The New Xbox Experience
758 svar till detta ämne
Postad 20 November 2008 - 12:09
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Äh, det ser väl vem som helst var man (rätteligen) hittat inspiration?
Kollade en video och där tyckte personen i fråga att man "lånat" från Apple och det är ju inte första gången som MS "lånar" från dom så det låter inte helt otroligt att det är där dom hittat sin inspiration =). Känner dock till för lite om Sonys XMB för att kunna se om det finns några likheter mellan de båda...
Redigerat av Jack of all trades, 20 November 2008 - 12:12.
Postad 20 November 2008 - 12:10
Unregistered1515
-
Unregistered1515
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag förstår inte all uppståndelse.. det är ju bara ett nytt skal som har förgulligat apparaten.
Postad 20 November 2008 - 12:15
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Jag förstår inte all uppståndelse.. det är ju bara ett nytt skal som har förgulligat apparaten.
Det som gör detta unikt är att man nu kan installera alla spelen (finns dock undantag men dessa är väldigt få som jag fattat det) och slippa höra "skördetröskan" varje gång man startar ett spel på boxen  . Även om detta gör så att ljudnivån från den sänks avsevärt så är det dock en bit kvar tills man kommer ner på en nivå där man kan säga att den verkligen är tyst för tyvärr låter fläktarna en hel del men som sagt inte i närheten av dvd spelaren=).
Redigerat av Jack of all trades, 20 November 2008 - 12:16.
Postad 20 November 2008 - 12:26
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Jag har inget internet hemma för tillfället, tog med mig min HDD till en polare och stoppade i den i polarens 360 och det kom upp "du måste uppdatera", (han hade uppdaterat innan), så kom jag hem, pulade i min HDD i min 360 och ingenting händer. När vi stoppade i polarens uppdaterade HDD i hans "offline"-box så fick han förfrågan att uppdatera.
Hjälp?
Postad 20 November 2008 - 12:33
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Du får ta med din 360 oxå till din polare.
Postad 20 November 2008 - 12:44
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Jag har inget internet hemma för tillfället, tog med mig min HDD till en polare och stoppade i den i polarens 360 och det kom upp "du måste uppdatera", (han hade uppdaterat innan), så kom jag hem, pulade i min HDD i min 360 och ingenting händer. När vi stoppade i polarens uppdaterade HDD i hans "offline"-box så fick han förfrågan att uppdatera.
Hjälp? 
Som Outrage skriver ovan så är det nog tyvärr så att du inte kan uppdatera på det sätt som du försökte göra. Uppdateringen är med ganska stor säkerhet knuten till både ditt konto och till din Xbox. När ni bytte hdd så "raderade" ni nog även konsolens "minne" om att den blivit uppdaterad (enkelt förklarat) och det spelade då ingen roll att han sedan bytte tillbaka till sin uppdaterade hdd. Kortfattat: Den box som ska uppdateras behöver anslutas till Internet och inte bara hårddisken... Om jag har fel i detta så rätta mig gärna för nu utgår jag bara från hur jag tror det ligger till baserat på mina kunskaper om hur hårdvara och mjukvara fungerar.
Redigerat av Jack of all trades, 20 November 2008 - 12:46.
Postad 20 November 2008 - 13:01
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlägg
Ja det verkar som att skivorna blir digital signerade för den konsolen när man installerar dom på hårddisken.
Blir till att skaffa en extra HDD om man har 2 konsoler då, säkert bara för att MS ska tjäna mer pengar. Räckte det inte med att man behöver skivan insatt, för det kan ju knappast bero på kopieringsskydd då man redan har löst det med att man måste ha skivan instoppad i DVDn. Lågt agerat MS, längre än Glocalnet faktiskt.
Postad 20 November 2008 - 14:24
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Äh, det ser väl vem som helst var man (rätteligen) hittat inspiration?
