Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2008 - 22:05

Björkman
  • Björkman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Då måste du ha ett väldigt gammalt SIM-kort.
Min k750 var den klart bästa telefon jag haft batterimässigt. Klarade sig utan tvekan över en vecka utan laddning vid "normal" använding. Min k800 klarade sid straxt under en vecka och k850 är i klass med c905'an, alltså ca 3-4 dagar beroende av amvändning.

En vecka ;)

Har nog aldrig haft en SE som inte har behövts laddas varannan dag, c905 inget undantag.
Simkortet är väl i alla fall 1,5 år gammalt, står GSM med stora bokstäver över det :D

Postad 23 November 2008 - 22:18

McBen
  • McBen
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur länge håller era batterier om ni messar lite, ringer kanske 30 minuter, wappar i 30 minuter, leker lite allmänt i en timme- under ett dygn? Jag måste, under ovannämnda omständigheter, alltid ladda min telefon en gång per dygn.

Laddar min minst en gång om dagen. Pratar mellan 1 och 2 timmar om dagen och skickar 500 till 600 mess i månaden. Tycker att dom kunde trycka i något bättre batteri i en sådan här lur.

Postad 23 November 2008 - 23:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Då måste du ha ett väldigt gammalt SIM-kort.
Min k750 var den klart bästa telefon jag haft batterimässigt. Klarade sig utan tvekan över en vecka utan laddning vid "normal" använding. Min k800 klarade sid straxt under en vecka och k850 är i klass med c905'an, alltså ca 3-4 dagar beroende av amvändning.

Vi har haft exakt samma telefoner, jag bytte SIM när jag köpte den här luren så det kan inte vara problemet.
Jag har dock igång blåtand och lite annat hela tiden, men aldrig varit i närheten av en vecka ändå med BT avstängd.

Postad 24 November 2008 - 00:19

Maxxed
  • Maxxed
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har en undran. 1:an, 2:an och 3:an, dvs övre raden på knappsatsen är starkare belyst än övriga knappar. Inget direkt fel som stör jättemycket men jag undrar om det är ett fel som går under DOA. Köpte telefonen genom Tele2:s webbbutik. Och hur många dagar gäller DOA?

Redigerat av Maxxed, 24 November 2008 - 00:19.

Postad 24 November 2008 - 01:19

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ta DOA diskussionen med Tele2. Det är finns ju så många varianter på "fel" så det får man ta från fall till fall när det inte är klockrent. Det gäller att stå på sej! DOA är inom sju dagar.

Postad 24 November 2008 - 07:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Laddar min minst en gång om dagen. Pratar mellan 1 och 2 timmar om dagen och skickar 500 till 600 mess i månaden. Tycker att dom kunde trycka i något bättre batteri i en sådan här lur.

Känns ungeför så som jag använder min också, kanske inte lika många meddelanden.
Kanske 100 SMS och 100 MMS och jag laddar min ca var tredje dag. Batteritiden är något som blivit klart förbättrad med firmware uppdateringarna som varit om man jämför med den första versionen.
Har sällan BT på någon längre stund åt gången.

Redigerat av TomasL, 24 November 2008 - 07:54.

Postad 24 November 2008 - 20:30

Majlaj
  • Majlaj
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Trots alla pixlarna har den en bra kamera! Jag älskar blixten.

Postad 24 November 2008 - 21:03

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har laddat ner service client och usb flashdrivers för c905. Men Det händer ingenting när jag har startat service clienten. Jag håller in C-knappen, pluggar in usbkabekn samt slår på telefonen. Men ingenting händer. Vad gör jag för fel?

/J

Vilken uppkopplingsinställning syftar de på med PC-suite?

Redigerat av DrunkenMaster, 24 November 2008 - 21:05.

Postad 24 November 2008 - 21:18

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Telefonen ska inte slås på. Den skall bara pluggas in medans man håller c-knappen intryckt.

Postad 24 November 2008 - 21:50

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
OK. Ännu en fråga. Rättare sagt två.

