Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 15 april 2010 - 19:19

Unregistered19cfc0d6
  • Unregistered19cfc0d6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vilken kanonbra tråd, tack!

Har precis skaffat en windows telefon, har nu några frågor som jag hoppas ni här på forumet kan hjälpa till med.

Vilket program är att föredra för att göra back up, är my phone bra eller finns det bättre? Ska sätta igång och installera imorgon så uppskattar bra tips innan jag sätter igång.

Finns något bra program för att rensa i telefonen, typ en enklare variant av ccleaner?

Finns det något prisvärt kalenderprogram som är värt att betala för?

Andra tips mottages varmt.

Tänkte ladda ner nyaste SPB mobile shell till att börja med.

Tack på förhand

Postad 16 april 2010 - 17:35

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
HTC HD2.........kommer denna att kunna uppdateras till WM7 ?

Postad 17 april 2010 - 17:53

lisalilla
  • lisalilla
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett bekymmer med qwerty:t på min nya windows mob (en samsung omnia pro). När jag går ut på nätet slutar åäö att fungera. Så om jag t.ex. ska gå in och söka resväg på vasttrafik.se kan jag inte skriva in hållplatser med åäö. Har letat i alla inställningar men hittar inte hur jag kan ändra detta. Någon som vet?

Bra tråd fö. Jag lärde mig precis hur man lägger till mp3-låtar som sms-signal ;)

Postad 24 april 2010 - 00:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Vilken kanonbra tråd, tack!

Har precis skaffat en windows telefon, har nu några frågor som jag hoppas ni här på forumet kan hjälpa till med.

Vilket program är att föredra för att göra back up, är my phone bra eller finns det bättre? Ska sätta igång och installera imorgon så uppskattar bra tips innan jag sätter igång.

Finns något bra program för att rensa i telefonen, typ en enklare variant av ccleaner?

Finns det något prisvärt kalenderprogram som är värt att betala för?

Andra tips mottages varmt.

Tänkte ladda ner nyaste SPB mobile shell till att börja med.

Tack på förhand

Kolla på Spb Backup för att spara dina grejor.
Har dock inte testat My Phone. Kolla t.ex HD2 tråden eller andra trådar som rör just din modell och se om folk har provat och är nöjda.

XDA forumet hittar du allt möjligt till mobiler som HTC varit inblandade i.
Där kan du få tips och program (allt gratis) av entusiasterna inom Xda... om du har en mobil som finns i deras bibliotek. Tänkt på att telefonens UTVECKLAR NAMN står först och i mindre text så kan man se vad telefonen heter vid försäljningen. Men det finns oftast en bild på luren så man snabbt ska känna igen den.

HTC HD2.........kommer denna att kunna uppdateras till WM7 ?

Inte officiellt. Men t.ex XDA kommer säkert komma med olika inofficiella lösningar.

Jag har ett bekymmer med qwerty:t på min nya windows mob (en samsung omnia pro). När jag går ut på nätet slutar åäö att fungera. Så om jag t.ex. ska gå in och söka resväg på vasttrafik.se kan jag inte skriva in hållplatser med åäö. Har letat i alla inställningar men hittar inte hur jag kan ändra detta. Någon som vet?

Bra tråd fö. Jag lärde mig precis hur man lägger till mp3-låtar som sms-signal ;)

Jag vet inte vad som hänt, men kolla detta på detta forum för de olika Samsung Omnia modellerna och du kan säkert få hjälp där. Scrolla ned till Omnia Pro.

Redigerat av crest, 24 april 2010 - 00:50.

Postad 24 april 2010 - 20:22

Unregistered19cfc0d6
  • Unregistered19cfc0d6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vet inte om jag ska ställa frågan i denna windows tråd eller för berörd mobil modell.

Men har en Samsung omnia pro B7610 som jag är kanonnöjd med. Den har windows 6.5 pro och det är min första windowsmobil. Därför är jag osäker på om mitt problem gäller telefonen eller windows.