Att XMB var mer överskålidgt än gamla dashboarden har jag inga problem att skriva på. Jag hyllade dessutom Sony för deras eminenta upplägga när nya PSN Store kom fram. Men att påstå att XMB varit en insperations källa är ju bara löjligt. den enda likheten är som sagt att allt styr i huvudled från vänster till höger och sen i underled från upp till ner (vilket är samma grundprincip i gamla dashboardet). Inget i det grafiskt är ens nära varandra. Säger som Jack of all trades att inspiration kan dock ses från Apple och hur tex Touch ser ut när man bläddrar. Stora ikoner som flyger fram och tillbaka, mer bilder än text. XMB är en stil av minimalism vilket man knappast kan säga om NXE. Allt i XMB är små enkla ikoner mer beskrivande text brevid vilket man definitivt inte kan säga om NXE. Så XMB = NXE = NEJ. Likhet? Knappast...man måste vara en hög dramaten skådis för att koppla dem:   Ja det verkar som att skivorna blir digital signerade för den konsolen när man installerar dom på hårddisken. Blir till att skaffa en extra HDD om man har 2 konsoler då, säkert bara för att MS ska tjäna mer pengar. Räckte det inte med att man behöver skivan insatt, för det kan ju knappast bero på kopieringsskydd då man redan har löst det med att man måste ha skivan instoppad i DVDn. Lågt agerat MS, längre än Glocalnet faktiskt.
Nu skrev du väl ändå fel? Skivorna kan inte bli signerade, 360 har ingen brännare..... Dock tror jag som sagt att det är som arcade spelen. Den profil du installerar på är den som kan använda det online, samma sak gäller att den maskin som du installerat på är den som kan använda det offline.
Redigerat av PalmiNio, 20 November 2008 - 14:23.
Postad 20 November 2008 - 14:35
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Att XMB var mer överskålidgt än gamla dashboarden har jag inga problem att skriva på. Jag hyllade dessutom Sony för deras eminenta upplägga när nya PSN Store kom fram.
Men att påstå att XMB varit en insperations källa är ju bara löjligt. den enda likheten är som sagt att allt styr i huvudled från vänster till höger och sen i underled från upp till ner (vilket är samma grundprincip i gamla dashboardet). Inget i det grafiskt är ens nära varandra.
Säger som Jack of all trades att inspiration kan dock ses från Apple och hur tex Touch ser ut när man bläddrar. Stora ikoner som flyger fram och tillbaka, mer bilder än text.
XMB är en stil av minimalism vilket man knappast kan säga om NXE. Allt i XMB är små enkla ikoner mer beskrivande text brevid vilket man definitivt inte kan säga om NXE. Så XMB = NXE = NEJ.
Likhet? Knappast...man måste vara en hög dramaten skådis för att koppla dem:

Nu skrev du väl ändå fel? Skivorna kan inte bli signerade, 360 har ingen brännare.....
Dock tror jag som sagt att det är som arcade spelen. Den profil du installerar på är den som kan använda det online, samma sak gäller att den maskin som du installerat på är den som kan använda det offline.
jag lägger min VOTE där med tror mer på att de är kopplade till profilKontot då det inte går att signa filer rakt av för då bryter dem sin eget sign!! allt som görs med filerna bryter den digitala struktur skyddet och gör det oläsligt
Redigerat av Duckface21, 20 November 2008 - 14:36.
Postad 20 November 2008 - 14:51
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Som Outrage skriver ovan så är det nog tyvärr så att du inte kan uppdatera på det sätt som du försökte göra. Uppdateringen är med ganska stor säkerhet knuten till både ditt konto och till din Xbox. När ni bytte hdd så "raderade" ni nog även konsolens "minne" om att den blivit uppdaterad (enkelt förklarat) och det spelade då ingen roll att han sedan bytte tillbaka till sin uppdaterade hdd.
Kortfattat: Den box som ska uppdateras behöver anslutas till Internet och inte bara hårddisken...
Om jag har fel i detta så rätta mig gärna för nu utgår jag bara från hur jag tror det ligger till baserat på mina kunskaper om hur hårdvara och mjukvara fungerar.
