+ 1 000 000
Postad 04 oktober 2010 - 22:28
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
IPTV är framtiden.....jo tjena!
Jamen, jamen framtiden är inte här än ...  . KabelTV har krypit fram i över 20 år och har inte förrän nu kommit med en omständlig kryptisk lösning för att erhålla någon form av interaktivitet. Alla operatörer sitter fast i sina gamla affärsmodeller som de också applicerar på IPTV. Det är inte att utnyttja IPTV:s möjligheter. Med tiden kommer marknaden/kunderna segra! Den svåra konsten att lära sig heter "uthållighet och åter uthållighet". Nåja kanske lite OT. Men nu återgår jag till att leva i nuet och tröstar mig med VOD och att jag nyss fick 10 HD-kanaler till. Helt plötsligt, en vacker dag, kommer "framtiden" att överraska mig ....
Postad 05 oktober 2010 - 06:36
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Telia kör IPTV och har Viasats kanaler.
Postad 05 oktober 2010 - 11:23
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Telia kör IPTV och har Viasats kanaler.
telenor i norge kör även de iptv och har viastats kanaler OCH canal digital. vad jag skulle vilja se en mer transparans mellan kanalerna så man fick välja vilka kanaler man ville ha ur de båda leverantöernas utbud. (det kan man kanske redan idag, men har för mig att viasat har sämre erbjuden valfrihet)
Postad 05 oktober 2010 - 11:35
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
telenor i norge kör även de iptv och har viastats kanaler OCH canal digital.
vad jag skulle vilja se en mer transparans mellan kanalerna så man fick välja vilka kanaler man ville ha ur de båda leverantöernas utbud. (det kan man kanske redan idag, men har för mig att viasat har sämre erbjuden valfrihet)
Hos Viasat kan du välja mellan olika paket och därav olika priser med, vilket är ett steg i rätt riktning i paketeringen enligt mig! Att få de i IPTV vore kanon så kan man om har tur slippa betala för kanaler man aldrig ser på.
Postad 14 oktober 2010 - 18:30
Unregistered3c6cd9d4
-
Unregistered3c6cd9d4
-
Rookie
-
4 inlägg
I somras sade Canal Digital att en inspelningsbar box för IPTV troligtvis var på gång under hösten. Jag tecknade abonnemang till nya lägenheten. Boxen visade sig vara riktigt usel. Nu när jag ringer säger kundtjänsten att inspelningsbar box inte kommer förrän i slutet av året. 2011 alltså.
Grattis, en missnöjd kund till.
Postad 14 oktober 2010 - 18:35
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
I somras sade Canal Digital att en inspelningsbar box för IPTV troligtvis var på gång under hösten. Jag tecknade abonnemang till nya lägenheten. Boxen visade sig vara riktigt usel. Nu när jag ringer säger kundtjänsten att inspelningsbar box inte kommer förrän i slutet av året. 2011 alltså.
Grattis, en missnöjd kund till.
Eftersom deras IPTV-verksamhet är under försäljning så lär det nog inte komma någon box alls, med tanke på att Canal Digital har som plan att lansera HD-paketet i de saknade stadsnäten under nästa år så kommer nog inget ske före försäljning. Min bindningstid går ut till sommaren, MEN kan bara välja mellan CD och Bredbandsbolaget, och BBB kräver att man har internet via dom, vilket ökar min internetkostnad från 300kr/månad till över det dubbla, bara internet med samma 100/100mbit och inget mer! Glöm de!
Postad 14 oktober 2010 - 18:54
Unregistered3c6cd9d4
-
Unregistered3c6cd9d4
-
Rookie
-
4 inlägg
Eftersom deras IPTV-verksamhet är under försäljning så lär det nog inte komma någon box alls, med tanke på att Canal Digital har som plan att lansera HD-paketet i de saknade stadsnäten under nästa år så kommer nog inget ske före försäljning. Min bindningstid går ut till sommaren, MEN kan bara välja mellan CD och Bredbandsbolaget, och BBB kräver att man har internet via dom, vilket ökar min internetkostnad från 300kr/månad till över det dubbla, bara internet med samma 100/100mbit och inget mer! Glöm de!
Jag frågade också kundtjänsten om det här med försäljningen, men där visste man ingenting. Nu vet jag väl inte om gräset är grönare på andra sidan (Viasat). Kanalutbudet hos Canal Digital är jag nöjd med, men boxen kan omöjligt vara sämre. Otroligt att man har kunnat göra en så dålig box 2008, och att den fortfarande erbjuds till nya kunder. Den är ungefär som vår första digitalbox. Vad kan det vara - fem år sedan?