1) När man har kommit till Flasch Custom Service och man kan kryssa i följande:
Main
FS
FOTA
dfs
CDA
Vad ska man välja? Det verkar vara CDA som är svartmarkerad.

2) Under den så finns det bla. att man kan kryssa i RF brand, är det den jag ska välja och i så fall finns det ju ytterligare tillval. Verkar vara nät. Typ GSM900, DCS1800 osv. Vad väljer man där?

/J

EDIT:

Om den är olåst eller inte kollar du enklast i servicemenyn-> Serviceinfo-> Sim-lås. Där ska det vara upplåsta hänglås på alla.

Och var hittar man servicemenyn? Finns ingen sådan vare sig i telefonen eller i manualen

Redigerat av DrunkenMaster, 24 November 2008 - 22:44.

Postad 24 November 2008 - 22:03

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Aha du är och ska grejar i Da vinci? Hm jag kommer ej ihåg hur man flashade där. Men det dyker säkert upp någon här som har gjort det mer nyilgen.

Postad 24 November 2008 - 23:15

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

OK. Ännu en fråga. Rättare sagt två.

1) När man har kommit till Flasch Custom Service och man kan kryssa i följande:
Main
FS
FOTA
dfs
CDA
Vad ska man välja? Det verkar vara CDA som är svartmarkerad.

2) Under den så finns det bla. att man kan kryssa i RF brand, är det den jag ska välja och i så fall finns det ju ytterligare tillval. Verkar vara nät. Typ GSM900, DCS1800 osv. Vad väljer man där?

/J

EDIT:

Och var hittar man servicemenyn? Finns ingen sådan vare sig i telefonen eller i manualen

Servicemenyn hittar du så här: från standbyläget (utan knapplås) tryck > * < < * < *

Postad 24 November 2008 - 23:56

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Flashad och klar. Tusen tack alla ;)
Det jag kan konstatera är följande:
Uppdateringstjänsten är där :wub:
Menyerna ser tråkigare ut grafiskt.
Servemeny-simlås. Endast nät är låst, de andra är olåsta. Hur låser man upp nät?

Tusen tack alla för hjälpen ;)

/J

Postad 25 November 2008 - 00:03

Unregistered1200
  • Unregistered1200
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Servicemenyn hittar du så här: från standbyläget (utan knapplås) tryck > * < < * < *
[/quote]

var fan hittar jag de tecken > < ?

Postad 25 November 2008 - 00:44

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
I "lägg till symbol" ?

Postad 25 November 2008 - 06:32

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

var fan hittar jag de tecken > < ?

Nej joysticken/d-paden/stydknapparna eller vad du kallar dom. < betyder vänster och > höger. Alltså ska du trycka höger, *, vänster, vänster, * , vänster, *

Sen kan man alltid gå in i service menyn, tryck på modellinfo och skriv 2, 4, 6, 8.

Postad 25 November 2008 - 09:30

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nej joysticken/d-paden/stydknapparna eller vad du kallar dom. < betyder vänster och > höger. Alltså ska du trycka höger, *, vänster, vänster, * , vänster, *

Sen kan man alltid gå in i service menyn, tryck på modellinfo och skriv 2, 4, 6, 8.

Haha, de va coolt, nån programmerare som haft roligt. "Sony Ericsson ROCKS!"

Postad 25 November 2008 - 20:26

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Hej på er allihopa :huh:
har tuggat mig genom hela denna tråden nu och är rätt sugen på denna telefon men jag skulle vilja veta var ni tycker det vore bäst att köpa den, är det i en fysik butik eller på nätet?
skiljer det mycket i pris därimellan?
är ju rätt skönt att ha en riktig affär att gå till för att byta samma dag istället för att sända iväg den :D

sen om nån vore sjysst så vore det fint med en lista på kända fel på luren som man bör kolla upp på en gång för att slippa otrevliga överraskningar efter DOA gått ut :lol:
har ju hört att det där med firmware verkar vara ett elände utan slut.. :D

Postad 25 November 2008 - 20:34

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Men om du nu har läst igenom tråden så borde du ju får en klar bild om vad som har varit fel och vad som har varit bra med den. Kolla också på esato.com
Du kan ju jämföra priser själv? Kolla på pricerunner eller prisjakt.

