Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 November 2008 - 12:26

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som vet om Route 66 so följer med omnian kostar att använda?
Vad är "GPS extra" som finns att aktivera under avancerade gps inställningar?
Kostar det att använda det?
Route 66 följer ju med på ett minneskort, installeras kartorna på minneskortet i telefonen vid installation, eller får man se till att föra över det själv om man vill använda ett annat mineskort i telefon?

Postad 21 November 2008 - 17:06

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Koppla upp dig trådlöst.
Klicka start-->inställningar--->system---->avancerat GPS

Aktivera XTRA
Inaktivera automatisk hämtning

Klicka på Hämtning av XTRA-data så ska du se att det går fortare att få en GPS fix.
----------------------------------------------

Är det någon tillägstjänst som man debiteras för eller är det bara data som hämtas och man betalar vanlig gprs-taxa?

Postad 21 November 2008 - 18:07

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
vafan :S jag fick precis hem min sån här mobil och jag måste skriva in PIN-kod men jag har ju inte en aning om vad det är för pin??

Bör kanske tilläggas att detta är min första mobil efter en nokia 3310 så när ni svarar svara gärna som om ni skulle svara en 10åring

MVH

Postad 21 November 2008 - 18:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
På min HTC så skriver ja in en pin-kod ja fick med abb.
Kolla om du har nån :)

Annars kan du ju testa med 0000 eller 1234

Postad 21 November 2008 - 18:53

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
ja haha jag hittade man var ju tvungen att skrapa fram den på brickan där kortet satt :) silly me.. fy fan jag kommer aldrig lära mig allt på mobben.. och jag tycker att pekskärmen funkar dåligt man måste trycka gämte vissa saker för att man ska pricka dem :S

Postad 21 November 2008 - 19:45

flemmix
  • flemmix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Är det någon tillägstjänst som man debiteras för eller är det bara data som hämtas och man betalar vanlig gprs-taxa?

Kostar bara datatrafiken. Är du uppkopplad med WLAN kostar det inget

Postad 21 November 2008 - 21:23

Unregistered195549ad
  • Unregistered195549ad
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Får inte min USB att funka... vad gör man för fel =)

Postad 21 November 2008 - 22:08

Forsstedt
  • Forsstedt
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hmm, jag fick just min omnia från Tre men har redan stött på ett problem .. kanske är jag som är dum, men den vill verkligen inte skicka sms? jag får ett sms, väljer att svara på det .. och så säger telefonen att jag ska kolla adresserna och om jag har täckning.. verkar skumt. MMS funkar fint..

Postad 21 November 2008 - 23:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
HelGo

Om du kalibrerat skärmen med fingret brukar det bli så :)

Postad 22 November 2008 - 00:50

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

ja haha jag hittade man var ju tvungen att skrapa fram den på brickan där kortet satt :D silly me.. fy fan jag kommer aldrig lära mig allt på mobben.. och jag tycker att pekskärmen funkar dåligt man måste trycka gämte vissa saker för att man ska pricka dem :S

Mannen du gjorde exakt samma misstag som mej. Jag gjorde också så. DU måste trycka hårt med pennan precis i mitten av korset då kommer det funka hur bra som helst sen. Den är helt överlägsen den här mobilen nu så jäva skön mobil. Jag var tvungen att lämna in min första för att jag trodde det var fel på den men det var bara jag som klantat mej:P

Postad 22 November 2008 - 01:42

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

vafan :S jag fick precis hem min sån här mobil och jag måste skriva in PIN-kod men jag har ju inte en aning om vad det är för pin??

Bör kanske tilläggas att detta är min första mobil efter en nokia 3310 så när ni svarar svara gärna som om ni skulle svara en 10åring

MVH

HelGo

Om du kalibrerat skärmen med fingret brukar det bli så :D

Precis:) Inställningar->System->Skärm-> Justera skärmen. Prova göra det med det fina läppstiftet du fick till mobilen:)

Postad 22 November 2008 - 02:03

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hehe tack killar :D funkar mycket bättre nu ^^

Måste passa på att fråga om någon vet vad den andra mojängen man kan fästa på mobilen är för något? (alltså inte pennan) Den är fyrkantig och går att öppna kan inte klura ut vad den fyller för funktion.

Redigerat av HelGo, 22 November 2008 - 02:07.