Postad 14 oktober 2010 - 19:01
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Jag frågade också kundtjänsten om det här med försäljningen, men där visste man ingenting.
Nu vet jag väl inte om gräset är grönare på andra sidan (Viasat). Kanalutbudet hos Canal Digital är jag nöjd med, men boxen kan omöjligt vara sämre. Otroligt att man har kunnat göra en så dålig box 2008, och att den fortfarande erbjuds till nya kunder. Den är ungefär som vår första digitalbox. Vad kan det vara - fem år sedan?
Inte så konstigt då att kundtjänst inget vet för det vet dom aldrig oavsett vad man frågar dom, och dom är ju anställda av ett Call Center. Jag vände mig direkt till stadsnätet om försäljningen och dom bekräftade det, men ändå konstigt att kundtjänst inget vet. Har aldrig tidigare haft problem med Viasat (Parabol), men skulle gärna ha valt Viasat om jag kunde.
Postad 14 oktober 2010 - 23:16
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
enligt kundtjänst så skall det komma nu box i okt eller för 2011.
inspelningsbar under 2011 (urgh)
hade gärna sett att de nya boxarna kommit samtidigt, men är intresserade vad de nya kommer innebära. (min gamla box har gett upp, så jag är inne på att skaffa nytt i vilket fall)
Postad 15 oktober 2010 - 05:05
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Helt javla bedrovlig tjanst. Det har laggat som f-n i veckor nu och sedan igar sa hanger bilden upp sig totalt varannan minut!! Man maste byta kanal for att det ska funka igen. Helt overkligt. Ska ringa supporten om ett par timmar. Fyyyyyy faaaaaaan sager jag bara. Det ar inte kul att titta pa tv just nu.
Postad 15 oktober 2010 - 21:37
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Helt javla bedrovlig tjanst. Det har laggat som f-n i veckor nu och sedan igar sa hanger bilden upp sig totalt varannan minut!! Man maste byta kanal for att det ska funka igen. Helt overkligt. Ska ringa supporten om ett par timmar. Fyyyyyy faaaaaaan sager jag bara. Det ar inte kul att titta pa tv just nu.
Hade liknade problem för snart 4 år sedan. Då pratade jag med dem på tekniska sidan och dagen efter gjorde de (i stadsnätet) mätning mot min box och DRG:n. De lade i stort sett ner en arbetsdag på detta. Därefter gjorde de en del ändringar i stadsnätet plus att de konfigurerade om min DRG i huset. Det blev mycket bättre. Det senaste året har det varit helt stabilt utan störningar. Allt funkar, inklusive HD-kanaler. Så om du vänder dig till CD:s felanmälan fixas det säkert. De brukar vara bra på att sätta press på stadsnätsfolket. De är ju ömsesidigt beroende av att nätet fungerar !
Postad 15 oktober 2010 - 21:46
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Hade liknade problem för snart 4 år sedan. Då pratade jag med dem på tekniska sidan och dagen efter gjorde de (i stadsnätet) mätning mot min box och DRG:n. De lade i stort sett ner en arbetsdag på detta. Därefter gjorde de en del ändringar i stadsnätet plus att de konfigurerade om min DRG i huset. Det blev mycket bättre. Det senaste året har det varit helt stabilt utan störningar. Allt funkar, inklusive HD-kanaler. Så om du vänder dig till CD:s felanmälan fixas det säkert. De brukar vara bra på att sätta press på stadsnätsfolket. De är ju ömsesidigt beroende av att nätet fungerar !
Äh, själv går jag vid problem direkt över på andra sidan gatan där stadsnätsfolket håller hus.
Redigerat av RoggaBoy, 15 oktober 2010 - 21:46.
Postad 15 oktober 2010 - 22:38
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Äh, själv går jag vid problem direkt över på andra sidan gatan där stadsnätsfolket håller hus.
Vilken lyx !!
Postad 23 oktober 2010 - 01:23
Unregisteredc3ab3ff9
-
Unregisteredc3ab3ff9
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
hd-fan>> Tack, jag glomde faktiskt att jag postat har  Jo, jag gjorde ocksa en felanmalan och jag TROR att det blivit lite battre. Tyvarr hackar det fortfarande sa jag mailade dem och bad dem att gora det de gjorde senast, men IGEN och annu mer! Haha...far val se om det blir annu battre...
Annars gar jag snart tillbaka till kabel-tv och minst mojliga utbud. Det ar egentligen bara Sasongskortet jag ar intresserad av!
Postad 04 november 2010 - 17:40
Unregistered753e84df
-
Unregistered753e84df
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Idag skulle ju Canal Digital börja sända ut MTVN HD om man har HD-paketet då.. (Enligt http://www.canaldigi...analer/MTVN-HD/ ) Men får inte upp den i min kanallista.. Någon som får upp kanalen i kanallistan?