Det du säger låter logiskt. Men min polare har 2st boxar, en moddad bannad offlinebox och en box där han spelar orginal. Han uppdaterade alltså sin onlinebox först, det gick som smort, han stoppade sedan in sin HDD i sin offlinebox och vips så hade den också uppdateringen. När han stoppade i HDDn och startade upp så kom det fram att han var tvungen att uppdatera, vi tryckte ja och boxen startade om och vips, nya dashboarden  Jag får helt enkelt testa att sätta i hans HDD i min box och se om det funkar
Postad 20 November 2008 - 14:52
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Uppdaterade igår jag med som ett par andra här  Mycket snyggare men rörigt, dock är det väl ovanan som gör det. Älskade funktionen för att installera spelen på HDD men hade kunnat klara mig utan Mii gubbarna, tycker också att det verkar finnas lite inspiration från XMB  spelar ingen roll vad du säger Palmen
Redigerat av jimel, 20 November 2008 - 14:53.
Postad 20 November 2008 - 14:54
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det du säger låter logiskt.
Men min polare har 2st boxar, en moddad bannad offlinebox och en box där han spelar orginal. Han uppdaterade alltså sin onlinebox först, det gick som smort, han stoppade sedan in sin HDD i sin offlinebox och vips så hade den också uppdateringen. När han stoppade i HDDn och startade upp så kom det fram att han var tvungen att uppdatera, vi tryckte ja och boxen startade om och vips, nya dashboarden 
Jag får helt enkelt testa att sätta i hans HDD i min box och se om det funkar 
varför ens ha uppdateringen om boxen bara ska va offline vist att installera spel men i övrigt så har man ingen nytta av det enligt min medning nästan allt är i behov av att va online
Redigerat av Duckface21, 20 November 2008 - 14:56.
Postad 20 November 2008 - 14:56
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
För att kunna instalera på HDDn kanske, sen är det ju snyggare också
Postad 20 November 2008 - 14:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
För att kunna instalera på HDDn kanske, sen är det ju snyggare också
sen när spelar utseendet roll? man är knappt i dashen
Postad 20 November 2008 - 15:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
tycker också att det verkar finnas lite inspiration från XMB spelar ingen roll vad du säger Palmen 
Jaja. Någon får gärna punkta upp exakt vad i det estetiska som MS ska ha tagit från XMB. Säger bara att där finns miljontals olika menysystem på maskiner och att XMB skulle vara det som till utseendet är det som MS tittat på kan jag bara inte se. Bilderna säger ju sitt tydliga språk, finns ju inget, absolut inget i det grafisk som liknar varandra. Dock som jack säger, det är ruggigt likt Apple. En cool funktion med XMB som de kunde gärna ha snott är att hela bakgrunden förvandlas när man bläddrar igenom sina spel, nu händer inget men inne i marketplace som bytas det. Likheterna är slående. Stora ikoner med liten text, man bläddrar i 3d format. Mer bild och färg som beskriver, inget av detta syns i XMB. För att inte tala om speglingen mot marken i båda, XMB är ju bara 2D. Apple:
Redigerat av PalmiNio, 20 November 2008 - 15:07.
Postad 20 November 2008 - 15:17
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Håller med PalmiNio här. NXE förhåller sig till XMB som XMB förhåller sig till en vanlig tabbat interface.  ZOMG!!! Man kan välja saker både till höger/vänster och dessutom UPP OCH NER!!!!
Postad 20 November 2008 - 15:20
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Känns helt klart som "New Xbox Experience" lånat mer av Apple och deras Front Row / Back Row / Cover Flow än från XMB.
Själva "slides" idéen känns tagen från Wii.
Visst kan jag se några likheter med XMB, men det är väldigt få. XMB har en annan menyuppbyggnad än NXE. På XMB är allt mycket "spretigare" och svårare att hitta rätt även för vana användare.