Postad 22 November 2008 - 09:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
----

Redigerat av moparman, 22 November 2008 - 11:09.

Postad 22 November 2008 - 09:25

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hehe tack killar :D funkar mycket bättre nu ^^

Måste passa på att fråga om någon vet vad den andra mojängen man kan fästa på mobilen är för något? (alltså inte pennan) Den är fyrkantig och går att öppna kan inte klura ut vad den fyller för funktion.

Multimediaställ kallar dom det :)
Dvs ställ telefonen i den för filmvisning osv.

Postad 22 November 2008 - 11:07

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ujuj.. Jag är i valet och kvalet. Ni som valt denna lur har ni kollat på HTC HD? Vad tycker ni talar för och emot?
Själv tycker jag Omnia:n verkar ha en bättre mediaspelare och så gillar jag formatet bättre. Annars tycker jag HTC:s TouchFlo verkar vara ett skönare gränssnitt. Well well..

//Fabian

Postad 22 November 2008 - 11:48

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Till er som har problem med GPS:en har jag efter lite letande hittat lösningen på Internet.
Laddan ned detta programmet och installera det i telefonen: http://www.ghisler.com/pocketpc.htm
Det gör så att ni kommer åt registret i telefonen.

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

Gjorde exakt som i guiden men jag hittade inte filnamnet som hette xtra. Men men...Boomchickaboom, min GPS hittar var jag är på 10-15 sekunder! Använde den under några timmar igår. Fungerade riktigt ###### bra!
Använder mig av iGO 8.

Postad 22 November 2008 - 12:12

snyggsomfan
  • snyggsomfan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att få telefonen att ringa när det ringer och man samtidigt har ett bluetooth headset kopplat till telefonen. Får nämligen bara ringsignal i bluetooth headsetet. Telefonen är helt knäpptyst när det ringer. Den vibrerar inte ens. Väldigt irriterande...

Postad 22 November 2008 - 13:49

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag gissar att profilen ändras av sig själv när du sätter i bluetooth-headsetet. Så du kan ju testa att byta profil fast då kanske du inte får ljud i det istället. Jag har inte Omnia så jag kan inte hjälpa dig så mycket mer.

Postad 22 November 2008 - 13:49

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
hehe vilket flummigt ställ det var :D
Men är det 16GB utrymme normalt i telefonen och sen kan man sätta i ett minneskort på 16GB till eller hur funkar det? för jag har ju bara fått med 2 kort, 1 med språk på och 1 som var till GPS:n.

MVH

Postad 22 November 2008 - 14:18

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

hehe vilket flummigt ställ det var :D
Men är det 16GB utrymme normalt i telefonen och sen kan man sätta i ett minneskort på 16GB till eller hur funkar det? för jag har ju bara fått med 2 kort, 1 med språk på och 1 som var till GPS:n.

MVH

Telefonen har inbyggt 16gb och inbyggt 100mb. Sen fick du med 1gb kort som du kan byta ut till ett 16gb...med andra ord kan du ha 32gb minne.

Postad 22 November 2008 - 14:50

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
hehe shit det är ju inte dåligt alls :D

Postad 22 November 2008 - 15:21

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag söker skicka över lite internetbokmärken från en Nokia N95 till min Omnia. Det går bra, men jag kommer sen inte åt bokmärkena/favoriterna. Jag hittar filen, men det går t.ex inte att kopiera den till mappen "Favorites", okej det går att kopiera men IE hittar inte de favoriter jag försöker importera. Tips hur det löses mottages tacksamt.

Postad 22 November 2008 - 15:37

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Mina dokument med Mina bilder min musik osv. ligger ju på (partitionen) men bara 100mb hur gör ni om ni ska lägga in massa musik tex. skapar ni en ny map på 16gb partitionen och sen lägger in det där? för 100mg räcker ju inte långt.

Sen tycker jag ljudet är riktigt låg jag la in en låt och lyssnade på den i headsetet och höjde till max men det var ju ingen vidare volym alls går det att ändra på, det kanske är snäckorna man fick till som är dåliga? osköna var de som bara fan iaf hade dem i öronen i typ 1min och fick skitont.

MVH

Postad 22 November 2008 - 16:25

malajo
  • malajo
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Vet inte om den är att rekommendera men det finns
http://www.brodit.se...s...0&showID=77

Någon som vet pris på den med kulled?
Verkar ju inte som man kan beställa på den sidan.