Redigerat av matvrak, 25 November 2008 - 20:35.

Postad 25 November 2008 - 21:35

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Men om du nu har läst igenom tråden så borde du ju får en klar bild om vad som har varit fel och vad som har varit bra med den. Kolla också på esato.com
Du kan ju jämföra priser själv? Kolla på pricerunner eller prisjakt.

Jovisst jag minns nog det mesta men det skadar ju ändå inte att få veta om det finns något nytt att hålla utkik för.

Och så var det väl kanske inte främst priset jag var intresserad av utan vad folk anser om att köpa sånahär grejer på nätbutiker istället för på en affär i staden man bor i tex.
Finns ju säkert för och nackdelar med båda sakerna antar jag?
Men klart är ju att i de flesta fall är ju en webshop billigare, frågan är väl kanske främst hur stor skillnaden därimellan är och ifall tryggheten med att bara kunna kila iväg till affären man köpt varan på och byta/klaga motiverar det dyrare priset?

Postad 25 November 2008 - 21:52

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Mja det råder nog delade meningar om pris jämfört med att kunna knalla in i sin butik och få utbyt. Men bor man i samma stad som dom har en SE-certifierad verkstad där man kan lämna in sin telefon så skulle jag skicka efter via nätet. Dock är jag personligen trött på att få fel på grejorna och behöva skicka iväg skiten när det blir fel.

Postad 25 November 2008 - 22:03

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Mja det råder nog delade meningar om pris jämfört med att kunna knalla in i sin butik och få utbyt. Men bor man i samma stad som dom har en SE-certifierad verkstad där man kan lämna in sin telefon så skulle jag skicka efter via nätet. Dock är jag personligen trött på att få fel på grejorna och behöva skicka iväg skiten när det blir fel.

Jo jag menar ju just det, att skicka iväg sin lur och vara utan känns ju inte så kul.. :D
Har aldrig köpt på nätet men har iofs heller aldrig haft fel på min mobil så det kanske inte är ett jätteproblem ändå.
Nog för att slidern gör mig en aning tveksam till den här luren, är nog mest det som ger mig ågren så att säga..

Vilka affärer är SE-certifierade btw?
Är det typ stjärna fyrkant eller dialect lr nå? :huh:

Postad 25 November 2008 - 22:48

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Mja man får avväga pris mot bekvämigheten att kunna lämna in.
Ne SE service center, eller vad dom kallar sej numera som får reparera dessa lurar, finn lite här o där i Sverige. För att få uppgift om var dessa befinner sej så ring till SE- supporten: 013-244500

Postad 25 November 2008 - 23:19

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Hoppas någon C905 ägare har testat IP telefonin som finns inbyggt i denna lur, första SE luren vad jag vet.

Har tidigare haft Nokia N95, där det finns inbyggt stöd för IP telefoni. Den kunde automatisk koppla upp IP telefon när man kom till WLAN nätverk man hade tidigare loggat in på och associerat med IP telefonini.

Min fråga är enkel, kan denna SE C905 det samma? Eller måste jag koppla upp mig manuelt till WLAN'et och sedan "slå på" IP telefonin??

Mycket tack för era svar. Det står för frugan att köpa denna eller någon Nokia (N95 8GB, N82, N85, etc...) med detta stöd.
Så please hjälp mig ta reda på detta så hon får beställa snart.....

Postad 25 November 2008 - 23:20

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Mja man får avväga pris mot bekvämigheten att kunna lämna in.
Ne SE service center, eller vad dom kallar sej numera som får reparera dessa lurar, finn lite här o där i Sverige. För att få uppgift om var dessa befinner sej så ring till SE- supporten: 013-244500

Jo precis, något måste ju den bekvämligheten få kosta kan man tycka, frågan är bara just hur mkt som dyrare det får vara innan det inte går att motivera det längre, menmen det är ju upp till var och en att avgöra.