Postad 20 November 2008 - 15:25
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
sen när spelar utseendet roll? man är knappt i dashen
Jaa du varför sminkar sig tjejjer när dom ska gå till ICA? Jaja. Någon får gärna punkta upp exakt vad i det estetiska som MS ska ha tagit från XMB. Säger bara att där finns miljontals olika menysystem på maskiner och att XMB skulle vara det som till utseendet är det som MS tittat på kan jag bara inte se. Bilderna säger ju sitt tydliga språk, finns ju inget, absolut inget i det grafisk som liknar varandra. Dock som jack säger, det är ruggigt likt Apple. En cool funktion med XMB som de kunde gärna ha snott är att hela bakgrunden förvandlas när man bläddrar igenom sina spel, nu händer inget men inne i marketplace som bytas det.
Likheterna är slående. Stora ikoner med liten text, man bläddrar i 3d format. Mer bild och färg som beskriver, inget av detta syns i XMB. För att inte tala om speglingen mot marken i båda, XMB är ju bara 2D.
Apple: http://cultofmac.com...oads/itunes.png[/img]
Jo jag menade ju inte att dom snott idén rakt av utan bara att man ser vad som är ovan/under och till vänster/höger när man bläddrar, påminner/inspirerats av eller valfritt ord, INTE kopierat. Sen är det ju lättare att refferera till en konkurerande konsol en något som inte har med konsol världen att göra. (som jag aldrig sett heller)
Redigerat av jimel, 20 November 2008 - 15:29.
Postad 20 November 2008 - 15:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jo jag menade ju inte att dom snott idén rakt av utan bara att man ser vad som är ovan/under och till vänster/höger när man bläddrar, påminner/inspirerats av eller valfritt ord, INTE kopierat. Sen är det ju lättare att refferera till en konkurerande konsol en något som inte har med konsol världen att göra. (som jag aldrig sett heller)
Var ju det jag sa. Men som jag också sa, att se saker på sidan och ovan var en funktion som redan fanns i första dashboardet:  Huvudmenyerna till höger vänster, under menyerna upp och ner. Dash, NXE, XMB gör alla 3 det fast i 3 helt olika grafiska utformingar av blade, 2d ikoner eller 3d bilder.. Så att NXe fick idén är lite absurd när Dash redan hade det.
Redigerat av PalmiNio, 20 November 2008 - 15:33.
Postad 20 November 2008 - 15:36
Johnnie
-
Johnnie
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Någon som har en Elite 360 och har problem med GTA IV ? Min brorsa får inte igång spelet öht nu efter uppdateringen. Han har testat med att både kopiera in spelet och köra det direkt från skivan. Startar han ifrån skivan så hänger sig spelet efter ungefär 5 sekunder och när han kör från hårddisken så blir skärmen bara svart.
Han har testat med GH Aerosmith både från skiva och hårddisk och det fungerar.
Postad 20 November 2008 - 15:39
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Var ju det jag sa. Men som jag också sa, att se saker på sidan och ovan var en funktion som redan fanns i första dashboardet:

Huvudmenyerna till höger vänster, under menyerna upp och ner. Dash, NXE, XMB gör alla 3 det fast i 3 helt olika grafiska utformingar av blade, 2d ikoner eller 3d bilder.. Så att NXe fick idén är lite absurd när Dash redan hade det.
Jo fast i Dashen så är det ju lager och på sidan man navigerar, inte alls liknande XMB eller NXE i mitt tycke
Postad 20 November 2008 - 15:55
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Likhet? Knappast...man måste vara en hög dramaten skådis för att koppla dem:
För mig räcker det att tilta NXE 90 grader för att se att det är exakt samma upplägg om XMB. Alltså i grunden precis samma system med lite variationer i grafik. Inget konstigt med det. Min flickvän sa exakt samma sak och hon är då rakt ingen knarkad dramatenskådis :-)
Postad 20 November 2008 - 15:58
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Jaa du varför sminkar sig tjejjer när dom ska gå till ICA?
