Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 October 2008 - 09:55

breideux
  • breideux
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Vet att jag läst om detta problem någonstans, minns dock inte var. Vill minnas att en lösning är att minimera sports tracker, dvs att man inte ser programmet i helskärm. Sports tracker fortsätter logga rundan.

Det finns en ny version av Sports Tracker (ver. 1.82). Ska ta bort problemet med att GPS:en låser sig.

Den finns inte via Beta Labs ännu. Men här är den: http://rapidshare.de..._v182.sisx.html

Postad 23 October 2008 - 10:10

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det finns en ny version av Sports Tracker (ver. 1.82). Ska ta bort problemet med att GPS:en låser sig.

Den finns inte via Beta Labs ännu. Men här är den: http://rapidshare.de..._v182.sisx.html

Den finns ju att ladda hem på denna sida längst ned om man klickar på Nokia S60 3.1 devices: N82, N95, E71 etc. (v1.82, 02-10-2008)

http://research.noki...s/SportsTracker

Redigerat av GK75, 23 October 2008 - 10:11.

Postad 23 October 2008 - 21:58

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur gör ni med allas födelsedagar!
Hur får man in dom i kalendern? Verkar inte synka mot kontakter, går det att lösa?

Redigerat av Eremiten, 23 October 2008 - 22:54.

Postad 24 October 2008 - 01:32

Unregistered13b825f0
  • Unregistered13b825f0
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nån som testat http://www.symbian-f..._s60_3rd_ed.htm

kunde vara användbart när man är på längre resor med bilen, men kan inte komma på nånstans där man rimligen skulle kunna få tag på .txt fil med info om kameror...

Postad 24 October 2008 - 10:07

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hur gör ni med allas födelsedagar!
Hur får man in dom i kalendern? Verkar inte synka mot kontakter, går det att lösa?

Det går ju att lägga in dom manuellt som jag gjort, då går man till datumet det gäller och lägger till årsdag. Då syns dom i kalendern men det är ju som sagt lite skrivande för att få till det.
Alternativt så kanske det funkar att synka mot outlooks kontakt/kalender, eller det var kanske det du menade?

Redigerat av GK75, 24 October 2008 - 13:46.

Postad 24 October 2008 - 15:03

Eremiten
  • Eremiten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det går ju att lägga in dom manuellt som jag gjort, då går man till datumet det gäller och lägger till årsdag. Då syns dom i kalendern men det är ju som sagt lite skrivande för att få till det.
Alternativt så kanske det funkar att synka mot outlooks kontakt/kalender, eller det var kanske det du menade?

Nej, menade som skrev dy först att enda alternativet är tydligen och lägga in dom manuellt!?
Har ju dom flesta födelsedagar inlagda redan i kontakterna men vill ha dom i kalendern också, utan att skriva manuellt.. :)

Postad 25 October 2008 - 01:19

Unregistered13b825f0
  • Unregistered13b825f0
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nej, menade som skrev dy först att enda alternativet är tydligen och lägga in dom manuellt!?
Har ju dom flesta födelsedagar inlagda redan i kontakterna men vill ha dom i kalendern också, utan att skriva manuellt.. :(

går tyvärr inte, enda andra sättet (om du inte vill göra det manuellt i telefonen) är att göra det via outlook vilket är lite snabbare.

Postad 27 October 2008 - 09:23

Swift
  • Swift
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
FInns det nån applikation så man kan läsa sms:et man svarar på samtidigt som man skriver?

Postad 27 October 2008 - 12:37

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

FInns det nån applikation så man kan läsa sms:et man svarar på samtidigt som man skriver?

Bara att öppna "Inkorgen" och "Nytt SMS" och sedan tabba mellan dom. Eller ville du ha båda öppna sida vid sida?

Postad 27 October 2008 - 13:07

Swift
  • Swift
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Bara att öppna "Inkorgen" och "Nytt SMS" och sedan tabba mellan dom. Eller ville du ha båda öppna sida vid sida?