Jojo, jag tänkte bara att dialect eller stjärna fyrkant kunde vara såna ställen för jag vet att på dialect här i stan så repar dom då iaf nokia men sen om dom repar SE vet jag ju iofs int.

Postad 25 November 2008 - 23:21

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Hej på er allihopa :huh:
har tuggat mig genom hela denna tråden nu och är rätt sugen på denna telefon men jag skulle vilja veta var ni tycker det vore bäst att köpa den, är det i en fysik butik eller på nätet?
skiljer det mycket i pris därimellan?
är ju rätt skönt att ha en riktig affär att gå till för att byta samma dag istället för att sända iväg den :D

sen om nån vore sjysst så vore det fint med en lista på kända fel på luren som man bör kolla upp på en gång för att slippa otrevliga överraskningar efter DOA gått ut :lol:
har ju hört att det där med firmware verkar vara ett elände utan slut.. :D

Det bästa (enligt mig) är att köpa på elgiganten/onoff/sibas hemsida. De har mycket bra priser där(bättre än i butiken). Och får du problem med telefonen så kan man byta/lämna på service i de fysiska butikerna.

Postad 25 November 2008 - 23:28

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det bästa (enligt mig) är att köpa på elgiganten/onoff/sibas hemsida. De har mycket bra priser där(bättre än i butiken). Och får du problem med telefonen så kan man byta/lämna på service i de fysiska butikerna.

jo det har du ju rätt i, det borde ju vara det bästa så länge som dom har några inne.
men då sänds den per post som på alla andra ställen?

Postad 25 November 2008 - 23:52

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ska bara inflika att GPS:n är helt okej nu med senaste firmwaren! Nu får jag signal i sängen hemma (en bit från fönstret) och vid fönstret i vardagsrummet. Och det är en hel del hus utanför.

Postad 26 November 2008 - 00:07

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
en liten sak jag funderat på bara, den här luren, den har väl ingen högtalare bakpå för att spela upp musik lr så?
isåfall är det den vanliga högtalaren som gäller?
har ju en w810 nu och den har ju det, bara en tanke som slog mig för det är ju inte så dumt att kunna spela musik utan lurarna :huh:

Postad 26 November 2008 - 00:11

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jupp den har en högtalare i botten som man kan spela upp allt via. Men den är sämre än t.ex K850:s högtalare. Men det är ju inte en renodlad musiktelefon fastän den har walkman 3.0 spelaren i sej (utan sense me och lite visuellt lull lull)

Postad 26 November 2008 - 00:30

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jupp den har en högtalare i botten som man kan spela upp allt via. Men den är sämre än t.ex K850:s högtalare. Men det är ju inte en renodlad musiktelefon fastän den har walkman 3.0 spelaren i sej (utan sense me och lite visuellt lull lull)

Aha ok hade inte lagt märke till det på bilderna jag sett :huh:
Är väl inte nån funktion man använder jätte ofta men det är bra att ha om man ska typ ligga ute och vila och vill ha lite musik lr så :D

Apropå det där sense me, vad är det egentligen och hur blev det, det har inte lagts till bland funktionerna trots det finns på SE's egen hemsida?
Läste nåt om det i samband med snacket om nya firmwares.

Postad 26 November 2008 - 00:47

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ja den duger att spela upp musik i om man inte är kräsen på ljudkvalitet.
Ne sense me finns inte och jag tror bara att det var ett "feltryck" på SE:s sida. Känns som at dom inkräktar på walkman-modellernas område om dom också får sense me. Men it's fine by me om dom stoppar in det i någon kommande firmware....men jag tvivlar!

Postad 26 November 2008 - 07:40

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

jo det har du ju rätt i, det borde ju vara det bästa så länge som dom har några inne.
men då sänds den per post som på alla andra ställen?

Jupp, den sänds på post om du beställer på t.ex. siba.se. Jag beställde själv därifrån just för att kunna använda mig av service i fysiska butiker. Sen gick ju min också sönder, gick till en butik, och fick en ny på doa. Så jag är grymt glad att jag köpte den där.