För att drömkillen/tjejen jobbar i ostdisken? 360 saknar hål stora nog för pillen så den glättiga ytan förlorar sin stora tjusning ganska snabbt. Det är ju, som med allt annat, insidan; funktionalitet, som räknas. Själv trodde jag ärligt att jag skulle sitta hela kvällen och leka runt med NXE men den nya grafiken blev väldigt snabbt ointressant och man satt där kvar med en ovilja att lära sig hur man hittar allt, på nytt, och längtade tillbaka till gamla UI:et. Jo jag menade ju inte att dom snott idén rakt av utan bara att man ser vad som är ovan/under och till vänster/höger när man bläddrar, påminner/inspirerats av eller valfritt ord, INTE kopierat. Sen är det ju lättare att referera till en konkurrerande konsol en något som inte har med konsol världen att göra. (som jag aldrig sett heller)
Ära står på spel! Själv tycker jag kristendomen skall få mer credd för korset och de gamla egyptierna för att använda vardagliga symboler som avbildningar för en företeelse eller funktionalitet. Tycker det är bra att MS inspireras/kopierar från andra, då får man mer tid över till att få ut de bästa spelen som säljer mest. Istället för att bygga konsolen som klarar att få flest tegelstenar på sig eller nåt annat orelevant.
Postad 20 November 2008 - 15:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
För mig räcker det att tilta NXE 90 grader för att se att det är exakt samma upplägg om XMB. Alltså i grunden precis samma system med lite variationer i grafik. Inget konstigt med det. Min flickvän sa exakt samma sak och hon är då rakt ingen knarkad dramatenskådis :-)
Jaha man ska alltså tilta och sen ändra grafiken för att se likheten. Så det är alltså större sannolikhet att MS tittade på XMB sen sa "det kör vi på fast vi tiltar den och gör en grafik som inte alls är i närheten". Ne tror jag nog kör på att de tittat på Apple, de har iaf samma grafiska gränssnitt. Jo det kanske funkar. Fast iof om man gör en ko smalare, tar bort spenorna, lägger på hår och sen gör den brun så är ju en ko egentligen en häst. Säger man som Jimel så visst ska man jämför gamla dash vs XMB vs Wii så är det en annan femma. Men likheterna med gamla dash är ungefär lika uppenbara som de med XMB. Kan ju köra samma logik som Lindholm med gamla dash vs NXE, Tilta sen liten annan variation i grafik - tada.
Redigerat av PalmiNio, 20 November 2008 - 16:02.
Postad 20 November 2008 - 17:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jaa du varför sminkar sig tjejjer när dom ska gå till ICA?
gör dem har jag inte sett inte min fru i allaf
Postad 20 November 2008 - 17:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
en sak jag saknar lite är en öppen party för alla på live som har samma spel nu just är man ju bunden till vänner och vänners vänner typ i mitt fall har jag ingen nytta av detta då min lin lista är ganska kort med vänner på live haha..
ni som vill får gärna adda mig ni ser ju här vad jag heter typ hehe heter samma på live: duckface21
Redigerat av Duckface21, 20 November 2008 - 17:08.
Postad 20 November 2008 - 17:18
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
En sak jag saknar är att kunna använa voice från xbox till nån på messenger.
Postad 20 November 2008 - 17:31
Johnnie
-
Johnnie
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
en sak jag saknar lite är en öppen party för alla på live som har samma spel nu just är man ju bunden till vänner och vänners vänner typ i mitt fall har jag ingen nytta av detta då min lin lista är ganska kort med vänner på live haha..
ni som vill får gärna adda mig ni ser ju här vad jag heter typ hehe heter samma på live: duckface21
Vad spelar du? Jag spelar mestadels NFS Undercover och GTA IV nu.
Postad 20 November 2008 - 17:43
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Vilket skit! Funkar inte längre att streama film från datorn, får bara massa felmedelanden. Jag som är hemma och sjuk från jobbet dessutom.