Jag får ingen ordning på sms och epost signalen, ibland är det som att telefonen är inställd på ljudlös då den ej låter när jag får mess. Fast jag ser ingenstans att den skulle vara inställd på ljudlös?! Kommer jag åt någon inställning som gör att jag ändrar ljudinställningen utan att jag fattar det, eller går jag in på fel inställningar i menyerna.

Inställningar - Ljudinställningar - Notifikationsljud - Nytt textmeddelande

Därefter markerar jag uppspelningsljud o väljer vilken signal jag vill ha. Har även aktiverat vibrera. För att till min besvikelse 10 min senare få ett sms utan signal eller vibration.

Jak kan ju även ändra ljudet me hjälp av volymknapparna, är det något där som kan spöka?

Jag har tankat ner SPB mobile shell fyi. Spelar det någon roll om jag gör dessa inställningar genom spb:s menyer, genom samsung eget touchwiz eller windows menyerna. (Har samsungs touchwiz avslaget)

Skulle uppskatta om någon har förslag på vad jag gör fel. Kan Pm:a om ni inte vill smutsa ner i tråden.

Postad 25 april 2010 - 12:20

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
richard_:
Har du kollat i vilken nivå telefonens systemljud står på?
På mina HTC telefoner drar jag ibland ner systemljudet till nästan ljudlöst.
På mina telefoner kan man ändra nivåstyrkan på telefonen (ringsignal) samt systemljud.
Kolla in dina menyer.

Om det inte hjälper så kolla i forumet för de olika Omnia telefonerna som jag länkar till i inlägg strax ovan.
Tipsa gärna här hur du lyckades lösa problemet.

Redigerat av crest, 25 april 2010 - 12:22.

Postad 26 april 2010 - 08:15

Unregistered19cfc0d6
  • Unregistered19cfc0d6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

richard_:
Har du kollat i vilken nivå telefonens systemljud står på?
På mina HTC telefoner drar jag ibland ner systemljudet till nästan ljudlöst.
På mina telefoner kan man ändra nivåstyrkan på telefonen (ringsignal) samt systemljud.
Kolla in dina menyer.

Om det inte hjälper så kolla i forumet för de olika Omnia telefonerna som jag länkar till i inlägg strax ovan.
Tipsa gärna här hur du lyckades lösa problemet.

Tack för tipset!

Som du beskriver verkar det som att jag har höjt ringsignalen, och sen ändrat systemljudet till ljudlöst alt väldigt lågt ljud hehe...man gör sina misstag när man använt en Nokia N82 i typ 2,5år för att nu försöka fatta allt av en Samsung med windows i.

Du får mer än gärna ge förslag på någon "bra" app man kan installera. Som du kanske förstår är mina kunskaper för tillfället på en låg nivå, så att jailbreaka är inte aktuellt. Det jag främst söker:

Ett bättre larmprogram än det man får med
Ännu bättre kalender än medföljande
Förut fanns home screen customizer, skulle vilja ha tag i det eller liknande

Postad 26 april 2010 - 08:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Larmprogram: G-Alarm (1.51 är freeware, 2.x kostar pengar).

Kalender: Pocket Informant.

Anpassa todayskärmen: cHome Editor och vill man ha en klassisk 6.1-skärm med RSS-flöden etc installerar man SecondToday. Då får man två skärmar: en 6.5 och en 6.1 som man kan ha olika information på.

Postad 27 april 2010 - 09:34

Mattie
  • Mattie
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är på jakt efter någon snabbare inputmetod än den jag redan använder (TengoThumb). Någon som har något förslag? Kravet är T9 funktion med svenskt språk.

Det jag är ute efter är ett responsivt program som inte "laggar" när man trycker på knapparna.

Tengo Thumb är i min mening det överlägset bästa tangentbordet till wm-telefoner eftersom den har en 6knappars-struktur som stödjer T9 vilket gör att den slår vanliga 9-knappars T9-versioner.

EzInput 2.2 har jag provat men inte riktigt fått det till att flyta på som jag vill. Någon kanske har lite tips på tweaks angående detta?