Tabba imellan?
Ungefär som msn/icq, alltså en chatlog.

Postad 27 October 2008 - 14:59

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Tabba imellan?
Ungefär som msn/icq, alltså en chatlog.

Typ så här. Sök på "sms chatlog s60, sms chat s60" så hittar du nog fler.

Redigerat av Caveo, 27 October 2008 - 15:03.

Postad 27 October 2008 - 16:41

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

går tyvärr inte, enda andra sättet (om du inte vill göra det manuellt i telefonen) är att göra det via outlook vilket är lite snabbare.

Exakt ;)

Postad 29 October 2008 - 00:38

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Annars har du http://www.nokia.com...bs/conversation
Nokias egna variant på en liknande lösning.
Jag använder den o den funkar skit bra...

Postad 30 October 2008 - 08:16

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Ska installera så snart min e71 kommer tillbaka från service. Vilken version kör du? Den som ska passa N95 m.fl. eller den för E51 och E90?

Postad 30 October 2008 - 09:58

breideux
  • breideux
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ja vilken verison passar till e71:an?

Postad 30 October 2008 - 15:18

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ja vilken verison passar till e71:an?

Jag kör med E90 versionen.. MEN den vill att man ska ha Feature Pack 1 fast i E71 är de redan Feature Pack fast en nyare version.. så ja klickade bara förbi den och installerade.. Den enda saken ja har märkt blir lite knäppt är att efter man har installerat in den så blir de samma bakgrund på telefonboken som i mobilen.. då är de bara stänga av o ta ut batteriet och starta om så ska de vara fixat..

Redigerat av embu, 30 October 2008 - 15:29.

Postad 30 October 2008 - 15:36

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
En fråga...
Jag har fixat nu så ja har fjärrlås på min E90 och E71.. Funkar klockrent att bara kunna skicka ett sms med ett specifikt ord så låser sig mobilen och minnestkortet.. MEN efter ja gjorde det på min E71 så bråkar minneskortet om en nyckel och vill inte funka.. Någon som har en ide vad de kan vara för nyckel? Ja har jue låst upp mobilen o då ska väl minneskortet oxå låsas upp eller?? någon som kan nått om de här?? uppskattar alla svar :)

Postad 31 October 2008 - 11:30

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

En fråga...
Jag har fixat nu så ja har fjärrlås på min E90 och E71.. Funkar klockrent att bara kunna skicka ett sms med ett specifikt ord så låser sig mobilen och minnestkortet.. MEN efter ja gjorde det på min E71 så bråkar minneskortet om en nyckel och vill inte funka.. Någon som har en ide vad de kan vara för nyckel? Ja har jue låst upp mobilen o då ska väl minneskortet oxå låsas upp eller?? någon som kan nått om de här?? uppskattar alla svar :rolleyes:

Funkar det inte med låskoden?

Postad 31 October 2008 - 16:51

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Funkar det inte med låskoden?

Nopp.. Men ja provade o stoppa in den i minneskortsläsaren till datorn o datorn hittade inte minnet ens..
Men på nått konstigt sätt så funkade den igen när ja stoppade in den i mobilen igen.. så problemet löst :( tack ändå :(

Postad 02 November 2008 - 16:24

jegus
  • jegus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har installerat Core Player på min E71. När jag ska kolla på videos på you tube med browsern, så öppnas de i real player, fast jag har associerat allt till core player. Finns det nått trick för att fixa detta?

Postad 02 November 2008 - 20:11

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hade min E71 på service i veckan. Visade sig att den fick ny firmware under den vändan... Nya versionen heter 110.07.127.

Har inte märkt några direkta förbättringar, bara en stor försämring. Med den nya firmware-versionen går det inte längre att "hacka" luren för att kuna installera unsigned/expired apps.

Vad jag förstått finns denna FW inte att hämta via NSU ännu men den dyker nog upp snart.

En varning till er andra alltså... Undvik att uppgradera FW om ni vill kunna hacka luren. Det dyker förhoppningsvis upp en lösning så småningom men just nu är det kört.