Buhuuuu.
Detta hände mig också. Den ville jag skulle ladda hem en uppdatering som jag redan hade tagit hem. En del fungerar men de flesta går tyvärr inte. Önskar boxen klarade fler format
Postad 20 November 2008 - 17:50
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vad spelar du? Jag spelar mestadels NFS Undercover och GTA IV nu.
spelar cod4, GRAW och de äldre cod spelen.
Postad 20 November 2008 - 18:16
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Finns det inga nya teman gratis?? Har en spärr som säger att jag inte vill betala för skräpet, men samtidigt så vill jag ha tex gears of war 2 temat.... (kan man inte få med sånt när man köper spelen! fan vad dom måste tjäna pengar på den skiten med)
Postad 20 November 2008 - 18:42
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Detta hände mig också. Den ville jag skulle ladda hem en uppdatering som jag redan hade tagit hem. En del fungerar men de flesta går tyvärr inte. Önskar boxen klarade fler format 
Ladda ner uppdateringen igen så fungerar det igen. Det gjorde jag igår.
Postad 20 November 2008 - 18:53
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Finns det inga nya teman gratis?? Har en spärr som säger att jag inte vill betala för skräpet, men samtidigt så vill jag ha tex gears of war 2 temat.... (kan man inte få med sånt när man köper spelen! fan vad dom måste tjäna pengar på den skiten med)
GoW2 - Last Day var iallafall gratis för mig. Annars var väl de tre första temana som följde med 'nya'. Minns inte vad de hette. Spectrum, Xbox360 tror jag?!?
Postad 20 November 2008 - 18:58
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Mahti, om det är skit vill du väl ändå inte ha det?
Det kostar att ligga på top, inget här i livet är gratis, put up or shut up, osv osv.
Jag personligen tycker att det är sjukt sniket av SJ att ta betalt för tågbiljetter.
Postad 20 November 2008 - 19:29
Postad 20 November 2008 - 19:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
såg annars att man kan inte kopiera xbox1 spel till hdd hur svårt skulle det ha vart för MS att inkludera det hallå MS SKÄRP er Meh, din fru har ju redan hittat sin drömkille

jo vist är jag hehe ... fast bilden är ju min maskot det är ju X2 italiano king
Redigerat av Duckface21, 20 November 2008 - 19:48.
Postad 20 November 2008 - 20:28
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ladda ner uppdateringen igen så fungerar det igen. Det gjorde jag igår.
Det gjorde jag. En del fungerar men de flesta fungerar som sagt inte. Finns det något "fancy" program som man kan omvandla filer till .wmv ? För det är väl det enda boxen klarar ?
Postad 20 November 2008 - 20:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Det gjorde jag. En del fungerar men de flesta fungerar som sagt inte. Finns det något "fancy" program som man kan omvandla filer till .wmv ? För det är väl det enda boxen klarar ?
Klarar även .mp4, .avi och säkert en hel del till... Jag har bara haft problem med vissa .mp4 filer. Gamla divx-er som var gjorda innan det blev en standard klarar dock inte boxen av.
Postad 20 November 2008 - 20:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Läs info tråden.....
Postad 20 November 2008 - 20:38
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Nej, det fungerar fint med DivX och liknande .avi-filer, även mp4. Det är det "optional media update" är bra för. Den spelar ju dock inte alla codecs eftersom det finns miljoner av dom. Hmm... Jag var tvungen att lägga över filerna på ett USB-minne och prova att spela därifrån för att få upp updaten. När jag försökte streama så kunde den inte spela upp. Men efter uppdateringen fungerade det bra att streama också. (och uppdateringen jag talar om i det här inlägget är alltså inte den som tråden handlar om, bara så ingen blir konfunderad) Och on topic... Jag tycker det går snabbare att navigera nu, trots att det är flashigare, det känns lite konstigt på nåt sätt. Har alltid undrat över hur en box som kan spela upp grymt snygga spel i bra fps inte har kunnat navigera i sitt eget gränssnitt utan 5 sekunders laddtid per blad. Nu går det lite smidigare.