Postad 22 November 2008 - 16:50

Spraket
  • Spraket
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
...Nu har jag skaffat mig en Omnia! Är väl inte riktigt överens med den...Men det kanske kommer. Hur fasiken får jag GPS Route 66 att funka??

Redigerat av Spraket, 22 November 2008 - 16:51.

Postad 22 November 2008 - 17:14

malajo
  • malajo
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Till er som har problem med GPS:en har jag efter lite letande hittat lösningen på Internet.
Laddan ned detta programmet och installera det i telefonen: http://www.ghisler.com/pocketpc.htm
Det gör så att ni kommer åt registret i telefonen.

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

Gjorde exakt som i guiden men jag hittade inte filnamnet som hette xtra. Men men...Boomchickaboom, min GPS hittar var jag är på 10-15 sekunder! Använde den under några timmar igår. Fungerade riktigt ###### bra!
Använder mig av iGO 8.

Hur hittar du HKEY_LOCAL_MACHINE i Total Commander???

Postad 22 November 2008 - 17:27

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Telefonen har inbyggt 16gb och inbyggt 100mb. Sen fick du med 1gb kort som du kan byta ut till ett 16gb...med andra ord kan du ha 32gb minne.

Och media markt skickar med ytterligare ett på 8gb. Iaf i Sundsvall. :D

Postad 22 November 2008 - 17:36

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Mina dokument med Mina bilder min musik osv. ligger ju på (partitionen) men bara 100mb hur gör ni om ni ska lägga in massa musik tex. skapar ni en ny map på 16gb partitionen och sen lägger in det där? för 100mg räcker ju inte långt.

Sen tycker jag ljudet är riktigt låg jag la in en låt och lyssnade på den i headsetet och höjde till max men det var ju ingen vidare volym alls går det att ändra på, det kanske är snäckorna man fick till som är dåliga? osköna var de som bara fan iaf hade dem i öronen i typ 1min och fick skitont.

MVH

Med mina bluetooth-lurar räcker ljudvolymen gott och väl. Men för de som inte tycker att det räcker, så går det att ändra: http://www.modaco.co...-volume-levels/

Ja, du kan skapa valfritt antal mappar på telefonens lagring, eller på minneskortet om du hellre vill det. Jag uppskattar att kunna lägga musiken på olika ställen - mina vanliga skivor på enheten och samlingsvolymerna med massa olika artister på minneskortet (de skivorna stökar till biblioteket annars). När man sedan använder vanliga musikspelaren, så kan man välja vilket musik-bibliotek som ska visas.

Kan även tillågga att min telefon både ringer och vibrerar som vanligt vid inkommande samtal när jag lyssnar på musik i bluetooth-lurarna.

Redigerat av Unregistered255369a1, 22 November 2008 - 17:42.

Postad 22 November 2008 - 17:46

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag söker skicka över lite internetbokmärken från en Nokia N95 till min Omnia. Det går bra, men jag kommer sen inte åt bokmärkena/favoriterna. Jag hittar filen, men det går t.ex inte att kopiera den till mappen "Favorites", okej det går att kopiera men IE hittar inte de favoriter jag försöker importera. Tips hur det löses mottages tacksamt.

Jag importerar och sparar mina favoriter till IE på PC:n - OBS! de ska läggas under mappen "Mobilfavoriter" för att synkas till telefonen. Att sedan få över dessa till Opera är betydligt krångligare. Det går endast genom att installera Opera på PC:n - importera favoriterna dit och sedan exportera dem, för att sedan förflytta den filen till telefonen. Operans favoriter kan tyvärr inte synkas över med Active Sync (trist!).

Postad 22 November 2008 - 18:50

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

registry > hklm

Postad 22 November 2008 - 20:28

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej på er igen alla forumiter.
Skaffade igår äntligen en Omnia. Dock måste jag vara mer än lovligt korkad för jag får nämligen inte touchplayer att fungera med de musikfiler som jag har fört över till interminnet på 16gig med WMP från datorn. Vad gör jag för fel? Touchplayer hittar nämligen bara 3 ringsignalslåtar och igen av de ca 1500 låtar som jag har fört över.
Dessutom undrar jag om det är lönt att installera SPB mobile shell. Blir det verkligen en sådan förbättring i gränssnittet så att det är värt det?
Hoppas att någon av er mer erfarna Omniaägare kan ge mig svar på mina frågor.