Mer info finns på ipmart-forum...

Redigerat av gurra777, 02 November 2008 - 20:13.

Postad 02 November 2008 - 23:11

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får bort den automatiska 15 min påminnelsen när man lägger till ett nytt möte i kalendern?

Postad 02 November 2008 - 23:46

breideux
  • breideux
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hade min E71 på service i veckan. Visade sig att den fick ny firmware under den vändan... Nya versionen heter 110.07.127.

Har inte märkt några direkta förbättringar, bara en stor försämring. Med den nya firmware-versionen går det inte längre att "hacka" luren för att kuna installera unsigned/expired apps.

Vad jag förstått finns denna FW inte att hämta via NSU ännu men den dyker nog upp snart.

En varning till er andra alltså... Undvik att uppgradera FW om ni vill kunna hacka luren. Det dyker förhoppningsvis upp en lösning så småningom men just nu är det kört.

Mer info finns på ipmart-forum...

Fy fan. Tack för infot. Kan du berätta något mer om den nya firmwaren?

Postad 03 November 2008 - 06:05

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Fy fan. Tack för infot. Kan du berätta något mer om den nya firmwaren?

Alltså... Jag har inte märkt några skillnader. Här finns en tråd som tar upp den nya FW:n och som innehåller en changelog: http://www.ipmart-fo...ad.php?t=297905

Det står att det gjorts förbättringar i kamera, browser mm. men dessa verkar vara ytterst små i så fall.

Vissa hävdar att Nokia släppt ett gäng nya FW till massa enheter enbart för att sätta stopp för hacken.

Postad 04 November 2008 - 19:29

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej på er!

Finns det någon som skulle vilja vara snäll och lägga upp lite bilder tagna med kameran från en E71 ?!
Har hört mkt skiftande kommentarer om den...

Tack!!

Edit:

Dök just upp en fundering till.
Funderar på att köpa den med 3-abbonemang...dom är juh klart billigast!
Någon som vet hur mkt 3-lagt in på telefonen?? aka. "branding" ?? Kan man "unbranda" den utan att tappa funktioner??

Redigerat av Unregisteredef74522f, 04 November 2008 - 21:48.

Postad 05 November 2008 - 09:24

Swift
  • Swift
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hej på er!

Finns det någon som skulle vilja vara snäll och lägga upp lite bilder tagna med kameran från en E71 ?!
Har hört mkt skiftande kommentarer om den...

Tack!!

http://flickr.com/groups/nokiae71/

Postad 05 November 2008 - 22:20

Yngman
  • Yngman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vad betyder det att man inte kan "hacka" telefonen? Själv pillar jag inte själv, köper justa licenser. Problem?

Har länge travat runt i Ericssons p-träsk men då jobbet bytte telesystem gick det inte längre och den som vill ha en predikan likt ett väckelsemöte vilken skillnad det är med denna Nokia kan väl skicka en post eller så. Det enda som verkligen SUGER på E71:an är väl RSS-läsaren. Får det inte att bli bra med inställningarna.

Någon som har tips på bra RSS-läsare? Helst inte som måste anslutas till google-konto eller så. Bar fylla i URL:en, ställa in när och hur feeds skall hämtas och sedan köra.

Postad 07 November 2008 - 14:15

jcs
  • jcs
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Tjena!
Är det någon där ute som vet ifall man kan få google maps (på sin E71:a) att visa var man gått, hur länge det tagit, hur långt man gått osv.? Alltså som en tracker. Verkar ologiskt att det inte skall finnas en sådan här funktion men har banne mig inte hittat den!

Postad 08 November 2008 - 12:10

temp
  • temp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur ska man göra för att importera sms till E71, jag har en hel drös med sms som jag har sparat på pc-n som en csv-fil. enligt manualen så skall Nokia PC suite fixa detta men jag har den option gråmarkerad i NPC-suite.
Vad gör jag för fel?
Är det någon här som kan hjälpa mig med detta?