Redigerat av C Upp, 20 November 2008 - 20:39.
Postad 20 November 2008 - 21:34
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
såg annars att man kan inte kopiera xbox1 spel till hdd hur svårt skulle det ha vart för MS att inkludera det hallå MS SKÄRP er
Kan tänka mig att det finns vissa "risker" med att låta folk installera Xbox spel  .
Postad 20 November 2008 - 21:56
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
såg annars att man kan inte kopiera xbox1 spel till hdd hur svårt skulle det ha vart för MS att inkludera det hallå MS SKÄRP er
Har du ens det minsta hum om vilka åtgärder som skulle krävas för att kunna installera Xbox-spel? Om inte tycker jag inte man ska gnälla då dom säkert hade implementerat det om det nu vore så himla enkelt.
Postad 20 November 2008 - 22:02
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
(kan man inte få med sånt när man köper spelen! fan vad dom måste tjäna pengar på den skiten med)
Om du inte visste det, så kostar det faktiskt pengar att utveckla spel. Annars var väl de tre första temana som följde med 'nya'. Minns inte vad de hette. Spectrum, Xbox360 tror jag?!?
Spectrum, Day och Night. Mahti, om det är skit vill du väl ändå inte ha det?
Typ.
Postad 20 November 2008 - 22:15
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
För att drömkillen/tjejen jobbar i ostdisken? 360 saknar hål stora nog för pillen så den glättiga ytan förlorar sin stora tjusning ganska snabbt. Det är ju, som med allt annat, insidan; funktionalitet, som räknas. Själv trodde jag ärligt att jag skulle sitta hela kvällen och leka runt med NXE men den nya grafiken blev väldigt snabbt ointressant och man satt där kvar med en ovilja att lära sig hur man hittar allt, på nytt, och längtade tillbaka till gamla UI:et.
Ära står på spel! Själv tycker jag kristendomen skall få mer credd för korset och de gamla egyptierna för att använda vardagliga symboler som avbildningar för en företeelse eller funktionalitet. Tycker det är bra att MS inspireras/kopierar från andra, då får man mer tid över till att få ut de bästa spelen som säljer mest. Istället för att bygga konsolen som klarar att få flest tegelstenar på sig eller nåt annat orelevant.
Självklart är det bra att inspireras från andra, menade inget negativt med det... försökta bara förklara hur jag tyckte dom påminde om varandra  Kan ju dock hålla med om att det ena är flashigt och det andra stramt, gillar båda
Postad 21 November 2008 - 01:33
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har du ens det minsta hum om vilka åtgärder som skulle krävas för att kunna installera Xbox-spel? Om inte tycker jag inte man ska gnälla då dom säkert hade implementerat det om det nu vore så himla enkelt.
att implementera en sån sak som att installera xbox spel behöver inte MS krångla mycket med då det handlar mest om att spelet körs från en annan plats i detta fall på hd så har de troligen gjort en image fil på hdd för 360 spel och sen har de troligen gjort nån image reader i senaste dash updaten som gör att xboxen tror att 360 spelen körs från DVD fortfarande samma sak kan implementeras i xbox spelens fall och är inte alls svårt för MS och skulle va lika säkert som för 360 spelen.. och jag gnälde inte men det är nått MS skulle ha fixat för det är ju larvigt med en så lätt sak i själva värket att fixa det
Postad 21 November 2008 - 08:29
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
att implementera en sån sak som att installera xbox spel behöver inte MS krångla mycket med då det handlar mest om att spelet körs från en annan plats i detta fall på hd så har de troligen gjort en image fil på hdd för 360 spel och sen har de troligen gjort nån image reader i senaste dash updaten som gör att xboxen tror att 360 spelen körs från DVD fortfarande samma sak kan implementeras i xbox spelens fall och är inte alls svårt för MS och skulle va lika säkert som för 360 spelen.. och jag gnälde inte men det är nått MS skulle ha fixat för det är ju larvigt med en så lätt sak i själva värket att fixa det
Jag tycker inte att det finns ett behov av att kunna installera XBOX-spel på HDD. Krysslådan är ju jättetyst när man spelar t.ex. Dreamfall eller Dark Corners of the Earth.