Postad 26 November 2008 - 09:12

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Att högtalaren i denna lur skulle vara sämre än den i K850 kan jag absolut inte hålla med om.
Har lyssnat på många k850 och ljudet i dom är lågt och inte bra. Medans denna lur presterar ett helt ok ljud i mina öron + att det går att få det ganska högt. Tycker att det är en klar klasskillnad mellan dessa telefoner till c905'ans fördel.

Postad 26 November 2008 - 09:16

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ne sense me finns inte och jag tror bara att det var ett "feltryck" på SE:s sida. Känns som at dom inkräktar på walkman-modellernas område om dom också får sense me. Men it's fine by me om dom stoppar in det i någon kommande firmware....men jag tvivlar!

Som sagt. Det är "tryckfelsnisse" som varit framme på SE hemsida ang. SensMe funktionen.
Den finns inte i denna telefon och kommer aldrig att finnas heller. Detta har jag fått bekräftat av SE.

Postad 26 November 2008 - 10:08

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nu går snart min tremånaders testperiod av Wayfinder ut. Finns det nåt annat bra navigeringsprogram som man kan lägga in. Som funkar som Wayfindern. Kan man inte ladda in ett helt program på minneskortet?
Går ju alltid att betala 19kr för ett dygn hos telia de få gånger jag behöver Gps navigering.

Postad 26 November 2008 - 10:10

UnLoGiC
  • UnLoGiC
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nu går snart min tremånaders testperiod av Wayfinder ut. Finns det nåt annat bra navigeringsprogram som man kan lägga in. Som funkar som Wayfindern. Kan man inte ladda in ett helt program på minneskortet?
Går ju alltid att betala 19kr för ett dygn hos telia de få gånger jag behöver Gps navigering.

Jag har samma fråga, måste ju finns något bättre alternativ där man har all data lokalt!

Postad 26 November 2008 - 11:53

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Hoppas någon C905 ägare har testat IP telefonin som finns inbyggt i denna lur, första SE luren vad jag vet.

Har tidigare haft Nokia N95, där det finns inbyggt stöd för IP telefoni. Den kunde automatisk koppla upp IP telefon när man kom till WLAN nätverk man hade tidigare loggat in på och associerat med IP telefonini.

Min fråga är enkel, kan denna SE C905 det samma? Eller måste jag koppla upp mig manuelt till WLAN'et och sedan "slå på" IP telefonin??

Mycket tack för era svar. Det står för frugan att köpa denna eller någon Nokia (N95 8GB, N82, N85, etc...) med detta stöd.
Så please hjälp mig ta reda på detta så hon får beställa snart.....

Ingen som kör med IP telefoni?

Postad 26 November 2008 - 15:41

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Att högtalaren i denna lur skulle vara sämre än den i K850 kan jag absolut inte hålla med om.
Har lyssnat på många k850 och ljudet i dom är lågt och inte bra. Medans denna lur presterar ett helt ok ljud i mina öron + att det går att få det ganska högt. Tycker att det är en klar klasskillnad mellan dessa telefoner till c905'ans fördel.

Well den är i alla fall sämre än min högtalare i min K850.

Är det någon som har fått felet att knappen under svarsknappen (händelser/genvägar) plötsligt slutat fungera? Det hände mej förut idag efter att telefonen legat ifred i många timmar. Jag startade om den och nu verkar det funka igen. HM!

Postad 26 November 2008 - 16:43

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ingen som kör med IP telefoni?

Jag har inte sett någon funktion för ip-telefoni i denna lur men det kan hända att jag har missat det?
Telefonen kan dock autoansluta till ett wifi nätverk som man har sparat när man kommer inom räckvidd.
Mvh. Mathias

Postad 26 November 2008 - 19:49

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Well den är i alla fall sämre än min högtalare i min K850.

Då har du fel på din c905'a!

Postad 26 November 2008 - 19:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått felet att knappen under svarsknappen (händelser/genvägar) plötsligt slutat fungera? Det hände mej förut idag efter att telefonen legat ifred i många timmar. Jag startade om den och nu verkar det funka igen. HM!