Jag kan inte heller skapa en Ny mapp i telefonen via NPC-suite!

Redigerat av temp, 08 November 2008 - 12:28.

Postad 08 November 2008 - 12:17

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Tjena!
Är det någon där ute som vet ifall man kan få google maps (på sin E71:a) att visa var man gått, hur länge det tagit, hur långt man gått osv.? Alltså som en tracker. Verkar ologiskt att det inte skall finnas en sådan här funktion men har banne mig inte hittat den!

Har du provat Nokia Sports tracker?

Nokia Sports Tracker is a GPS-based activity tracker that runs on Nokia smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored in your training diary, and on this site you can store and share your workouts and routes.

Redigerat av Caveo, 08 November 2008 - 12:18.

Postad 08 November 2008 - 12:30

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vad betyder det att man inte kan "hacka" telefonen? Själv pillar jag inte själv, köper justa licenser. Problem?

Har länge travat runt i Ericssons p-träsk men då jobbet bytte telesystem gick det inte längre och den som vill ha en predikan likt ett väckelsemöte vilken skillnad det är med denna Nokia kan väl skicka en post eller så. Det enda som verkligen SUGER på E71:an är väl RSS-läsaren. Får det inte att bli bra med inställningarna.

Någon som har tips på bra RSS-läsare? Helst inte som måste anslutas till google-konto eller så. Bar fylla i URL:en, ställa in när och hur feeds skall hämtas och sedan köra.

Då är det nog inga problem för dig att man inte kan hacka telefonen...

Testa Resco News. Körde den som RSS-läsare förut. Jag tyckte den var helt OK.

Postad 08 November 2008 - 12:34

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har ett exemplar där gummiskyddet för usb-ingången har allt annat än en bra passform. det fladdrar och har sig och vill inte som ja......

Postad 09 November 2008 - 23:34

Sandy_sandra
  • Sandy_sandra
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en liten fråga om coreplayer. Hur installerar man det på telefonen och vart finns det att ladda ner? Antar att det är ett program som kostar pengar. Isf, finns det något likvärdigt programm som inte kostar?

Postad 10 November 2008 - 17:05

sekolon
  • sekolon
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej!
Försöker hitta om E71:an har en USB host i sig, eller om det bara är klient som andra nokia-modeller. Tacksam för snabbt svar!

Postad 10 November 2008 - 19:30

carlmartin
  • carlmartin
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hejsan
Sitter nu och knappar på min e71 och en fråga dyker upp.
Är det möjligt att radera ens inlagda e-post inställningar helt? Och isf, hur gör man det?

Mvh
Martin

Postad 10 November 2008 - 20:37

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Hejsan
Är det möjligt att radera ens inlagda e-post inställningar helt? Och isf, hur gör man det?

Mvh
Martin

Det måste alltid finnas en.. så innan du tar bort den du har så måste du göra en ny.. Så brukar de vara.. har dock inte provat på min E71.. Men de är ganska standard att du inte kan ha helt tomt där.. :)

Nån mer än jag som har ett exemplar där gummiskyddet för usb-ingången har allt annat än en bra passform. det fladdrar och har sig och vill inte som ja......

Fastnar den inte skulle ja reklamera.. den ska ju hålla ett år iaf innan den börjar hänga o ha sig.. :)

Har en liten fråga om coreplayer. Hur installerar man det på telefonen och vart finns det att ladda ner? Antar att det är ett program som kostar pengar. Isf, finns det något likvärdigt programm som inte kostar?

Vad är de för filer du vill att spelaren ska kunna spela då??

Postad 10 November 2008 - 23:48

Sandy_sandra
  • Sandy_sandra
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vad är de för filer du vill att spelaren ska kunna spela då??