Postad 22 November 2008 - 21:22

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Likadant för mig (:
en annan sak är att det är skitdåligt ljud till BT headstet.. Någon som vet om det finns uppdateringar?

Kan ni ge lite bra tips på BT headstet som ni använder till Omnia jag vill ha en skapligt så jag kan lyssna på musik också. Tack påp förhand

Postad 22 November 2008 - 22:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Varför laddar du helt enkelt inte bara ner det från hemsidan å testar i lugn å ro ? :D

Edit
Själv tycker jag du ska testa pocket plus...Mycket bättre

Redigerat av moparman, 22 November 2008 - 22:04.

Postad 22 November 2008 - 22:42

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

MVH

Kanske ett otroligt dumt förslag men jag gnällde också efter första lyssningen, det finns volym både på headsetet, telefonen och i musikspelaren, har du höjt alla till max? Jag tyckte propparna var bra och fick bra ljud viktigt bara att de sitter i rätt öra och rätt håll.

Postad 23 November 2008 - 02:06

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hej på er igen alla forumiter.
Skaffade igår äntligen en Omnia. Dock måste jag vara mer än lovligt korkad för jag får nämligen inte touchplayer att fungera med de musikfiler som jag har fört över till interminnet på 16gig med WMP från datorn. Vad gör jag för fel? Touchplayer hittar nämligen bara 3 ringsignalslåtar och igen av de ca 1500 låtar som jag har fört över.
Dessutom undrar jag om det är lönt att installera SPB mobile shell. Blir det verkligen en sådan förbättring i gränssnittet så att det är värt det?
Hoppas att någon av er mer erfarna Omniaägare kan ge mig svar på mina frågor.

Har du uppdaterat biblioteket? Det räcker inte med att föra över filerna för att touchplayern ska hitta låtarna. Leta efter "Update" så ordnar det sig. (om det är det som felar alltså).

Postad 23 November 2008 - 02:41

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat biblioteket? Det räcker inte med att föra över filerna för att touchplayern ska hitta låtarna. Leta efter "Update" så ordnar det sig. (om det är det som felar alltså).

Jodå, det har jag. Det verkar som om att jag måste föra över filer med Active sync för att de ska fungera i touchplayer. Testade med en skiva och den går att köra genom touchplayern. Tack ändå för hjälpen. :)

Postad 23 November 2008 - 02:48

flemmix
  • flemmix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

\\plugins
\registry
osv.....

Postad 23 November 2008 - 09:56

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det någon som funnit ett prog som gör att man kan få Smileys ?

Har själv testat Pocket PC smileysms 1.66 men inte fått det att fungera :)

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 23 November 2008 - 09:57.

Postad 23 November 2008 - 12:07

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Kostar bara datatrafiken. Är du uppkopplad med WLAN kostar det inget

Men är du säker på det?
För när man har kopplat upp sig på Wlan och väljer att hämta hem EXTRA så kommer det upp en dialogruta där det står. du kommer bli debiterad för att ta hem EXTRA, vill du fortsätta?
Men vad är det man blir debiterad för? och vad är det man får hem? Gör det så man får fram gps position snabbare?

Postad 23 November 2008 - 12:13

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Men är du säker på det?
För när man har kopplat upp sig på Wlan och väljer att hämta hem EXTRA så kommer det upp en dialogruta där det står. du kommer bli debiterad för att ta hem EXTRA, vill du fortsätta?
Men vad är det man blir debiterad för? och vad är det man får hem? Gör det så man får fram gps position snabbare?

Gör istället som jag säger så får du din GPS-position inom loppet av sekunder.

Postad 23 November 2008 - 12:50

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jodå, det har jag. Det verkar som om att jag måste föra över filer med Active sync för att de ska fungera i touchplayer. Testade med en skiva och den går att köra genom touchplayern. Tack ändå för hjälpen. :)

Märkligt. Jag behövde inte använda Active Sync för Touchplayer skulle hitta musik o video.