Använd sökfunktionen :unsure:
Finns ett par "här inne" som haft det problemet.
Kolla inlägg 481, 485 och 488

Redigerat av TomasL, 26 November 2008 - 20:01.

Postad 26 November 2008 - 21:24

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Jag har inte sett någon funktion för ip-telefoni i denna lur men det kan hända att jag har missat det?
Telefonen kan dock autoansluta till ett wifi nätverk som man har sparat när man kommer inom räckvidd.
Mvh. Mathias

Hur kan du missa det!!???

Postad bild

Postad 26 November 2008 - 22:36

Baruth
  • Baruth
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Idag fick jag min silver från Katshing och jag blev ganska så besviken när jag upptäckte detta irriterande fel:

Sliden glappar sidledes en del och detta gör att när sliden är uppe och man trycker lätt åt vänster med den, så går knapplåset av/på varje gång man upprepar rörelsen.

Otroligt irriterande. Bara en enkel knapptryckning, och om du råkar komma åt sliden så att den rör sig så går knapplåset igång och sedan av lika fort när sliden kommer tillbaks i "rätt" läge.

Någon annan som upplever detta? Något specifikt för den silvermodellen, katshing? Eller bara en slump?

Bara att skicka tillbaks och få en ny och hoppas på det bästa?

Redigerat av Baruth, 26 November 2008 - 22:38.

Postad 26 November 2008 - 23:06

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Då har du fel på din c905'a!

Eller också så var högtalaren i min K850 extra bra! :)

Postad 27 November 2008 - 07:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Idag fick jag min silver från Katshing och jag blev ganska så besviken när jag upptäckte detta irriterande fel:

Sliden glappar sidledes en del och detta gör att när sliden är uppe och man trycker lätt åt vänster med den, så går knapplåset av/på varje gång man upprepar rörelsen.

Otroligt irriterande. Bara en enkel knapptryckning, och om du råkar komma åt sliden så att den rör sig så går knapplåset igång och sedan av lika fort när sliden kommer tillbaks i "rätt" läge.

Någon annan som upplever detta? Något specifikt för den silvermodellen, katshing? Eller bara en slump?

Bara att skicka tillbaks och få en ny och hoppas på det bästa?

Har hört en kille som hade liknande problem.
Det är bara att skicka tillbaka och kräva en ny!

Postad 27 November 2008 - 08:58

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hahaaa, ja det kan man verkligen fråga sig!! :)

Hur kan du missa det!!???

Postad 27 November 2008 - 11:53

Hammar-5
  • Hammar-5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Problem med WLAN....

Lyckas inte koppla upp på WLAN.
Jag har fått inställningar från min oppertör och kan nå internet via 3g, men när jag ska kopla upp via Wlan fungera de inte... Jag hittar nätet och kan koppla upp(Får den gröna antennen högst upp samt läser medelstyrka under info.), men när jag sedan skriver in en adress eller går direkt på "play now" får jag meddelandet:

"Kommunikationsfel. försök igen eller kontakta din opperatör för suppport"

?? Är de någon inställning jag missat??

Tack på förhand!

Postad 27 November 2008 - 12:59

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Problem med WLAN....

Lyckas inte koppla upp på WLAN.
Jag har fått inställningar från min oppertör och kan nå internet via 3g, men när jag ska kopla upp via Wlan fungera de inte... Jag hittar nätet och kan koppla upp(Får den gröna antennen högst upp samt läser medelstyrka under info.), men när jag sedan skriver in en adress eller går direkt på "play now" får jag meddelandet:

"Kommunikationsfel. försök igen eller kontakta din opperatör för suppport"

?? Är de någon inställning jag missat??

Tack på förhand!

Är din telefon brandad till nån operatör?? Jag hade också bekymmer med min "3" telefon att det inte gick att surfa via wifi.. Debrandade den och sen så funkade det klockrent..

Mvh. Mathias

Postad 27 November 2008 - 14:33

Hammar-5
  • Hammar-5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nej... Köpte den utan opperatör.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.