I övrigt så har jag inte kollat runt så mycket mer och hoppades därför få fler tips här! :)

Postad 29 april 2010 - 14:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Ledsen om jag missat något i tråden men hur synkar jag enklast min htc touch cruise winmob 6.1 med gmail. Har inte tidigare använt gmail och nu vill jag lägga upp hela min kontaktlista från telefonen till gmail, nån somn kan tipsa om ett enkelt bra program?

Postad 30 april 2010 - 02:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ledsen om jag missat något i tråden men hur synkar jag enklast min htc touch cruise winmob 6.1 med gmail. Har inte tidigare använt gmail och nu vill jag lägga upp hela min kontaktlista från telefonen till gmail, nån somn kan tipsa om ett enkelt bra program?

Kolla igenom denna sida för instruktioner
Hoppas att det funkar.

Postad 30 april 2010 - 08:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Funkade bra, tack så mycket :( Tänk så enkelt det kan vara när man vet :D

Postad 13 maj 2010 - 17:36

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Gratis Office!

http://www.gsmarena....e-news-1652.php

Postad 27 maj 2010 - 01:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Dom borta i staterna får ett generöst erbjudande, nya ringsignaler som finns att hämta gratis.

Spelet Halo är representerad 2 gånger ;)

Kanske vi nordbor också skulle kunna få nåt, MS? ;)

Download Free Ringtones

Postad 28 maj 2010 - 18:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Dom borta i staterna får ett generöst erbjudande, nya ringsignaler som finns att hämta gratis.

Spelet Halo är representerad 2 gånger :)

Kanske vi nordbor också skulle kunna få nåt, MS? :)

Download Free Ringtones

Jag har fått ringsignalpaket via informationsmail tidigare några gånger, men nu vet jag inte hur det är iom att marketplace kommit igång, har aldrig utforskat det.

Postad 09 juni 2010 - 20:07

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har en htc hd2 som är en windows mobil. Visste inte så mycket skillnaderna i de olika operativsystemen när jag skaffade en windowstelefon. Tänkte mest att windows är grymt stort så det borde vara bra. Visst är det bra, men har den senaste tiden märkt att nya tjänster endast kommer till android och iphone. Varför är det så?

Senast idag såg jag reklam om viasat on demand i mobilen, men då till android. Detta var bara ett exempel, men känslan är att windows inte längre är attraktivt hos de olika utvecklarna.

Sälja min windowstelefon och istället köpa android/iphone?

/Magnus

Postad 22 juni 2010 - 08:15

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
http://www.winmobile...dex.php/?p=1371

OMG OMGOMGOMGOMGOMGOMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så ###### gött!!!!!

Postad 26 oktober 2010 - 22:18

Unregisteredfa58af9d
  • Unregisteredfa58af9d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!
Är riktigt trött på min HTC touch cruise 2 nu. Blev glad när jag såg att spotify fanns till WM men funkade givetvis inte till denna modellen.
Fick en ny då skärmen pajade och nu funkar inte aktiveringsnyckeln till tomtom gps'en.
Går det installera någon annan? PMa Gärna!
Laddade nyss in en ringsignal, skämtar dom med mig eller stämmer det att man inte kan välja ringsignal för olika kontakter?
Detta är min jobbartelefon så på något sätt hade jag velat dela in mina privata kontakter i grupper med en annan ringsignal så jag kan neka samtal vid "fel tillfälle". Sicken skit!

Tacksam för svar!

Postad 26 oktober 2010 - 22:40

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Hej!
Är riktigt trött på min HTC touch cruise 2 nu. Blev glad när jag såg att spotify fanns till WM men funkade givetvis inte till denna modellen.
Fick en ny då skärmen pajade och nu funkar inte aktiveringsnyckeln till tomtom gps'en.
Går det installera någon annan? PMa Gärna!
Laddade nyss in en ringsignal, skämtar dom med mig eller stämmer det att man inte kan välja ringsignal för olika kontakter?
Detta är min jobbartelefon så på något sätt hade jag velat dela in mina privata kontakter i grupper med en annan ringsignal så jag kan neka samtal vid "fel tillfälle". Sicken skit!

Tacksam för svar!