Postad 23 November 2008 - 12:54

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Vilket B T headset rekomenderar Ni till Omnia? Tacksam för ett snabbt svar :) /// Sanna

Postad 23 November 2008 - 14:54

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag läste tidigare att det finns risk för att telen kopplar upp sig på en anslutning som kostar pengar? Kan man kolla om man har surfat upp några pengar typ ringa ett nummer eller liknande? Kan man kolla vad man är uppkopplad till?
Jag har ju 3G.

Sen undrar jag om man kan ändra program som ligger i widgets?

Postad 23 November 2008 - 14:55

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ni som har köpt eran Omnia av 3 Har dom lagt in skype på den? Pratade med 3 kundtjänst enligt dom fungerar inte skype i Omnia. Läser man på 3 hemsida och kryssar för att man vill ha skype i telefonen får man upp Omnia som första telefon. Så nu vet jag inte vad jag ska tro vill gärna köpa Omnia men är beroende av skype.

Postad 23 November 2008 - 15:00

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Vilket B T headset rekomenderar Ni till Omnia? Tacksam för ett snabbt svar :) /// Sanna

Jag har ett Sony Eicsson HBH-DS980 stereo-headset sedan drygt 1,5 år tillbaka. Mycket bra ljud med musik, ok ljud för samtal (bättre med Omnian än med sgh-i600). Visar inte vilken låt man spelar - den funktionaliteten funkar bara tillsammans med SonyEricssons mobiler, men visar nummer för inkommande samtal och du kommer åt telefonboken om du vill.

Postad 23 November 2008 - 15:49

Melcore
  • Melcore
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hallå! Köpte en omnia o har suttit o pillat lite o nu fick jag till det med spb mobile shell vilket gör en Jedrans stor skillnad, REKOMENDERAS SKARPT.. observera skarpt.

Har en liten fråga angående om hur man spelar upp film ifrån mobilen till tvn?
Måste man köpa någon extra kabel för att d ska funka ?
O är det till hdmi som man ansluter då ?
Och vad menar dom med att man kan kolla på film trådlöst in i tvn ? låter juh lite halv crazy om du frågar mig Thi thi.

Jag läste runt lite om annat me om att man ska kunna stänga ner program om man går in på "Start" o stänger dom ifrån där.. men jag kan inte få d o funka, tycker d e lite träligt när man trycker kryss o alla program ligger i bakgrunden o pyr som en liten eld som väntar på o vandalisera.

Postad 23 November 2008 - 16:16

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Hallå! Köpte en omnia o har suttit o pillat lite o nu fick jag till det med spb mobile shell vilket gör en Jedrans stor skillnad, REKOMENDERAS SKARPT.. observera skarpt.

Har en liten fråga angående om hur man spelar upp film ifrån mobilen till tvn?
Måste man köpa någon extra kabel för att d ska funka ?
O är det till hdmi som man ansluter då ?
Och vad menar dom med att man kan kolla på film trådlöst in i tvn ? låter juh lite halv crazy om du frågar mig Thi thi.

Jag läste runt lite om annat me om att man ska kunna stänga ner program om man går in på "Start" o stänger dom ifrån där.. men jag kan inte få d o funka, tycker d e lite träligt när man trycker kryss o alla program ligger i bakgrunden o pyr som en liten eld som väntar på o vandalisera.

Kabel för att koppla ihop Omnian med tv säljes som tillbehör. Kolla blocket en kille säljer dom till bra pris

Postad 23 November 2008 - 16:23

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Vad är spb mobile shell, var får man tag i det (kostar det något) och hur installerar man det?
Och sen undrar jag om ingen har ngt svar på mitt inlägg 2-4 poster upp?
MVH

Postad 23 November 2008 - 16:55

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag läste tidigare att det finns risk för att telen kopplar upp sig på en anslutning som kostar pengar? Kan man kolla om man har surfat upp några pengar typ ringa ett nummer eller liknande? Kan man kolla vad man är uppkopplad till?
Jag har ju 3G.

När det gäller din första fråga så vet jag inte säkert, men det borde gå. Vad gäller om du kan ändra och lägga till eller ta bort program i widgets så går det tyvärr inte. Det är någonting som samsung i sin "oändliga vishet" (observera ironin) har låst.

Postad 23 November 2008 - 17:08

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har ju 3G.

Har du 3 som operatör? I så fall kan du ju logga in på mina sidor och se ditt användande. Men såna tjänster har väl nästan alla operatörer

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.