Postad 21 November 2008 - 08:47
vrapp
-
vrapp
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Spännande, uppdaterade min 360 Elite i förrgår och igår när jag slog igång den (efter att ha varit avstängd i c:a 12 timmar) så fick jag RRoD med 2 lampor (överhettning, enligt microsoft.com).
Kan nämna att maskinen är mindre än ett halvår gammal och i väldigt bra skick. Startade om den och lyckades komma till NXE-dashen, fast nu med abnormt högt fläktljud. Testade att spela en film, vilket funkade fint (förutom oljudet från fläktarna), men när jag drog igång Fallout3 så dog den igen. Det intressanta är att konsollen inte känns varm när den är igång, ens i utblåset för fläktarna.
edit: fått fraktsedel från MS nu, så får hoppas att man har en 360 innan julledigheten iaf..
Redigerat av vrapp, 21 November 2008 - 10:09.
Postad 21 November 2008 - 12:42
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Spännande, uppdaterade min 360 Elite i förrgår och igår när jag slog igång den (efter att ha varit avstängd i c:a 12 timmar) så fick jag RRoD med 2 lampor (överhettning, enligt microsoft.com).
Kan nämna att maskinen är mindre än ett halvår gammal och i väldigt bra skick. Startade om den och lyckades komma till NXE-dashen, fast nu med abnormt högt fläktljud. Testade att spela en film, vilket funkade fint (förutom oljudet från fläktarna), men när jag drog igång Fallout3 så dog den igen. Det intressanta är att konsollen inte känns varm när den är igång, ens i utblåset för fläktarna.
edit: fått fraktsedel från MS nu, så får hoppas att man har en 360 innan julledigheten iaf..
låt det ta 1 väcka eller 2 så har du en ny maskin hemma
Redigerat av Duckface21, 21 November 2008 - 12:43.
Postad 21 November 2008 - 12:50
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Om du inte visste det, så kostar det faktiskt pengar att utveckla spel.
Om du inte visste om det så är det viss skillnad på spelutveckling och temaritande. Jag skulle iaf ge det företaget cred som gav med ett tema till sitt spel.. Eller åtminstone att folk kunde utveckla egna teman så ajg kunde hämta dom gratis (se gärna en pararell mellan skrivbordsundelägg på datorn och tema på xbox). Har även svårt att betala för teman till mobilen och liknande, saker som är så enkla att fixa till. (ja, och jag är fullt medveten om att företagen vill maximera sin vinst, men det har aldrig gjort att folk slutat sukta efter gratis produkter)
Redigerat av Mahti, 21 November 2008 - 12:51.
Postad 21 November 2008 - 13:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Om du inte visste om det så är det viss skillnad på spelutveckling och temaritande. Jag skulle iaf ge det företaget cred som gav med ett tema till sitt spel..
Eller åtminstone att folk kunde utveckla egna teman så ajg kunde hämta dom gratis (se gärna en pararell mellan skrivbordsundelägg på datorn och tema på xbox). Har även svårt att betala för teman till mobilen och liknande, saker som är så enkla att fixa till.
(ja, och jag är fullt medveten om att företagen vill maximera sin vinst, men det har aldrig gjort att folk slutat sukta efter gratis produkter)
för det första vem betalar för ett tema skulle inte falla mig in att göra det. på mobilen tex så går jag in här http://www.mobile9.com/ så varför borde inte MS släppa allt sånt krimskrams gratis tycker det är frenetiskt elakt av MS att ta betalt för att få ladda ner extra banor till spel tex då man endå har spelet!!!
Redigerat av Duckface21, 21 November 2008 - 13:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|