Ja, det ar inte latt med "skitmobiler" - for sjalvfallet ar det alltid mobilens fel nar nagot inte fungerar eller ar med som standard. Och kor nallen Windows Mobile ar det fritt fram att klaga EXTRA mycket pa allting.;)

Jag tar dina problem har:

1. Aktiveringsnyckeln ar normalt kodad till IMEI-numret. Nagot som gor att en nyckel for nalle A med IMEI X inte kan anvandas i nalle B med IMEI Y. Saledes kravs en ny nyckel. Du kan beskriva problemet for TomTom eller ga den olagliga vagen. Detta galler ALLA program till ALLA plattformar som har serienummer baserade pa IMEI-numret vilket gor det helt fel att klanka pa WM for detta. Eller pa HTC for den delen.;)

2. Samtalshantering gar att ordna med program sasom Call Firewall m.fl. SPB Phone Suite ar ett annat alternativ till en aldre WM-modell. Vill man ha battre PIM finns Pocket Informant.

Specifika ringsignaler for specifika kontakter kan fixas med t.ex detta program som ar avsett for just det.

Sedan rekommenderar jag att du besoker XDA-Developers.

Postad 28 oktober 2010 - 21:38

Unregisteredfa58af9d
  • Unregisteredfa58af9d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ja, det ar inte latt med "skitmobiler" - for sjalvfallet ar det alltid mobilens fel nar nagot inte fungerar eller ar med som standard. Och kor nallen Windows Mobile ar det fritt fram att klaga EXTRA mycket pa allting.:P

Jag tar dina problem har:

1. Aktiveringsnyckeln ar normalt kodad till IMEI-numret. Nagot som gor att en nyckel for nalle A med IMEI X inte kan anvandas i nalle B med IMEI Y. Saledes kravs en ny nyckel. Du kan beskriva problemet for TomTom eller ga den olagliga vagen. Detta galler ALLA program till ALLA plattformar som har serienummer baserade pa IMEI-numret vilket gor det helt fel att klanka pa WM for detta. Eller pa HTC for den delen.:P

2. Samtalshantering gar att ordna med program sasom Call Firewall m.fl. SPB Phone Suite ar ett annat alternativ till en aldre WM-modell. Vill man ha battre PIM finns Pocket Informant.

Specifika ringsignaler for specifika kontakter kan fixas med t.ex detta program som ar avsett for just det.

Sedan rekommenderar jag att du besoker XDA-Developers.

Självklart är det inte telefonens fel alla gånger. Dem flesta problem går ju säkerligen lösa med mjukvaruförändringar. Men det jag använder den till är:
Ringa - Värdelöst, dålig täckning. Blir ofta tyst i ett par sekunder mitt i samtal, man råkar svara/lägga på i fickan.
Smsa - Knasiga tangentbord med penna som bryts av och inte går få tag på reservpennor från dom återförsäljare som vi har på jobbet.
Registrera tid/material osv i ett program för jobbet (inte nallens fel att det funkar skräp).

Jag hade aldrig betalat för den här telefonen som den är när den kommer i förpackningen. Det går säkert fixa till den så allt lirar som man vill men jag har inte möjlighet att byta ROM osv då jag har massa program installerade i telefonen för att kunna göra mitt dagliga jobb. Inte så poppis om man sabbar det.

Stort tack för din hjälp. Ska se om jag inte kan lösa det där med ringsignalerna i alla fall!

Postad 30 oktober 2010 - 00:40

Unregistered19cfc0d6
  • Unregistered19cfc0d6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har en Samsung omnia pro b7610 med windows 6.5 . Måste säga att jag är grymt nöjd med allt nu när man lärt sig.

Några frågor, det är dags att tanka ner några nya program så tänkte be er om råd.

Någor roligt spel ni plussar för? Gillar enkla spel som man kan spela om och om igen, tex Uno är ett sådant.

Finns det något program för att hålla koll på aktier?

Läst att Spotify ska funka nu, hur installera?

Något kalender eller antecknings program med bra översikt, funkar det jag har men ännu bättre skadar aldrig:)

Vilken facebook app använder ni?

Något annat som ni gillar, gratis som betal som förenklar eller gör windows ännu bättre. Har installerat bla. Uno, clean ram, spb time + shell,

Tack på förhand

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.