Postad 04 november 2010 - 18:26
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Jag får inte heller in MTV HD.
Jag undrar även varför jag får in SVT1 HD men inte SVT2 HD?
Enligt SVT så började SVT2 HD att sända 1 november. Det kan väl inte vara så att Canal Digital väljer att sända SVT1 HD men väljer bort SVT2 HD? Det vore märkligt.
Postad 04 november 2010 - 20:02
Unregistered753e84df
-
Unregistered753e84df
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag får inte heller in MTV HD.
Jag undrar även varför jag får in SVT1 HD men inte SVT2 HD?
Enligt SVT så började SVT2 HD att sända 1 november. Det kan väl inte vara så att Canal Digital väljer att sända SVT1 HD men väljer bort SVT2 HD? Det vore märkligt.
Ok.. Mailade dom om SVT2HD igår.. fick följande svar: Vi vet inte när vi får in den kanalen. Vi inväntar svar på när eller om den kommer in i vårt nät Med vänliga hälsningar Canal Digital Kundservice
Postad 06 november 2010 - 10:18
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Ok.. Mailade dom om SVT2HD igår.. fick följande svar:
Vi vet inte när vi får in den kanalen. Vi inväntar svar på när eller om den kommer in i vårt nät Med vänliga hälsningar Canal Digital Kundservice
Fick samma svar när jag ringde och frågade om MTVN HD. Märkligt!
Postad 08 november 2010 - 13:31
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har fått detta svar från Canal Digital gällande SVT 2 HD och MTVN HD: Hej och tack för ditt mail
MTV HD har vi idagsläget endast via parabol. Vi vet i dagsläget inte när eller om vi kommer få avtal att sända den i IPTV näten. Canal Digital har pågående samtal med SVT för att på sikt få lansera SVT2 HD
Med vänliga hälsningar XXXXXX Canal Digital Kundservice Tel: 0770-33 22 11 Fax: 08-772 27 77
Samtidigt så finns den med i HD-paketet enligt deras hemsida.
Postad 09 november 2010 - 19:40
Unregistered753e84df
-
Unregistered753e84df
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har fått detta svar från Canal Digital gällande SVT 2 HD och MTVN HD:
Samtidigt så finns den med i HD-paketet enligt deras hemsida.
Nu finns MTVN HD via IPTV.. Kanalplats 76 ligger den på för mig.
Redigerat av Unregistered753e84df, 09 november 2010 - 19:41.
Postad 09 november 2010 - 19:44
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Nu verkar MTVN HD finnas via IPTV.. Kanalplats 76 ligger den på.
Jaha ja, samtidigt som man senast idag sa att man saknar avtal för kanalen och att man inte alltid behöver erbjuda alla de kanaler som finns i de olika paketen. Med de kan man enligt dom en dag inte behöva sända några kanaler i HD-.paketet utan det skall ses som vad dom kan sända och inte vad dom måste sända.
Postad 10 november 2010 - 12:40
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Någon som är intresserad av att ta över ett totalpaket i typ 8-9 månader för en hundring i månaden (289 ordinarie pris) ?
Postad 17 november 2010 - 12:50
freddie_sthlm
-
freddie_sthlm
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena, har flyttat till ny lägenhet där jag fått IPTV från Canal Digital och deras så kallade kollektivbox ( http://www.canaldigi...TV/Beskrivning/ ). Denna vill jag ju såklart koppla via min hembioreceiver Onkyo TX-SR308 ( http://www.fynda.se/...php?prodid=4090 ). Dock så har ju inte min receiver scart-ingång och utgången från boxen verkar vara nån sorts mini-DIN, någon som har koll på hur jag kan lösa detta? Har googlat men hittar inget vettigt tyvärr..
Postad 17 november 2010 - 20:25
reksallad
-
reksallad
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Har inge svar på hur du ska koppla, bara att byta ut den där kollektivboxen till HD-boxen så fort som möjligt.
Höll på kräkas av den där boxen när ja flytta in...
Postad 17 november 2010 - 21:03
Mosbricka
-
Mosbricka
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Haft ip i 1,5 månad nu....tänkte höra fall det går att göra en egen kanallista eller flytta om så man slipper bläddra en massa ?? har den vanliga hd-boxen motorola.
Postad 17 november 2010 - 21:05
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Haft ip i 1,5 månad nu....tänkte höra fall det går att göra en egen kanallista eller flytta om så man slipper bläddra en massa ?? har den vanliga hd-boxen motorola.
Inga egna kanallistor går att göra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|