Tja helst avi filer. uppfattade det som att coreplayer kunde det. Kolla på tv-serier i mobilen när man inte orkar släpa med sig datorn:P

Postad 11 November 2008 - 13:31

RooX
  • RooX
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tja helst avi filer. uppfattade det som att coreplayer kunde det. Kolla på tv-serier i mobilen när man inte orkar släpa med sig datorn:P

Du kan ju alltid prova DivX Mobile. Det är gratis. Vet inte hur pass smidigt det är att konvertera film till dock.

Postad 11 November 2008 - 14:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Lättaste är att konvertera till ett format som passar telefonen bättre. Helt onödigt att skicka över filmer i mycket större storlek än de behöver vara. Får du plats med mer dessutom.

Postad 11 November 2008 - 21:31

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej!

Håller på att kika på telefoner... fy 17 va svårt det är att välja....
Kikat endel på E71:an och E66:an

Vad jag kan se så är det inte mer än "tangentbordet" vs "slide" som skiljer dom åt.

Varför ska jag välja E71:an?
Varför ska jag välja E66:an?

Postad 11 November 2008 - 22:50

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hej!

Håller på att kika på telefoner... fy 17 va svårt det är att välja....
Kikat endel på E71:an och E66:an

Vad jag kan se så är det inte mer än "tangentbordet" vs "slide" som skiljer dom åt.

Varför ska jag välja E71:an?
Varför ska jag välja E66:an?

Jag skulle gå och känna på dem för det är framförallt tangentbordet och formfaktorn som skiljer som sagt. Sen har E66 accelerometer också vilket knappast är nån avgörande finess iofs, men säkert nåt som utnyttjas i vissa program och spel...

En helt annan fråga - har nån nåt bra tips på gratis MSN-klient till telefonen. Finns det nån som är i klass med Agile Messenger eller Live Messenger för symbian?

Postad 12 November 2008 - 03:39

RooX
  • RooX
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

En helt annan fråga - har nån nåt bra tips på gratis MSN-klient till telefonen. Finns det nån som är i klass med Agile Messenger eller Live Messenger för symbian?

Jag använder Slick och tycker att den är helt överlägsen de flesta andra klienter som finns. Du hittar den här http://lonelycatgames.com/?app=slick

Postad 12 November 2008 - 22:17

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag använder Slick och tycker att den är helt överlägsen de flesta andra klienter som finns. Du hittar den här http://lonelycatgames.com/?app=slick

Hur GRYM som helst.. tack för tipset.. bästa på väldigt länge :unsure: :D

Postad 13 November 2008 - 22:55

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Schyst! Den hade jag aldrig hört talas om. Ska testa på en gång.

Postad 14 November 2008 - 09:07

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hejsan

Mvh
Martin

Under inställ på medelande \epost\egenskaper på epost kontot \radera..

kanske ??

Postad 14 November 2008 - 22:24

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag skall formatera telefonen då en massa saker inte fungerar
men då skall den ha låskoden någon som har förslag jag har provat 1234, 12345, 0000, 00000
,
redigt trött på denna lur nu tacksam för svar

Postad 14 November 2008 - 22:30

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag skall formatera telefonen då en massa saker inte fungerar
men då skall den ha låskoden någon som har förslag jag har provat 1234, 12345, 0000, 00000
,
redigt trött på denna lur nu tacksam för svar

De ska vara 12345 .. men är du säker att du har på sifferläge när du skriver in den koden?

Postad 15 November 2008 - 02:38

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Det skall vara det 12345, som jag trodde. Jag har kanske lagt in någon kod men glömt. Fattades bara det på denna lur någon som vet hur man kommer förbi eller ? så förbannad på mej själv

Postad 15 November 2008 - 10:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Länge sen jag skrev i tråden. E71 funkar perfekt ännu efter 4-5 månader ;)
Dock är musikbiblioteket segt att uppdatera. Någon ny firmware ute än?

Postad 15 November 2008 - 13:09

ingosen
  • ingosen
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Mitt gummiskydd fladdrar oxå, riktigt störande.
Dock är det bara på usb-ingången, det som skyddar minneskortet sitter hur fint som helst.

Men kan man verkligen reklamera telefonen för en sådan sak?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.